loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 131 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)
از ویژگی های این پایان نامه که آن را ازسایر پایان نامه های کارشناسی متمایز می کند می توان موارد زیر را نام برد برخلاف بیشتر پایان نامه های کارشناسی که تنها دو متغیر دارد این پایان نامه 4 متغیره است از روش آماری پیچیده رگرسیون چند متغیره استفاده کرده است قابلیت پذیرش در همایش ها و مقالات علمی ترویجی را دارد همراه با پیوست پرسشنامه های استفاده
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 35
فرمت فایل doc
حجم فایل 275 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93
پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی  عمومی، راهنمایی و مشاوره با عنوان رابطۀ خودکارآمدی با اضطراب استرس و افسردگی در دانشجویان دانشکدۀ روان‌شناسی و عل

فروشنده فایل

کد کاربری 124
کاربر


پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی، راهنمایی و مشاوره با عنوان رابطۀ خودکارآمدی با اضطراب استرس و افسردگی در دانشجویان دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی


مقدمه و بیان مسئله:

همه انسان‌ها با مشکلات و موانعی روبرو می‌شوند. نوع برخورد انسان‌ها با این موانع و مشکلات به ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها باز می‌گردد. باورهای افراد، دنیای آن‌ها را سازمان می‌دهد و به تجربیاتشان معنا می‌بخشد. اینکه چگونه این باورها می‌توانند دنیای روان‌شناختی را در افراد ایجاد کند و آن‌ها را در موقعیت‌های مشابه به تفکر، احساس و عمل متفاوتی هدایت کند، موضوعی بسیار مهمی است ( غلامی، 1388).

خودکارآمدی عامل مهمی است که در نظام سازماندهی شایستگی انسان نقش ویژه‌ای دارد. عملکرد افراد با سطح توانمندی و مهارت یکسان در یک فعالیت مشخص به میزان خودکارآمدی آنان بستگی دارد. عملکرد موثر در یک فعالیت علاوه بر داشتن مهارت، به باور در توانایی انجام آن فعالیت نیز نیاز دارد (عبداللهی، 1385).

مفهوم خودکارآمدی توسط آلفرد بندورا شکل گرفته است که یکی از جنبه‌های نظریۀ شناختی – اجتماعی اوست ( شوارتزر ، 1997 )به نقل از خوشنویسان و افروز، 1389). باورهای خودکارآمدی تعیین می‌کنند که اشخاص چه مقدار تلاش برای یک فعالیت نیاز دارند، چه مقدار پشتکار و استقامت در روبرو شدن با موانع باید داشته باشند و چگونه در روبرو شدن با موانع از خود انعطاف نشان دهند. باورهای خودکارآمدی روی الگوهای تفکر اشخاص و واکنش‌های عاطفی آنان تاثیر می‌گذارد. در نتیجه این تاثیرات، باورهای خودکارآمدی تعیین‌کننده و پیش‌بینی کننده‌های قوی سطح عملکرد هستند. بر پایه این دلایل بندورا معتقد است خودکارآمدی نقش تعیین کننده در الگوهای تفکر، رفتار و هیجان افراد دارند، باورهای خودکارآمدی تعیین می‌کنند که افراد چگونه احساس می‌کنند، می‌اندیشند و خودشان را برمی‌انگیزانند و رفتار می‌کنند (پاجاریز ، 1995 به نقل از ناجی‌نیا، 1390).

مطابق با الگوی شناختی – اجتماعی بندورا خودکارآمدی نقش محوری در خودگردانی حالات هیجانی دارد. باور به ناتوانی در اثرگذاری بر وقایع و شرایطی که به‌طور معنادار بر زندگی افراد تاثیر دارند، احساس پوجی، بیهودگی، غمگینی، و آسیب‌پذیری نسبت به رویدادهای فشارآور را برمی‌انگیزاند. هنگامی که افراد خود را در به دست آوردن پیامدهای با ارزش ناتوان می‌بینند، افسرده می ‌شوند( موریس، 2002، به نقل از طهماسیان، و اناری، 1388).

