loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 194 دوشنبه 09 آذر 1394 نظرات (0)

مقاله-مسئوليت-مدني.aspx"> مقاله مسئولیت مدنی

الزامی که برای هر شخص وجود دارد رعایت یکسری قوانین و مقررات است و بر این اساس اگر هرکس به دیگری ضرری وارد کند بایستی آن را جبران نمایدکه در فقه از آن به قاعده ( لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام ) تعبیر شده است
دسته بندی حقوق
بازدید ها 105
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
مقاله مسئولیت مدنی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله مسئولیت مدنی

مقدمه :
الزامی که برای هر شخص وجود دارد رعایت یکسری قوانین و مقررات است و بر این اساس اگر هرکس به دیگری ضرری وارد کند بایستی آن را جبران نمایدکه در فقه از آن به قاعده ( لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام ) تعبیر شده است. ( در اسلام هیچ گونه ضرری توجیه نشده است.)در مسئولیت مدنی موضوع بدین شیوه بیان شده است که هر کس در اثر و نتیجه بی احتیاطی، سهل انگاری و بطور کلی در اثر تقصیر، خسارتی به دیگری وارد کند مسئول جبران خسارت وارده میباشد.( م 1 قانون مسئولیت مدنی )در مسئولیت مدنی موضوع بدین شیوه بیان شده است که هر کس در اثر و نتیجه بی احتیاطی، سهل انگاری و بطور کلی در اثر تقصیر، خسارتی به دیگری وارد کند مسئول جبران خسارت وارده میباشد.( م 1 قانون مسئولیت مدنی )
کلمات کلیدی:

تقصیر

مسئولیت

مسئولیت مدنی

مسئولیت کیفری

تفاوت مسئولیت مدنی و مسئولیت اخلاقی :

1- در مسئولیت اخلاقی هر کس دیگری را متأثر کند از لحاظ اخلاقی مسئول است و مسئولیتش جنبه درونی دارد و نمی توان خسارتی را از دادگاه مطالبه کرد. اما مسئولیت مدنی ضمانت اجرایی دارد بنابراین این دو در ضمانت اجرایی با هم تفاوت دارند.2- تفاوت دیگر آن است که در مسئولیت اخلاقی ورود ضرر شرط نیست ولی در مسئولیت مدنی ورود ضرر یکی از ارکان آن است.
3- همچنین قلمرو این دو عنوان با هم فرق دارد.در بسیاری از موارد در نتیجـه خطای انسان مسئولیت اخلاقی ایجـاد می شود لیکن فاقد مسئولیت مدنی است.بعبارتی در بسیاری از موارد پرداخت خسارت هر چند سنگین در قبال خطایی کوچک از لحاظ مسئولیت مدنی قابل قبول بوده ولی از لحاظ مسئولیت اخلاقی غیر عادلانه است.
4- در مسئولیت اخلاقی برای اینکه شخص را مسئول اخلاقی فرض کنیم بایستی تقصیر را ثابت کنیم اما در مسئولیت مدنی امروزه تقصیر شرط ایجاد مسئولیت نیست.
5- مسئولیت اخلاقی جنبه شخصی داشته و مسئولیت مدنی جنبه نوعی دارد و صرف ورود ضرر موجبات جبران خسارت را فراهم می کند.به فرض مثال در بسیاری از موارد در روابط کارگر و کارفرما، خسارت وارده به کارگر را بایستی کارفرما جبران کند در حالیکه ممکن است کارفرما مقصر نباشد.
فهرست مطالب
مسئولیت مدنی : 1
تفاوت مسئولیت مدنی و مسئولیت اخلاقی : 1

تفاوت مسئولیت مدنی و مسئولیت کیفری : 2

تعریف مسئولیت کیفری : 2
سوال: چرا در نظام حقوقی ما مسئول مدنی پیش بینی شده است؟ 3

در واقع مبنای مسئولیت مدنی چیست؟ 3

ارکان مسئولیت مدنی: 6
انواع تقصیر : 9
اسباب خارجی ورود خسارت : 12
تاثیر فعل ثالث : 12
جبران خسارت و شیوه های جبران خسارت : 14
متضرر بر اساس قانون مسئولیت مدنی بایستی 3 رکن را ثابت کند 16
آثار اداره فضولی : 37

حسین بازدید : 175 دوشنبه 09 آذر 1394 نظرات (0)
این مقاله تلاش دارد با بیان نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم و تربیت ، به بررسی تاثیر این پدیده بر روی برنامه درسی بپردازد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 63
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی

چكیده :
یكی از ویژگیهای مهمی كه پدیده فناوری اطلاعات و ارتباطات از آن برخوردار است ،‌اینست كه باعث می‌شود ارتباط انسان با انسان ، همچنین انسان با محیط تسهیل یافته و ارتقاء یابد . فناوری اطلاعات و ارتباطات به دلیل قدرت تحول‌پذیری و توانایی برقراری ارتباط پویا كه می‌تواند با دانش‌آموزان داشته باشد ، از نقش مهمی در انتقال دانش برخوردار است . درباره تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات درحوزه تعلیم و تربیت دو دیدگاه وجود دارد . رویكرد اول كه به رویكرد اصلاح‌گرا نام گرفته ، براین باور است كه اثر فناوریهای جدید ( اطلاعات و ارتباطات ) بر آموزش و پرورش تدریجی بوده و این پدیده باعث می‌شود كه آموزش به شیوه سنتی ، تنها به گونه‌ای كارآمدترانجام شود .
بعبارت دیگر ICT باعث تسریع اصلاحات در آموزش و پرورش می‌شود . در كنار این رویكرد ، رویكرد تحول‌گرا مطرح است كه معتقد به تحول‌زایی ICT در آموزش و پرورش می‌باشد و بر این باور است كه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ابزارها و حتی خط‌مشی‌ها و اهداف تعلیم و تربیت را به صورت اساسی تغییر داده و متحول می‌كند .
این مقاله تلاش دارد با بیان نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم و تربیت ، به بررسی تاثیر این پدیده بر روی برنامه درسی بپردازد . برنامه درسی را می‌توان دستور كار آموزش دانست بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی فواید فراوانی به همراه دارد . از جمله اینكه امكان بهره‌گیری از یك برنامه درسی تلفیقی را برای معلم و دانش‌آموزان فراهم می‌آورد . این نوع برنامه درسی ، بیش از آنكه بخواهد دانش معینی را به دانش‌آموزان القاء كند ، زمینه‌ای را فراهم می‌كند كه از طریق آن امكان شكوفایی قابلیتهای فردی دانش‌آموزان و گسترش تجربه‌های فردی و مستقل آنها افزایش می‌یابد . در این رابطه به تاثیرات دیگری می‌توان اشاره كرد كه در مقاله به آنها پرداخته شده است .
كلید واژه‌ها : ICT ، برنامه درسی ، ICT در تعلیم و تربیت ، ICT در برنامه درسی .
کلمات کلیدی:

برنامه درسی

فناوری نوین تدریس

فناوری اطلاعات و ارتباطات

مقدمه
عصر حاضر كه عصر تغییر از جامعه صنعتی به جامعه فراصنعتی یا جامعه اطلاعاتی لقب گرفته است ، طبیعی است كه اطلاعات ، دانش و آگاهی بعنوان اساسی‌ترین دارائیها برای انسانها و جوامع بشری بحساب آید . رشد و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در جامعه امروز به حدی سرعت گرفته است كه میزان توجه به آنرا بعنوان مهمترین شاخص توسعه‌یافتگی برای كشورهای در حال توسعه در نظر گرفته‌اند ، و معتقدند كه عصر حاضر ، دنیای متفاوتی خواهد بود كه راهبری آنرا فناوری اطلاعات برعهده خواهد داشت . ویژگی مهمی كه پدیده فناوری اطلاعات از آن برخوردار است اینست كه باعث می‌شود ارتباط انسان با انسان و همچنین انسان با محیط تسهیل یافته و ارتقا یابد .
فناوری اطلاعات به دلیل تحول‌پذیری و قدرت تاثیر فراوانی كه در رشد آموزشی ، فرهنگی ، اقتصادی، امنیت ملی ،‌جهانی شدن و تعدیل مشكلات اطلاع‌رسانی سنتی دارد ، یكی از پویا‌ترین و بحث‌انگیزترین رشته‌های علم و فناوری محسوب می‌شود . البته این نكته را نیز نباید از نظر دور داشت كه فناوری اطلاعات(IT) به دلیل ویژگیهای خاصی كه از آنها برخوردار است ، همواره مورد سوءاستفاده‌هایی نیز قرار گرفته است كه این سوءاستفاده‌ها ، سؤتعبیرهایی را در زمینه بكارگیری از این پدیده موجب شده است . با این وجود باید به این مسئله اعتراف كرد كه فناوری اطلاعاتی دارای قابلیتهای فراوانی به منظور انتقال دانش ، تسهیل ارتباطات و تعاملات و سرعت بخشیدن به روند رو به رشد توسعه دانش و اطلاعات می‌باشد كه البته همه اینها در صورت بهره‌گیری صحیح از این پدیده امكان‌پذیر است
فهرست مطالب
چكیده : 1
مقدمه 3
اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات 4
رویكردها : 7
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی 13
تدوین برنامه‌ درسی از فرایندی پیروی می‌كند كه این فرایند شامل نه مرحله است : 14
برنامه‎ریز آموزشی برای ادغام فنآوری‎ اطلاعات و ارتباطات در برنامه‎ریزی درسی به سه نوع فعالیت می‎پردازد :1 17
فنآوری نوین تدریس فنآوری سنتی تدریس 24
نتیجه‌گیری : 27
فهرست منابع : 29

حسین بازدید : 209 دوشنبه 09 آذر 1394 نظرات (0)

مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت

این تحقیق جایگاه، نقش، تعریف، مفهوم، ابعاد و طبقه بندی سیستم های اطلاعات مدیریت را شرح می دهد مدل سیستمی سازمان و نقش سیستم اطلاعات در مدیریت آن، انواع سیستم های اطلاعاتی در سازمان، تعریف سیستم اطلاعات مدیریت، مفهوم سیستم اطلاعات مدیریت، نیاز به یک پایگاه اطلاعات، مدل های تصمیم گیری در سیستم اطلاعات مدیریت و ابعاد طبقه بندی سیستم های اطلاعات مدیر
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 60
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت

چکیده
این تحقیق جایگاه، نقش، تعریف، مفهوم، ابعاد و طبقه بندی سیستم های اطلاعات مدیریت را شرح می دهد. مدل سیستمی سازمان و نقش سیستم اطلاعات در مدیریت آن، انواع سیستم های اطلاعاتی در سازمان، تعریف سیستم اطلاعات مدیریت، مفهوم سیستم اطلاعات مدیریت، نیاز به یک پایگاه اطلاعات، مدل های تصمیم گیری در سیستم اطلاعات مدیریت و ابعاد طبقه بندی سیستم های اطلاعات مدیریت از جمله مباحث این مقاله هستند.
کلمات کلیدی:

سیستم های اطلاعاتی

مدل سیستمی سازمان

سیستم های اطلاعات مدیریت

● مقدمه
سیستم اطلاعات مدیریت پس از تکامل تدریجی در طول پنج دهه اخیر دیگر دارای تعریف، مفهوم، شکل و قالب تقریباً مشخص و پذیرفته شده ای است و آنچه در حال توسعه است بیشتر شامل فناوری پیاده سازی، مدل های تصمیم گیری و سیستم های پشتیبان تصمیم گیری هستند. در این مقاله مفاهیم کلی سیستم اطلاعات مدیریت را مرور می کنیم.عنصر کنترلی سیستم سازمان متشکل از دو بخش مدیریت و پردازشگر اطلاعات است. پردازشگر اطلاعات به مجموعه تمام افراد و سیستم های اطلاعاتی و پشتیبان تصمیم گیری گفته می شود که به مدیریت در اتخاذ تصمیم کمک می کنند.
علاوه بر این نقش اصلی برای پردازشگر اطلاعات، می توان آن را تولیدکننده اطلاعات سازمان (به عنوان یک فرایند یا زیرسیستم از یک سیستم بزرگتر) برای ارائه به سازمان های بالادست یا موجودیت های بیرونی دانست. گاهی اوقات ممکن است نقش فرعی پردازشگر اطلاعات به نقش اصلی تبدیل شود. این تغییر نقش در شرایطی اتفاق می افتد که مدیریت به دلایل مختلف از پردازشگر اطلاعات در تصمیم گیری استفاده نمی کند و در عوض به دلایل مختلف به موجودیت های مهم در محیط سازمان توجه بیشتری نشان می دهد. هر یک از نقش های اصلی و فرعی پردازشگر اطلاعات نیازمند ویژگی ها، توانایی و مشخصات خاص خود است و اجزای پردازشگر اطلاعات باید مطابق با ایفای نقش غالب، طراحی شده و تطبیق داده شوند.

حسین بازدید : 244 دوشنبه 09 آذر 1394 نظرات (0)

مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD

SAGD یک روش حرارتی برای تولید و استخراج نفت سنگین می‌باشد این روش به صورت عمده برای چاه‌های چندگانة زوج به کار می‌روداین چاه‌های دوتایی افقی بوده و به صورت عمود با یکدیگر موازی‌اند
دسته بندی مهندسی نفت و شیمی
بازدید ها 59
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD

مقدمه
SAGD یک روش حرارتی برای تولید و استخراج نفت سنگین می‌باشد. این روش به صورت عمده برای چاه‌های چندگانة زوج به کار می‌رود.این چاه‌های دوتایی افقی بوده و به صورت عمود با یکدیگر موازی‌اند. معمولاً طول چاه در قسمت افقی بیش از یک کیلومتر و فاصلة آنها از یکدیگر حدود 5 متر است. چاهی که در قسمت بالاتر قرار می‌گیرد با عنوان چاه تزریقی و چاه پایین به نام «چاه تولیدی» شناخته می‌شود. عملیات با گردش بخار در هر دو چاه شروع می‌گردد که این عمل باعث می‌شود لغت سنگین (بیتومن) بین دو چاه به اندازه کافی حرارت دیده و به سمت چاه پایین روان گردد.
فضای خالی حاصله از جابه‌جائی نفت سنگین توسط بخار اشغال می‌شود که اتاقک بخار (steam chamber) را تشکیل می‌دهد. اتاقک بخار هر چه بیشتر نفت سنگین را حرارت داده و روان می‌گرداند تا آنجائی که همة نفت بین دو چاه را تخلیه کند. در این زمان گردش بخار در چاه تولیدی متوقف شده و بخار تنها از طریق چاه تزریقی به مخزن تزریق می‌شود. اتاقک بخار مخروطی شکل در قسمت انتهای خود به چاه تولیدی ختم می‌شود و از اطراف چاه تزریقی شروع به گسترش به سمت بالا می‌کند. لایه‌های جدید نفت سنگین که در معرض بخار قرار می‌گیرند گرم شده و ویسکوزیتة آن کاهش می‌یابد و در طول موزهای اتاقک بخار به سمت پایین که چاه تولیدی واقع شده روان می‌گردند.
بخار همیشه با فشاری کمتر از فشار ترک سازند به مخزن تزریق می‌شود.همچنین اغلب جریان چاه تولیدی محدود می‌شود تا دمای نفت سنگین تولیدی همواره زیر حالت اشباع بخار باقی بماند و از ورود بخار به درون چاه و رقیق شدن تولید جلوگیری شود به این عمل «تلة بخار» یا (steam trap) در SAGD گفته می‌شود. عملیات SAGD قادر است تا %55 از نفت سنگین اولیه را به طور اقتصادی بازیابی کند. مفاهیم مهندسی زیادی در عملیات SAGD مورد بررسی و توجه قرار می‌گیرد از قبیل: سرعت بازیابی (R.R). بازده حرارتی، امکان و اقتصادی بودن حفاری چاه‌های جفت افقی، کیفیت بخار، سرعت تزریق بخار، فشار بخار، حداقل کردن تولید شن، حفظ فشار مخزن و همچنین جلوگیری از ورود ناخواستة آب.
کلمات کلیدی:

SAGD

چاه‌های چندگانه زوج

استخراج نفت سنگین

جهت‌گیری صفحات برش

استخراج نفت به روش SAGD

فهرست مطالب
استخراج نفت به روش SAGD 1
مقدمه 1

فشار تزریق برای حداکثر کردن اثرات ژئومکانیکی: 7

تأثیر جهت‌گیری صفحات برش 12
SAGD کم‌عمق: 12
SAGD: نیمه عمیق: 13
چاه‌های عمود بر : 14
چاه‌های موازی با : 14

تأثیر عملکرد چاه‌ها: 16

دگردیسی مخزن: 16

استحکام پوش سنگ 17
در این روش‌ها سرعت تولید و پروفایل حرارت و فشار مخزن در اطراف چاه بررسی می‌شود. 20
SAGD پیوسته: 20
2. ایجاد اختلاف فشار بالا پیش از عملیات SAGD 22
مشخصات دستگاه MGT 35
تغییرات در MWD 37
قسمت افزایش شیب در hwp1v با استفاده از MWD 38

حسین بازدید : 219 دوشنبه 09 آذر 1394 نظرات (0)

مقاله-ترجمه-شده-رشته-اقتصاد-با-عنوان-عرضه-محصول-به.aspx"> مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد با عنوان عرضه محصول به محض تولید و تحویل محصول و تامین این زنجیره

تولید به موقع و توزیع کالا با سرعت بالا مخصوصا در مواد فاسد شدنی یکی از عوامل حساس در ‏پشتیبانی زنجیره ی تامین می باشد مشکل اساسی در این مسئله برنامه ریزی کاملا متفاوت و ‏مسیریابی مشکلات که هر یک ترکیبی از پیچیدگی ها را دارند می باشد
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 75
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد با عنوان عرضه محصول به محض تولید و تحویل محصول و تامین این زنجیره

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد با عنوان عرضه محصول به محض تولید و تحویل محصول و تامین این زنجیره

عنوان انگلیسی :

Just-In-Time Production and Delivery in Supply Chains: a Hybrid Evolutionary Approach

چکیده :
تولید به موقع و توزیع کالا با سرعت بالا مخصوصا در مواد فاسد شدنی یکی از عوامل حساس در ‏پشتیبانی زنجیره ی تامین می باشد. مشکل اساسی در این مسئله برنامه ریزی کاملا متفاوت و ‏مسیریابی مشکلات که هر یک ترکیبی از پیچیدگی ها را دارند می باشد. از دیدگاه های عملی تر ‏مشکل اساسی بین مقدار ریسک و بازده می باشد.
با وجود این مشکلات قابل توجه معامله, ما پیشنهاد ‏می کنیم یک روش جدید بر اساس یک الگوریتم تکاملی ترکیبی همراه با فناوری هوشمند را در ‏راستای تولید و عرضه به کار ببندیم تا تولید و عرضه و محدودیت های آن و بررسی تاخیر در عرضه ‏مواد آماده شده را بررسی کند. نمونه مورد مطالعه بر اساس داده های به دست آمده نشان می دهد که این ‏روش پتانسیل خوبی برای بهبود این امر دارد. ‏
کلیدواژه ها:

‎الگوریتم ژنتیک

مدیریت تامین زنجیره

فناوری هوشمند تحویل پیوسته

مقدمه :
اخیرا صنعت تولید در حال تجربه کردن یک تجربه ی استراتژیک می باشد که در آن تکامل فرآیند به ‏سمت تمرکز زدایی از بسیاری از فعالیت های تولیدی،افزایش اهمیت زنجیره تولید می باشد این ‏زنجیره تولید می تواند به عنوان شبکه های شبکه های پویایی نیمه مستقل در مراکز تولیدی برای پی ‏گیری اهداف فردی و جمعی مورد استفاده می باشد.
به عنوان مثال شرکت های مستقلی که قادر به،ارائه ‏خدمات تکمیلی خوبی را برای تولید خود دارند ممکن است بخشی از بار مالی محصول و هزینه های ‏تولید در راستای این هماهنگ سازی کاهش یابد کنترل و بهینه سازی مواد،اطلاعات وجریان مالی در ‏زنجیره تامین در حال حاضر به منزله یک حوزه ی پژوهشی مهم قلمداد می شود. از نظر لجستیکی ‏مدیریت تامین زنجیره شامل مجموعه ای از ترکیب پیچیده و به هم وابسته مشکلاتی از قبیل دست ‏یابی به مواد خام،برنامه ریزی در راستای امکانات تولید و مسیر یابی صحیح حمل و نقل حتی زمانی ‏که هریک از پارامترها به صورت مستقل در نظر گرفته می شوند باز هم هریک از مشکلات لجستیکی ذکر ‏شده از پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار هستند با این حال یک نیاز قوی برای پیدا کردن راه حل ‏های رضایت بخش برای حل این مشکلات در زمان کوتاه مهم است یک مدل فرا تکنولوژی به نظر می ‏رسد که مناسب برای بررسی این پیچیده گی در زنجیره تامین باشد که به آن الگوریتم ژنتیک ‏‏(‏‎(GAS‎‏ می باشد.‏
فهرست مطالب :
رویکرد ترکیبی تکاملی :‏ ‏1‏
چکیده :‏ ‏1‏
کلید واژه ها :‏ ‏2‏
‏1- مقدمه :‏ ‏2‏

‏2- تحویل پیوسته و زنجیره ای :‏ ‏4‏

‏2- مشتری زمان کمی را منتظر باشد.‏ ‏6‏

‏4روش ترکیبی تکاملی :‏ ‏9‏

الگوریتم ژنتیکی :‏ ‏9‏

‏2-4 فناوری هوشمند سازی :‏ ‏10‏
‏5 - مطالعه موردی:‏ ‏12‏
‏6 نتیجه گیری:‏ ‏14‏

حسین بازدید : 250 دوشنبه 09 آذر 1394 نظرات (0)
لازمه حیات یک نظام اجتماعی آن است که مردم در محدوده قوانین و مقررات، آزادی خود را اعمال کنند اگر قوانین و مقررات، به ویژه در امور کیفری، شرایط لازم را نداشته و با حقوق طبیعی و فطری انسان هماهنگ نباشند، موجب ایجاد تعارض بین مردم و دولت خواهند شد
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 199 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 185
تورم کیفری در ایران، عوامل،پیِامدها و راهکارها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق کیفری و جرم شناسی

