loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 114 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
در فرآیند طراحی كارخانه و احداث یك خط تولید باید مراحل مشخصی طی شود تا طرح پیشنهادی ارائه شده یك طرح كامل و جامع باشد
دسته بندی صنایع
بازدید ها 36
فرمت فایل doc
حجم فایل 306 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105
طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه كارشناسی رشته مهندسی صنایع- ایمنی صنعتی با عنوان طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه

چكیده :
در فرآیند طراحی كارخانه و احداث یك خط تولید باید مراحل مشخصی طی شود تا طرح پیشنهادی ارائه شده یك طرح كامل و جامع باشد .این پروژه در سه فصل تمامی نكات و مواردی را كه برای طراحی یك كارخانه تولید آینه نیاز است را شامل می شود :
فصل یك شامل كلیات معرفی محصول می باشد كه شناسایی محصول ،بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه محصول ، كاربرد محصول ، طبقه بندی محصول، مشخصات فنی محصول ، بسته بندی محصول ، كالای قابل جانشین ، بررسی قیمت فروش محصولات مشابه و كشور‌های عمده تولیدكننده و مصرف‌كننده و صادرات و واردات محصول را شامل می شود. در فصل دو مطالعات فنی در مورد محصول انجام شده است . معرفی روش های مختلف تولید آینه و تولید قاب آن ، ارزیابی روش های مختلف تولید ، تعیین مبانی انتخاب مناسبترین و بهینه ترین روش تولید و تشریح دقیق و جامع فرآیند مواردی است كه در این فصل به طور كامل مورد بررسی قرار گرفته است . در فصل سه هم مسائل ایمنی كارخانه ذكر شده و عوامل زیان آور محیط كارخانه كه شامل عوامل فیزیكی ، شیمیایی و مكانیكی می باشد آورده شده و تمام مواد خطر ناكی كه كارگران با آنها سر و كار دارند نام برده شده اند .
همچنین در این پروژه از دروس طرحریزی واحد های صنعتی ، روش تولید 1 و 2 ،‌ارزیابی كار و زمان ، اصول مدیریت ایمنی ، علم مواد ، سم شناسی ، حفاظت صنعتی ، ایمنی در برق ، كارگاه برق صنعتی ، مبانی مهندسی برق ، بیماری های شغلی ، عوامل شیمیایی محیط كار و عوامل فیزیكی محیط كار ، كه در طول دوره 4 ساله مهندسی صنایع گرایش ایمنی صنعتی در دانشكده سلامت ، ایمنی و محیط زیست گذرانده ام حداكثر استفاده به عمل آمده است .
کلمات کلیدی:

طرح ریزی

امكان سنجی

مدیریت ایمنی

تولید شیشه و آینه

طراحی و احداث كارخانه

مقدمه
تولید شیشه و آینه یکی از صنایع مهم قرن هفدهم و هجدهم میلادی بود. روشهای تولید این ماده طی سده ها، عملاً تغییری نکرد. ترکیب این جسم توسط قواعد تجربی مربوط به کیفیت شیشه و نیز کاربرد آن تعیین می شد و سنت دیرپای این صنعت، عملیات را رهبری می کرد. کوره ها، ابزار، مراحل تولید قطعات و کارگران مختلف این صنعت با اصطلاحات ویژه ای تعریف شده اند که در زمان خود، بسیار اختصاصی بوده است.
تولید شیشه جام، مربوط به مانوفاکتور مشهور سن گوبن است. کلبر که در تلاش برای تأسیس کارخانه شیشه جام مناسب آینه در فرانسه بود، در سال۱۶۶۵ به نیکلا دونوایه امتیاز تأسیس کارخانه ای را در تورلاویل حوالی شربورگ اعطا کرد. یکی از شرکتهای صنعتی به نام پوکلن به تجارت کلان آینه با ونیز اشتغال داشت. این شرکت چند کارگر از ونیز به فرانسه آورد که روشهای دمیدن سنتی را رایج کردند. حدود سال۱۶۸۸ آبراهام توارت نیز امتیاز تولید شیشه جام مناسب آینه را که تا آن زمان در اروپا کسی نشنیده بود به دست آورد. این نوع شیشه باید به شکل سرب ریخته می شد تا سرب ریزان آن را تبدیل به ورق کنند. این اختراعات جدید ساخت آینه هایی دو برابر اندازه و حجم آینه های دمیدنی به روشِ ونیزی را ممکن می ساخت.
مانوفاکتور جدید نخست در پاریس نزدیک کاخ مازارن، ایستگاه فعلی اورسی برپا شد. اما هزینه تولید در پاریس بالا بود؛ بدین علت به قلعه قدیمی سن گوبن نزدیک لان منتقل شد تا از مجاورت جنگلهای لافر و اواز سود ببرد. لیکن برخلاف پیش بینی هایی که شده بود هر دو مانوفاکتور به رقابت با یکدیگر پرداختند. بنابراین لویی چهاردهم در سال۱۶۹۵ فرمان داد که هر دو در یک شرکت Compagnie des Glaces که فرانسوا پلاستریه تأسیس کرده بود، ادغام شوند. شرکت جدید در آغاز با مشکلات مالی فراوانی مواجه بود ولی تا امروز به کار خود با موفقیت و به طور درخشان ادامه می دهد. در فرانسه فعالیت این شرکت عامل اصلی تکامل روشها و ابزار کار بود و مهمتر از همه اینکه ساخت آینه را در ردیف صنایع سنگین آورد.
فهرست مطالب
مقدمه
فصل 1 – معرفی كارخانه و محصول و ویژگی های آن
1-1- معرفی كارخانه
1-2-تعریف مشخصات فنی محصول
1-2-1- تعریف
1-2-2- ویژگی ها و مشخصات فنی محصول
1-2-3- بسته بندی محصول
1-2-4- حد استاندارد ( داخلی و خارجی )
1-3- جایگزین ها
1-4- شرایط بازار فروش
1-4-1- میزان تولید داخل
1-4-2- میزان واردات
1-4-3- میزان صادرات
فصل 2 – مطالعات فنی
2-1- معرفی روش های مختلف تولید
2-1-1- تولید آینه
2-1-2- تولید قاب پلاستیكی
2-2- ارزیابی روش های مختلف تولید
2-2-1- روش سنتی
2-2-2- روش نیمه تتوماتیك ( آینه نقره اندود)
2-2-3- روش تمام اتوماتیك
3-2-تولید قاب آینه
2-3-1- قاب آلومینیومی
2-3-2- قاب استیل
2-3-3- قاب پلاستیكی

تعیین مبانی انتخاب مناسبترین فرآیند و سپس گزینش بهینه ترین شرایط

2-4- تشریح دقیق و جامع فرآیند تولید
تولید آینه
لایه مس
لایه لاكی
لایه پوشش نهایی
2-5- بررسی مناطق ، مراحل و شیوه های كنترل كیفیت
آزمون های انجام شده
وسایل مورد نیاز آزمایشگاه

مواد مورد نیاز آزمایشگاه كنترل كیفیت

2-6- مواد اولیه مورد نیاز

مشخصات مواد اولیه و نقش و كاربرد هر یك از آنها در تولید محصول

2-7- مشخصات فنی دستگاه های خط تولید
2-8- نقشه استقرار ماشین آلات خط تولید
2-9- تجهیزات و تاسیسات عمومی
2-9-1- آزمایشگاه
2-9-2- تعمیرگاه
2-9-3- تاسیسات برق
2-9-4- تاسیسات آب
2-9-5- تجهیزات حمل و نقل
2-9-6- تاسیسات سوخت رسانی
2-9-7- سایر تاسیسات
2-10- محاسبه نیروی انسانی مورد نیاز
2-10-1- برآورد پرسنل تولیدی
2-10-2- برآورد پرسنل غیر تولیدی
2-11- محاسبه زیر بنا و مساحت مورد نیاز
2-11-1- مساحت سالن تولید
2-11-2- سالن انبار
2-11-3- مساحت انبار محصول
2-11-4- مساحت تاسیسات تعمیرگاه
2-11-5- مساحت آزمایشگاه
2-11-6- مساحت ساختمان های اداری
2-11-7- مساحت زمین ، ساختمان و محوطه سازی

