loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 130 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)

مقاله رشته اقتصاد با عنوان تاثیر کسری بودجه بر نرخ ارز حقیقی در اقتصاد ایران

در این تحقیق ابتدا مفاهیم نرخ ارز حقیقی و عوامل موثر بر آن از قبیل شاخص های کسری بودجه، رابطه مبادله، صادرات غیر نفتی، نقدینگی و غیره مورد بررسی قرار گرفته است همچنین یک مدل تخمینی منطبق با فرضیه ها و اهداف تحقیق و بر مبنای روش های اقتصاد سنجی با استفاده از نرم افزار Eviews به کار گرفته شده است
دسته بندی پایان نامه و مقالات رشته اقتصاد
بازدید ها 40
فرمت فایل doc
حجم فایل 272 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
مقاله رشته اقتصاد با عنوان تاثیر کسری بودجه بر نرخ ارز حقیقی در اقتصاد ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله رشته اقتصاد با عنوان تاثیر کسری بودجه بر نرخ ارز حقیقی در اقتصاد ایران

چکیده
با توجه به این که نرخ ارز حقیقی یکی از متغیرهای اصلی اقتصاد هر کشور به شمار می رود و میزان رقابت پذیری اقتصاد را در عرصه بین المللی تبیین می نماید، به منظور اجتناب از هرگونه نوسان در نرخ ارز حقیقی می بایست عوامل موثر بر آن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد. در این تحقیق ابتدا مفاهیم نرخ ارز حقیقی و عوامل موثر بر آن از قبیل شاخص های کسری بودجه، رابطه مبادله، صادرات غیر نفتی، نقدینگی و غیره مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین یک مدل تخمینی منطبق با فرضیه ها و اهداف تحقیق و بر مبنای روش های اقتصاد سنجی با استفاده از نرم افزار Eviews به کار گرفته شده است. نتایج نشان می دهد که طی دوره زمانی 88-1350، نرخ ارز حقیقی با متغیرهای کسری بودجه و صادرات غیر نفتی ارتباط معکوس و با متغیرهای رابطه مبادله و نقدینگی رابطه مثبت دارد.
واژه های کلیدی:

نقدینگی

رابطه مبادله

کسری بودجه

نرخ ارز حقیقی

صادرات غیر نفتی

مقدمه
با توجه به این که نرخ ارز حقیقی از متغیر های با اهمیت اقتصادی هر کشور می باشد و وضعیت داخلی و بین المللی اقتصاد را از حیث رقابت پذیری تبیین می نماید، هر گونه بی ثباتی و نوسان در عملکرد نرخ ارز حقیقی موجب اثرات منفی بر اقتصاد می شود. به منظور انتخاب سیاست های مناسب پولی و ارزی می بایست عوامل و متغیرهای موثر بر رفتار نرخ ارز حقیقی شناسایی و مورد توجه قرار گیرد. بر اساس مطالعات انجام شده می توان از کسری بودجه، رابطه مبادله، نقدینگی، صادرات غیر نفتی، تولید ناخالص داخلی، نرخ بهره واقعی، سطح عمومی قیمت ها و غیره به عنوان عوامل اصلی موثر بر نرخ ارز حقیقی نام برد.
شایان ذکر است نرخ ارز به واسطه این که رابط بین قیمت های خارجی و داخلی و همچنین ابزاری جهت توسعه صادرات و کاهش واردات به طور هم زمان می باشد، پس تغییر این متغیر مهم اقتصادی می تواند اثرات وسیعی را بر سایر متغیرهای اقتصادی بر جای گذارد و در مجموع کل اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار دهد. هر تغییری در نرخ ارز حقیقی موجب نوسان گردش کوتاه مدت سرمایه و دارایی های خارجی بانک مرکزی می شود و تغییر میزان خالص دارایی های خارجی بر حجم پول داخلی، بدهی های بانک مرکزی و بودجه های سنواتی دولت اثر می گذارد. بنابراین لازمه تغییر حجم پول داخلی این است که از طریق ابزارهای در اختیار بانک مرکزی و اعمال سیاست های پولی و ارزی، نوسانات نقدینگی در کشور کنترل شود و ارزش پول داخلی از یک روند با ثباتی برخوردار باشد.
نرخ ارز یکی از شاخص های مهم در اقتصاد کشور محسوب می شود و در کنار سایر عوامل بر وضعیت اقتصادی کشور تأثیر به سزایی دارد و در واقع تنظیم کننده روابط تجاری کشور با سایر کشورهای دنیا می باشد. متغیرهای زیادی مانند کسری بودجه بر نرخ ارز اعم از اسمی و حقیقی اثر می گذارند. اقتصاد ایران وابستگی شدیدی به درآمدهای نفتی دارد و در سال های اخیر این درآمدها از نوسانات زیادی برخوردار بوده است و از طرف دیگر اختلاف زیاد تورم انباشته داخل و خارج از کشور باعث کاهش قدرت رقابتی اقتصاد ایران در مقایسه با سایر کشورها گردیده است. موضوع مهم دیگر این است که سیاست های اقتصادی کشور طی سال های گذشته بر این مبنا هدف گذاری شده است که وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی کاهش یابد و از این محل به دلیل آثار منفی آن برای جبران کسری بودجه استفاده نشود ولی تاکنون این سیاست بنا به دلایلی محقق نشده است.
کسری بودجه و نحوه تأمین آن به لحاظ تأثیر بر دیگر متغیرهای اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کسری بودجه اندک و غیر مستمر فارغ از نحوه تأمین آن می تواند وسیله ای برای مقابله با رکود و دیگر تنش های اقتصادی به شمار آید. اما کسری بودجه کلان و مستمر با در نظر گرفتن روش تأمین آن داری آثار متعددی بر اقتصاد خواهد بود. از یک دیدگاه کلی می توان کسری بودجه را به سه دسته اداری، ساختاری و ادواری تقسیم کرد.در این پژوهش سعی شده است ضمن بررسی نرخ ارز حقیقی و مشکلات و معایب محاسبه این متغیر، در خصوص عوامل موثر بر نرخ ارز حقیقی به صورت مفصل بحث شود و همچنین به طور مشخص اثر کسری بودجه بر این نرخ مورد مطالعه قرار گیرد تا امکان ارائه پیشنهاداتی به منظور کاهش اثرات منفی کسری بودجه بر نوسان نرخ ارز حقیقی مهیا شود.
فهرست مطالب
تاثیر کسری بودجه بر نرخ ارز حقیقی در اقتصاد ایران 1
چکیده 2
واژههای کلیدی: 2
1- مقدمه 3
2- بیان مساله 4
الف- قانون قیمت واحد1 5

