loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 159 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
حریم شخصی به عنوان اصل اساسی انسانیت و یکی از حقوق بنیادین و نیاز ضروری و مهم هر انسان است و رعایت آن به ویژه در سازمان های مراقبت بهداشتی الزامی شناخته شده است
دسته بندی پزشکی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
بررسی میزان رعایت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بررسی میزان رعایت"حریم بیماران" توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایت مندی بیماران در بخش اورژانس بیمارستان منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران 1386

چكیده:
حریم شخصی به عنوان اصل اساسی انسانیت و یکی از حقوق بنیادین و نیاز ضروری و مهم هر انسان است و رعایت آن به ویژه در سازمان های مراقبت بهداشتی الزامی شناخته شده است. رعایت حریم و رضایت مندی بیماران از شاخص های کیفیت مراقبت به شمار می روند و یکی از اهداف اصلی نظام خدمات سلامتی است. .هدف از این مطالعه تعیین میزان رعایت حریم بیماران توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایت مندی آنان در بخش اورژانس است.مواد و روش: این پژوهش یک مطالعه توصیفی، از نوع همبستگی است كه360 بیمار بستری در بخش اورژانس بیمارستان منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران1386به صورت در دسترس مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات جمع آوری شده به وسیله پرسشنامه با استفاده از نرم افزارspss و آمار توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج نشان داد حدود نیمی از بیماران رعایت حریم خود را در سطح ضعیف تا متوسط و 4/49 درصد از آنها رعایت حریم خود را در سطح نسبتا خوب و خوب بیان كردند، هم‌چنینهم‌چنین رعایت حریم یك سوم بیماران در ابعاد فیزیكی(1/36%) و روانی- اجتماعی(9/31%) در سطح متوسط و حریم اطلاعاتی (6/30%) در سطح نسبتا خوب بود. 4/76 درصد از بیماران میزان رضایت از حریم خود را در سطح پایین و متوسط بیان كردند.رضایتمندیهمچنین با این حال رضایتمندیرضایت‌مندی نیمی از بیماران از رعایت حریم فیزیكی(50%) و روانی- اجتماعی(8/50%) در سطح پایین بود و در حریم اطلاعاتی میزان رضایت‌مندی درصد بیشتری (6/58%) در سطح پایین بود. ضریب همبستگی اسپیرمن ارتباط مستقیم و معنی ‌‌داری را بین رعایت حریم و رضایتمندیرضایت مندی بیماران در ابعاد گوناگون نشان داد. برخی از متغیرهای دموگرافیك ارتباط معنی داری با رعایت حریم و رضایتمندیرضایت مندی بیماران داشتند.
نتیجه گیری: با توجه به اینكه هنوز رعایت حریم و رضایتمندیرضایت مندی اكثریت بیماران در واحد مربوطه در سطح مطلوبی قرار ندارد، لذا توجه خاص متخصصان بالین و آموزش و نیز انجام اقداماتی جهت رعایت مناسب حریم و رضایتمندیرضایت مندی بیماران امری ضروری است.
واژه های کلیدی:

حریم بیمار

رضایت مندی

تیم درمان

بخش اورژانس

مقدمه:
حریم شخصی به عنوان اصل اساسی انسانیت و یکی از حقوق بنیادین هر انسان و نیاز ضروری و مهمی است که به ویژه رعایت آن در سازمان های مراقبت بهداشتی و هنگام پرستاری الزامی شناخته شده است(3،2،1). از نظر روانشناسان نیز قلمرو و حریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوریکه نمی ‌‌توان چیز دیگری را جایگزین آن کرد(4). این مقوله با احترام به شان افراد مربوط می شود، از این رو به عنوان اساس و بنیاد پزشکی در نظر گرفته شده است و اهمیت روزافزونی می یابد. وضع قوانین در این زمینه حاکی از این امر است (5) .
در حقوق بیماران، حق حریم شخصی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است (6-45) ؛ با این حال اما هنوز مراقبت روانی در بسیاری از مراکز درمانی ضعیف است و به ویژه توجه اندکی به حس حریم خصوصی می شود( 2).
از حریم شخصی تعاریف متعددی شده است که به دلیل توجه به ابعاد گوناگون آن می باشد. چهار جنبه حریم شخصی شامل خلوت، همدلی، گمنامی و محافظت است(7). به طور گستردهكلی حریم بیمار به دو صورت حریم شخصی و حریم اطلاعاتی قابل تشخیص است(9،8) و به عقیده Leino-Kilpi و همکاران (2000) حریم بیمار دارای ابعاد گوناگون فیزیکی، روحی روانی، اجتماعی و اطلاعاتی است(10).رعایت حریم شخصی در ایجاد ارتباط موثر کادر درمان با بیمار(11) و حفظ آرامش بیمار(12) بسیار ضروری است. از طرفی پیامد های نقض حریم بیمار، قابل توجه و گاهس ناخوشایند است. پنهان نگه داشتن بخش هایی از تاریخچه بیماری، امتناع از معاینه فیزیکی(13) تعدیافزایش اضطراب ، استرس، برانگیخته شدن رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت آمیز(14) از جمله این پیامدها است.
امروزه با توجه به افزایش تکنولوژی و استفاده از کامپیوتر جهت ثبت بسیاری از اطلاعات بیماران، هم‌چنین افزایش تحقیقات در زمینه سلامت لزوم توجه بیشتر به حریم و رازداری را نسبت به گذشته می طلبد(15). نقض حریم بیماران نه تنها می تواند صدمات غیر قابل جبرانی را به بیماران وارد كند بلكه می تواند كل سیستم مراقبت سلامت را تحت تاثیر قرار دهد(16).با وجود اهمیت این مسئله، زمانی که شخص در بیمارستان پذیرش می شود، همیشه قادر به کنترل حریم شخصی خود نیست (17) از طرفی بخش اورژانس از جمله محل های پر سرو صدا، پر رفت و آمد، شلوغ و با بیماران متنوع و زیاد است(18) لذا رعایت مناسب حریم برای بیماران توسط تیم درمان توجه بیشتری را می طلبد.

