loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 139 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان طراحی خط تولید یخچال های صنعتی
دسته بندی صنایع
بازدید ها 55
فرمت فایل doc
حجم فایل 99 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75
پایان نامه رشته  مهندسی صنایع با عنوان  طراحی خط تولید یخچال های صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان طراحی خط تولید یخچال های صنعتی

چكیده:
آنچه مطالعه خواهید كرد شرح عملكرد كارخانه اوژن سرما است حال سعی برآن داریم تا مختصری از كل مطالب درج شده در این تحقیق اشاره نماییم.در این تحقیق ابتدابه اجزای تشكیل دهنده یخچال پرداختیم وسعی شد كه تا عملكرد یك سیستم خنك كننده را به وضوح تشریح كنیم گفتیم ساده ترین خنك كننده دارای كمپرسور (موتور)اواپراتور و كندانسور لوله موئی یا كبلری تیوپ – فیلتر است در زمان عبور جریان برق موتور روشن وشروع به كار می نماید در بخش پایینی موتور یا كمپرسور روغن وجوددارد كه جهت جلوگیری از سابیدگی فنرهای موجود در آن استفاده می شود در بخش بالایی موتور گاز فریون است این گاز از گرما گریزان است.
باروشن شدن موتور گرماتولید می شود با ایجاد شدن گرما در موتور گاز فریون از لوله رفت متصل به موتور به سمت كندانسور رفته گاز داغ رانده شده از موتور حرارت خودرا در كندانسور به وسیله هواوآب از دست داده به مایع تبدیل می شود مایع فریون سپس وارد لوله موئی شده در اثر ازدیاد طول لوله موئی گاز در انتهای آن به حالت بحرانی یا بخار در می آید وسپس وارد اواپراتور می‌شود چون لوله موئی گرم و لوله برگشت خنك می شود در نتیجه این دولوله به هم می چسبند تادر اثر جابه جا شدن سرماوگرما حركت در لوله برگشت سریع‌تر صورت بگیرد.
این عملیات دائما در یخچال صورت می گیرد علاوه براین در موردبخشهای مختلف وخط تولید كارخانه صحبت كردیم گفتیم مراحل كاری عبارنتداز :
1.برش كاری و تیزآب دادن به ورقه هایی كه نیاز به رنگ دارند جنس این ورقه‌ها از گالوانیزه است.
2. چاپ و روبند كه همان رنگ روی ورقه ها با اضافه تبلیغات روی محصول می‌باشد
3. خم كاری كه درآن ورقه های برش خورده به وسیله دستگاه نسبتا بزرگی به نام خم كن با اشكال مختلف متناسب با انواع یخچالهادر می آیند.
مرحله تزریق كه این قسمت مربوط به فریزر است كه به بدنه های وان كه اسكلت درونی فریزر است به وسیله دستگاهی به نام فون تزریق مواد تزریقی كه تركیبی از گازهای مخصوص ومواد شیمیایی است تزریق می شود كه تركیب این مواد با هوا مایع تزریق را به صورت جامد در آورده وسبب ایجاد عایق كاملی در بدنه فریزر می شود بعداز این مرحله نصب وشیشه و لاستیك و شاسی كاری است كه برروی یك فلز به نام یونیت ابتدا كندانسور پیچ ومهره می شود بعد، فن روی كندانسور ودر نهایت كندانسورورله و خازن و سیم كشی ها انجام می گیرد.
پس از قراردادن موتور برروی یخچال محصول آماده شده وجهت كنترل به بخش كنترل كیفیت هدایت می شود.
کلمات کلیدی:

یخچال های صنعتی

كارخانه اوژن سرما

قطعات تشكیل دهنده یخچال

طراحی خط تولید یخچال های صنعتی

مقدمه
در عصر حاضر كه بشر شاهد درگرگونی های شگرفی در حیات خویش است فرصت شناخت ارزیابی عملكرد و بهره برداری از آن به شیوه های موثر جهت بقا ورشد سازمانها واجب وحتمی است و هر سازمانی كه از قابلیت ها، شایستگی‌ها، توانمندی ها و ابزارآلات و تكنوژی مناسب ونیز قدرت سازگاری با شرایط متحول محیطی برخوردار باشد می تواند بقای خود را تضمین كند حیات اقتصادی سازمانها و موسسات تولیدی و خدماتی در بازارهای رقابتی –كنونی بستگی به استفاده بهینه از منابع( material, man) money ,machine) موجود و طبیعتا كمیابی دارد كه مركز نقل و توجه نظام حاكم جهان است و در این اثنا آنچه كه بیشتر از همه قابل اهمیت است نحوه استفاده از تكنولوژی و منابع است كه می توان آن را در خطوط تولید بررسی و پوشش داد. همچنین ارائه خدمات و تولید محصولات با كیفیت تنهادر كنار مدیریتی توانمند جهت سازماندهی و كنترل عملكرد هریك از منابع می باشد آنچه كه مسلم است تنها از طریق طراحی خطوط تولید خواهیم توانست هم كیفیت و هم مهارت تولید را افزایش دهیم.
مهارت تولید در متن خود ابتكار – آفرینش و حسن خلاقیت را به همراه دارد تولید مشخصه زندگی و حیات مستمر بشر است در تولیدآنچنان توانمندی و اعتماد به نفس در فرد تولیدگر قوت می گیرد كه بركات و ثمرات آن به بقیه انسانها نیز به طور محسوس اثر می گذارد. مهارت های تولیدی در برگیرنده مهارتهای مدیریتی و تحقیقی می باشد به صورتی كه فرد تولیدگر باید مهارتهای دیگر رابرای تولید محصول داشته باشد این فرآیند پیچیدگی های خاص خود رادارد كه مرحله تولید و بعد از آن عرضه برای فروش را شامل می شود.
ارتباط بشر برای تولید و مصرف ارتباطی تنگاتنگ است بشر نمی تواند تولید نكند همچنین بشر نمی تواند هرگز مصرف نكند.واین مهارتهای تولیدی است كه در خلق آفرینش اجسام و اشیاء تبلور می نماید كسانی كه تولید می كنندمشتریان اصلی جامعه هستند و تولید كار بسیار دشوار و در عین حال جذابی است اما دشواری آن زمانی نمایان می شود كه شمادر میان رقابت به دنبال كیفیت هستید وقتی به دنبال كیفیت هستید هزینه ها بالا می رود بنابراین باید سعی كرد در تولید باتدبیرهای فراوان و پشتكار و ایجاد بسترهای مناسب جهت بهره وری بالا و ارتقاء خلاقیت افراد، هزینه ها را كاهش و كیفیت را افزایش داد حال آنكه جهت افزایش كیفیت بررسی خط تولید و ارائه راه كارهای مناسب جهت نظم و هماهنگی و سازماندهی خطوط تولیداز اهمیت بالایی برخوردار است.‍لازم به یادآوری است كه صرف نظر از قیمت تمام شده كالا عدم همپایی كیفیت و قدرت كاركرد محصول در بازارهای رقابتی موضوعی است كه شركتهای تولیدات صنعتی با آن مواجه هستند بنابراین كیفیت برتر محصول عامل ضروری و مهم در جهت جذب مشتری است.
فهرست مطالب
چكیده ای از تحقیق: 3
موضوع تحقیق: طراحی خط تولید یخچال های صنعتی 5
اهمیت موضوع 7
اهداف تحقیق: 9
فرضیات تحقیق 9
فرضیات اصلی: 9
قلمرو تحقیق 10
روش تحقیق 10
محدودیتهای تحقیق: 11
واژگان كلیدی: 12
ساختار تحقیق 13

تاریخچه مختصر از نحوه پیدایش صنعت یخچال: 14

ادبیات تحقیق 18
RTC,RTE,RE,FR,FRL,FRW,RHC 18
قطعات تشكیل دهنده یخچال 19

قطعات مكانیكی یخچال در طرزكار آن: 22

كمپرسورها: 26
فیلترها: 29
اوپراتور یا اتاق یخ: 32
لوله برگشت یا لوله مكش: 34
اكسپنشن والو ترموستاتیك ( شیرانبساطی ): 34
محدودیت های تحقیق: 45
اعتبار روایی پرسشنامه: 46
قضاوت ونتیجه گیری : 49
نحوه تنظیم جدول فریدمن: 49
نتیجه گیری نتایج آزمون فرضیه دوم: 69
نتایج تحقیق: 70
پیشنهادات: 72
فهرست منابع و مآخذ 75