فصل 3 – ایمنی

3-1- مهندسی ایمنی

3-1-1- تاثیر ایمنی بر بیلان مالی سازمان ها

3-1-2- مدیریت ایمنی

3-1-3- مهندسی ایمنی

3-2- بازرسی فرآیند تولید ایمنی

3-3- بررسی عوامل زیان آور در كارخانه تولید آینه

3-3-1- عوامل فیزیكی
3-3-1-1-گرما و استرس های گرمایی
3-3-1-2- ارتعاش
3-3-1-3- روشنایی محیط كار
3-3-1-4- سرما و استرس های سرمایی
3-3-1-5- سرو صدا

3-3-2- عوامل شیمیایی زیان آور در محیط كارخانه

عوامل شیمیایی در كارخانه تولید آینه

3-3-3- عوامل مكانیكی محیط كار
منابع

حسین بازدید : 110 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
امروزه که در طراحی شهری و طراحی معماری حرف از معماری پایدار در میان است و انسان و جامعه معماری در تلاشند که بتوانند طبیعت را به فضای زندگی بازگردانند، چه بسا ما بتوانیم فضاهای درمانی طراحی کنیم که بیماران نیز در آرامش بیشتری دوره درمانی خود را سپری کنند در پروژه بیمارستان عملکرد جنبه حیاتی دارد
دسته بندی معماری
بازدید ها 40
فرمت فایل doc
حجم فایل 23822 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 161
پروژه و پایان نامه کارشناسی رشته معماری و عمران با عنوان بیمارستان صد تختخوابی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پروژه و پایان نامه کارشناسی رشته معماری و عمران با عنوان بیمارستان صد تختخوابی

(بصورت جامع و کامل)

*همراه با فایلهای اتوکد پروژه،سایت،حجم و Visio
پیشگفتار
موضوع بیمارستان یک مقوله کاملاً عملکردی است. یعنی آنچه در یک بیمارستان مهم است شناخت فضاهای بیمارستان و نوع رابطه آن ها با یکدیگر است. بخش های مختلف بیمارستان هر کدام الگویی خاص برای خود دارند و ارتباط آن ها با یکدیگر در طرح کلیت مجموعه نیز پیرو الگوی خاص است. قرارگیری بخش های بستری و جراحی در طبقات فوقانی، امکان قرار گرفتن بخش های عمومی تر را در طبقات پائین میسر می سازد و از طرفی دیگر آرامش را برای بیماران در پی خواهد داشت.حوزه های عملکردی در یک بیمارستان عبارتند از: نگهداری و مراقبت، خدماتی- درمانی، خدمات تشخیص، فضاهای اداری، خدماتی و پشتیبانی که هر کدام موقعیت خاص خود را در الگوی یک بیمارستان می طلبند. این نحوه شکل گیری در سیستم بنای بیمارستان دنبال می شود و فرم مناسب طراحی می گردد.
نکته دیگر توجه به ساختار و نظام سازه ای یک بنای بیمارستانی است که می تواند یک نظام ساختاری مدولار شکل بگیرد. نکته مهم دیگری که حائز اهمیت است، سیستم تأسیسات و تجهیزات یک بیمارستان است. تمام فضاها و بخش های یک بیمارستان نیازمند تأسیسات گرمایشی و تهویه مطبوع می باشند. علاوه بر آن بعضی فضاها تأسیسات خاصی دارند که طراحی آن ها امری حیاتی و ضروری است. بنابراین متناسب با روابط عملکردی بخش های بیمارستان و نظام ساختاری و تأسیساتی و همچنین با توجه به اقلیم و شرایط و محیطی سایت مورد نظر، یک بنای بیمارستانی شکل می گیرد.
پروژه بیمارستان یکی از پروژه هایی است که شاید معماری نسبت به آن کم لطف بوده است. بیمارستان پروژه ای با عملکرد حساس و پیچیده است که در تمامی روابط باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و از آنجایی که بیمارستان سازی پروژه گران و پرهزینه ای است، تلاش معماران بیشتر بر آن است که کمترین هزینه را بر آن انجام دهند، ولی نکته مهم و اساسی اینجاست که بیمارستان فضایی است که انسان ها معمولاً در هنگام بیماری و در شرایط جسمی و روحی ضعیف به آن مراجعه می کنند و در آن اقامت می گزینند. بنابراین دور از انصاف است که با طراحی فضاهای غم آلود و سرد و خشک روحیه آنان را بیش از پیش از بین ببریم. بیمارستان فضایی است که همه ما روزی گذرمان به آن خواهد افتاد و شاید روزها و ساعت ها از زندگیمان را ناچاراً در آن سپری کنیم و شاید آن روزها برای هیچ کدام از ما روزهای شیرین و به یادمانی نباشد ولی آیا می توان شرایطی فراهم کرد که بیمار کمتر روی بیماری اش متمرکز شود و کمی جاذبه های فضایی او را در دنیائی دیگر فرو برد.
امروزه که در طراحی شهری و طراحی معماری حرف از معماری پایدار در میان است و انسان و جامعه معماری در تلاشند که بتوانند طبیعت را به فضای زندگی بازگردانند، چه بسا ما بتوانیم فضاهای درمانی طراحی کنیم که بیماران نیز در آرامش بیشتری دوره درمانی خود را سپری کنند. در پروژه بیمارستان عملکرد جنبه حیاتی دارد. قرار گرفتن نادرست یک مکان می تواند ضررهای جبران ناپذیری را برجای بگذارد. ولی آیا نمی توان در حین رعایت اصول طراحی بیمارستان فضاهایی رویائی و به یاد ماندنی طراحی کرد؟
مقدمه
بیمارستان به عنوان یکی از اصلی ترین مبادی و احتیاجات در امور بهداشت و درمان جامعه از بدو حیات بشر بوده است. با توجه به روند رو به رشد جمعیت و رعایت اصول بهداشت توسط عموم طبقات اجتماعی و پیشرفت امور پزشکی و توسعه تکنولوژی مهندسی پزشکی، طراحی و ساخت یک بیمارستان به عنوان یک اولویت در برنامه ریزی شهری قرار دارد.بیمارستان مکانی است که منحصراً جهت پذیرش و درمان افراد بیمار و ارائه خدمات پزشکی احداث می گردد و بنابراین استقرار آن در مراکز شهری و محله ای با تراکم زیاد به منظور دسترسی بهتر و قابلیت بهره گیری اکثریت افراد جامعه به آن، منطقی تر به نظر می رسد. خدمات این بیمارستان ها از مهمترین خدمات عمومی محسوب می گردند.
بدیهی است که طرح های مطلوب معماری به هر منظور که باشند فقط در صورتی می توانند کاملاً مفید واقع گردند که در آن ها فضاهای مختلف براساس نیازهای استفاده کنندگان جهت بهبود گرایش کارها و تسریع فعالیت های مختلف باشد. بیمارستان ها با جان و سلامت انسان ها سروکار دارند و پاسخگویی آن ها به این رسالت خطیر مستلزم حداکثر کارایی این مجموعه، از عوامل انسانی گرفته تا امکانات و تجهیزات آن ها است. هر بیمارستان مجموعه ای است بسیار پیچیده و متنوع از نیازها، تضادها، تجهیزات و امکانات، بنابراین باید به دقیق ترین و کارآمدترین نحو طراحی شوند تا حاصل کار مقبول گردد.
اگر توجه به زیبایی و مسائل روان شناختی در طراحی معماری را در کنار عوامل کارایی، ایستایی و اقتصاد یکی از واجبات فرآیند خلق آثار معماری بدانیم، جایگاه این مهم به خصوص در طراحی فضاهای بهداشتی و درمانی مرتبه ای مهمتر را می طلبد. ایجاد فضاهای شاداب و آرامش بخش برای مخاطبان فضاهای درمانی که به طور موقت دچار آسیب های جسمی یا روحی شده اند و حتی برای پرسنل زحمتکش جامعه پزشکی که همواره با افراد بیمار و آزرده مواجه هستند امری انکار ناپذیر است.
در حالی که بیمارستان‌ها در گذشته آگاهانه جهت مصارف پزشکی و جراحی طراحی می‌‌شدند امروزه می‌توان شاهد تغییر جهت به سوی انسانگرایی در امکانات بیمارستانی بود. بیمارستان های امروزی بیشتر به هتل شبیه هستند. وجود فضای اقامتی دارای اهمیت بیشتری نسبت به طرح‌های سرد بهداشتی در بیمارستانهای گذشته است. مدت زمان بستری و اقامت بیمار به طور پیوسته کوتاه تر می‌شود و علاقه به اتاق‌های یک تختی یا دو تختی (در خصوص بیمارستانهای خصوصی) بیشتر شده است.
کلمات کلیدی:

بیمارستان صد تختخوابی

حجم بیمارستان صد تختخوابی

سایت بیمارستان صد تختخوابی

اتوکد پروژه بیمارستان صد تختخوابی

طراحی معماری بیمارستان صد تختخوابی

موضوع پروژه:
با توجه به زمان محدود در طراحی پروژه نهایی و مشاوره اساتید محترم، تصمیم اتخاذ شده بر آن صورت بود که حتی المقدور بیمارستانی با تعداد تختخواب های محدود برای پروژه انتخاب شود، تا با داشتن زمان کافی برای تمرکز بیشتر بر روی معماری پروژه و همچنین روابط بسیار مشکل بیمارستان بتوان در انتها نتیجه مطلوبی از این طرح گرفته شود.اینجانب با علم به اینکه انتخاب چنین موضوعی (بیمارستان) برای پروژه کارشناسی بسیار سنگین می باشد، لیکن با اطمینان به توانایی های خود در زمینه رسیدن به بهترین نتیجه تصمیم بر آن گرفتم که این موضوع را انتخاب و با مشاوره اساتید محترم کار بر روی آن را آغاز کنم.
نکته دیگر در انتخاب این چنین موضوعی، نبود بیمارستان هایی در سطح کشور است که با معماری مشخص و صرفاً با توجه به شکل پلان بیمارستان طراحی شده باشند. بیمارستان ها اصولاً به صورت تیپ های مشخص با روابط و استانداردهای خاص خود از قبل تعریف شده اند و هیچ گونه کار خاصی در حجم کلی بیمارستان انجام نمی گردد و فقط تمرکز اساتید بر روی حل کردن روابط داخلی بیمارستان ها و صرف ساعت ها زمان و انرژی برای حل مشکلات پلان معماری بیمارستان گذاشته می شود.
با توجه به نیاز کشور به فضاهای بهداشتی و همچنین به علت کم بودن تختخواب های بیمارستانی کشور و همچنین نیاز حدود 35% بیمارستان ها به بازسازی و در راستای برنامه ریزی کشور در جهت رساندن تعداد تختخواب های موجود بیمارستان ها، به ازای هر 1000 نفر از 5/0 تختخواب به 5/1 تختخواب، اینجانب را بر آن داشت تا با طراحی چنین بیمارستانی و با مشاوره و همکاری اساتید محترم، گامی هر چند کوچک در جهت تحقق این اهداف برداشته باشیم.لازم به ذکر است هم اکنون در کشورهای پیشرفته به ازای هر 1000 نفر 14 تخت وجود دارد که این تعداد در کشور ما 5/0 تختخواب به ازای 1000 نفر می باشد.
فهرست مطالب
بیمارستان صد تختخوابی 1
پیشگفتار 4
موضوع پروژه: 5
موقعیت جغرافیایی استان تهران: 8
آموزش علوم پزشکی 13
تیپولوژی بیمارستان به طور کلی به سه دسته قابل تفکیک است: 14
در این سیستم بیمارستان نسبت به مناطق خود به قرار زیر است: 14
بخش آزمایشگاه تحلیلی و بالینی: 43
بخش رادیولوژی: 43
بخش آشپزخانه: 43
بخش رختشویخانه: 44
بخش سرسرای اصلی: 45
بخش اورژانس: 46
بخش اعمال جراحی: 48
بخش استریلیزاسیون: 49
بخش نوزادان: 51
بخش بستری زنان: 53
بخش فیزیوتراپی: 53
راهروها: 55
درها: 55
مسیریابی: 57
اتاق ترخیص بیهوشی: 58
بخش مراقبت های ویژه: 63
طراحی تالار اطاق های عمل بیمارستان: 66
ورودی و محوطه بیمارستان 73
درمانگاه 75
تسهیلات مورد لزوم اتاق بستری: 79
سیستم راهبری بیمارستان در رابطه با بخش های بستری 83
کف سازی: 88
تقسیم بندی واحد پرستاری: 91
آزمایشات کلینیکی غالباً به صورت زیر دسته بندی شده اند: 129
تسهیلات پشتیبانی: 138
منابع و مآخذ: 161

حسین بازدید : 188 دوشنبه 20 مهر 1394 نظرات (0)
همانطور که می دانیم کتاب و کتابخانه نقش مهمی در حفظ و نگهداری فرهنگ و تاریخ یک مملکت دارد ، و کمک شایانی به افراد جامعه در جهت افزایش اطلاعات و کسب علم می کند پس مناسب دیدم طراحی کتابخانه ای جامع در یکی از شهرهای اطراف تهران را به عنوان موضوع طرح نهایی انتخاب کنم
دسته بندی معماری
بازدید ها 64
فرمت فایل doc
حجم فایل 47627 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 190
پروژه رشته معماری با عنوان طراحی معماری کتابخانه

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پروژه رشته معماری با عنوان طراحی معماری کتابخانه