حسین بازدید : 91 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
فناوری نانو تنها یک علم نیست بلکه متاثر از علوم مختلفی نظیر فیزیک،شیمی،مهندسی مکانیک،علم موادوزیست شناسی است و به راستی فناوری نانو مطالعه تمامی چیزها و پدیده ها در مقیاس خیلی کوچک است که البته اثرات بزرگی را ایجاد میکند
دسته بندی علوم پزشکی
بازدید ها 27
فرمت فایل doc
حجم فایل 10582 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 127
پایان نامه کارشناسی رشته اعضای مصنوعی با عنوان نانوتکنولوژی(کاربردهای مهندسی و پزشکی)

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته اعضای مصنوعی با عنوان نانوتکنولوژی(کاربردهای مهندسی و پزشکی)

مقدمه
آیا تا کنون جدیدترین مجلات علمی راخوانده اید ومتوجه شده اید که کلمه" نانو" به تنهایی یا همراه با کلمه یا کلمات دیگر در همه جا تکرار شده است؟آیا هیچ شنیده اید که فناوری نانو درآینده ای نه چندان دور زندگی ما را متحول خواهد کرد؟این مطالب گرداوری شده با زبانی ساده مفاهیم پا یه ای را ارائه داده و در کنار آن به جدیدترین پیشرفتها و کاربردهای علوم مهندسی و پزشکی با استفاده از فناوری نانو اشاره کرده است.همچنین نمایی از کاربردهای آینده نانو را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
فناوری نانو تنها یک علم نیست بلکه متاثر از علوم مختلفی نظیر فیزیک،شیمی،مهندسی مکانیک،علم موادوزیست شناسی است و به راستی فناوری نانو مطالعه تمامی چیزها و پدیده ها در مقیاس خیلی کوچک است که البته اثرات بزرگی را ایجاد میکند.فناوری نانو با مطالعه ذرات،وسایل و ترکیبات در اندازه نانو روشهایی را برای ساخت موادی بادوامتر،تشخیص بیماریها،تولید انرژی و تصفیه آب خواهد یافت که همگی کیفیت زندگی را افزایش می دهند.در دنیای تجارت وسرمایه گذاری نیز فناوری نانو تغییرات چشمگیری را در چند دهه آینده به همراه خواهد آورد و تولید کالاهای مصرفی دگرگون خواهند شد.پارچه هایی خواهیم داشت که با دوام و در برابر تغیییر شکل،مقاوم خواهند بود،پماد و کرمهایی برای ترمیم و زیبایی پوست ساخته خواهند شد،داروهایی با کمترین عوارض جانبی برای درمان بیماری ها ساخته خواهند شد.
کلمات کلیدی:

نانو

نانوکامپوزیت

نانوتکنولوژی

کاربردهای پزشکی نانو

کاربرد نانو در ساخت مواد

تاریخچه فناوری نانو:

46سال پیش ریچارد فینمن، فیزیكدان آمریكایی، متخصص كوانتوم نظری و دارنده جایزه نوبل، در سخنرانی معروف خود در سال 1959 تحت عنوان «آن پایین فضای بسیاری هست» به بررسی بعد رشد نیافته علم پرداخت. وی در آن زمان اظهار داشت: «اصول فیزیك تا آنجایی كه من توانایی فهمش را دارم، برخلاف ساختن اتم به اتم چیزها حرفی نمی زنند.»
او فرض را بر این قرارداد كه اگر دانشمندان فراگرفته اند كه چگونه ترانزیستورها و دیگرسازه‌ها ‌را با مقیاسهای كوچك بسازند، پس ما خواهیم توانست كه آنها را كوچك و كوچكتر كنیم. در واقع آنها به مرزهای حقیقی شان در لبه‌های نامعلوم كوانتوم نزدیك خواهند بود، به طوری كه یك اتم را در مقابل دیگری به گونه ای قرار دهیم كه بتوانیم كوچكترین محصول مصنوعی و ساختگی ممكن را ایجاد كنیم.
وی همچنین ادعا كرد ابتدایی ترین ایده در زمینه نانوتكنولوژی كوچك سازی تمام بیست و نه جلد دایره المعارف بریتانیا است، وی كه فضای موجود بر سر سوزن را بهتر از افراد دیگر می‌دید (زیرا فیزیكدان ذرات بنیادی بود) به دانشمندان این نوید را داد كه می‌توانند این كتاب را بر سر یك سوزن جای دهند.البته نوشتن در جهان نانو اندكی با جهان معمولی متفاوت است. حدود 250 میلیون حرف نانومتری را كه معادل 300 كتاب 300 صفحه ای است، می‌توان برروی سطح مقطع یك موی انسان نوشت.
چرخ دنده‌های اتمی و غیره از جمله مباحث پیشنهادی توسط فینمن به شمار می‌آیند. در بحبوحه سالهای صنعتی كلمه «بزرگ» از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. مثل علوم بزرگ،
پروژه‌های مهندسی بزرگ و غیره حتی كامپیوترها در دهه 1950 تمام طبقات ساختمان را اشغال می‌كردند. ولی از وقتی فینمن نظرات و منطق خود را بازگو كرد، جهان روندی به سوی كوچك شدن در پیش گرفت.Marvin Minskey تفكرات بسیار باروری داشت كه می‌توانست به اندیشه‌های فینمن قوت ببخشد. Minskey پدر یابنده هوش‌های مصنوعی دهه 70-1960 جهان در تفكراتی كه مربوط به آینده می‌شد، رهبری می‌كرد.Eric Orexler نسبت به وسایل بسیار كوچك فینمن علاقه مند شده بود و قصد داشت تا در مورد تواناییهای آنها به كاوش بپردازد. Minskey نیز با وی موافق بود.
فهرست مطالب

