loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 110 چهارشنبه 11 شهریور 1394 نظرات (0)
جهت گازسوز کردن خودروها و عمومی سازی استفاده آنها،اولویت اول مربوط به تاسیس ایستگاه های سوخت رسانی می باشددر طراحی آن به مسایلی نظیر استقرار در محل مناسب،میزان سوددهی و همچنین پتانسیل رشد و بهره برداری،باید توجه نمود
دسته بندی مهندسی نفت و شیمی
بازدید ها 5
فرمت فایل pdf
حجم فایل 19480 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 445
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته نفت و شیمی با عنوان ایستگاه های سوخت گیری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته نفت و شیمی با عنوان ایستگاه های سوخت گیری

(بصورت جامع و کامل)
مقدمه:
جهت گازسوز کردن خودروها و عمومی سازی استفاده آنها،اولویت اول مربوط به تاسیس ایستگاه های سوخت رسانی می باشد.در طراحی آن به مسایلی نظیر استقرار در محل مناسب،میزان سوددهی و همچنین پتانسیل رشد و بهره برداری،باید توجه نمود.در این فرآیند میبایت که ایستگاه های CNG در مقایسه با ایستگاه های سوخت مایع نظیر بنزین و گازوییل قابل رقابت باشند.در راستا باید به سیستم توزیع کننده را با همان امکانات و حتی بیشتر از ایستگاه های مایع تهیه نمود.از همه مهمتر باید زمان سوختگیری را به نحوی کاهش داد.
مشكلاتی از قبیل بالابودن آلودگی های زیست محیطی و هزینه بالای تهیه سوخت های نفتی مایع از یك سو و پایین بودن قیمت گاز طبیعی نسبت به سوختهای مرسوم نظیر بنزین و گازوئیل وجود گاز طبیعی و ارزان تر بودن فرایند لازم جهت آماده سازی گاز طبیعی برای مصارف صنعتی از سوی دیگر ، باعث ایجاد تمایل شدیدی دركشورهای مختلف برای استفاده از گازطبیعی به عنوان سوخت خودروها گردیده است.
گاز طبیعی از سوختهای پاك به شمارمی آید كه در صورت استفاده صحیح آن درخودروها، میزان ذرات آلاینده مضرخروجی ازخودروهاتاحدزیادی كاهش خواهدیافت0گسترش استفاده ازگاز طبیعی وعمومی سازی خودروهای گازسوزدرمرحله اول نیازمنداحداث جایگاه سوخت رسانی CNG است زیرا تازمانی كه پشتوانه مناسبی برای تامین سوخت گازطبیعی از طریق ایستگاههای سوخت رسانی وجود نداشته باشد به استفاده از خودروهای گازسوز نیز وجود نخواهد داشت.

ایستگاه سوخت رسانی CNG :

درطراحی یك ایستگاه سوخت رسانی CNG باید به مسائلی نظیر انتخاب محل مناسب برای احداث ایستگاه میزان سوددهی و همچنین پتانسیل رشد و بهره برداری توجه نمود،این كار باید به گونه ای صورت گیرد كه ایستگاههای سوخت رسانی CNG قابل رقابت با ایستگاههای سوختهای مایع نظیر بنزین و گازوئیل باشند دراین راستا با سیستم های توزیع سوخت در ایستگاههای سوخت رسانی CNG باید از امكاناتی مشابه یا حتی بالاتر ازایستگاههای سوخت رسانی مرسوم برخوردار باشند.
کلمات کلیدی:

CNG

خشک کن گاز

کمپرسور ایستگاه گاز

ایستگاه های سوخت گیری

ایستگاه های سوخت رسانی

-تجهیزات ایستگاه سوخت رسانی CNG :

درایستگاههای سوخت رسانی CNG معمولاً گازورودی پس از عبور از اتاق اندازه گیری (متیرینگ) ، فیلتر، خشك كن گازو تعدادی شیر به قسمت ورودی كمپرسورهدایت خواهد شد.
تجهیزات اصلی CNG عبارتند از:
  1. ایستگاه متیرینگ
  2. دستگاه خشك كن
  3. كمپرسور
  4. مخازن ذخیره
  5. تابلوی اولویت بندی
  6. توزیع كننده ها
  7. تابلوی كنترل
به طور كلی نصب تجهیزات جایگاههای C.N.G براساس نوع آنها به صورت كانوپی یامجزا انجام می گیرد، دراجرای نصب تجهیزات باید دقت داشت كه تجهیزات فراهم شده و اتصالات بین آنها كاملاً شرایط استانداردهای مكانیكی و الكتریكی ایستگاه را رعایت نمایند0 درنصب تجهیزات كه به صورت كانوپی می باشند، تجهیزات كمپرسور به صورت پكیج درمحل مربوطه جانمایی شده و پس ازآن ارتباطات مكانیكال و الكتریكال فی مابین كلیه تجهیزات اجرا می گردند درحالی كه درحالت نصب تجهیزات به صورت مجزا، تجهیزات كمپرسور به صورت پكیج نخواهد بود وبصورت جداگانه جانمایی ونصب می گردند
فهرست مطالب
فصل 1:مقدمه

فصل 2:انواع ایستگاه سوخت گیری از دیدگاه مختلف

فصل 3:کمپرسورهای رفت و برگشت

فصل 4:سیستم های خشک کن گاز طبیعی

فصل 5:مخازن ایستگاه های گاز CNG

فصل 6:توزیع کننده

فصل 7:کنترل کننده و شیرآلات

فصل 8:استانداردسازی و ماژول بندی

فصل 9:پروسه طراحی،تایید و ساخت

فصل 10:نکات طراحی مرتبط با مخازن و کمپرسور ایستگاه

فصل 11:تیوب گذاری

فصل 12:طراحی سازه ای
فصل 13:نمونه هایی از طراحی ایستگاه با دیدگاه های مختلف
فصل 14:نصب ایستگاه سوخت گیری
فصل 15:ساخت،نصب،راه اندازی و انواع تست های ایستگاه سوخت گیری
فصل 16:آموزش،نگهداری و عملکرد ایستگاه سوخت گیری
فصل 17:تخمین مقدماتی هزینه برای انواع دستگاه ها


حسین بازدید : 131 یکشنبه 25 مرداد 1394 نظرات (0)
هرودت مورخ یونانی در زمینه اکتشاف و استخراج نفت در ایران باستان می‌نویسد که در اردیکا نزدیک شوش، چاهی بوده که ایرانیان از آن سه ماده مختلف یعنی قیر و نمک و نفت استخراج می‌نموده‌اند نحوه استخراج چنین بوده است که بوسیله چرخی که بر سر چاه نصب بوده و بادلو، ماد ذکر شده را در حوضچه‌های مختلف ریخته و بتدریج با ته نشین شدن رسوبات گوناگون منجمله قیر، نفت
دسته بندی مهندسی شیمی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 214 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132
پایان نامه کارشناسی رشته نفت با عنوان تاریخچه پیدایش و بهره‌برداری نفت در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته نفت با عنوان تاریخچه پیدایش و بهره‌برداری نفت در ایران