تورم کیفری در ایران، عوامل،پیِامدها و راهکارها

(بصورت جامع و کامل در قالب 185 صفحه)
چکیده:
اگرچه وجود قانون کیفری برای جامعه یک ضرورت است، لیکن نمی توان توالی فاسد ناشی از تصویب و اجرای آن را نادیده انگاشت، زیرا هر قانون کیفری، با وجود تمامی مزایا، محدود کننده آزادی افراد و افزایش دهنده قدرت دولت بوده که نتیجه آن آسیب پذیری توده مردم در برابر حاکمیت است. انسان به حکم فطرت، خواستار آزادی و رهایی از محدودیت است، ولی لازمه حیات یک نظام اجتماعی آن است که مردم در محدوده قوانین و مقررات، آزادی خود را اعمال کنند. اگر قوانین و مقررات، به ویژه در امور کیفری، شرایط لازم را نداشته و با حقوق طبیعی و فطری انسان هماهنگ نباشند، موجب ایجاد تعارض بین مردم و دولت خواهند شد.
برای حل این تعارض، وضع قوانین کیفری و استفاده از ضمانت اجراهای آن باید به کمترین حد ممکن، کاهش یابد. هر چند امروزه قانونگذار ایرانی بدون توجه به پیامدهای تصویب و اجرای قانونی کیفری، بطور مستمر بر حجم مجموعه قوانین کیفری می افزاید. برای اثبات این مطلب کافی است بدانیم در فاصله بین سالهای 1358 تا 1378، بیش از 245 قانون کیفری تصویب گردید که اگر به این مجموعه، آرا هیات عمومی دیوان عالی کشور و همچنین مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در خصوص مورد اضافه شود، رقم بزرگی خواهد شد. در این مقاله سعی شده است، ضمن طرح موضوع تورم کیفری به عوامل ایجاد کننده این پدیده و آثار آن در حقوق ایران نیز پرداخته شود.
کلمات کلیدی:

جرم انگاری

تورم قوانین کیفری

چالش های حقوقی

مقدمه
برای ایجاد جامعه ای هنجارمند و قانونمند همراه با تامین و تضمین حقوق و آزادیهای اساسی و فردی شهروندان، تنها از رهگذر ساز و کار جرم انگاری های متعدد - آن هم از طریق ابزار کیفری - نمی توان بهره برد ؛ چرا که آثار و پیامدهای سوء مترتب برجرم انگاری متعدد و هزینه های سرسام آور متعاقب آن، از یک سو و تهدید و تحدید آزادی افراد در پرتو انگ زدن بر رفتارها از سوی دیگر مستلزم توجیهات و متقن است؛در واقع ، به هر میزان بر سیاهه قوانین کیفری افزدوده شود، به همان میزان حوزه ی آزادی و رفتار افراد محدود تر می شود و این رویکرد خلاف اصل آزادی است. پس وظیفه و هدف قانون كیفری كه همانا حقوق حداقلی و حفظ ارزشهای اساسی وموجودیت اجتماع انسانی است .
در ایران تصویب بیش از 300 قانون کیفری ماهوی قطع نظر از مقررات شکلی فراوان در فاصله ای قریب سی سال از تاریخ انقلاب از سوی مراجع متعدد و متنوعی همچون شورای انقلاب ، مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و دیوان عالی کشور در قیام توحید رویه – با پذیرش شان تقنینی – و غیره گویای پراکندگی و تورم شگفت انگیز قوانین کیفری است؛ این بحران کثرت تدوین و تنصیص قوانین کیفری نه تنها نظمی حادث نمی کند، بلکه خود می تواند عامل بی نظمی باشد. و این رویکرد، واکنشی دفاعی از طریق ساز و کار جرم انگاری از رهگذر ابزار کیفری، علاوه بر افزایش سیاهه قوانین کیفری، منجر به ازدیاد ورود شهروندان به زرادخانه حقوق کیفری شده است. اساسا ، بسیاری از مشکلات نظام حقوقی کشورما در تورم قوانین کیفری به این خاطر است که ساختارها و نظریه ها با هم ناهمسازند . پس هنگامی که قوانینی برای مردمی وضع گردیده، باید ویژه آنها باشد و این اتفاق بزرگی است اگر قوانین ملتی بتواند برای ملت دیگر متناسب باشد.
در سیاست جنایی تقینی ایران علاوه بر اعمال و رفتارهای جرم انگاری شده توسط قوه قانونگذاری، محرمات شرعیه نیز قابل تعقیب و مجازات دانسته شده است؛ بنابراین عدم تفکیک جرم انگاری شرعی و در نتیجه در هم آمیختن حوزه ی تحریم و تجریم ، باعث تورم قوانین کیفری شده است .اصل 167قانون اساسی قاضی را از امتناع از رسیدگی به بهانه سکوت ، اجمال، نقص ، تعارض ، نهی کرده و او را موظف کرده که در صورتی که حکم دعوایی در قوانین مدون یافت نشود ، با استناد به منابع معتبر اسلامی و فتاوی معتبر حکم قضیه را صادر کند. نتیجتا تحریمات شرعی، معادل جرم انگاری تقنینی تلقی می شود و این جرم انگاری دوگانه که همانا قانون مدون عرفی و متون شرعی است، بار تورم قوانین کیفری را زیاد کرده است. از دیگر عواملی که باعث تورم قوانین کیفری در قانون ما شده، انشعاب فروع متعدد ازاحکام و اصول توسط مقام تقیینی است؛ استفاده از اصطلاحاتی همچون "در حکم کلاهبرداری" ،" در حکم ارتداد" ، درحکم محاربه"نیز سهم موثری در تورم سیاهه قوانین کیفریداشته است ؛ لذا بهتراست قانونگذار بجای توسع بخشی به این ابهامات در عرصه ی قوانین کیفری، به گسترش آیین دادرسی کیفری که همانا به قانون نجبا و اشراف مرسوم است، دست زند.
فهرست مطالب
مقدمه

بخش اول : چالشهای حقوقی ناشی از تورم قوانین کیفری

فصل اول: کلیات
مبحث اول: واژه شناسی از لحاظ لغوی و اصطلاحی برخی از واژگان مهم و کلیدی
گفتار اول : معنای لغوی واصطلاحی تورم کیفری
گفتار دوم: معنای لغوی واصطلاحی وجدان جمعی
گفتارسوم: معنای لغوی واصطلاحی بحران
گفتارچهارم: معنای لغوی واصطلاحی جرم انگاری و جرم زدایی
گفتارپنجم: معنای لغوی واصطلاحی کیفرزدایی
مبحث دوم :خاستگاه و پیشینه تحقیق
مبحث سوم : اصول و مبانی و شیوه های جرم انگاری
گفتار اول: جرم انگاری مبتنی بر پالایش
گفتاردوم: قاعده ضرر و رفاه بعنوان مبنای جرم انگاری
گفتارسوم: توجه به وجدان جمعی و مقبولیت اجتماعی در راستای جرم انگاری

فصل دوم : بررسی مکاتب و مبانی نظری،عنایتی ویژه به سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران

مبحث اول : مکتب اصالت فرد (لیبرالیسم)
مبحث دوم : مکتب اصالت اجتماع
مبحث سوم : بررسی سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران
گفتار اول: فقه وچالشهای قانونگذاری
گفتاردوم: هنجار انگاری در اسلام و سیستم لیبرالی در یک مطالعه تطبیقی
گفتار سوم : فقه پویا با عنایت به مقتضیات اجتماعی.
گفتار چهارم : جایگاه تحریم« گناه» در جرم انگاری نظام عدالت کیفری ایران

فصل سوم : علل و عوامل تورم قوانین کیفری با رویکردی به نظام حقوقی ایران

مبحث اول : تورم مراجع کیفری
گفتار اول: هیأت عمومی دیوان عالی کشور
گفتار دوم: شواری نگهبان قانون اساسی
گفتار سوم: مجمع تشخیص مصلحت نظام
گفتار چهارم: قوه مجریه
مبحث دوم :پذیرش کیفر و اعمال سزاده و قهرآمیز بعنوان تنها پاسخ.
مبحث سوم :استفاده از دست آوردهای دیگر نظام های حقوقی بدون عنایت به
عرف و رویه حاکم جامعه .
مبحث چهارم:اسلامی و مذهبی و اخلاقی کردن حقوق کیفری
مبحث پنجم :پیشرفت های صنعتی و تکنولوژی
مبحث ششم :در هم آمیختگی بزه و انحراف در جرم انگاری توسط دولت.
مبحث هفتم:دگرگونی سریع نظام سیاسی
مبحث هشتم :در هم آمیختگی تحریم و تجریم
مبحث نهم : توسع بخشی به فروعات و اصول کلی و مبهم قانون کیفری

فصل چهارم : توالی فاسد جرم انگاری متعدد( تورم قوانین کیفری )

مبحث اول :جرم زایی بالقوه در پرتو فرایند برچسب زنی
مبحث دوم :افزایش جرم و جمعیت کیفری
مبحث سوم :ناکارآیی قانون
مبحث چهارم :لطمه به آزادیهای فردی و خصوصی افراد
مبحث پنجم :تورم مراجع کیفری خارج از قلمرو قوه قضائیه .
گفتار اول: آئین نامه تشکیل دادسرا و دادگاه روحانیت
گفتار دوم: آئین نامه تشکیل دادسرا و دادگاه انقلاب

بخش دوم : راه های برون رفت از بحران تورم قوانین کیفری در ایران

فصل اول: جرم زدایی

مبحث اول: مفهوم جرم زدایی و انواع آن
گفتار اول: جرم زدایی عملی
بند اول : سیستم مقتضی بودن تعقیب با عنایت به نظام حقوقی ایران
بند دوم : سیستم قانونی بودن تعقیب با عنایت به نظام حقوقی ایران
بند سوم: عدالت ترمیمی
بند چهارم: جرایم برون بزهدیده و جرم زدایی
گفتار دوم: جرم زدایی رسمی

فصل دوم : توجه به وجدان جمعی در چرخه جرم انگاری و جرم زدایی

مبحث اول: وجدان جمعی در چرخه جرم انگاری
گفتار اول: بررسی مراجع متعدد قانون نویس در پناه وجدان جمعی در
نظام عدالت کیفری ایران
گفتار دوم: دست آوردهای دیگر نظام های حقوقی با عنایت به وجدان جمعی
گفتار سوم: توجه به وجدان جمعی در راستای جرم زدایی از
جرایم ،ماهواره ، سقط جنین ، ولگردی و...

فصل سوم : عنایت به جرم شناسی (پیشگیرانه) بعنوان راه برون رفت از بحران تورم کیفری

مبحث اول: انواع پیشگیری
مبحث دوم: جایگاه جرم شناسی پیشگیری در ایران

فصل چهارم : اصلاح قوانین کیفری در راستای تورم زدایی کیفری

مبحث اول: رعایت اصول قانون نویسی و جرم انگاری در پناه
اصل قانونی بودن جرم ومجازات
مبحث دوم : تأثیر دادن زمان ومکان و الزامات بین المللی در امر قانونگذاری
گفتار اول : بررسی آیین دادرسی کیفری نظام حقوقی ایران با عنایت به
فقه ایستا و الزامات بین المللی
گفتار دوم: : بررسی قوانین ماهوی نظام حقوقی ایران با عنایت به
فقه ایستا و الزامات بین المللی
مبحث سوم : رعایت اصول قانون نویسی و جرم انگاری در جمعیت خروج
مواد زاید و تکرری
نتیجه گیری
پیشنهادات
فهرست منابع و مآخذ

حسین بازدید : 98 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
تحقیق رندومی تاثیرات شناختی مکمل آهن در دختران نوجوان با کمبود آهن بدون آنمی

\خلاصه: پیش زمینه: بیش از 25% دختران نوجوان در ایالت متحده کمبود آهن دارند. این آزمایش کلینیکی تحت کنترل دارونما و دوسویه کور تاثیرات مکمل آهن بر عملکرد شناختی در دختران نوجوان با کمبود آهن بدون آنمی را بررسی می کند. متد ها: 716 دختر در 4 دبیرستان بالتیمور برای بررسی کمبود آهن بدون کم خونی ثبت نام ..\


حسین بازدید : 122 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
تحقیق بررسی ژن درمانی

تحقیق-بررسی-ژن-درمانیتحقیق ترجمه شده به همراه متن اصلی با عنوان gene therapy، بخشی از متن: ژن درمانی روشی آزمایشگاهی است که از ژن ها برای درمان و پیشگیری از بیماری ها استفاده می کند. در آینده، این روش به دکتر ها اجازه می دهد بجای استفاده از داروها یا عمل جراحی، با وارد کردن ژن به سلول های بیمار به درمان یک اختلال ....دانلود فایل


حسین بازدید : 121 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
تحقیق فشارخون

تحقیق-فشارخونتحقیق کامل فشار خون، در این مقاله به علل و عوامل ایجاد فشار خون در افراد، آثار فشار خون، شیوه های درمان و ... به طور کامل پرداخته شده است. مقدمه: سیستم قلبی- عروقی و خون موجود در رگها، سیستم حمل و نقل بدن می باشند. قلب خون را در دو گردش خون عمده در رگ ها پمپاژ می نماید. گردش اصلی (گردش سیستمیک)، ...دانلود فایل


حسین بازدید : 95 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
پایان نامه ارائه یک مدل رتبه بندی سهام در بورس اوراق بهادار

\پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری، چکیده: یکی از تفاوت های مهم بین سرمایه گذاران موفق و غیر موفق را می توان در شناسایی سهام برتر از سهام غیر برتر توسط این مدیران برای سرمایه گذاری دانست. سرمایه گذاران همیشه به دنبال سرمایه گذاری در سهامی می باشند که با کمترین ریسک ممکن بیشترین بازده مورد ...\


حسین بازدید : 117 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
پایان نامه بررسی رابطه بین معیارهای ارزیابی متوازن و معیارهای ارزیابی عملکرد در بانک صادرات

پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-معیارهای-ارزیابی-متوازن-و-معیارهای-ارزیابی-عملکرد-در-بانک-صادراتپایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری، چکیده: مساله اساسی امروز در بسیاری از ادرات وسازمانها به ویژه مؤسساتی که دارای شعب فراوان هستند روش مناسبی جهت ارزیابی عملکرد منطقی آنهاست بیشتر ادارات وسازمانها علی الخصوص بانکها سوداوری را مبنایی برای ارزیابی عملکرد خود قرار می دهند. درحالیکه تنها سودآوری ..دانلود فایل


حسین بازدید : 152 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
پروژه مالی سیستم حقوق و دستمزد در بیمارستان

پروژه-مالی-سیستم-حقوق-و-دستمزد-در-بیمارستانپروژه مالی رشته حسابداری، مقدمه: همانطور که میدانیم انسانها جدا از هم نمی توانند زندگی کنند و از آغاز خلقت دریافتند که بقای اجتماع با آشوب و زورگوئی امکان پذیر نیست و ناچار باید از حقوق خود در جامعه دفاع کنند زندگی در اجتماع نیز نیازمند قواعدی است که به آن قانون می گویند. لذا میتوان گفت از ...دانلود فایل


حسین بازدید : 114 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
پروژه پیرامون صکوک (اوراق بهادار اسلامی)

پروژه-پیرامون-صکوک-(اوراق-بهادار-اسلامی)چکیده: با الغای بهره در اقتصاد اسلامی استفاده از ابزارهای مبتنی بر بهره نظیر اوراق قرضه به طور طبیعی کاربرد ندارد. بنابراین کشورهای مسلمان باید بدنبال سایر ابزارهای جایگزین جهت تامین مالی، پوشش ریسک یا اجرای سیاست های پولی باشند. امروزه روش و نحوه تامین مالی شرکت ها و نهادهای مختلف در کانون توجه ...دانلود فایل


حسین بازدید : 151 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
مسئولیت مدنی، دارای دو شاخه مسئولیت قراردادی و غیر قراردادی است اگر قراردادی بین دو یا چند شخص وجود داشته و یکی از آنها مرتکب نقض قرارداد (عدم انجام؛ تاخیر در انجام تعهد) شود و به طرف مقابل ضرر وارد شود ناقض قرارداد مسئولیت قراردادی داشته و باید از عهده خسارت وارده برآید
دسته بندی حقوق
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 330 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 178
مسئولیت در قراردادها و اثر قرارداد در مسئولیت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق

مسئولیت در قراردادها و اثر قرارداد در مسئولیت

چکیده:
مسئولیت مدنی، دارای دو شاخه مسئولیت قراردادی و غیر قراردادی است. اگر قراردادی بین دو یا چند شخص وجود داشته و یکی از آنها مرتکب نقض قرارداد (عدم انجام؛ تاخیر در انجام تعهد) شود و به طرف مقابل ضرر وارد شود ناقض قرارداد مسئولیت قراردادی داشته و باید از عهده خسارت وارده برآید. در جایی که شخص به دیگری ضرر وارد می کند بدون اینکه بین آنها قراردادی وجود داشته باشد یا اگر قراردادی وجود دارد، ایراد ضرر ارتباطی به قرارداد ندارد، صحبت از مسئولیت غیر قراردادی می شود.در ارتباط با اینکه آیا مسئولیت قراردادی و غیر قراردادی دو نظام حقوقی مختلف هستند یا نظام حقوقی واحدی را تشکیل می دهند بین حقوقدانان اختلاف نظر وجود دارد: برخی این دو نظام را متمایز از یکدیگر می دانند ولی برخی دیگر معتقدند که چون هدف مسئولیت مدنی جبران ضرر می باشد، این دو نظام حقوقی واحد می باشند.با بررسی نظرات مختلف خواهیم دید که این دو نظام مسئولیت قراردادی و غیر قراردادی متمایز از یکدیگر می باشند و با وجود قرارداد، متضرر نمی تواند به قواعد مسئولیت غیر قراردادی استناد کند.
کلمات کلیدی:

مسئولیت مدنی

مسئولیت مصدری

مسئولیت قراردادی

مسئولیت در قراردادها

اثر قرارداد در مسئولیت

مقدمه
در همه نظامات حقوقی، اصلی ترین وظیفه حقوق در جامعه جلوگیری از ارتکاب اعمال زیانبار و اتخاذ تدابیر لازم برای جبران خسارت ناشی از آن است، از این رو اگر گفته شود اصل جبران ضررهای ناروا در کنار دو اصل دیگر یعنی احترام به مالکیت و قدرت الزام کننده قراردادها، خلاصه شده تمام قواعد مدنی به حساب می آید، سخنی گزاف نخواهد بود.مسئولیت مدنی که بخش مهمی از حقوق مدنی را تشکیل می دهد همان التزام و تعهد قانونی شخص به جبران ضرر و زیانی است که در نتیجه عمل هستند به او و به مناسبت انجام فعل زیانبار به دیگری وارد شده است که ممکن است ناشی از نقض قرارداد و مصنوع اراده انشایی افراد و یا نقض الزامات قانونی باشد.
مسئولیت مصدری جعلی از مسئول و از ریشه «سال یسال» به معنای بر عهده گرفتن، ملتزم شدن و کفیل شدن و موظف بودن به انجام دادن امری آمده است.(معین، 1371، 4077)در آیات قرآنی واژه مسئولیت در معنای مورد بازخواست و مجازات واقع شدن به دلیل انجام یا خودداری از انجام کاری استعمال شده، چنانکه در آیه 34 سوره اسراء و 23 سوره صافات کلمه مسئول با عبارت «وافوا بالعهد ان العهد کان مسئولا» و «وقفوهم انهم مسئولون» و نیز در حدیث «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته» این معنا از مسئولیت مراد بوده است. در اصطلاح حقوقی عبارت است از پاسخگویی شخص در قبال اعمالی که عرفاً به او استناد داده می شود و ضمانت اجرای قانونی آن بر حسب نوع مسئولیت متفاوت است. (باریکلو، 1385، 22)
درباره مفهوم مسئولیت مدنی برخی بر این عقیده¬اند که در هر مورد که کسی موظف به جبران خسارت دیگری است، در برابر او مسئولیت مدنی دارد (کاتوزیان، 1374، 48) و برخی نیز آن را عبارت از مسئولیت شخص در برابر خسارتی که آن شخص یا شی ء تحت حراست وی به دیگران وارد می کند و همچنین مسئولیت شخص بر اثر تخلف از انجام تعهدات قراردادی تعریف نموده اند. (جعفری لنگرودی، 1364، 173)
فهرست:
مقدمه و تعریف مسئولیت قراردادی
مسئولیت قراردادی- ادامه.
مسئولیت مدنی
مسئولیت مدنی جبران خسارت.
الزامات قانونی خارج از قرارداد (ضمان قهری)
الزامات قانونی خارج از قرارداد (ضمان قهری)-ادامه
ضمان معاوضی در بیع
کاهش یا افزایش مسئولیت قراردادی
اثر قرارداد در مسئولیت
منابع

حسین بازدید : 111 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
دراین تحقیق، سعی شده است مبانی قانونی وجایگاه نظام ارزشیابی عملكرد ازدیدگاه اسلام وحقوق ایران ،بررسی شود
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 1390 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132
بررسی حقوقی تاثیر ارزشیابی عملكرد در حقوق و مزایا کارمندان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته حقوق عمومی