فصل اول:نانو چیِست؟

(1-1) تاریخچه فناوری نانو . 3
(2-1) نانو چیست؟ 6
(3-1) تعریف نانو . 6
(4-1) آنچه از فناوری نانو در دست داریم . 9
(5-1) آنچه توسعه پیدا می کند 10
(6-1) آنچه خواهیم داشت 11
(7-1) امکان صدمه دیدن از نانو 12

فصل دوم:کاربردهای نانوتکنولوژی

(1-2) امنیت
(1-1-2) ایجاد مواد فوق العاده سبک . 17
(2-1-2) محاسبات پیشرفته . 18
(3-1-2) ا فزایش آگاهی از شرایط محیطی . 18
(4-1-2) مهمات قویتر 19
(2-2) منابع
(1-2-2) انرژی . 20
(2-2-2 ) آب 21
(3-2) هوا فضا . 21
(4-2) رباتیک 22
(5-2) مخابرات . 24
(6-2) مواد آرایشی 25
(7-2) تولید پوشاک . 26
(8-2) صنعت الکترونیک 29
(9-2) ساخت مواد بهتر 30

فصل سوم:نمونه هایی از کاربرد نانو در ساخت مواد

(1-3) کامپوزیتها
(1-1-3) محل اتصال فیبر با زمینه . 33
(2-1-3) کامپوزیتهای حافظه دار 34
(3-1-3) SMAs 34
(4-1-3)SMP . 37

(5-1-3) کاربرد نانوکامپوزیتها در ارتوپدی 38

خودترمیمی 38
جاگزینی مفاصل . 41
(2-3) نانوتیوپهای کربنی
(1-2-3) بررسی خصوصیات نانوتیوپها . 49
(2-2-3) کاربردهای نانوتیوپها 53
کاربردهای پزشکی نانوتیوپها 57
(3-3) پلاستیکها
(1-3-3) جلوگیری از الکتریسیته ساکن 60
(2-3-3) نانوپلاستیک . 61
(4-3) نانووایرها
(1-4-3) کاربرد نانووایرها . 63
(5-3) نانوحسگرها
(1-5-3) حسگرهای زیستی و کاربرد آنها 69
(2-5-3) سیستم های میکروالکترومکانیکی . 71

(3-5-3) نمونه ای از کاربرد نانوسنسور در پروتز 72

آناتومی فیبرهای ماهیچه ای . 73
نانوسنسور 74
(4-5-3) نمونه ای از کاربرد سنسور در کنترل پروتز بالای زانو 76

فصل چهارم:کاربردهای پزشکی فناوری نانو

(1-4) تشخیص و درمان
(1-1-4) پخت سرطان با نانوپوسته ها . 80
(2-1-4 ) انبساط شریان از درون 82
(3-1-4) نقشه برداری DNA . 84
(4-1-4) تصویربرداری X-ray 88
(5-1-4) التیام یافتن مغز . 90
(6-1-4) ارتوپدی . 91
(2-4) داروسازی
(1-2-4) بلوکهای دارورسانی . 92
(2-2-4) تحویل ویژه 94
مراجع . 126

حسین بازدید : 247 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)
در مخابرات سلولی که در واقع همان فناوری مخابرات سیار یا مخابرات بی سیم است منطقه مورد نظر ( به عنوان مثال یک شهر بزرگ ) به چندین منطقه کوچکتر تبدیل میشود که هر یک از آنها یک سلول گفته میشوند
دسته بندی دکترا
بازدید ها 19
فرمت فایل doc
حجم فایل 1409 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
مخابرات سلولی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مخابرات سلولی

مقدمه
در مخابرات سلولی که در واقع همان فناوری مخابرات سیار یا مخابرات بی سیم است منطقه مورد نظر ( به عنوان مثال یک شهر بزرگ ) به چندین منطقه کوچکتر تبدیل میشود که هر یک از آنها یک سلول گفته میشوند . در هر یک از سلولها یک ایستگاه فرستنده / گیرنده ی پایه BTS)) قرار داده میشود که وظیفه برقراری ارتباط تنها با کار بران آن منطقه را بر عهده دارد . همچنین ارتباط میان ایستگاه موبایل و ایستگاه پایه در محیط سلولی به ندرت به شکل مستقیم است ، زیرا شرایطی مثل موانع طبیعی و ساختمانها مانع از این کار می شود، بنابراین سیگنال فرستاده شده توسط فرستنده در مسیرهای دید غیر مستقیم به گیرنده می رسد و این کار عاملی است که کارایی کانال را تنزل می دهد. در نتیجه این تاثیرات را باید در طراحی سلولی در نظر گرفت.
برای طراحی یک سیستم تلفن بی سیم لازم است مقدار تلفات مسیر بین فرستنده و گیرنده معلوم باشد. در طراحی یک سیستم ، افت مسیر را می توان از روی مدلهای انتشار بدست آورد. همچنین با استفاده از بودجه مسیر و مدل پیش بینی شده انتشار یا اندازه گیری های انتشار ، می توان محدوده واقعی سیستم را با این فرستنده / گیرنده و آنتن های خواص تعیین نمود.
در طراحی سلولی پارامترهای اصلی زیر در نظر گرفته می شود.
تعداد مشترکین سیار آن منطقه ّا پیش بینی های لازم راجع به افزایش آن در آینده.
رفتار ترافیکی مشترکین از لحاظ میزان و مدت تقاضا برای دریافت سرویس.
کیفیت سرویس دهی قابل قبول از لحاظ میزان مسدود شدن(Blocking).
منطقه جغرافیایی مورد نظر.
کلمات کلیدی:

مخابرات سیار

مخابرات بی سیم

ساختار شبکه GSM

فهرست
مخابرات سلولی
مقدمه 2
سیگنال 3
فرکانس 3
سلول 3
معرفی ارتباطات سلولی . 4
اهداف FPLMTS
اهداف FPLMTS 8
معماری GSM
معرفی GSM 10
ساختار شبکه GSM . 12
ساختار GSM
ساختار GSM 16
نیازمندیهای عملیاتی در GSM . 17
سرویسهای فراهم شده توسط GSM 20
مدیریت حرکت
معرفی . 22
آغاز سازی موبایل .23
مراحل اساسی تشكیل یک برخوانی . 26
مدیریت امنیت
معرفی . 29
رمزگذاری . 31
مشخصات SIM
مشخصات SIM 35
قابلیتهای ذخیره سازی SIM 36
قابلیتهای کنترل SIM 36
تعیین مشخصات GSM بر روی SIM 57

حسین بازدید : 94 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:110

چکیده :

در این تحقیق مواد طبیعی و اسید های چرب موجود در بافت کبد و عضله ماهی کفشک زبان largescale tonguesole با نام علمی &n ...

حسین بازدید : 238 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)
پژوهش حاضر به منظور بررسی ارتباط میان رضایت زناشویی وهوش همسران صورت گرفته است طرح پژوهش از نوع پس رویدادی بود واز طریق نمونه‎گیری در دسترس، 60نفر زن وشوهر (30زوج ) انتخاب شدند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 94
فرمت فایل doc
حجم فایل 158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 174
پایان نامه برای دریافت كارشناسی در رشته روانشناسی عمومی با عنوان بررسی ارتباط میان رضایت زناشویی و هوش همسران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه برای دریافت كارشناسی در رشته روانشناسی عمومی با عنوانبررسی ارتباط میان رضایت زناشویی و هوش همسران

(بصورت کامل و آپدیت شده)

چكیده

پژوهش حاضر به منظور بررسی ارتباط میان رضایت زناشویی وهوش همسران صورت گرفته است. طرح پژوهش از نوع پس رویدادی بود واز طریق نمونهگیری در دسترس، 60نفر زن وشوهر (30زوج ) انتخاب شدند .ابراز پژوهش شامل پرسشنامه 47سوالی رضایت زناشویی Enrich وماتریسهای پیشرونده ریون بود.فرضیه تحقیق با استفاده از روش همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفت ونتیجه ،در سطح اطمینان 99%دو فرضیه تحقیق یكی مبنی بر رابطه بین رضایت زناشویی وهوش مردان ودیگری مبنی بر رابطه رضایت زناشویی وهوش زنان رد وفرض صفر مورد قبول واقع شد. دو فرضیه تحقیق بعدی با استفاده از روش t استودنت مورد بررسی قرار گرفت ونتیجه ،هردو در سطح اطمینان 99%رد وفرض صفر مورد قبول واقع شد واین نتایج حاصل شد،بین رضایت زناشویی مردان وزنان وهمچنین بین هوش مردان وزنان تفاوت معناداری وجود ندارد.

کلمات کلیدی:

ازدواج

رضایت زناشویی

هوش همسران

- امكان بررسی موضوع پژوهش و اهمیت آن

مفهوم ومقصود زناشویی وازدواج درطی قرنها وشرایط اقتصادی و اجتماعی وجغرافیایی و غیره پیوسته دستخوش تحول و تغییر بوده و با عوامل و نیازمندیهای گوناگون در‌آمیخته است . لیكن امروزه مفهوم زناشویی و ازدواج با شرایط قرن حاضر براساس محبت ، همكاری ،همدردی ، تفاهم و فداكاری متقابل و زندگی مشترك زن و مرد استوار است . عمده‌ترین اهدافی كه تاكنون برای تحقیقات و مطالعات مختلفی كه پیرامون موضوع خانواده صورت گرفته‌است مشخص نمودن ضرورت و اهمیت نقش خانواده در جوامع مختلف در جهت رشد و پیشرفت و اعتلای اهداف آرمانی آن جامعه بوده است . به عبارت دیگر محققان مختلف از ابعاد مختلف جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی ، روان‌شناسی و غیره سعی نموده‌اند تا با ارائه راهكارهای جدید زمینه‌های تداوم و انسجام بیش از پیش خانواده را مهیا سازند . زیرا امروز دریافته‌اند كه تنها در سایه امنیت و آرامش خانواده است كه می‌توان فرزندانی سـالم و پـویـا تـربیت نمود و از آنـجا كـه زن در خـانـواده نـقش مهمـی در انسـجام و شكل‌گیری شخصیت افراد خانواده دارد و زمانی میتواند نقش خود را كاملتر انجام دهد كه دارای رضایت‌مندی زناشویی بیشتری باشد . لذا رضایت زن در ازدواج موضو ع مورد مطالعه تحقیقات متعدد قرار گرفته است .