حسین بازدید : 165 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
In2O3Sn که اكسید ایندیم قلع (ITO) نامیده می شود، یک نیمه هادی دژنره نوع n است این ماده که یکی از معروفترین اکسیدهای رسانای شفاف (TCO) است دارای گپ پهن و باند ممنوعه اپتیکی مستقیم است
دسته بندی مواد و متالوژی
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107
پایان نامه  مهندسی مواد و متالوژی با عنوان اكسید ایندیم قلع

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی مواد و متالوژی

اكسید ایندیم قلع (ITO)

پیشگفتار:
ایندیم
ایندیم ، عنصر شیمیایی است که با نشان In و عدد اتمی 49 در جدول تناوبی وجود دارد. این فلز حقیقی کمیاب که نرم و چکش‌خوار بوده و به‌راحتی ذوب می‌شود، از نظر شیمیایی مانند آلومینیوم و گالیم است، اما از نظر ظاهری بیشتر شبیه روی می‌باشد (همچنین سنگ معدن روی منبع اولیه ایندیم است). در حال حاضر ، عمده کاربرد آن در ساخت لایه‌های نازکی است که از آنها بعنوان لایه‌های روغن‌کاری شده استفاده می‌شود. (در جنگ جهانی دوم بعنوان پوشش چرخ دنده هواپیماهایی که در ارتفاع بالا پرواز می‌کردند، کاربرد زیادی داشت).
قلع
قلع ( انگلوساکسون tin و لاتین stannum) عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با نشان Sn وعدد اتمی 50 وجود دارد.این فلز ضعیف چکش خوار و نقره ای که به آسانی در آزمایش‌های مربوط به هوا اکسیده نمی شود و در برابر فرسایش مقاوم است ، در بسیاری از آلیاژها وجود داشته و بعنوان پوشش مواد دیگر جهت جلوگیری از فرسایش آنها بکار می رود.قلع را عمدتا" از ماده معدنی کاسی تریت که در آن بصورت اکسید وجود دارد ، بدست می آورند. قلع فلزی است چکش خوار ، قابل انعطاف، شدیدا" بلورین وسفید نقره ای که ساختار بلوری آن هنگام خم شدن قطعه ای از قلع صدای خاصی ایجاد می کند( علت آن شکست بلورها است).این فلز دربرابر فرسایش ناشی از آب تقطیر شده دریا و آب لوله کشی مقاومت می کند اما بوسیله اسیدهای قوی و موادقلیایی و نمکهای اسیدی مورد حمله قرار می گیرد. هنگامیکه اکسیژن بصورت محلول است قلع بعنوان کاتالیزور عمل کرده و واکنشهای شیمیایی را تسریع می کند.
درصورتیکه آنرا درحضور آزمایش‌های مربوط به هوا حرارت دهند Sn2 حاصل می شود. Sn2 اسید ضعیفی بوده و با اکسیدهای بازی تولید نمکهای قلع می کند.قلع را می توان به مقدار زیادی جلا داد و بعنوان پوشش سایر مواد جهت ممانعت از فرسودگی یا واکنشهای شیمیایی دیگرمورد استفاده قرار می گیرد.این فلز مستقیما" با کلر و اکسیژن ترکیب می شود و و جایگزین هیدروژن اسیدهای رقیق می گردد.قلع در دماهای معمولی انعطاف پذیر است اما در صورتیکه گرم شود شکننده می شود.
اكسید ایندیم قلع (ITO)
In2O3:Sn که اكسید ایندیم قلع (ITO) نامیده می شود، یک نیمه هادی دژنره نوع n است. این ماده که یکی از معروفترین اکسیدهای رسانای شفاف (TCO) است دارای گپ پهن و باند ممنوعه اپتیکی مستقیم است.اصلی ترین ویژگی ITO، رسانایی آن در عین شفافیت آن است. ITO نور مرئی را از خود عبور می دهد اما در مقابل نور مادون قرمز از خود خاصیت بازتابی نشان می دهد. همین ویژگی است که ITO را به عنوان یک اکسید رسانای شفاف برای کاربرهای گوناگون الکترونیکی مناسب می سازد.
کلمات کلیدی:

قلع

اکسید ایندیم

نیمه هادی دژنره

اکسید رسانای شفاف

اكسید ایندیم قلع

فصل اول

1-1- معرفی ITO و ویژگی های آن

1-1-1- خواص عمومی و ساختار فیزیکی
1-1-2- خواص الکتریکی
1-1-3- تحرک حامل های آزاد؛ مکانیزم پراکندگی
1-1-4- ویژگی های اپتیکی
1-1-5- ثابتهای اپتیکی
1-1-6- ساختار باند

1-2- روشهای لایه نشانی ITO

1-2-1- تبخیر حرارتی
1-2-2- لایه گذاری به روش بخار شیمیایی
1-2-3- افشانه گرما کافت (Spry pyrolysis)
1-2-4- چاپ صفحه ای (screen printing)
1-2-5- لایه گذاری توسط باریکه الکترونی (e – beam)
1-2-6- لایه گذاری به روش بخار شیمیایی

1-3- تماس نیمه هادی ITO

1-3-1- تحلیل دیاگرام باند انرژی تماس MS
فصل دوم

2-1 عملیات قبل از لایه نشانی

2-1-1- استفاده از محلول (RCA)
2-1-2- استفاده از حمام اولتراسونیک
2-1-3- گرما دهی به زیر لایه
2-2 عملیات لایه نشانی
2-2-1- کندوپاش
2-2-2- اساس مکانیزم کندوپاش
2-2-3- dc کندوپاش
2-2-4- rf کندوپاش
2-2-5- مگنترون کندوپاش
2-2-6- کندوپاش واکنشی

2-2-7- مزیت های فرایند کندوپاش

2-2-8- سیستم لایه نشانی مورد استفاده در این پروژه

2-2-9- تاثیر فاصله بین هدف و زیرلایه بر خواص فیلم ITO

2-2-10- تاثیر فشار جزئی اکسیژن روی ویژگی های فیلم ITO

- عملیات پس از لایه نشانی
- فرایند پس گرمایش
فصل سوم

3-1- الگودهی به نمونه ها

3-1-1- طراحی و ساخت الگو
3-1-2- انواع فتورزیست
3-1-3- روش Lift-off
3-1-4- روش زدایش (etching)
3-1-4-1- زدایش خشک
3-1-4-2- زدایش تر
3-2- ضخامت سنجی
3-3- اندازه گیری مقاومت تماس
3-4- اندازه گیری مقاومت ورقه ای
3-4-1- پروب چهار نقطه ای

3-5- روش های کریستالوگرافی

3-5-1- بررسی با کمک میکروسکوپ نوری
3-5-2- بررسی با میکروسکوپ الکترونی
3-5-3- میکروسکوپ اسکن کننده الکترونی (SEM) و تحلیل تفکیک کننده اشعه ایکس (EDX)
3-5-4- میکروسکوپ انتقال دهنده الکترون (TEM)
3-5-6- شناسایی بر اساس تفرق اشعه ایکس (XRD)
3-5-7- RBS
3-5-8- بررسی با کمک میکروسکوپ نیرو اتمی (AFM)
3-6- طیف سنجی فروسرخ
3-6-1- فرایند جذب فروسرخ
3-6-2- موارد کاربرد طیف فروسرخ
3-6-3- حرکات ارتعاشی
3-6-4- دستگاه طیف سنج فروسرخ
ش

حسین بازدید : 113 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
استفاده از مواد جاذب رطوبت در كاربردهای مختلف دارای سابقه ای طولانی می باشد و در واقع از اوایل قرن بیستم این مواد به طور گسترده در صنایع و مخصوصاً در صنایع غذایی و نگهداری و بسته بندی مورد استفاده بوده اند لیكن توجه به این مواد جهت استفاده از آنها برای كاربردهای سرمایشی و تهویه مطبوع به یكی دو دهه اخیر باز می گردد
دسته بندی صنایع
بازدید ها 49
فرمت فایل doc
حجم فایل 5497 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا

مقدمه :
استفاده از مواد جاذب رطوبت در كاربردهای مختلف دارای سابقه ای طولانی می باشد و در واقع از اوایل قرن بیستم این مواد به طور گسترده در صنایع و مخصوصاً در صنایع غذایی و نگهداری و بسته بندی مورد استفاده بوده اند. لیكن توجه به این مواد جهت استفاده از آنها برای كاربردهای سرمایشی و تهویه مطبوع به یكی دو دهه اخیر باز می گردد .
در واقع مشخص شدن اثرات مخرب CFC ها ( كلروفلوئوروكربن ) كه ماده مرسوم مورد استفاده در سیستم های سرمایشی می باشد به روی محیط زیست و مخصوصاً لایه اوزون و همچنین مواجه شدن با بحران های انرژی و بالا بودن هزینه های مربوط به تامین انرژی و برق مورد نیاز دستگاههای تهویه مطبوع معمولی باعث ایجاد علاقه در سازندگان و مصرف كنندگان این سیستم ها برای یافتن روشهایی برای كاهش هزینه های آنها و خطرات زیست محیطی آنها شده است و در این میان مواد جاذب رطوبت به دلیل كارایی قابل توجه آنها در كاهش مصرف انرژی دستگاههای تهویه مطبوع و نیز بی ضرر بودن آنها برای محیط زیست مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.
امروزه استفاده از سیستم هایی كه از این مواد برای رطوبت زدایی و یا سرمایش و گرمایش استفاده می كنند برای كاربردهای صنعتی و در مقیاس های بزرگ در كشورهای پیشرفته به صورت معمول در آمده است لیكن برای كاربردهای خانگی و تجاری و در مقیاس های كوچك به دلیل هزینه اولیه بالا ، تلاش برای ساخت سیستم های اقتصادی و با كارایی بالا همچنان ادامه دارد.آنچه كه در ادامه می آید در واقع مروری بر تلاش های صورت گرفته جهت ساخت یك نمونه صنعتی از یك سیستم سرمایش رطوبت زدا می باشد كه در صورت موفقیت آمیز و رضایت بخش بودن تست ها و آزمایشات مورد نیاز بر روی سیستم می تواند به صورت تجاری و انبوه تولید شده و نیاز كشور در این زمینه را تامین نماید.
کلمات کلیدی:

رطوبت زدایی

مواد جاذب رطوبت

سیستم های رطوبت زدا

فهرست مطالب

فصل اول – فرآیند جذب 1

فصل دوم – رطوبت زدایی از هوا 9

فصل سوم – كاربرد سیستم های رطوبت زدا 17

فصل چهارم – طراحی سیستمهای رطوبت زدا 35

فصل پنجم- طراحی و استخراج منحنی های عملكرد یك سیستم رطوبت زدا 73

منابع 80

حسین بازدید : 229 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
امروزه ماده معدنی کرومیت نقش اساسی در صنایع متالوژی داردماده معدنی کرومیت بعد از فراوری وذوب تبدیل به فروکروم شده سپس در صنایع فولاد برای مقابله با خورندگی مورد استفاده قرار می گیردهم اکنون بیش 85 در صد کرومیت استخراج شده از معادن دنیا برای تولید فروکروم در صنایع متالوزی استفاده می شود
دسته بندی مواد و متالوژی
بازدید ها 25
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
مقایسه وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقایسه وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان

چکیده
امروزه ماده معدنی کرومیت نقش اساسی در صنایع متالوژی دارد.ماده معدنی کرومیت بعد از فراوری وذوب تبدیل به فروکروم شده سپس در صنایع فولاد برای مقابله با خورندگی مورد استفاده قرار می گیردهم اکنون بیش 85 در صد کرومیت استخراج شده از معادن دنیا برای تولید فروکروم در صنایع متالوزی استفاده می شود .طی سالهای اخیر استفاده ازکنسانتره کرومیت و فروکروم در دنیا روند صعودی پیدا کرده است به دنبال ان استخراج این ماده معدنی روند رو به رشدی داشته است.استخراج کانسار کرومیت در دنیا و ایران به دو روش روباز و زیر زمینی انجام می شود.
ولی روشها وفناوری مورد استفاده برای استخراج کرومیت از سوی بزرگترین تولید کنندگان کرومیت در دنیاقابل مقایسه با تکنولوزیهای مورد استفاده در معادن ایران نیست.در ایرات اغلب معادن کرومیت با بیل وکلنگ استخراج می شود ولی در معادن کشورهای بزرگ تولید کننده ماده معدنی کرومیت استفاده از شاولهای با ظرفیت بالا مرسوم است.در این سمینار سعی شده است .وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان با یکدیگر مقایسه شود.
کلمات کلیدی:

کرومیت

صنایع متالوژی

روش‌های استخراج كرومیت

تولید کرومیت در ایران وجهان

مقدمه
در ایران كرومیت برای اولین بار در km14 كاهك (منطقه‌ای در اطراف سبزوار) در سال 1319 كشف شد و سالیانه در حدود 1000 تن كرومیت از آن استخراج گردید، كرومیت استخراجی از معدن فرومد جهت تولید بی‌كرومات پتاسیم در كارگاه‌های سنتی و همچنین آجر نسوز مورد مصرف قرار می‌گرفت و مقداری نیز از كرومیت استخراجی صادر می‌شد، استخراج كرومیت از این معدن چند سالی بیشتر دوام نداشته و در طی سال‌های (1329-1323) این معدن تعطیل می شود در ابتدا استخراج كرومیت و صادرات آن بوسیله دولت انجام می‌گرفت و سپس شركت‌های نیمه‌دولتی و خصوصی نیز این كار را در دست می‌گیرند، معادن كرومیت در برخی سال‌ها به دلایل اقتصادی تعطیل و همزمان با ترقی بازار جهانی و افزایش میزان تقاضا در آن، مجدداً اقداماتی جهت استخراج به عمل آمده و معادن دوباره تجهیز و راه‌اندازی گردیده‌اند. .]1[
در سال 85 بیش از 30 معدن کرومیت در حال بهره‌برداری در سطح كشور و در استان‌های خراسان، سمنان، فارس، كرمان و هرمزگان وجود داشت از این معادن كه در سال 78حدود 353771 تن و در سال85 معادل 230486 تن كرومیت استخراج شده است، كلوخه‌های استخراجی و سنگ جوری شده كرومیت بدون عملیات فرآوری خاصی صادر می‌شود، خاكه‌های كرومیت كم عیار در واحدهای فرآوری موجود در معدن فرآوری شده درواحدهای مختلف صنایع مورد مصرف قرار گرفت، طی سال‌های اخیر میزان تولید این ماده معدنی روندی صعودی داشته، اما در سال 79 به میزان قابل توجهی از تولید آن در كشور كاسته شده است. در ادامه به بررسی میزان تولید و روند آن و مشخصات واحدهای فرآوری خواهیم پرداخت.
تولید كرومیت در ایران در طی سال‌های (85-68) اگر چه دارای نوساناتی بوده، اما در مجموع دارای یك روند نسبتاً صعودی بوده است و از حدود 76 هزار تن در سال 68 به حدود 230486 هزار تن در سال85 افزایش یافته است، كه با توجه به افزایش تعداد معادن در حال بهره‌برداری امری طبیعی به نظر می‌رسد، با این وجودتولید کرومیت در سال 79 با یك كاهش چشمگیری همراه بوده و به حدود 161 هزار تن رسید، بیشترین میزان تولید در طی این سال‌ها به صورت كلوخه بوده و پس از آن تولید كرومیت به شكل خاكه و كنسانتره صورت گرفته است، بر این اساس رشد تولید در بخش معدن ، افزایش تولید كرومیت از جایگاه خاصی برخوردار است. متوسط نرخ رشد سالانه كرومیت طی سال (84-67)، 21% گزارش شده است. .]2[ حال در این سمینار در مرحله اول به مشخصات و وضعیت ذخایرکرومیت در ایران وجهان بعد به وضعیت تولید کرومیت در ایران ودر نهایت به مقایسه روشهای استخراج کرومیت در ایران وجهان اشاره خواهیم کرد.
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 2
1-1- مشخصات كرومیت 4
مشخصات فیزیكی و مكانیكی 4
جدول شماره 1-1 ویژگی‌های فیزیكی و مكانیكی فلز كروم (Cr) ]3[ 5