بررسی حقوقی تاثیر ارزشیابی عملكرد در حقوق و مزایا کارمندان

*آپدیت جدید:مقالات زیر بصورت رایگان ضمیمه شده اند:)-
  1. طراحی نظام پرداخت کارکنان دولت 36 صفحه
  2. نقش نظام پرداخت در افزایش بهره وری کارکنان دولت 17 صفحه
  3. اجرای نظام پرداخت بر اساس عملکرد 4 صفحه
چکیده
مبنای قانونی نظام ارزشیابی عملكرد كاركنان دولت، درایران به سال 1349 برمی گردد، برای نخستین بار در سال 1349 مقرر گردید سازمانهای دولتی مورد ارزشیابی مستمر قرار گیرند بدین منظورسازمانی با عنوان مركز ارزشیابی سازمانهای دولتی در نخست وزیری تشكیل گردید، هدف این مركز ارزشیابی مستمر عملكرد سازمانهای دولتی و مسؤلین آنها و كشف علل عدم پیشرفت كار در سازمانهای دولتی و تهیه پیشنهادات لازم به منظور رفع مشكلات و موانع، افزایش بازده كار و اظهار نظر نسبت به صلاحیت مسؤلین امور بوده است.علاوه بر مركز ارزشیابی سازمانهای دولتی، سازمان بازرسی كشور، با اعزام هیأتهای بازرسی به اقصی نقاط كشور، بررسی شكایات و نارضایتی مردم از دستگاهها و مأمورین دولت را بر عهده داشته است.
دراین تحقیق، سعی شده است ضمن بررسی مبانی قانونی وجایگاه نظام ارزشیابی عملكرد ازدیدگاه اسلام وحقوق ایران ، با طرح سه فرضیه وسه سؤال، ضوابط جاری ارزشیابی عملكرد شاغلین دستگاههاوسازمانهای دولتی ومیزان اثربخشی آن درنظام پرداخت حقوق ومزایای كاركنان دولت،مورد تجزیه وتحلیل حقوقی قرارگرفته وپاسخ مناسبی داده شود.
ارزشیابی ابزارمؤثری درمدیریت منابع انسانی است كه طی سالهای اخیربطورروزافزونی موردتوجه اغلب سازمانها،مؤسسات وشركتهای دولتی وغیردولتی قرارگرفته است.نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهدبااستفاده صحیح ومنطقی ازاین ابزار،سازمانهاباكارائی بهتری به اهداف موردنظرخودمی رسندوازطرفی منافع وخواسته های كاركنان نیزبنحومطلوب تامین می گردد.
کلمات کلیدی:

نظام پرداخت

ارزشیابی عملكرد كاركنان

جایگاه نظام ارزشیابی عملكرد در حقوق ایران

مقدمه
یكی از اهداف مهمّ ارزشیابی عملكرد كاركنان ، تعیین نظام پرداخت عادلانه و اعمال افزایش حقوق و پاداشها بر مبنای معیارهای عملكرد می باشد ،لذادر طراحی نظام پرداخت رعایت اصول و مبانی حاكم برآن ضروری می باشد كه در چهار مؤلفة زیر دسته بندی می شوند:
الف- شاخص ها و مؤلفه های طراحی نظام پرداخت :
رعایت عدالت در پرداخت، توجه به ویژگی های شاغل، انتخاب نظام امتیاز فرد و شغل، تقسیم دو بخش مستمر و غیر مستمر، انعطاف پذیری نظام پرداخت در درون، جداسازی پرداخت های ترمیمی از نظام پرداخت، ارتقای سطح بهره وری با قرار دادن آن در پرداخت های غیر مستمر، ایجاد نظام ارزیابی عملكرددر پرداخت های غیر مستمر، توجه به میزان اختیار و مسؤلیت های شاغل، توجه به كوشش ها و تلاشهای شاغل، توجه به شرایط محیط كار.
ب- شاخص ها و مؤلفه های اجرا:
سهولت در اجرا، اجرای نیمه متمركز، انعطاف پذیر بودن نظام با شرایط محیط، شایسته سالاری در انتخاب كاركنان و مدیران، رفع تبعیض.
ج- شاخص ها و مؤلفه های ویژة دولت در نقش كار فرما:
حفظ قدرت خرید كاركنان، توجه به رفاه و رضایت مندی كارمندان، افزایش حقوق سالانة كاركنان( متناسب با نرخ تورم)، پش بینی منابع مالی لازم. تمركز زدایی، حفظ و نگاه داشت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز، نظارت و كنترل.
د- شاخص ها و مؤلفه های ویژة دولت در نقش حافظ منافع ملی:
تأمین حدأقل معیشت برای كل آحاد جامعه، پرداخت های ترمیمی ( نقدی و غیر نقدی)، تأمین
اجتماعی ( رفع فقر، تغذیه، بهداشت، مسكن و ... )، هماهنگی میزان پرداخت میان بخش خصوصی و عمومی، ارجحیت منافع و مصالح ملی بر مصلح دولت در نقش كارفرما.
فهرست مطالب
مقدمه 1

فصل اول : جایگاه نظام ارزشیابی عملكرد وپاداش دراسلام

بخش اول – مبانی ارزشیابی ازدیدگاه قرآن 10

مبحث اول- فلسفه خلقت وضرورت ارزشیابی درنظام آفرینش 10
مبحث دوم- مصادیق ارزشها وضد ارزشهای ذاتی انسان از نظر قرآن 15

بخش دوم – معیارها وروشهای ارزشیابی ازدیدگاه اسلام 17

مبحث اول- معیارا یمان توأم باعمل صالح 17
مبحث دوم-معیار تقوا 19
مبحث سوم - معیار عدالت 23
مبحث چهارم – روشهای ارزشیابی در قرآن 32

بخش سوم – انگیزش وجبران خدمات در اسلام 36

مبحث اول- نظریه انگیزش دراسلام 36
مبحث دوم- پاداش وامتیازات درقرآن 42
مبحث سوم- نظام پرداخت ازدیدگاه اسلام 45

بخش چهارم-نظام ارزشیابی عملكردكاركنان دولت:

میحث اول- اصول ومعیارهای ارزشیابی عملكردكاركنان
مبحث دوم –روشهای ارزشیابی عملكرد كاركنان
مبحث سوم- قابل دفاع بودن ارزشیابی عملكرد وحق اعتراض كاركنان دولت

فصل دوم– جایگاه نظام ارزشیابی عملكرد درحقوق ایران

بخش اول – مبانی قانونی ارزشیابی 52

مبحث اول- مبانی ارزشیابی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 52
مبحث دوم – مبانی ارزشیابی درقوانین موضوعه ایران 55

بخش دوم-نظام ارزشیابی عملكردكاركنان دولت 64

میحث اول- اصول ومعیارهای ارزشیابی عملكردكاركنان 65
مبحث دوم –روشهای ارزشیابی عملكرد كاركنان 71
مبحث سوم - قابل دفاع بودن ارزشیابی عملكرد وحق اعتراض كاركنان دولت 76

فصل سوم - نقش متقابل ارزشیابی عملكرد ونظام پرداخت

كاركنان دولت

بخش اول: نظام پرداخت مبتنی بر عملكرد وشایستگی كاركنان 85

مبحث اول- طرح های پرداخت مبتنی برعملكرد 86
مبحث دوم- آثار مثبت و منفی پرداختهای مبتنی بر ارزیابی عملكرد 88
مبحث سوم- افزایش حقوق مبتنی بر شایستگی 91
بخش دوم: نظام پرداخت كارآمد ونقش آن دركارائی 95
مبحث اول- عوامل انگیزشی نظام پرداخت كارآمد 95
مبحث دوم: پاداش و نقش آن در افزایش كارایی 101
بخش سوم: رابطه نظامهای پرداخت حقوق بابهره وری وتحولات نظام پرداخت
كاركنان دولت 107
مبحث اول-تاریخچه وتحولات نظام پرداخت كاركنان دولت 107
مبحث دوم- تفاوت نظام هماهنگ پرداخت بانظام حقوق ومزایای قبلی 114
مبحث سوم- دلایل ناكارآمدی قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت 116
نتیجه گیری و پیشنهاد 120
منابع ومآخذ 125

حسین بازدید : 113 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
عظمت وجلال هر ملتی در تاریخ گذشته و در عناصر فرهنگی و تمدنی آن جامعه نهفته شده است و ایران این سرزمین پهناور با قدمتی به در ازای تاریخ و گنجینه ای از فرهنگ و ادب كه در طول هزاران سال پایدار و سرافراز بر تارك تاریخ همچون گوهری می درخشد
دسته بندی کارشناسی ارشد
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 145
بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته تاریخ

بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن

چکیده:
عظمت وجلال هر ملتی در تاریخ گذشته و در عناصر فرهنگی و تمدنی آن جامعه نهفته شده است. و ایران این سرزمین پهناور با قدمتی به در ازای تاریخ و گنجینه ای از فرهنگ و ادب كه در طول هزاران سال پایدار و سرافراز بر تارك تاریخ همچون گوهری می درخشد و مایه فخر بشریت است.اصولا فرهنگ هر ملتی از عناصر مختلفی شكل می گیرد كه بخشی از هویت یك جامعه را تشكیل می دهد و باعث پیوند نسلها یك جامعه با هم در طول تاریخ می شود. شاید هیچ سنتی به قدمت، نفوذ و پایداری و ماندگاری نوروز نبوده است كه باعث تقویت روحیه ملی و همبستگی قومی در ایران شده باشد. پژوهش حاضر تلاشی در جهت معرفی این میراث گرانبار و كهن است كه كمتر درباره علت و فلسفه وجودی آن قلم زده شده از این رو برخود وظیفه دانستم كه پیرامون علت وجودی و پیشینه تاریخی و فلسفه بعضی از آداب و رسوم آن این پژوهش را انجام دهم تا گامی هرچند كوچك در جهت معرفی و حفظ و حراست از این فرهنگ كهن برداشته باشم.
نوروز در لغت به معنی روز نو و دراصطلاح جشنی است که در آغاز فروردین گرفته می شود.معرب واژه ی نوروز نیز به صورت نیروز آمده است.نوروز در ادبیات فارسی گاه به نام جشن فروردین و گاه جشن بهار خوانده می شود:
جشن فرخنده ی فروردین است روز بازار گل و نسرین است
ولی بیشتر همان واژه ی نوروز بکار رفته است:
بر لشکر زمستان نوروز نامدار کرده است رای تاختن و قصد کارزار (منوچهری)
ابوریحان بیرونی در کتاب التفهبم آورده است:« از رسمهای پارسیان نوروز چیست؟ نخست روز است از فروردین ماه، وزینجهت روز نو نام کردند، زیرا که سال نو است.»
امروزه در فارسی این واژه در دو معنی به‌کار می‌رود:
۱) نوروز عام: روز آغاز اعتدال بهاری (برابری شب و روز) و آغاز سال نو
۲) نوروز خاص: روز ششم فروردین با نام «روز خرداد»
ایرانیان باستان از نوروز به عنوان ناوا سرِدا یعنی سال نو یاد می‌کردند. مردمان ایرانی آسیای میانه نیز در زمان سغدیان و خوارزمشاهیان ، نوروز را نوسارد و نوسارجی به معنای سال نو می‌نامیدند. نوروز در فارسی میانه / no ː gro ː z / بوده است. در فارسی ایران این واژه به صورت [ nou ̯ r uz ] (در گفتار عامیانه، [ no r uz ] )، در فارسی افغانستان به صورت [ næu ̯ r oz ] ، و در فارسی تاجیکی به صورت [ næu ̯ ru z ] یا [ næu ̯ ro z ] تلفظ می‌شود.
کلمات کلیدی:

جشن نوروز

فرهنگ و تمدن ایران باستان

عوامل ماندگاری جشن نوروز

پیشینه
برخی از روایت‌های تاریخی، آغاز نوروز را به بابلیان نسبت می‌دهند. بر طبق این روایت‌ها، رواج نوروز در ایران به ۵۳۸ سال قبل از میلاد یعنی زمان حمله کورش بزرگ به بابل بازمی‌گردد.همچنین در برخی از روایت‌ها، از زرتشت به‌عنوان بنیان‌گذار نوروز نام برده شده‌است.در برخی از متن‌های کهن ایران ازجمله شاهنامه فردوسی و تاریخ طبری ، جمشید و در برخی دیگر از متن‌ها، کیومرث به‌عنوان پایه‌گذار نوروز معرفی شده‌است. فردوسی که از منابع پهلوی استفاده کرده پ دید آورنده نوروز را در شاهنامه ، بدین گونه روایت کرده است که جمشید در حال گذشتن از آذربایجان ، دستور داد تا در آنجا برای او تختی بگذارند و خودش با تاجی زرین بر روی تخت نشست. با رسیدن نور خورشید به تاج زرین او، جهان نورانی شد و مردم شادمانی کردند و آن روز را روز نو نامیدند.
جهان انجمن شد بر تخت اوی فرومانده از فرّه بخت اوی
به جمشید برگوهر افشاندند مرآن روز را روز نو خواندند
چنین روز فرّخ از آن روزگار بمانده از آن خسروان یادگار
آریائیان در دوران باستانی دو فصل گرم و سرد داشتند. فصل سرد شامل پنج ماه و فصل گرم شامل هفت ماه بود(زمستان کوچک و تابستان بزرگ) در هریک از این دو فصل جشنی برپا می داشتند . در کتاب التاج جاحظ آمده است :« نوروز و مهرگان دو فصل سال هستند: مهرگان دخول زمستان و فصل سرما است و نوروز اذن دخول فصل گرماست . »

نوروز در زمان سلسله هخامنشیان

کوروش دوم بنیان‌گذار هخامنشیان ، نوروز را در سال ۵۳۸ قبل از میلاد، جشن ملی اعلام کرد. وی در این روز برنامه‌هایی برای ترفیع سربازان ، پاکسازی مکان‌های همگانی و خانه‌های شخصی و بخشش محکومان اجرا می‌نمود. این آیین‌ها در زمان دیگر پادشاهان هخامنشی نیز برگزار می‌شده‌است. در زمان داریوش یکم ، مراسم نوروز در تخت جمشید برگزار می‌شد. شواهد نشان می‌دهد داریوش اول هخامنشی، به مناسبت نوروز در سال ۴۱۶ قبل از میلاد سکه‌ای از جنس طلا ضرب نمود که در یک سوی آن سربازی در حال تیراندازی نشان داده شده‌است.در دوران هخامنشی ، جشن نوروز در مدتی میان ۲۱ اسفند تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شده‌است.

نوروز در زمان اشکانیان و ساسانیان

برگزاری جشن نوروز در دوران اشکانیان و ساسانیان چند روز (دست کم شش روز) طول می‌کشید و به دو دوره نوروز کوچک و نوروز بزرگ تقسیم می‌شد. نوروز کوچک یا نوروز عامه به مدت پنج روز، از یکم تا پنجم فروردین برگزارمی‌شد و روز ششم فروردین (خردادروز)، جشن نوروز بزرگ یا نوروز خاصه برپا می‌شد. جشن نوروز چندروزادامه داشت: پنج روز اول را نوروز عامّه می نامیدند که مخصوص همگان بوده و روز ششم را نوروز خاصّه می گفتند که ویژه ی خواص و نزدیکان پادشاه بود.نوروز خاصّه را نوروز بزرگ و جشن بزرگ هم خوانده اند در «نوروزنامه خیام»آمده است:
« روز نوروز نخست کس از مردمان بیگانه موبد موبدان پیش ملک آمدی با جام زرین... چون موبد موبدان از آفرین بپرداختی، پس بزرگان دولت درآمدندی و خدمت ها پیش آورندی»
اردشیر بابکان ، بنیان گذار سلسله ساسانیان ، در سال ۲۳۰ میلادی از دولت روم که از وی شکست خورده بود، خواست که نوروز را در این کشور به رسمیت بشناسند. این درخواست مورد پذیرش سنای روم قرار گرفت و نوروز در قلمرو روم به Lupercal معروف شد.
در دوران ساسانیان ، ۲۵ روز پیش از آغاز بهار ، در دوازده ستون که از خشت خام برپا می‌کردند، انواع حبوبات و غلات ( برنج ، گندم ، جو ، نخود ، ارزن ، و لوبیا ) را می‌کاشتند و تا روز شانزدهم فروردین آنها را جمع نمی‌کردند. هر کدام از این گیاهان که بارورتر شود، در آن سال محصول بهتری خواهد داد. در این دوران همچنین رسم بود که در بامداد نوروز، مردم به یکدیگر آب بپاشند. از زمان هرمز اول مرسوم شد که مردم در شب نوروز آتش روشن نمایند. همچنین از زمان هرمز دوم ، رسم دادن سکه در نوروز به‌عنوان عیدی متداول شد.

نوروز پس از اسلام

پیامبر اسلام (ص) در ارج و ارزش نوروز می فرمایند: «فنیر وزا ان قدرتم کل یوم یعنی تهادوا و تواصلو فی الله، اگر می توانید هر روز را نوروز کنید؛ یعنی در راه خدا به یکدیگر هدیه بدهید و با یکدیگر پیوند داشته باشید.» (دعائم الإسلام ، ج ۲ ، ص ۳۲۶) درآثار مختلف وجود دارد که برای امیرالمومنین(ع) هدیه نوروزی آوردند و نیز امام صادق(ع) در وصف و ارزش عید نوروز فرموده است:« در عید نوروز حق تعالی در روز اَلَست، از ارواح بندگان پیمان گرفته است که او را به یگانگی بپرستند و برای او شریکی قرار ندهند. این روز، اولین روز طلوع آفتاب، اولین روزِ وزیدن بادها و رویش گیاهان می‏باشد. در این روز، جبرئیل بر حضرت رسول، وحی آورد و بعثت پیامبر از این روز آغاز شد و پیامبر اسلام(ص)، در چنین روزی، بت‏های کافران را نابود کرد، روزی است که پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم برای ولایت امیرالمومنین(ع) از مردم پیمان گرفت. روزی که آن حضرت بر خوارج نهروان پیروز شد و روزی است که قائم ما اهل‏بیت(ع) ظهور خواهد کرد.(بحار، ج ۵۶ ، ص ۱۱۹)
سیدبن طاووس که از دانشمندان بزرگ شیعه است درباره نوروز می‏نویسد: «و در چنین روزی مردم باید همانند روز مبعث و غدیر، با دعا و نماز و روزه به سپاس گزاری از افاضه نعمت بزرگ هستی بپردازند و با استعمال بهترین عطرها و پوشیدن تمیزترین جامه‏ها به استقبال آن روند.» از برگزاری آیین‌های نوروز در زمان امویان نشانه‌ای در دست نیست و در زمان عباسیان نیز به نظر می‌رسد که خلفا گاهی برای پذیرش هدایای مردمی، از نوروز استقبال می‌کرده‌اند. با ظهور ابومسلم خراسانی و همچنین نفوذ برمکیان و با روی کارآمدن سلسله‌های سامانیان و آل بویه جشن های ایرانی از نو رونق یافت. آثار و قرائنی که در دست است می رساند که پس از ظهور اسلام همواره جشن نوروز برپا می شده است و مراسم آن با تغییراتی از عهدی به عهد دیگر منتقل می گردیده است. .
در دوران سلجوقیان ، به دستور جلال‌الدین ملک‌شاه سلجوقی تعدادی از ستاره شناسان ایرانی از جمله خیام برای بهترسازی گاهشمار ایرانی گرد هم آمدند. این گروه، نوروز را در یکم بهار (ورود آفتاب به برج حمل ) قرار دادند و جایگاه آن را ثابت نمودند. بر اساس این گاهشمار که به تقویم جلالی معروف شد، برای ثابت ماندن نوروز در آغاز بهار ، مقرر شد که حدوداً هر چهار سال یک‌بار (گاهی هر پنج سال یک بار)، تعداد روزهای سال را به‌جای ۳۶۵ روز برابر با ۳۶۶ روز در نظر بگیرند. این گاهشمار از سال ۳۹۲ هجری آغاز شد.نوروز در دوران صفویان نیز برگزار می‌شد. در سال ۱۵۹۷ میلادی ، شاه عباس صفوی مراسم نوروز را در عمارت نقش جهان اصفهان برگزار نمود و این شهر را پایتخت همیشگی ایران اعلام نمود.در اسلام و به ویژه ٔ آیین تشیع به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده‌است و بر گرامی داشتن آن تأکید نموده اند.
پیش گفتار
مقدمه
چكیده
نقد و بررسی منابع
1- خاستگاه و پیشینه نورز

2- پیوند نوروز با افسانه ها و اساطیر كهن

3- علت و چگونگی پیدایش نوروز
4- گاهشماری و نوروز
5- جشن فروردگان و ارتباط آن با نوروز

6- بررسی جشن نوروز در ادوار تاریخی ایران باستان

- نوروز در عهد ماد
- نوروز در عهد هخامنشیان
- نوروز در عهد اشكانیان
- نوروز در عهد ساسانیان
7- چگونگی بر پایی آئینهای نوروزی
- نوروز كوچك (عامه) نوروز بزرگ (خاصه)
- علت و چگونگی پیدایش چهارشنبه سوری
- مراسم چهارشنبه سوری
- مراسم فالگوشی ایستادن یا فال كوزه
- مراسم شال اندازی و قاشق زنی
8- سفره هفت سین
9- آئین سیزده بدر
10- جشن آب پاشان (آبریزگان)
- مراسم كوسه برنشین
- مراسم میرنوروزی
- حاجی فیروز
11- نوروز در كشورهای دیگر
- نوروز در هند
- نوروز در عثمانی (تركیه)
- نوروز در چین
12- نوروز از دیدگاه اسلام
13- علت ماندگاری نوروز
- نتیجه گیری
- فهرست منابع


حسین بازدید : 115 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
در این تحقیق به بررسی ماده 118 لایحه اصلاحی قانون تجارت و مواد دیگر قانون تجارت در خصوص شركتهای دیگر تجاری كه مبین میزان اختیارات مدیران در انجام معاملات می باشد پرداخته ایم
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 153
بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها

چكیده
امروزه اشخاص ثالثی كه با مدیران شركتهای تجاری و مدنی كه در مقام نماینده شركت می باشند نسبت به انعقاد عقد مبادرت می نمایند از حیث احقاق حقوق خود با مشكل مواجه می باشند یعنی از جهت اینكه شركت را طرف دعوی قرار دهند یا مدیران را دچار سردرگمی هستند. حال در این صورت وقتی مدیران در مقام نماینده موارد مقرر شده قانونی و قراردادی فیمابین خود و شركت را رعایت كرده باشند چنین عقدی صحیح و نافذ خواهد بود. لذا شخص ثالث علیه شركت طرح دعوی خواهد كرد در غیر این صورت ماهیت عقد فضولی خواهد بود و امكان مراجعه به شركت نیست.
البته همیشه اینگونه نیست یعنی بعضاً قانون برای حمایت حقوق اشخاص ثالث اقدام می كند و حتی در صورت عدم رعایت موازین قانونی از سوی مدیران، شخص ثالث می‌تواند همچنان به شركت مراجعه نماید. به هر ترتیب با بررسی ماهیت عقود منعقد شده از سوی مدیران با اشخاص ثالث تكلیف اشخاص ثالث مشخص خواهد شد تا به چه شخص یا اشخاص جهت احقاق حق خود مراجعه نمایند و در صورت فضولی بودن عقد و عدم رعایت موازین از سوی مدیر مسئولیت مدیر در قبال اشخاص ثالث و همچنین شركت نیز مشخص خواهد
گردید.
کلمات کلیدی:

مسئولیت مدنی

شخصیت حقوقی

مسئولیت مدیران شركتهای مدنی

مقدمه
در این تحقیق به بررسی ماده 118 لایحه اصلاحی قانون تجارت و مواد دیگر قانون تجارت در خصوص شركتهای دیگر تجاری كه مبین میزان اختیارات مدیران در انجام معاملات می باشد پرداخته ایم و در واقع می خواهیم به این پرسش پاسخ گوییم كه چنانچه مدیران شركتهای تجاری در معاملاتی كه از سوی شركت انجام می دهند از حیطه و حدود اختیارات خود تجاوز كنند معاملات انجام شده چه صورتی پیدا می كند و به بررسی میزان مسئولیت آنها و مقایسه آن با معاملات مدیران در شركتهای مدنی در صورتی كه از حدود وكالت تجاوز نمایند بپردازیم. هدف از انجام این تحقیق نیز آن است كه معاملاتی كه مدیران از سوی شركت و به نمایندگی از آن انجام می دهند با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
فهرست مطالب

فصل اول: بررسی مسئولیت مدیران در قبال انجام معاملات در شركتهای تجاری

بخش اول: بیان قاعده كلی مبنی بر ترتیب مسئولیت برای شركتهای تجاری در انجام معاملات با فرض جمع شرایط ذیل و عدم ترتیب مسئولیت برای مدیران (مگر در موارد استثنایی)
1. انجام معامله از سوی مدیران در حالتی كه شركت واجد شخصیت حقوقی است.
2. انجام معامله از سوی مدیران در حدود موضوع شركت و در بعضی از شركتها در حدود اختیارات شركت.
3. انجام معامله از سوی مدیران در صورت ذكر سمت مدیران و در صورت عدم ذكر سمت اثبات معامله برای شركت
4. انجام معامله از سوی تمامی مدیران مجاز
5. انجام معامله از سوی مدیران غیر معزول یا غیر مستعفی و یا در صورت معزول یا مستعفی، مراتب به اداره ثبت شركتها اعلام نشده باشد.