فهرست مطالب

چكیده

فصل اول :گستره علمی موضوع پژوهش

مقدمه.......................................... 1

1- موضوع پژوهش................................. 4

2- هدفهای پژوهش ............................... 4

3- امكان بررسی موضوع پژوهش واهمیت آن .......... 5

4- سؤالهای پژوهش .............................. 5

5- فرضیه‎های پژوهش.............................. 6

6- متغیرها وتعریف عملیاتی آنها................. 6

خلاصه........................................... 8

فصل دوم:ادبیات وپیشینه تحقیق

تعریف رضایت.................................... 10

تعریف رضایتمندی زناشویی........................ 11

ازدواج ........................................ 12

تعریف ازدواج .................................. 12

فوائد ازدواج................................... 13

ازدواج دختر وپسر ریشه‎های دوران كودكی ................... 14

افكار مسموم ................................................................. 17

بهداشت روانی ............................................................... 17

بهداشت روانی از دیدگاه اسلام وعرفان ....................... 20

مهمترین عوامل برای ازدواجهای موفق........................... 20

پختگی روانی ورشد عاطفی فكری طرفین........................... 20

طرز تفكر وعقاید وتمایلات ........................................... 21

طرز تلقی ونگرشها ........................................................ 22

عقاید مذهبی ................................................................. 23

اختلافات طبقاتی ............................................................ 23

میزان تحصیلات ............................................................... 24

توافق وطرز فكر درباره امورجنسی .............................. 24

تولد فرزند..................................................................... 25

تعداد فرزندان............................................................... 26

اخلاق .............................................................................. 26

دخالت اطرافیان وبستگان ............................................. 27

تفاوت سنی بین زن وشوهر ............................................. 27

رابطه با اولیا ............................................................ 28

ویژگیهایی كه در امر زناشویی نقش منفی دارد............ 29

وجوهی از اختلافات زناشویی ...................... 31

نیازهای احساسی زن ومرد......................... 31

چگونه می‎توان در زندگی خوشبخت بود............... 32

نیاز اساسی ازدواج موفق......................... 33

نقش زن در زندگی امروز ......................... 35

زن در نقش همسری ............................... 35

موقعیت زن در اسلام ............................. 36

ازدواج از نظر اسلام............................. 37

سختگیری در مسئله ازدواج........................ 38

اهداف والای ازدواج در اسلام...................... 38

معیارهای انتخاب همسر .......................... 40

خواستگاری...................................... 42

مهریه.......................................... 42

جهیزیه ........................................ 43

عقد وعروسی..................................... 44

حقوق زن وشوهر.................................. 45

رفتار.......................................... 46

گفتار.......................................... 46

هدف زندگی ازدید قرآن .......................... 46

اساس رابطه زناشویی از نظر قرآن كریم ........... 47

خانواده........................................ 48

تیپهای خانواده................................. 49

خانواده متزلزل . ............................... 50

خانواده متعادل................................. 50

خانواده متكامل................................. 50

ویژگیهای ارتباط سالم زن و شوهر................. 51

ویژگیهای ارتباط ناسالم زن و شوهر............... 52

توصیه‎هایی برای زن وشوهرها...................... 53

شیوه‎های كاربردی برای رسیدن به تفاهم ........... 53

طلاق............................................ 54

خانواده گسسته ................................. 56

اختلافات خانوادگی .............................. 56

تاثیر فروپاشی ازدواج وجامعه.................... 57

انواع عوارض بعد از طلاق......................... 58

تدابیر اسلام برای پیشگیری از طلاق................ 59

هوش............................................ 60

تعریف هوش...................................... 60

وضعیت هوش در سازمان واعمال ذهنی ............... 63

هوش عملی وهوش نظری............................. 64

هوش واستعدادهای دیگر........................... 65

ماهیت عامل g .................................. 67

تست هوش چیست................................... 67

بهره هوشی (هوشبهر )چیست........................ 67

بهره هوشی وتوانائیهای دیگر ذهنی................ 69

ماهیت هوش ..................................... 70

الف- هوش بعنوان توان درك رابطه................. 71

ب- هوش بعنوان توان سازگاری با موقعیتهای جدید... 71

پ- هوش بعنوان ظرفیت یادگیری ................... 72

ت- هوش بعنوان قدرت وتفكر انتزاعی .............. 72

عوامل موثر در رشد هوش ......................... 72

نقش محیط ووراثت در تشكیل هوش................... 73

1- وراثت وهوش.................................. 73

2- ازدواج میان خویشاوندان وهوش ................ 75

3- هوش چگونه به ارث میرسد...................... 75

4- محیط وهوش................................... 75

5- نقش زمان در تشكیل هوش....................... 76

6- عوامل محیطی موثر در رشد هوش................. 77

آزمون استانداردشده هوش......................... 78

آزمونهای هوش .................................. 80

آزمونهای گروهی................................. 81

آزمونهای فردی هوش.............................. 82

دیدگاه نظری مختلف از مفهوم هوش................. 83

نظریه‎های معاصر هوش............................. 84

الف: نظریه‎های عاملی هوش........................ 85

نظریه دوعاملی اسپیرمن.......................... 86

نظریه سلسله مراتبی............................. 87

نظریه چند عاملی ترستون......................... 88

نظریه سه بعدی گیلفورد.......................... 89

نظریه كتل درباره هوش متبلور وهوش سیال.......... 90

نظریه دوسطحی جنسن.............................. 91

ب: نظریه‎های فرایند مداری هوش................... 92

نظریه شناختی پیاژه درباره هوش.................. 93

نظریه بازنمایی برونر........................... 95

مروری بر نتایج تحقیقات به عمل آمده در زمینه رضامندی زناشویی درداخل وخارج كشور....... 95