2-1- نکات اساسی نرخ ارز حقیقی 8

2-2- اثر کسری بودجه بر نرخ ارز حقیقی 9

الف- الگوی متعارف 10
ب- الگوی ماندل- فلمینگ 10
ج- رویکرد پولی 10
د- رویکرد نئوکلاسیک ها 11
هـ- نظریه ریکاردویی 11
و- الگوهای بین دوره ای 11

2-3- اثر سایر متغیرها بر نرخ ارز حقیقی 12

3- سوابق تحقیق 15
4- جامعه آماری، متغیرها و فرضیه های پژوهش 16
5- آمار و اطلاعات نرخ ارز حقیقی و کسری بودجه 17
6- مدل اقتصاد سنجی 20
7-بررسی مانایی متغیرها و سایر آزمون ها 21
8- تخمین و تحلیل مدل 22
9- نتایج پژوهش 24
10- پیشنهادات 25
منابع و مآخذ 27
الف- فارسی: 27
ب- انگلیسی: 28
بهمن طهماسبی*
احمد جعفری صمیمی**
حنیفه امیری***

حسین بازدید : 176 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)

مقاله-سازمانهاي-ياد-گيرنده.aspx"> مقاله سازمانهای یاد گیرنده

سازمان‌های یادگیرنده پدیده‌ای هستند كه با شروع دهه 90 میلادی مطرح شدند علت پدیدار شدن چنین سازمانهایی، شرایط، نظریه‌ها و تغییر و تحول در محیط‌های سازمانی قبل از دهه مذكور بوده است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 62
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
مقاله سازمانهای یاد گیرنده

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله سازمانهای یاد گیرنده

چكیده
به دلیل ماهیت عصری كه در آن به سر می بریم تفاوت بسیاری میان سازمانهای امروزی و گذشته وجود دارد و در این ارتباط «چارلز هندی» از صاحب نظرات رشته مدیریت می گوید: «مدیران امروز با سازمان هایی سر و كار دارند كه شباهتی به سازمان‌های گذشته ندارند».یكی از ویژگی‌های اساسی سازمان‌های جدید، شكل گیری آنها بر مبنای یادگیری است. بنابراین مدیران و كاركنان،‌ همواره در حال یادگیری بوده و مهارت‌های جدید كسب می‌كنند چرا كه قدرت هر سازمان متناسب با میزان آموزش دائمی مدیران و كاركنان آن است. هدف این مقاله ایجاد آشنایی با ویژگی‌های سازمان‌های یادگیرنده است.
کلمات کلیدی:

سازمانهای یاد گیرنده

مدیریت منابع انسانی

تشكیلات و سازماندهی

مقدمه
سازمان‌های یادگیرنده پدیده‌ای هستند كه با شروع دهه 90 میلادی مطرح شدند. علت پدیدار شدن چنین سازمانهایی، شرایط، نظریه‌ها و تغییر و تحول در محیط‌های سازمانی قبل از دهه مذكور بوده است به گونه‌ای كه تمام سازمان ها تلاش گسترده‌ای را برای بقای خود آغاز كرده بودند و برای آنكه بتوانند خود را در محیط پر تلاطم اطراف خود حفظ كنند، می‌بایست از قالب‌های غیر پویا خارج و به سمت سازمان یاد گیرنده متحول شوند. یعنی در ساختار و اساس خود تغییرات عمیقی ایجاد كنند.سازمانها قبلا در محیطی پایدار به سر می برند و وقایع آینده تقریبا قابل پیش بینی بودند، به طوری كه مدیران می‌توانستند در شرایط مطمئن برنامه‌ریزی كنند. اما امروز محیط به شدت در حال تغییر است و تغییرات تكنولوژیك، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به سرعت سازمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
فهرست مطالب
چكیده 1
مقدمه 1
شرط لازم در شكل گیری سازمان‌های یاد گیرنده 4
ویژگی‌های سازمان های یاد گیرنده 4
قواعد كلی در سازمان های یاد گیرنده 8
راهكارهایی جهت تقویت سازمان‌های یادگیرنده 11
ایجاد سازمان یادگیرنده با بهره‌گیری از مدیریت منابع انسانی 14
نتیجه گیری 17

حسین بازدید : 145 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
ایران با توجه به ظرفیت ها و گرایش‌های خاص خود، درمقابله با جنگ نرم دشمن از قابلیتِ خنثی کردن و ظرفیت بکارگیری از آن با توجه به راهکارهای پیشِ رو برخوردار است
دسته بندی علوم سیاسی
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 159 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
بررسی مفهومی قدرت نرم و راهکار‌های ایران در قبال آن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بررسی مفهومی قدرت نرم و راهکار‌های ایران در قبال آن

چکیده
با گذار از عصر سنتی و گسترش فن آوری‌ها و اطلاعات بشری، ابزارهای كاربرد آنها هم با تغییراتی مواجه شد كه از جملة آنها می‌توان به کاربرد سلاحهای نظامی اشاره كرد. شرایط جدید نظام بین الملل باعث شده است تا مؤلفه های جدیدی در ساختارهای رسمی بین الملل نقش ایفا كنند و كشورها برای دستیابی به اهداف و خواسته‌های خود برای تأمین منافع ملی، ابزارها و راه‌های جدیدی را به كار گیرند كه از مهمترین آنها می‌توان به بهره گیری از قدرت نرم به جای قدرت سخت اشاره داشت. چنانکه هر چه به دهه‌های اخیر نزدیك تر می شویم به دلیل کاهش مشروعیت، هزینه های زیاد و ناکامی های کارکردی در بکارگیری از قدرت سخت، از كاربرد آنها كاسته و قدرت نرم جایگزین آنها شده است.
از این منظر، دولت ها می توانند با ارائه تصویری جذاب از خود نزد افکار عمومی جهان، به ابزارهای مقبولی جهت پیشبرد اهداف و سیاست های خود دست یابد. بر این اساس، نوشتار حاضر در مقام پاسخ گویی به این سؤال است که با توجه به فضای حاکم بر روابط بین الملل، جمهوری اسلامی چگونه می تواند برای مقابله با تهدیدات خارجی علاوه بر قدرت سخت، از قدرت نرم استفاده نماید؟ به نظر می‌رسد، جمهوری اسلامی ایران با توجه مؤلفه‌های قدرت نرم به ویژه در حوزه علم، هنر و شرایط فرهنگی خاص خود امکان بهره گیری از قدرت نرم را داراست و از ظرفیت لازم در بهره گیری از آن با توجه به موقعیت استراتژیك و ژئوپلیتیك خود برخوردار است. از این رو، ایران با توجه به ظرفیت ها و گرایش‌های خاص خود، درمقابله با جنگ نرم دشمن از قابلیتِ خنثی کردن و ظرفیت بکارگیری از آن با توجه به راهکارهای پیشِ رو برخوردار است.
واژه‌های کلیدی:

قدرت نرم

قدرت سخت

افکار عمومی

جمهوری اسلامی ایران

مقدمه
در مطالعه و تحلیل قدرت ، معمولاً عناصر محسوس قدرت (قدرت سخت) را به عنوان ارکان اصلی قدرت یک کشور در نظر می گیرند (ژانگ، 2001: 117). با این وجود، تحولات جریان ساز عرصه جهانی پس از پایان جنگ سرد سبب کاهش رواج ابزارهای سخت افزاری قدرت و اقبال روز افزون بازیگران کوچک و بزرگ به کاربرد قدرت نرم جهت تحمیل اراده به یکدیگر شده است. به عبارتی دیگر تحولات شگرف محیط بین الملل طی دهه‌های اخیر سبب بروز دگرگونی عمیقی در شیوه‌های اعمال قدرت میان بازیگران شده است. بگونه ای که ظرف جهان کنونی برای کاربرد ابزارهای سخت افزاری قدرت در مقیاس وسیع مضیّق گشته و جهانیان، دیگر شعله ور نمودن پیاپی آتش جنگ‌های خونین را همچون گذشته بر نمی تابند، لذا کاربرد قدرت نرم از جنبه‌های گوناگون بر قدرت سخت چربش و برتری یافته است، تا آنجا که حتی ابرقدرت جهانی را نیز از توجه جدی به شیوه‌های نوین تحمیل اراده در عصر ارتباطات و اطلاعات نظیر، فرهنگ گریزی نیست.
موضوع قدرت نرم به عنوان یك واژه در علم سیاست ، به ویژه در حوزة منازعات بشری و از زمان قدیم مطرح بوده است. قدیمی‌ترین مدرك دربار ة قدرت نرم به دوران كنفوسیوس برمی-گردد. در این راستا، با ظهور ادیان به ویژه اسلام و گسترش سریع آنها در جهان، نقش قدرت نرم برجسته‌تر و تبدیل به یك عامل سرنوشت ساز شد. تا آنجا که می‌توان گفت، اسلام نه بر اساس قدرت سخت، بلكه با تكیه بر قدرت نرم گسترش یافت. قدرت نرم، در اصطلاح به معنای توانایی شکل دهی به ترجیحات دیگران از طریق اقناع و جذب دیگران به گونه ای آشکار اما نامحسوس است که برای کسب نتایج مطلوب از طریق جذابیت به جای اجبار یا تطمیع بکار گرفته می شود و با به-کارگیری ابزارها و شیوه‌های غیرمستقیم بر منافع یا رفتارهای دیگر کشورها اثر خواهد گذاشت (نای،43:1387-46).
فهرست مطالب
بررسی مفهومی قدرت نرم و راهکارهای ایران در قبال آن 1
چکیده 2
واژه‌های کلیدی: 3
مقدمه 4
2-1 قدرت سخت 5
3-1 قدرت نرم 6
1-3-1 قدرت نرم و منابع کاربردی آن 9
راهکارها و فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال قدرت نرم 18
مصادیق و مؤلفه‌های راهبردی قدرت نرم 18
پیشنهادها و راهكارها 19
نتیجه گیری 23
منابع 26

حسین بازدید : 84 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
پژوهش کاربردی حاضر با استفاده از روش تحقیق پیمایشی که برای جمع‏آوری اطلاعات و داده‏ها نیز از روش کتابخانه‏ای و مصاحبه با خبرگان استفاده کرده است، به بررسی و آسیب‏شناسی تغییر شیوه فعلی پرداخت یارانه‏ها و نقدی‌کردنشان و ارائه‏ طرح کلی کارامدتر جهت پرهیز از خطرات احتمالی‏ای که این طرح برای اقتصاد خواهد داشت، پرداخته و الزام‌هایی را که برای اجرای این
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 79 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
بررسی و آسیب شناسی هدفمندسازی پرداخت یارانه‏ ها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بررسی و آسیب شناسی هدفمندسازی پرداخت یارانه‏ ها

چکیده
در حال حاضر کشور ما در ساختارهای تولیدی، مدیریت مصرف انرژی و توزیع عادلانه یارانه‏ها دچار مشکل‌های اساسی است. تولید در ایران بر پایه انرژی ارزان (تقریباً رایگان) بنیان‏گذاری شده است و به همین جهت بهره‏وری انرژی بسیار پایین است. همچنین اتکای کشور به مصرف انرژی حاصل از نفت و گاز که تجدید ناپذیر هستند در آینده‏ای نه چندان دور ما را با خطر بن‏بست روبه‌رو خواهد کرد، در همان حال توزیع یارانه‏ها نیز به شدت ناعادلانه است. برای اصلاح ساختارهای تولیدی کشور، مدیریت بهینه مصرف انرژی و توزیع عادلانه یارانه‏ها، هدفمند‏سازی یارانه‏ها با استفاده از مناسب‏ترین شیوه، ضرور به نظر می‏رسد.
پژوهش کاربردی حاضر با استفاده از روش تحقیق پیمایشی که برای جمع‏آوری اطلاعات و داده‏ها نیز از روش کتابخانه‏ای و مصاحبه با خبرگان استفاده کرده است، به بررسی و آسیب‏شناسی تغییر شیوه فعلی پرداخت یارانه‏ها و نقدی‌کردنشان و ارائه‏ طرح کلی کارامدتر جهت پرهیز از خطرات احتمالی‏ای که این طرح برای اقتصاد خواهد داشت، پرداخته و الزام‌هایی را که برای اجرای این طرح نیاز است، مطرح می‌کند.
واژگان کلیدی:

یارانه

عدالت توزیعی

پرداخت نقدی

هدفمند‏سازی

عدالت اجتماعی

مقدمه
تولید در ایران بر پایه انرژی ارزان (تقریباً رایگان) بنیان‏گذاری شده است. به همین جهت بهره‏وری انرژی بسیار پایین (تقریباً یک سوم بهره‏وری انرژی در جهان و یک ششم بهره‏وری انرژی در اروپا) است. ما اکنون از ماشین‏آلات تولیدی‏ای استفاده می‏کنیم که ده‏ها سال از عمر مفید آنها طی شده و فرسوده شمرده می‏شوند و یا در کشور‏های صنعتی عمر مفید خود را گذرانده و از رده خارج، هستند اما به کشور ما انتقال یافته و مورد استفاده قرار می‏گیرند.
ماشین‏آلات پیش‌گفته از فناوری قدیمی استفاده کرده و انرژی بسیار مصرف می‏کنند در حالی که اکنون ماشین‏آلات با فناوری‏های نو و مصرف کم انرژی در اقتصادهای رو به رشد باعث تولید بیشتر با هزینه کمتر شده‏اند، برای مثال، در صنعت حمل‌ونقل، کاروان حمل‌ونقل ما به‌طور عمده فرسوده شده کامیون‏هایی با حدود چهل سال کار در هر صد کیلومتر حدود شصت لیتر گازوئیل مصرف می‏کنند. این در حالی است که کامیون‏های با مصرف بیست لیتر و کمتر می‏توانند این مسافت را طی کنند. در تولید برق به‌طور عمده از گاز استفاده می‏کنیم چون ارزان است و به سمت تولید برق از انرژی خورشیدی، باد و گرمایی زمینی نرفتیم زیرا با وجود گاز ارزان برای استفاده از انرژی‏های دیگر ضرورتی پدید نیامده است. در بسیاری از موارد دیگر نیز این مسئله صدق می‏کند.
اتکای کشور به مصرف انرژی حاصل از نفت و گاز که تجدید ناپذیر هستند در آینده‏ای نه چندان دور ما را با خطر بن‏بست روبه‌رو خواهد کرد. از سویی چاه‏های نفت ما نیمه دوم عمر خود را طی می‏کند و برای حفظ قدرت تولید نیاز به سرمایه‏گذاری سنگین صد تا صد و پنجاه میلیارد دلار دارد. از سوی دیگر نرخ رشد مصرف هشت‏صدم سالانه‏، ما را با وضعیتی روبه‌رو خواهد کرد که تمام تولید نفت خود را در داخل به فراورده تبدیل کرده و مصرف کنیم و امکان صادرات نفت خام یا فراورده‏های آن برای ما ممکن نخواهد بود بلکه پس از آن نقطه واردکننده محض حامل‏های انرژی خواهیم بود.
ضرورت مدیریت مصرف انرژی، ما را به سوی اصلاح قیمت‏های نسبی حامل‏های انرژی سوق می‏دهد تا از این راه مصرف‏کنندگان و تولید‏کنندگان را به مصرف کمتر تشویق کنیم.
با بررسی‏های انجام‌شده درباره مصرف سرانه انرژی در کشور معلوم شده است که خانوارهای دهک دهم درآمدی جامعه بیش از سی برابر خانوارهای دهک اول درآمدی جامعه از انواع انرژی‏ها استفاده می‏کنند و به تبع آن بیش از سی برابر یارانه انرژی را به خود اختصاص می‏دهند. این توزیع به شدت ناعادلانه است. اصلاح قیمت‏های نسبی حامل‏های انرژی باعث می‏شود مصرف‏کنندگان پرهزینه، قیمت واقعی کالاها و خدمات را بپردازند و مصرف خود را متعادل سازند. بخشی از درآمد حاصل از اصلاح قیمت‏ها می‏تواند بین خانوده‏های محروم بازتوزیع شود و آنها را در طی دوره میان‏مدت توانمند سازد و بخشی دیگر از آن برای اصلاح ساختارهای تولید و استفاده از فناوری‏های نو‏پا، مصرف کمتر انرژی تخصیص یابد.
فهرست مطالب
بررسی و آسیب‏شناسی هدفمندسازی پرداخت یارانه‏ها 1
چکیده 2
مقدمه 4
مروری بر ادبیات تحقیق 7
تعریف یارانه 9

هدف‌ها و روش‌های پرداخت یارانه 10

انواع یارانه 10

روشهای پرداخت یارانه 11

1. نظام نقدی 11
2. نظام کالایی 12
3. نظام همگانی قیمتی 12
4. نظام کالابرگی 13
تاریخچه پرداخت یارانه 13

تاریخچه پرداخت یارانه در جهان 13

تاریخچه پرداخت یارانه در ایران 14

مشکلات نظام فعلی پرداخت یارانه 16

1. تخصیص غیربهینه منابع 17
3. رکود تولید و افزایش بیرویه مصرف کالاها و خدمات یارانهای 19
4. آلودگی محیط زیست 21
5. عدم کارایی واحدهای اقتصادی 22
6. افزایش واردات 22

7. قاچاق کالاهای یارانه‏ای 22

طرح پرداخت نقدی یارانه ها 23
منافع طرح پرداخت نقدی یارانهها 24
انتقادها و پاسخهای مطرح‌شده به نظام پرداخت نقدی یارانهها 29
الزام‌های اجرای طرح 38

8. پیش‌پرداخت شدن یارانه‌های نقدی 41

راهکار عملیاتی پیشنهادی 43
أ. پرداخت یارانه در بخش خانوارها در قالب نظام تأمین اجتماعی 43
ب. پرداخت یارانه در بخش بنگاه‌ها (تولید) در قالب اصلاح ساختار 46
نتیجه گیری 47
منابع و مآخذ 50
أ. فارسی و عربی 50
ب. انگلیسی 54