(بصورت جامع و کامل)
چکیده:
کتابخانه ها در طول تاریخ بشری بوجود آمدند تا از منابع و دانش بشری، که در طول زمان بوجود آمده اند، محافظت کنند. به مرور زمان کتابخانه ها به انواع مختلفی تقسیم شدند که هر کدام نقش جداگانه ای را در جهت پیشرفت جامعه ایفا میکنند. فرهنگ یک نیاز مبرم در جامعه است که با گذشت زمان دچار تحول و دگرگونی میشود، و کتابخانه ها با جمع آوری و نگهداری آثار فرهنگی جامعه، نقش مهمی را در توسعه فرهنگی افراد جامعه بر عهده داردند، که با گذشت زمان با توجه به رشد تکنولو‍‍‍ژی و سایه انداختن رسانه های غیر خارجی بر جامعه، نقش کتابخانه ها در این زمینه گسترده تر میشود. کتابخانه‌ها در طول تاریخ بشری بوجود آمدند تا از منابع و دانش بشری محافظت کنند.
با مرور زمان کتابخانه‌ها به انواع مختلفی تقسیم شدند که هر کدام نقش جداگانه ای را در جهت پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند. فرهنگ یک نیاز مبرم در جامعه است که با گذشت زمان دچار تحول و دگرگونی می‌شود، و کتابخانه ها با جمع آوری و نگهداری آثار فرهنگی جامعه، نقش مهمی را در توسعه فرهنگی افراد جامعه بر عهده دارند. با گذشت زمان و با توجه به رشد تکنولو‍‍‍ژی و سایه‌افکنی رسانه‌های غیر‌خارجی بر جامعه، نقش کتابخانه ها در این زمینه گسترده تر می‌شود.
امروزه اهمیت معماری ویژه کتابخانه‌ها و تأثیر آن بر روی بهینه‌شدن خدمات کتابخانه‌ای بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در این مقاله تلاش ‌شده با مطالعه تعدادی از کتابخانه‌های جهان و معماری آنها از نظر زیباشناختی و جذابیت برای کاربران، کاربردی بودن، انعطاف‌پذیری، ارتباط هماهنگ فضاها و تناسب با نیاز کاربران، میزان تسهیل ارائه خدمات و رابطه‌ی بین نیاز کاربر، نگرش کتابدار و دانش معماری آرشیتکت در بهینه کردن وضعیت کتابخانه‌ها مورد بررسی قرار گیرد. در مطالعه روی طرحهای مختلف ساختمان کتابخانه‌ها در برخی از دانشگاههای خارج از کشور، خصوصیات معماری ساختمان کتابخانه در بخشهای مختلف با توجه به معیارها و استانداردهای معتبر مورد بررسی قرار گرفته است.
در فرآیند طراحی بایستی جامعه مخاطب کتابخانه و محدودیت‌ها و شرایط موجود در نظر گرفته شوند. معماری عمومی و معماری داخلی هر دو باید در جهت ایجاد تأثیرات مثبت بر روی مراجعه کننده باشند و برای تمامی قسمت‌های کتابخانه یک طراحی کارآمد و قابل اجرا و استاندارد اعمال شود. محورهای بررسی شده در این مقایسه تطبیقی عبارتند‌از: برنامه انتخاب مکان و ساخت ، فضاهای عمومی، فرآیند طراحی، ارزیابی نیازها، طراحی فضا، رنگ، تکنولوژی‌های جدید، دسترسی معلولین، انتخاب مبلمان و میزها، نورپردازی، امنیت، مراکز چند رسانه‌ای کتابخانه، اندازه مجموعه، تعداد کاربران بالقوه، تعداد کاربران بالفعل، مقدار و نوع خدماتی که کتابخانه ارائه می‌کند.
هدف اصلی از این بررسی مقایسه طرحهای مختلف اجرا شده در کتابخانه‌های مختلف (از جمله کتابخانه کنگره‌ی آمریکا، کتابخانه‌ی سیاتل آمریکا، کتابخانه‌ی دانشگاه برلین) برای معرفی و آماده‌سازی اذهان برای پذیرش ایده‌های جدید می‌باشد. بررسی امکانات فرآهم‌شده در برخی کتابخانه‌های جهان برای کسب اطلاعات کاربردی‌تر و دریافت رویکردی آینده‌نگر در احداث ساختمان‌های کتابخانه‌ها می‌تواند در سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیم‌گیری کتابدار و آرشیتکت کمک کند، که این یکسونگری کارکنان کتابخانه‌ها و مهندسین معمار باعث بوجود آمدن کتابخانه‌هایی خواهد شد که بهترین خدمات را با کیفیت مناسب به کاربر ارائه خواهند داد.
کلمات کلیدی:

اسکیسهای کتابخانه

طراحی سایت کتابخانه

پلانهای طبقات کتابخانه

نماهای طراحی کتابخانه

طراحی معماری کتابخانه

طرح کلی پلان کتابخانه درنرم افزار های طراحی

بیان مسئله تحقیق:
همانطور که می دانیم کتاب و کتابخانه نقش مهمی در حفظ و نگهداری فرهنگ و تاریخ یک مملکت دارد ، و کمک شایانی به افراد جامعه در جهت افزایش اطلاعات و کسب علم می کند . پس مناسب دیدم طراحی کتابخانه ای جامع در یکی از شهرهای اطراف تهران را به عنوان موضوع طرح نهایی انتخاب کنم.
هدف تحقیق:
امروزه اهمیت معماری ویژه کتابخانه‌ها و تأثیر آن بر روی بهینه‌شدن خدمات کتابخانه‌ای بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در این پروژه تلاش ‌میشود با مطالعه تعدادی از کتابخانه‌های جهان و معماری آنها از نظر زیباشناختی و جذابیت برای کاربران، کاربردی بودن، انعطاف‌پذیری، ارتباط هماهنگ فضاها و تناسب با نیاز کاربران، میزان تسهیل ارائه خدمات ورابطه‌ی بین نیاز کاربر، نگرش کتابدار و دانش معماری آرشیتکت در بهینه کردن وضعیت کتابخانه‌ها مورد بررسی قرار گیرد. در مطالعه روی طرحهای مختلف ساختمان کتابخانه‌ها در برخی از دانشگاههای خارج از کشور، خصوصیات معماری ساختمان کتابخانه در بخشهای مختلف با توجه به معیارها و استانداردهای معتبر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در فرآیند طراحی بایستی جامعه مخاطب کتابخانه و محدودیت‌ها و شرایط موجود در نظر گرفته شوند. معماری عمومی و معماری داخلی هر دو باید در جهت ایجاد تأثیرات مثبت بر روی مراجعه کننده باشند و برای تمامی قسمت‌های کتابخانه یک طراحی کارآمد و قابل اجرا و استاندارد اعمال شود. محورهای بررسی شده در این مقایسه تطبیقی عبارتند‌از: برنامه انتخاب مکان و ساخت ، فضاهای عمومی، فرآیند طراحی، ارزیابی نیازها،
طراحی فضا، رنگ، تکنولوژی‌های جدید، دسترسی معلولین، انتخاب مبلمان و میزها، نورپردازی، امنیت، مراکز چند رسانه‌ای کتابخانه، اندازه مجموعه، تعداد کاربران بالقوه، تعداد کاربران بالفعل، مقدار و نوع خدماتی که کتابخانه ارائه می‌کند.هدف اصلی از این بررسی مقایسه طرحهای مختلف اجرا شده در کتابخانه‌های مختلف (از جمله کتابخانه کنگره‌ی آمریکا، کتابخانه‌ی سیاتل آمریکا، کتابخانه‌ی دانشگاه برلین) برای معرفی و آماده‌سازی اذهان برای پذیرش ایده‌های جدید می‌باشد. بررسی امکانات فرآهم‌شده در برخی کتابخانه‌های جهان برای کسب اطلاعات کاربردی‌تر و دریافت رویکردی آینده‌نگر در احداث ساختمان‌های کتابخانه‌ها می‌تواند در سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیم‌گیری کتابدار و آرشیتکت کمک کند، که این یکسونگری کارکنان کتابخانه‌ها و مهندسین معمار باعث بوجود آمدن کتابخانه‌هایی خواهد شد که بهترین خدمات را با کیفیت مناسب به کاربر ارائه خواهند داد.
3.اهمیت موضوع :
کتابخانه ها در طول تاریخ بشری بوجود آمدند تا از منابع و دانش بشری، که در طول زمان بوجود آمده اند، محافظت کنند. به مرور زمان کتابخانه ها به انواع مختلفی تقسیم شدند که هر کدام نقش جداگانه ای را در جهت پیشرفت جامعه ایفا میکنند. فرهنگ یک نیاز مبرم در جامعه است که با گذشت زمان دچار تحول و دگرگونی میشود، و کتابخانه ها با جمع آوری و نگهداری آثار فرهنگی جامعه، نقش مهمی را در توسعه فرهنگی افراد جامعه بر عهده داردند، که با گذشت زمان با توجه به رشد تکنولو‍‍‍ژی و سایه انداختن رسانه های غیر خارجی بر جامعه، نقش کتابخانه ها در این زمینه گسترده تر میشود. کتابخانه‌ها در طول تاریخ بشری بوجود آمدند تا از منابع و دانش بشری محافظت کنند. با مرور زمان کتابخانه‌ها به انواع مختلفی تقسیم شدند که هر کدام نقش جداگانه ای را در جهت پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند.
4. سابقه پژوهش های انجام شده در زمینه موضوع پروژه و جنبه نوآوری پروژه :
تا کنون پایان نامه هایی تحت عنوان کتابخانه و بوستان مطالعه و.... توسط دانشجویان رشته معماری در دانشگاه های مختلف نظیر تهران مرکز، رودهن،اصفهان ،نورو ... صورت گرفته است. اما کتابخانه ای جامع و مرکزی مورد بررسی قرار نگرفته است.
5. روش تحقیق و چگونگی انجام آن :
مطالعه سایت های اینترنتی مربوطه _ مطالعه کتاب های مرجع _ _ بازدید از کتلبخانه ها و فضاهای مشابه ....
6. محل سایت و اهمیت انتخاب آن :
اسلامشهر - خیابان جلالیه - بن بست پور سینا - بن بست زارع
نزدیکی به دانشگاه و موسسه باستان شناسی و تالار ابن سینا یکی از دلایل پراهمیت انتخاب این سایت است . می توان از دیگر دلایل انتخاب ، به قرارگیری این سایت خارج از شهر تهران و .... اشاره کرد.
فهرست مطالب
چکیده 1