همپنین احساس خودکارآمدی پایین با سطح بالای اضطراب، روان‌رنجورخویی، و نشانه‌های افسردگی ارتباط دارد ( موریس، 2002، به نقل از نادری، حیدری و مشعل‌پور، 1389). پژوهش‌ها نشان داده‌اند افراد با سطح پایین خودکارآمدی در مقایسه با افرادی با سطح خودکارآمدی بالا بیشتر دچار افسردگی و اختلالات اضطرابی می‌شوند ( بندورا و همکاران، 1999 به نقل از نادری و همکاران، 1389).


پژوهش‌هایی بسیاری ( اسکات ، 2002؛ مدینا ، 2001؛ مک‌کی و همکاران، 1998) نشان داده‌اند افرادی که خود را موفق، موثر و توانا درک می‌کنند، بهتر از عهدۀ چالش در فعالیت‌های دشوار بر می‌آیند و بالعکس آن‌هایی که خود را شکست خورده و ناموثر تصور می‌کنند به آسانی مغلوب فعالیت‌ها و موقعیت‌های دشوار می‌گردند ( به نقل از طهماسیان و اناری، 1390). افراد با خودکارآمدی قوی، اسقامت و پشتکاری بیشتری داشته و کمتر مضطرب و افسرده‌اند. آنان بیشتر موفق بوده و کمتر مستعد آسب‌های اجتماعی روانی همچون اعتیاد یا اختلالات نوروتیک هستند ( فار و لوکستون ، 2003 به نقل از طهماسیان و اناری، 1390). افرادی که باور دارند می‌توانند تهدیدات بالقوه را کنترل نمایند از کسانی که باور به توانایی در ادارۀ تهدیدات بالقوه ندارند برانگیختگی و اضطراب کمتری را تجربه می‌کنند ( پاستورلی و همکاران، 2006 به نقل از نادری و همکاران، 1389).


در این راستا خودکارآمدی در دانشجویان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست. دانشجویان با ورود به دانشگاه با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو می‌شوند که ناتوانی در رویارویی و مقابله درست با این چالش‌ها، آنان را مستعد افسردگی، اضطراب و استرس می‌کند. دانشجویانی که سطح خودکارآمدی بالایی داشته باشند با موانع بالقوه پیش‌رو بهتر و موفق‌تر عمل خواهند کرد ( عبداللهی، 1388). این پژوهش در نظر دارد رابطۀ اضطراب، استرس و افسردگی را با خودکارآمدی بررسی کند.

چکیده:


خودکارآمدی بعنوان جزء اساسی نظریه شناختی ـ اجتماعی نقش قابل توجهی در مواجهه با موانع و گرفتاری‌ها و ناکامی‌ها دارد و سهم عمد‌ه‌ای از پژوهش ها را بویژه در حوزه اضطراب، استرس و افسردگی به خود اختصاص داده است. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ خودکارآمدی با اضطراب، استرس و افسردگی است.


جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد تهران جنوب دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی در سال تحصیلی 94-93 و نمونه شامل 100 نفر از دانشجویان است.


داده‌های پژوهش با استفاده از مقیاس‌های خودکارآمدی شرر و مادوکس (1982) و اضطراب،استرس و افسردگی لوی‌باند و لوی‌باند (1995) گردآوری و با روش‌های آماری ضریب هبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره همزمان تحلیل شدند.نتایج نشان داد بین خودکارآمدی با اضطراب، استرس و افسردگی رابطۀ منفی معناداری وجود دارد.در میان متغیرهای پژوهش تنها افسردگی پیش‌بینی کنندۀ خودکارآمدی است.


کلمات کلیدی:

خودکارآمدی

اضطراب

استرس

افسردگی

فهرست:

چکیده


فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه و بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