حسین بازدید : 162 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
در این پژوهش به بررسی میزان اثر حضور شركتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها پرداخته شده است
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 18
فرمت فایل doc
حجم فایل 120 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
بررسی  اثر حضور شركتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بررسی اثر حضور شركتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها

چكیده
در این پژوهش به بررسی میزان اثر حضور شركتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها پرداخته شده است. جامعه آماری مورد مطالعه، مدیران فروش شركتها و موسسات تولیدی استان خراسان كه حداقل یكبار در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی استان شركت كرده اند به تعداد 313 می باشد. برای انجام این تحقیق از اطلاعات جمع‌آوری شده از مدیران فروش 76 شركت تولیدی توسط پرسشنامه بهره گرفته شده است. روایی پرسشنامه به طریق محتوایی حاصل گردید و برای پایایی ازمحاسبه ضریب آلفای كرونباخ استفاده به عمل آمد كه نتیجه آن برای پرسشنامه 93/0 بدست آمد. به منظور تحلیل داه ها از آزمون كلموگراف-اسمیرنف، آزمون رتبه علامت دار ویلكاكسون، آزمون t-استیودنت،ضریب همبستگی اسپیرمن وتحلیل واریانس چند طرفه استفاده شده است.
نتایج تحقیق نشان داد كه شرکت در نمایشگاه بین المللی بازرگانی خراسان افزایش فروش شركت كنندگان را بدنبال داشته و منجر به ایجاد نماد و شهرت برای محصولات آنان شده است. همچنین این حضور موجب افزایش اطلاعات شركت كنندگان در مورد رقبا، مشتریان و محصولات جدید شده است، اما نتایج حاصل از تحقیق این فرضیه را که حضوردر نمایشگاه به جذب مشتریان جدید برای شرکت های تولیدی منجر شده است، مورد تایید قرار نداد. به طور كلی می توان چنین نتیجه گرفت كه حضور در نمایشگاه بین المللی بازرگانی خراسان در کسب موفقیت تجاری واحد های تولیدی شركت كننده موثر بوده است.
واژه های كلیدی :

نماد

ترفیع

پیشبرد فروش

موفقیت تجاری

شركت های تولیدی

نمایشگاه بین المللی بازرگانی

مقدمه
رسیدن به بازارهای گسترده و موفقیت تجاری مستلزم حركت به سوی اقتصاد باز، بكارگیری استراتژی های بازاریابی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف می باشد. فعالیت های ترفیعی به عنوان یکی از عناصر آمخیته بازاریابی در بر گیرنده تبلیغات، فروش حضوری، پیشبرد فروش و روابط عمومی است كه برای دستیابی به هدف های برنامه فروش مورد استفاده قرار می گیرد(روستا و همكاران،1378، ص324).در این بین، پیشبرد فروش شامل محرك ها و مشوق های كوتاه مدت برای تشویق به خرید یا فروش محصول یا خدمت بوده و شامل طیف گسترده ای از ابزار ترفیعی است كه در جهت برانگیختن واكنش های قوی تر و سریع تر بازار طراحی شده است (همان منبع، ص344). شركت در نمایشگاه های بین المللی جنبه مهمی از پیشبرد فروش در تجارت بین المللی محسوب شده و این فرصت را فراهم می آورد كه ضمن به معرض نمایش گذاشتن تولیدات و خدمات، مشتریان بالقوه نیز شناسایی شوند(نیازی، 1382، ص 26).
اصولا یك شركت باید برای ارتباطات خود برنامه مدون قابل اجرائی داشته باشد كه در آن هدف ارتباطات، روش ارتباطات، مجریان سیاست های ارتباطی، طرف های مخاطب ارتباطات و نوع پیام مورد توجه قرار گیرد. نمایشگاه یكی از ابزارهای اصلی اجرای برنامه ها و سیاست های ارتباطی شركت ها محسوب می شود. نمایشگاه نقش یك رسانه را ایفا می كند كه در آن شركت كننده با در اختیار گرفتن غرفه و با نمایش محصول خود، به عنوان فرستنده وارد عمل شده و بازدیدكننده نیز حكم گیرنده اطلاعات را پیدا می كند. هیچ یك از وسایل ارتباط جمعی همانند نمایشگاه دارای كاركرد چند بعدی نیست. در نمایشگاه می توان علاوه بر جذب مشتریان جدید و بهبود مناسبات با مشتریان فعلی، از تغییرات در تركیب و رفتار آنها اطلاع حاصل كرد و ضمن تماس مستقیم با خریداران بالقوه، اطلاعات مورد نیاز در زمینه های چون کیفیت کالا، روش یا طریقه کار با آن، خدمات پس از فروش و ... را در اختیارآنهاگذاشت.
فهرست مطالب
بررسی اثر حضور شركتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها 1
چكیده 2
مبانی نظری تحقیق 4

1- اهداف نمایشگاههای بازرگانی 4

1-1)اهداف برگزاركننده 5
2-1 ) اهداف تولید كننده 5
3-1) اهداف بازدید كننده 6

2)جایگاه ارتباطات و تبلیغات در بازاریابی 7

ارتباط نمایشگاه و عناصر آمیخته بازاریابی 3) 7

4) نقش نمایشگاه بازرگانی در موفقیت تجاری 8

3-4) تاثیر نمایشگاه در کسب اطلاعات 10
د-4)تاثیر نمایشگاه درایجاد نماد و شهرت 11

5) عوامل موثر بر حضور موفقیت‌آمیز در یك نمایشگاه 11

اهداف تحقیق 14
فرضیه های تحقیق 14
یافته های تحقیق 16
الف) آزمون فرضیه ها 16
ب) یافته های فرعی 19
فرضیه 4 21

عوامل موثر بر افزایش اطلاعات شركت كنندگان در مورد رقبا، مشتریان و محصولات جدید: 23

عوامل موثر بر ایجاد نماد و شهرت برای شركت كنندگان: 23

بحث ونتیجه گیری 24
تعریف مفاهیم كلیدی : 26
منابع 28

حسین بازدید : 88 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
معادلات داخلی و خارجی در تعیین نرخ ارز نقش ویژه دارند و همچنین قدرت پول ملی و ارزش برابری آن از موضوعات تعیین‌كننده در مناسبات اقتصادی امروز جهان است
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
عوامل عمده در تعیین نرخ ارز چیست؟