فصل اول:سایت و معرفی آن 5

بیان مسئله تحقیق: 7
هدف تحقیق: 7
3.اهمیت موضوع : 8
4. سابقه پژوهش های انجام شده در زمینه موضوع پروژه و جنبه نوآوری پروژه : 8
5. روش تحقیق و چگونگی انجام آن : 8
6. محل سایت و اهمیت انتخاب آن : 8
محل سایت 9
عكس‌هایی از منطقه سایت پلان 10
موقعیت جغرافیایی شهر تهران 16
ارتفاع از سطح دریا 16
شرایط اقلیمی 16
شیب زمین 17
طول و عرض جغرافیایی 17
موقعیت استقرار 17
نمودار سا لانه بارش و حرارت شهر تهران 18
تهران 19
جغرافیای منطقه تهران 19
تاریخچه تهران 20
نام تهران 21
دیدنی‌ها 21
موزه‌های تهران 21
شرایط اقلیمی تهران 28
موقعیت خورشید در آسمان 40
تابش آفتاب بر سطوح مختلف و گرمای حاصل از آن 41
بررسی وزش باد غالب 43
خصوصیات جغرافیایی و اقلیمی حوزه نفوذ 62

فصل دوم:مبانی نظری معماری 70

نقش کتابخانه در توسعه فرهنگی 71
مقدمه 72
فرهنگ 72
عناصر اساسی فرهنگ 72
ویژگی های فرهنگ 73
توسعه پایدار 76
ویژگی های توسعه پایدار 77
نقش اطلاعات،اطلاع رسانی و کتابخانه ها در توسعه پایدار 78
اصول توسعه فرهنگی 81
تعریف کتابخانه 82
کتابخانه و نقش آن در توسعه 83
نقش کتابخانه در توسعه فرهنگی 83
مشارکت فناوری های اطلاع رسانی نوین در نقش کتابخانه ها در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی 84
آسیب شناسی فرهنگی و نقش کتابخانه 86

فصل سوم:بررسی نمونه ها 90

بررسی نمونه های داخلی وخارجی 92
كتابخانه مركزی دانشگاه لین 92
دانشگاه نوادا ، لاس وگاس 95
کتابخانه های زیبا و معروف جهان 1 102
Bibliothèque nationale de France 104
El Escorial Library, San Lorenzo, Spain 105
George Peabody Library 106
Library of Congress, Washington, DC, USA 107
Real Gabinete Portugues De Leitura Rio De Janeiro 108
Suzzallo Library 109

فصل چهارم:برنامه فیزیکی طرح 121

مشخصات انواع كتابخانه های شهری برحسب مقیاس 123
وظایف این كتابخانه ها به شرح زیر است : 126
كتابخانه : 135
استانداردها و سرانه ها 136
فضاهای مورد نیاز 149
1-فضایی برای كتابها: 150
2-فضا برای خوانندگان: 152
3-فضا برای كاركنان: 156
4-اتاق جلسات: 157
سرویس دهی و فضاهای در ارتباط با آن 158
عملكرد تهویه و نیاز به آن در ساختمان 159
مکانیسم تهویه طبیعی 160
تاثیر اندازه پنجره 161
تاثیر محل عمودی پنجره در شرایط تهویه طبیعی 162
تاثیر جهت و نوع بازشو پنجره 162
موقعیت پنجره و تاثیر ان در وضعیت تهویه طبیعی 163
تهویه با سیستم های مکانیکی 164

فصل پنجم:روند طراحی،نقشه ها و مدارک معماری 167

دیاگرام حبابی زیرزمین(1-) 169
دیاگرام حبابی طبقه همکف(0) 170
دیاگرام حبابی طبقه اول(1) 171
اسکیسهای اولیه 172
طرح کلی پلان درنرم افزار های طراحی 174
پلانهای طبقات به صورت زیر میباشد: 175
طرح نهایی درسایت 178
نمای شرقی 179
نمای غربی 179
نمای جنوبی 180
نمای شمالی 180
قرارگیری درسایت 181
سالن های مطالعه در قسمت بالایی درسمت شمال سایت 181
دید پرنده از کتابخانه مرکزی(از سمت شمال شرقی) 182
نما- دید ازسمت شمال به جنوب 182
قسمت غربی مجموعه- قرارگیری بخش اداری و نمایشگاه ها به ترتیب در بالا و پایین 183
نما از قسمت ورودی اصلی مجموعه-جنوب شرقی به شمال غربی 184
ورودی اصلی مجموعه ونور گیری آن 184
منابع و مآخذ 190

حسین بازدید : 98 یکشنبه 19 مهر 1394 نظرات (0)
خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود ، می تواند اولین ایده جهت طراحی غرفه نمایشگاهی باشد اگر غرفه ای بدرستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه می تواند پیام غرفه دار و یا شرکت را به درستی به مخاطب مورد نظر برساند
دسته بندی معماری
بازدید ها 49
فرمت فایل pdf
حجم فایل 48536 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 172
پروژه طراحی غرفه نمایشگاه سونی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پروژه طراحی غرفه نمایشگاه سونی

