loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 136 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
a
به كرات در رسانه‌های عمومی شنیده‌ایم كه صنایع نفت و گاز كشور، به خصوص صنایع پتروشیمی كه ذاتاً جزو صنایع آلوده‌كنندة محیط زیست هستند، در زمینة رعایت مسائل محیط زیستی استاندارد یا جایزة جدیدی گرفته‌‌اند
دسته بندی محیط زیست
بازدید ها 50
فرمت فایل doc
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست

بررسی پتروشیمی محیط ‌زیست
به كرات در رسانه‌های عمومی شنیده‌ایم كه صنایع نفت و گاز كشور، به خصوص صنایع پتروشیمی كه ذاتاً جزو صنایع آلوده‌كنندة محیط زیست هستند، در زمینة رعایت مسائل محیط زیستی استاندارد یا جایزة جدیدی گرفته‌‌اند. این تبلیغات به حدی است كه حتی سایتهای اینترنتی ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی در مورد مسائل زیست محیطی پتروشیمی به وجود آمده است. اما در مقابل، برخی كارشناسان نظرات متفاوتی دارند. در جهت بررسی این موضوع، گروه نفت و گاز شبكه تحلیلگران تكنولوژی ایران، به گفتگو با جمعی از كارشناسان و مسئولان مرتبط پرداخته و علل آلودگی صنایع پتروشیمی، اقدامات انجام شده در راستای كاهش این آلودگی و نواقص موجود را مورد بررسی قرار داده است.
کلمات کلیدی:

صنعت پتروشیمی

چالشهای محیط زیست پتروشیمی

آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست

مقدمه
خلیج فارس و دریای عمان، جزو متنوع‌ترین اكوسیستم‌های جهان هستند و شرایط خاص این مناطق، از نظر تنوع ویژة رویشگاه‌های گرمسیری، گونه‌‌های مختلف جانداران آبزی و غیره، حساسیت ویژه‌ای را برای این محیط‌های آبی به‌وجود آورده است. این مناطق به واسطة شرایط خاص آب‌وهوایی، واجد نادرترین و حساس‌ترین اكوسیستم‌های دریایی و جوامع گیاهی و جانوری ایران و منطقه هستند كه از جمله می‌توان به آب‌سنگ‌های مرجانی، جنگل‌های گرمسیری مانگرو، زیستگاه‌هایی نظیر هورها و خورها، پستانداران آبزی، لاك‌پشت‌های آبی، ماهیان زینتی و تجاری و رویشگاه‌های گرمسیری اشاره كرد.
احداث مجتمع‌های متعدد نفت، گاز و پتروشیمی دركنار این مناطق و پیامد آن مانند ایجاد پساب‌های نفتی و شیمیایی، آلودگی صوتی، سوزاندن گازهای تفكیكی، جمع شدن مواد زائد شیمیایی، دفع زباله و مواردی از این دست، چالش‌ بزرگ زیست‌محیطی است كه باید مورد بررسی قرار گیرد.به اعتقاد برخی كارشناسان، وجود این چالشها در كنار توسعه صنایع پتروشیمی كشور (خصوصا منطقه ویژه ماهشهر) بدون انجام ارزیابی‌های زیست‌محیطی صحیح، در آینده‌ای نزدیك، منجر به تبدیل خلیج فارس و خورموسی به مرداب خواهد شد.(ماخذ 2)
فهزست مطالب
آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست 1
بررسی پتروشیمی محیط‌زیست 1
مقدمه 2
( ابعاد چالشهای محیط زیست پتروشیمی) 2
الف) نمونه‌هایی از آلایندگی زیست محیطی صنایع پتروشیمی 3
ب) فعالیت‌های زیست‌محیطی شركت ملی صنایع پتروشیمی: 5
1) تصفیه فاضلابهای صنعتی و بهداشتی 6
2) تلاش برای جلوگیری از آلودگی هوا 6
3) رفع مواد زاید جامد 7
4) انجام پژوهشهای زیست‌محیطی 7
5) توسعة فضای سبز 7
ج) پاسخگویی كارشناسان به گزارشات پتروشیمی: 8
1) جایگیری مجتمع‌های پتروشیمی كشور: 9
مثال: MTBE، مضر یا بی‌ضرر؟ 13
- مصرف MTBE توسط EPA آمریكا مرگبار اعلام شده است. 14
3) نحوه فعالیت و همكاری صنعت پتروشیمی در زمینه محیط‌زیست: 16
4) تربیت نیروی متخصص: 18
5) نقش مدیران در حفظ و آلودگی محیط زیست: 20
نتیجه‌گیری: 22
منابع: 25

حسین بازدید : 118 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
قصد نتیجه ی مجرمانه گاه صریح و مستقیم است به طوری که مجرم ابتداً و بالاصاله تحقق نتیجه ی مجرمانه را به دنبال انجام افعال اختیاری طلب می کند
دسته بندی حقوق
بازدید ها 68
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
نقش قابلیت پیش بینی صدمه در مسولیت بزهکار

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

نقش قابلیت پیش بینی صدمه در مسولیت بزهکار

مقدمه
قصد نتیجه ی مجرمانه گاه صریح و مستقیم است به طوری که مجرم ابتداً و بالاصاله تحقق نتیجه ی مجرمانه را به دنبال انجام افعال اختیاری طلب می کند. به عبارت دیگر مرتکب با انجام کاری قصد کشتن یا قطع عضو یا مجروح کردن دیگری را دارد و عملاً به نتیجه ی مورد نظر خود می رسد. در اینجا بدون توجه به نوع وسیله ی به کار رفته و بدون توجه به اینکه آیا آن کار نوعاً چنین نتیجه ای را در بردارد یا خیر، عمدی محسوب می شود. بدین ترتیب، هرگاه شخصی به قصد کشتن یا مجروح کردن دیگری به کتک زدن وی با یک تکه چوب نازک بپردازد و عملاً باعث مرگ یا مجروح شدن قربانی شود جرم وی عمدی محسوب خواهد شد هرچند که این عمل نوعاً چنین نتیجه ای را در برندارد. به بیان دیگر هرگاه فعلی مطابق بند الف ماده 206 قانون مجازات اسلامی انجام شود چون صرف تحقق قصد کشتن برای احراز عمد کافی است و وسیله ی به کار گرفته شده چه نوعاً کشنده باشد چه اتفاقاً، موثر نیست. بنابراین قابلیت پیش بینی یا عدم پیش بینی در این موارد قابل بحث نیست. همچنین در مواردی که مرتکب قصد کشتن یا مجروح کردن دیگری را دارد و عملی انجام می دهد که می داند شانس موفق شدن در آن کم است نیز عمل وی در صورت حصول نتیجه ، عمدی محسوب خواهد شد. حتی اگر حصول چنین نتیجه ای برای وی قابل پیش بینی نباشد.
گاهی مرتکب بدون اینکه قصد صریح و اصالی بر وقوع نتیجه داشته باشد قصد فعل به تنهایی در تحقق عمد کافی است. در این صورت فعل ارتکابی باید از چنان خصوصیاتی برخوردار باشد که به موجب آن بتوان قصد مجرمانه را مفروض قلمداد کرد این نوع قصد را غیرمستقیم ، تبعی و یا ضمنی می نامند. این نوع قصد مجرمانه در بند ب ماده 206 قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است. بدین ترتیب ، هرگاه کسی فرد دیگری را که شنا نمی داند به داخل استخر عمیقی پرتاب کند یا وی را از بالای بلندی به پایین اندازد و یا به طرف او گلوله ای شلیک کند در صورت وقوع مرگ یا جراحت، عمل وی حتی در صورت فقدان قصد قتل یا ایراد صدمه ، عمدی محسوب خواهد شد. زیرا کسی نمی تواند چنین اقدامات خطرناکی را انجام داده و از عواقب کار خود بگریزد. به عبارت دیگر قصد ارتکاب فعل مجرمانه با الات قتاله و انجام کار غالباً کشنده در قتل و انجام کاری که نوعاً موجب قطع یا جرح عضو می شود در جنایات مادون نفس ، حکایت از وجود قصد نتیجه و عمد در جنایت بر دیگری دارد اگرچه جانی ابتداً قصد قتل یا جرح مجنی علیه را نداشته باشد.
کلمات کلیدی:

پیش بینی صدمه

مسولیت بزهکار

قطع رابطه علیت

فهرست مطالب
نقش قابلیت پیش بینی صدمه در مسولیت بزهکار 1
1- قصد مجرمانه و قابلیت پیش بینی صدمه 1
1-1- فعل غالباً کشنده عام 2
1-2- فعل غالباً کشنده خاص 4
2- نقش پیش بینی صدمه درتحقق یا قطع رابطه علیت 5

حسین بازدید : 107 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 267 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای

مقدمه
حسن روحانی در مراسم بازگشایی مدارس کشور و آغاز سال تحصیلی 95-94 با طرح پرسش مهر از دانش‌آموزان خواست تا به این سوال که «به نظر شما بعد از انجام توافق هسته‌ای با 6 قدرت بزرگ دنیا و لغو تحریم ها ، چه فرصت هایی پیش روی ما است و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت ها استفاده کنیم؟»طرح سوال از دانش آموزان درباره توافق هسته ای، لغو تحریم‌ها و فرصت های بعد از آن نشان از تلاش دولت برای کشاندن هرچه بیشتر موضوع توافق هسته ای از فضای کارشناسی به حوزه عمومی دارد. گویا دولت قصد دارد به هر طریق ممکن این مسئله را به جامعه القا کند که توافق صورت گرفته و تحریم ها لغو شده است.
حال آنکه هنوز اصل توافق و لغو تحریم ها تصویب نشده است و این همه صحبت کردن از شرایط پسا توافق که رسانه های زنجیره ای وابسته و نزدیک به دولت هم این روزها تلاش می کنند به هر نوعی چنین فضایی را ترسیم کنند منطقی نیست، در حال حاضر باید به این مسئله پرداخت که آیا تحریم ها لغو و توافق انجام می شود؟ اگر پاسخ مثبت است چطور و چگونه و تضمینی برای آن وجود دارد؟
تلاش دولت برای کشاندن موضوع توافق و لغو تحریم ها به سطح افکار عمومی جامعه قابل درک است چرا که دولت سعی دارد با بدست آوردن موج فشار لازم از سوی افکار عمومی به بدنه کارشناسی نظریه ها را همسو با خود کند و با این اقدامات پوپولیستی منتقدین را به سکوت وا دارد.این در حالی است که برخی مقامات غربی هنوز هم در مواضع خود از ادامه تحریم ها صحبت به میان می آورند تا جایی که آدام زوبین معاون خزانه داری آمریکا که تحریم های بانکی ایران زیر نظر وی مدیریت می شود، گفته است: تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا علیه بانکهای ایران به قوت خود باقی می ماند و برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بر آن تاثیری نمی گذارد. برنامه جامع اقدام مشترک بر تحریمهای آمریکا علیه شبکه بانکی ایران تاثیری نخواهد داشت.
بهر حال سعی میکنیم در این مقاله از نقطه نظرات مختلف آن را بررسی کنیم.

حسین بازدید : 159 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
بابیت (Bobbit) به دلیل انتشار اولین كتاب با عنوان برنامه درسی در سال 1918 نامش تداعی كننده آغاز فعالیت رسمی حوزه برنامه درسی به عنوان یك رشته نظامند مطالعاتی است در واقع برنامه ریزی درسی به عنوان یك حوزه تخصصی عملاً در اوایل قرن بیستم توسط فرانكلین بابیت (بوبیت) متولد گردید
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58
پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی

مقدمه

برنامه درسی از نظر لغت از كلمه لاتین Currere به معنای راهی كه باید طی شود گرفته شده است. از برنامه درسی تعاریف متعددی شده است كه اینك به چند مورد آنها اشاره خواهیم كرد.

تعاریف مختلف از برنامه درسی از صاحبنظران :
بوبیت: فعالیتهایی كه كودكان و نوجوانان باید انجام دهند تا توانایی انجام فعالیتهای ضروری برای زندگی بزرگسالی در انها به وجود اید.
كازول و كمپ بل: برنامه آموزشی عبارت است از همه فعالیتهای كه از سوی كودكان تحت راهنمایی و نظارت معلمان انجام می شود.
ماكنزی:برخورد فراگیر با ابعاد مختلف كه تحت هدایت مدرسه طرح ریزی شده است
تانر و تانر: تجربیات آموختنی و نتایج مورد نظر به صورت طرح ریزی كه از طریق بازسازی منطقی معرفت و تجربه، به منظور رشد دایمی یادگیرنده در زمینه شخصی و اجتماعی، تحت نظارت مدرسه تدوین شده است.
دال: محتوا و جریان رسمی و غیر رسمی كه از طریق ان فراگیر معلومات و روش فهمیدن را تحت نظارت مدرسه كسب می كنند، مهارتها را فرا می گیرد و نگرش و ارزش گذاری و ارزشها را تغییر می دهد.
اسمیت، استانلی و شورز: تنظیم تجربه های مهم كه در مدارس برای عادت دادن كودكان و نوجوانان به فكر كردن و عمل نمودن گروهی در نظر گرفته و اجرا می شود.
خانم تابا: یك برنامه آموزشی بیش از هر چیز به نحوه آماده ساز نسل جوان یك جامعه به صورت افرادی سازنده و مفید برای آن جامعه تلقی می شود.
سیلور و الكساندر: برنامه آموزشی در حقیقت نقشه ای است كه در آن فرصت های مناسب
کلمات کلیدی:

برنامه‌ریزی

برنامه درسی

برنامه ریزی درسی

راهبردهای یاددهی – یادگیری

ارزشیابی در برنامه ریزی درسی

تاریخچه برنامه ریزی درسی

بابیت (Bobbit) به دلیل انتشار اولین كتاب با عنوان برنامه درسی در سال 1918 نامش تداعی كننده آغاز فعالیت رسمی حوزه برنامه درسی به عنوان یك رشته نظامند مطالعاتی است. در واقع برنامه ریزی درسی به عنوان یك حوزه تخصصی عملاً در اوایل قرن بیستم توسط فرانكلین بابیت (بوبیت) متولد گردید. پس از آن مسائل این حوزه توجه بسیاری از صاحبنظران تعلیم و تربیت را به خود معطوف ساخت. دومین اثری كه در حوزه برنامه ریزی درسی انتشار یافت «ساخت برنامه درسی» نام داشت.
كه توسط چارترز (Charters) به رشته تحریر در امد. دهه های 1930 تا 1950 را باید مقطعی به شمار آورد كه اندیشه های دیویی در باب برنامه درسی بیش از هر زمان دیگر در صحنه های علمی و تعلیم و تربیت رواج یافت. نفوذ گسترده تایلر مرهون كتابی است كه در سال 1949 منتشر شد. این كتاب كه «اصول اساسی برنامه درسی و آموزشی» نام داشت، پس از كتاب «دمكراسی و تعلیم و تربیت دیویی» رتبه دوم را از نظر نفوذ و تاثیرگذاری بر تفكر و جریان عمل برنامه ریزی درسی احراز كرد.
سال 1957 یعنی سال پرتاب سفینه اسپوتینك ، نیز سال مهمی در تاریخچه برنامه ریزی درسی است. چرا كه به واسطه آن رواج بی سابقه فعالیت های ناظر به طراحی برنامه های درسی جدید- بویژه ریاضی و علوم گردید.دهه 1960، سال نهضت بازگشت به پایه ها است. در این دوره دانشمند پروری برنامه های درسی مورد انتقاد واقع گردید.دهه 1970 را باید سال تضج گرفتن فعالیت های ارزشیابی در حوزه برنامه درسی دانست دهه 1980 و 1990 بهبود كیفیت برنامه درسی، دستور كار قرار گرفت و در عین حال، این مقطع را باید دوران عطف توجه به ماهیت انسانی تعلیم و تربیت نامید كه بارزترین جلوه های آن در نهضت «نومفهوم گرایی» و «پست مدرن» هویداست.
فهرست مطالب

فصل اول:مبانی برنامه ریزی درسی

1- مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی
ایده آلیسم
رئالیسم
پراگماتیسم
ناترالیسم
2- مبانی اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی درسی
3- مبانی روان شناختی برنامه درسی
نظریه یادگیری محرك – پاسخ
نظریه یادگیری میدانی
نظریه یادگیری اجتماعی

دورنمای فصل دوم:عناصر و انواع برنامه درسی و مراحل آن

عناصر برنامه درسی
الگوی چهار عنصری
الگوی 9 عنصری كلاین
سطوح تصمیم گیری
برنامه درسی اكادمیك
برنامه درسی اجتماعی
برنامه رسمی
برنامه نهادی
برنامه آموزشی
برنامه تجربه شده
انواع برنامه درسی
برنامه درسی پنهان
برنامه درسی پوچ (عقیم)
برنامه اشكار
برنامه رسمی
برنامه آرمانی
برنامه رشد گرا
برنامه مكتوب
برنامه كلینكی
مراحل برنامه ریزی درسی
سه مرحله كلی
طراحی
اجرا
ارزشیابی
مراحل الگوی تایلر
مرحله الگو تابا
مراحل 14 چهارده گانه برنامه ریزی درسی
مراحل 9 گانه برنامه ریزی درسی
مراحل برنامه ریزی درسی از نظر لوی
1- آماده سازی رئوس برنامه درسی
2- تهیه و تدوین موارد وسایل آموزشی
3- اجرای برنامه

دورنمای فصل سوم:مشخص كردن هدفهای برنامه درسی

سطوح اهداف
از نظر كراتول
از نظر داویس
از نظر كارشناسان یونسكو

دورنمای فصل چهارم:انتخاب محتوای برنامه درسی

تعریف محتوا
سیلور و الكساندر هیمان
لوی شواب
دیدگاههای اساسی در انتخاب محتوا
1- دیدگاه سنتی
2- دیدگاه پویا
3- دیدگاه سازنده
ضوابط عملی برای انتخاب محتوا
معیارهای انتخاب محتوا
اهمیت اعتبار
علاقه
سودمند قابلیت یادگیری
انعطاف پذیری
ملاك های انتخاب محتوا در برنامه ریزی درسی
1- تناسب با عوامل و ارزشهای اجتماعی
2- تناسب با وی‍ژگیها و نیازهای یادگیرندگان
3- تناسب با قانونمندیهای برنامه درسی
مسائل اساسی در سازماندهی محتوای برنامه درسی
الگوهای سازمان دهی محتوا برنامه درسی
برنامه درسی موضوع محور
الف:برنامه درسی موضوعات مجزا
ب:برنامه درسی موضوعات وسیع یا درهم تنیده
ج:برنامه درسی مارپیچی
برنامه درسی دانش آموز محور
الف:برنامه درسی پایه مشترك یا هسته ای
ب: برنامه دسی مبتنی بر كار گروههای اجتماعی
ج: برنامه درسی فعالیت محور
د: برنامه درسی انسانگرایانه
سازماندهی محتوای برنامه درسی
سازماندهی افقی
مبتنی بر رشته های علمی
موازی سازی رشته ها
چند سانه ای
بین رشت ای
فرا رشته ای
سازماندهی عمودی
از مساله تا كشف
ساختار دانش
از عینی به ذهنی
از ساده به شكل

دور نمای فصل پنجم:انتخاب راهبرد دهای یاددهی – یادگیری (روش تدریسی)

انواع روش تدریس از كتاب لوی
تدریس توضیحی
یادگیری اكتشافاتی
تدریس به روش تشكیل گروهای كوچك
روش یاددهی- یادگیری انفرادی
یادگیری تسلط یاب
باز های آموزشی
آموزش برنامه ای
انواع روش تدریس از دیدگاه سیلور و الكساندر
مدلهای مرتبط با موضوع درسی
مدلهای مرتبط با شایستگی های خاص
مدلهای مرتبط با صفات و فرایند های انسانی
مدلهای هم بسته با نقش ها و فعالیتهای اجتماعی
مدلهای هم بسته با فعالیتهای مبتنی بر علایق و نیازها
روش های تدریس فعال و غیر فعال
فعال
روش بحث
روش های اكتشافی
حل مسئله
گردش علمی
ایفای نقش
غیر فعال
رویكرد آیزنر از رویكردهای فعال در تدریس
1- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه برونر،رویكرد اكتشافی
2- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه آزوبل : رویكرد پیش سازمان دهنده
3- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه دیوی : رویكرد پژوهش یا حل مسئله
انواع روشهای تدریس در كتاب آقای شعبانی
1- روشهای تدریس سنتی
2-روش های تدریس جدید ( آموزش انفرادی )
الگوهای تدریس از نظر "جویس و برویس
1- الگوهای خانواده اجتماعی
2-الگوهای خانواده اطلاعات پردازی
3- الگوهای خانواده رفتاری تدریس

دورنمای فصل ششم:نظارت و ارزشیابی در برنامه ریزی درسی

كنترل كیفیت برنامه درسی
اصلاح و بازنگری برنامه
برنامه درسی رو به زوال
برنامه درسی رو به زوال افتراقی
تعاریف مختلف ارزشیابی
ارزشیابی به مثابه بررسی میزان حصول به هدف ها (تایلر)
ارزشیابی به مثابه فرایند جمع آوری اطلاعات برای تمیم گیری ( استافل بیم، كرونباخ و آلكین)
ارزشیابی به مثابه سنجش یادآوری درباره شایستگی و ارزش چیزی ( بی بای، ولف)
انواع ارزشیابی از نظر زمان اجرا
ارزشیابی تشخیصی
ارزشیابی تكوینی
ارزشیابی پایانی
كاركردهای ارزشیابی
جنبه های اساسی در ارزشیابی از برنامه درسی
الگوهای ارزشیابی
1- الگوی هدف محور ( الگوی تایلر)
2- الگوی هدف- آزاد (اسكریون )
3- الگوی سیپ (Cfipp)‌ (استافل بیم):
مراحل ارزیابی تكوینی
1- ارزیابی نمونه برنامه
2- آزمایش اولیه برنامه
3- اجرای آزمایشی برنامه