(بصورت جامع و کامل)
مقدمه
هرودت مورخ یونانی در زمینه اکتشاف و استخراج نفت در ایران باستان می‌نویسد که در اردیکا نزدیک شوش، چاهی بوده که ایرانیان از آن سه ماده مختلف یعنی قیر و نمک و نفت استخراج می‌نموده‌اند. نحوه استخراج چنین بوده است که بوسیله چرخی که بر سر چاه نصب بوده و بادلو، ماد ذکر شده را در حوضچه‌های مختلف ریخته و بتدریج با ته نشین شدن رسوبات گوناگون منجمله قیر، نفت مایع را از روی آن جمع‌آوری میکرده‌اند.
این مقدمه کوتاه مربوط به پیدایش و وجود نفت در ایران در دوران باستان سرآغازی است رأی داستان پرماجرای نفت در سرزمین ما. اگر قبول داشته باشیم که این یک سرنوشت نیست لاقل باید گفت که تصادفاً در تمام کشورهای نفت‌خیز- سوای امریکا و شوروی- خارجیان بوده‌اند که مقدمه را برای بهره‌برداری اقتصادی نفت آغاز کرده‌اند و این امر تا حد زیادی مربوط می‌شود به فقر تکنولژیکی و عدم پیشرفت در صنعت و تولید ماشینی، یعنی در واقع نشانه‌های بارز کم رشدی و عقب افتادگی اقتصادی.
از قرار داد نافر جام بارون ژولیوس دورویتر که در زمان ناصرالدین شاه قاجار و صدراعظمی میرزاحسین خان سپهسالار بسال 1251 شمسی (1872) منعقد و در مقابل 15 درصد منافع، بهره‌برداری کلیه معادن ایران را سوای طلا و نقره بوی انتقال داده بودند (در واقع شروع قراردادهای نفتی ایران) که بگذریم، قرار داد نفتی دارسی در سال 1901 را میتوان نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت معاصر ایران دانست.
ویلیام نوکس دارسی W.Knox.Darsy. استرالیائی، انگلیسی الاصل از گزارشات و سفرنامه‌های یک هیتأت علمی فرانسوی بوجود آثار و علائمی از نفت در مناطق جنوب غربی ایران آگاهی پیدا نموده و با کوشش وزیر مختار وقت انگلیس موفق شد که برای اکتشاف و بهره‌برداری از آن قراردادی بمدت 60 سال با دولت ایران منعقد نماید. بخاطر اعتراض روسیه، پنج ایالات شمالی ایران یعنی آذربایجان، گیلان، مازندران، استرآباد و خراسان از این قرارداد مستثنی بودند. مبنای این قرارداد بر این بود که دارسی در آغاز کار مبلغ 20 هزار لیره انگلیس نقداً و معادل همین مبلغ هم سهام بدولت ایران واگذار و علاوه بر آن از درآمد خالص بهره‌برداری وی سالانه 16 درصد بدولت ایران تعلق گیرد.
کلمات کلیدی:

صنعت نفت

سازمان اوپک

بهره‌برداری نفت در ایران

اکتشاف و استخراج نفت

سازمان اوپک
کشورهای دارای نفت به علت کاهش قیمت نفت تصمیم گرفتند سازمانی ایجاد کنندو در نتیجه سازمان جدیدی برای مقابله با شرکتهای بین‌المللی نفت به وجود آمد به نام «سازمان کشورهای صادرکننده نفت» که هدف و منظور آن روشن بود: دفاع از قیمت نفت-به منظور برگرداندن قیمت به سطح پیش از کاهش. از آن به بعد کشورهای عضو آن سازمان اصرار می‌ورزیدند که شرکتهای نفت دربارة قیمتگذاری که اثر بسزایی در درآمدهای ملی آنان داشت با آنها به مشورت بپردازند، و همچنین در پی یک سیستم «تنظیم تولید» بودند، که همان رویای طریقی و پرس آلفونسو در مورد عملی شدن اقدامات کمسیون راه‌آهن تکزاس در سطح جهانی بود. به‌علاوه آن کشورها متعهد شدند در صورتی که شرکتهای نفتی بخواهند در مورد یکی از کشورها اعمال «تنبیه» کنند، برای مقابله با آن جبهه واحدی تشکیل دهند.
ایجاد اوپک سبب شد که شرکتهای نفتی عقب بنشینند و پوزش بخواهند. یکی از نمایندگان استاندارد اویل در کنفرانس نفت اعراب، که چند هفته بعد تشکیل شد، گفت: «اگر با آنچه کرده‌ایم مخالفید ابراز تأسف می‌کنیم. بعد از این هرگاه در هر موردی، اعم از کوچک یا بزرگ که ما انجام داده‌ایم مخالف باشید ما نظر شما را تأیید خواهیم کرد، ولو عمل ما درست یا نادرست بوده باشد. همین قدر که شما آن را نادرست بدانید و یا به علت اقدام ما پی نبرید کافی خواهد بود که نظرتان را محترم بشماریم و به کار بندیم.» این پوزش، عملی خردمندانه بود، زیرا پنج کشور پایه‌گذار اوپک منبع 80 درصد صادرات نفت خام جهان را تشکیل می‌دانند. وانگهی، به گفته فتحی‌الچلابی، معاون دبیر کل اوپک، «تأسیس اوپک نمایانگر نخستین اعمال حاکمیت مشترک کشورهای صادر کننده نفت، و نقطة عطفی در روابط اقتصادی بین‌المللی مربوط به کنترل کشورها بر منابع طبیعی بود.»
فهرست مطالب
فصل اول:تاریخچه و شرح پروسه
فصل دوم : پیشینه تاریخی
تاریخچه پیدایش و بهره‌برداری نفت ایران
دوره‌ی قبل از ملی شدن نفت ایران
سازمان اوپک
سلاح نفت
رقابت بی‌امان نفت
فصل سوم: قرارداد دارسی
مقدمه و تاریخچه
مفاد امتیاز نامه دارسی
الغای امتیاز نامه دارسی
فصل چهارم:نفت و صنعت
اقتصاد سیاسی کشورهای نفتی
توسعه اقتصادی