(بصورت کامل و جامع)
مقدمه
خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود ، می تواند اولین ایده جهت طراحی غرفه نمایشگاهی باشد .اگر غرفه ای بدرستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه می تواند پیام غرفه دار و یا شرکت را به درستی به مخاطب مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدیدکننده ازغرفه ( 5 الی 20 دقیقه ) تاثیر گذاری ماندگار در یک موقعیت رقابتی بوجود آورد .استفاده از عناصر و مولفه هایی نظیر نور ، رنگ ، فرم و . . . که بیانگر عقاید مرتبط با فعالیت های بشری بوده و نگرش، احوال و شخصیت انسانها را تحت تاثیر قرار می دهند می بایست هدف اصلی طراحی غرفه و چیدمان محصولات آن باشد تا به بهبود عملکرد فیزیکی، روانی و دست یابی به اصول زیبا شناسانه فضای داخلی منجر شود.
طراحی غرفه، حساس ترین مرحله حضور در نمایشگاه به حساب می آید و میزان موفقیت در این مرحله بر موفقیت دیگر مراحل بسیار موثر است. گذر از این مرحله توجه زیادی را طلب می کند و اصول موفقیت ، به عوامل انسانی، تفکر، خلاقیت و نوآوری در ارتباط با شناخت محیط و واقعیات، شرایط، زمان و مکان برگزاری نمایشگاه بستگی دارد. بنابراین واگذاری امر طراحی به هر کسی جایز نیست و باید در انتخاب طراح دقت نمود .
انتخاب طراح
انتخاب طراح از وظایف مهم شرکت کننده می باشد و با توجه به نوع نمایشگاه های قابل برگزاری در جهان
(عمومی- تخصصی - اختصاصی - اکسپو – فروش) و تنوع کالایی مربوطه باید دارای تجربه کافی و ویژگیهای ذیل باشد:
دارای ذهنیت نمایشگاهی باشد.
ترجیحا دکوراتور و طراح صحنه باشد.
خوش فکر و خوش ذوق و سلیقه باشد.
دارای تجربه مناسب در طراحی غرفه های نمایشگاهی باشد.
با تفکر شرکت کننده(مدیر غرفه) همراه باشد.
طراح در هنگام طراحی غرفه، باید آنچه را که انجام می دهد یا به نمایش می گذارد، در راستای تحقق اهداف شرکت حاضر در نمایشگاه باشد. اگر طراح یا طراحان در کار خود از تخصص و تجربه کافی برخوردار نباشند تاثیر منفی کارشان با توجه به زمان محدود جبران ناپذیر خواهد بود. چرا که طراحی غرفه تلفیقی است از فن و هنر و از اصولی اساسی پیروی می کند طراح باید از یک طرف با دقت و ظرافت خاص و با رعایت مسایل ایمنی، تجهیزات و نیازهای فنی همچون برق، آب، استند های نمایشی و ... را تامین نماید و از طرف دیگر عوامل روانی، زیبا شناسی و فرهنگی را در طراحی خود دخالت دهد.
کلمات کلیدی:

طراحی غرفه

طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاه سونی

محدودیت های طراحی
هر طراح در حوزه کار خود با عوامل محدود کننده ای روبرو ست که آزادی عمل را از او سلب می کند. مهمترین عامل محدود کننده هزینه ای است که غرفه دار برای طراحی و ساخت غرفه در نظر گرفته است . عوامل دیگر عبارتند از :
میزان مجاز باری که می توان در کف سالن نمایش قرارداد
میزان ارتفاع مجاز که توسط نمایشگاه تعیین می گردد
ابعاد ناحیه ای که غرفه در آن ساخته می شود
تعداد کارکنان غرفه
وجود موانع فیزیکی (ستون و...) در محل غرفه
موقعیت غرفه در سالن و کل نمایشگاه
فهرست مطالب

فصل 1:بررسی موضوع طراحی غرفه نمایشگاهی

فصل 2:بررسی نمونه های طراحی غرفه نمایشگاه

فصل 3:بررسی تخصصی طراحی غرفه

فصل 4:بررسی روابط اجتماعی

فصل 5:بررسی زیبایی شناسی (استتیک)

فصل 6:روشهای ساخت غرفه نمایشگاهی و اجزای آن

فصل 7:نمونه های اتصالات و یراق آلات ساخت غرفه نمایشگاهی و وسایل مدولار

فصل 8:بررسی عناصر،مواد و مصالح ساخت غرفه نمایشگاهی

فصل 9:نورپردازی

فصل 10:آنالیز فعالیتها و عملکردهای انسانی (ارگونومی)


حسین بازدید : 107 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
این بنا در 1253 ق یا 1211 ش‌، در زمان محمدشاه قاجار برای یكی از صاحب منصبان دوره قاجاریه به نام میرزا محمد قوام‌الدوله آشتیانی ساخته شد وی در دیوان محاسبات مالیات سمتی داشت‌
دسته بندی معماری
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 7437 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
معماری بنا قوام دوله

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بنا قوام دوله

تاریخچه بنا
این بنا در 1253 ق یا 1211 ش‌، در زمان محمدشاه قاجار برای یكی از صاحب منصبان دوره قاجاریه به نام میرزا محمد قوام‌الدوله آشتیانی ساخته شد. وی در دیوان محاسبات مالیات سمتی داشت‌. پسر قوام‌الدوله‌، حسن وثوق نام داشت كه در 1268 ش‌، جای پدر را گرفت و در دوره‌هایی وزیر فرهنگ‌، دارایی‌، خارجه و نخست‌وزیر بود. این ملک قسمتی از سهم ایشان از ارثیه ی پدری می باشد.عمارت موجود بازمانده از مجموعه ای وسیع است که در گذشته چندین عمارت را شامل می شده که خانواده های منتسب به صاحبخانه درآن زندگی می کردند، علاوه بر آن درشکه خانه ای در قسمت شمال خانه ی فعلی بوده که اخیرا تبدیل به پارک کوچکی شده است.حمامی نیز در قسمت شمال شرقی بنا موسوم یه حمام قوام و هچنین عمارتی بنام حسینه از دیگر متعلقات این مجموعه بوده اند که امروز بصورت اجزایی منفک از هم در آمده و غالبا از هیئت اولیه تغییر شکل داده اند .
قسمتی از بنا در تعریض كوچه میرزا محمود وزیر از بین‌رفته كه به احتمال زیاد متصل‌كننده اندرونی و بیرونی به یك‌دیگر بوده است‌. همچنین‌، تبدیل ایوان تابستانی به تالار آینه كاری از دیگر تغییرات بنا است كه پس از توسعه ارتباط ایرانیان با كشورهای اروپایی صورت گرفته است‌. در تزیینات داخلی بنا نیز نقوشی افزوده شده كه علاوه بر قلم هنرمند، از لحاظ رنگ نیز پختگی قبلی خود را ندارد و از نگاره‌های قبلی به طور كلی متمایز است‌. احتمال داده می‌شود كه دورتادور حیاط بیرونی‌، اتاق‌هایی وجود داشته‌، كه در حال حاضر اثری از آن‌ها نیست‌. وقتی این ساختمان تحت نظر سازمان حفاظت آثار باستانی درآمد، چند اتاق‌، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی در ضلع شرقی حیاط بیرونی به آن‌ها افزوده شد كه البته قسمت نوساز با بافت قدیمی خانه‌، از قبیل در و پنجره‌، تزیینات شومینه و گچ‌بری و نمای خارجی به طوركلی مطابقت می‌كند، به طوری‌كه تشخیص آن دشوار است‌.
کلمات کلیدی:

معماری سنتی

تاریخچه بنا قوام دوله

معماری بنا قوام دوله

فهرست مطالب
بنا قوام دوله 1
تاریخچه بنا 1
موقعیت بنا 2
خصوصیات بنا 3
معماری بنا 4
تالار آیینه 8
7دری رو به حیاط بیرونی 9

حسین بازدید : 114 چهارشنبه 11 شهریور 1394 نظرات (0)
سازندگان قصر الحمراء را به سختی می‌توان متهم به خودنمایی نمود الحمراء كه دژی است بنا شده بر روی تپه‌ای گلی و به سبب رنگ قرمز خود به عنوان كلات الحمراء یا دژ سرخ رنگ نامیده می‌شود
دسته بندی معماری
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 21436 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105
معماری قصر الحمراء (بصورت کامل و جامع)

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

معماری قصر الحمراء (بصورت کامل و جامع)