1-2- بلورشناسی و كانی‌شناسی كرومیت 7

1-3- زمین‌شناسی كرومیت 8

زمین‌شناسی و پراكندگی كرومیت در ایران: 8

1-4- انواع كانسارهای كرومیت 9

ب- تقسیم‌بندی بر مبنای شرایط تشكیل و ژنز: 9
الف) كانسارهای تیپ لایه‌ای یا چینه سان: (Stratiform) 9
ب) كانسارهای تیپ انبانی یا آلپینی: (Podiform) 10
جدول شماره 1-2مقایسه خصوصیات كانسارهای كرومیت تیپ لایه‌ای و انبانی]10[ 11
صنایع مصرف كننده كرومیت: 14
جدول2-1 : مصرف ظاهری پنج كشور عمده مصرف كننده سنگ و كنسانتره کرومیت(واحد: تن)]13[ 14
جدول شماره2-2 : مشخصات عمومی كرومیت در صنایع عمده مصرف كننده]15[ 16
2-2- مشخصات كمی و كیفی كرومیت در صنایع مصرف كننده 16

2-3- صنایع مصرف كننده كرومیت در ایران 19

میزان مصرف كرومیت 19
ب) داخلی (ایران)]22[ 26
جدول شماره 3-2 : میزان تولید كرومیت (كلوخه و كنسانتره ) در استان‌های مختلف كشور]22[ 27

جدول 3-3: تعداد معادن فعال ایران از سال 68 تا 84 29

جدول شماره 3-4: مشخصات كلی معادن عمده در حال بهره‌برداری (فعال) كرومیت كشوردر سال84]23[ 31
4-1-روش‌های اكتشاف كرومیت ]24[ 35
4-1-1 -2-روش‌های مغناطیسی: 36
4-1-1-3- روش ثقل سنجی 37
4-1-2- روش ژئوشیمیایی: 39

5-1- روش‌های استخراج كرومیت در ایران و جهان.]25[ 42

5-2- مقایسه وضعیت و جایگاه معادن کرومیت كشور با وضعیت جهانی (میزان استخراج، سطح، تجهیز و تكنولوژی): 47

6-1 تعیین میزان سرمایه‌گذاری، مدت و حجم عملیات کرومیت 48

جدول 6-1: تجهیزات و فعالیت‌های سرمایه‌ای و هزینه آنها برای بهره‌برداری از یك ذخیره كرومیت]26[ 49
نتیجه گیری و پیشنهاد 51

حسین بازدید : 198 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
جداسازی و استحصال یک گونه ی شیمیایی از نمونه های طبیعی یا آزمایشگاهی به منظور آنالیز یا کاربرد داروئی، خوراکی و صنعتی آنها مستلزم حذف سایر گونه های شیمیائی همراه در داخل نمونه است
دسته بندی شیمی
بازدید ها 35
فرمت فایل doc
حجم فایل 1122 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76
پایان نامه کارشناسی رشته شیمی با عنوان روش های نوین جداسازی مواد شیمیایی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته شیمی با عنوان روش های نوین جداسازی مواد شیمیایی

مقدمه
جداسازی و استحصال یک گونه ی شیمیایی از نمونه های طبیعی یا آزمایشگاهی به منظور آنالیز یا کاربرد داروئی، خوراکی و صنعتی آنها مستلزم حذف سایر گونه های شیمیائی همراه در داخل نمونه است. به بیان دیگر همواره لازم است که گونه ی شیمیایی مورد نیاز خالص سازی شده سپس برای اهداف نامبرده مورد استفاده قرار گیرد. کلیه ی اعمال و فرایندهای فیزیکی یا شیمیایی که در این راستا به کار می روند، به نام روش های جداسازی نامیده می شوند. از روش های جداسازی می-توان ته نشینی، نوبلورسازی، انجماد، تبخیر، تقطیر، استخراج مایع- مایع، استخراج فاز جامد، استخراج قطره ای، میکرواستخراج با فاز جامد، استخراج با گاز، مبادله ی یونی، جذب سطحی، کروماتوگرافی، الکتروکروماتوگرافی، الکترودیالیز، دیالیز و ... نام برد.
استخراج مایع- مایع به طور گسترده‌ای به عنوان یک تکنیک پیش تیمار برای جداسازی و پیش تغلیظ آنالیت در نمونه‌های آبی برای ترکیبات آلی و معدنی استفاده می‌شود. با این وجود این تکنیک دارای چندین نقطه ضعف از جمله تشکیل امولوسیون، استفاده از حجم زیاد حلال، گرانی روش و دشواری در اجرای روش می‌باشد. از این رو نیاز به دسته بندی نمودن استخراج مایع- مایع شد. تلاش های مستمر برای استفاده از روش استخراج مایع مایع که نیاز به حجم کم استخراج کننده و تعداد مراحل کمتر داشته باشد منجر به ایجاد سه روش زیر شد:
1) میکرواستخراج قطره ی تنها
2) میکرواستخراج فاز مایع با فایبرتوخالی
3) میکرواستخراج مایع- مایع پخشی
کلمات کلیدی:

میکرواستخراج

جداسازی مواد شیمیایی

عوامل موثر بر استخراج مواد شیمیایی

میکرواستخراج با فاز جامد

این روش استخراج برای اولین بار توسط پاوئولیزین و بلاریدا در سال 1980 ارائه شده است.در این روش آنالیت توسط فایبر پوشیده شده با لایه‌ی نازک پلیمری جذب می‌شود. میکرواستخراج فاز جامد یک تکنیک ساده در مقیاس میکرو می‌باشد. مزیتی که این روش دارد عبارت است از اینکه آنالیت‌ها در فاز جامد جمع شده و می توان آنها را درون یک دستگاه کروماتوگرافی برای آنالیز تزریق کرد. این روش استخراج با استفاده از مقدار خیلی کم آنالیت طی جذب به داخل فایبر پوشانده شده با سیلیکا انجام می شود سپس فایبر را می توان به کوره ی گرم یک کروماتوگرافی تزریق کرد که آنالیت در اثر حرارت واجذب می شود.
اساس میکرواستخراج فاز جامد سرنگ اصلاح شده می باشد، یک فایبر سیلیکای گداخته شده به-وسیله ی یک فازی از پلی سیلیکان یا برخی پلیمرهای دیگر پوشانده شده است. در میکرواستخراج با فاز جامد فایبر حجم کوچک و ویژه‌ای از فاز استخراجی می‌باشد که با چسب-های با تحمل دمایی بالا درون لوله زنگ نزن کوچک که انتهای آن به سوزن سرنگ امتداد می‌باید، چسبیده می‌شود. فایبر شکننده ابتدا درون سوزن سرنگ خودبند محافظت می‌شود سپس در مورد نمونه های مایع، فایبر پوشش داده شده درون محلول برای یک دروه‌ی زمانی حدود 15-2 دقیقه فرو برده می شود. نمونه به داخل فایبر جذب سطحی شده سپس فایبر به درون سوزن برگردانده و سوزن از ظرف نمونه خارج می گردد. و در این مرحله سوزن حاوی آنالیت استخراج شده به درون ورودی کروماتوگرافی تزریق می‌شود. فایبر در محفظه‌ی تزریق از درون محافظش خارج شده و سپس گرما باعث واجذب نمونه از فایبر گردد و آنالیت در راه ورودی ستون باریک کروماتوگرافی متمرکز می‌شود. شکل 4 پیشرفت این روش را نشان می دهد. درسال 2000 میکرواستخراج با فاز جامد یک روش نسبتاً جدید در عرصه‌ی جداسازی طی سال های 2000 تا 2004 معرفی شد [3]
فهرست مطالب
مقدمه 1
1- استخراج با فاز جامد 4
شکل1- تصویر کشش یونی برای میکرواستخراج با فاز جامد. 5
1-3- مراحل انجام استخراج با فاز جامد 6
1-4- هدف از استخراج با فاز جامد 7
شکل3- مراحل میکرواستخراج با فاز جامد. 8
1-5- خصوصیات فاز جامد 8

1-6- انواع فازهای جامد 8

1- سیلیکاژل 8
جدول1- انواع فازهای پیوندی. 9
2- جاذب پلیمری 9

1-7- ویژگیهای پلیمرهای قالب مولکولی 10

1-8- مزایای روش 10
1-9- کاربردهای استخراج با فاز جامد 11
1-10- عوامل موثر بر استخراج با فاز جامد 11
2- میکرواستخراج با فاز جامد 11
شکل 4- نمودار پیشرفت میکرواستخراج با فاز جامد از سال 2000. 13

2-1- مزایای میکرو استخراج با فاز جامد 13

2-2- پارامترهای بهینهسازی کردن میکرواستخراج با فاز جامد 13
2-3- عوامل موثر بر مقدار مادهی جذب شده 16
2-4- انواع روشهای نمونه برداری 16
2-6- معایب میکرواستخراج با فاز جامد 18
شکل 6- نمایش پوششهای پلیمری بر اساس قطبیت [1]. 19
جدول2- پوششهای فایبری همراه با ضخامت و کاربرد. 20
2-8- سنیتیک میکرواستخراج با فاز جامد 20