فصل پنجم : استعمارگران غرب بر نفت ایران

ایران در برابر روس و انلگیس
فصل ششم: نتیجه گیری

حسین بازدید : 597 سه شنبه 16 تیر 1394 نظرات (0)
استفاده صحیح از منابع نفتی كشور، به منظور افزایش طول عمر آنها و برخورداری نسل های آینده از این ذخایر خدادادی، ایجاب می‌كند تا با مدیریت صحیح این منابع آشنا شویم
دسته بندی مهندسی نفت و شیمی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 472 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132
پایان نامه كارشناسی ارشد مهندسی نفت (بهره برداری از منابع نفت) با عنوان روشهای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه كارشناسی ارشد مهندسی نفت (بهره برداری از منابع نفت) با عنوان روشهای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی

مقدمه:
استفاده صحیح از منابع نفتی كشور، به منظور افزایش طول عمر آنها و برخورداری نسل های آینده از این ذخایر خدادادی، ایجاب می‌كند تا با مدیریت صحیح این منابع آشنا شویم.. از نكات قابل توجه در مدیریت مخازن، اتخاذ روش هایی برای حفظ و صیانت مخزن، بالابردن راندمان تولید و سعی بر نگه ‌داشتن آن در حد مطلوب در طول زمان می باشد.در متن زیر سعی شده است تا ضمن آشنایی اجمالی با روش های ازدیاد برداشت از مخازن نفتی، بستری برای انعكاس نظرات كارشناسان كشور به منظور ارائه راه حل-های مناسب در بهبود عملكرد مخازن نفتی ایجاد شود.

روش های به‌كار رفته جهت افزایش بازده عبارتند از :

*تزریق گاز
*تزریق آب
*تزریق متناوب آب و گاز
* روش حرارتی
* تزریق فوم و ژل های پلیمری
* استفاده از مواد شیمیایی كاهش‌دهندة نیروی كشش سطحی
* استفاده از روش میكروبی(M.E.O.R.)
کلمات کلیدی:

تزریق

تزریق

روشهای ازدیاد برداشت مخازن نفتی

تزریق گاز:

روش تزریق گاز به دو صورت امتزاجی و غیر‌امتزاجی صورت می گیرد. در روش امتزاجی، گاز طبیعی با افزودن تركیبات هیدروكربنی میانی c2 تا c6 غنی می-شود؛ به‌طوری كه بخش غنی‌شدة گاز تزریقی كه در ابتدای كار تزریق می گردد، با نفت مخزن امتزاج یافته و آن را از درون خلل و فرج سنگ مخزن به طرف چاه های تولیدی هدایت می كند. راندمان افزایش بازیافت در این روش، بیشترین درصد را به خود اختصاص می دهد و اگر سنگ مخزن دارای خواص همگن و یك دست و تراوایی آن نیز مناسب باشد، به 65 تا 75 درصد حجم نفت باقی‌مانده، می توان دست یافت.
در روش غیر امتزاجی، گاز به مخازن نفتی تزریق می گردد كه این تزریق نسبتاً ارزان است و در تعدادی از مخازن نفت‌خیز خشكی و دریایی ایران اعمال می گردد. در این روش، گاز تزریقی در قسمت بالای مخزن متراكم می شود و فشار مخازن را افزایش می دهد و حركت نفت را سهولت می-بخشد.
باید توجه داشت كه لزومی ندارد گاز تزریقی حتما از نوع تركیبات هیدرو كربنی باشد. در كشورهای صنعتی، از گازهای خروجی از تاسیسات بزرگ صنعتی كه بخش اعظم آن ‌را دی اكسیدكربن تشكیل می دهد، برای تزریق استفاده میشود. در این روش، حتی راندمان بالاتر از تزریق گاز-های هیدرو كربنی است و فواید زیست‌محیطی نیز در پی دارد.تزریق آب: در این روش، آب به عنوان عامل فشار‌افزایی به مخزن به كار برده می شود.

تزریق آب و گاز:

از تزریق متناوب آب و گاز برای افزایش فشار در مخزن نیز می توان سود جست. در مورد روش تزریق آب به مخزن نیز باید در استفاده از این روش كمال احتیاط را به كار برد. برخی كارشناسان اعتقاد دارند، بازده این روش مطلوب نیست، زیرا راندمان كار نهایتاً 35 درصد می باشد و اولویت در استفاده از روش تزریق گاز خواهد بود. تزریق آب بیشتر برای مخازن شنی كاربرد دارد و برای مخازن نفتی كشور كه عمدتا شكاف دار هستند نباید مورد استفاده قرار گیرد.
فهرست مطالب

فصل اول – انواع روشهای ازدیاد برداشت نفت 4

روشهای مختلف ازدیاد برداشت از مخازن نفت 5
تولید اولیه نفت 5
ازدیاد برداشت 6
تحلیل 8
برداشت از مخازن با توجه به انواع برداشت 9

بررسی تزریق گاز به منابع نفتی كشور 13

روند تزریق گاز در كشور 14
ازدیاد برداشت با استفاده از تزریق گاز co2 به منابع نفتی 16
تزریق دی اكسید كربن مخازن وچالشها 17
كنترل عملیات ازدیاد برداشت 18
تحلیل 18
ازدیاد برداشت با استفاده از تزریق هوا 19
روش تزریق هوا و نگرانی ها 21
ازدیاد برداشت از مخازن به روش شیمیایی 22

انواع روشهای تزریق پلیمر 22

شرایط لازم برای تزریق پلیمر 23
نمونه هایی از تزریق موفق پلیمر 24
1- میدان نفتی چاتورنارد ( فرانسه) 24
2- میدان نفتی داجینگ ( چین) 25
ازدیاد برداشت از مخازن به روش میكروبی 28

شیوه های متداول استفاده از میكروبها در ازدیاد برداشت 30

1- روش برون محل 30
2- روش در محل 30
مزایای اقتصادی این روش 32
میادین نفتی لیسبون آركانزاس باشوری 33
پیشرفت تحقیقات و كاهش هزینه 34
ازدیاد برداشت از مخازن به روش حرارتی 37

انواع روشهای حرارتی ازدیاد برداشت 37

مكانیزم های تولید نفت در بازیافت حرارتی از مخزن 38
ازدیاد برداشت از مخازن به روش تزریق بخار 39
روش های تزریق بخار 39
شرایط لازم برای تزریق بخار آب 40
نمونه های موفق از كاربرد روش حرارتی 41
ازدیاد برداشت از مخازن به روش احتراق درجا 44
به كار گیری روش های ازدیاد برداشت نفت در ایالات متحده 47
ضرورت تحقیقات در زمینه EOR 49
بهره برداری بهینه از گازهای همراه میادین نفتی 51
1- گازهای همراه استحصال شده در استان خوزستان 52
2- گازهای همراه استحصال شده در استان ایلام 53
3- گازهای همراه استحصال شده در استان بوشهر 54
4- گازهای همراه استحصال شده در استان لرستان 54
5- گازهای همراه استحصال شده در استان كرمانشاه 55
6 – گازهای همراه میادین نفتی دریایی 55
نكته 58