بخش دوم: مسئولیت مدیران شركتهای تجاری در قبال انجام معاملات

مبحث اول: مسئولیت غیر مستقیم مدیران معامله كننده (رجوع شركت یا سهامداران و اعضاء به مدیران پس از اینكه طرف معامله حقوق خود را از شركت مطالبه كرد)
مبحث دوم: مسئولیت مستقیم مدیران معامله كننده (رجوع مستقیم طرف معامله به مدیران) تربیت مسئولیت مستقیم بر مدیران در مقابل طرف معامله در صورت جمع شرایط ذیل می باشد.
1.انجام معامله از سوی مدیران در حالتی كه شركت هنوز شخصیت حقوقی نیافته است.
2. انجام معامله از سوی مدیران، خارج از موضوع شركت و در بعضی از شركتها خارج از حدود اختیارات
3. انجام معامله از سوی مدیران در صورت عدم ذكر سمت مدیران و یا عدم اثبات معامله برای شركت
4. انجام معامله از سوی بعضی مدیران نه همه آنها
5. انجام معامله از سوی مدیران معزول یا مستعفی به شرط اینكه مراتب به اداره ثبت شركتها اعلام شده باشد.
فصل دوم: بررسی مسئولیت مدیران در قبال انجام معاملات در شركتهای مدنی
بخش اول: بیان قاعده كلی مبنی بر ترتیب مسئولیت برای شركاء شركتهای مدنی در انجام معاملات با فرض جمع شدن شرایط ذیل و عدم ترتیب مسئولیت برای مدیران (مگر در موارد
استثنایی)
1. انجام معامله با رعایت حدود اختیارات
2. انجام معامله با فرض اهلیت مدیر
3. انجام معامله با رعایت مصلحت شركاء

بخش سوم: مسئولیت مدیران شركتهای مدنی در قبال انجام معاملات در صورت جمع شرایط ذیل است:

1. انجام معامله در صورت عدم اهلیت مدیر
2. انجام معامله با فرض عدم رعایت حدود اختیارات
3. انجام معامله با فرض عدم رعایت مصلحت شركاء

حسین بازدید : 231 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
نمودار های OPC،FPC و BOM مبلمان استیل
دسته بندی صنایع
بازدید ها 81
فرمت فایل doc
حجم فایل 219 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
نمودار های OPC،F.P.C و BOM مبلمان استیل

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

نمودار های OPC،F.P.C و BOM مبلمان استیل

نمودار های فرآیندی

1-نمودار OPC فرآیند تولید مبلمان استیل

2- فرآیند F.P.C. ساخت مبلمان استیل

3- لیست مواد(BOM )

1-3-نمودار BOM مربوط به قطعات مورد استفاده برای ساخت صندلی تک استیل
2-3-نمودار BOM مربوط به قطعات مورد استفاده برای ساخت مبل 3 نفره استیل
3-3-نمودار BOM مربوط به قطعات مورد استفاده برای ساخت صندلی میزبان استیل
4-نمودار مونتاژ

حسین بازدید : 157 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

مقاله رشته معماری با عنوان نقش نور در تنظیم شرایط محیطی ساختمان

یبائی که به چشم می آید از پرتو نور و روشنائی است و گرنه در تاریکی ،زیبائی مفهومی نداردزیبائی حقیقتی با نور معرفت درک می گردد و زیبائی ظاهری با عزیزترین حس ما که بینائی است دیده می شود
دسته بندی معماری
بازدید ها 81
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مقاله رشته معماری با عنوان نقش نور در تنظیم شرایط محیطی ساختمان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته معماری با عنوان نقش نور در تنظیم شرایط محیطی ساختمان

مقدمه
زیبائی که به چشم می آید از پرتو نور و روشنائی است و گرنه در تاریکی ،زیبائی مفهومی ندارد.زیبائی حقیقتی با نور معرفت درک می گردد و زیبائی ظاهری با عزیزترین حس ما که بینائی است دیده می شود. نور و روشنایی چه ظاهری و چه عرفانی باعث می شود که زیبائی به چشم آید و رنگ و سایر زیبائیهای شیء جلوه کند. بنابراین بحث نور و پرداختن به آن می تواند در مباحث زیبائی شناسی و هنر جایگاه ویژه ای داشته باشد. از جمله علوم و هنرهایی که می توان به نقش نور در آن اشاره داشت ،هنر معماری است که بحث مفصلی را در زمینه روند بهره گیری از نور طبیعی به خود اختصاص می دهد.
ابزار و وسایل روشنایی نیز به عنوان عواملی که تأمین کننده ی نور مصنوعی هستند ،مطرح می باشند. در هنر معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار ،نظم فضایی، مصالح، رنگ و … مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفا کند. یکی از مهمترین مشخصه های نور طبیعی، توالی و دگرگونی آن در طول روز است که باعث حرکت و تغییر حالت در ساعات مختلف می شود.
در تاریخ نقاشی توجه به نور در دوره امپرسیونیست ها دیده می شود. هنگامی که نقاشان آتلیه های خود را ترک می کردند و در زیر نور خورشید با نور طبیعی مشغول نقاشی شدند. از مشخصات این سبک توجه به رنگ و نور در ساعات مختلف روز و انعکاس رنگ های اشیاء مختلف در یکدیگر و تأثیر رنگ های پیرامونی و به کار بردن رنگ های خاص و ناب می شد. این مقاله به بررسی نقش نور در معماری و معماری داخلی به عنوان یک جزء سازنده و مفهوم بخش می پردازد و در خاتمه امید بر این دارد که در آینده در ساختمان ها همانند نیاکانمان شاهد به کارگیری نور طبیعی به صورت یک عنصر کاملاً اثر بخش باشیم.
کلمات کلیدی:

نور

نورگیرها

کنترل کننده های نور

نور طبیعی در معماری ایران

فهرست مطالب
نقش نور در تنظیم شرایط محیطی ساختمان : 1

نور و بشر 3

تاریخچه بهره گیری از نور طبیعی در معماری ایران 4

حال به بررسی تاریخچه بهره گیری از نور طبیعی در معماری دیگر نقاط جهان می پردازیم: 7
کنترل کننده های نور 10
نورگیرها 12
در و پنجره های مشبک 13
روزن 13
ارسی 14
جامخانه 14
هورنو 15
فریز و خوون در ساختمان 16
کار بندی و مقرنس 16

نقش هشتی در نور رسانی به بنا 16

ابزر و وسایل روشنائی 19
نتیجه گیری 23

حسین بازدید : 125 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

گزارش کارآموزی رشته مهندسی صنایع – ایمنی صنعتی با عنوان مشكلات ایمنی ، بهداشتی محیط كار پالایشگاه و بهبود آنها

گزارش کارآموزی رشته مهندسی صنایع – ایمنی صنعتی با عنوان مشكلات ایمنی ، بهداشتی محیط كار پالایشگاه و بهبود آنها
دسته بندی صنایع
بازدید ها 83
فرمت فایل doc
حجم فایل 530 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
گزارش کارآموزی رشته مهندسی صنایع – ایمنی صنعتی با عنوان مشكلات ایمنی ، بهداشتی محیط كار پالایشگاه و بهبود آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

گزارش کارآموزی رشته مهندسی صنایع – ایمنی صنعتی با عنوان مشكلات ایمنی ، بهداشتی محیط كار پالایشگاه و بهبود آنها

مکان کارآموزی:شركت پالایش نفت تهران

مقدمه
نفت خام در هنگام استخراج مایعی غلیظ با ویسكوزیته بالاست كه رنگ سیاه وكدری دارد، این مایع پس از استخراج به پالایشگاه انتقال داده می شود تا ناخالصی های مختلف آن گرفته شود و آن نفتی كه ما می شناسیم به همراه بسیاری از محصولات دیگر نفتی حاصل شود . برای بدست آوردن این محصولات باید نفت از میدان های نفتی به پالایشگاه منتقل شده و روی آن عملیات گسترده وپر هزینه ای انجام شود كه شامل مراحل مختلفی می شود این مراحل در قسمت های مختلف پالایشگاه انجام می شود . بعضی از قسمت های پالایشگاه مستقیما روی نفت خام عملیات انجام می دهند و بعضی از قسمت ها برای تامین نیاز ها ی مختلف خود پالایشگاه و واحد های تقطیر نفت خام و دیگر واحد های پالایشگاه فعالیت می كنند كه كوچكترین اختلالی در این قسمت ها می تواند باعث ایجاد مشكل در كل پالایشگاه شود ، این قسمت ها مانند نبض پالایشگاه هستند كه باید با نظارت دقیق و كنترل همیشگی همراه باشند. ازجمله این قسمت ها می توان به واحد آب-برق- بخار اشاره نمود .
در پالایشگاه با تجزیه نفت خام به ترکیبات ساده تر و قابل استفاده و نیز تصفیه آنها با کمک تکنولوژی خاص،استفاده از انواع کاتالیست ها و بخدمت گرفتن وسائل و ماشین آلات مخصوص،نه تنها سوخت نیرو گاه ها ، سوخت کارخانجات و سوخت وسائل نقلیه (کشتی ، هواپیما ، ماشین ، قطارو غیره و .....) را در سطحی وسیع وگسترده تامین می کنند، بلکه با تهیه مواد اولیه صنایع پتروشیمی ، استفاده از نفت خام این ماده اولیه صنایع پتروشیمی ، استفاده از نفت خام این ماده اولیه حیاتی را بحدی معقول و منطقی می رسانند.
کلمات کلیدی:

ایمنی صنعتی

اصول ایمنی پالایشگاه نفت

بهداشت محیط كار پالایشگاه


حسین بازدید : 139 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان طراحی خط تولید یخچال های صنعتی
دسته بندی صنایع
بازدید ها 55
فرمت فایل doc
حجم فایل 99 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75
پایان نامه رشته  مهندسی صنایع با عنوان  طراحی خط تولید یخچال های صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان طراحی خط تولید یخچال های صنعتی

چكیده:
آنچه مطالعه خواهید كرد شرح عملكرد كارخانه اوژن سرما است حال سعی برآن داریم تا مختصری از كل مطالب درج شده در این تحقیق اشاره نماییم.در این تحقیق ابتدابه اجزای تشكیل دهنده یخچال پرداختیم وسعی شد كه تا عملكرد یك سیستم خنك كننده را به وضوح تشریح كنیم گفتیم ساده ترین خنك كننده دارای كمپرسور (موتور)اواپراتور و كندانسور لوله موئی یا كبلری تیوپ – فیلتر است در زمان عبور جریان برق موتور روشن وشروع به كار می نماید در بخش پایینی موتور یا كمپرسور روغن وجوددارد كه جهت جلوگیری از سابیدگی فنرهای موجود در آن استفاده می شود در بخش بالایی موتور گاز فریون است این گاز از گرما گریزان است.
باروشن شدن موتور گرماتولید می شود با ایجاد شدن گرما در موتور گاز فریون از لوله رفت متصل به موتور به سمت كندانسور رفته گاز داغ رانده شده از موتور حرارت خودرا در كندانسور به وسیله هواوآب از دست داده به مایع تبدیل می شود مایع فریون سپس وارد لوله موئی شده در اثر ازدیاد طول لوله موئی گاز در انتهای آن به حالت بحرانی یا بخار در می آید وسپس وارد اواپراتور می‌شود چون لوله موئی گرم و لوله برگشت خنك می شود در نتیجه این دولوله به هم می چسبند تادر اثر جابه جا شدن سرماوگرما حركت در لوله برگشت سریع‌تر صورت بگیرد.
این عملیات دائما در یخچال صورت می گیرد علاوه براین در موردبخشهای مختلف وخط تولید كارخانه صحبت كردیم گفتیم مراحل كاری عبارنتداز :
1.برش كاری و تیزآب دادن به ورقه هایی كه نیاز به رنگ دارند جنس این ورقه‌ها از گالوانیزه است.
2. چاپ و روبند كه همان رنگ روی ورقه ها با اضافه تبلیغات روی محصول می‌باشد
3. خم كاری كه درآن ورقه های برش خورده به وسیله دستگاه نسبتا بزرگی به نام خم كن با اشكال مختلف متناسب با انواع یخچالهادر می آیند.
مرحله تزریق كه این قسمت مربوط به فریزر است كه به بدنه های وان كه اسكلت درونی فریزر است به وسیله دستگاهی به نام فون تزریق مواد تزریقی كه تركیبی از گازهای مخصوص ومواد شیمیایی است تزریق می شود كه تركیب این مواد با هوا مایع تزریق را به صورت جامد در آورده وسبب ایجاد عایق كاملی در بدنه فریزر می شود بعداز این مرحله نصب وشیشه و لاستیك و شاسی كاری است كه برروی یك فلز به نام یونیت ابتدا كندانسور پیچ ومهره می شود بعد، فن روی كندانسور ودر نهایت كندانسورورله و خازن و سیم كشی ها انجام می گیرد.
پس از قراردادن موتور برروی یخچال محصول آماده شده وجهت كنترل به بخش كنترل كیفیت هدایت می شود.
کلمات کلیدی:

یخچال های صنعتی

كارخانه اوژن سرما

قطعات تشكیل دهنده یخچال

طراحی خط تولید یخچال های صنعتی

مقدمه
در عصر حاضر كه بشر شاهد درگرگونی های شگرفی در حیات خویش است فرصت شناخت ارزیابی عملكرد و بهره برداری از آن به شیوه های موثر جهت بقا ورشد سازمانها واجب وحتمی است و هر سازمانی كه از قابلیت ها، شایستگی‌ها، توانمندی ها و ابزارآلات و تكنوژی مناسب ونیز قدرت سازگاری با شرایط متحول محیطی برخوردار باشد می تواند بقای خود را تضمین كند حیات اقتصادی سازمانها و موسسات تولیدی و خدماتی در بازارهای رقابتی –كنونی بستگی به استفاده بهینه از منابع( material, man) money ,machine) موجود و طبیعتا كمیابی دارد كه مركز نقل و توجه نظام حاكم جهان است و در این اثنا آنچه كه بیشتر از همه قابل اهمیت است نحوه استفاده از تكنولوژی و منابع است كه می توان آن را در خطوط تولید بررسی و پوشش داد. همچنین ارائه خدمات و تولید محصولات با كیفیت تنهادر كنار مدیریتی توانمند جهت سازماندهی و كنترل عملكرد هریك از منابع می باشد آنچه كه مسلم است تنها از طریق طراحی خطوط تولید خواهیم توانست هم كیفیت و هم مهارت تولید را افزایش دهیم.
مهارت تولید در متن خود ابتكار – آفرینش و حسن خلاقیت را به همراه دارد تولید مشخصه زندگی و حیات مستمر بشر است در تولیدآنچنان توانمندی و اعتماد به نفس در فرد تولیدگر قوت می گیرد كه بركات و ثمرات آن به بقیه انسانها نیز به طور محسوس اثر می گذارد. مهارت های تولیدی در برگیرنده مهارتهای مدیریتی و تحقیقی می باشد به صورتی كه فرد تولیدگر باید مهارتهای دیگر رابرای تولید محصول داشته باشد این فرآیند پیچیدگی های خاص خود رادارد كه مرحله تولید و بعد از آن عرضه برای فروش را شامل می شود.
ارتباط بشر برای تولید و مصرف ارتباطی تنگاتنگ است بشر نمی تواند تولید نكند همچنین بشر نمی تواند هرگز مصرف نكند.واین مهارتهای تولیدی است كه در خلق آفرینش اجسام و اشیاء تبلور می نماید كسانی كه تولید می كنندمشتریان اصلی جامعه هستند و تولید كار بسیار دشوار و در عین حال جذابی است اما دشواری آن زمانی نمایان می شود كه شمادر میان رقابت به دنبال كیفیت هستید وقتی به دنبال كیفیت هستید هزینه ها بالا می رود بنابراین باید سعی كرد در تولید باتدبیرهای فراوان و پشتكار و ایجاد بسترهای مناسب جهت بهره وری بالا و ارتقاء خلاقیت افراد، هزینه ها را كاهش و كیفیت را افزایش داد حال آنكه جهت افزایش كیفیت بررسی خط تولید و ارائه راه كارهای مناسب جهت نظم و هماهنگی و سازماندهی خطوط تولیداز اهمیت بالایی برخوردار است.‍لازم به یادآوری است كه صرف نظر از قیمت تمام شده كالا عدم همپایی كیفیت و قدرت كاركرد محصول در بازارهای رقابتی موضوعی است كه شركتهای تولیدات صنعتی با آن مواجه هستند بنابراین كیفیت برتر محصول عامل ضروری و مهم در جهت جذب مشتری است.
فهرست مطالب
چكیده ای از تحقیق: 3
موضوع تحقیق: طراحی خط تولید یخچال های صنعتی 5
اهمیت موضوع 7
اهداف تحقیق: 9
فرضیات تحقیق 9
فرضیات اصلی: 9
قلمرو تحقیق 10
روش تحقیق 10
محدودیتهای تحقیق: 11
واژگان كلیدی: 12
ساختار تحقیق 13

تاریخچه مختصر از نحوه پیدایش صنعت یخچال: 14

ادبیات تحقیق 18
RTC,RTE,RE,FR,FRL,FRW,RHC 18
قطعات تشكیل دهنده یخچال 19

قطعات مكانیكی یخچال در طرزكار آن: 22

كمپرسورها: 26
فیلترها: 29
اوپراتور یا اتاق یخ: 32
لوله برگشت یا لوله مكش: 34
اكسپنشن والو ترموستاتیك ( شیرانبساطی ): 34
محدودیت های تحقیق: 45
اعتبار روایی پرسشنامه: 46
قضاوت ونتیجه گیری : 49
نحوه تنظیم جدول فریدمن: 49
نتیجه گیری نتایج آزمون فرضیه دوم: 69
نتایج تحقیق: 70
پیشنهادات: 72
فهرست منابع و مآخذ 75

حسین بازدید : 130 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک
دسته بندی صنایع
بازدید ها 53
فرمت فایل doc
حجم فایل 9123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70
طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک

*پاورپوینت و نمودارهای F.P.C و O.P.C پروژه بصورت رایگان ضمیمه شده اند:)

معرفی شرکت مهسان الکتریک:

شرکت صنایع الکتریکی مهسان در تاریخ 1355 تاسیس گشته ودر تاریخ 11/10/65 با شماره 62946 (تهران ، جاده آبعلی ، خیابان اتحاد ، سوم شرقی ، پلاک 52)به ثبت رسیده است . فعالیت شرکت در زمینه تولید محصولات الکتریکی و الکترونیکی می باشد . عمده ترین محصولات شرکت انواع کلید ،پریز و سرپیچ بوده و صاحب و مدیر عامل شرکت آقای مهندس ابراهیم ذاکری می باشد.روند توسعه محصولات شرکت ابتدا از ساخت سرپیچ آغاز گشته است و سپس به ترتیب ساخت پریز ، انواع کلید و پریز های توکار معمولی ، قطعات دستگاهی و پس از آن انواع کلید و پریز لوکس ، به آن اضافه شده است.
لازم به ذکر است که کلیه محصولات شرکت دارای نشان استاندارد (استاندارد کالا) می باشد .مشتریان شرکت عمدتا عبارت از شرکت های تعاونی صنف الکتریکی و شرکت های بازرگانی که در زمینه قطعات الکتریکی فعالیت می نمایند و همچنین بازار سراسری قطعات الکتریکی در ایران ، می باشند . همچنین صادرات به کشورهای اروپای شرقی و آفرقا نیز تشکیل دهنده بازار مصرف محصولات این شرکت می باشند .در حال حاضر میزان سهم بازار فروش محصولات شرکت بین 20 تا 22 درصد کل بازار میباشد . علاوه بر فروش محصولات فوق ، این شرکت اقدام به تولید قطعات صنعتی و همچنین (بمنظور رفع نیاز کارخانه جات تولید لوازم خانگی داخلی) کلیدهای جاروبرقی ، کلید چرخ گوشت ، کلید آبمیوه گیری و قطعات انواع پلوپز نموده است .
از آنجایی که در طرح طوسعه این شرکت طرحریزی و ایجاد واحد تولید کننده قطعات الکتریکی و الکترونیکی خودرو قرار دارد ، از هم اکنون شرکت مبادرت به تولید برخی از قطعات مورد نیاز ساپکو جهت مصرف در خودرو های داخلی تولید شده توسط کارخانجات ایران خودرو نموده است.با توجه به نمودار سازمانی صفحه بعد ملاحظه می شود که این شرکت از چهار سطح مدیریتی شکل گرفته است با توجه به اهمیت کیفیت در شرکت مهسان ملاحظه می شود که دو مدیر ویک گروه مشاور در زمینه کیفیت در شرکت پیش بینی شده و هم اکنون نیز در شرکت در حال فعالیت می باشند . قسمت P.M هم زیر نظر مدیر فنی و مهندسی می باشد که البته در زمینه های لازم (E.M یا P.M ) با دیگر مدیران هم سطح در ارتباط می باشد .
کلمات کلیدی:

BOM

نمودار F.P.C

نمودار O.P.C

نمودار جریان مواد

طرح ریزی واحد صنعتی

فهرست مطالب
طرحریزی واحد صنعتی 1
طرحریزی مهسان الکتریک 1
معرفی شرکت 1
شناخت محصول 4
فهرست قطعات و مواد مورد نیاز محصول پریز برق توکار نسیم (BOM) 5
فهرست قطعات و مواد مورد نیاز محصول پریز برق توکار ویرا (BOM) 6
فهرست قطعات و مواد مورد نیاز محصول کلید جنگ (BOM) 7
نمودار مونتاژ Assembly Chart 12
نمودار مونتاژ پریز 12
تکنولوژی تولید شرکت مهسان 14
معرفی دپارتمانها 17
طرح Layout اولیه : 19
طرح layout اولیه انژکسیون 22
طرح layout اولیه فلزی 23
نمودار FPC 25
تحلیل نمودار F.P.C 26
معیار های تعیین ضرایب : 29
سیستم حمل و نقل 33
شناخت وضع موجود 33
عملیات حمل ونقل 34
نمودار جریان مواد : 36
جریان مواد بین دپارتمان ها : 37
سیستم انبار 39
تجهیزات انبار و حمل ونقل 44
نقد و بررسی استقرار دپارتمانها 48
نقد وبررسی سالن مونتاژ 50
تحلیل نمودار از - به 52
پیشنهادات اصلاحی برای دپارتمان انژکسیون 59
ایستگاه کنتاکت زنی : 62
ایستگاه پرچ وسط زنی: 64
ایستگاه حلقه زنی: 66
تحلیل مباحث ارگونومی در شرکت 68

حسین بازدید : 94 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
اوری از نظر تاریخی سابقه ای بس طولانی دارد حل و فصل اختلافات از طریق توافق به قبول و تبعیت از تصمیم شخص ثالثی که مورد اعتماد اصحاب دعوا باشد یعنی داوری، حتی قبل از اینکه در جوامع بشری قانونی وضع شود یا دادگاهی تشکیل گردد یا قضات اصول حقوقی را طراحی و پایه ریزی کنند،
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
بازدید ها 14
فرمت فایل pdf
حجم فایل 492 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
داوری تجاری بین المللی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود مقاله رشته حقوق

داوری تجاری بین المللی

مترجم: محسن محبی
چکیده:
داوری از نظر تاریخی سابقه ای بس طولانی دارد. حل و فصل اختلافات از طریق توافق به قبول و تبعیت از تصمیم شخص ثالثی که مورد اعتماد اصحاب دعوا باشد یعنی داوری، حتی قبل از اینکه در جوامع بشری قانونی وضع شود یا دادگاهی تشکیل گردد یا قضات اصول حقوقی را طراحی و پایه ریزی کنند، وجود داشته است. مع ذلک، از جنگ جهانی دوم به این سو است که داوری تجاری بین المللی به یک « صناعت قضائی» (اسلوب رفع منازعه) تبدیل شده است.
کلمات کلیدی:

داوری

داوری تجارت بین الملل

قانون حاکم بر داوری تجارت بین الملل

مقدمه
با توسعه تجارت بین الملل و جهانی شدن، داوری به عنوان روشی برای حل و فصل اختلافات در مورد تجاری به کار گرفته میشود. داوری بین المللی روشی برای حل اختلافات بین المللی است که در آن طرفین به جای رجوع به نهاد قضائی، اختلاف خود را به یک داور مورد اعتماد خود ارجاع می دهند. رجوع به داوری ممکن است پس از پیدایش اختلاف یا در هنگام تنظیم قرارداد )شرط داوری( پیش بینی شود. از این روش حل اختلاف اکثراً در قراردادهای بین المللی تجاری استفاده می شود.
در کنفرانس های لاهه ۹۹۱۱ و ۹۱۹۱ میلادی داوری به عنوان یکی از روش های پیشگیری از توسل به زور مطرح شد. پیرو کنفرانس اول یک دیوان داوری برای جلوگیری از جنگ و بروز درگیری های بین المللی تشکیل شد. در این دیوان فهرستی از حقوق دانان معتمد به عنوان داور موجود بود و تعیین داوران با موافقتنامه طرفین اختلاف صورت می گرفت.امروزه غالباً پذیرفته شده است که داوری ماهیتی قرار دادی دارد یعنی این شیوه خصوصی به موجب توافقی صورت می گیرد که در آن طرف های اختلاف از یک سو و داور از سوی دیگر می پذیرند که اختلافی که موضوع
موافقتنامه داوری است به داوری حل و فصل شود. موافقتنامه داوری، اعم از موافقتنامه مستقل یا شرط داوری، عبارت است از توافق طرفین به ارجاع اختلاف موجود و یا اختلافی که ممکن است از رابطه حقوقی معینی در آتیه ایجاد شود، به داوری انجام گیرد.
علت تمایل و رغبت تجار و جوامع تجارى به حل و فصل اختلافات توسط داورى را مى توان در مزایاى این روش نسبت به دادگسترى دانست که عبارتند از: بى طرفى داوران، محرمانه بودن داورى، سرعت و کارایى داورى،تخصصى بودن و تشریفاتى نبودن داورى، هزینه کمتر در داورى. مهمترین دلایل استفاده از داوری در عدم رعایت تشریفات زمان بر و در نتیجه سرعت آن و همچنین اعتماد نداشتن به بی طرفی دادگاه های ملی است.


حسین بازدید : 265 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
یکی از راه حل های شرعی و قانونی، زمانی که ادامه زندگی برای هر یک از زوجین مقدور نباشد، طلاق می باشد که طرفین با طی مراحل قانونی می توانند از یکدیگر جدا شوند
دسته بندی حقوق
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
عسر و حرج در طلاق

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق

عسر و حرج در طلاق

مقدمه :
خانواده محل آرامش اعضاء خانواده می باشد و زمانی امنیت و آرامش در آن برقرار است که دو عضو اصلی سازنده خانواده، پدر و مادر، این امکان را با کمک یکدیگر و دیگر اعضاء آن فراهم نمایند، لذا زمانی که خانواده تبدیل به کانون درگیری و جهنمی سوزان می گردد، آتش آن دامنگیر تمام افراد خانواده می شود و نتایج منفی آن جامعه رانیز تحت تاثیر خود قرار می دهد، زیرا همان طور که می دانیم جامعه سالم نیازمند خانواده سالم می باشد و زمانی که خانواده ها از لحاظ روحی و فکری و اقتصادی دچار معضل می گردند، باید مطمئن باشیم که پایه های سلامت کل جامعه در حال سست شدن می باشند.اما یکی از راه حل های شرعی و قانونی، زمانی که ادامه زندگی برای هر یک از زوجین مقدور نباشد، طلاق می باشد که طرفین با طی مراحل قانونی می توانند از یکدیگر جدا شوند.در هریک از کشورها با سیستم های قضایی متفاوت، برای اینکه زن و مردی که ازدواج رسمی نموده اند از یکدیگر جدا شوند، مراحل قانونی وجود دارد. اما نکته مهم، چگونگی این مراحل قانونی می باشد.
در بعضی از کشورها مراحل ازدواج و طلاق به آسانی و فقط با ثبت واقعه انجام می پذیرد، ولی در برخی کشورها این مراحل قانونی به حدی دشوار و پیچیده می باشد که این مسأله، یک معضل اجتماعی جلوه می نماید و کشور ما نیز جزء این دسته از کشورها قرار گرفته است.در کشور ما، مرد هر گاه اراده کند می تواند زن را طلاق دهد و نیازی به موافقت زن ندارد و می تواند بدون هیچ مخالفت قانونی زن را مجبور به طلاق نماید که البته اجرای این حکم منوط به شرایطی می باشد که باید کلیه حقوق قانونی زوجه را بپردازد ، اما برای فرار از دین در این موارد، امروزه راه حل های بسیاری معمول گردیده، از جمله: ثبت اموال به نام شخص دیگر و جمع آوری شهود و اعسار از پرداخت مهریه و تقسیط آن با مبالغ بسیار ناچیز و ... که معمولاً در دادگاهها سخت گیری چندانی در این مورد اعمال نمی گردد و برعکس زمانی که زوجه اراده طلاق می نماید و تنها راه آن اثبات عسر و حرج خود می باشد، دادگاه چنان عرصه را بر وی تنگ می نماید و انواع مدرک مستدل و گواهی های معتبر مطالبه می نماید که تنها راه زوجه را برای رهایی، تبدیل به هفت خوان رستم می نماید.
مبحث ما بیشتر در همین مورد یعنی بررسی قاعده نفی عسر و حرج می باشد. از مصادیق این قاعده استیصال زوجه از ادامه زندگی زناشویی است. یعنی ادامه زندگی زناشویی به حدی برای وی مشقت بار شود که نوع زنان در چنین شرایطی نتوانند به زندگی زناشویی خود ادامه بدهند و زوج نیز حاضر به طلاق نباشد.بنابراین هر چند بنا به حکم اولیه اسلام، طلاق منحصراً در دست مرد است," طلاق بید من اخذ بالساق" و تنها در صورت تمایل زوج بر طلاق، این کار عملی است ولی به مقتضای قاعده لاحرج انحصار امر طلاق به ید مرد منتفی می گردد و دادگاه شرعاً ابتدائاً زوج را اجبار به طلاق می کند و چنانچه زوج نپذیرفت، برای جلوگیری از مشقت و حرج، ایقاع طلاق می کند. از این رو با استدلال به قاعده لاحرج شرطیت انحصار امر طلاق در دست زوج، ساقط می شود.اما اینکه قاعده عسر و حرج در طلاق چگونه وارد قانون ما شده است، چه مراحلی را تاکنون پیموده و خود این قاعده با چه موانع و مشکلاتی در جامعه و قانون ما برخورد کرده و سایر مسائل مربوط به آن، مباحثی می باشد که در ادامه این تحقیق مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
کلمات کلیدی:

طلاق

عسر و حرج

قاعده عسر و حرج در طلاق

فهرست مطالب
مقدمه ......................................................................................................................................2

بخش اول- مبانی و ارکان قاعده عسر و حرج

فصل اول- کلیات ..............................................................................................................4
مبحث اول- تعاریف عسر و حرج ........................................................................................5
-تعاریف لغوی ........................................................................................................................5
-تعاریف حقوقی .....................................................................................................................6

-تعریف و موارد عسر و حرج در قانون مدنی و سایر قوانین ایران ........................................7

فصل دوم – مبانی و ارکان قاعده عسر و حرج .........................................................8

مبحث اول – کتاب.................................................................................................................9
مبحث دوم – سنت ..............................................................................................................11
- روایت عبدالعلی مولی آل سام ...........................................................................................12
-حدیث مشهور نبوی ووصایای پیامبر ..................................................................................12
- روایت زواره ......................................................................................................................13
- العسریفسد الاخلاق, سهل یدر الارزاق ..............................................................................14
مبحث سوم – اجماع ...........................................................................................................15
مبحث چهارم – عقل ...........................................................................................................16
- بنای عقلا ...........................................................................................................................16
- قاعده لطف ........................................................................................................................18

بخش دوم- مصادیق عسر و حرج درماده 1130ق.م

فصل اول- تحلیل اصلاحات قانونی ماده 1130ق.م ..............................19

مبحث اول- موارد درخواست طلاق از سوی زوجه قبل از اصلاحات.................20
مبحث دوم - سیر تحول م. 1130ق.م ....................................................................22

-تفسیر م. 1130 ق.م مصوب 1314 .........................................................................22

-اولین اصلاحیه در سال 1361 وورود قاعده عسر و حرج .......................................26
1-مبنای فقهی اصلاح م. 1130ق.م ...........................................................................26
2-دایره شمول عسر و حرج در م. 1130...................................................................28

3- معیار تمییز عسر و حرج در م. 1130...................................................................28

4- مصادیق عسر و حرج زوجه در م. 1130 ............................................................29
مبحث سوم- آخرین اصلاحیه م. 1130قانون مدنی ...............................................30

-علل اصلاح م. 1130 در سال 1370 .......................................................................31

1- جواز رجوع زوجه به محکمه مقید به اثبات عسر و حرج زوجه ........................31
2- نتیجه مثبت و منفی ماده ......................................................................................31
- اصلاحیه م.1130 در سال 1370 ............................................................................32

فصل دوم - مصادیق عسر و حرج زوجه و درخواست طلاق به استناد آن..............................33

مبحث اول- شرایط و محدوده اعمال م.1130اصلاحی 1370.............................33

- موجود بودن سبب عسر و حرج در زمان درخواست طلاق ..................................33
- محدودیت اعمال م. 1130 ق.م به عقد نکاح دائم......................................34
- احراز عسرو حرج توسط دادگاه ................................................................35

مبحث دوم – عناوین موضوعی عسر و حرج در م.1130 ق.م و تبصره الحاقی به آن در سال1381...........36

- تقسیم بندی عناوین عسر و حرج ..............................................................39
1- عسر و حرج در نتیجه عوامل طبیعی .......................................................39
الف-عسر و حرج زوجه در نتیجه اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر....39
ب- عقیم بودن زوج و عسر و حرج حقیقی زن ...........................................42
ج- جلوگیری از بچه دار شدن زن و عسر و حرج زوجه .............................43
د- ابتلا زوج به بیماریهای صعب العلاج .......................................................44
2-عسر و حرج در نتیجه عوامل خارجی ......................................................45
الف – حبس قطعی و طولانی زوج ...............................................................46
ب- ترک زندگی خانوادگی توسط زوج .......................................................47
ج- سوء رفتار زوج و عسر و حرج زوجه ....................................................49
3- عسر و حرج شخصی و موقعیت زوجه ...................................................51
الف –استنکاف یا عجز شوهر از پرداخت نفقه و عسر و حرج زن ...............51
ب- طلاق با وکالت زن .................................................................................54

مبحث سوم – نکاتی در مورد م. 1130 اصلاحی 1370 ............................58

- اجرای م.1130 ق.م در موضوعات مواد 1029 قبل از چهار سال وم. 1129 ق.م بدون نیاز به مقدمات ...............59
- امکان تحقق عسر و حرج قبل از تمکین خاص و پیش از عروسی و اسکان مشترک ......................................60
- ضرورت وجودی م. 1130 ق.م .................................................................62
- نتیجه گیری و پیشنهاد ................................................................................63
- منابع و مآخذ .............................................................................................71
حسین بازدید : 97 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
تحقیق با بررسی مواد مندرج در قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی در خصوص داوری (مواد 454 الی 501) و کتب آیین دادرسی تألیف شده است
دسته بندی حقوق
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
بررسی داوری داخلی باتاکید بر حقوق ایران و مقررات آیین دادرسی مدنی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود مقاله رشته حقوق

بررسی داوری داخلی باتاکید بر حقوق ایران و مقررات آیین دادرسی مدنی

چکیده
در این تحقیق با بررسی مواد مندرج در قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی در خصوص داوری (مواد 454 الی 501) و کتب آیین دادرسی تألیف شده از سوی اساتید محترم و مقالات ارائه شده در خصوص موضوعات داوری، پیرامون کلیات داوری از جمله فواید و مزایای داوری، انواع داوری، قرارداد داوری، طرفین و موضوع قرارداد داوری و شرایط داور به اختصار بحث و بررسی به عمل می آید که ملخصاً می توان به لزوم قرارداد داوری اشاره نمود که هیچ یک از طرفین حق فسخ آن را ندارند و نیز امروزه در سطح بین المللی و رویه مورد عمل داوری های بین المللی استقلال شرط داوری از قرارداد اصلی به دلایل مختلف از جمله سرعت در عملیات تجاری و لزوم انفکاک هر چه بیشتر از سیستم های قضایی ملی به نحو وسیع و گسترده ای پذیرفته شده است لکن در حقوق داخلی در خصوص قراردادهای داوری داخلی هنوز این قاعده مورد عمل نیست و کماکان قاعده تبعیت شرط از عقد، اجازه بقاء شرط داوری را جدای از عقد اصلی نمی دهد.
به نحوه عمل داور و رأی داوری و اصول حاکم بر آن پرداخته شده است و نظر به اینکه مبنای رسیدگی داور یا داوران، قرارداد داوری است، داور یا داوران می بایست مقررات مربوط به داوری را رعایت نمایند هرچه در رسیدگی از جمله اصل ابلاغ به موقع به طرفین، اصل رعایت حق دفاع و اصل بی طرفی را رعایت نمایند و رأی صادره نیز منطبق با قوانین موجد حق بوده و در خصوص موضوع داوری و در مدت مصرحه در قرارداد یا در صورت سکوت در ظرف مهلت مقرر قانونی صادر شده باشد و چناچه رأی داوری مخالف با قوانین موجد حق و موارد مصرحه در ماده 489 قانون آیین دادرسی باشد، باطل و فاقد قابلیت اجرایی است.
نکته قابل توجه در خصوص رأی داور آن است که امکان صدور رأی غیابی از طرف داور نه در قانون پیش بینی شده است و نه با محدود بودن مهلت داوری می توانست پیش بینی شود و مضافاً به اینکه اعتراض به رأی داور در قالب شکایت و بطلان آمده است نه تجدیدنظر خواهی یا واخواهی.در رسیدگی داور امکان حدوث طواری به جهاتی از جمله جعل و تزویر در سند با تعیین جاعل و مقدور بودن تعقیب رسیدگی به اصل نکاح و طلاق و نسب وجود خواهد داشت که موجب توقف رسیدگی خواهد شد و نیز صدور قرار تأمین خواسته، تأمین دلیل و دستور موقت و جلب ثالث در اثناء رسیدگی در صلاحیت دادگاه ذیصلاح خواهد بود که وفق مقررات آیین دادرسی انجام خواهد شد.ابلاغ رأی داور مقدمه اجرای آن است که با تقاضای محکوم له و از طریق دادگاه صالح انجام می پذیرد که حتی-المقدور می بایست ابلاغ واقعی رأی به محکوم علیه به عمل آید تا حق دفاع ولی محفوظ باشد و با ابلاغ رأی، مهلت اعتراض شروع خواهد شد.
در خصوص آثار رأی داور به اختصار به ترتب اثر امر قضاوت شده و اعتبار قضیه محکوم بها به رأی داور، نظر به اینکه رسیدگی از طریق داوری همسنگ رسیدگی قضایی است بر رأی صادره اماره حقیقت مترتب بوده و دادگاه و هیچ مرجع دیگری نمی تواند دعوایی را که از طریق داوری فیصله یافته، مجدداً استماع نماید و در نظام حقوی ایران با عنایت به بند 6 ماده 84 قانون دادرسی مدنی که حکم اعتبار امر مختومه را مقرر می دارد و با توجه به ماده 463 در صلاحیت ذاتی داور یا داوران در رسیدگی به مورد اختلاف و مواد 488 و 490 قانون آیین دادرسی مدنی رأی داور از اعتبار امر قضاوت شده برخوردار می باشد.
کلید واژه ها:

داور

داوری

داوری در حقوق ایران

مقررات آیین دادرسی مدنی

مقدمه
گاه اتفاق می افتد که اصحاب دعوا خود را از طریق مداخله اشخاص مطلع و مورد وثوق خود بر مراجعه به دادگاه ترجیح دهند و این امر از جهات مختلف قابل توجیه است.یکی اینکه اصولاً مردم در همه جای دنیا از آمد و شد به دادگاه و دریافت اخطاریه و احضاریه دل خوشی ندارند. به ویژه اینکه قضات به دلیل کار قضایی مستمر و سر و کار داشتن با افراد اغلب متهم بد سابقه و نهایتاً مجرم و یا در امور حقوق لااقل افراد طماع و سودجو و حقه باز به ناچار طبیعت ثانوی خود و بد اخلاق و گاه بد نمصب نیز یافته اند و به تبع آن به قول معروف «قاضی همه را به چشم هم نگاه می کند» بدین جهت مردم سعی دارند که تا حد مقدور از مراجعه به دستگاه قضایی امتناع نموده و در محیط های دوستانه تری و با آرامش بیشتر به حل و فصل اختلاف فیمابین با دخالت و اظهار عقیده و نظر فردی مورد وثوق که در عین حال مطلع هم باشد؛ بپردازند که وی را داور یا حکم می نماند. از جمله ی جهات دیگر موجب استقبال مردم از مراجعه به حکم و داور و گریز از دادگستری، کندی جریان رسیدگی در محاکم و طولانی بودن دادرسی و نهایتا ًصدور حکم است.
هرچند به موجب اصل 152 قانون اساسی مرجع رسمی تظلمات و شکایات، دادگستری است و به موجب بند یک اصل 156 رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل و دعاوی و رفع خصومات یکی از وظایف قوه قضائیه است معذلک قانون آیین دادرسی مدنی اجازه داده است که افراد در دعاوی خود از مداخله مراجع قضایی صرف نظر کرده و دادرس و قاضی امور خویش را با توافق معین کرده، تسلیم حکومت خصوصی اشخاصی شوند که یا از نظر معلومات و اطلاعات فنی و یا از نظر شهرتشان به صحت عمل و امانت مورد اعتماد آنها هستند این حکومت خصوصی همان داوری است. حکومت داور هرچند یا به حکم قانون است (داور اجباری) یا به موجب قرارداد و تراضی اصحاب دعوا (داوری اختیاری)، ولی در هر حال چون تصمیمات آنها منشأ آثار حقوقی است باید ترتیب تعیین آنها و حدود اختیاراتشان طوری باشد که هم موجب تضییع حقوق اصحاب دعوا نشود و هم تصمیمات آنها قابل اجرا باشد. برای تأمین این منظور مقرراتی لازم است موضوع باب هفتم ق. آ. د. م مواد 454 تا 501 می باشد.
فهرست مطالب
بررسی داوری داخلی باتاکید بر حقوق ایران و مقررات آیین دادرسی مدنی 1
چکیده 2
کلید واژهها 4