2-9- انواع روشهای همزدن در میکرواستخراج با فاز جامد 21

2-10- عوامل موثر بر میکرواستخراج با فاز جامد 21
2-11- کاربردهای میکرواستخراج با فاز جامد 22
3- الکترو- میکرواستخراج با فاز جامد 23
3-1- بهینه سازی و آماده‌سازی فایبر 24
3-3- تأثیر پتانسیل کاربردی در بازده الکترو- میکرواستخراج با فاز جامد 25
شکل8- بازده استخراج متامفتالین A) با اعمال پتانسیلB) بدون اعمال پتانسیل. 26
شکل9- ولتامتری چرخهای با مغز مداد برای محلول متامفتالین. 27
3-4- تأثیر نمک در بازده استخراج 27
شکل10- اثر نمک بر بازده استخراج. 28
3-5- تأثیر pH در ضریب استخراج 28
3-6- بهینه سازی سرعت هم‌زدن 29
3-7- بهینه کردن زمان و کاربرد پتانسیل 29
شکل12- اثر زمان واکنش بر بازده استخراج. 30
3-8- بهینه کردن دمای واجذب 30
3-9- ارزیابی انتخابپذیری روش 31
3-10- روش تجزیه‌ای 32
جدول 3- مشخصههای آنالیتیکی استفاده از دو نوع فایبر در الکترو-میکرواستخراج با فاز جامد. 32
3-11- نتیجه 32

4- میکرواستخراج فاز جامد با فایبر پلیمرهای قالب مولکولی 33

4-1- کارایی استخراج 35
5- استخراج نقطهی ابری 36
5-1- مراحل استخراج نقطهی ابری 36
5-3- عوامل موثر بر استخراج نقطهی ابری 38
5-4- مزایای روش استخراج نقطهی ابری 39
5-5- کاربرد استخراج نقطه ابری 39
6- میکرواستخراج قطرهی تنها 40

6-1-1- مزایای میکرواستخراج با قطره 41

6-1-2- عیب میکرواستخراج با قطره 41
6-2- میکرواستخراج قطره‌ی تنها به صورت مستقیم 42
6-3- میکرواستخراج قطرهی تنها در فضای فوقانی 43
6-4- میکرواستخراج مایع- مایع- مایع 45
شکل19- میکرواستخراج مایع- مایع- مایع. 46
6-4-1- عوامل موثر در استخراج 46
6-5- میکرواستخراج جریان پیوسته 48

6-5-1- کاربردهای روش میکرواستخراج با جریان پیوسته 50

6-5-2- عوامل موثر بر روش میکرواستخراج با جریان پیوسته 50
7- میکرواستخراج قطرهی آلی شناور تجمعی 51
8- میکرواستخراج فاز مایع با هالوفایبر 52
8-1- انواع روشهای میکرواستخراج مایع با فایبر توخالی 53
8-2- فاکتورهایی که بر روی این نوع استخراج تأثیر دارند 55
8-3- عاملهای شلاتهکنندهی آلی 55
8-4- کاربردهای روش میکرواستخراج فاز مایع با هالوفایبر 56

9- میکرواستخراج مایع مایع پخشی 57

9-1-1- عوامل موثر بر بازده استخراج 58
9-1-2- کاربردهای میکرواستخراج مایع – مایع پخشی 59
9-1-4- مقایسهی میکرواستخراج مایع مایع پخشی از نظر زمان استخراج 59
9-1-5- محاسبهی فاکتورهای موثر در روش میکرواستخراج مایع مایع پخشی [11]. 60
9-2- میکرواستخراج تجمعی با واحد سرما 61
10- استخراج بر اساس امواج میکروویو 63

10-1- مزایای روش استخراج با امواج میکروویو 63

11- روش‌های جدا کردن مایع 64
11-2- استخراج مایع- جامد 64
13- استخراج با مگنت 67
14- استخراج آب فوق بحرانی 70
15- روشهای استخراج گاز 71
15-1- استخراج فضای فوقانی ساکن 71
15-2- فضای فوقانی لایهی نازک 71
منابع: 72

حسین بازدید : 126 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
پروژه حاضر که عنوان آن ارتقاء سطح کیفی خودروی پارس در آدیت (Audit) تفصیلی می باشد به منظور کاهش ایرادات و همچنین کاهش نمره منفی خودروی پارس در آدیت تفصیلی تعریف گردید که مسئولیت اجرای آن به اداره کیفیت مونتاژ2 سپرده شدهدف اصلی این پروژه کاهش نمره منفی خودروی پارس به میزان 50% میزان کنونی می باشد
دسته بندی صنایع
بازدید ها 29
فرمت فایل doc
حجم فایل 635 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 88
پایان نامه رشته صنایع با عنوان استراتژی شش سیگما و میزان اثربخشی آن در شركت ایران خودرو

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته صنایع با عنوان استراتژی شش سیگما و میزان اثربخشی آن در شركت ایران خودرو

تاریخچه شش سیگما

تولد شش سیگما در سال 1979 در موتورولا صورت گرفت. در این زمان بود که ارتباط و وابستگی بین کیفیت بالاتر و هزینه های توسعه پایین تر در تولید محصولات ، شناخته شد و مورد توجه قرار گرفت. در زمانیکه اکثر شرکتهای امریکایی بر این باور بودند که کیفیت هزینه ایجاد می کند، موتورولا این واقعیت را به درستی درک کرد که بهبود کیفیت ، هزینه ها را کاهش خواهد داد و تثبیت این پارادایم ذهنی ، اساس بکارگیری متودولوژی شش سیگما را قوت بخشید.
موتورولا 5 الی 10 درصد از درآمد سالیانه فروش خود را صرف بر طرف نمودن کیفیت پایین می نمود. این دگرگونی موجب برگرداندن 800 تا 900 میلیون دلار در هر سال ، به دلیل وجود فرایند هایی با کیفیت بالاتر گردید. بعد از 4 سال شش سیگما 2/2 بیلیون دلار برای موتورولا ذخیره نمود. پایه گذاران شش سیگما در موتورولا کاری انجام دادند که در اکثر شرکتها غیر ممکن بود. در سال 1993 موتورولا شش سیگما را در بسیاری از فرایندهای تولیدی خود به کار گرفت و در اندک زمانی ، شش سیگما در کلیه صنایع دیگر بسط یافت.
آنچه که بیش از هر چیز موجب استقبال مدیران از به کار گیری این متدولوژی شده است، ایجاد یک انتقال الگوی ذهنی در مورد افزایش کیفیت محصولات / خدمات سازمان می باشد. بر خلاف نظریات قبلی که کاهش سرعت تولید و افزایش هزینه را عامل بهبود کیفیت می دانستند. در نظریه جدی بهبود کیفیت موجب افزایش سرعت تولید و کاهش هزینه های تولید میگردد.
کلمات کلیدی:

6sigma

تحول سازمانی

شركت ایران خودرو

ارزشیابی خودرو (Audit)