خلاصه .......................................... 107

فصل سوم: فرایند روش شناختی بررسی تجربه موضوع

1-انتخاب نمونه................................. 115

1-1- جامعه مورد بررسی.......................... 116

2-1 روش نمونه گیری ............................ 116

3-1 نمونه منتخب................................ 116

2-ابزار وروش اجرای پژوهش....................... 116

1-1 ابزار پژوهش ............................... 116

2-2 آزمون رضایتمندی زناشویی ENRICH............. 116

3-2روش نمره گذاری پرسشنامه رضایتمندی زناشویی ENRICH 122

4-2آزمون ماتریسهای پیشرونده ریون RAIVEN.................. 123

5-2شیوه نمره گذاری ماتریسهای پیشرونده ریون RAIVEN 123

6-2 روش اجرای پژوهش............................ 124

3-طرح پژوهش وروشهای آماری...................... 124

1-1- معرفی طرحهای پژوهش ....................... 124

1-2-روشهای آماری وتحلیل داده‎ها ................ 124

خلاصه........................................... 125

فصل چهارم:ارائه وتحلیل نتایج كمی

1-یافته‎های توصیفی ............................. 127

2-یافته‎های مربوط به تحلیل نتایج در چار چوب فرضیه‎ها 130

خلاصه .......................................... 132

فصل پنجم : بحث ونتایج كمی

1-بحث وبررسی درباره یافته‎ها ................... 135

2-تفسیر نهایی ................................. 136

3-محدودیتهای پژوهش ............................ 142

4-پیشنهادات.................................... 143

منابع 144

پیوستها

جدول داده‎های خام مردان......................... 147

جدول داده های خام زنان......................... 148

جدول نمرات رضایت زناشویی وهوش مردان............ 149

جدول نمرات رضایت زناشویی وهوش زنان............ 151

منابع 170


حسین بازدید : 81 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)
جهت اخذ مدرک كارشناسی ارشد در رشته علوم تغذیه با عنوان بررسی تأثیر مكمل یاری كلسیم بر پروفایل لیپیدی زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی
دسته بندی پیراپزشکی
بازدید ها 63
فرمت فایل doc
حجم فایل 1243 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 118
جهت اخذ مدرک كارشناسی ارشد در رشته علوم تغذیه با عنوان بررسی تأثیر مكمل یاری كلسیم بر پروفایل لیپیدی زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

جهت اخذ مدرک كارشناسی ارشد در رشته علوم تغذیه با عنوان بررسی تأثیر مكمل یاری كلسیم بر پروفایل لیپیدی زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی

چکیده:

مقدمه:

امروزه اضافه وزن و چاقی به شکل اپیدمی جهانی درآمده است. این بیماری از عوامل مهم مرتبط با اختلال لیپیدها و لیپوپروتئین های سرم است و همه آنها از عوامل خطرساز بیماریهای قلبی-عروقی (که خود اولین علت مرگ و میر است)، محسوب می شوند. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه دریافت بالای کلسیم می تواند تاثیری مطلوب بر لیپیدها و لیپوپروتئین های سرم داشته و نیز موجب کاهش وزن شود. هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر مکمل یاری کلسیم به مقدار 1 گرم در روز و به مدت 30 روز بر پروفایل لیپیدی و بعضی نمایه های چربی بدن در زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی بود.

مواد و روشها:

این پژوهش به روش کارآزمایی بالینی تصادفی شده دوسوکور انجام گردید. چهل و چهار زن غیریائسه (سن: 6±25 سال) مبتلا به اضافه وزن یا چاقی (kg/m2 25≤BMI ) به مدت 30 روز 1000 میلی گرم مکمل کلسیم عنصری به شکل کربنات کلسیم (24=n) یا دارونما (20=n) دریافت کردند. نمونه خون پس از حداقل 12 ساعت ناشتا و اندازه های تن سنجی شامل وزن، قد و چربی زیر پوستی در 4 نقطه قبل از شروع مداخله و پس از آن گرفته شد. BMI از تقسیم وزن بر مربع قد و درصد چربی بدن با استفاده از مجموع چربی های زیر پوستی در 4 نقطه برآورد شد. کلسترول تام، کلسترول HDL و تری گلیسرید به روش آنزیماتیک و آپولیپوپروتئینهای A-Ι و B به روش Nephelometry اندازه گیری شدند. کلسترول LDL با استفاده از فرمول Freidwald و کلسترول VLDL یک پنجم TG محاسبه شد. مقدار دریافت انرژی و کلسیم غذا با استفاده از 3 روز یادآمد 24 ساعته خوراک محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارش آماری SPSS (ویرایش 9) انجام شد. آزمون های آماری به صورت دودامنه انجام و مقدار P کمتر از 05/0 از نظر آماری معنی دار در نظر گرفته شد.

یافته ها:

تفاوت معنی داری بین مشخصات پایه، دریافت انرژی، کلسیم و همچنین پروفایل لیپیدی بین دو گروه پیش از مداخله مشاهده نشد. TG، کلسترول تام، کلسترول LDL و کلسترول VLDL در هر دو گروه افزایش و کلسترول HDL کاهش نشان داد اما، از نظر آماری افزایش TG وکلسترول VLDL تنها در گروه مکمل کلسیم و افزایش کلسترول تام تنها در گروه دارونما معنی دار بود. افزایش کلسترول LDL و کاهش کلسترول HDL در هر دو گروه معنی دار بود. لازم به ذکر است تفاوت معنی داری بین هیچ کدام از متغیرها بین گروهها در انتهای مداخله مشاهده نشد.