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

عوامل عمده در تعیین نرخ ارز چیست؟

مقدمه
معادلات داخلی و خارجی در تعیین نرخ ارز نقش ویژه دارند و همچنین قدرت پول ملی و ارزش برابری آن از موضوعات تعیین‌كننده در مناسبات اقتصادی امروز جهان است.فارغ از استفاده ابزاری از پول در تعیین قیمت كالا و خدمات تجارت بین‌المللی، سالیان درازی است كه معاملات خود پول (ارز) بازاری مستقل و هیجان‌برانگیز برای خود دست و پا كرده است.تقابل پول‌ها در جهان بیانگر برآیند مجموعه عواملی است كه قابلیت و اهمیت آنها را تعیین می‌كنند. واكاوی اینكه چرا ارز یك كشور قدرتمندتر از ارز كشور دیگری است، خود پرده از شگفتی‌های تامل برانگیزی برمی‌دارد كه هریك به نوبه خود منبعث از ساختارهای مدون و قانون مندی در حوزه سیاست‌های پولی، مالی و تجاری در تعامل دقیق با انعطاف‌پذیری‌ها یا ثبات سیاست‌های خارجی، منطقه‌ای و بین‌المللی هر كشور است.
فارغ از فاكتورهای اصلی در ارزش‌گذاری نرخ ارز همچون «برابری قدرت خرید»، «تراز پرداخت‌ها»، «پول و دارایی‌های ارزی»، «برابری نرخ بهره» و عواملی از این دست كه تاثیرات بلندمدت و تعیین‌كننده‌ای را برعهده دارند، برخی شیوه‌های ارزش‌گذاری به‌صورت یك حراج روزانه و صرفنظر از حجم مبادلات در تعیین نرخ ارز به كار گرفته می‌شوند. از جمله این شیوه‌ها روش تعیین نرخ ارز در حد (Fixed Currency rate ) است. این شیوه تنها در بازار ارز اروپا رایج است كه به‌طور روزانه و از طریق یك حراج مزایده باز (Open market) تعیین می‌شود. پیشنهادهای خرید و فروش معامله‌گران به‌طور آشكار اعلام شده و نشان داده می‌شود. بالاترین پیشنهاد خرید و پایین‌ترین پیشنهاد فروش برای محاسبه میانگین روزانه تعیین نرخ ارز به كار برده می‌شود.
در بازار ارز هریك از فعالان بازار از جمله شركت‌ها و بانك‌ها نیز خود روزانه به ارائه نرخ‌هایی متفاوت براساس دارایی‌ها و پرتفوی ارزی خود می‌پردازند. در شهر فرانكفورت بندر تجاری و مالی بزرگ آلمان نیز روزانه نرخ ارز مرجع اروپا تعیین می‌شود. این شیوه‌ها هریك به‌طور محلی و منطقه‌ای خود مرجعی قابل استناد هستند. تعیین نرخ ارز به این شیوه از سوی بانك‌های اروپایی گاهی به‌عنوان دقیق‌ترین نرخ ارز مد نظر قرار می‌گیرد و در معاملات بین بانكی از آن استفاده می‌شود.
اما مهم‌ترین عوامل پایه در تعیین برابری ارزهای جهان براساس برخی تئوری‌ها به 3 شكل:
1 - مدل‌های معامله قسمتی (Partial equilibrium models)
2 - مدل معاملات عمومی (general equilibrium models)
3 - نامعادلات یا مدل‌های هیبریدی (disequilibrium or hybrid models) تعریف و بررسی شده‌اند.
در مدل معادله‌های قسمتی ارتباط «برابری قدرت خرید» (Purchase power parity) كه تنها بازارهای كالا را شامل می‌شود، همچنین «برابری نرخ بهره پوشش یافته» (Covered interest rate parity)برابری بهره پوشش نیافته (uncovered interestrate parity) كه بازار دارایی‌ها را بررسی می‌كند و مدل معاملات خارجی كه مهم‌ترین عامل تعیین نرخ برابری ارز را «تراز پرداخت‌ها» می‌داند، مورد بررسی قرار می‌دهد.مدل‌های عمومی تعیین نرخ ارز، معاملات بازار كالا، بازار‌پول و تراز پرداخت‌ها را نیز شامل می‌شود. تركیب معادلات پولی با تعدیل قیمت و تعدیل خروجی به سوی معادلات بلندمدت كه به معادلات پولی هیبریدی در كنار «برابری قدرت خرید» یا «برابری بهره پوشش‌نیافته» تعبیر می‌شود. تراز پرداخت‌ها در این تحقیقات به عنوان پایه اصلی معادلات تعیین نرخ ارز به شمار می‌آید.
کلمات کلیدی:

نرخ ارز

تعیین نرخ ارز

برابری نرخ بهره

قدرت پول ملی و ارزش برابری آن

فهرست مطالب
عوامل عمده در تعیین نرخ ارز چیست ؟ 1
برابری قدرت خرید 2
تراز پرداخت‌ها 3
مداخلات دولت 4
برابری نرخ بهره (Interest rate parity) 4
نرخ ارز و بهره‌وری 5
نرخ ارز و انعطاف‌پذیری قیمت‌ها 6
فهرست منابع و مآخذ 6

حسین بازدید : 104 چهارشنبه 11 شهریور 1394 نظرات (0)
ایران طی سالهای آینده با چالش های بسیار بزرگی روبرو خواهد بود که در حال حاضر مهمترین آنها نرخ بالای بیکاری بوده ، که در آینده با ورود هرچه بیشتر نیروهای ماهر جوان با انتظارات بالا، ابعاد گسترده تری خواهد یافت حل این معضل ، مستلزم یک نرخ رشد اقتصادی بسیار بالاست برای کسب چنین رشدی ، کشور نیاز به پس انداز و سرمایه گذاری بیشتر و حرکت به سمت اقتصاد
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی پرداخت یارانه