فرضیه های پژوهش

سوالات پژوهش

تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

فصل دوم: چهارچوب نظری و پیشینه پژوهش

مقدمه

تاریخچه اضطراب

تعاریف و نظریه های اضطراب

تاریخچه استرس

منابع استرس

تاریخچه افسردگی

تعاریف و نظریه های افسردگی

افسردگی از دیدگاه روان پویایی

افسردگی از دیدگاه رفتارگرایان

افسردگی از دیدگاه شناختی

افسردگی از دیدگاه اجتماعی

نظریه ملانی کلاین

نظریه کامرون

نظریه ادوارد بیبرنیک

انواع اضطراب

اضطراب موقعیتی

اضطراب خصیصه ای

انواع افسردگی

ملاک های تشخیص اضطراب DSM-IV 39

ملاک های تشخیص اضطراب ناشی از اختلال طبی عمومی

ملاک های تشخیص اضطراب ناشی از مواد

ملاک های تشخیص اضطراب منتشر

ملاک های تشخیص دوره افسردگی عمده DSM-IV 42

درمان اضطراب

درمان دارویی اضطراب

بنزودیازپین ها

فعالیت فارماکولوژیک

داروهای بولکه کننده بتا- آدرنرژیک

روش های خود میزانی کاهش اضطراب

آرام سازی

بیوفیدبک

انواع درمان های اختلالات افسردگی

درمان افسردگی پسیکوژی

درمان های فیزیکی و زیست شناسی

شیمی درمانی

درمان افسردگی نوروزی

درمان دارویی افسردگی بر اساس نظریه زیست شناسی

الکترو شوک درمانی

درمان افسردگی بر اساس نظریه روان پویایی

درمان افسردگی بر اساس نظریه یادگیری

انواع درمان های افسردگی

مفهوم خودکارامدی

ابعاد خودکارامدی

منابع خودکارامدی

مراحل تحول خودکارامدی

خودکارامدی تحصیلی

ویژگی های افراد دارای خودکارامدی بالا و پایین از نظر بندورا

پیشینه پژوهش

فصل سوم: روش پژوهش

مقدمه

روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

متغیرهای پژوهش

ابزار پژوهش

شیوه اجرای پژوهش

روش های تجزیه و تحلیل آماری

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش

یافته ‌های پژوهش

یافته‌های توصیفی

یافته های استنباطی

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

بحث و نتیجه گیری

منابع

پیوست


حسین بازدید : 92 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)
بشر اولیه طی قرنها به روش دهم تنیدن الیاف گیاهی و پوست درختان، به صنایعی نظیر سبد بافی آشنا بود، و اكنون با بهره‌گیری از پشم حیواناتی كه قابل زیست در جوامع اولیه را داشتند،
دسته بندی دکترا
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 180
پایان نامه کارشناسی رشته صنایع دستی با عنوان قالی بافی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته صنایع دستی با عنوان قالی بافی

مقدمه
بشر اولیه طی قرنها به روش دهم تنیدن الیاف گیاهی و پوست درختان، به صنایعی نظیر سبد بافی آشنا بود، و اكنون با بهره‌گیری از پشم حیواناتی كه قابل زیست در جوامع اولیه را داشتند،می‌توانست زیراندازهای نه چندان نرمی را ارائه دهد.زنان اولین كسانی بودند كه از ابتدا در این فن سعی وافر داشتند.زیراندازهای اولیه متشكل از پوست نرم حیوانات و الیاف نرم گیاهی و بوریا بود، لیكن به لحاظ گسترش جوامع اجتماعی و نبود شكار، نیاز به تولید بیشتر زیراندازهای دست بافت روز به روز محسوس‌تر شده و بافت این گونه زیراندازها تكامل یافت.
از بافت اولین قالیچه، و اینكه قومی در ابتدا به این كار مبادرت كرده، هیچ گونه اطلاع موثقی در دست نیست. زیرا قالیچه‌ها به لحاظ ساختار طبیعتشان در اثر رطوبت و حشرات آسیب می‌بیند.قدیمی‌ترین نمونه‌ای كه باستان شناسان به آن دست یافته‌اند. قالیچه‌ای است كه به علت دستیابی به آن در گور یخ زده یكی از فرمانروایان سكلایی در دره پازیریك واقع در 80 كیلومتری مغولستان خارجی، به نام قالیچه پازیریك. در هر سانتی متر این فرش 36 گره تركی به كار رفته است و صاحب نظران با توجه به نقشهای روی این قالی كه شبیه نقوش اصیل هخامنشی است
آن را ایرانی می‌دانند و معتقدند كه قالی مزبور از دست بافته‌های مادها و پارت‌ها می‌باشد. رنگهای مورد استفاده در این قالی قرمز اخرایی، زرد، سبز كمرنگ و نارنجی است. قالیبافی در ایران از دوره ساسانیان رواج داشته و گرچه از آن دوران نمونه مشخصی وجود ندارد، چنان كه سالنامه چینی (SUI- SU) در این دوران از فرش پشمی ایران به عنوان كالای وارداتی به چین نام می‌برد.
در ادبیات فارسی نیز به كرات از تخت معروف طاقدیس متعلق به خسرو پرویز پادشاه ساسانی یاد شده كه بر آن به روایتی چهار فرش كه هر یك نشان دهنده فصلی از سال بوده، گسترده می‌شده است.با ظهور دین اسلام و فروپاشی نظام پرشكوه ساسانیان، هنر فرشبافی كه بیشتر توسط اشراف حمایت می‌شد، دچار ركود شد. و متعاقب آن ظهور سلسله‌های مختلف و عدم ثبات سیاسی در قلمرو پهناور ایران، توان و رشد و نمو را از آن باز ستاند، به خصوص كه اعراب به تجملات زندگی توجهی نداشتند و همچنین به منظور مبارزه با شرك و بت پرستی نقش پردازی از انسان و حیوان را مكروه می‌دانستند.
کلمات کلیدی:

قالی

قالی بافی

صنایع دستی

تنوع طرح قالی در مناطق مختلف ایران

فهرست
مقدمه
فصل اول

مواد اولیه مورد نیاز قالی بافی

پشم
كرك
پنبه
ابریشم
فصل دوم
نقش قالی
طرح ایلیاتی
طرحهای شهری
فصل سوم
طبقه بندی طرحهای قالی
اصطلاح لچك و ترنج
طرح شاه عباسی
طرح اسلیمی
طرح گلدانی
طرح هراتی
طرح درختی
طرح بته‌ای
طرح خشتی

طرح مناظر طبیعی- شخصیتها و آثار تاریخی

طرح‌های ذهن بافت ایلی
طرح محرابی
طرحهای بندی
طرح محرمات یا قلمدانی
فصل چهارم
دستلاهای قالی بافی
دارهای افقی
دارهای عمودی
دار ثابت
دار تبریزی
دار كرمانی
فصل پنجم
كره
كره اصلی
كره متقارن
كره نامتقارن
كره‌های دیگر
كره چفتی
كره كمانش
كره تك تاری
كره آویز
كره معكوس
كره دو رنگ
فصل ششم
تنوع طرح قالی در مناطق مختلف ایران
آذربایجان
قالی تبریزی

چگونگی طرح در قالی تبریز

مشخصات قالی تبریز
طرح قالیهای تبریز
قراچه
هریس و گراوان
سراب
زنجان (اهر- ابهر)
اصفهان
اصفهان
كاشان
نقوش قالیهای كاشان
آران و بیدگل
جوشقان
كرمانشاه
قالیبافی در استان تهران (قالیبافی ورامین)
چهارمحال بختیاری
طرح قالیهای بختیاری و لری
چهارمحال
چال شتر
شلمزار
سامان
قالیبافی در خراسان
ویژگیهای قالی خراسان
قالیهای موزه‌ای
قالیهای جدید
بیرجند
قائن
طرحهای ریزه ماهی
طرح ربع سعدی
بته جقه‌ای
درخش
تربت حیدریه
مود
كاشمر
سبزوار
ایلات و عشایر خراسان
قالیچه‌ای بلوچی
قالی تركمن
قالی بافی در استان فارس
بافت قالیهای عشایری

شناخت قالیهای عشایری

گروه بندی نقشهای قشقایی

گروه اول نقشها و نگارهای سنتی

گروه دوم نقشهای استیلزه
نقش ناظم
نقش محرمات فارس
نقش ماهی در فارس
سمیرم
ایل خمسه
آباده
قالیبافی در استان كردستان
قالی سنه
بیجار
عشایر كردستان
قالیبافی در كرمان و عشایر افشاری
قالی بافی در كرمان

