loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 134 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
شکستگی ها نقش بسزایی در تولید بالای نفت در میدانهای جنوبی ایران دارند و تحلیل صحیح آنها در افزایش تولید و کاهش هزینه ها بسیار سودمند استا
دسته بندی کارشناسی ارشد
بازدید ها 46
فرمت فایل pdf
حجم فایل 8718 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
تحلیل ساختار و آنالیز شکستگی مخزن در میدان نفتی بلال با تکیه بر شکستگی زیر سطحی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی-تکتونیک و نفت با عنوان تحلیل ساختار و آنالیز شکستگی مخزن در میدان نفتی بلال با تکیه بر شکستگی زیر سطحی

چکیده:
شکستگی ها نقش بسزایی در تولید بالای نفت در میدانهای جنوبی ایران دارند و تحلیل صحیح آنها در افزایش تولید و کاهش هزینه ها بسیار سودمند است.این تحقیق بر روی میدان نفتی بلال انجام شده است.میدان نفتی بلال از میدان‌های نفتی ایران است، که در استان هرمزگان قرار دارد و در منطقه لاوان، در محدوده خلیج فارس مستقر می‌باشد. این میدان در نزدیکی آب‌های قطر واقع شده و شامل دو مخزن شناخته شده عرب و خاتیا است.با استفاده از اطلاعات پتروگرافی و نگارهای پتروفیزیکی اطلاعات لازم جهت مدل‌سازی مخزن عرب فراهم شد. جهت انجام این مطالعه ابتدا اطلاعات لازم جمع آوری، دسته بندی و به فرمت‌های مناسب تبدیل شد. جهت مدل‌سازی ساختار مخزن، نقشه‌های هم‌تراز عمقی با اطلاعات انحراف چاه و نقاط ورودی چاه‌ها مطابقت داده شد.
در نهایت نقشه هم تراز راس سازند عرب به عنوان نقشه پایه وارد نرم افزار شد. پس از ساختن مدل سه بعدی ساختار زون‌های مختلف، نتایج تفسیر اطلاعات پتروفیزیکی به مدل ساخته شده وارد شد. با توجه به تمرکز اطلاعات تنها در ۵ حلقه چاه، نرم افزار به شیوه درون یابی این اطلاعات را به سایر قسمتهای مخزن تعمیم داده‌است و بر این اساس نقشه پراکندگی خواص پتروفیزیکی مخزن تهیه شد.در نهایت میزان نفت در جا در هر زون و کل مخزن محاسبه گردید. بررسی حاضر نشان داد که مخزن عرب در این میدان در زون D بهترین کیفیت را از نظر نفت دهی دارد. میدان بلال در حال حاضر با ظرفیت کامل در دست تولید است و از زمان آغاز تولید اولیه از این میدان در ۱۲ بهمن سال ۱۳۸۱ تا پایان سال ۱۳۸۲، بیش از ۱۳ میلیون بشکه نفت به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار تولید شده‌است.
میزان نفت در جای این میدان ۲۹۳ میلیون بشکه برآورد شده‌است که حدود ۱۱۷ میلیون بشکه آن قابل برداشت است. ضریب بازیافت از این میدان نیز برای یک دوره ۱۴ ساله حدود ۴۰ درصد اعلام شده‌است. عمق متوسط مخزن میدان نفتی بلال در حدود ۶۰۰۰ فوت و درجه نفت آن بسیار خوب و سبک و در حد API ۴۱/۶ است.در این تحقیق براساس خطوط هم زمانی و محتوی گسلی ساخته شده است.همچنین برای مدل سازی دینامیکی میدان از نرم افزار پترن کمک گرفته شده است.آنالیز داده شکستگی های ساختمانی گنبد نشان می دهد که شکستگی ها در میدان بلال بصورت دسته شکستگی هایی است با گسل و شکستگی های هم مرکز که مربوط به ساختمان بالا آمدگی گنبد می باشد.
کلمات کلیدی:

شکستگی مخزن

میدان نفتی بلال

لاگ تصویر کمانه

مدل سازی دینامیکی

این پایان نامه از 6 فصل تشکیل شده است:

فصل اول:موقعیت جغرافیای میدان نفتی بلال

فصل دوم:زمین شناسی میدان نفتی بلال

فصل سوم:نمک شناسی در حوزه خلیج فارس و چینه شناسی

فصل چهارم:آنالیز و مدل سازی گسل

فصل پنجم:شکستگی ها در مخازن

فصل ششم:نتیجه گیری

حسین بازدید : 97 شنبه 31 مرداد 1394 نظرات (0)
با افزایش قیمت انرژی و تأثیر آن در مصرف و آلاینده‌های موجود در شهرها به خصوص شهر تهران و احتمال به وقوع پیوستن سیلابهای شهری راه كارهایی در جهت كاهش آلودگی‌ها و جلوگیری از سیلابها ارائه شده
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 51
فرمت فایل doc
حجم فایل 482 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
پایان نامه رشته کشاورزی و محیط زیست با عنوان منابع طبیعی منطقه 12 تهران و نقش آن در كاهش آلودگی‌ها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته کشاورزی و محیط زیست با عنوان منابع طبیعی منطقه 12 تهران و نقش آن در كاهش آلودگی‌ها

چكیده
با افزایش قیمت انرژی و تأثیر آن در مصرف و آلاینده‌های موجود در شهرها به خصوص شهر تهران و احتمال به وقوع پیوستن سیلابهای شهری راه كارهایی در جهت كاهش آلودگی‌ها و جلوگیری از سیلابها ارائه شده است .گیاهان همواره به عنوان جزء بسیار عمده‌ای در شالوده شهرها محسوب می‌شوند . امروزه گسترش فضای سبز و تزئین شهر توسط گیاهان زینتی و گیاهان مقاوم در برابر آلودگی‌ها بسیار رایج است .
به طوری كه گیاهان نقش بسیار مهمی را در كاهش انواع آلاینده‌های شهری و كنترل سیلابها ، تعدیل میكروكلیما و نیز كاهش انرژی مصرفی ساختمان‌ها و كاهش سرعت باد ایفاء می‌كنند .كاشت گیاهان در محل‌های مناسب تأثیر مهمی در كاهش سرعت و تغییر جهت و در نتیجه در كمیت تبادلات هوائی و كاهش انرژی مصرفی ساختمان‌ها برای گرمایش دارد . همچنین تأثیر سایه درختان و درختچه‌ها در اطراف منازل در كاهش انرژی مصرفی ثابت شده است .در جهت استفاده بهینه از گیاهان باید سعی شود گیاهانی كه در آپارتمان مورد استفاده قرار می‌گیرند در محیط مناسب باشند و مناسب آپارتمان باشند . باید درآپارتمانها از گونه‌های مقاوم در برابر محیط زیست منازل استفاده شود .یكی از فضاهای سبز شهرها پاركها می‌باشد كه باید در آن گونه‌های مناسب مثل سرو ، شمشاد ، سیاه‌آل ، بلوط ، ممرز كاشته شود تا در كاهش آلودگی‌های شهری مؤثر واقع شوند .
کلمات کلیدی:

فضای سبز

تاریخچه گیاهان آپارتمانی

ضرورت فضای سبز شهری

منابع طبیعی منطقه 12 تهران

مقدمه
هزاران سال است كه موجودات بر این كره خاكی زندگی می‌كنند . همه موجودات با تبعیت از قوانین و نظام طبیعت ، خود را با آن سازگار ساخته‌اند . تنها انسان است كه از قوانین سر پیچی كرده با فكر اینكه سلطه‌ی بیشتری بر طبیعت داشته باشد موجب تحولاتی گاه عظیم در آن گشته است . این تغییرات همواره سودمند نبوده‌اند بلكه در بسیاری موارد باعث آلودگی‌های مختلف نیز شده است . حال باید به دنبال راه حلی برای كاهش این آلودگی‌ها و رفع مشكلات به وجود آمده باشیم .یكی از سودمندترین راه حل‌ها گسترش فضای سبز و پرورش گیاهان مختلف می‌باشد كه نتایج خوبی از آن دیده شده است .در چند دهه‌ی اخیر به تدریج فضای سبز بسیاری از شهرهای كشورمان چهره‌ای تازه پیدا كردند كه غالبأ چندان متناسب با فرهنگ و طبیعت و اقلیم منطقه نبودند . در توسعه فضای سبز شهرها چندان اثری از درختان سنتی كه زمانی با صلابت و ابهت سایه‌های ژرف خود را بر سنگفرش‌های خیابانها گسترده بودند باقی نماند .
این روند تغییر در سیمای فضای سبز شهرها به طور عمده متأثر از تفكر یك بعدی در ارزیابی درختان مناسب برای شهرها و ندانستن دیدگاههای هنری و زیست محیطی در برنامه‌ریزی فضای سبز شهرهای رو به توسعه در چند دهه‌ی اخیر بوده است .اثرات انكار ناپذیر پوشش گیاهی در بهبود وضعیت زیست محیطی ، تعدیل شرایط اقلیمی و كاهش آلودگی‌های گوناگونی كه گریبانگیر شهرهای بزرگ شده است ،بیش از پیش اهمیت توسعه هدف‌دار و برنامه‌ریزی شده فضای سبز را آشكار می‌سازد .سازمان پاركها و فضای سبز شهر به همین منظور و به انگیزه تسریع در روند رشد و توسعه كمی و كیفی فضای سبز همگام با برگزاری دوره‌های آموزش مستقیم ، به اجرای برنامه‌های آموزش از طریق تألیف ، ترجمه و چاپ تازه‌ترین مقالات و مباحث تخصصی مبادرت نموده است .از دیدگاه شهرسازی ، فضای سبز عبارت است از بخشی از سیمای شهر كه از انواع پوشش گیاهی تشكیل شده است . از دیدگاه زیست محیطی فضای سبز شهری عبارت است از فضایی نسبتاً وسیع متشكل از پوشش‌های گیاهان ، با ساختی شبه جنگلی و برخوردار از بازدهی زیست محیطی ،با اكولوژیكی معین و درخور شرایط زیست محیطی حاكم بر شهر .
فهرست مطالب
منابع طبیعی منطقه 12 تهران 1
چكیده 2
مقدمه 3
موقعیت جغرافیایی منطقه 12 7
2-1 تاریخچه كلینیك گل و گیاه دكتر حسابی 8
3-1 نوع فعالیت كلینیك گل و گیاه 8
4-1 امكانات 9
5-1 اهداف و برنامه‌های كلینیك گل و گیاه اداره فضای سبز شهرداری منطقه 12 9

1-2 تعریف فضای سبز 12

2-2 ضرورت فضای سبز شهری 12

3-2 گیاهان مناسب برای ایجاد فضای سبز 13

4-2 ضرورت و اهمیت درختان و گیاهان در فضای شهری 15

5-2 باغ‌ها به عنوان محل تجمع درختان 16
6-2 فضای سبز و محیط زیست شهری 17
7-2 نقش گیاهان در سیلاب شهری 18
8-2 درختان مناسب برای شهرها 21

9-2 تأثیر فضای سبز بر‌آلاینده‌های هوای شهر تهران 22

10-2 نحوه كاهش آلودگی صوتی در فضای سبز 23
11-2 گیاهان چگونه در كاهش آلودگی صوتی مؤثر هستند : 24
12-2 عوامل كاهش‌دهنده آلودگی صوتی در درختان 25
هـ) نحوه كاشت درختان: 26

13-2 گیاهان و آلودگی صوتی در تهران 27

15-2 درختان در فضای سبز شهری 32
الف)معیار اول 33
مثال‌هایی برای هر یك از خواسته‌ها 34
16-2 نقش اقتصادی گونه‌های درختی در فضای سبز شهری 39

1-3 تاریخچه گیاهان آپارتمانی 41

3-3 عوامل مهم در رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی 43
4-3 كمبود مواد غذایی گیاه 46
5-3 نیاز گیاه به تعویض گلدان 46
6-3 شستشو و تمیز كردن برگها 47