استقرار متدلوژی 6σ در شركت ایران خودرو

امروزه ادامه حیات در صحنه رقابت فشرده شركتهای تولیدی، نیازمند خلاقیت و نوآوری است. سازمانهای موفق تنها بوسیله سلاح نوآوری و خلاقیت می توانند از بازارهای خود محافظت نمایند. یكی از موثرترین وسایل موجود در تامین چنین خواسته ای، استفاده از متدلوژی 6σ می باشد σیكی از حروف یونانی می باشد كه آمار شناسان آنرا برای اندازه گیری تغییرپذیری در هر فرایند مورد استفاده قرار می دهند.قابلیت عملكرد هر فرایند را نیز می توان توسط سطح تغییرپذیری آن فرایند اندازه گیری نمود. هرگاه فرایندی در سطح عملكرد3σ باشد این فرایند 66807 و در سطح 6σ 3.4 قطعه معیوب در یك میلیون قطعه تولیدی ایجاد خواهد نمود.
این متدلوژی با بكارگیری ابزارهای ساده و در قالب مراحل "تعریف، اندازه گیری، آنالیز، نوآوری و بهبود و كنترل" با توجه به وضعیت موجود به سازمانها می گوید كه در شرایط مختلف چه راهكارهای را انتخاب نمایند.
شركت ایران خودرو نیز با درك شرایط جدید جهانی و لزوم تولید محصولاتی با كیفیت بالاتر و هزینه كمتر تصمیم به استقرار متدلوژی 6σ گرفت و بدین طریق از سال 78 با فراهم نمودن تمهیدات لازم و در قالب یك برنامه اجرایی3 ساله از اسفند ماه 1380 اقدام به برگزاری آموزش این متدلوژی در شركت نموده است كه این آموزشها در سه دوره یك ساله برگزار شد. برهمین اساس با بكارگیری یكی از اساتید شناخته شده و معتبر این متدلوژی، اقدام به برگزاری آموزشهای علمی و كاربردی از اسفند ماه 80 در شركت ایران خودرو ، ساپكو و ایساكو گردید.
در این راستا با هماهنگی مدیریت ارشد شركت، به تعریف 37 عنوان پروژه در سالنهای تولیدی، لجستیك، مهندسی محصول، متد، سیستمها، مركز تحقیقات، اداری، دریافت كالا، كنترل كیفیت و تضمین كیفیت و همچنین شركتهای ساپكو و ایساكو و با بكارگیری بیش از 150 نفر از كارشناسان برای انجام آنها، اقدام شد.
تا این كارشناسان همزمان با فراگیری مطالب علمی، با انجام تكنیكهای فراگیری شده بر روی موارد عملی كه بیشتر آنها مشكلات مزمن بوده اند، این متدلوژی را بصورت مؤثرتری فراگیرند.تا بدین طریق در انتهای سال 83 هدف تعیین شده كه همانا تربیت تعداد تعیین شده و كافی از نیروهای خبره اجرایی متدلوژی 6σ در سطوح مختلف و نیز آشنایی نزدیك تعداد قابل توجهی دیگر از نیروها با این متدلوژی به منظور درك اهمیت و لزوم استقرار آن در شركت، تحقق یابد. تا بدین شكل از سال 1384 در اجرای پروژه های 6σ در تمامی موارد مورد نیاز با تكیه كامل بر نیروهای كارامد داخلی شركت بتوانند به اهداف كیفی شركت دست یابند.
فهرست مطالب
فصل اول
1-1 معرفی پروژه 3
2-1 معرفی شرکت ایران خودرو 4
فصل دوم
1-2 تاریخچه شش سیگما8
2-2 تاریخچه شش سیگما در ایران خودرو9
3-2 معرفی شش سیگما11
4-2 فازهای مختلف شش سیگما 12
5-2 چارت پیاده سازی شش سیگما 19
فصل سوم
1-3 نحوه و روند پیاده سازی شش سیگما 41
در خصوص پروژه ارتقاء سطح کیفی
خودروی پارس در آدیت تفصیلی
2-3 ضمیمه :جداول و نمودارهای تهیه شده
منابع 88

حسین بازدید : 152 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
در این تحقیق چگونگی استفاده از کریستال‌ها و انرژی آنها و خواص تعدادی از سنگها را جمع‌آوری کرده‌ایماین تحقیق برای افرادی که در برابر چنین نظریه‌ای صفحه‌آرایی نمی‌کنند حاوی مطالبی غنی جهت آموختن تجربه اندوختن و آزمودن است به آن دسته از افرادی که به نظریات درج شده در این تحقیق اعتراضی دارند توصیه می‌کنیم پاسخ این پرسش را بیابید، (آیا امکان ندارد که ا
دسته بندی معدن
بازدید ها 43
فرمت فایل doc
حجم فایل 756 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 113
پایان نامه کارشناسی صنایع و معادن با عنوان کریستال‌های انرژی درمانی و خواص سنگ‌ها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی صنایع و معادن با عنوان کریستال‌های انرژی درمانی و خواص سنگ‌ها

چکیده:
من معتقدم که اعتقاد به مذهبی عالمگیر می‌تواند نیرومند ترین و شرافتمندانه ترین انگیزه تحقیقات علمی وباشد.آلبرت انیشتین
عصر حاضر عصری نوین است و تحقیق حاضر در تفسیر کلام شکسپیر که می‌گوید در فاصله میان زمین و آسمان‌ها، ناشناخته‌های بسیاری برای انسان وجود دارد، کسانی را مورد خطاب قرار می‌دهد که ورای چارچوب طب سنتی و کلاسیک در جستجوی خود شناسی و شناخت پدیده‌های جسمی و عاطفی وجود خویش و انرژی‌های موجود در اطراف خود هستند.هنر شفاگویی از طریق روش‌های فیزیکی و متافیزیکی و کریستال‌های انرژی درمانی مطمح نظر قرارگرفته، دیدگاه‌های نوینی برای درک مفاهیم به ما معرفی شده‌اند.مفاهیم ذکر شده در این تحقیق با تعریف تجربیات درمانی و تاریخ تحقیقات علمی در زمینه کریستال های انرژی درمانی و یا هاله انسان ارتباط دارند و تغییرات حوزه انرژی در رابطه با عملکردهای شخصیتی انسان ها و ارتباط آنها با کریستال ها را تشریح می‌کند.
در این تحقیق چگونگی استفاده از کریستال‌ها و انرژی آنها و خواص تعدادی از سنگها را جمع‌آوری کرده‌ایم.این تحقیق برای افرادی که در برابر چنین نظریه‌ای صفحه‌آرایی نمی‌کنند حاوی مطالبی غنی جهت آموختن تجربه اندوختن و آزمودن است به آن دسته از افرادی که به نظریات درج شده در این تحقیق اعتراضی دارند توصیه می‌کنیم پاسخ این پرسش را بیابید، (آیا امکان ندارد که این بینش تازه که فراسوی منطق و آزموده‌های تجربی و علمی است، حقیقتی را در خود نهفته داشته باشد.
کلمات کلیدی:

خواص سنگ‌ها

سنگهای شفابخش

کریستال‌های انرژی درمانی

تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی

مقدمه:
به شما می گوید که چگونه می توان انرژی کیهانی را به سمت جشم مادی هدایت کرد تا نیروی شفابخش نهفته در آن فعال شده و موجب آگاهی روحی و معنوی شود. با بکارگیری راهنمایی های این شفا بخش معنوی می توانید با خود برترتان ارتباط برقرار کرده، بر احساسات منفی غلبه کنید، افکار ناخواسته را از خود دور سازید و سرانجام وجود خود را به پیکری از نور مبدل نموده و مستعد خلاقیت نامحدود، قدرت شفابخش و عشق بی قید و شرط شوید.تا همین اواخر افرادی که در جوامع غربی زندگی می کردند در دام دنیای مادی سه بعدی غالب بر جامعه اسیر بودند. زندگی ها فقط به دور محور شغل، خانواده، دوستان، آسودگی و تفریح می چرخید. با جنبش های کنونی عصر جدید، افراد نسبت به سطح و مرتبة روحی خود حساسیت بیشتری دارند و به ابعاد روحی بالاتری رسیده اند. آنها متوجه شده اند که زندگی چیزی بیشتر از آن چه پنج حس ما درک می کند، است. حالت مادی غالب بر زندگی انسان ها تغییر کرده و بیشتربه صورت یک حالت روحی – معنوی منسجم در آمده است. انرژی های متغیری که به سمت سیارة ما در جریان است، موجب بروز این دگرگونی ها شده است.
سال 1985، نشانة شروع دورة دلو (یازدهمین برج ازبرج های منطقه البروج) بود. مدت ها بود که همه در انتظار عصر روشن بینی و نسل جدید منادیان این عصر بودند. آنها صلح، عشق و تفاهم را برای بشریت پیش گویی کردند. در سال 1987، وحدت و یکپارچگی هماهنگ، نیروهای مترقی ای که باعث عروج و تعالی می شود را به سمت زمین هدایت کرد.هر چه بیشتر از قرن جدید می گذرد، این انرژی های قدرتمند بیشتر و بیشتر در اختیار ما قرار می گیرند تا با آغوش باز پذیرای این تحول و تکامل باشیم. هم اکنون، درست در همین لحظه، در آستانة آگاهی جدیدی قرار گرفته ایم. پیش رفتن با زمان و هماهنگی با آن نه تنها به ما بلکه به تمام افراد بشر، طبیعت، عالم ملکوت، سکوت برتر و آگاهی گروهی بستگی دارد.
معراج، افزایش ارتعاشات جسم انسان و رسیدن به امواج بالاتر است. برای رسیدن به هدف نهایی و تبدیل شدن به پیکری از نور و معرفت، باید در آگاهی خود تغییراتی به وجود آوریم.
نویسندة این کتاب معتقد است که در عصر حاضر، امواج مثبت و آگاهی بخشی به طرف کرة زمین حدایت می شوند تا تعالی و کمال انسان را میسر سازند. در این راه، مواد معدنی مانند کریستال ها که قدرت جذب و هدایت امواج را دارند، می توانند شرایطی فراهم سازند که این کار آسان تر انجام پذیرد. کریستال ها، ابزاری هستند که می توان از آنها برای درمان بیماری های روحی و روانی، کسب آگاهی و رسیدن به کمال استفاده کرد.
راه کمال و تعالی هر انسانی (مانند اثر انگشت) راهی خاص و منحصر به فرد است و هیچ کس نمی تواند در این راه،راهنما یا دنباله رو فرد دیگری باشد. پس باطن خود را آزاد گذارید و به آن اعتماد کنید تا راه خاص خود را بیابید و برای این کار می توانید از کریستال ها که یکی از نعمت های خداوند هستند، استفاده کنید.«علمی اندک که عمل می کند، بسیار پر بهاتر از دانشیعظیم است که بیکار مانده.»امروزه گرایشات رایجی در جامعه وجود دارد که ما را به انرژی حیاتی روح متصل می سازد. کتاب ها، سمینارها، کریستال ها، سنگهای قیمتی (جواهرات)، عصارة گل ها، رایحه درمانی، هومئوپاتی و سایر راهکارهای عصر جدید به ما کمک می کنند تا با خود برترمان ارتباط برقرار کنیم.
فهرست مطالب
مقدمه 1
چاکراها 8
کریستال کوارتز 18
رنگ سنگ‌ها 34
برنامه شفا بخش 42
متعادل ساختن چاکراها 49
برنامه شفابخش کوارتز زرد کم رنگ 57
سنگ ها و چاکراها 58
متعادل ساختن چاکراها 62
الماس 75
الماس هرکیمر 77
اوپال آتش 78
ترمالین 79
رودوکروزیت 86
زمرد 89
سیترین 93
عقیق 95
فیروزه 97
کریستال سنگ 100
منابع 110