سیر تحول و پیشینه نقش قالیهای كرمان

طرح قالیهای كرمان

قالیبافی شهری، قالیبافی روستایی

قالیهای روستایی
قالیچه‌های افشاری
استان مركزی
قالیبافی اراك
ساروق
مشك آباد
سربند
قالیبافی در قم
پیشینه قالی بافی در قم
قالیبافی در استان همدان
قالیبافی در استان همدان
شیوه‌های بافت و طرح
انجلاس
چهار بلوك
تویسركان
حسین آباد
حاجیلو
مهربان
سردرود
در جزین
پیشخور
ملایر

حسین بازدید : 122 جمعه 17 مهر 1394 نظرات (0)

مقاله رشته گرافیک و معماری با عنوان نقاشی دیواری

تاریخ هنر نقاشی در ایران به زمان غارنشینی بر می‌گردد در غارهای استان لرستان تصاویر نقاشی شده از حیوانات و تصاویر کشف شده است بر روی دیواره (WSemner) نقاشیها بوسیله‌های ساختمان‌ها در ملایر و فارس که به 5000 سال پیش تعلق دارند
دسته بندی معماری
بازدید ها 63
فرمت فایل doc
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
مقاله رشته گرافیک و معماری با عنوان نقاشی دیواری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته گرافیک و معماری با عنوان نقاشی دیواری

مقدمه:
تاریخ هنر نقاشی در ایران به زمان غارنشینی بر می‌گردد. در غارهای استان لرستان تصاویر نقاشی شده از حیوانات و تصاویر کشف شده است. بر روی دیواره (W.Semner) نقاشیها بوسیله‌های ساختمان‌ها در ملایر و فارس که به 5000 سال پیش تعلق دارند کشف شده است.نقاشی های کشف شده در مناطق تپه سیالک و لرستان بر روی ظروف سفالی، ثابت می‌کند که هنرمندان این مناطق با هنر نقاشی آشنایی داشته اند.همچنین نقاشیهایی از دوران اشکانیان، نقاشی‌های معدودی بر روی دیوار، که بیشتر انها از قسمتهای شمالی رودخانه فرات بدست آمده، کشف شده است. یکی از این نقاشیها منظره یک شکار را نشان می‌دهد.
وضعیت سوارها و حیوانات و سبک بکار رفته در این نقاشی ما را بیاد مینیاتورهای ایرانی می اندازد.در نقاشیهای دوران هخامنشی، نقاشی از روی چهره بر سایر نقاشی های دیگر تقدم داشت. تناسب و زیبایی رنگها از این دوران، بسیار جالب توجه است. نقاشی ها بدون سایه و با همدیگر هماهنگی دارند. در بعضی از موارد، سطوح سیاه پر رنگ را محدود کرده اند.
مانی، (پیامبر و نقاش ایرانی)، که در قرن سوم زندگی می کردف یک نقاش با تجربه و ماهر بود. نقاشی های او یکی از معجزاتش بود که در صحرای گال استان (Torfan) نقاشی ترکستان در چین بدست آمد، مربوط است بسال 840 تا 860 بعد از میلاد:این نقاشی‌های دیوار نما مناظر و تصاویر ایرانی را نمایش می‌دهند. همچنین تصویر شاخه‌های درختی در این نقاشی‌ها وجود دارند. باستانی ترین نقاشی‌های دوران اسلامی، که بسیار کمیاب استف در نیمه نخست قرن سیزدهم به وجود آمده بودند.
مینیاتورهای ایرانی 0طرح‌های خوب و کوچک) بعد از سقوط بغداد در سال 1285 میلادی بوجود آمدند. از آغاز قرن چهاردهم کتابهای خطی بوسیله نقاشی از صحنه‌های جنگ و شکار تزیین شدند.مینیاتورهای ایرانی، در دوره صفویه در شهر اصفهان، از سبک چینی جدا شده و قدم در راهی جدید نهاد. این نقاشان بعدها به سبک طبیعی متمایل شدند.در نقاشی نقاشان دوران صفوی آشکار شدن تخصص آنها در این رشته بوضوح مشخص است. بهترین معرف از این دوره نقاشی‌هایی هستند که در عمارت چهل ستون و عالی‌قاپو کشیده شده است.
کلمات کلیدی:

نقاشی

نقاشی دیواری

سبک های نقاشی

تزئینات وابسته به معماری

فهرست مطالب
مقدمه 1
بخش اول، عیلامیان 4
سبک درباری 5
کاه کوه خواجه 9
نوزایی شاهانه 11
ساسانیان 12
دستاورد پای خاوری 19
استمرار سنتها 27
بخش دوم: دورة ورود اسلام 33
دورة شکل گیری 34
گوناگونی شیوه‌ها 34
صفویان 36
واپسین شکوفایی 37
کاخ چهل ستون 39
بخش سوم، دوران جدید 41
به سوی طبیعت نگاری 42
کلیسای وانگه 44
زندیه 51
قاجاریه 52
نقاش قهوه‌خانه‌ای 55
سبک های نقاشی 59
تکنیکها 61
منابع و مأخذ 64

حسین بازدید : 95 جمعه 17 مهر 1394 نظرات (0)
پایان نامه کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی با عنوان ﺟﺒﺮﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﺭ ﺁﺛﺎﺭ ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺟﺎﻥ ﺍﺷﺘﺎﻳﻦ ﺑﮏ ﻭ ﺟﻼﻝ ﺁﻝ ﺍﺣﻤﺪ
دسته بندی زبان و ادبیات
بازدید ها 41
فرمت فایل doc
حجم فایل 200 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
پایان نامه کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی با عنوان ﺟﺒﺮﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﺭ ﺁﺛﺎﺭ ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺟﺎﻥ ﺍﺷﺘﺎﻳﻦ ﺑﮏ ﻭ ﺟﻼﻝ ﺁﻝ ﺍﺣﻤﺪ

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی با عنوان ﺟﺒﺮﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﺭ ﺁﺛﺎﺭ ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺟﺎﻥ ﺍﺷﺘﺎﻳﻦ ﺑﮏ ﻭ ﺟﻼﻝ ﺁﻝ ﺍﺣﻤﺪ

Social Determinism in Selective Works of John Steinbeck and Jalal Ale-Ahmad

Background
Social determinism is the hypothesis that social interactions and constructs alone determine individual behavior. Social determinism would look only at social phenomena, such as customs and expectations, education, industrial and financial conditions, and interpersonal interactions. This doctrine states that people think and act in accordance with their social conditioning rather than through genetic predisposition or a real freedom of choice, and that human action must have la sufficient distinctly social cause.
This phenomenon elaborates that human behaviors are shaped and directed by the frame of its surroundings. Based on this point of view all the new born human body is like a clean and unwritten paper sheet, so all the goodies and badies, defeats and triumphs that happen to men are the consequences of family, friends and in a larger scope society. From the moment of birth, men started being familiar with social happenings, ups and downs, laws, limitations, must and necessities and all sort of social needs and little by little these social interchanges going to be institutionalized in them, so they don’t understand its determinism compeletly. Human beings are the product of society and the properties of this society can vividly be seen on its product.
Consider certain human behaviors, such as having a particular sexual orientation, committing murder, or writing poetry. A social determinist would look only at social phenomena, such as customs and expectations, education, and interpersonal interactions, to decide whether or not a given person would exhibit any of these behaviors. They would discount biological and other non-social factors, such as genetic makeup, the physical environment, etc. Ideas about nature and biology would be considered to be socially constructed.
Social deterministic approach is laid in the ideas of Kant. Kant has called human beings as the surrendered creature toward society. In his point of view social determinism has occupied all parts of human beings life. He believes that human beings have no identity before to the society. He believes that people are an empty bowl that must be filled with social needs and necessities and people are not immune of its determinism or social pressure. Since human beings have variety of wishes, hopes, dreams, logical or illogical goals and affluent greed to achieve it, the only way to control them out of them is social forces or pressure. Social pressure is a term which is entitled to the forces which prevents people from crossing the red lines and social norms. Social forces get its power from social institutes and organization.
Kant argued that there were two aspects to reality: one was the world as it appeared to observation and entered into thought, the other was the world as it really was, independently of any conceptual framework of an observer. In observing and thinking about the world, human beings apply categorization.Kant's main idea, whatever sense can finally be made of it, depends on his fundamental two-world doctrine. He locates determinism in the empirical world or world of appearances, and freedom in the world of things-in-themselves, the world of reason. It is important that the latter world is not in time. So he is a determinist of a kind, opposed to the tradition of Compatibilism, not really in the Incompatibilist tradition, but tries to make his determinism and freedom-as-origination consistent by his own private means.