گفتار اول :تاریخچه ،مفهوم ،محاسن ومعایب داوری 5

مبحث اول:تاریخچه داوری 5

مبحث دوم :تعریف داوری 6

مبحث سوم: محاسن داوری 6
مبحث چهارم: معایب داوری 7

گفتار دوم :انواع داوری در حقوق داخلی ایران 7

مبحث اول:داوری اختیاری 7

گفتار سوم: قرارداد و موافقت نامه داوری 9

گفتار چهارم: شرایط موضوع داوری 11
گفتار پنجم:چگونگی تعیین داور 11
مبحث اول: تعیین داور توسط اصحاب دعوا 11
مبحث دوم: تعیین داور توسط شخص ثالث 12
مبحث سوم: تعیین داور توسط دادگاه 13
بند اول: واگذاری صریح طرفین 13
بند دوم: عدم توافق طرفین در تعیین داور 14
بند سوم: عدم توافق طرفین در تعیین جانشین داور متوفی، محجور یا مستعفی 14
بند پنجم: خودداری شخص ثالث از تعیین داور 15
بند ششم: موارد تعیین داور به قید قرعه توسط دادگاه 15
الف: حالتی که طرفین شخص یا اشخاص معینی را به عنوان داور تعیین نکرده باشند 15

مبحث چهارم: آثار قبولی داوری از طرف داوران 16

گفتار ششم: مدت داوری 16
مبحث سوم: ضمانت اجرای رعایت مدت 18
گفتار هفتم: حقوق داور 19
گفتار هشتم: مسئولیت داور 19

مبحث اول: مسئولیت کیفری 19

مبحث دوم: مسئولیت انتظامی 20
گفتارنهم: رسیدگی داور 20
گفتار دهم : پایان داوری وصدور رای 21
مبحث دوم: صدور رأی توسط داوری 23

گفتار یازدهم : ابلاغ رأی داور اجرای آن و اعتراض به آن 23

مبحث اول: ابلاغ رأی داور 23
مبحث سوم: اعتراض به رأی داور 24

حسین بازدید : 119 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
تحقق مسئولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران خسارت، توسط شخصی كه به دیگری زیان وارد می‌سازد، منوط به وجود شرایطی می‌باشد كه با تجمع این شرایط برای شخصی زیان رساننده مسئولیت مدنی ایجاد می‌شود
دسته بندی حقوق
بازدید ها 18
فرمت فایل doc
حجم فایل 68 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 135
تحقق مسئولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران خسارت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق

تحقق مسئولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران خسارت

مقدمه
یكی از مسائل مهمی كه در زمینة حقوق خصوصی بسیار اهمیت دارد احراز رابطة سببیت بین ضرر و فعل زیانباراست و ما در این تحقیق سعی داشته‌ایم با توجه به كتابهایی كه در این زمینه وجود دارد، به بیان و توضیح این مسئله بپردازیم و دیدی كلی نسبت به رابطة سببیت بدست آوریم. در این تحقیق ما رابطه سببیت را در سه فصل بررسی می‌نمائیم در فصل اول، كلیاتی را برای آشنائی با مسئله بیان كرده‌ایم و سپس با بررسی كامل فعل زیانبار و رابطة سببیت در فصول بعدی به روشن كردن رابطة سببیت بین ضرر و فعل زیانبار پرداخته‌ایم.
در نگارش این تحقیق كوشیده شده است محتوای مطالب در سطح مطلوب باشد و با تقسیم‌بندی درست مطالب سعی شده است كه پیوند صحیحی بین مطالب ایجاد گردد و با بیانی ساده و روان و آوردن مثال روشن و نمونه‌های عملی و كاربردی تلاش شده است كه تفهیم موضوع عمیق‌تر و آسانتر گردد.
شكی نیست كه تحقق مسئولیت مدنی و ایجاد الزام به جبران خسارت، توسط شخصی كه به دیگری زیان وارد می‌سازد، منوط به وجود شرایطی می‌باشد كه با تجمع این شرایط برای شخصی زیان رساننده مسئولیت مدنی ایجاد می‌شود و فقدان هر یك از آنها نیز موجب می‌شود كه شخص مسئول جبران خسارت شناخته نشود و از مسئولیت معاف گردد شرایط لازم برای تحقق مسئولیت مدنی عبارتند از:

1ـ لزوم بروز خسارت یا ضرر

2ـ ارتكاب فعل زیانبار یا ترك فعل زیانبار

3ـ احراز رابطة سببیت بین فعل یا ترك فعل زیانبار و زیان وارده

کلمات کلیدی:

ضرر

مسئولیت

فعل زیانبار

رابطه سببیت

فهرست
مقدمه
فصل اول: كلیات

بخش نخست: مفهوم ضرر و اقسام آن

1-1- مفهوم ضرر
1-2- ضرر قابل جبران و شرایط آن
1-3- از دست دادن موقعیتهای عملی
1-4- محروم ماندن از كار
1-5- ضرر معنوی

بخش دوم: بیان مختصر فعل زیان‌بار

بخش سوم: بیان مختصر رابطة سببیت

فصل دوم: فصل زیان بار

بخش نخست: عنصر مادة فعل زیان بار

1-1- تقصیر با فعل مثبت
1-1-1- قاعده
1-1-2- شرایط فعل مثبت زیان بار و زیانها
1-2- تقصیر از نوع فعل سلبی یا ترك فعل
1-2-1- اقسام ترك فعل
1-2-2- مبانی نظری مسئولیت ناشی از خودداری
1-2-3- نتایج عنصر مادی

بخش دوم: عنصر معنوی فعل زیانبار

2-1- نقش اراده و تمیز در تشخیص انواع تقصیر
2-2- مسئولیت مدنی صفیر غیرممیز و مجنون
2-2-1- نظریه‌های حقوقی
2-2-2- حقوق موضوعه ایران
2-3- آزادی اراده
2-3-1- نظریه سنتی و نوعی تقصیر
2-3-2- نقش اراده آزاد

بخش سوم: عنصر قانونی فصل زیانبار

3-1- مفهوم غیرقانونی بودن
3-1-1- معنا و چهره‌های گوناگون تجاوز
3-1-2- ضابطه و معیار تجاوز
3-2- افعال مشروع
3-2-1- دفاع مشروع
3-2-2- امر آمر قانونی
3-2-3- اكراه یا اجبار
3-2-4- غرور
3-2-5- اضطرار
3-2-6- اعمال حق
3-2-7- مصلحت عمومی
3-2-8- اذن و برائت از انجام عمل

فصل سوم: رابطة سببیت

بخش نخست: چگونگی رابطة سببیت

1-1- لزوم رابطة سببیت
1-2- اجتماع اسباب

بخش دوم: اسباب خارج و اثر آن در مسئولیت

2-1- وقوع حوادث پیش‌بینی نشده یا قوای قاهره
2-2- فعل شخص ثالث
2-3- تقصیر زیاندیده

حسین بازدید : 134 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
a
به كرات در رسانه‌های عمومی شنیده‌ایم كه صنایع نفت و گاز كشور، به خصوص صنایع پتروشیمی كه ذاتاً جزو صنایع آلوده‌كنندة محیط زیست هستند، در زمینة رعایت مسائل محیط زیستی استاندارد یا جایزة جدیدی گرفته‌‌اند
دسته بندی محیط زیست
بازدید ها 50
فرمت فایل doc
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست

بررسی پتروشیمی محیط ‌زیست
به كرات در رسانه‌های عمومی شنیده‌ایم كه صنایع نفت و گاز كشور، به خصوص صنایع پتروشیمی كه ذاتاً جزو صنایع آلوده‌كنندة محیط زیست هستند، در زمینة رعایت مسائل محیط زیستی استاندارد یا جایزة جدیدی گرفته‌‌اند. این تبلیغات به حدی است كه حتی سایتهای اینترنتی ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی در مورد مسائل زیست محیطی پتروشیمی به وجود آمده است. اما در مقابل، برخی كارشناسان نظرات متفاوتی دارند. در جهت بررسی این موضوع، گروه نفت و گاز شبكه تحلیلگران تكنولوژی ایران، به گفتگو با جمعی از كارشناسان و مسئولان مرتبط پرداخته و علل آلودگی صنایع پتروشیمی، اقدامات انجام شده در راستای كاهش این آلودگی و نواقص موجود را مورد بررسی قرار داده است.
کلمات کلیدی:

صنعت پتروشیمی

چالشهای محیط زیست پتروشیمی

آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست

مقدمه
خلیج فارس و دریای عمان، جزو متنوع‌ترین اكوسیستم‌های جهان هستند و شرایط خاص این مناطق، از نظر تنوع ویژة رویشگاه‌های گرمسیری، گونه‌‌های مختلف جانداران آبزی و غیره، حساسیت ویژه‌ای را برای این محیط‌های آبی به‌وجود آورده است. این مناطق به واسطة شرایط خاص آب‌وهوایی، واجد نادرترین و حساس‌ترین اكوسیستم‌های دریایی و جوامع گیاهی و جانوری ایران و منطقه هستند كه از جمله می‌توان به آب‌سنگ‌های مرجانی، جنگل‌های گرمسیری مانگرو، زیستگاه‌هایی نظیر هورها و خورها، پستانداران آبزی، لاك‌پشت‌های آبی، ماهیان زینتی و تجاری و رویشگاه‌های گرمسیری اشاره كرد.
احداث مجتمع‌های متعدد نفت، گاز و پتروشیمی دركنار این مناطق و پیامد آن مانند ایجاد پساب‌های نفتی و شیمیایی، آلودگی صوتی، سوزاندن گازهای تفكیكی، جمع شدن مواد زائد شیمیایی، دفع زباله و مواردی از این دست، چالش‌ بزرگ زیست‌محیطی است كه باید مورد بررسی قرار گیرد.به اعتقاد برخی كارشناسان، وجود این چالشها در كنار توسعه صنایع پتروشیمی كشور (خصوصا منطقه ویژه ماهشهر) بدون انجام ارزیابی‌های زیست‌محیطی صحیح، در آینده‌ای نزدیك، منجر به تبدیل خلیج فارس و خورموسی به مرداب خواهد شد.(ماخذ 2)
فهزست مطالب
آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست 1
بررسی پتروشیمی محیط‌زیست 1
مقدمه 2
( ابعاد چالشهای محیط زیست پتروشیمی) 2
الف) نمونه‌هایی از آلایندگی زیست محیطی صنایع پتروشیمی 3
ب) فعالیت‌های زیست‌محیطی شركت ملی صنایع پتروشیمی: 5
1) تصفیه فاضلابهای صنعتی و بهداشتی 6
2) تلاش برای جلوگیری از آلودگی هوا 6
3) رفع مواد زاید جامد 7
4) انجام پژوهشهای زیست‌محیطی 7
5) توسعة فضای سبز 7
ج) پاسخگویی كارشناسان به گزارشات پتروشیمی: 8
1) جایگیری مجتمع‌های پتروشیمی كشور: 9
مثال: MTBE، مضر یا بی‌ضرر؟ 13
- مصرف MTBE توسط EPA آمریكا مرگبار اعلام شده است. 14
3) نحوه فعالیت و همكاری صنعت پتروشیمی در زمینه محیط‌زیست: 16
4) تربیت نیروی متخصص: 18
5) نقش مدیران در حفظ و آلودگی محیط زیست: 20
نتیجه‌گیری: 22
منابع: 25

حسین بازدید : 115 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
قصد نتیجه ی مجرمانه گاه صریح و مستقیم است به طوری که مجرم ابتداً و بالاصاله تحقق نتیجه ی مجرمانه را به دنبال انجام افعال اختیاری طلب می کند
دسته بندی حقوق
بازدید ها 68
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
نقش قابلیت پیش بینی صدمه در مسولیت بزهکار

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

نقش قابلیت پیش بینی صدمه در مسولیت بزهکار

مقدمه
قصد نتیجه ی مجرمانه گاه صریح و مستقیم است به طوری که مجرم ابتداً و بالاصاله تحقق نتیجه ی مجرمانه را به دنبال انجام افعال اختیاری طلب می کند. به عبارت دیگر مرتکب با انجام کاری قصد کشتن یا قطع عضو یا مجروح کردن دیگری را دارد و عملاً به نتیجه ی مورد نظر خود می رسد. در اینجا بدون توجه به نوع وسیله ی به کار رفته و بدون توجه به اینکه آیا آن کار نوعاً چنین نتیجه ای را در بردارد یا خیر، عمدی محسوب می شود. بدین ترتیب، هرگاه شخصی به قصد کشتن یا مجروح کردن دیگری به کتک زدن وی با یک تکه چوب نازک بپردازد و عملاً باعث مرگ یا مجروح شدن قربانی شود جرم وی عمدی محسوب خواهد شد هرچند که این عمل نوعاً چنین نتیجه ای را در برندارد. به بیان دیگر هرگاه فعلی مطابق بند الف ماده 206 قانون مجازات اسلامی انجام شود چون صرف تحقق قصد کشتن برای احراز عمد کافی است و وسیله ی به کار گرفته شده چه نوعاً کشنده باشد چه اتفاقاً، موثر نیست. بنابراین قابلیت پیش بینی یا عدم پیش بینی در این موارد قابل بحث نیست. همچنین در مواردی که مرتکب قصد کشتن یا مجروح کردن دیگری را دارد و عملی انجام می دهد که می داند شانس موفق شدن در آن کم است نیز عمل وی در صورت حصول نتیجه ، عمدی محسوب خواهد شد. حتی اگر حصول چنین نتیجه ای برای وی قابل پیش بینی نباشد.
گاهی مرتکب بدون اینکه قصد صریح و اصالی بر وقوع نتیجه داشته باشد قصد فعل به تنهایی در تحقق عمد کافی است. در این صورت فعل ارتکابی باید از چنان خصوصیاتی برخوردار باشد که به موجب آن بتوان قصد مجرمانه را مفروض قلمداد کرد این نوع قصد را غیرمستقیم ، تبعی و یا ضمنی می نامند. این نوع قصد مجرمانه در بند ب ماده 206 قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است. بدین ترتیب ، هرگاه کسی فرد دیگری را که شنا نمی داند به داخل استخر عمیقی پرتاب کند یا وی را از بالای بلندی به پایین اندازد و یا به طرف او گلوله ای شلیک کند در صورت وقوع مرگ یا جراحت، عمل وی حتی در صورت فقدان قصد قتل یا ایراد صدمه ، عمدی محسوب خواهد شد. زیرا کسی نمی تواند چنین اقدامات خطرناکی را انجام داده و از عواقب کار خود بگریزد. به عبارت دیگر قصد ارتکاب فعل مجرمانه با الات قتاله و انجام کار غالباً کشنده در قتل و انجام کاری که نوعاً موجب قطع یا جرح عضو می شود در جنایات مادون نفس ، حکایت از وجود قصد نتیجه و عمد در جنایت بر دیگری دارد اگرچه جانی ابتداً قصد قتل یا جرح مجنی علیه را نداشته باشد.
کلمات کلیدی:

پیش بینی صدمه

مسولیت بزهکار

قطع رابطه علیت

فهرست مطالب
نقش قابلیت پیش بینی صدمه در مسولیت بزهکار 1
1- قصد مجرمانه و قابلیت پیش بینی صدمه 1
1-1- فعل غالباً کشنده عام 2
1-2- فعل غالباً کشنده خاص 4
2- نقش پیش بینی صدمه درتحقق یا قطع رابطه علیت 5

حسین بازدید : 102 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 267 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای

مقدمه
حسن روحانی در مراسم بازگشایی مدارس کشور و آغاز سال تحصیلی 95-94 با طرح پرسش مهر از دانش‌آموزان خواست تا به این سوال که «به نظر شما بعد از انجام توافق هسته‌ای با 6 قدرت بزرگ دنیا و لغو تحریم ها ، چه فرصت هایی پیش روی ما است و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت ها استفاده کنیم؟»طرح سوال از دانش آموزان درباره توافق هسته ای، لغو تحریم‌ها و فرصت های بعد از آن نشان از تلاش دولت برای کشاندن هرچه بیشتر موضوع توافق هسته ای از فضای کارشناسی به حوزه عمومی دارد. گویا دولت قصد دارد به هر طریق ممکن این مسئله را به جامعه القا کند که توافق صورت گرفته و تحریم ها لغو شده است.
حال آنکه هنوز اصل توافق و لغو تحریم ها تصویب نشده است و این همه صحبت کردن از شرایط پسا توافق که رسانه های زنجیره ای وابسته و نزدیک به دولت هم این روزها تلاش می کنند به هر نوعی چنین فضایی را ترسیم کنند منطقی نیست، در حال حاضر باید به این مسئله پرداخت که آیا تحریم ها لغو و توافق انجام می شود؟ اگر پاسخ مثبت است چطور و چگونه و تضمینی برای آن وجود دارد؟
تلاش دولت برای کشاندن موضوع توافق و لغو تحریم ها به سطح افکار عمومی جامعه قابل درک است چرا که دولت سعی دارد با بدست آوردن موج فشار لازم از سوی افکار عمومی به بدنه کارشناسی نظریه ها را همسو با خود کند و با این اقدامات پوپولیستی منتقدین را به سکوت وا دارد.این در حالی است که برخی مقامات غربی هنوز هم در مواضع خود از ادامه تحریم ها صحبت به میان می آورند تا جایی که آدام زوبین معاون خزانه داری آمریکا که تحریم های بانکی ایران زیر نظر وی مدیریت می شود، گفته است: تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا علیه بانکهای ایران به قوت خود باقی می ماند و برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بر آن تاثیری نمی گذارد. برنامه جامع اقدام مشترک بر تحریمهای آمریکا علیه شبکه بانکی ایران تاثیری نخواهد داشت.
بهر حال سعی میکنیم در این مقاله از نقطه نظرات مختلف آن را بررسی کنیم.

حسین بازدید : 155 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
بابیت (Bobbit) به دلیل انتشار اولین كتاب با عنوان برنامه درسی در سال 1918 نامش تداعی كننده آغاز فعالیت رسمی حوزه برنامه درسی به عنوان یك رشته نظامند مطالعاتی است در واقع برنامه ریزی درسی به عنوان یك حوزه تخصصی عملاً در اوایل قرن بیستم توسط فرانكلین بابیت (بوبیت) متولد گردید
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58
پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی

مقدمه

برنامه درسی از نظر لغت از كلمه لاتین Currere به معنای راهی كه باید طی شود گرفته شده است. از برنامه درسی تعاریف متعددی شده است كه اینك به چند مورد آنها اشاره خواهیم كرد.