حسین بازدید : 110 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
زمان سنجی، تكنیكی است كه با آن میتوان زمان استاندارد هر یك از مراحل كاری و در كل، زمان استاندارد یك محصول را بدست آورد برای مثال، در كاری كه برای تكمیل آن چند نفر با یكدیگر همكاری میكنند
دسته بندی صنایع
بازدید ها 42
فرمت فایل doc
حجم فایل 265 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 110
پایان نامه رشته صنایع با عنوان زمان سنجی خط تولید شرکت پارس الکتریک

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته صنایع با عنوان زمان سنجی خط تولید شرکت پارس الکتریک

*لازم به ذکر است که فایلهای اکسل نیز برای تکمیل پایان نامه ضمیمه شده اند;)
مقدمه
در اغلب صنایع، تعدادی مراحل مختلف و یا خطوط تولید وجود دارد. از سیستم های تولید خطی برای پرسنل، جابجایی مواد، اجزای تلید شده، مونتاژ، بسته بندی و انتقال كالای تكمیل شده استفاده می شود. بعنوان مثالی مناسب از خطوط تولید، میتوان از صنایع اتومبیل، ابزار تجهیزات و مواد غذایی نام برد.
هر خط تولید باید دارای شرایط زیر باشد:
1. حجم قابل توجهی از تجهیزات را بكار گیرد؛
2. محصولات استاندارد شده و قطعات آن قابل تعویض باشند؛
3. از مواد خام بطور مدام استفاده شود؛
4. تقاضای بالایی برای محصول وجود داشته باشد.
یكی از موارد وجود خطوط تولید، تصمیم مدیریت برای انجام گرفتن كار بصورت خط تولید است. مدیر باید راجع به نوع تجهیزات ضروری، نزخ خروجی قابل قبول، استفاده از انبار مواد در بین ایستگاه ها، و ثابت یا قابل انعطاف بودن خط (مثلاض استفاده از نقاله یا گری دستی برای حمل و نقل) تصمیم گیری كند.تولید هر محصول، مستلزم طی تعدادی مراحل برای ساخت و تكمیل آن است. این مراحل باید بطور منطقی و علمی ونبال هم انجام شود تا قطعة كاملی در انتهای كارگاه یا خط حاصل شود. اولین خط مونتاژ «اِلی ویتنی» در سالهای جنگ جهانی اول برای تولید تفنگ بكار برد. روش او بسیار مفید بود؛ و امروزه نیز در تولید اكثر كالاهای صنعتی كه تولید انبوه دارند، بكار می رود.
زمان سنجی، تكنیكی است كه با آن میتوان زمان استاندارد هر یك از مراحل كاری و در كل، زمان استاندارد یك محصول را بدست آورد. برای مثال، در كاری كه برای تكمیل آن چند نفر با یكدیگر همكاری می-كنند، پس از زمان سنجی و بدست آوردن استاندارد هر مرحله یا جزء كاری ، در اكثر موارد با یكسان نبودن زمان های كار افراد مواجه می شویم؛ و این مشكل در یك خط پیوسته و با تولید انبوه برجسته تر و حادتر است. در چنین مواردی می گویند كه خط یا تقسیم كار متعادل نیست. در مراحل دیگر موجب تراكم و انباشته شدن قطعات می شود؛ و در چنین مواردی است كه وجود تعادل خط ضرورت پیدا می كند.

اقداماتی كه از طریق بالانس كردن در جهت افزایش راندمان خط انجام می گیرد شامل:

- تعیین ایستگاه های مورد نیاز كه بتواند بیكاری را كاهش و راندمان را افزایش دهد.
- تخصیص نیروی انسی به ایستگاه ها از نظر تخصص و مهارت مورد نیاز و تعداد مورد نیاز
- تخصیص عناصر كاری به ایستگاه ها به طوری كه فاصله زمانی ظرفیت ایستگاه ها به حداقل برسد.
- ارائه طریق جهت بهبود عملیات و عملكرد كارگران در ایستگاه های كه گلوگاه هستند.
- ذخیر سازی و انجام عملیات كندتر در ساعات اضافه كاری و یا روزهای تعطیل
تعیین وسایل حمل و نقل مناسب با توجه به سرعت جریان خط و حجم محصول تولیدی كه وسایل حمل و نقل سرعت خط را كاهش ندهند.
کلمات کلیدی:

خط تولید

زمان سنجی

برقرار تعادل خط تولید

شرکت پارس الکتریک

فهرست مطالب
زمان سنجی خط تولید شرکت پارس الکتریک 1
مقدمه 2

فصل 1:شناخت كارخانه شرکت پارس الکتریک 5

مشخصات کارخانه 5

فصل2:زمانسنجی المان ها بعد از دیگ قلع 10

زمانسنجی المان ها بعد از دیگ قلع 10
گزارش و اعلام نتایج حاصل از زمانسنجی خط مونتاژ دستی تولید رادیو کلاریون 11
مرحله 2 – شناخت فعالیت های انجام شده در هر ایستگاه: 13
مرحله 3- تعیین ایستگاههایی که عناصر مورد نظر در آنها انجام می گیرد: 16
مرحله 5- انجام زمانسنجی از هر فعالیت با توجه به تعداد n جهت تعیین زمان استاندارد 21
نتایج نهایی: 23
نتایج زمانسنجی به منظور بالانس خط بعد از دیگ قلع 26
نمودار تقدم و تأخر 27
جدول بالانس خط مونتاژ دستی (بعد از دیگ قلع) 28

فصل3:بالانس خط مونتاژ نهایی 29

بالانس خط مونتا‍‍‍‍ژ نهایی 29

1- شناخت خط مونتاژ نهایی 30
2- شناخت و تجزیه عناصر كاری 32
عناصر کاری هر ایستگاه کاری (قبل از بالانس) 37
3- تعیین روش زمانسنجی 42
زمانسنجی به روش مشاهده مستقیم 44
تعیین تعدادنمونه ها توسط زمانسنجی10 نمونه اولیه 49
و-تعیین ضریب عملكرد (ضریب سرعت): 65
تعیین ضریب عملکرد هر اپراتور با توجه به روش وستینگهاوس 68
ح – محاسبة زمان مجاز: 72
جداول زمانسنجی و زمان استاندارد هر عنصر كاری در خط مونتاژ نهایی 76
بالانس كردن خط مونتاژ 77
در خط مونتاژ نهایی: 80
روشهای برقرار تعادل خط 81
نمودار تقدم و تأخر خط مونتاژ نهایی 82
جدول بالانس خط مونتاژ نهایی 83