حسین بازدید : 98 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

مقاله-شمع-درجا-(Bored-pile).aspx"> مقاله شمع درجا (Bored pile)

شمع درجا از خانواده شمع های بتنی می باشد و نام های دیگر آن شمع درجا ، شمع ساخته شده در محل، شمع ریختنی، شمع جایگزینی و شمع بدون تغییر مکان می باشد
دسته بندی عمران
بازدید ها 96
فرمت فایل doc
حجم فایل 1949 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مقاله شمع درجا (Bored pile)

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

شمع درجا (Bored pile)

معرفی
شمع درجا از خانواده شمع های بتنی می باشد و نام های دیگر آن شمع درجا ، شمع ساخته شده در محل، شمع ریختنی، شمع جایگزینی و شمع بدون تغییر مکان می باشد. شمع درجا به دلیل نامحدود بودن در قطر و عمق حفاری دارای بیشترین کاربرد و تنوع در بین تکنولوژی های اجرای پی های عمیق می باشد.در شمع های درجا ابتدا توسط ماشین آلات حفاری یک چاه با مقطع و عمق مورد نظر در زمین حفر شده و سپس در داخل آن اقدام به بتن ریزی با مصالح مرغوب می نمایند که البته این بتن می تواند مسلح یا غیر مسلح باشد .
انواع شمع بتنی درجا
a: شمع درجای معمولی
b: شمع انباره ای یا کف پهن(پدستالی)
بسته به شرایط ممکن است ترکیبی از روش های بالا اجرا شود.
کلمات کلیدی:

شمع ریختنی

شمع جایگزینی

شمع های بتنی

شمع بدون تغییر مکان

اجرای شمع درجای بتنی


حسین بازدید : 177 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)

مقاله-ترجمه-شده-رشته-مديريت-و-اقتصاد-با-عنوان-استف.aspx"> مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏

این مطالعه با بررسی چگونگی استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و سیستم های مدیریت مشتری ‏محور به عنوان یک قابلیت در سطح بنگاه های اجتماعی مدیریت در ارتباط مشتری‎(CRM)‎‏ است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 90
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏ ‏

عنوان انگلیسی :

Social media technology usage and customer relationship performance: A capabilities-based examination of social CRM

چکیده :
این مطالعه با بررسی چگونگی استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و سیستم های مدیریت مشتری ‏محور به عنوان یک قابلیت در سطح بنگاه های اجتماعی مدیریت در ارتباط مشتری‎(CRM)‎‏ است. ‏طراحی در بازار شامل سیستم های اطلاعاتی و مدیریت استراتژیک است و مفهوم این مطالعه نادازه ‏گیری قابلیت های ‏CRM‏ اجتماعی است.
قسمت دوم این تحقیق چگونگی قابلیت های اجتماعی را ‏در هر دو سیستم مدیریت مشتری محور و فناوری های رسانه اجتماعی را بررسی می کند. این دو منبع ‏در برداشت از یک اثر تعاملی در شکل گیری قابلیت بنگاه موثر بوده و نشان داده شده است که عملکرد ‏ارتباط با مشتری مثبت می باشد. این مطالعه تجزیه وتحلیل داده ها را از 308 سازمان با استفاده از روش ‏مدلسازی معادلات ساختاری انجام داده است.‏
کلیدواژه ها:

قابلیت های ‏CRM‏

رسانه های اجتماعی

عملکرد رابطه مشتری

مقدمه :
شبیه به بسیاری از مدریان بازاریابی اواخر سال 1910 تا اوایل سال 2000 به کارگیری گسترده ارتباط ‏با مشتریان‎(CRM)‎‏ مدیران امروزی نیز دست به یکپارچه سازی فناوری ها یعنی برنامه های ‏کاربردی رسانه های اجتماعی و استفاده از فرایند های موجود برای توسعه قابلیت ارتباط با مشتریان ‏براساس تکنولوژی ‏CRM‏ در رسانه های اجتماعی احتمالی دست زدند که یک مفهوم جدید را به وجود ‏آورد. که شامل یک اشتراک و شبکه متمرکز با رویکرد مدیریت روایبط مشتری منجر شد.
این روش ‏به تازگی ظهور پیدا کرده و حفظ روابط مشتری را به دنبال دارد.(گرینبرگ 2010). محققان بازاریابی ‏CRM‏ اجتماعی را به عنوان یک ادغام از فعالیت های مشتری تعریف کردند. که از جمله ‏فرایندها،سیستم ها و ف5ناوری با برنامه های رسانه اجتماعی نوظهور برای شرکت مشتریان در گفتگو و ‏همکاری و تقویت روابط مشتری منجر شده است.(گرینبرگ1010و ترایتر2012). سازمانها در حال به ‏رسمیت شناختن پتانسیل ‏CRM‏ اجتماعی بوده و سرمایه گذاری های قابل توجهی در رابطه با ‏تکنولوژیCRM‏ در دوسال گذشته انجام داده اند.
با توجه به تحقیقات سارند و همکارانش در سال 2011 ‏هزینه تکنولوژی ‏CRM‏ بیش از 40%در سال 2010افزایش بافته و انتظار می رود به بیش از یک ‏میلیارد دلار در سال 2013 برسد. با وجود برنامه های رسانه های اجتماعی اثربخشی تکنولوژی ‏CRM‏ تا ‏حد زیادی ناشناخته باقی مانده و تحت بررسی قرار داده نشده است. لذا چند پرسش بدون جواب باقی مانده ‏است. ‏
فهرست مطالب :
چکیده:‏ ‏2‏
کلیدواژه ها:‏ ‏2‏
‏1-مقدمه:‏ ‏2‏
‏2-پس زمینه نظری و مدل مفهومی:‏ ‏4‏
‏2-1قابلیت های ‏CRM‏ اجتماعی:‏ ‏5‏

‏2-3:استفاده از فناوری های رسانه ای اجتماعی:‏ ‏7‏

‏2-5 نتیجه عملکرد قابلیت های ‏CRM ‎‏ اجتماعی:‏ ‏10‏

H4‎‏ : قابلیت های ‏CRM‏ اجتماعی در ارتباط موثر با مشتری:‏ ‏11‏

‏3-2 اقدامات:‏ ‏11‏
‏3-3- استراتژی عقیلی:‏ ‏13‏
‏3-4- بررسی مدل ساختاری:‏ ‏13‏

‏3-5 اثارت مستقیم:‏ ‏13‏

‏3-5-2 اثر متقابل:‏ ‏14‏
‏4- نتیجه گیری و پیشنهادات:‏ ‏15‏
‏4-1 مفاهیم برای تمرین:‏ ‏17‏
محدودیتها و تحقیقات آینده:‏ ‏18‏

جدول 1:ابزار،انحراف استاندارد و ارتباط ساختاری ‏18‏

جدول 2 نتایج مدلسازی ‏19‏

حسین بازدید : 121 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)
این پژوهش بر این اساس استوار است که چالشهای میان ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای در دوران ریاست جمهوری جرج بوش جمهوریخواه و اوباما دمکرات همواره همسو بوده است
دسته بندی علوم سیاسی
بازدید ها 3
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1077 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 160
چالشهای جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی

چالشهای جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای

(مطالعه موردی:در دوران ریاست جمهوری بوش و اوباما)
چکیده :
در دنیای امروز که علوم و فنون و تکنولوژیهای بسیار پیچیده بی مهابا و به سرعت در حال رشد و گسترش می باشد، کشورهای مختلف جهان به این علوم و فنون و دستیابی به آن به عنوان یکی از مولفه های کسب و حفظ قدرت که در واقع رسالت اصلی آنها در نظام بین المللی است، نگاه می کنند. جمهوری اسلامی ایران هم دستیابی به این علوم و فنون پیچیده (که در این پژوهش «علم هسته ای» مد نظر است) را یکی از مولفه های کسب و حفظ قدرت و پرستیژ در منطقه خاورمیانه و نظام بین المللی می داند، اما چون حوزه علوم هسته ای و پیشرفت در آن به میزان بالایی می تواند توازن فعلی قدرت در منطقه و نظام بین الملل را به چالش بکشد، دستیابی معدودی از کشورها به این تکنولوژی از سوی قدرتهای غربی و در راس آن آمریکا که خود آن را در اختیار دارند، به طرق گوناگون از جمله ارجاع مسئله هسته ای ایران به شورای امنیت به چالش کشیده شده است.
این پژوهش بر این اساس استوار است که چالشهای میان ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای در دوران ریاست جمهوری جرج بوش جمهوریخواه و اوباما دمکرات همواره همسو بوده و حتی تغییر دولت در ایالات متحده و انتقال قدرت از جمهوریخواهان به دمکراتها تاثیری در نوع نگاه و برخورد آنها با مسئله هسته ای ایران نداشته چرا که اصول و پایه های سیاست خارجی ایالات متحده به خصوص در مورد منطقه خاورمیانه و ایران، تغییر ناپذیر و دارای نقاط اصطکاک ثابت و لایتغیری با اصول سیاست خارجی ایران می باشد. مسائلی مانند اسرائیل، فلسطین، حمایت ایران از حزب الله لبنان و مسئله هسته ای ایران از مواردی است که سیاست خارجی دو کشور را به صورت کامل در نقطه مقابل یکدیگر قرار داده و به چالش کشیده و باعث شده که حل چالش پرونده هسته ای ایران بسیار مشکل گردد. چرا که اصول سیاست خارجی دو کشور در اساس با هم در تقابل است و حتی تغییر دولتهای دو کشور در سالهای اخیر باعث تغییر در آن اصول و دیدگاهها نگردیده و به یک گره تقریباً کور تبدیل شده است.
کلید واژه ها:

شورای امنیت

انرزی هسته ای

سیاست خارجی

فهرست مطالب
فصل اول:مقدمات و کلیات
فصل دوم:چارچوب نظری تحقیق

فصل سوم:چالشهای میان جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای

فصل چهارم:عوامل چالشهای جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای در دوران ریاست جمهوری بوش و اوباما

فصل پنجم:نتیجه گیری

حسین بازدید : 114 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)
استراتژی ایجاد تمایز به معنای تولید کالا و یا خدماتی است که به خودی خود منحصر بفرد هستند و همانند آن تاکنون در بازار یافت نشده است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 15
فرمت فایل doc
حجم فایل 130 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 178
عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

مطالعه موردی:لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate
*همراه با پرسشنامه
بیان مسئله
موفقیت یک سازمان تنها در مجموعه اهداف روشنی که سازمان برای خودش قرار می دهد، تعیین می گردد. برای بسیاری از سازمان های بازرگانی، سود یک هدف مهم است و می تواند ترکیبی از نتایج مالی کوتاه مدت افزایش منابع یا جریان نقدی و افزایش ارزش ویژه ی برند باشد.افزایش در ارزش ویژه ی برند معادل یک دارایی هست که توسط عادات مشتریان و نگرش-های آن ها به برندشان داده می شود. در این نوشته سعی شده است، ابعاد این مفهوم، دیدگاه های مختلف نسبت به آن و بازاریابی آن هرچند مختصر توضیح داده شود. (پیک شیوا، دی 1386)
مفاهیمی نظیر استراتژی های کلی، روش های قیمت گذاری، توزیع، توسعه تبلیغات و تقسیم-بندی در بازار مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. فاکتورهایی مانند نفوذ در بازار، سود، بودجه، بررسی اقتصادی، سرمایه گذاری های کلان، فعالیت های دولتی، تغییرات آماری، پدید آمدن تسهیلات تکنولوژیک و گرایشات فرهنگی در بازاریابی لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
به منظور تبیین خط مشی کلی بازاریابی می بایست همواره دو نکته اساسی را درنظر داشت:
1. چگونه می توانید در عرصه رقابت ها، تجارت مقرون به صرفه ای داشته باشید.
2. چگونه می توانید از برنامه های معین شده روزانه حمایت کرده و آن ها را اجرا نمایید.
این روزها به دلیل بوجودآمدن رقابت های بسیار شدید و تنگاتنگ، تعیین یک نوع استراتژی کلی از ملزومات کار به شمار می رود. شما با این کار می توانید توان برابری محصولات خود را با سایر کالاها تضمین کنید؛ برای پی ریزی این استراتژی باید اسلوب مشخصی را به کار گیرید تا بتوانید آن را به طور روزانه در برنامه کاری خود به مرحله اجرا درآورید. اگر تکنیک انتخابی شما توسط منبع موثقی از کارشناسان متبحر پی ریزی نشده باشد، ارزش چندانی نداشته و کاربردی نخواهد بود.در روند ایجاد یک طرح کاربردی در عرصه تجارت باید عوامل بیشماری را درنظر گرفته و مورد بررسی قرار دهید. البته در میان کلیه این عوامل، فاکتورهایی هستند که از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند. باید توجه داشت که تعیین هرگونه خط مشی کلی نیازمند ملاحظات مخصوص به خود می باشد. لازم نیست «همه » ی عوامل مهم را در تبیین خط مشی های کلی، دخیل کنیم. اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه خواهید شد که در اکثر استراتژی ها نقاط اشتراکی به چشم می خورد. در این قسمت نگاهی به چند نمونه از مهم ترین فاکتورهای قابل بررسی خواهیم داشت.
برای تعیین استراتژی کلی، ابتدا باید اهداف کلی سرمایه گذاری و تشکیلات اقتصادی خود را معین کنید. به طور کلی این مطلب در یکی از چهار گزینه زیر تعریف می شود:
اگر بازار نیاز مبرمی به کالای ارائه شده شما داشته باشد و کالا با بهره گیری از بهترین کیفیت عرضه شود، باید سرمایه گذاری کلانی روی آن انجام دهید تا ارائه خدمات به بهترین نحو انجام پذیرد.اگر بازار نیاز مبرمی به کالای شما داشته باشد، اما کالا از کیفیت چندان مطلوب برخوردار نباشد، باید سعی کنید که به هر نحوی که شده کیفیت کالا را بهبود بخشیده و این مقوله را در رأس اولویت های تجاری اولویت لوکس خودرو قرار دهید.اگر بازار نیاز چندانی به کالای شما نداشته باشد، اما در عین حال محصولات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند باید بازاریابی کنید تا بتوانید میزان تقاضا را بالا برده و میزان سود خود را افزایش دهید.
پس از اینکه توانستید بهترین راه کسب سود را انتخاب کنید، قدم بعدی این است که روشی را برای چگونگی «عرضه» انتخاب کنید؛ بیشتر باید به دنبال روشی باشید که در بازار عمومیت بیشتری داشته باشد، به این معنا که باید از استراتژی های کلی و عمومی پیروی کنید. (این نوع استراتژی ها برای نخستین بار توسط «مایکل پورتر» در کتاب معروفش با نام «مزایای رقابت» بیان شد).
کلمات کلیدی:

برند تجاری

ارزش ویژه برند

استراتژی های رقابتی

سیستم بازاریابی و فروش

اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق
استراتژی مدیریت قیمت ها بر این اصل استوار است که شما می توانید خدمات و یا کالاهایی با کیفیت بالا را تولید کرده و آنها را با قیمتی پایین تر از قیمت رقبا به فروش برسانید. این قیمت های پایین به تدریج به شما سود می رسانند چراکه میزان تقاضا بالا می رود و فروش افزایش پیدا می-کند. برخی از فاکتورهایی که باید در مقوله مدیریت نرخ ها به آن توجه داشت، این است که خدمات و محصولات باید همچنان در دسترس بوده و قابل استفاده باشند، سرمایه در چرخه کار باشد، توانایی و مهارت کارکنان در تولید بالا باشد، نیروی انسانی به خوبی مدیریت شود، هدف از تولید محصول تسهیل در ساخت و مصرف آن باشد، توزیع با قیمت پایین انجام شود. (کاتلر فلیپ و گری آرمسترانگ، 1386)
استراتژی ایجاد تمایز به معنای تولید کالا و یا خدماتی است که به خودی خود منحصر بفرد هستند و همانند آن تاکنون در بازار یافت نشده است. برای جلوه دادن بیشتر کار می توانید به مارک های جدید، تکنولوژی اختصاصی، ویژگی های استثنایی، خدمات ممتاز، شبکه قوی توزیع، و یا سایر مواردی که در صنعت شما بی همتا هستند، اشاره کنید. این بی همتایی نهایتاً باید شما را به سودی بیش از هزینه صرف ساخت محصولات کارخانه ای برساند. از دیگر شرایطی که برای حمایت از استراتژی ایجاد تفاوت (تمایز) باید ذکر کرد، می توان به موارد مقابل اشاره کرد: قابلیت های بالای بازاریابی، بررسی فنی و موثر محصولات، داشتن پرسنل خلاق، برخورداری از توانایی انجام مطالعه و تحقیق و برخورداری از اعتبار بالا.
استراتژی متمرکز یکی از دشوارترین و از نظر تکنیکی یکی از پیشرفته ترین استراتژی های کلی و عمومی به شمار رود، و هدایت ورهبری آن نسبت به استراتژی ایجاد تمایز و مدیریت قیمت ها دشوارتر است. این نوع استراتژی برای هدف گیری یک بخش «متمرکز» درنظر گرفته شده است و معمولاً زمانی به کار گرفته می شود که استعمال استراتژی مدیریت قیمت ها و ایجاد تفاوت در بازار، مقرون به صرفه نباشد. این تکنیک معمولاً برپایه تحت پوشش قرار دادن هدفی خاص، آن هم به طور استثنایی و متفاوت (و نه مثل همیشه) می باشد تا به موجب آن توان رقابت را از دیگران بگیرد و به اصطلاح آنها را خلع سلاح نمایید. در این شیوه اغلب خورده پاهای موجود در بازار سرمایه هدف قرار می گیرند و از آنجایی که این نوع تولیدکنندگان، کوچک هستند و توان رقابت شدید را ندارندبه سرعت از پا درمی آیندو در نتیجه شما در کوتاه مدت صاحب سود فراوانی می-شوید و این اهمیت ما را بر آن داشت تا پژوهش را به عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate اختصاص دهیم. (همان)
فهرست مطالب
فصل اول مقدمه 8
چکیده 9
واژگان کلیدی 9
مقدمه 10
1- بیان مسئله 12
2- اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق 14
سؤال تحقیق: 16
هدف تحقیق: 16
فرضیه های تحقیق: 17
قلمرو تحقیق: 17
قلمرو موضوعی: 17
قلمرو زمانی: 18
قلمرو مکانی: 18
3- منابع و ابزارهای پژوهش: 18
4- مفاهیم و واژگان اختصاصی 19
برند چیست؟ 19
فصل دوم كلیات پژوهش 20
مقدمه 21
نگرش از برون به درون سازمان 24

مفاهیم مرتبط با برند 25

ارزش ویژه برند (Brand Equity): 25

مدیریت استراتژیک برند (Brand Strategic Management): 26

تصویر برند (Brand Image) 26
آگاهی از برند (Brand Awareness) 27
تداعیهای برند (Brand Associations) 27

نمودار سازمانی در خصوص بخش مدیریت برند 27

1- مدیر برند (The Brand Managere) 28
2- مدیر ارزش برند (The Brand Equity Manager) 28
3- مدیر دامنه برند (The Domain Brand Manager) 28
4- مدیر برند در سطح جهانی (The Global Brand Manager) 29
5- مدیر ارشد اجرایی CEO 29
6- مدافع برند (The Brand Champion) 29
7- مدیر طبقه (The Category Manager) 30
8- کمیته برند (The Brand Committee) 30
9- هماهنگ کننده ارتباطات (The Communication Coordinator) 30

2-1- سیر تکامل بازاریابی و اهمیت آن برای سازمانها: 30

2-2- اصول و استراتژیهای نوین در بازاریابی تجاری: 33
2-3- قومشناسی مشتریان: 50
متدولوژی: 51
کاربردهای قومشناسی مشتریان: 52

2-4- بازاریابی ویروسی چیست؟ 52

2-5- اشتباه فاحش در بازاریابی 55
2-6- مدیریت برند و خوشنامی قدرتمندی نام تجاری: 58

تشریح نام تجاری: 60

تبیین نام تجاری از دیدگاههای مختلف 62
1) دکارت و کاربرد برهان ریاضی در مدیریت نامهای تجاری: 63
2) روسو و اهمیت عواطف و احساسات: 64
نیچه و خلق ارزشها 65
آکر (ارزش ویژه نام تجاری) 66
3) کلر (ارزش ویژه نام تجاری برمبنای مشتری) 67
1. نظریه مصرف تظاهری: 67
2. مدل بی.اِی.وی 68
اهمیت نام تجاری: 71

2-7- عوامل مؤثر بر توانمندیهای نام تجاری: 74

الف) وفاداری نام تجاری 74
ب) ارزشهای مشتریپسند 75
مزایای نام و نشان تجاری 77

جایگاه یابی نام و نشان تجاری 78

تعریف ایجاد نام و نشان تجاری 78
اصول ایجاد نام و نشان تجاری 79
ارکان ایجاد نام و نشان تجاری: 81

برندسازی الکترونیک: 83

مراحل ایجاد نام و نشان تجاری اینترنتی: 83
مرحله یک: تعریف نام و نشان تجاری 83
مرحله دو: تعیین آیندهای مطلوب برای نام و نشان تجاری 84
مرحله سه: ایجاد استراتژی نام و نشان تجاری 85
مرحله چهار: شناسایی مراحل فعالیت نام و نشان تجاری 87
مرحله پنج: قدرت نفوذ جنبههای منحصر بفرد اینترنت 87
مرحله شش: پایش، ارزیابی و تطبیق 88

ارکان ایجاد نام و نشان تجاری اینترنتی: 88

رکن اول: درک مشتریان 88
رکن دوم: ارتباطات بازاریابی 90
رکن چهارم: محتوا 92
3- یکپارچگی ارکان: 94