نتیجه گیری:

بر اساس یافته های این مطالعه هرچند مکمل کلسیم تاثیری پیشگیری کننده بر افزایش کلسترول تام نسبت به دارونما نشان داد، اما با توجه به تغییرات آپولیپوپروتئین B، احتمالا موجب کاهش اندازه ذرات LDL شده است. همچنین با توجه به افزایش معنی دار TG در گروه مکمل کلسیم، در مجموع به نظر نمی رسد مصرف مکمل کلسیم تاثیر مطلوب بر پروفایل لیپیدی زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی داشته باشد. افزون بر آن هر چند مکمل کلسیم کاهشی معنی دار در وزن و BMI نسبت به گروه دارونما نشان داد اما نتوانست درصد چربی بدن را به شکل معنی دار کم کند. با توجه به اینکه تفاوت معنی داری در متغیرهای مورد مطالعه بین گروهها در انتهای مداخله وجود نداشت، به طور کلی تاثیر مطلوب قابل توجهی از دریافت مکمل کلسیم در زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی مشاهده نشد.

فهرست مطالب

عنوان

مقدمه...............................................

اهداف و فرضیات......................................

هدف اصلی............................................

اهداف ویژه..........................................

هدف كاربردی.........................................

فرضیات..............................................

جدول متغیرها........................................

فصل اول: كلیات......................................

مقدمه‌ای بر كلسیم....................................

نیاز (DRI) و مسمومیت.................................

مهمترین عملكردهای كلسیم.............................

منابع غذایی و دریافت................................

ارتباط دریافت پائین كلسیم با بیماری های مزمن........

استئوپورز...........................................

فشارخون بالا.........................................

سنگ كلیه............................................

سرطان...............................................

لیپیدهای خون........................................

تری آسیل گلیسرول ها (تری گلیسریدها).................

كلسترول.............................................

لیپوپروتئین‌ها.......................................

متابولیسم لیپوپروتئین‌ها.............................

بیماری‌های قلبی- عروقی (CHD) و ارتباط آن با لیپیدها، لیپوپروتئین‌ها و آپولیپوپروتئین‌ها....................................

DRI كلسیم بزرگسالان مرد و زن.........................

محدوده طبیعی لیپیدها، لیپوپروتئین‌ها و آپولیپوپروتئین‌های اندازه‌گیری شده

فصل دوم: مروری بر پژوهش‌های پیشین....................

ارتباط كلسیم با لیپیدها و لیپوپروتئین‌ها.............

ارتباط كلسیم با وزن و بعضی نمایه های چربی بدن.......

فصل سوم: مواد و روش‌ها...............................

نوع پژوهش...........................................

افراد مورد مطالعه...................................

معیارهای ورود به مطالعه.............................

معیارهای خروج از مطالعه.............................

برآورد حجم نمونه....................................

نمونه‌یابی...........................................

نحوه انجام پژوهش....................................

مكمل كلسیم و دارونما................................

اندازه گیری محتوای كلسیم كپسول‌ها....................

اندازه‌گیری‌های تن سنجی...............................

نمونه‌های خون........................................

اندازه‌گیری لیپیدها و لیپوپروتئین‌ها..................

اندازه‌گیری آپولیپوپروتئین‌ها.........................

تجزیه و تحلیل آماری.................................

محاسبه كلسیم و انرژی رژیم غذایی.....................

ملاحظات اخلاقی........................................

فصل چهارم: یافته‌ها..................................

میانگین و انحراف معیار متغیرهای زمینه‌ای گروه مكمل كلسیم و دارونما پیش از مداخله..............................................

میانگین و انحراف معیار متغیرهای چربی بدن گروه مكمل كلسیم و دارونما پیش از مداخله..............................................

میانگین و انحراف معیار دریافت انرژی و كلسیم گروه مكمل كلسیم و دارونما پیش از مداخله...........................................

میانگین و انحراف معیار پروفایل لیپیدی گروه‌ مکمل کلسیم و دارونما پیش از مداخله..............................................

مقایسه میانگین‌های وزن، BMI و شاخص‌های چربی بدن پیش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسیم..........................................

مقایسه میانگین‌های وزن، BMI و شاخص‌های چربی بدن پیش و پس از مداخله در گروه مكمل دارونما........................................

مقایسه میانگین های لیپیدها، لیپوپروتئین‌ها و آپولیپوپروتئین‌ها پیش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسیم...........................

مقایسه میانگین های لیپیدها، لیپوپروتئین‌ها و آپولیپوپروتئین‌ها پیش و پس از مداخله در گروه دارونما..............................

مقایسه میانگین‌های متغیرهای چربی بدن گروه مكمل كلسیم و دارونما پس از مداخله....................................................

مقایسه میانگین‌های پروفایل لیپیدی گروه‌ مکمل کلسیم و دارونما پس از مداخله

جمع‌بندی نتایج.......................................

فصل پنجم: بحث.......................................

مقایسه گروه های مكمل كلسیم و دارونما در ابتدای مطالعه

تأثیر مكمل یاری كلسیم بر لیپیدها، لیپوپروتئین‌ها و آپولیپوپروتئین‌ها

تأثیر مكمل یاری بر وزن و چربی بدن...................

پیشنهادات...........................................

پیوست و ضمائم.......................................

چكیده انگلیسی.......................................