تعاریف مختلف از برنامه درسی از صاحبنظران :
بوبیت: فعالیتهایی كه كودكان و نوجوانان باید انجام دهند تا توانایی انجام فعالیتهای ضروری برای زندگی بزرگسالی در انها به وجود اید.
كازول و كمپ بل: برنامه آموزشی عبارت است از همه فعالیتهای كه از سوی كودكان تحت راهنمایی و نظارت معلمان انجام می شود.
ماكنزی:برخورد فراگیر با ابعاد مختلف كه تحت هدایت مدرسه طرح ریزی شده است
تانر و تانر: تجربیات آموختنی و نتایج مورد نظر به صورت طرح ریزی كه از طریق بازسازی منطقی معرفت و تجربه، به منظور رشد دایمی یادگیرنده در زمینه شخصی و اجتماعی، تحت نظارت مدرسه تدوین شده است.
دال: محتوا و جریان رسمی و غیر رسمی كه از طریق ان فراگیر معلومات و روش فهمیدن را تحت نظارت مدرسه كسب می كنند، مهارتها را فرا می گیرد و نگرش و ارزش گذاری و ارزشها را تغییر می دهد.
اسمیت، استانلی و شورز: تنظیم تجربه های مهم كه در مدارس برای عادت دادن كودكان و نوجوانان به فكر كردن و عمل نمودن گروهی در نظر گرفته و اجرا می شود.
خانم تابا: یك برنامه آموزشی بیش از هر چیز به نحوه آماده ساز نسل جوان یك جامعه به صورت افرادی سازنده و مفید برای آن جامعه تلقی می شود.
سیلور و الكساندر: برنامه آموزشی در حقیقت نقشه ای است كه در آن فرصت های مناسب
کلمات کلیدی:

برنامه‌ریزی

برنامه درسی

برنامه ریزی درسی

راهبردهای یاددهی – یادگیری

ارزشیابی در برنامه ریزی درسی

تاریخچه برنامه ریزی درسی

بابیت (Bobbit) به دلیل انتشار اولین كتاب با عنوان برنامه درسی در سال 1918 نامش تداعی كننده آغاز فعالیت رسمی حوزه برنامه درسی به عنوان یك رشته نظامند مطالعاتی است. در واقع برنامه ریزی درسی به عنوان یك حوزه تخصصی عملاً در اوایل قرن بیستم توسط فرانكلین بابیت (بوبیت) متولد گردید. پس از آن مسائل این حوزه توجه بسیاری از صاحبنظران تعلیم و تربیت را به خود معطوف ساخت. دومین اثری كه در حوزه برنامه ریزی درسی انتشار یافت «ساخت برنامه درسی» نام داشت.
كه توسط چارترز (Charters) به رشته تحریر در امد. دهه های 1930 تا 1950 را باید مقطعی به شمار آورد كه اندیشه های دیویی در باب برنامه درسی بیش از هر زمان دیگر در صحنه های علمی و تعلیم و تربیت رواج یافت. نفوذ گسترده تایلر مرهون كتابی است كه در سال 1949 منتشر شد. این كتاب كه «اصول اساسی برنامه درسی و آموزشی» نام داشت، پس از كتاب «دمكراسی و تعلیم و تربیت دیویی» رتبه دوم را از نظر نفوذ و تاثیرگذاری بر تفكر و جریان عمل برنامه ریزی درسی احراز كرد.
سال 1957 یعنی سال پرتاب سفینه اسپوتینك ، نیز سال مهمی در تاریخچه برنامه ریزی درسی است. چرا كه به واسطه آن رواج بی سابقه فعالیت های ناظر به طراحی برنامه های درسی جدید- بویژه ریاضی و علوم گردید.دهه 1960، سال نهضت بازگشت به پایه ها است. در این دوره دانشمند پروری برنامه های درسی مورد انتقاد واقع گردید.دهه 1970 را باید سال تضج گرفتن فعالیت های ارزشیابی در حوزه برنامه درسی دانست دهه 1980 و 1990 بهبود كیفیت برنامه درسی، دستور كار قرار گرفت و در عین حال، این مقطع را باید دوران عطف توجه به ماهیت انسانی تعلیم و تربیت نامید كه بارزترین جلوه های آن در نهضت «نومفهوم گرایی» و «پست مدرن» هویداست.
فهرست مطالب

فصل اول:مبانی برنامه ریزی درسی

1- مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی
ایده آلیسم
رئالیسم
پراگماتیسم
ناترالیسم
2- مبانی اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی درسی
3- مبانی روان شناختی برنامه درسی
نظریه یادگیری محرك – پاسخ
نظریه یادگیری میدانی
نظریه یادگیری اجتماعی

دورنمای فصل دوم:عناصر و انواع برنامه درسی و مراحل آن

عناصر برنامه درسی
الگوی چهار عنصری
الگوی 9 عنصری كلاین
سطوح تصمیم گیری
برنامه درسی اكادمیك
برنامه درسی اجتماعی
برنامه رسمی
برنامه نهادی
برنامه آموزشی
برنامه تجربه شده
انواع برنامه درسی
برنامه درسی پنهان
برنامه درسی پوچ (عقیم)
برنامه اشكار
برنامه رسمی
برنامه آرمانی
برنامه رشد گرا
برنامه مكتوب
برنامه كلینكی
مراحل برنامه ریزی درسی
سه مرحله كلی
طراحی
اجرا
ارزشیابی
مراحل الگوی تایلر
مرحله الگو تابا
مراحل 14 چهارده گانه برنامه ریزی درسی
مراحل 9 گانه برنامه ریزی درسی
مراحل برنامه ریزی درسی از نظر لوی
1- آماده سازی رئوس برنامه درسی
2- تهیه و تدوین موارد وسایل آموزشی
3- اجرای برنامه

دورنمای فصل سوم:مشخص كردن هدفهای برنامه درسی

سطوح اهداف
از نظر كراتول
از نظر داویس
از نظر كارشناسان یونسكو

دورنمای فصل چهارم:انتخاب محتوای برنامه درسی

تعریف محتوا
سیلور و الكساندر هیمان
لوی شواب
دیدگاههای اساسی در انتخاب محتوا
1- دیدگاه سنتی
2- دیدگاه پویا
3- دیدگاه سازنده
ضوابط عملی برای انتخاب محتوا
معیارهای انتخاب محتوا
اهمیت اعتبار
علاقه
سودمند قابلیت یادگیری
انعطاف پذیری
ملاك های انتخاب محتوا در برنامه ریزی درسی
1- تناسب با عوامل و ارزشهای اجتماعی
2- تناسب با وی‍ژگیها و نیازهای یادگیرندگان
3- تناسب با قانونمندیهای برنامه درسی
مسائل اساسی در سازماندهی محتوای برنامه درسی
الگوهای سازمان دهی محتوا برنامه درسی
برنامه درسی موضوع محور
الف:برنامه درسی موضوعات مجزا
ب:برنامه درسی موضوعات وسیع یا درهم تنیده
ج:برنامه درسی مارپیچی
برنامه درسی دانش آموز محور
الف:برنامه درسی پایه مشترك یا هسته ای
ب: برنامه دسی مبتنی بر كار گروههای اجتماعی
ج: برنامه درسی فعالیت محور
د: برنامه درسی انسانگرایانه
سازماندهی محتوای برنامه درسی
سازماندهی افقی
مبتنی بر رشته های علمی
موازی سازی رشته ها
چند سانه ای
بین رشت ای
فرا رشته ای
سازماندهی عمودی
از مساله تا كشف
ساختار دانش
از عینی به ذهنی
از ساده به شكل

دور نمای فصل پنجم:انتخاب راهبرد دهای یاددهی – یادگیری (روش تدریسی)

انواع روش تدریس از كتاب لوی
تدریس توضیحی
یادگیری اكتشافاتی
تدریس به روش تشكیل گروهای كوچك
روش یاددهی- یادگیری انفرادی
یادگیری تسلط یاب
باز های آموزشی
آموزش برنامه ای
انواع روش تدریس از دیدگاه سیلور و الكساندر
مدلهای مرتبط با موضوع درسی
مدلهای مرتبط با شایستگی های خاص
مدلهای مرتبط با صفات و فرایند های انسانی
مدلهای هم بسته با نقش ها و فعالیتهای اجتماعی
مدلهای هم بسته با فعالیتهای مبتنی بر علایق و نیازها
روش های تدریس فعال و غیر فعال
فعال
روش بحث
روش های اكتشافی
حل مسئله
گردش علمی
ایفای نقش
غیر فعال
رویكرد آیزنر از رویكردهای فعال در تدریس
1- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه برونر،رویكرد اكتشافی
2- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه آزوبل : رویكرد پیش سازمان دهنده
3- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه دیوی : رویكرد پژوهش یا حل مسئله
انواع روشهای تدریس در كتاب آقای شعبانی
1- روشهای تدریس سنتی
2-روش های تدریس جدید ( آموزش انفرادی )
الگوهای تدریس از نظر "جویس و برویس
1- الگوهای خانواده اجتماعی
2-الگوهای خانواده اطلاعات پردازی
3- الگوهای خانواده رفتاری تدریس

دورنمای فصل ششم:نظارت و ارزشیابی در برنامه ریزی درسی

كنترل كیفیت برنامه درسی
اصلاح و بازنگری برنامه
برنامه درسی رو به زوال
برنامه درسی رو به زوال افتراقی
تعاریف مختلف ارزشیابی
ارزشیابی به مثابه بررسی میزان حصول به هدف ها (تایلر)
ارزشیابی به مثابه فرایند جمع آوری اطلاعات برای تمیم گیری ( استافل بیم، كرونباخ و آلكین)
ارزشیابی به مثابه سنجش یادآوری درباره شایستگی و ارزش چیزی ( بی بای، ولف)
انواع ارزشیابی از نظر زمان اجرا
ارزشیابی تشخیصی
ارزشیابی تكوینی
ارزشیابی پایانی
كاركردهای ارزشیابی
جنبه های اساسی در ارزشیابی از برنامه درسی
الگوهای ارزشیابی
1- الگوی هدف محور ( الگوی تایلر)
2- الگوی هدف- آزاد (اسكریون )
3- الگوی سیپ (Cfipp)‌ (استافل بیم):
مراحل ارزیابی تكوینی
1- ارزیابی نمونه برنامه
2- آزمایش اولیه برنامه
3- اجرای آزمایشی برنامه

حسین بازدید : 91 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

مقاله-شمع-درجا-(Bored-pile).aspx"> مقاله شمع درجا (Bored pile)

شمع درجا از خانواده شمع های بتنی می باشد و نام های دیگر آن شمع درجا ، شمع ساخته شده در محل، شمع ریختنی، شمع جایگزینی و شمع بدون تغییر مکان می باشد
دسته بندی عمران
بازدید ها 96
فرمت فایل doc
حجم فایل 1949 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مقاله شمع درجا (Bored pile)

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

شمع درجا (Bored pile)

معرفی
شمع درجا از خانواده شمع های بتنی می باشد و نام های دیگر آن شمع درجا ، شمع ساخته شده در محل، شمع ریختنی، شمع جایگزینی و شمع بدون تغییر مکان می باشد. شمع درجا به دلیل نامحدود بودن در قطر و عمق حفاری دارای بیشترین کاربرد و تنوع در بین تکنولوژی های اجرای پی های عمیق می باشد.در شمع های درجا ابتدا توسط ماشین آلات حفاری یک چاه با مقطع و عمق مورد نظر در زمین حفر شده و سپس در داخل آن اقدام به بتن ریزی با مصالح مرغوب می نمایند که البته این بتن می تواند مسلح یا غیر مسلح باشد .
انواع شمع بتنی درجا
a: شمع درجای معمولی
b: شمع انباره ای یا کف پهن(پدستالی)
بسته به شرایط ممکن است ترکیبی از روش های بالا اجرا شود.
کلمات کلیدی:

شمع ریختنی

شمع جایگزینی

شمع های بتنی

شمع بدون تغییر مکان

اجرای شمع درجای بتنی


حسین بازدید : 174 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)

مقاله-ترجمه-شده-رشته-مديريت-و-اقتصاد-با-عنوان-استف.aspx"> مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏

این مطالعه با بررسی چگونگی استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و سیستم های مدیریت مشتری ‏محور به عنوان یک قابلیت در سطح بنگاه های اجتماعی مدیریت در ارتباط مشتری‎(CRM)‎‏ است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 90
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏ ‏

عنوان انگلیسی :

Social media technology usage and customer relationship performance: A capabilities-based examination of social CRM

چکیده :
این مطالعه با بررسی چگونگی استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و سیستم های مدیریت مشتری ‏محور به عنوان یک قابلیت در سطح بنگاه های اجتماعی مدیریت در ارتباط مشتری‎(CRM)‎‏ است. ‏طراحی در بازار شامل سیستم های اطلاعاتی و مدیریت استراتژیک است و مفهوم این مطالعه نادازه ‏گیری قابلیت های ‏CRM‏ اجتماعی است.
قسمت دوم این تحقیق چگونگی قابلیت های اجتماعی را ‏در هر دو سیستم مدیریت مشتری محور و فناوری های رسانه اجتماعی را بررسی می کند. این دو منبع ‏در برداشت از یک اثر تعاملی در شکل گیری قابلیت بنگاه موثر بوده و نشان داده شده است که عملکرد ‏ارتباط با مشتری مثبت می باشد. این مطالعه تجزیه وتحلیل داده ها را از 308 سازمان با استفاده از روش ‏مدلسازی معادلات ساختاری انجام داده است.‏
کلیدواژه ها:

قابلیت های ‏CRM‏

رسانه های اجتماعی

عملکرد رابطه مشتری

مقدمه :
شبیه به بسیاری از مدریان بازاریابی اواخر سال 1910 تا اوایل سال 2000 به کارگیری گسترده ارتباط ‏با مشتریان‎(CRM)‎‏ مدیران امروزی نیز دست به یکپارچه سازی فناوری ها یعنی برنامه های ‏کاربردی رسانه های اجتماعی و استفاده از فرایند های موجود برای توسعه قابلیت ارتباط با مشتریان ‏براساس تکنولوژی ‏CRM‏ در رسانه های اجتماعی احتمالی دست زدند که یک مفهوم جدید را به وجود ‏آورد. که شامل یک اشتراک و شبکه متمرکز با رویکرد مدیریت روایبط مشتری منجر شد.
این روش ‏به تازگی ظهور پیدا کرده و حفظ روابط مشتری را به دنبال دارد.(گرینبرگ 2010). محققان بازاریابی ‏CRM‏ اجتماعی را به عنوان یک ادغام از فعالیت های مشتری تعریف کردند. که از جمله ‏فرایندها،سیستم ها و ف5ناوری با برنامه های رسانه اجتماعی نوظهور برای شرکت مشتریان در گفتگو و ‏همکاری و تقویت روابط مشتری منجر شده است.(گرینبرگ1010و ترایتر2012). سازمانها در حال به ‏رسمیت شناختن پتانسیل ‏CRM‏ اجتماعی بوده و سرمایه گذاری های قابل توجهی در رابطه با ‏تکنولوژیCRM‏ در دوسال گذشته انجام داده اند.
با توجه به تحقیقات سارند و همکارانش در سال 2011 ‏هزینه تکنولوژی ‏CRM‏ بیش از 40%در سال 2010افزایش بافته و انتظار می رود به بیش از یک ‏میلیارد دلار در سال 2013 برسد. با وجود برنامه های رسانه های اجتماعی اثربخشی تکنولوژی ‏CRM‏ تا ‏حد زیادی ناشناخته باقی مانده و تحت بررسی قرار داده نشده است. لذا چند پرسش بدون جواب باقی مانده ‏است. ‏
فهرست مطالب :
چکیده:‏ ‏2‏
کلیدواژه ها:‏ ‏2‏
‏1-مقدمه:‏ ‏2‏
‏2-پس زمینه نظری و مدل مفهومی:‏ ‏4‏
‏2-1قابلیت های ‏CRM‏ اجتماعی:‏ ‏5‏

‏2-3:استفاده از فناوری های رسانه ای اجتماعی:‏ ‏7‏

‏2-5 نتیجه عملکرد قابلیت های ‏CRM ‎‏ اجتماعی:‏ ‏10‏

H4‎‏ : قابلیت های ‏CRM‏ اجتماعی در ارتباط موثر با مشتری:‏ ‏11‏

‏3-2 اقدامات:‏ ‏11‏
‏3-3- استراتژی عقیلی:‏ ‏13‏
‏3-4- بررسی مدل ساختاری:‏ ‏13‏

‏3-5 اثارت مستقیم:‏ ‏13‏

‏3-5-2 اثر متقابل:‏ ‏14‏
‏4- نتیجه گیری و پیشنهادات:‏ ‏15‏
‏4-1 مفاهیم برای تمرین:‏ ‏17‏
محدودیتها و تحقیقات آینده:‏ ‏18‏

جدول 1:ابزار،انحراف استاندارد و ارتباط ساختاری ‏18‏

جدول 2 نتایج مدلسازی ‏19‏

حسین بازدید : 115 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)
این پژوهش بر این اساس استوار است که چالشهای میان ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای در دوران ریاست جمهوری جرج بوش جمهوریخواه و اوباما دمکرات همواره همسو بوده است
دسته بندی علوم سیاسی
بازدید ها 3
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1077 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 160
چالشهای جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی

چالشهای جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای

(مطالعه موردی:در دوران ریاست جمهوری بوش و اوباما)
چکیده :
در دنیای امروز که علوم و فنون و تکنولوژیهای بسیار پیچیده بی مهابا و به سرعت در حال رشد و گسترش می باشد، کشورهای مختلف جهان به این علوم و فنون و دستیابی به آن به عنوان یکی از مولفه های کسب و حفظ قدرت که در واقع رسالت اصلی آنها در نظام بین المللی است، نگاه می کنند. جمهوری اسلامی ایران هم دستیابی به این علوم و فنون پیچیده (که در این پژوهش «علم هسته ای» مد نظر است) را یکی از مولفه های کسب و حفظ قدرت و پرستیژ در منطقه خاورمیانه و نظام بین المللی می داند، اما چون حوزه علوم هسته ای و پیشرفت در آن به میزان بالایی می تواند توازن فعلی قدرت در منطقه و نظام بین الملل را به چالش بکشد، دستیابی معدودی از کشورها به این تکنولوژی از سوی قدرتهای غربی و در راس آن آمریکا که خود آن را در اختیار دارند، به طرق گوناگون از جمله ارجاع مسئله هسته ای ایران به شورای امنیت به چالش کشیده شده است.
این پژوهش بر این اساس استوار است که چالشهای میان ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای در دوران ریاست جمهوری جرج بوش جمهوریخواه و اوباما دمکرات همواره همسو بوده و حتی تغییر دولت در ایالات متحده و انتقال قدرت از جمهوریخواهان به دمکراتها تاثیری در نوع نگاه و برخورد آنها با مسئله هسته ای ایران نداشته چرا که اصول و پایه های سیاست خارجی ایالات متحده به خصوص در مورد منطقه خاورمیانه و ایران، تغییر ناپذیر و دارای نقاط اصطکاک ثابت و لایتغیری با اصول سیاست خارجی ایران می باشد. مسائلی مانند اسرائیل، فلسطین، حمایت ایران از حزب الله لبنان و مسئله هسته ای ایران از مواردی است که سیاست خارجی دو کشور را به صورت کامل در نقطه مقابل یکدیگر قرار داده و به چالش کشیده و باعث شده که حل چالش پرونده هسته ای ایران بسیار مشکل گردد. چرا که اصول سیاست خارجی دو کشور در اساس با هم در تقابل است و حتی تغییر دولتهای دو کشور در سالهای اخیر باعث تغییر در آن اصول و دیدگاهها نگردیده و به یک گره تقریباً کور تبدیل شده است.
کلید واژه ها:

شورای امنیت

انرزی هسته ای

سیاست خارجی

فهرست مطالب
فصل اول:مقدمات و کلیات
فصل دوم:چارچوب نظری تحقیق

فصل سوم:چالشهای میان جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای

فصل چهارم:عوامل چالشهای جمهوری اسلامی ایران و شورای امنیت در قضیه هسته ای در دوران ریاست جمهوری بوش و اوباما

فصل پنجم:نتیجه گیری

حسین بازدید : 110 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)
استراتژی ایجاد تمایز به معنای تولید کالا و یا خدماتی است که به خودی خود منحصر بفرد هستند و همانند آن تاکنون در بازار یافت نشده است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 15
فرمت فایل doc
حجم فایل 130 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 178
عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش

مطالعه موردی:لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate
*همراه با پرسشنامه
بیان مسئله
موفقیت یک سازمان تنها در مجموعه اهداف روشنی که سازمان برای خودش قرار می دهد، تعیین می گردد. برای بسیاری از سازمان های بازرگانی، سود یک هدف مهم است و می تواند ترکیبی از نتایج مالی کوتاه مدت افزایش منابع یا جریان نقدی و افزایش ارزش ویژه ی برند باشد.افزایش در ارزش ویژه ی برند معادل یک دارایی هست که توسط عادات مشتریان و نگرش-های آن ها به برندشان داده می شود. در این نوشته سعی شده است، ابعاد این مفهوم، دیدگاه های مختلف نسبت به آن و بازاریابی آن هرچند مختصر توضیح داده شود. (پیک شیوا، دی 1386)
مفاهیمی نظیر استراتژی های کلی، روش های قیمت گذاری، توزیع، توسعه تبلیغات و تقسیم-بندی در بازار مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. فاکتورهایی مانند نفوذ در بازار، سود، بودجه، بررسی اقتصادی، سرمایه گذاری های کلان، فعالیت های دولتی، تغییرات آماری، پدید آمدن تسهیلات تکنولوژیک و گرایشات فرهنگی در بازاریابی لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
به منظور تبیین خط مشی کلی بازاریابی می بایست همواره دو نکته اساسی را درنظر داشت:
1. چگونه می توانید در عرصه رقابت ها، تجارت مقرون به صرفه ای داشته باشید.
2. چگونه می توانید از برنامه های معین شده روزانه حمایت کرده و آن ها را اجرا نمایید.
این روزها به دلیل بوجودآمدن رقابت های بسیار شدید و تنگاتنگ، تعیین یک نوع استراتژی کلی از ملزومات کار به شمار می رود. شما با این کار می توانید توان برابری محصولات خود را با سایر کالاها تضمین کنید؛ برای پی ریزی این استراتژی باید اسلوب مشخصی را به کار گیرید تا بتوانید آن را به طور روزانه در برنامه کاری خود به مرحله اجرا درآورید. اگر تکنیک انتخابی شما توسط منبع موثقی از کارشناسان متبحر پی ریزی نشده باشد، ارزش چندانی نداشته و کاربردی نخواهد بود.در روند ایجاد یک طرح کاربردی در عرصه تجارت باید عوامل بیشماری را درنظر گرفته و مورد بررسی قرار دهید. البته در میان کلیه این عوامل، فاکتورهایی هستند که از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند. باید توجه داشت که تعیین هرگونه خط مشی کلی نیازمند ملاحظات مخصوص به خود می باشد. لازم نیست «همه » ی عوامل مهم را در تبیین خط مشی های کلی، دخیل کنیم. اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه خواهید شد که در اکثر استراتژی ها نقاط اشتراکی به چشم می خورد. در این قسمت نگاهی به چند نمونه از مهم ترین فاکتورهای قابل بررسی خواهیم داشت.
برای تعیین استراتژی کلی، ابتدا باید اهداف کلی سرمایه گذاری و تشکیلات اقتصادی خود را معین کنید. به طور کلی این مطلب در یکی از چهار گزینه زیر تعریف می شود:
اگر بازار نیاز مبرمی به کالای ارائه شده شما داشته باشد و کالا با بهره گیری از بهترین کیفیت عرضه شود، باید سرمایه گذاری کلانی روی آن انجام دهید تا ارائه خدمات به بهترین نحو انجام پذیرد.اگر بازار نیاز مبرمی به کالای شما داشته باشد، اما کالا از کیفیت چندان مطلوب برخوردار نباشد، باید سعی کنید که به هر نحوی که شده کیفیت کالا را بهبود بخشیده و این مقوله را در رأس اولویت های تجاری اولویت لوکس خودرو قرار دهید.اگر بازار نیاز چندانی به کالای شما نداشته باشد، اما در عین حال محصولات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند باید بازاریابی کنید تا بتوانید میزان تقاضا را بالا برده و میزان سود خود را افزایش دهید.
پس از اینکه توانستید بهترین راه کسب سود را انتخاب کنید، قدم بعدی این است که روشی را برای چگونگی «عرضه» انتخاب کنید؛ بیشتر باید به دنبال روشی باشید که در بازار عمومیت بیشتری داشته باشد، به این معنا که باید از استراتژی های کلی و عمومی پیروی کنید. (این نوع استراتژی ها برای نخستین بار توسط «مایکل پورتر» در کتاب معروفش با نام «مزایای رقابت» بیان شد).
کلمات کلیدی:

برند تجاری

ارزش ویژه برند

استراتژی های رقابتی

سیستم بازاریابی و فروش

اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق
استراتژی مدیریت قیمت ها بر این اصل استوار است که شما می توانید خدمات و یا کالاهایی با کیفیت بالا را تولید کرده و آنها را با قیمتی پایین تر از قیمت رقبا به فروش برسانید. این قیمت های پایین به تدریج به شما سود می رسانند چراکه میزان تقاضا بالا می رود و فروش افزایش پیدا می-کند. برخی از فاکتورهایی که باید در مقوله مدیریت نرخ ها به آن توجه داشت، این است که خدمات و محصولات باید همچنان در دسترس بوده و قابل استفاده باشند، سرمایه در چرخه کار باشد، توانایی و مهارت کارکنان در تولید بالا باشد، نیروی انسانی به خوبی مدیریت شود، هدف از تولید محصول تسهیل در ساخت و مصرف آن باشد، توزیع با قیمت پایین انجام شود. (کاتلر فلیپ و گری آرمسترانگ، 1386)
استراتژی ایجاد تمایز به معنای تولید کالا و یا خدماتی است که به خودی خود منحصر بفرد هستند و همانند آن تاکنون در بازار یافت نشده است. برای جلوه دادن بیشتر کار می توانید به مارک های جدید، تکنولوژی اختصاصی، ویژگی های استثنایی، خدمات ممتاز، شبکه قوی توزیع، و یا سایر مواردی که در صنعت شما بی همتا هستند، اشاره کنید. این بی همتایی نهایتاً باید شما را به سودی بیش از هزینه صرف ساخت محصولات کارخانه ای برساند. از دیگر شرایطی که برای حمایت از استراتژی ایجاد تفاوت (تمایز) باید ذکر کرد، می توان به موارد مقابل اشاره کرد: قابلیت های بالای بازاریابی، بررسی فنی و موثر محصولات، داشتن پرسنل خلاق، برخورداری از توانایی انجام مطالعه و تحقیق و برخورداری از اعتبار بالا.
استراتژی متمرکز یکی از دشوارترین و از نظر تکنیکی یکی از پیشرفته ترین استراتژی های کلی و عمومی به شمار رود، و هدایت ورهبری آن نسبت به استراتژی ایجاد تمایز و مدیریت قیمت ها دشوارتر است. این نوع استراتژی برای هدف گیری یک بخش «متمرکز» درنظر گرفته شده است و معمولاً زمانی به کار گرفته می شود که استعمال استراتژی مدیریت قیمت ها و ایجاد تفاوت در بازار، مقرون به صرفه نباشد. این تکنیک معمولاً برپایه تحت پوشش قرار دادن هدفی خاص، آن هم به طور استثنایی و متفاوت (و نه مثل همیشه) می باشد تا به موجب آن توان رقابت را از دیگران بگیرد و به اصطلاح آنها را خلع سلاح نمایید. در این شیوه اغلب خورده پاهای موجود در بازار سرمایه هدف قرار می گیرند و از آنجایی که این نوع تولیدکنندگان، کوچک هستند و توان رقابت شدید را ندارندبه سرعت از پا درمی آیندو در نتیجه شما در کوتاه مدت صاحب سود فراوانی می-شوید و این اهمیت ما را بر آن داشت تا پژوهش را به عوامل موثر در بهینه سازی سیستم بازاریابی و فروش لوازم لوکس خودرو با برند Rockford Fosgate اختصاص دهیم. (همان)
فهرست مطالب
فصل اول مقدمه 8
چکیده 9
واژگان کلیدی 9
مقدمه 10
1- بیان مسئله 12
2- اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق 14
سؤال تحقیق: 16
هدف تحقیق: 16
فرضیه های تحقیق: 17
قلمرو تحقیق: 17
قلمرو موضوعی: 17
قلمرو زمانی: 18
قلمرو مکانی: 18
3- منابع و ابزارهای پژوهش: 18
4- مفاهیم و واژگان اختصاصی 19
برند چیست؟ 19
فصل دوم كلیات پژوهش 20
مقدمه 21
نگرش از برون به درون سازمان 24

مفاهیم مرتبط با برند 25

ارزش ویژه برند (Brand Equity): 25

مدیریت استراتژیک برند (Brand Strategic Management): 26

تصویر برند (Brand Image) 26
آگاهی از برند (Brand Awareness) 27
تداعیهای برند (Brand Associations) 27

نمودار سازمانی در خصوص بخش مدیریت برند 27

1- مدیر برند (The Brand Managere) 28
2- مدیر ارزش برند (The Brand Equity Manager) 28
3- مدیر دامنه برند (The Domain Brand Manager) 28
4- مدیر برند در سطح جهانی (The Global Brand Manager) 29
5- مدیر ارشد اجرایی CEO 29
6- مدافع برند (The Brand Champion) 29
7- مدیر طبقه (The Category Manager) 30
8- کمیته برند (The Brand Committee) 30
9- هماهنگ کننده ارتباطات (The Communication Coordinator) 30

2-1- سیر تکامل بازاریابی و اهمیت آن برای سازمانها: 30

2-2- اصول و استراتژیهای نوین در بازاریابی تجاری: 33
2-3- قومشناسی مشتریان: 50
متدولوژی: 51
کاربردهای قومشناسی مشتریان: 52

2-4- بازاریابی ویروسی چیست؟ 52

2-5- اشتباه فاحش در بازاریابی 55
2-6- مدیریت برند و خوشنامی قدرتمندی نام تجاری: 58

تشریح نام تجاری: 60

تبیین نام تجاری از دیدگاههای مختلف 62
1) دکارت و کاربرد برهان ریاضی در مدیریت نامهای تجاری: 63
2) روسو و اهمیت عواطف و احساسات: 64
نیچه و خلق ارزشها 65
آکر (ارزش ویژه نام تجاری) 66
3) کلر (ارزش ویژه نام تجاری برمبنای مشتری) 67
1. نظریه مصرف تظاهری: 67
2. مدل بی.اِی.وی 68
اهمیت نام تجاری: 71

2-7- عوامل مؤثر بر توانمندیهای نام تجاری: 74

الف) وفاداری نام تجاری 74
ب) ارزشهای مشتریپسند 75
مزایای نام و نشان تجاری 77

جایگاه یابی نام و نشان تجاری 78

تعریف ایجاد نام و نشان تجاری 78
اصول ایجاد نام و نشان تجاری 79
ارکان ایجاد نام و نشان تجاری: 81

برندسازی الکترونیک: 83

مراحل ایجاد نام و نشان تجاری اینترنتی: 83
مرحله یک: تعریف نام و نشان تجاری 83
مرحله دو: تعیین آیندهای مطلوب برای نام و نشان تجاری 84
مرحله سه: ایجاد استراتژی نام و نشان تجاری 85
مرحله چهار: شناسایی مراحل فعالیت نام و نشان تجاری 87
مرحله پنج: قدرت نفوذ جنبههای منحصر بفرد اینترنت 87
مرحله شش: پایش، ارزیابی و تطبیق 88

ارکان ایجاد نام و نشان تجاری اینترنتی: 88

رکن اول: درک مشتریان 88
رکن دوم: ارتباطات بازاریابی 90
رکن چهارم: محتوا 92
3- یکپارچگی ارکان: 94

2-8- عوامل مؤثر بر برند: 96

موفقیت برند: 97
ارزش افزوده برند: 98
برندسازی: 98
مدیریت برند: 99

3- چگونگی ارتباط با مشتریان از طریق نام تجاری یک برند: 101

4- ایجاد نام و نشان تجاری اخلاقی: 102
5- اهداف سوال برانگیز نامسازی 104
مدیریت نام تجاری برند: 106
2-8- آسیب پذیری نام و نشان تجاری 107
تصاویر چندگانه نام و نشان تجاری 107
نقص در مدلهای مربوط به نام و نشان تجاری 108
ماتریس استراتژیهای نام تجاری 109
نامسازی اخلاقی و اعتبار شرکت 111
نامسازی و مسئولیت اجتماعی شرکت 112
ارزش ویژه نام و نشان 113
2-9- عوامل ویژه موثر بر نام و نشان تجاری 114
ـ توجه مشتریان به اخلاقیات نام و نشان 114
تأثیر بازاریابی خدمات بر نام و نشان تجاری شرکتهای تولیدی: 116
2-10- نقش خدمات در کسب مزیت رقابتی 118
استراتژیهای ارائه خدمات 121
توانایی ضعیف در ارائه خدمات به مشتری: 122
استراتژی خلق ارزش با همکاری مشتریان برای حداکثر کردن ثروت سهامداران: 125
تعالی در اجرای خدمات (افراد و فرآیندها): 130
استراتژی برنامهریزی بهبود خدمات: 131
2-11- استانداردسازی و ارزیابی برندهای مختلف: 137
2-12- ویژگیهای بازارهای خدمات: 149
2-13- نتیجه گیری 152
فصل سوم روش تحقیق 154
1-3- مقدمه 155
3-2- روش تحقیق 155
3-3- جامعه آماری 157
3-4- نمونه آماری 157
3-5- تعیین حجم نمونه 158
3-6- روش نمونه گیری 158
3-7- روشهای جمع آوری دادهها 158
3-8- تجزیه و تحلیل 159
فصل چهارم تجزیه و تحلیل دادهها 160
4-1- نتیجه گیری 169
الف) نتیجه گیری براساس مشخصهای فردی افراد نمونه: 169
ب) نتیجه گیری براساس فرضیات تحقیق: 169
4-2- پیشنهادات 170
4-3- پرسشنامه 171
منابع 175

حسین بازدید : 115 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)
موضوع روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا یکی از چالش‌آمیزترین مسائل سیاسی دو کشور در دهه اخیر بوده که تداوم، تطویل و افزایش روزافزون حوزه های تنش بر پیچیدگی آن افزوده است
دسته بندی علوم سیاسی
بازدید ها 16
فرمت فایل pdf
حجم فایل 19158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 141
استراتژی امنیتی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی

استراتژی امنیتی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران

چکیده:
موضوع روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا یکی از چالش‌آمیزترین مسائل سیاسی دو کشور در دهه اخیر بوده که تداوم، تطویل و افزایش روزافزون حوزه های تنش بر پیچیدگی آن افزوده است. در موضوع خاص روابط ایران و آمریکا بنیادهای فکری، شخصیت های اصلی روابط و اختلافات موجود به شمار می آید، که به سختی قابل تغییر بوده و عدم توجه به ثبات یا تغییرات موجود در این سطح منجر به آشفتگی استراتژی‌ها خواهد شد. در واقع استراتژی‌ها برگرفته از نگرش‌ها هستند؛ نگرش‌هایی که ایجاد تغییر در آن‌ها سهل‌تر از شخصیت‌ها و بنیادهای فلسفی صورت می گردد؛ اما این تغییرات به راحتی دگرگونی‌های متناوب در حوزه نظر نیست.
سیاست خارجی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران، طی ٣ سال گذشته از نوسان زیادی برخوردار نبوده و این کشور راهبرد یکسانی را در مواجهه با ایران در دستور کار قرار داده است؛ اگر چه در مقاطع مختلف به لحاظ روشی، سعی کرده تا از تاکتیک­های متنوعی برای پیشبرد استراتژی مهار و کنترل رفتار جمهوری اسلامی بهره­گیری نماید. نوشتار حاضر بر آن است تا ضمن اشاره به سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، به بررسی و تحلیل منطق رفتاری دولت باراک اوباما بپردازد.
کلید واژه ها:

سیاست خارجی

روابط ایران و آمریکا

رئالیسم و سازه انگاری

استراتژی امنیتی آمریکا در قبال ایران

فهرست مطالب
فصل اول:مقدمات و کلیات
فصل دوم:چارچوب نظری تحقیق
فصل سوم:رویکرد ایران
فصل چهارم:اهداف استراتژی امنیتی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران

حسین بازدید : 99 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)
كشور آذربایجان به عنوان بخشی از قفقاز ،در طول تاریخ از موقعیت جغرافیایی برتر و كلیدی برخوردار بوده و به سبب این موقعیت همواره در معرض توجه دولت ها و قدرت های بزرگ قرار داشته است
دسته بندی علوم سیاسی
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 419 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 200
تاثیر و نقش آمریکا بر روابط اقتصادی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی

تاثیر و نقش آمریکا بر روابط اقتصادی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان

(بصورت جامع و کامل 200 صفحه در قالب ورد)
چکیده:
جمهوری اذربایجان در سال 8228 با فروپاشی شوروی به استقلال رسید این كشور به جهت دارا بودن منابع و ذخایر غنی نفت و گاز پتانسیل ها و توانمندی های خاص در منطقه قفقاز جنوبی ، موقعیت ژئوپلیتیکی و جغرافیایی ویژه و داشتن مرز طولانی با ایران ، توجه قدرتهای فرامنطقه ای امریکا و اسراییل را بخود جلب كرد. بحران قره باغ و نابسامانی داخلی و اقتصادی سبب شد جمهوری اذربایجان كرایش به یک قدرت فرامنطقه ای و غربی جهت حل مشکلات خود كند كه بهترین گزینه برای خود را برقراری روابط با ایالات متحده امریکا دانست . - روابط ایران و جمهوری اذربایجان به سبب همسایگی و اشتراكات فراوان به چندین سده می رسد.
روابط اقتصادی دو كشور به سالهای 8399 3 می رسد كه ان زمان تحت سیطره شوروی بود وبعد از استقلال جمهوری اذربایجان ، ایران نخستین شریک تجاری اذربایجان بود .در سال 8339 روابط سیاسی دو كشور چند ماه پس از استقلال اغاز شد بدین ترتیب حتی سفارت ایران در باكو نیز جزو اولین سفارت خارجی در جمهوری اذربایجان بود . ایالات متحده امریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره سعی بر به انزوا كشیدن ایران، تحریم و مهار ان را دارد و ایران، ایالات متحده امریکا را بزرگترین دشمن خود می داند . وجود امریکا در مرزهای شمالی ایران سبب گشته روابط دو كشور را دچار نوعی بحران و فراز و نشیبهایی كند . این پایان نامه با بررسی روابط اقتصادی سیاسی دو كشور سعی بر این دارد تا وجود و نقش امریکا بر سردی این – روابط را مشخص كند كه بنظر می رسد امریکا با بازی تفرقه بیانداز و حکومت كن بدنبال اجرای سیاستها و اهداف خود است . باشد كه این تحقیق بتواند بستر و زمینه های همکاری در تمام زمینه ها را برای دو كشور بخوبی شناسایی كند تا همانند ادامه روابط اقتصادی كه روندی چشمگیر داشته همکاری سیاسی دو كشور را هم بسط دهد.
کلمات کلیدی:

سیاست خارجی

روابط اقتصادی سیاسی ایران و آذربایجان

نقش آمریکا بر روابط اقتصادی سیاسی ایران و آذربایجان

مقدمه
آذربایجان یکی از قدیمی ترین نقاط سکونت انسان به شمار می رود كه آثاری از انسان )آزیخ آنتروپ( در آن كشف شده است. سرزمینی كه امروزه جمهوری آذربایجان نام دارد. از زمان سکونت مادها در این مناطق )از زمان هخامنشیان ( تا دوره قاجاریه ، بخشی از قلمرو ایران بوده است و در نامیده می شد كه پس از تسلط بلشویک ها در سال 8281 میلادی نام آذربایجان به » آران « طول تاریخ خود گرفت.پس از جنگ های طولانی ایران و روس با انعقاد معاهده گلستان در سال 8183 میلادی ایالت های باكو ، شیروان ،گنجه ،لنکران و دربند از ایران جدا شدند. در پی شکست مجدد ایران از روسیه در سال 8191 ، بر اساس معاهده تركمنچای ایالت های ایروان ، نخجوان و بخش جنوبی تالش از پیکره ایران جدا گردیدند.جمهوری آذربایجان در سال 8228 با فروپاشی شوروی به استقلال رسید، كشور آذربایجان به عنوان بخشی از قفقاز ،در طول تاریخ از موقعیت جغرافیایی برتر و كلیدی برخوردار بوده و به سبب این موقعیت همواره در معرض توجه دولت ها و قدرت های بزرگ قرار داشته است .
موقعیت جغرافیایی و ذخایر نفتی این كشور و داشتن مرزهای طولانی با جمهوری اسلامی ایران باعث گردید كشورهای غربی از جمله آمریکا و اسرائیل توجه خاصی به آن نمایند و در این راستا با نفوذ در سامانه سیاسی حاكم بر این كشور زمینه های حضور و تسلط اقتصادی و نظامی خود را فراهم نمایند.كشور آذربایجان بخشی از جغرافیای جهان اسلام است و مردمان ساكن در این اراضی همواره در طول قرون و اعصار متمادی به تاریخ و فرهنگ خود پایبند بوده اند. پیروان دین اسلام در آذربایجان 23/4 درصد جمعیت این كشور را تشکیل می دهند كه 39 درصد آن شیعه مذهب و 39 درصد نیز سنی) حنفی ( مذهب می باشد.
با توجه به آنچه گفته شد بخشی از تاریخ دو كشور مشترک بوده و مردم جمهوری آذربایجان با جمعیت آذری زبان كشورمان كه بخش اعظم از جمعیت كشورمان را تشکیل می دهد دارای اشتراكات فرهنگی قومی و نژادی می باشند . ساكنان مناطق مرزی ایران و جمهوری آذربایجان دارای ارتباطات خانوادگی و عاطفی گسترده ای هستند.آذربایجان قبل از كسب استقلال خود با بحران قره باغ روبرو گردید به طوری كه با گسترش جنگ در ایالت ناگورنور قره باغ واشغال بخشی از سرزمین آذربایجان توسط ارمنستان جمعیت زیادی از ساكنان آن آواره شدند و تلاش های به عمل آمده برای حل بحران تا كنون بی نتیجه بوده است .
دو كشور جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان می توانند با نزدیک نمودن دیدگاههای خود به یکدیگر با استفاده از توانایی های موجود به عنوان دو كشور مسلمان شیعه قدم های بزرگی را در راه توسعه هر چه بیشتر بردارند و با توجه به این كه مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام كرده اند كه حاضر هستند پیشرفتهای علمی و فناوری خود را در اختیار كشورهای همسایه ،منطقه جهان قرار دهند لذا مسئولان آذربایجان می توانند با توجه به مزیت های گوناگون موجود و مرزهای مشترک طولانی با برنامه ریزی صحیح بیشترین استفاده را برای پیشرفت كشورمان ببرند برای پایه ریزی ساختار روابط دو كشور در آینده به منظور تعامل هر چه بیشتر ، نیاز به شناخت دقیق یکدیگر می باشد كه امید است این پایلن نامه بتواند منبع خوبی برای این امر باشد.
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول کلیات طرح
- طرح مسئله
- اهمیت موضوع و انگیزه انتخاب آن
- مدل تحقیق
- روش تحقیق
- سوالات تحقیق
- سوالات فرعی
- فرضیه های تحقیق ) بیان روابط بین متغیرهای مورد مطالعه(
- جامعه آماری
- برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری ) در صورت نمونه گیری (
- روش گرد آوری اطلاعات
- روش تجزیه و تحلیل
- متغییرها
- واژگان كلیدی
- محدودیتهای تحقیق
فصل دوم چارچوب نظری
مقدمه
– مطالعات نظری

فصل سوم بررسی روابط سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان

گفتار اول جغرافیای سیاسی
- موقعیت ژئوپلیتیکی جمهوری آذربایجان

- اهمیت موقعیت جغرافیایی جمهوری آذربایجان

- اهمیت استراتژیک جمهوری آذربایجان
- اهمیت جمهوری آذربایجان به عنوان كشوری در قفقاز
- مشکلات استراتژیک جمهوری آذربایجان
- اساس سیاستهای جمهوری آذربایجان

گفتار دوم تاریخچه روابط سیاسی ایران و جمهوری اذربایجان

- - ) ایران و جمهوری دمکراتیک آذربایجان )
- - ) دوره شوروی )
- دوره استقلال

گفتار سوم روابط ایران و آذربایجان

- الف عوامل موثر در روابط جاایران و جمهوری آذربایجان

- همسایگی ) عامل جغرافیایی(
- سوابق تاریخی و اشتراكات فرهنگی

ب(عوامل و بستر های ایجاد همگرایی میان ج ااایران و جمهوری آذربایجان

- در هم تنیدگی ژئوپلیتیکی دو كشور
- تعاملات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی
- برخورداری از دین و مذهب مشترک
- افزایش سطح واقع گرایی در هیئت حاكمه جمهوری آذربایجان

فصل چهارم روابط اقتصادی ایران و آذربایجان

- سابقه تاریخی همکاری اقتصادی میان ایران و آذربایجان
- دوره پس از استقلال
- وجود پتانسیل مناسب برای همکاری اقتصادی
- وضعیت اقتصادی آذربایجان

- گزارش بانک جهانی در خصوص توسعه جمهوری آذربایجان

- وضعیت مبادلات بازرگانی و تراز تجاری
- صادرات ایران به جمهوری آذربایجان
- راهکارهای توسعه بازار
- تحلیل راهبردی
- بزرگترین شركای تجاری جمهوری آذربایجان از لحاظ ارزش صادرات

فصل پنجم ماهیت و کیفیت روابط آمریکا و جمهوری آذربایجان

مقدمه
گفتار اول

( ناتو وقفقاز جنوبی

گفتار دوم

بررسی روابط خارجی و نظامی جمهوری آذربایجان و آمریکا

- گرایش های آمریکایی در آذربایجان

- روابط جمهوری آذربایجان با آمریکا

- برنامه همکاری نظامی آمریکا و جمهوری آذربایجان

- روابط جمهوری آذربایجان و ایالات متحده در سطح استراتژیک

گفتار سوم

- بررسی دلایل حضور ایالات متحده در منطقه قفقاز و جمهوری آذربایجان

نتیجه گیری
منابع و مآخذ

تعداد صفحات : 27

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 263
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,683
  • بازدید ماه : 3,912
  • بازدید سال : 24,863
  • بازدید کلی : 253,920