2-8- عوامل مؤثر بر برند: 96

موفقیت برند: 97
ارزش افزوده برند: 98
برندسازی: 98
مدیریت برند: 99

3- چگونگی ارتباط با مشتریان از طریق نام تجاری یک برند: 101

4- ایجاد نام و نشان تجاری اخلاقی: 102
5- اهداف سوال برانگیز نامسازی 104
مدیریت نام تجاری برند: 106
2-8- آسیب پذیری نام و نشان تجاری 107
تصاویر چندگانه نام و نشان تجاری 107
نقص در مدلهای مربوط به نام و نشان تجاری 108
ماتریس استراتژیهای نام تجاری 109
نامسازی اخلاقی و اعتبار شرکت 111
نامسازی و مسئولیت اجتماعی شرکت 112
ارزش ویژه نام و نشان 113
2-9- عوامل ویژه موثر بر نام و نشان تجاری 114
ـ توجه مشتریان به اخلاقیات نام و نشان 114
تأثیر بازاریابی خدمات بر نام و نشان تجاری شرکتهای تولیدی: 116
2-10- نقش خدمات در کسب مزیت رقابتی 118
استراتژیهای ارائه خدمات 121
توانایی ضعیف در ارائه خدمات به مشتری: 122
استراتژی خلق ارزش با همکاری مشتریان برای حداکثر کردن ثروت سهامداران: 125
تعالی در اجرای خدمات (افراد و فرآیندها): 130
استراتژی برنامهریزی بهبود خدمات: 131
2-11- استانداردسازی و ارزیابی برندهای مختلف: 137
2-12- ویژگیهای بازارهای خدمات: 149
2-13- نتیجه گیری 152
فصل سوم روش تحقیق 154
1-3- مقدمه 155
3-2- روش تحقیق 155
3-3- جامعه آماری 157
3-4- نمونه آماری 157
3-5- تعیین حجم نمونه 158
3-6- روش نمونه گیری 158
3-7- روشهای جمع آوری دادهها 158
3-8- تجزیه و تحلیل 159
فصل چهارم تجزیه و تحلیل دادهها 160
4-1- نتیجه گیری 169
الف) نتیجه گیری براساس مشخصهای فردی افراد نمونه: 169
ب) نتیجه گیری براساس فرضیات تحقیق: 169
4-2- پیشنهادات 170
4-3- پرسشنامه 171
منابع 175

حسین بازدید : 123 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)
موضوع روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا یکی از چالش‌آمیزترین مسائل سیاسی دو کشور در دهه اخیر بوده که تداوم، تطویل و افزایش روزافزون حوزه های تنش بر پیچیدگی آن افزوده است
دسته بندی علوم سیاسی
بازدید ها 16
فرمت فایل pdf
حجم فایل 19158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 141
استراتژی امنیتی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی

استراتژی امنیتی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران

چکیده:
موضوع روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا یکی از چالش‌آمیزترین مسائل سیاسی دو کشور در دهه اخیر بوده که تداوم، تطویل و افزایش روزافزون حوزه های تنش بر پیچیدگی آن افزوده است. در موضوع خاص روابط ایران و آمریکا بنیادهای فکری، شخصیت های اصلی روابط و اختلافات موجود به شمار می آید، که به سختی قابل تغییر بوده و عدم توجه به ثبات یا تغییرات موجود در این سطح منجر به آشفتگی استراتژی‌ها خواهد شد. در واقع استراتژی‌ها برگرفته از نگرش‌ها هستند؛ نگرش‌هایی که ایجاد تغییر در آن‌ها سهل‌تر از شخصیت‌ها و بنیادهای فلسفی صورت می گردد؛ اما این تغییرات به راحتی دگرگونی‌های متناوب در حوزه نظر نیست.
سیاست خارجی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران، طی ٣ سال گذشته از نوسان زیادی برخوردار نبوده و این کشور راهبرد یکسانی را در مواجهه با ایران در دستور کار قرار داده است؛ اگر چه در مقاطع مختلف به لحاظ روشی، سعی کرده تا از تاکتیک­های متنوعی برای پیشبرد استراتژی مهار و کنترل رفتار جمهوری اسلامی بهره­گیری نماید. نوشتار حاضر بر آن است تا ضمن اشاره به سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، به بررسی و تحلیل منطق رفتاری دولت باراک اوباما بپردازد.
کلید واژه ها:

سیاست خارجی

روابط ایران و آمریکا

رئالیسم و سازه انگاری

استراتژی امنیتی آمریکا در قبال ایران

فهرست مطالب
فصل اول:مقدمات و کلیات
فصل دوم:چارچوب نظری تحقیق
فصل سوم:رویکرد ایران
فصل چهارم:اهداف استراتژی امنیتی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران

حسین بازدید : 102 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)
كشور آذربایجان به عنوان بخشی از قفقاز ،در طول تاریخ از موقعیت جغرافیایی برتر و كلیدی برخوردار بوده و به سبب این موقعیت همواره در معرض توجه دولت ها و قدرت های بزرگ قرار داشته است
دسته بندی علوم سیاسی
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 419 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 200
تاثیر و نقش آمریکا بر روابط اقتصادی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی

تاثیر و نقش آمریکا بر روابط اقتصادی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان

(بصورت جامع و کامل 200 صفحه در قالب ورد)
چکیده:
جمهوری اذربایجان در سال 8228 با فروپاشی شوروی به استقلال رسید این كشور به جهت دارا بودن منابع و ذخایر غنی نفت و گاز پتانسیل ها و توانمندی های خاص در منطقه قفقاز جنوبی ، موقعیت ژئوپلیتیکی و جغرافیایی ویژه و داشتن مرز طولانی با ایران ، توجه قدرتهای فرامنطقه ای امریکا و اسراییل را بخود جلب كرد. بحران قره باغ و نابسامانی داخلی و اقتصادی سبب شد جمهوری اذربایجان كرایش به یک قدرت فرامنطقه ای و غربی جهت حل مشکلات خود كند كه بهترین گزینه برای خود را برقراری روابط با ایالات متحده امریکا دانست . - روابط ایران و جمهوری اذربایجان به سبب همسایگی و اشتراكات فراوان به چندین سده می رسد.
روابط اقتصادی دو كشور به سالهای 8399 3 می رسد كه ان زمان تحت سیطره شوروی بود وبعد از استقلال جمهوری اذربایجان ، ایران نخستین شریک تجاری اذربایجان بود .در سال 8339 روابط سیاسی دو كشور چند ماه پس از استقلال اغاز شد بدین ترتیب حتی سفارت ایران در باكو نیز جزو اولین سفارت خارجی در جمهوری اذربایجان بود . ایالات متحده امریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره سعی بر به انزوا كشیدن ایران، تحریم و مهار ان را دارد و ایران، ایالات متحده امریکا را بزرگترین دشمن خود می داند . وجود امریکا در مرزهای شمالی ایران سبب گشته روابط دو كشور را دچار نوعی بحران و فراز و نشیبهایی كند . این پایان نامه با بررسی روابط اقتصادی سیاسی دو كشور سعی بر این دارد تا وجود و نقش امریکا بر سردی این – روابط را مشخص كند كه بنظر می رسد امریکا با بازی تفرقه بیانداز و حکومت كن بدنبال اجرای سیاستها و اهداف خود است . باشد كه این تحقیق بتواند بستر و زمینه های همکاری در تمام زمینه ها را برای دو كشور بخوبی شناسایی كند تا همانند ادامه روابط اقتصادی كه روندی چشمگیر داشته همکاری سیاسی دو كشور را هم بسط دهد.
کلمات کلیدی:

سیاست خارجی

روابط اقتصادی سیاسی ایران و آذربایجان

نقش آمریکا بر روابط اقتصادی سیاسی ایران و آذربایجان

مقدمه
آذربایجان یکی از قدیمی ترین نقاط سکونت انسان به شمار می رود كه آثاری از انسان )آزیخ آنتروپ( در آن كشف شده است. سرزمینی كه امروزه جمهوری آذربایجان نام دارد. از زمان سکونت مادها در این مناطق )از زمان هخامنشیان ( تا دوره قاجاریه ، بخشی از قلمرو ایران بوده است و در نامیده می شد كه پس از تسلط بلشویک ها در سال 8281 میلادی نام آذربایجان به » آران « طول تاریخ خود گرفت.پس از جنگ های طولانی ایران و روس با انعقاد معاهده گلستان در سال 8183 میلادی ایالت های باكو ، شیروان ،گنجه ،لنکران و دربند از ایران جدا شدند. در پی شکست مجدد ایران از روسیه در سال 8191 ، بر اساس معاهده تركمنچای ایالت های ایروان ، نخجوان و بخش جنوبی تالش از پیکره ایران جدا گردیدند.جمهوری آذربایجان در سال 8228 با فروپاشی شوروی به استقلال رسید، كشور آذربایجان به عنوان بخشی از قفقاز ،در طول تاریخ از موقعیت جغرافیایی برتر و كلیدی برخوردار بوده و به سبب این موقعیت همواره در معرض توجه دولت ها و قدرت های بزرگ قرار داشته است .
موقعیت جغرافیایی و ذخایر نفتی این كشور و داشتن مرزهای طولانی با جمهوری اسلامی ایران باعث گردید كشورهای غربی از جمله آمریکا و اسرائیل توجه خاصی به آن نمایند و در این راستا با نفوذ در سامانه سیاسی حاكم بر این كشور زمینه های حضور و تسلط اقتصادی و نظامی خود را فراهم نمایند.كشور آذربایجان بخشی از جغرافیای جهان اسلام است و مردمان ساكن در این اراضی همواره در طول قرون و اعصار متمادی به تاریخ و فرهنگ خود پایبند بوده اند. پیروان دین اسلام در آذربایجان 23/4 درصد جمعیت این كشور را تشکیل می دهند كه 39 درصد آن شیعه مذهب و 39 درصد نیز سنی) حنفی ( مذهب می باشد.
با توجه به آنچه گفته شد بخشی از تاریخ دو كشور مشترک بوده و مردم جمهوری آذربایجان با جمعیت آذری زبان كشورمان كه بخش اعظم از جمعیت كشورمان را تشکیل می دهد دارای اشتراكات فرهنگی قومی و نژادی می باشند . ساكنان مناطق مرزی ایران و جمهوری آذربایجان دارای ارتباطات خانوادگی و عاطفی گسترده ای هستند.آذربایجان قبل از كسب استقلال خود با بحران قره باغ روبرو گردید به طوری كه با گسترش جنگ در ایالت ناگورنور قره باغ واشغال بخشی از سرزمین آذربایجان توسط ارمنستان جمعیت زیادی از ساكنان آن آواره شدند و تلاش های به عمل آمده برای حل بحران تا كنون بی نتیجه بوده است .
دو كشور جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان می توانند با نزدیک نمودن دیدگاههای خود به یکدیگر با استفاده از توانایی های موجود به عنوان دو كشور مسلمان شیعه قدم های بزرگی را در راه توسعه هر چه بیشتر بردارند و با توجه به این كه مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام كرده اند كه حاضر هستند پیشرفتهای علمی و فناوری خود را در اختیار كشورهای همسایه ،منطقه جهان قرار دهند لذا مسئولان آذربایجان می توانند با توجه به مزیت های گوناگون موجود و مرزهای مشترک طولانی با برنامه ریزی صحیح بیشترین استفاده را برای پیشرفت كشورمان ببرند برای پایه ریزی ساختار روابط دو كشور در آینده به منظور تعامل هر چه بیشتر ، نیاز به شناخت دقیق یکدیگر می باشد كه امید است این پایلن نامه بتواند منبع خوبی برای این امر باشد.
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول کلیات طرح
- طرح مسئله
- اهمیت موضوع و انگیزه انتخاب آن
- مدل تحقیق
- روش تحقیق
- سوالات تحقیق
- سوالات فرعی
- فرضیه های تحقیق ) بیان روابط بین متغیرهای مورد مطالعه(
- جامعه آماری
- برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری ) در صورت نمونه گیری (
- روش گرد آوری اطلاعات
- روش تجزیه و تحلیل
- متغییرها
- واژگان كلیدی
- محدودیتهای تحقیق
فصل دوم چارچوب نظری
مقدمه
– مطالعات نظری

فصل سوم بررسی روابط سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان

گفتار اول جغرافیای سیاسی
- موقعیت ژئوپلیتیکی جمهوری آذربایجان

- اهمیت موقعیت جغرافیایی جمهوری آذربایجان

- اهمیت استراتژیک جمهوری آذربایجان
- اهمیت جمهوری آذربایجان به عنوان كشوری در قفقاز
- مشکلات استراتژیک جمهوری آذربایجان
- اساس سیاستهای جمهوری آذربایجان

گفتار دوم تاریخچه روابط سیاسی ایران و جمهوری اذربایجان

- - ) ایران و جمهوری دمکراتیک آذربایجان )
- - ) دوره شوروی )
- دوره استقلال

گفتار سوم روابط ایران و آذربایجان

- الف عوامل موثر در روابط جاایران و جمهوری آذربایجان

- همسایگی ) عامل جغرافیایی(
- سوابق تاریخی و اشتراكات فرهنگی

ب(عوامل و بستر های ایجاد همگرایی میان ج ااایران و جمهوری آذربایجان

- در هم تنیدگی ژئوپلیتیکی دو كشور
- تعاملات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی
- برخورداری از دین و مذهب مشترک
- افزایش سطح واقع گرایی در هیئت حاكمه جمهوری آذربایجان

فصل چهارم روابط اقتصادی ایران و آذربایجان

- سابقه تاریخی همکاری اقتصادی میان ایران و آذربایجان
- دوره پس از استقلال
- وجود پتانسیل مناسب برای همکاری اقتصادی
- وضعیت اقتصادی آذربایجان

- گزارش بانک جهانی در خصوص توسعه جمهوری آذربایجان

- وضعیت مبادلات بازرگانی و تراز تجاری
- صادرات ایران به جمهوری آذربایجان
- راهکارهای توسعه بازار
- تحلیل راهبردی
- بزرگترین شركای تجاری جمهوری آذربایجان از لحاظ ارزش صادرات

فصل پنجم ماهیت و کیفیت روابط آمریکا و جمهوری آذربایجان

مقدمه
گفتار اول

( ناتو وقفقاز جنوبی

گفتار دوم

بررسی روابط خارجی و نظامی جمهوری آذربایجان و آمریکا

- گرایش های آمریکایی در آذربایجان

- روابط جمهوری آذربایجان با آمریکا

- برنامه همکاری نظامی آمریکا و جمهوری آذربایجان

- روابط جمهوری آذربایجان و ایالات متحده در سطح استراتژیک

گفتار سوم

- بررسی دلایل حضور ایالات متحده در منطقه قفقاز و جمهوری آذربایجان

نتیجه گیری
منابع و مآخذ

تعداد صفحات : 106

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 142
  • باردید دیروز : 157
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 800
  • بازدید ماه : 800
  • بازدید سال : 35,025
  • بازدید کلی : 264,082