فصل دوم – روش های دیگر ازدیاد برداشت نفت 60

تزریق گاز ( یكی از روشهای ازدیاد برداشت) 60

روشهای مختلف ازدیاد برداشت 62

تزریق گاز غیر امتزاجی 62
تزریق گاز هیدروكربوری 62
جابجایی دوگانه نفت در مخازن نفتی اشباع شده از آب 64
تزریق گاز غیرهیدروكربوری 65
برخی از مسائل اصلی در مطالعات آزمایشگاهی تزریق گاز ازت 66

تزریق هوا یا تزریق گاز ازت غیرخالص 67

تزریق گاز امتزاجی 68
تزریق آب توان یافته 71
حفاری افقی و تجهیزات روزمینی 71
بهبود تجهیزات روزمینی 72
عملیات نمك زدایی 72
كلیاتی درباره آب نمك موجود در نفت خام 72
مشكل وجود آب نمك در نفت خام 73
چگونه آب نمك را از نفت جدا می كنند؟ 74
سیستم ورودی یا نفت حاوی آب نمك 78
سیستم آب 79
سیستم نفت خروجی واحد تفكیك نمك 82
ملاحضات عمومی درباره افتتاح و عملیات واحدهای جدا كننده نمك 82
نتیجه گیری 84

فصل سوم – روشهای میكروبی 86

تولید پیوسته بیوسورفاكتانت از تجزیه كف 87
مقدمه 87
جامعه صنعت شیمیایی 2006 87
نشانه ها 87
روشها و مواد 91
روشهای تجربی – محیط و شرایط كشت 91
طرح تجزیه پیوسته 92
روش تحلیلی (‌فراكافتی) 94
سورفكتین تجاری 95
نتایج و تشریح مطالب 96
تخمیر همگن پیوسته 97
مقایسه ویژگی های رشد 99
انتقال محصول در جای مناسب 101
نتایج 105
منابع و مآخذ 106

حسین بازدید : 125 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:109

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول – مقدمه
1-کالیکسـارنها
1-1- تاریخچه
1-2- نامگذاری
1-3- مشخصات و خواص فیزیکی کالیکسارنها
1-3-1-
1-3-2-&n ...

حسین بازدید : 108 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:134

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول :
مقدمه ۲
۱-۱ تولید &nb ...

حسین بازدید : 94 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:244

مقدمه :
تاریخچه – امروزه از رنگهای طبیعی به ندرت استفاده می گردد زیرا به کمک روشهای سنیتک رنگهای ایده آلی از نظر کمی و کیفی تولید میشوند و ...

حسین بازدید : 81 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:140

فهرست مطالب:

چکیده 1
مقدمه: 3
فصل اول :
1. توليد نانولوله هاي کربني با سوزاندن گياه ...

حسین بازدید : 83 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:70

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته شیمی – فیزیک

مقدمه:

بسياري از ...

حسین بازدید : 104 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

چکیده:

آزمون های کنترل کیفی سرمهای درمانی:
در موسسه واکسن و سرم سازی رازی آزمون های مختلفی جهت تعیین سلامت و ایمنی سرمهای درمانی تصفیه شده و ارزیابی دقیق عیار سرمها انجام می دهند که ...

حسین بازدید : 94 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:95

فهرست مطالب:

-چکیده
2-مقدمه
1-2- کلیاتی درباره آنتروباکتریاسه ها
1-1-2- تقسیم بندی
2-2-1 اختصاصات عمومی انتروباکتریاسهها
1-2-2 جداسازی انتروباکتریا ...

حسین بازدید : 240 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:119

مقدمه:

روشهای سنتی اصلاح نباتات مبتنی بر دستکاری ساختار ژنتیکی گیاه کامل و از طریق تولید جنسی است. در سالهای اخیر روشی برای دستکاری ژنتیکی در سطح سلولی پیدا شده است که روشهای اص ...

حسین بازدید : 106 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:86

چکیده:

دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، از میلیون ها سال نوری در عمق فضا گرفته تا هزاران کیلومتر در اعماق زمین از دشت ها و جنگلها و کوهستانها گرفته تا د ...

حسین بازدید : 94 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:110

چکیده :

در این تحقیق مواد طبیعی و اسید های چرب موجود در بافت کبد و عضله ماهی کفشک زبان largescale tonguesole با نام علمی &n ...

حسین بازدید : 96 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)
محاسبات مورد مطالعه حاصل رفتار لختگی در مایع سازی بسترها مورد استفاده یک مدل دو سیالی پی در پی بوده است مطابق این نگرش دو فازی ها که به صورت نفوذ جداگانه و پی در پی در هم رفتار می کنند
دسته بندی شیمی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 66 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
پایان نامه کارشناسی رشته شیمی با عنوان محاسبات تحقیقی رفتار لختگی در مایع سازی گاز بسترها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته شیمی با عنوان محاسبات تحقیقی رفتار لختگی در مایع سازی گاز بسترها

چکیده:
محاسبات مورد مطالعه حاصل رفتار لختگی در مایع سازی بسترها مورد استفاده یک مدل دو سیالی پی در پی بوده است. مطابق این نگرش دو فازی ها که به صورت نفوذ جداگانه و پی در پی در هم رفتار می کنند، بهترتیب با معادلات حاکم شرح داده می شوند و بین یک تداخل قسمت ها و ضه ممنتوم جفت می شوند.محاسبات از حداقل مایع سازی یا حالت جوشش جریان برای حالت دو بعدی و بسترهای مایع سازی سه بعدی متناسب شروع می شوند. شناخت خوب الگوریتم SIMPLE اجازه حل عددی معادلات حاکم بر حالت دو فازی گاز- جامد را می دهد.
اعتبار این نگرش با مقایسه مدل پیش گویی با اندازه گیری آزمایشی در نوشته جات برقررا می شود. نتایج محاسبات در قسمت های طراحی تخلخل با توضیح شکل، رشد، ترقی و شیت در هم بودن لختگی انجام می شود. با مقرر شدن حالات گوناگون جدار، دماغه گرد، دماغة مجذور و لختگی جدار در چارچوب شبیه سازی عددی پیش بینی می شود، فاکتورهای مهم چنانچه سرعت گاز سطحی، جدار یا حالات دوتایی و علم هندسه مربوط به بستر در یک مطالعه پارامتری تعیین می شود. این امر هم چنین اثبات می کند که سرعت ترقی لختگی، طول و فرکانس و انبساط بستر می تواند با بررسی نگرش پیش بینی شود و اصطکاک جدار ذرات به عنوان یک عامل کلید عهده دار ارتباط کمبود تجربی در نوشته جات می باشد.
کلمات کلیدی:

گاز

لختگی

مایع سازی

مدل دو سیالی

رفتار لختگی در مایع سازی بسترها

1) مقدمه
یک ذرة گاز بستر نمی تواند به طور نامحدود درون یک ایده آل منبسط شود، شکل مایع سازی بستر با گذر یک جریان گاز بالایی بین آن صورت می گیرد. در عوض، این اشکال کامل، ساختار ناهمگن با Voids یا جوشش پیموده می شود. یک تعداد نواحی جریان معین شده برای شرح رفتار پیچیده شامل سطح صاف، جوشش، لختگی، مغشوش و فاز مایع سازی ضعیف ایجاد می شوند. [2و 1]یک راکتور با کاربرد در ناحیه لختگی نگه خواهد داشت اگر کوچک باشد و سرعت گاز به اندازه کافی زیاد بوده که Coalescs جوشش ها در راکتور وسیع تر بشود. آزمایشات کوچک راکتورها بخصوص تمایل در به کارگیری در این ناحیه می باشد. جریان لختگی احتمالا کوچکتر با یک بستر وسیع است، اما اگر یک بستر محتوی لوله بسته باشد، جریان لختگی می تواند یک حادثه خواندگی در فضا میان لوله ها باشد.
لختگی معمولا پس از افزایش آن نامطلوب و مشکل کشیدن و پایین اجرای پتانسیل یک راکتور می باشد. اما این مطالعه مفید در تفهیم اثر متقابل میان گاز، ذرات و جدار ایجاد می شود.استوارت و داویدسون (3) دو الگوی جریان جامد اصلی در ناحیه لختگی را شرح دادند:دماغة گرد و دماغة مجذر لختگی. در یک بستر لختگی صاف، لختگی ها دماغه گرد هستند و جریان جامدات ما قبل لختگی در یک ناحیه حلقه مانند روی جدار برقرار می باشد.
فهرست مطالب

محاسبات تحقیقی رفتار لختگی در مایع سازی گاز بسترها 1

چکیده 2
1) مقدمه 3
2) رفتارهای نظری: 6
1-2) معادلات حاکم: 6
2-2) ضریب انتقال ممنتوم: 8

3-2) گاز و تنش های فازهای جامد 9

4-2) مدل مغشوش 11
6-2) حل عددی: 13
3) نتیجه و بحث 14
1-3) معتبر سازی مدل پیشنهادی 15
2-3) اثر سرعت سطحی گاز: 17
3-3- اثر حالات مرزی 22
4) پایان 28
جلوگیری لختگی 33

روشهای کنترل لختگی، مدل و تنظیمات 37

کنترل PI در فشار خط جریان: 40

فشار بالا و زنجیرة کنترل PI جریان حجمی 41
نتایج تجربی (ازمایشی) 43
توصیف تجربی آزمایش حلقه 44
2/4- نقشة جریان چند فازی 45
نتیجه: 50
ضمیمه A، مدل ساده‌ای از فشار دینامیکی خط جریان در جریان پایدار 51
سوسپانسیون های لختگی لب تخت 58
3- ساختار تجربی 60
رفتار بالای بستر 65
نتیجه 68
حسین بازدید : 192 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)
با توجه به اهمیت کلر در صنایع مختلف کاربرد های گسترده آن در سالم سازی آب شرب ، شرکت های آب و فاضلاب طی سالهای اخیر به لحاظ رشد جمعیت در محدوده عملیاتی خود و مواجه با محدودیت منابع آبهای سطحی ، ناگزیر به حفر و بهره برداری از چاههای عمیق و ایجاد تاسیسات جانبی نظیر ایستگاههای کلر زنی در اقصی نقاط شهر ها جهت تهیه ی آب سالم و بهداشت شهروندان پرداخته
دسته بندی شیمی
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
کلر و اهمیت آن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

کلر و اهمیت آن

مقدمه
با توجه به اهمیت کلر در صنایع مختلف کاربرد های گسترده آن در سالم سازی آب شرب ، شرکت های آب و فاضلاب طی سالهای اخیر به لحاظ رشد جمعیت در محدوده عملیاتی خود و مواجه با محدودیت منابع آبهای سطحی ، ناگزیر به حفر و بهره برداری از چاههای عمیق و ایجاد تاسیسات جانبی نظیر ایستگاههای کلر زنی در اقصی نقاط شهر ها جهت تهیه ی آب سالم و بهداشت شهروندان پرداخته اند که علیرغم پراکندگی و تنوع جغرافیایی این ایستگاهها و تصفیه خانه ها و مصرف روزانه در مقادیر بالا، حد اقل ضایعات ناشی از حوادث کلر را داشته اند . با این حال طبیعی است که با گسترش دامنه ی کارها احتما ایجاد حوادث نیز افزایش یابد .لذا جهت آگاهی بیشتر نسبت به کلر و اقدامات ایمنی آن سعی شده است که مجموعه ی استاندارد ها، آئین نامه ها، دستور العمل ها و تجربیات افرادی که سالهای متمادی در تاسیسات کلر زنی فعالیت داشته اند را گرد آوری نموده تا بتواند کمکی باشد جهت استفاده ی بهینه از تاسیات کلر زنی و کاستن از حوادث تلخ و ناگوار .
کلمات کلیدی:

کلر

گاز کلر پر مخاطره

اثر کلر در صنایع مختلف

اثر کلر روی محیط زیست

مطالعه اثر کلر روی حیوانات

فهرست مطالب
مقدمه 1

خواص شیمیایی و فیزیکی کلر: 2

خواص فیزیکی و شیمایی کلر 3

مشخصات فیزیکی کلر 4

واکنش با آب 7
واکنش با فلزات 8
سایر واکنش ها 8
روشهای تولید و موارد استفاده 9
اثرات مزمن 10

مشخصات فیزیکی کلر

11

مطالعه اثر کلر روی حیوانات 11
اثر کلر روی اتمسفر 12
اثر کلر در آب 14
مسمویت 14
گاز کلر 14
تاثیرات نشت کلر 15
سیلندر ها 16
مشخصات سیلندر ایستاده 16
ساختمان 16
نوع و ظرفیت 17
اوزان و ابعاد ظروف کلر 17
نشانه گذاری 18
نشانه تست مجدد 19
سیلندر های یک تنی 19
ساختمان و ظرفیت 19
پلاک ثبتی سیلندر یا نشانه گذاری 20
رنگ سیلندر 21
رنگ رویه 21
میزان شارژکلر در سیلندر 22
آزمونهای دوره ای سیلندر گاز کلر 22
مکان 23
نگهداری سیلندر 24
نگهداری سیلندر کلر مایع و خصوصیات محل نگه داری 26
حمل و نقل سیلندر کلر مایع 29
روش کار با سیلندر کلر مایع 31
شکل فیزیکی 35
نحوه آزاد سازی کلر 36
مسمومیت گاز کلر: 37
کمکهای اولیه و رسیدگی به مصدومان : 38
تجهیزات حفاظت فردی و ایمنی 40
حفاظت تنفسی 40
سایر تجهیزات ایمنی 41