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی پرداخت یارانه

مقدمه
ایران طی سالهای آینده با چالش های بسیار بزرگی روبرو خواهد بود که در حال حاضر مهمترین آنها نرخ بالای بیکاری بوده ، که در آینده با ورود هرچه بیشتر نیروهای ماهر جوان با انتظارات بالا، ابعاد گسترده تری خواهد یافت . حل این معضل ، مستلزم یک نرخ رشد اقتصادی بسیار بالاست . برای کسب چنین رشدی ، کشور نیاز به پس انداز و سرمایه گذاری بیشتر و حرکت به سمت اقتصاد بازار دارد که درآن ، بخش خصوصی نقش اساسی ایفا می‌نماید .
ایران به عنوان یک کشور نفت خیز ، طی دهه های گذشته بخش قابل ملاحظه ای از ثروت خود را به شکل انواع یارانه های آشکار و پنهان بر کالاها و خدمات اساسی به مصرف رسانده ، که هم در زمینه رشد اقتصادی و هم در رابطه با توزیع درآمد ، سیاست ناکارا و بی اثری بوده است . مدل توزیع درآمد در ایران در تمامی این سالها یک مدل توزیع قبل از رشد اقتصادی است ، که قطعاً در بلند مدت قابل دوام نخواهد بود. از این رو حرکت به سمت مدل توزیع درآمد به همراه رشد اقتصادی اجتناب ناپذیر است . در چنین مدلی و در قالب یک برنامه زمان بندی مشخص به ویژه برای حمایت از اقشار آسیب پذیر ، دستیابی به رشد اقتصادی بالا ، در نهایت موجب بهبود توزیع درآمد و افزایش رفاه اجتماعی خواهد شد .
کلمات کلیدی:

یارانه

اثر پرداخت یارانه بر جامعه

اثرات اقتصادی حذف یارانه

رابطه یارانه و ارزش های اجتماعی

فهرست مطالب
بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی پرداخت یارانه 1
مقدمه 1
یارانه 3
این نوع پرداخت ها خود به دو قسمت تقسیم می‌گردند : 4

تأثیر یارانه بر توزیع و ترکیب جمعیت 6

رابطه محیط زیست با یارانه 6
رابطه یارانه و ارزش های اجتماعی 7

یارانه و الگوی مصرف 7

رابطه بیکاری پنهان و یارانه مواد غذایی 8
بررسی آثار اقتصادی یارانه نان 9
بررسی آثار اقتصادی یارانه قند و شکر 10
بررسی آثار اقتصادی یارانه شیر 11
بررسی یارانه کود شیمیایی می‌تواند با تأکید بر دو عامل صورت گیرد : 11
اثرات اقتصادی حذف یارانه 13

شیوه های حمایت از اقشار کم در آمد 13

پرداخت نقدی یارانه ها 14
انتخاب در مصرف 15
بازنشستگان 15
سرمایه گذاری عمرانی 16
استفاده مردم از امکانات عمومی 16
یارانه نقدی و کارآفرینی 17
واردات کالا 17
تورم یا گرانی مقطعی 18
جمع بندی و نتیجه گیری 19

حسین بازدید : 86 دوشنبه 26 مرداد 1394 نظرات (0)
تأمین اجتماعی یکی از مهمترین دستاوردهای بشر در راستای رسیدن به عدالت اجتماعی است ، برخورداری میلیونها انسان از حمایت های رفاهی و درمانی و دوران کهولت ، حقوقی است که بر اثر سالها تلاش و مبارزه به دست آمده است
دسته بندی بیمه
بازدید ها 15
فرمت فایل doc
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
نظام تأمین اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

نظام تأمین اجتماعی

مقدمه
تأمین اجتماعی یکی از مهمترین دستاوردهای بشر در راستای رسیدن به عدالت اجتماعی است ، برخورداری میلیونها انسان از حمایت های رفاهی و درمانی و دوران کهولت ، حقوقی است که بر اثر سالها تلاش و مبارزه به دست آمده است امروز در برخی از کشورهای جهان از جمله ممالک توسعه یافته ، تأمین اجتماعی در سایه حمایت های دائمی تشکل های صنفی به طور کامل اجرا می شود و هنگامی که فرد به دوره های بازنشستگی می رسد فارغ از فردا و آینده ، تحت حمایت قرار می گیرد اما در کشورهای در حال توسعه در این زمینه نیز با طرح و برنامه ها در دو دسته آزمون و خطا قرار دارند و یا به دلیل نبود زمینه های آماری متناسب و آینده نگری دقیق و علمی ، تأمین اجتماعی با چالش های سخت اقتصادی رو برو می شود.
هم اکنون 24 میلیون نفر از هم میهنان ما که بیشتر آنها را کارگران تشکیل می دهند تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند و امروزه تعریفی که از توسعه پایدار ارائه می شود دربرگیرنده های اهداف مربوط به رفاه و سلامت جامعه انسانی ، حفظ محیط زیست و پیشرفت همه جانبه است اگر دستاوردهای دانش فنی و حاصل تجربه های سودمند بشر در خدمت رفاه و عدالت اجتماعی قرار نگیرد در یک جامعه شاهد عدم تعادل و بروز مشکلات طبقاتی خواهیم بود که می تواند پیامدهای ناهنجاری داشته باشد .موضوع تعادل و توازن مالی در منابع و مصارف نظام تأمین اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که تأمین منابع مالی طرح های تأمین اجتماعی براساس روش های فنی محاسبه حق بیمه استوار است .
کلمات کلیدی:

تأمین اجتماعی

عدالت اجتماعی

پرداخت حق بیمه

تحت پوشش بیمه

فهرست مطالب
نظام تأمین اجتماعی - 1 -
مقدمه - 1 -
جمعیت فعال و نظریة اشتغال - 11 -
فعالیت و اشتغال - 11 -
شكل اشتغال و صور طبقه بندی آن - 12 -
شاغل و غیرشاغل - 16 -
فعالیت و اشتغال در ایران - 21 -
ساخت جمعیت و جمعیت فعال - 22 -
رشد جمعیت و تأثیر آن بر اشتغال - 25 -
ساخت سنی و اشتغال - 27 -
دلیل كم اشتغالی جوانان ، زنان و سالخوردگان - 30 -
تأمین اجتماعی و چگونگی پرداخت حق بیمه - 34 -
اطلاع از وضعیت پوشش تأمین اجتماعی و چگونگی پرداخت حق بیمه : - 34 -
1- میزان تمایل كارگزاران و كارفرمایان در ارتباط با تحت پوشش بودن كارگران : - 36 -
2- میزان ارتباط كارگران و كارفرمایان از نحوة محاسبه و پرداخت بیمه واقعی - 38 -
3- میزان آگاهی كارگران و كارفرمایان نسبت به مزایای پرداخت حق بیمه واقعی - 41 -
4- میزان اطمینان كارگران و كارفرمایان نسبت به ایفای تعهدات بلند مدت از طرف سازمان تأمین اجتماعی در مقابل كارگران و ارائه امكانات و مزایای همانند زمان اشتغال آنها - 46 -
5- آیا اقداماتی در جهت ارتقاء دستمزد كارگران بر مبنای تولید به سابقه كار و نوع شغل جدا از حداقل دستمزد اعلامی از طرف كارفرما اعمال گردیده ؟ - 48 -
6- عادلانه بودن نرخ و مبلغ حق بیمه پرداختی توسط بیمه شدگان نسبت به مزایای درنظر گرفته شده برای آنها می باشد ؟ - 48 -
7- چگونگی ایفای تعهدات كوتاه مدت سازمان ( درمان ، بیمه بیكاری و ... ) چگونه است ؟ - 50 -
8- میزان رضایت كارگر و كارفرما از میزان درصد حق بیمه - 52 -
خلاصه و نتیجه گیری: - 53 -
پیشنهادات : - 54 -

حسین بازدید : 101 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید

احساس گناه پس از خرید یک فرایند نمایشی است که در آن مصرف کنندگان در ‏خیرد محصولات برای خود قائل هستند تا به امروز تعیین و ارتباط بین حوزه پشیمانی ‏پس از خرید ناشی از این رفتار تحقیقاتی انجام نگرفته است هدف از این مقاله بررسی و ‏شناسایی و سوابق این موضوع و اثر تاسف بعد از خرید را بررسی می کند‏
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 16
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید

عنوان انگلیسی :

Self-gifting guilt: an examination of self-gifting motivations and post purchase regret

چکیده :
هدف: احساس گناه پس از خرید یک فرایند نمایشی است که در آن مصرف کنندگان در ‏خیرد محصولات برای خود قائل هستند. تا به امروز تعیین و ارتباط بین حوزه پشیمانی ‏پس از خرید ناشی از این رفتار تحقیقاتی انجام نگرفته است. هدف از این مقاله بررسی و ‏شناسایی و سوابق این موضوع و اثر تاسف بعد از خرید را بررسی می کند.‏
طراحی،روش شناسی،رویکرد: این مطالعه ادعا می کند که دو مورد لذت بردن از خرید و ‏زیاده روی در رفتارهای هدیه با تاسف همراه است. در مجموع از 307 خریدار که پاسخ آنها ‏به یک سری از اظهارات در مورد رابطه بین سابقه رفتار خود هدیه و تاسف س از خرید آن ‏جمع آوری شده است. خود هدیه یک ساختار چند بعدی است که متشکل از درمان،جشن و ‏پاداش و لذت بردن است. بررسی تحلیل عامل و مدل سازی ‏AMOS‏ مسیر فعال روابط بین ‏صفات مصرف کننده را در جهت لذت بردن از خرید و زیاده روی در آن را بررسی می کند.‏
یافته ها: خریداران با لذت بردن و با مقدار زیاد خود هدیه ای به دلایل مختلف درگیر ‏هستند. ارتباط قوی و مثبتی بین لذت بردن خریداران و پاداش و انگیزه خودهدیه ای ‏شناسایی شده. تنها تاسف در مورد خرید خود هدیه ای در درمان و جشن ها بیشتر مشهود ‏است.‏
کلیدواژه ها:

خود هدیه ای

خرده فروشی

خرید و تاسف

رفتار مصرف کننده

مقدمه :
انگیزه های هدیه دادن در مراسم به ویژه در کریسمس در یک منطقه به خوبی تحقیق ‏شده است. (کلارک 2008-2006). با این حال خود هدیه یک فرایند عملکردی است. چرا ‏که این اقدامات به افکار درو.نی فرد در ارتباط برقرار کردن و نظردادن به عنوان پیش بینی ‏عوامل و نتایج خاص یا بالقوه تصمیم گیری خرید است. از این رو فرایند خود هدیه از ‏خرید دهیه های سنتی متفاوت است.
زیرا نیاز از درخواست دیگران در مورد ترجیحات ‏هدیه ای حذف شده است. سوابق پژوهشی قبلی رفتار خودهدیه ای را مورد بررسی قرار نداده ‏اند. خریداران اغلب در تصمیم گیری های خود برای خرید با این موضوع مواجه می شوند. ‏یکی از این تصمیم ها خرید برای خود است(موخو پادهاچ و رامایو و بویی 2011). جنبه ‏بعدی مربوط به تاسف بعد از خرید است. این مقاله به این سوال در مورد سوابق انگیزه خود ‏هدیه و ارتباط بین انگیزه خود هدیه و تاسف بعد از خرید پرداخته است.‏
فهرست مطالب :
‏چکیده:‏ ‏1‏
محدودیت های تحقیق:‏ ‏2‏
اصالت و ارزش:‏ ‏2‏
کلیدوازه ها:‏ ‏2‏
‏1-مقدمه:‏ ‏3‏

رویداد فروش و خرید هدیه:‏ ‏3‏

لذت بردن از خردی وزایده رویک ‏5‏

انگیزه خود هدیه:‏ ‏6‏

حسرت خرید انجام شده:‏ ‏8‏

فرضیه های پژوهش:‏ ‏8‏
نتایج:‏ ‏12‏
جدول 1:ساختار عاملی ‏13‏
جدول 2 : آزمون فرضیه و پشتیبانی ‏16‏
جدول 3:ساختازر مدل ‏17‏
جدول4:آمار مناسب مدل و امتیاز مناسب ‏18‏
بحث:‏ ‏19‏
مفاهیم بازاریابی:‏ ‏21‏
بحث و نتیجه گیری،محدودیت ها و تحقیقات آینده:‏ ‏22‏

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 216
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,636
  • بازدید ماه : 3,865
  • بازدید سال : 24,816
  • بازدید کلی : 253,873