حسین بازدید : 95 دوشنبه 26 مرداد 1394 نظرات (0)

مقاله-اي-در-مورد-تقويم.aspx"> مقاله ای در مورد تقویم

همه ما امزوره به تقویم نیاز ضروری داریم ما ایرانیان هم با مناسبت های فراوانی که در طول سال داریم آگاه شدن از این مناسبت ها ضرورت دارد اما تقویم فقط جنبه اطلاع رسانی آن برای ما اهمیت دارد؟
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
مقاله ای در مورد تقویم

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله ای در مورد تقویم

مقدمه
انسان از زمانی که خود را شناخت سعی بر آن داشت که با استفاده از «گاه»های مختلف، به زندگی خود نظم بخشد. شاید یتوان اولین «گاه» را نوبت های گرسنگی دانست که زمان خوردن و آشامیدن را مشخص می کرد. سپس گاه خواب و بیداری و گذشت روز و شب برای او معنا پیدا کرد. حرکت ماه، گاه بعدی بود و در نهایت چرخش و تکرار فصول، گاه «سال» را به زندگی انسان وارد کرد. با شکل گیری و پیشرفت تمدنهای اولیه، بشر دو نوع گاهشماری قمری(ماهیانه) و شمسی(سالانه) را بعنوان ملاک سنجش زمان در مقیاسهای بزرگ انتخاب نمود. از آن پس شکلهای متنوعی از گاهشماری و تقویم ابداع شد که بسیاری از آنها با گذشت زمان و وقایع تاریخی، دستخوش تغییر شده یا به دست فراموشی سپرده شدند.
مردمان اولیه از اسمان به عنوان قطب نما، ساعت و تقویم استفاده می کردند. طلوع و غروب خورشید به ترتیب نمایانگر شرق و غرب بودند. صورتهای کره ماه، یک ماه را معین می نمود و ماه به همراه حرکت سالانه خورشید در آسمان تقویم را پدید آوردند. با شروع تبادلات تجاری میان فرهنگها، موقعیت ستارگان برای راهنمایی دریانوردان به کار گرفته شد. نوروز، فصل نخستین سال، احیای دوباره زمین و زندگی و بازگشت زیبایی و پویایی به جهان ماست. نوروز، یادگاری از نخستین طلیعه حیات مدنی انسانهاست که با نیایش طبیعت و ستایش آفرینش و هستی یکجا شده است. نخستین انسانهای متمدن، نوروز و آغاز بهار را که حرارت خورشید دوباره به زمین باز می گشت و زمین افسرده و یخ بندان دوباره جان می گرفت، جشن می گرفتند، شادی ها می کردند و این دوباره زایی حیات را، نوروز و یا روز نو می گفتند.
کلمات کلیدی:

زمان

تقویم

انواع تقویم

چگونگی پیداش تقویم

نگاهی گذرا بر حال و روز امروز تقویم ما

همه ما امزوره به تقویم نیاز ضروری داریم. ما ایرانیان هم با مناسبت های فراوانی که در طول سال داریم آگاه شدن از این مناسبت ها ضرورت دارد. اما تقویم فقط جنبه اطلاع رسانی آن برای ما اهمیت دارد؟ آیا نباید جنبه زیبایی شناسی داشته باشد تا برای ما اهمیت پیدا کند و همواره این حس با ما همراه باشد که این تقویم زیبایی است و تا پایان سال آن را بخوبی نگه داری کنیم و حتی بعد از اتمام تاریخ انقضاء آن برایمان یک تابلو زیبا باشد.