انواع ما سک ضد گاز و دستور العمل استفاده از آنها 41

انواع ما سک 41
دستور العمل نگهداری و استفاده از ماسک نیم صورت : 41
دستور العمل نگهداری و استفاده از ماسک تمام صورت : 44
مراقبت های ایمنی 47
دستور العمل نگهداری 48
آماده ساختن (AIRPAK) برای استفاده 49
دستور العمل استفاده از ماسک هوا(AIRPAK) 49
هشدار 52
خنثی سازی گاز کلر و کمک های اولیه: 52
تحقیقات و پیشگیری: 53
مهمترین مرکز نگهداری گاز کلر پر مخاطره : 53
گاز کلر و نحوه استفاده از آن: 54


حسین بازدید : 113 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)
در این مقاله سعی شده تا خوردگی الكتروشیمیایی بررسی گردد اثر عواملی چون چگالی شدت جریان، فاصله الكترودها و غلظت محلول الكترولیت (اسید کلریدریک) را در پیل الكتروشیمیایی آهن مس بر روی داده های اکوستیک امیشن مطالعه گردید
دسته بندی شیمی
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
بررسی خوردگی الكتروشیمیایی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بررسی خوردگی الكتروشیمیایی

چكیده :
در این مقاله سعی شده تا خوردگی الكتروشیمیایی بررسی گردد. اثر عواملی چون چگالی شدت جریان، فاصله الكترودها و غلظت محلول الكترولیت (اسید کلریدریک) را در پیل الكتروشیمیایی آهن- مس بر روی داده های اکوستیک امیشن مطالعه گردید. میزان فلز خورده شده در هر مقطع با استفاده از اختلاف وزن اولیه و ثانویه نمونه ها اندازه گیری و میزان آن با داده های آكوستیكی مقایسه گردیده و به صورت نمودار رسم شده است. مطابق نتایج بدست آمده، داده های آكوستیكی در هنگام تغییر پارامترهای چگالی شدت جریان و فاصله الكترود تقریبا به صورت خطی تغییر كرده و رابطه نسبتا معینی بین داده های آكوستیكی و نرخ خوردگی دیده می شود. در حالیکه چنین رابطه ای به هنگام تغییر پارامتر غلظت محلول الكترولیت مشاهده نشده است.
واژه‌های كلیدی:

خوردگی

گالوانیك

الكتروشیمیایی

اكوستیك امیشن

مقدمه
خوردگی گالوانیكی یكی از مهمترین اقسام خوردگی الكترو شیمیایی میباشد كه همواره به عنوان یک مسئله جدی صنایع مختلف را تهدید می كند. این نوع خوردگی هنگامی كه دو فلز به پتانسیل الکتروشیمیایی مختلف به واسطه یک محلول الکترولیت با یكدیگر در تماس باشند رخ می دهد. در صنایع نفت و گاز هنگامی که یك لوله زیر زمینی از دو نوع خاك متفاوت عبور كرده و یا جنس لوله ها تغییر پیدا می كند این نوع خوردگی رخ می دهد. انجام پروسه های ساخت روی یك نوع جنس خاص باعث تغییر مقاومت خوردگی می گردد به عنوان مثال كارسرد یك سطح فعالتری را ایجاد می كند كه نسبت به یك فلز آنیل شده به عنوان آند عمل می كند. در بتن ها نیز به واسطه وجود محلول های كلریدی این نوع خوردگی رخ می دهد. حتی در مقیاس اتمی این اختلاف می تواند سبب خوردگی شود. بعنوان مثال اختلاف بین دو فاز فریت و سمنتیت در فولاد می تواند باعث خوردگی بین فازی گردد.
امروزه روشهای الكتروشیمیایی و غیر مخرب زیادی برای شناسایی و اندازه گیری خوردگی وجود دارد. اكوستیك امیشن یكی از روش هایی می باشد كه به تازگی در زمینه مشاهده و اندازه گیری خوردگی در جهان مورد توجه قرار گرفته است. در این روش با استفاده از موج الاستیك آزاد شده در اثر فعل و انفعالات شیمیایی و مكانیكی در نمونه و آنالیز آن سعی در شناسایی مكانیزم خوردگی و میزان سرعت آن می شود. خوردگی الكترو شیمیایی باعث ایجاد خوردگی بسیار خطرناك حفره ای می گردد که با استفاده از روش اكوستیك توانسته اند به نتایج قابل قبولی در شناسایی آن نائل شوند . در اکثر مطالعات به موازات روش اکوستیک امیشن از یک نوع تکنیک الکتروشیمیایی( اندازه گیری PH ، پتانسیل ،دنبال كردن منحنی های پلاریزاسیون ودیاگرامهای امپدانس الكتروشیمیایی ) نیز استفاده شده ‌است تا توصیف و کنترل خوردگی با استفاده از تکنیک اکوستیک امیشن بهتر قابل ارزیابی باشد.
فهرست مطالب
بررسی خوردگی الكتروشیمیایی 1
چكیده 2
واژه‌های كلیدی: 2
مقدمه 3
خوردگی فلزات 5

عوامل موثر در خوردگی فلزات: 6

حفاظت در برابر خوردگی: 7
رای حفاظت از فلز با رنگ به دو نوع رنگ نیاز داریم: 8
حفاظت الكتروشیمیایی: 8
به طور كلی دو نوع كند كننده وجود دارد: 9
خوردگی مکانیکی 10

خوردگی چیست؟ 11

ترمودینامیک و خوردگی 12
خوردگی ، یک واکنش طبیعی 14

هزینه های خوردگی 14

محیطهای خورنده 16

خسارات ناشی از خوردگی 16

اثرات زیانبار خوردگی: 17

طبقه بندی خوردگی 17

خوردگی تر،خوردگی خشک 18
منابع و مآخذ : 20


حسین بازدید : 136 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)
برای درک پدیده در حال رخ دادن در سطح رئاکتردیسک چرخشی (SDR) ، یک بررسی جنبشی مکانیکی از رادیکال آزاد پلی مر سازی Styrene در یک SDR اجرا شد آزمایشها طراحی شدند تا قادر به ارزیابی تمامی پارامترهای جنبشی شوند
دسته بندی مهندسی نفت و شیمی
بازدید ها 15
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
جنبشهای رادیکال آزاد پلی مر سازی C8H8 در رئاکتردیسک چرخشی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