7-3 پرورش و نگهداری چند نمونه از گیاهان آپارتمانی 48

8-3 تاریخچه سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهر تهران 52
9-3 اهداف سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهر تهران : 53
10-3 برخی از فعالیت‌های سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهر تهران در سال‌های اخیر : 53
11-3 پارك‌های مدرسه‌ای 54
12-3 پارك‌های موجود در شهر 55
13-3 درختان و درختچه‌های مناسب برای شهر تهران 55
14-3 خلاصه‌ای از طرح چگونگی خودكفایی اقتصادی پارك‌های شهری و جنگلی 56
نتیجه‌گیری : 64
پیشنهادات : 65
منابع 67

حسین بازدید : 213 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)
طرح عملیات صحرایی و مطالعه مسیر جاده هراز، بی بی شهربانو ومنطقه توچال ورامین انجام شد در طی مسیر طبق راهنمایی های استاد و اطلاعات اندک خودمان به جمع آوری مشاهدات پرداختیم
دسته بندی زمین شناسی
بازدید ها 47
فرمت فایل doc
حجم فایل 81 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73
پایان نامه کارشناسی زمین شناسی با عنوان گزارش عملیات صحرایی جاده هراز- بی بی شهربانو- توچال (ورامین)

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی زمین شناسی با عنوان گزارش عملیات صحرایی جاده هراز- بی بی شهربانو- توچال (ورامین)

مقدمه
زمین شناسی علمی است بسیار گسترده که در گند دهه اخیر پیشرفت های بسیار قابل توجهی نموده است و در مراکز دانشگاهی در سطوح مختلف تدریس می شود.دوره کارشناسی شامل واحدهای عملی متفاوتی برای کاربردی تر کردن آنچه بصورت تئوری تدریس می شود درس عملیات صحرایی در ترم آخر دوره کارشناسی برای بهره برداری از واحدهای از قبیل تکتونیک و مهندسی، سنگ شناسی، چینه شناسی و ... که طی تحصیل در این دوره آموخته شده است به مطالعه منطقه پیش بینی شده پرداخته است.
طرح عملیات صحرایی و مطالعه مسیر جاده هراز، بی بی شهربانو ومنطقه توچال ورامین انجام شد. در طی مسیر طبق راهنمایی های استاد و اطلاعات اندک خودمان به جمع آوری مشاهدات پرداختیم. در هر ایستگاه استاد محترم با تسلط کامل بر مشخصات منطقه و طبق تجربیات منطقه را معرفی کردند و ما علاوه بر یادداشت مطالب ایشان به جمع آوری فسیل و نمونه های دستی یا گرفتن عکس پرداختیم. و طبق آنچه باید در یک گزارش زمین شناسی ذکر شود مطالبی از جمله معرفی منطقه، مراحل کار در صحرا، تکتونیک منطقه، چینه شناسی و ارائه جداول و نقشه های تهیه شده را در گزارش خود گنجاندیم.
کلمات کلیدی:

ژئومورفولوژی

زمین شناسی

طرح عملیات صحرایی

گزارش عملیات صحرایی جاده هراز- بی بی شهربانو- توچال

معرفی منطقه وتاریخچه مطالعاتی
منطقه مورد مطالعه ما دردامنه جنوبی البرز قرار دارد ،از نظر ژئومورفولوژی البرز به قسمتی از رشته کوههای حاشیه شمالی ایران اطلاق میشود که ازدره سفیدرود تا دره خوش ییلاق کشیده شده است وبخشی ازرشته جبال آلپ،هیمالیا است که درطی حرکات کوهزائی آلپ پایانی بصورت فعلی درآمده است . این کوهها ازنظر چینه شناسی وتکتونیک اختصاصات یکنواختی ندارد .
اظهار نظرهائی که ازمشخصات ساختمانی این قسمت ازالبرز شده متفاوت است پیلگر ضمن تاکید برسنکلینوریوم چین خوردگی عمقی مرکزی البرز را بعنوان یکواحد مستقل تکتونیکی به نام کوهزائی البرز بشمارمی آورد.بنا به عقیده بعضی از زمین شناسان البرز از ژئوسنکلینال بزرگی تشکیل شده که خود شاخه ای از ژئو سنکلینال ترکمنستان ـ قفقاز بوده است ورسوبهای این زئوسنکلینال پس ازچین خوردگی وبالا آمدگی رشته کوههای کنونی را تشکیل داده اند . آریور معتقد بودکه درالبرز ناودیس بزرگی تشکیل شده که ازسوی شمال به دشت وسیع روسیه وازجنوب به فلات ایران محدود می شده وازشمال به جنوب تحت فشاربوده است.
مولفین قدیمی چون خانین وباغدانف البرز را یک ائوژئوسنکینال فرض کرده اند این فرضیه بر اساس وجود رسوبهای آتشفشانی ضخیم ائوسن معروف به سری سبز ( یا همان توفیتها ) پایه گذاری گردیده است. اما مطالعات بعدی ثابت کرده است که فعالیت آتشفشانی با وضعی شبیه البرز در ایران مرکزی ( حتی بلوک لوت نیز وجود داشته، بعلاوه تمام توفیتهای سبز البرز منشاء زیر دریائی نداشته وآثار گیاهی در چند محل در آنها مشاهده شده است بنابراین با ذکر دلایل فوق فعالیت آتشفشانی ائوسن منحصراً به ناحیه ائوژئوسنکینال البرز تعلق نداشته ونمی تواند البرز را از نظر تاریخچه ساختمانی از نقاط دیگر ایران متمایز ساخت به نظرنورون قوس شمالی ایران ( آذربایجان، البرزوخراسان ) هیچوقت بزرگ ناودیس واقعی نبوده وتنها یک فرورفتگی است عقیده ترسکینسکی انحنای البرز در جنوب بدان جهت است که دشت روسیه به فرورفتگی خزر وفرورفتگی خزر به داخل فلات ایران فشار آورده وقوس البرز را بدین صورت در آورده است.
فهرست مطالب
فصل اول 1
1. 1 معرفی منطقه وتاریخچه مطالعاتی 1
2. 1 موقعیت جغرافیایی وحدودمنطقه: 4
1. 1 جغرافیای طبیعی وآب وهوا 5
- آب وهوا وشرایط اقلیمی 7
4 . 1 پوشش گیاهی 9
5. 1 راههای ارتباطی 9
6. 1 اطلاعات مختصری دربارۀ هیدرولوژی 10
فصل دوم 13
نحوه کار 13
هزار دره: 15
رودهن : 17
مسیر رودهن به دماوند : 17
علت ایجاد اشکال درندیتی یا فسیل دروغین: 18
ده آبعلی : 19
ستونهای منشوری ... 26
آب اسک : 26
فصل سوم 30

چینه شناسی وپالئوژئوگرافی 30

کوههای شهر ری: 30
- تمام ارتفاعات تا بالا سازند الیكا (تریاس) 31
سازندهای موجود در ناحیه توچال: 35
پالئوزئوگرافی منطقه : 37
تشکیلات کرج: 39
فصل چهارم 41

زمین شناسی مهندسی و تکتونیک 41

تکتونیک البرز 41
حرکات تکتونیکی مهم 43
زمین ساخت منطقه: 46
گسل های منطقه : 48
زلزله در البرز مرکزی : 49
فصل پنجم 56

زمین شناسی اقتصادی 56

چکیده 56

زمین شناسی اقتصادی بیبیشهربانو: 58

معادن متروکه: 59

فعالیتهای اقتصادی ناحیۀ ایوانکی (دهکدۀ توچال) 63

معدن قدیمی امامزاده هاشم : 64
فصل ششم 65
1-6 آتشفشان دماوند 65
2-6 فعالیت آتشفشانی دماوند: 67
3-6 سنگ شناسی دماوند 68
سنگهای آذرین : 68
ضمائم: 72
مقدمه 73

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 184
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,604
  • بازدید ماه : 3,833
  • بازدید سال : 24,784
  • بازدید کلی : 253,841