حسین بازدید : 121 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)
هنر قدیم است به قدمت بشریت تاریخ هنر ملت ها نموداری از استعدادها و توانایی‌ها و اندیشه ها و پشتكار و پایداری و استقامت آن ها می باشد
دسته بندی هنر و گرافیک
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
هنر اسلامی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

هنر اسلامی

مقدمه
هنر قدیم است به قدمت بشریت- تاریخ هنر ملت ها نموداری از استعدادها و توانایی‌ها و اندیشه ها و پشتكار و پایداری و استقامت آن ها می باشد. آثار مكشوف از طبقات مختلف زمین گویای تمدن گوناگون اوضاع جغرافیایی و تأثیرات مذهب و سیاست و اقتصاد و سیستم حكومت اجتماعی وضع زندگی ویژه ملت ها است.اسلام در میان اعراب بادیه نشین طلوع كرد كه مذهبشان ستاره پرستی و بت پرستی بود. ستارگان در صحرا چراغ راهنمایی كاروانیان بودند و كعبه بت های قبایل نیمه عرب و بومیان كه سالی یكبار به پرستش آن ها به كعبه روی می آوردند.اعراب هنر چندانی نداشتند. هنر عمده آن ها شعر بود كه شعرای عهد جاهلیت بر طومار می نوشتند و به در كعبه می آویختند. هنر دیگر آن ها تزیین مایحتاج زندگی: مشك های آب فرش خیمه ها و ساز و برگ اسبان و جهاز شتران بود. هنر اعراب بعد از فتح كشورهای همسایه بخصوص ایران تحت تأثیر قرار گرفت و به شكوفایی خود رسید.
کلمات کلیدی:

هنرهای زیبا

روح هنر اسلامی

نظام آموزشی اسلام

روح هنر اسلامی
گرچه وحدت خود یك حقیقت كاملاً عینی است بنظر انسان یك مفهوم ذهنی و انتزاعی جلوه می كند. این امر فیزیكی دو عامل كه از روحیه و طرز تفكر مردم سامی نژاد بر می خیزد علت انتزاعی بودن هنز اسلامی است. اسلام مبتنی بر توحید است و وحدت را نمی توان با هیچ تصویری نمودار ساخت و بیان كرد. لكن به كار بردن تصویر در هنر اسلامی بكلی منع نشده است در هنری كه اختصاص به امور دینی ندارد می توان از تصویر استفاده كرد به شرطی كه تصویر خداوند و یا صورت پیغمبر اسلام (ص) نباشد. تصویری كه سایه می افكند استثنائی جایز است به شرحی كه یك تصویر هندسی از حیوانات باشد. چنانكه در آثار معماری قصور و جواهرات و تزیینات دیده می شود.
تصویر نباتات و حیوانات بطور كلی جایز است لكن فقط طرح های هندسی گیاهی است كه قطعاَ متعلق به هنر دین اسلام است وجود نداشتن تصاویر در مسابقه در مرتبه اول یك هدف منفی دارد و آن از میان برداشتن هرگونه حضوری است كه ممكن است در مقابل حضور خداوند جلوه كند و باعث اشتباه و خطا شود به علت نقصی كه در هر تمثیل وجود دارد. در مرتبه ثانی وجود نداشتن تصویر یك هدف و غایت مثبت دارد كه آن تأكید جنبه تنزیه باریتعالی است بدین معنی كه ذات مقدس او را نمی توان با هیچ چیز سنجید. دارویی كه این مرض گیجی و اشتباه را علاج می كند حكمت است كه هر چیز را در جای خود قرار می دهد. در هنر به كار بردن حكمت یعنی درك این حقیقت كه هر اثر هنری باید طبق قوانینی ساخته و پرداخته شود. همچنین معماری اسلامی سعی نمی كند كه سنگینی طبیعی سنگ را با نشان دادن یك حركت صعودی در سنگ مرتفع سازد چنانچه در معماری گوتیك متداول است.
فهرست مطالب
مقدمه 1
روح هنر اسلامی 2
هنر در نخستین سال های اسلام 4
نقش هنرهای زیبا در نظام آموزشی اسلام 6
تأثیر هنر معماری اسلامی بر ایران از زمان صدر اسلام تا عصر سلجوقیان 8
نقاشی اسلامی 10
فلزكاری دوره سلجوقی در ایران 12
فهرست منابع 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 227
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,647
  • بازدید ماه : 3,876
  • بازدید سال : 24,827
  • بازدید کلی : 253,884