جنبشهای رادیکال آزاد پلیمر سازی C8H8 در رئاکتردیسک چرخشی

چکیده
برای درک پدیده در حال رخ دادن در سطح رئاکتردیسک چرخشی (SDR) ، یک بررسی جنبشی / مکانیکی از رادیکال آزاد پلی مر سازی Styrene در یک SDR اجرا شد. آزمایشها طراحی شدند تا قادر به ارزیابی تمامی پارامترهای جنبشی شوند. دستاورد اطلاعات آزمایشی استفاده شده در مطالعه مدل سازی. یکبار که پارامترها ارزیابی شدند برای اجرای آزمایش در دماهای متفاوت (یعنی بازدهی آغاز کننده f ضرایب ثابت شدت kd ، kp ، kt ) تخمین گردید برای اجراهای آزمایشی انجام شد در درجات متفاوت دمایی، قانون آرهینوس استعمال شد. برای ارزیابی فعال کننده انرژیها (Ea) و فاکتورهای پیش نما (A). فعال سازی محاسبه شده انرژیها در SDR دریافت شد کوچکتر از تطابق با اندازه دسته.
کلمات کلیدی:

پلیمر سازی C8H8

رئاکتردیسک چرخشی

جنبشهای رادیکال آزاد

مقدمه
تکنیک رادیکال آزاد پلیمرسازی به طور گسترده استفاده شده بوسیله صنایع برای پلیمرسازی استایرین، دیریلیک وینیل و نیربانی مونومرهای تجاری پراهمیت. بموجب افزایش بازارهای رقابتی وجود دارد نیاز رو به تزاید برای صنعت در گسترش پروسه های ابتکاری پلیمر که کیفیت محصولات را ارتقا دهد. کاهش پروسه زمانی و ساخت فرایندهای حساس به نیازهای بازار توام با بهبودی کارآمدی انرژی و ایمنی ذراتی تحولات.برای مخاطب قراردادن موضوعات فوق، گروه مشدد کننده پروسه در نیوکاسل توسعه داده مراحل تغییر رادیکال تکنولوژی راکتور برای فرایند پلیمرسازی. این گونه تکنولوژی رئاکتور دیستک چرخشی است (SDR)، که صاحب مزیت برش فیلمها بطور بسیار نازک است که می تواند تولید گردد. زمانیکه یک مایع در طولی سطح دیسک در حال چرخش وارد می گردد. مطالعات قبلی نشان داده این فیلمهای ناپایدار بسیار نازک می تواند باعث میزان انتقال حداکثر گردد. تهیه ترکیب فرد و مناسب برای اجرای هر دو واکنشهای گرماگیری و بیرون دادن.
SDR به طور موفق مورد استفاده برای اجرای یک رشته از واکنشهای پلیمر سازی از جمله چگالش پلیمرسازی بین اسید دیباسیک و الکل و ----. استایرین آزاد رادیکال و متیل متاکربلیت (MMA) پلیمر سازی فله، بیوتیل دکریلیت (BAC) نورسنجی پلیمرسازی Photopolymerisation و استایرین کاتونیک پلیمرسازی. عموماً درجات بالای پلیمرسازی در SDR نسبت به دسته پروسه ها و پلیمرهای تولید شده در SDR وارد توزیع وزنی مولکولی متراکم تر (MWD) ( از این رو کیفیت بهتر) در مقایسه با دسته واکنشهای رقبایش، سایر فرایندها جاییکه بهبود یافته ترکیب و گرما و شدت انتقال جرم SDR به طور موفقیت آمیزی استخراج شده از جمله بارش سولفات باریم و کربنات کلسیم، بلوری شدن ناشی از اسید چربی و واکنشهای ارگانیک کاتالیک.
فهرست مطالب
جنبشهای رادیکال آزاد پلی مر سازی C8H8 در رئاکتردیسک چرخشی 1
چکیده 1
1- مقدمه 2
2- روشهای آزمایشی 3

1-2 پلیمرسازی در دسته راکتورهای متعارف 3

2-2 پلی مرسازی در رئاکتر دیسک چرخشی 4

1-2-2 مرحله 1: پیش پلیمرسازی 4
2-2-2 مرحله 2: SDR پلیمرسازی 4
3- نتایج و بحث 5
1-3 دسته راکتور 5
2-3 گردش دیسک راکتر 6
4- خلاصه 7

حسین بازدید : 141 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)
سیالات انتقال گرمایی كه به نام نمك‌های مذاب شناخته می‌شوند عبارتند از آن دسته از نمك‌های شیمیایی جامدی كه به بالاتر از نقطه مذاب گرم می‌شوند و دارای دامنة دمایی مایع گسترده‌ای بوده و دارای سایر ویژگیهای مفید برای جابه‌جایی و ذخیره‌سازی گرما هستند
دسته بندی مهندسی نفت و شیمی
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 4981 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 141
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته شیمی با عنوان سیالات انتقال گرمایی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته شیمی با عنوان سیالات انتقال گرمایی

مقدمه:
سیالات انتقال گرمایی كه به نام نمك‌های مذاب شناخته می‌شوند عبارتند از آن دسته از نمك‌های شیمیایی جامدی كه به بالاتر از نقطه مذاب گرم می‌شوند و دارای دامنة دمایی مایع گسترده‌ای بوده و دارای سایر ویژگیهای مفید برای جابه‌جایی و ذخیره‌سازی گرما هستند. از دهة 1930 به بعد مخلوط‌‌های متنوعی بدین نوع مورداستفاده قرار گرفته است و مخلوطی از نیترات پتاسیم، نیترات سدیم، نیتریت سدیم، به صورت مخلوط تا دمای ذوب شده و می‌توان از ‌آن‌ها تا دمای استفاده كرد. این مخلوط دارای پایین‌ترین فرمولاسیون ذوب از بین نمك ها می‌باشد و به نام Hitec معروف می‌باشد كه یك مارك تجاری معروف برای محصولات شیمیایی ساحلی است. (Hitec به وسیله دوپونت ایجاد شد و اخیراً در اختیار مالكیت شركت اُلین می‌باشد. این تركیب وتركیبات مشابه به نام نمك‌های انتقال گرمایی خوانده می‌شوند (HTS). طراحی HTS به نحوی است كه می‌تواند با سایر فرمولاسیون‌ها استفاده شود، حتی با فرمولاسیون‌هایی كه از نظر تركیب شیمیایی با Hitec ناسازگار هستند. با این وجود Hitec اشاره به فرمولاسیون نوع Hitec در بقیة تركیبات دارد.
مخلوط نمكی 60/40 درصد وزنی نیترات سدیم و نیترات پتاسیم می‌تواند در صورتی كه نقطه ذوب پایین‌تری از HTS را بتواند احیاء كند مورد استفاده قرار گیرد. و برای به‌دست آوردن پایداری گرمایی بالاتر و هزینه پایین‌تر مورد استفاده قرار گیرد. نقطه ذوب آن» از 432 درجه به افزایش یافته است و می‌تواند تا مورد استفاده قرار گیرد. این نمك دارای آزمون‌های گسترده‌ای برای بكارگیری در نیروگاه‌های خورشیدی می‌باشد. مخلوط‌های نمكی دارای نقطه ذوب گسترده‌ای تا می‌باشند و اغلب به نام مخلوط‌های نمكی كششی خوانده می‌شوند كه ما در اینجا به آن‌ها مخلوط‌های نمكی كششی اوتكتیكی می‌گوییم.
کلمات کلیدی:

سیالات

نمك‌های مذاب

محیط انتقال گرما

سیالات انتقال گرمایی

سیستم‌های مبدل گرمایی

سیالات انتقال گرمای ارگانیك (آلی)

فهرست مطالب

فصل اول :آب و آب نمک به عنوان محیط انتقال گرما 5

1-1- آب 6
مزیت‌ها: 6
ویژگیهای فیزیکی 7
جدول 1-1: دماها و فشارهای اشباع برای بخار 10
محددیت‌ها 11
جدول 2-1: مشكلات عمومی ایجاد شده به وسیله ناخالصی‌ها در آب 12
جدول 3-1: عوامل ایجاد رسوب برای آب‌ها با كیفیت‌های مختلف 13
ویژگیهای فیزیکی: 16
شكل 2-1: ویژگی‌های فیزیكی آب محلول 17
رفتار ترمودینامیک 17
شكل 5-1: گرمای ویژة آب و بخارشكل 6-1 قابلیت هدایت گرمایی آب و بخار 19
جدول 7-1: ویسكوزیته آب و بخار 20
سیستم‌های یک طرفه: 21
سیستم‌های سیرکوله مجدد باز (تبخیری): 22
سیستم سیرکوله مجدد بسته (غیر تبخیری) 23
سیستم‌های گرمایشی بخار 25
جدول 10-1: ویژگی‌های شورآب 33
شور آبهای «طبیعی»: 36

فصل 2: تصفیه آب در سیستم‌های مبدل گرمایی 38

1-2- انواع سیستم‌های مبدل گرمای آبی 38
2-2 خوردگی و رسوب گذاری 40
شكل 1-2: سیستم‌هی آب خنك (a) یك طرفه؛ (b) گردش مجدد باز؛ (c) گردش مجدد بسته 41
واکنش خوردگی: 41

خوردگی عمومی و حمله یکنواخت: 43

خوردگی گالوانیکی: 43
شكل 3-2: اثر غلظت كلسیم بر خوردگی كلی فولاد كربنه 45
عوامل دخیر در خوردگی 46
اثر دما 49
جامدات معلق 50
اثر PH 51
اثر نمك‌های محلول 52
رسوب پولكی 55
كربنات كلسیم 56
سولفات كلسیم 58
شكل 4-2: انحلال‌پذیری سولفات كلسیم 59
ارتوفسفات كلسیم 60
پولك‌های سیلیكاته 61

رسوبات بیولوژیكی 63

جدول 2-2: راهنمای انتخاب آفت‌كش‌ها 68
جدول 3-2: بازدارنده‌ها برای كنترل خوردگی 72
جدول 3-2: بازدارنده‌ها برای كنترل خوردگی 73

فصل 3:گاز‌های متداول به عنوان سیالات انتقال گرمایی 74

1-3 ویژگی‌های گازهای متداول در فشار اتمسفری 75
2-3 روابط عملكردی ویژگی‌های گاز با دما در فشار اتمسفری 75
جدول 1-3: ویژگی‌های گرمایی هوادر فشار اتمسفری 77
جدول 2-3: ویژگی‌های گرمایی آمونیاك در فشار اتمسفری 77

دانسیته 78

گرمای خاص در فشار ثابت 78

3-3 اثر فشار بر ویژگی‌های گرمایی 78
جدول 4-3: ویژگی‌های گرمایی دی‌اكسید كربن در فشار اتمسفری 79
ویسكوزیته 80
دانسیته: 80
جدول5-3: ویژگی‌های گرمایی هلیوم در فشار اتمسفری 82
جدول 6-3: ویژگی‌های گرمایی هیدروژن در فشار اتمسفری 82
قابلیت هدایت گرمایی 83

میزان شارش ثابت ظرفیت گرمایی 84

اتنقال گرمای هم‌رفت طبیعی 88
6-3 ویژگی‌‌های هوای مرطوب 90
ویژگی‌های ترمودینامیكی 93
ویژگی‌های جابه‌جایی 94

فصل 4:سیالات انتقال گرمای ارگانیك (آلی) 100

مقایسه سیالات مختلف انتقال گرما 100

دامنه دمایی فرایند 101
فشار بخار 104
اشتعال‌پذیری 105
مسائل زیست‌محیطی و سمیّت 106
قابلیت پمپ‌شدن و راندمان مهندسی 106
ویژگی‌‌های مهندسی 108
2-4 پایداری گرمایی سیال 109
دلایل تجزیه 109
111
چگونه شرایط كاری بر پایداری گرمایی تأثیرمی‌گذارد؟ 112
چگونه پایداری گرمایی اندازه‌گیری می‌شود؟ 113
آزمون آمپول استاتیك 113
آزمون حلقة گردش تحمیلی 115
اعتبار آزمون 116
118

ارزیابی میزان تجزیه سیستم و هزینه‌های كاری سیال 119

120
اثرات آلودگی بر پایداری گرمایی 121
اكسیژن 121
عوامل اكسیدكننده 121
سایر مواد ارگانیك 122
3-4 ارزیابی مهندسی 122
ضرایب ورقه‌ای نسبی 122
مسائل ویژة مبدل گرمایی برای دماهای پایین فرایند 123
افت فشار سیال 124
4-4 مسائل كلی در رابطه با انتخاب سیال 124

فصل 5:نمك‌های مذاب 126

هشدار: 128
1-5 ویژگی‌های فیزیكی 129
2-5 ویژگی‌های شیمیایی 131
3-5 سازگاری مواد 135
4-5 طراحی و ساخت 136
5-5 بار نمكی 138
6-5 نگهداری نمك 139
ترجمه جداول و شكل‌ها (از فصل 1 تا فصل 5) 140
شیمیایی 140
فیزیكی 141

حسین بازدید : 97 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)+pdf فایل

تعداد صفحات:130

پایان نامه کارشناسی مهندسی شیمی (طراحی فرایندهای صنایع نفت)

مقدمه:

واژه روغن از دو قسمت «رو» و « ...

حسین بازدید : 125 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و والدین آموزش پذیر می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل سه نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه عزت نفس و پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه عزت نفس شامل سه م ...

حسین بازدید : 96 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:70

چکیده:
اين پروژه ، تحقيقي برروي پروتئينهاي گياهي هيدروليز شده (hvp) با هدف توليد و كوشش ب ...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 147
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,567
  • بازدید ماه : 3,796
  • بازدید سال : 24,747
  • بازدید کلی : 253,804