منابع و ماخذ........................................

فهرست جداول

عنوان

جدول متغیرها........................................

جدول 1-1- DRI كلسیم بزرگسالان مرد و زن...............

جدول 2-1- محدوده طبیعی لیپیدها، لیپوپروتئین‌ها و آپولیپوپروتئین‌های اندازه‌گیری شده......................................

جدول 1-4- میانگین و انحراف معیار متغیرهای زمینه‌ای گروه مكمل كلسیم و دارونما پیش از مداخله.......................................

جدول 2-4- میانگین و انحراف معیار متغیرهای چربی بدن گروه مكمل كلسیم و دارونما پیش از مداخله...............................

جدول 3-4- میانگین و انحراف معیار دریافت انرژی و كلسیم گروه‌های مكمل كلسیم و دارونما ............................................

جدول 4-4- میانگین و انحراف معیار پروفایل لیپیدی گروه‌های مکمل کلسیم و دارونما پیش از مداخله...............................

جدول 5-4- مقایسه میانگین‌های وزن، BMI و نمایه ‌های چربی بدن پیش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسیم...........................

جدول 6-4- مقایسه میانگین‌های وزن، BMI و نما یه ‌های چربی بدن پیش و پس از مداخله در گروه دارونما..............................

جدول 7-4- مقایسه میانگین‌های لیپیدها، لیپوپروتئین‌ها و آپولیپوپروتئین‌ها پیش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسیم.....................

جدول 8-4- مقایسه میانگین‌های لیپیدها، لیپوپروتئین‌ها و آپولیپوپروتئین‌ها پیش و پس از مداخله در گروه دارونما........................

جدول 9-4- میانگین و انحراف معیار متغیرهای چربی بدن گروه مكمل كلسیم و دارونما پس از مداخله................................

جدول 10-4- میانگین و انحراف معیار پروفایل لیپیدی گروه مکمل کلسیم و دارونما پس از مداخله........................................

فهرست پیوست و ضمائم:

پیوست 1: رضایت نامه کتبی ...........................

پیوست 2: محاسبه درصد چربی بدن با استفاده از مجموع چربی زیر پوستی در چهار نقطه ...............................................

پیوست 3: پرسشنامه 3 روز یاد آمد خوراک ..............

پیوست 4: واژه های اختصاری


حسین بازدید : 831 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

مقاله-کاربرد-ليزر-در-پزشکي.aspx"> مقاله کاربرد لیزر در پزشکی

واژه لیزر از سر کلمه‌های انگلیسی در عبارت Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation به معنی «تقویت نور به روش گسیل القایی تابش» است
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 375 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مقاله کاربرد لیزر در پزشکی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله کاربرد لیزر در پزشکی

مقدمه :
امروزه بطور نسبی همه لیزر و موارد کاربرد آن را می‌دانند. در تمام دنیا استفاده از لیزر و مشتقات آن بطور شگفت انگیزی افزایش داشته است. هر کس خالی داشته باشد که آن را مزاحم بداند به سراغ لیزر می‌رود. بنابراین بررسی علمی این موضوع مفید و لازم به نظر می‌آید. البته نور و طیف آن می‌تواند اثرات مفید و مضر برای بدن و پوست ایجاد کند. اثرات نور بنفش نقش تعیین کننده و مفیدی بر تغذیه و متابولیسم سلولی ایفا می‌کند. اینگونه اثرات سلامت بخش و مفید نور از زمانهای کهن نیز برای انسان تا حدود زیادی روشن بوده است.
بر اساس شواهد و مدارک موجود یونانیها و رومیها هر دو از اثرات مفید و درمانی نور بطور تجربی اطلاع داشته و از آن در درمانهای مختلف بهره می‌جستند. در اوایل سال 1903 دانشمندان اثرات درمانی نور را در شکلی علمی مطرح نمودند و در همین سالها یک فیزیکدان بنام Nife finsen Ryberg بخاطر کشفها و تحقیقاتش روی قابلیتهای درمانی اشعه‌های ناشی از طیفهای مختلف نور موفق به دریافت جایزه نوبل گردید. او دستگاهی را اختراع کرد که طول موجهای مختلف نور خورشید را مجزا نموده و آنها را در مسیرهای معین هدایت می‌نمود.واژه لیزر از سر کلمه‌های انگلیسی در عبارت Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation به معنی «تقویت نور به روش گسیل القایی تابش» است.لیزر به وسیله‌ای گفته می‌شود که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کنند. این دستگاه از ماده‌ای جمع کننده یا فعال کنده نور تشکیل شده که درون محفظه تشدید نور قرار دارد. این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرزی بیرونی (از نوع الکتریسیته یا نور) به وجود آمده، تقویت می‌کند.
کلمات کلیدی:

لیزر

کاربرد لیزر در پزشکی

تقویت نور به روش گسیل القایی تابش

فهرست
مقدمه 1

کاشف واقعی لیزر کیست؟ 7

اثرات لیزر روی بدن 8

آثار ضد التهابی لیزر 9
استفاده از لیزر در درمان بیماریها 10

كاربرد لیزر در بیماری های پوستی و زیبایی 15

انواع دستگاه های لیزر و كاربرد آنها 16

کاربرد لیزر در دندانپزشکی 18

جایگاه لیزر در دندانپزشكی : 20

کاربرد لیزر در چشم پزشکی 23

موارد منع استفاده از لیزر در پزشکی 25
منابع و مآخذ : 26

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 77
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 275
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,695
  • بازدید ماه : 3,924
  • بازدید سال : 24,875
  • بازدید کلی : 253,932