نویسندة متن: فلیكس بایون
ترجمة متن به انگلیسی: استیون سیلوستر
عكس از: لوئیس كازالس
مترجم: طلعت صابری
ویراستار ادبی: شیرین فصیحی
دژ سرخ رنگ رو به زوال
سازندگان قصر الحمراء را به سختی می‌توان متهم به خودنمایی نمود. الحمراء كه دژی است بنا شده بر روی تپه‌ای گلی و به سبب رنگ قرمز خود به عنوان كلات الحمراء یا دژ سرخ رنگ نامیده می‌شود، متشكل از مصالح نسبتا ساده ای مانند سنگ، ریگ و آجر است. به نظر می‌رسد دغدغه‌های ذهنی معماران این قصر، شگفت زده كردن آیندگان نبوده است، چه آن كه عناصر استفاده شده در ساختمان الحمراء آن را به یك حیات كوتاه مدت محكوم كرده بود. كاشی، گچبری، گچ، آجر و چوب به كار رفته شده در این بنا به آن زیبایی فوق‌العاده‌ای شمار نمی‌رفت. الحمراء تقریبا استعاره‌ای از زندگی در سلسلة پادشاهی نصرید و یا سلسله‌ای است كه الحمراء در آن دوره به اوج شكوفایی خود می‌رسد. بنای مزبور دژی وابسته به یك حكومت پادشاهی محاصره شده‌ای است كه افول آن نه یك منظور كه ترجیحا انگیزه‌ای قوی برای غنای كار شعرا، هنرمندان و دانشمندان می‌باشد. در این دوره آنچه كه مهم به شمار می‌رفت زیبایی بنا بود تا جاودانگی آن. چه آن كه هدف از ساخت قصرهای این دوره نه تنها جاودانه شدن كه حتی تمتع وراث نیز نبوده است.
در این وادی بیرحم و دسیسه جو، پادشاهان چندان نگران نبودند كه چه از خود به یادگار می‌نهند. طرح گچ و گچبری‌های كار شده توسط اولین سلاطین روی سمت چپ بنا و قصر ضمیمه شده به قصر دیگر، مشابه گچبری‌های مشاهده شده در شهر كوچك اداری و اشرافی است كه در اطراف الحمراء ساخته شده است. به نمای بیرونی الحمراء نیز همانند نمای شهری كه در دامنة آن ساخته شده، بهای زیادی داده نشده بود. خانه‌های اعیانی و فقرا شبیه یكدیگر بودند، یعنی راهروهای باریكی بودند كه به یكدیگر راه داشتند و فقط داخل خانه یا حیاط مركزیشان با یكدیگر متفاوت بود. تزئینات با شكوه داخلی دور از چشم تماشاچیان بود و تنها تعداد بسیار اندكی (حدود چند هزار نفر) اجازة ورود به درون قصرهای نصرید را داشتند، حال آن كه امروزه بیش از دو میلیون نفر در سال از این بنا بازدید می‌كنند. به راستی كه زیبایی اسرار آمیز این شهر را در سال 1492 میلادی فتح نمودند. بدین دلیل به درخواست پادشاهان كاتولیك حفاظت از قصر به خانواده‌های نجیب زاده سپرده شد. درود بر كشور گشایانی كه به غنیمت خویش بالیده و آن را نشان افتخار خود ساختند، چه آن كه از این رو است كه هنوز می‌ـوان شاهد حضور الحمراء بود. با این وجود كمتر از دویست سال است كه توجه عمومی مردم دنیا به این بنا جلب شده است.
الحمراء نخستین بار در قرن نوزدهم میلادی و هنگامی مورد توجه قرار گرفت كه سیاحان حماسه سرا به ارزش فوق العادة‌بنای مزبور پی بردند. حضور كولی‌ها در برخی از زوایای پنهان محوطة الحمراء نیز این ناحیه را در چشم سیاحان به راستی رمز آلود نموده بود. آنها چه چیز بیشتری می‌خواستند در حالی كه خصوصیات سری مرموز شرق با ویژگی‌های شاخص جنوب همگی با یكدیگر درون دیواره‌های یكسانی محصور، شده بودند؟ افرادی همانند شاتوبریان، واشنگتن ایروینگ، تئوفیل گوتیه و ویكتور هوگو نیز كم و بیش توجه خود را به این ناحیه و تاریخچة آن معطوف كرده بودند. از این رو می‌توان گفت كه این زمان است كه الحمراء از دیدگاه حماسه سرایان معرفی می‌شود. تصاویر ارائه شدهدر این كتاب چشم انداز معاصر این ناحیه را در اختیار بازدید كنندگان قرار گرفته است.
کلمات کلیدی:

قصر الحمراء

کاخ الحمراء

معماری سنتی

معماری خارجی

معماری قصر الحمراء

فهرست مطالب
دژ سرخ رنگ رو به زوال
آخرین نشانة قدرت
كنام سلحشوران
پادشاهی بدگمانی
مرز اسرار
آب مهار شده
قلمرو توهم
مرگ در باغ میوه
مخفیگاه‌ها
باغ‌هایی بر فراز شهر فراموش شده
سمتی برای عشق و سمت دیگر برای جنگ
آبدارخانة بهشتی سلطان
رد پای شبح امپراطور

نقشة كامل الحمراء


حسین بازدید : 116 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)
پلی گون زمین فوتبال با فرمت ورد
دسته بندی معماری
بازدید ها 110
فرمت فایل doc
حجم فایل 367 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
پلی گون زمین فوتبال

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پلی گون زمین فوتبال

توضیحات این مقاله :
متركشی دو كارگاه صنایع چوب
متركشی دور زمین فوتبال‏
جلسه سوم عملیات مامی و نقشه برداری‏
تعیین طول مایل واقعی
عملیات مامی و نقشه برداری‏

ارتفاع درخت ‏‎–‎‏ تسطیح و برداشت و محاسبه 8 نقطه ‏

ارتفاع درخت ‏‎–‎‏ تسطیح و برداشت و محاسبه 8 نقطه ‏


حسین بازدید : 143 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان دوربین های نقشه برداری

دانلود گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان دوربین های نقشه برداری
دسته بندی نقشه برداری
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 141 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان دوربین های نقشه برداری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

گزارش کارآموزی با عنوان دوربین های نقشه برداری

مقدمه
ایرانیان باستان نقش برجسته‌ای در پایه گذاری علم نقشه برداری داشته اند. اکتشافات دریایی که از زمان گذشته انجام گرفته است موید این مطلب است . در ایران باستان می‌‌توانستند عرض جغرافیایی را تعیین کنند ولی تعیین طول جغرافیایی با دشواری بسیار همراه بوده است .آنها برای مسافرتهای خود نیاز به نقشه داشتند و نقشه هایی نیز بدون توجه به فواصل رسم می شده است .تعیین موقعیت در روی زمین و فراهم آوردن هر گونه نقشه در جهان باستان نیز نیاز به در دست داشتن ابزارها و بهره وری ا ز قواعدی داشته است .مصریان روشهایی برای اندازه گیری ارتفاع بین دو نقطه و تعیین فاصله افقی آندو داشته‌اند طناب، ترازو گونیا از ابزارهای نخستین نقشه برداری بوده‌اند و کم کم تراز و خط کش و پرگار به آن افزوده گشت.
دانشمندان ایرانی به کمک استرلاب عرض جغرافیایی و با استفاده از ساعت آبی طول جغرافیایی را در هر نقطه از مرز اندازه گیری می‌‌کردند. ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی در مینه‌های گوناگون اندازه گیری نجومی ،و فواصل بین شهرها ،مطالعات بسیار ارزنده‌ای انجام داده است نقشه برداران قدیم برای تعیین امتداد، فاصله و زاویه وسایلی ساخته بودند که نخستین آنها ریسمان بود و همچنین برای تعیین تراز افقی تراز هایی ساخته بودند و این تراز در طول تاریخ فرمهای گوناگونی به خود گرفته است. کهن‌ترین آن تراز آبی بوده است که نوع تکامل یافته تر آن همان شیلنگ تراز است که بناهای امروزی از آن استفاده می‌‌کنند.
کرجی دانشمند ایرانی مخترع دستگاههای با ارزشی بوده است. وی را می‌‌توان مخترع نخستین دوربین تئودولیت به شمار آورد. وی صفحه‌ای را مدرج کرده و لوله‌ای با قابلیت گردش 360 درجه برروی آن سوار کرد و این صفحه توسط زنجیری آویزان می‌‌شد و توسط شاقولی بر روی آن عمود می‌شد که با آن زوایای بین دو نقطه را می‌‌خواند و با استفاده از تئوریهای مثلثات ارتفاع کوه ها و اختلاف بلندی ها را بدست می‌‌آورد ..اختراع قطب نما را نیزبه ایرانیان نسبت می‌‌دهند.
کلمات کلیدی:

علم نقشه برداری

دوربین های نقشه برداری

آشنایی کلی با مکان کارآموزی
شركت نما پرداز رایانه (NPR) پس ار سال ها تجربه با كمپانی زایس آلمان در سال 1376 تاسیس شد و فعالیت خود را به عنوان نماینده كمپانی های عرضه كننده محصولات نقشه برداری و ژئوماتیك معرفی شده در این سایت ادامه داد . در سال 1377 با تاسیس شركتی دیگر به مدت چهار سال ارائه خدمات نمود تا اینكه در اواخر سال 1381 مجددا" نمایندگی ها به شركت اصلی NPR بازگشت. كلیه تجهیزات مورد فروش این شركت تحت پوشش گارانتی و خدمات پشتیبانی فنی، سرویس، تنظیمات و تعمیرات بوده و دارای یكی از مجهزترین تعمیرگاههای دوربین های نقشه برداری در كشور تحت نظر یكی از اساتید فنی برجسته این رشته در دانشگاه است .

حسین بازدید : 109 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)
در این تحقیق اول به تاریخچه نانو پرداخته می‌شود و درباره تاریخچه نانو و زمینه به وجود آموزش و این که آیا نانو یک تکنولوژی یا علم از چه اصولی پیروی می‌کند، اساس ارتباط این تکنولوژی با شاخه‌ةای مهندسی چیست پس از آن در رابطه با کاربرد مواد نانو ساختار در صنعت بتن که موضوع اصلی تحقیق است مسائلی مطرح می‌شود
دسته بندی نقشه برداری
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 133 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی معماری با عنوان فناوری نانو در صنعت ساختمان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی معماری با عنوان فناوری نانو در صنعت ساختمان

محل كار آموزی:دفتر خدمات مهندسی 442 تهران

چکیده:
اینجانب ....... در طول مدتی که در دفتر خدمات مهندسی 442 تهران مشغول به فعالیت بودم با پیشنهاد سرپرست کارآموزی مبادرت به فعالیت و تحقیق در رابطه با فناوری نانو برای آشنایی با این تکنولوژی و ارائه به صورت مقاله نمودم. در این تحقیق اول به تاریخچه نانو پرداخته می‌شود و درباره تاریخچه نانو و زمینه به وجود آموزش و این که آیا نانو یک تکنولوژی یا علم از چه اصولی پیروی می‌کند، اساس ارتباط این تکنولوژی با شاخه‌ةای مهندسی چیست. پس از آن در رابطه با کاربرد مواد نانو ساختار در صنعت بتن که موضوع اصلی تحقیق است. مسائلی مطرح می‌شود مثل به وجود آمدن پیشرفت هایی که توسط این تکنولوژی در صنعت ساختمان ایجاد می‌شود چه تأثیراتی در بتن ایجاد می‌کند و به ما چه امکاناتی را ارائه می‌دهد بعد از آن به اعجاز این فناوری در ضد آب کردن مصالح ساختمانی اشاره و همچنین سازگار بودن این تکنولوژی با محیط زیست و در آخر هم به زایکوسیل محصولی ارگانو سیلیکون پرداخته می شود که آن را معرفی و با آزمایشاتی آن را محک می‌زند و در آخر یک نتیجه کلی و یک تعریف کلی از این محصول ارائه می‌دهد... .
کلمات کلیدی:

تاریخچه نانو

فناوری نانو

فناوری نانو در صنعت ساختمان

کاربرد مواد نانو ساختار در صنعت بتن

تاریخچه نانو در جهان

بعد از دهه نود كه فن آوری اطلاعات هیاهوی بسیاری درجهان بپا نمود ، درآغاز قرن بیست ویكم دانشمندان تمركز خود را بر روی فن آوری نوینی معطوف كرده اند كه به عقیده عده ای نه تنها قسمتی از آینده بشری می باشد، بلكه این فن آوری تمامی آینده بشر را متحول خواهد ساخت . نانو تكنولوژی دارای سابقه زیادی نمی باشد . این موضوع برای اولین بار حدود 40 سال پیش مطرح شد.
در سال 1959 ریچارد فیمن‌ دانشمند كوانتوم نظری و دارنده جایزه نوبل مطرح نمود كه اگر دانشمندان ترانزیستور ها را ساخته اند، ما با علم اتمی می توانیم همین ترانزیستور ها را با مقیاس بسیار كوچك بسازیم. اوقصد داشت تا با قرار دادن اتم ها در كنار یكدیگركوچكترین مصنوعات بشری را بسازد.همانطور كه گفته شد نظریه كار بر روی سیستم ها در سطح نانو برای اولین بار توسط فیمن استاد كوانتم بیان گردید . بعدها یك دانشجو رشته كامپیوتربرای انجام پروژه فارغ التحصیلی خود، دانشمند بزرگ هوش مصنوعی دكتر مینسکی كه پدر علم هوش مصنوعی نیز شناخته می شود را به عنوان استاد راهنمای پروژه فارغ التحصیلی خود برگزید. این دانشجو آقای اریک درکسلر نام داشت.
درکسلر كه علاقه زیادی به نظریه های فیمن‌ (‌ساخت سیستم ها در ابعاد نانو) داشت، سعی در شكوفایی این فرضیا ت نمود.وی بعد از اخذ درجه استادی علوم كامپیوتر، باجمع آوری جوانان جویا وكوشا، نظریه نانوتكنولوژی را بنا نهاد. اولین مقاله وی درزمینه نانو تكنولوژی در سال 1981 و با موضوع نانو تكنولوژی مولكولی به چاپ رسید.در کسلراولین كسی بود كه در سال 1991 از دانشگاه MIT مدرك دكتری نانو تكنولوژی را دریافت نمود. وی هم اكنون رئیس انیستیتو Foresight و Research Fellow می باشد.بعدها كشورهای توسعه یافته، برنامه ریزی های گسترده ای را برای فعالیت های تحقیقاتی و صنعتی در زمینه نانو تكنولوژی تدوین نموده اند. به روشنی می توان دید كه آینده بشر در اختیار نانو تكنولوژی می باشد.
فهرست مطالب
چکیده 3
تاریخچه نانو 4

نانو تکنولوژی چیست؟ 4

براستی نانو یک علم است یا تکنولوژی 7
اصول پایه نانو تکنولوژی 8
اساس ارتباط نانو تکنولوژی و علم تکنولوژی غذا 9

ارتباط نانو تکنولوژی به مهندسی 10

شاخه های اساسی نانو تکنولوژی 14
کاربرد مواد نانو ساختار در صنعت ساختمان 16
اعجاز فن آوری نانو در ضد آب کردن مصالح ساختمانی 20

فن‌آوری نانو بر پایه آب و سازگار با محیط زیست – زایکوسیل 24

محصول زایکوسیل 27

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 233
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,653
  • بازدید ماه : 3,882
  • بازدید سال : 24,833
  • بازدید کلی : 253,890