تعیین سرعت كانوایر 87

جداول راندمان مربوط به قبل و بعد از بالانس خط مونتاژ نهایی 91
پیشنهادات 92
ضمائم 96
ترجمه مقاله 104
نتایج 110

حسین بازدید : 100 یکشنبه 19 مهر 1394 نظرات (0)
پروژه طراحی و ایجاد صنایع ، انجام مطالعات امكان سنجی به منظور احداث یك واحد صنعتی است كه بتوان در آن محصولات مشخصی را بر مبنای ظرفیتی مشخص، تولید نمود
دسته بندی صنایع
بازدید ها 36
فرمت فایل doc
حجم فایل 5922 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 240
پایان نامه کارشناسی مهندسی صنایع-برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها با عنوان طراحی و ایجاد واحد صنعتی تولید قوطی غذایی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی مهندسی صنایع-برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها با عنوان طراحی و ایجاد واحد صنعتی تولید قوطی غذایی

(بصورت جامع و کامل)
*یادآور می شود که پاورپوینت پایان نامه با 60 اسلاید بصورت رایگان ضمیمه شده است:)-
پیشگفتار
پروژه طراحی و ایجاد صنایع ، انجام مطالعات امكان سنجی به منظور احداث یك واحد صنعتی است كه بتوان در آن محصولات مشخصی را بر مبنای ظرفیتی مشخص، تولید نمود.
انجام این مطالعه مستلزم طی فرآیندی است كه به طور سیستماتیك می توان به اهداف پروژه دست یافت. این فرآیند را می توان در سه فاز اصلی زیر خلاصه نمود :
1. بررسی و مطالعه بازار
2. بررسی و مطالعه فنی
3. بررسی و مطالعه مالی _ اقتصادی
در این پروژه نیز ، كه موضوع آن طراحی و ایجاد واحد صنعتی قوطی غذایی می باشد سعی بر آن بوده است تا این ترتیب و توالی كاملا رعایت شده و مطالب با نظم خاص و به طور منطقی در كنار هم قرار گیرند.
نتایج انجام این پروژه در این مصحف گرد آوری شده است كه شامل سه فاز كلی زیر می باشد :
مطالعات مقدماتی پروژه ، شامل مقدمه، توضیحاتی در مورد بسته بندی، تاریخچه بسته بندی، جایگاه صنعت بسته بندی در جهان، انواع بسته بندی، بسته بندی فلزی، قوطی سازی و ... می باشد.
فاز اول : فاز بررسی و مطالعه بازار، شامل چهار فصل معرفی محصول، بررسی وضعیت عرضه محصول، بررسی وضعیت تقاضای محصول و تحلیل وضعیت عرضه و تقاضا می باشد.
فاز دوم : فاز بررسی و مطالعه فنی و تكنولوژیكی، شامل هشت فصل انتخاب محل (مكان یابی)، انتخاب و تدوین تكنولوژی تولید، محاسبه ماشین آلات و تجهیزات، محاسبه مواد و اقلام مصرفی، برآورد نیروی انسانی، محاسبه فضا و ساختمان، طراحی جانمایی و برنامه ریزی و زمان بندی اجرای پروژه می باشد.
فاز سوم : فاز بررسی و مطالعه مالی – اقتصادی، شامل هشت فصل برآورد هزینه های سرمایه ای، برآورد سرمایه در گردش، میزان كل سرمایه گذاری و چگونگی تامین آن، برآورد هزینه های تولیدی و عملیاتی، برآورد قیمت تمام شده، برآورد قیمت فروش، برآورد منابع و مصارف جریان نقدی، برآورد و تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر، محاسبه صورت حساب سود و زیان و ترازنامه، و تجزیه و تحلیل شاخص های مالی و اقتصادی می باشد.
نتیجه كلی پروژه اینكه با توجه به كه ایران كشوری است وسیع با آب و هوای گوناگون ، عدم آلایش خاك آن به آلاینده های مختلف و آفتاب فراوان، محصولات كشاورزی و دامی به صورت طبیعی و با طعم و مزه عالی در حجم فراوان با كمترین سرمایه گذاری بدست می آید. و با توجه به حاصلخیز بودن اراضی کشاورزی در کشور و امکان تولید و فرآوری بهینه انواع محصولات کشاورزی، همچنین با توجه به ضایعات قابل ملاحظه برخی از این اقسام محصولات، به علت فقدان بسته بندی مناسب و روشهای نگهداری بهینه، رشد و توسعه صنعت بسته بندی با توجه به افزایش میزان تولیدات و افزایش تعداد کارخانجات تولید کننده انواع کنسروجات گیاهی و جانوری، همچنین نقش ارزنده این تولیدات و جایگاه تغذیه ای آن در جامعه، ایجاد این واحد واحد صنعتی می تواند گامی در جهت تولید بهینه، فرآوری مناسب و جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی به شمار آید.
کلمات کلیدی:

صنعت بسته بندی

ایجاد واحد صنعتی

تولید قوطی غذایی

صنعت قوطی سازی

برنامه ریزی و تحلیل سیستم

مقدمه
بسته بندی پلی است میان تولید کننده و مصرف کننده ، نوع بشر از بدو آفرینش ، آنگاه که موفق به ساخت ادوات و تجهیزات جهت بهبود وضعیت زندگی خود شد ، جهت نقل مکان آنها نیازمند بسته بندی گردید.بسته بندی به لحاظ دارا بودن ویژگیهای خاص در زمینه های مختلف و فراهم نمودن امکان ذخیره سازی فرآورده های گوناگون از جمله مواد غذایی به خصوص پس از دسترسی به فنون پاستوریزاسیون از اهمیت ویژه ای برخوردار شد.
صنعت بسته بندی به عنوان یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین عوامل موثر عرضه کالا و موفقیت در کسب بازار ، هم اکنون تمامی فعالیتهای تولیدی و بازرگانی را درجهان متوجه خود کرده به نحوی که اگر چه مقوله جدیدی در صنعت و اقتصاد نیست ولی با تحولاتی که یافته ، توجه بسیاری را به خود جلب نموده و به عاملی تعیین کننده در موفقیت عرضه کالا و خدمات تبدیل شده است.متاسفانه با تمام اهمیت آن هنوز در ایران توجهی اساسی به آن نشده و می توان گفت صنعت قوطی سازی كه شاید یكی از مهمترین شاخه های صنعت بسته بندی است آنچنانكه باید مورد توجه قرارنگرفته ، اگرچه در سالهای اخیر اقداماتی در جهت نوسازی آن به عمل آمده ولی هنوز راهی دراز در پیش است.

حسین بازدید : 137 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
آدامس فرآورده ای است که از اختلاط صمغ پایه با شیرین کننده ها و ترکیباتی نظیر لسیتین، گلیسرین، طعم دهنده ها، رنگ، آنتی اکسیدان و نگهدارنده تهیه می گردد
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 60
فرمت فایل doc
حجم فایل 84 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
پایان نامه کارشناسی صنایع غذایی با عنوان صنعت آدامس سازی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی صنایع غذایی با عنوان صنعت آدامس سازی

مقدمه:
سپاس خدای یکتا را که فرصت بخشید تا با تقدیم اثری از مجموعه آثار تکنولوژی ساخت فرآورده های غذایی، همچنان خویشتن را در صف سربازان اعتلای دانش و فرهنگ مرز وبوم بینگارم.
یکی از رفتارهای طبیعی انسان از کودکی تا سنین پیری، جویدن می باشد. در کشور ما عادت جویدن آدامس یک رفتار ناپسند شناخته می شود. در حالیکه در کشورهای غربی رفتاری متداول بوده و به عنوان یک عادت جایگزین شایسته، برای عادات مذموم سیگار کشیدن،‌ مصرف تنقلات پرکالری و غیره محسوب می گردد. جویدن آدامس برای بهبود بوی دهان، استحکام لثه و نیز درمان ناراحتی های ناشی از فشار هوا در مسافرت هیا هوایی مفید می باشد. آدامس های بدون قند برای تحریک ترشح بزاق در اشخاص دارای خشکی دهان و رفع التهاب یافت مخاط دهان در افراد با بی دندانی کامل تجویز می شود.
آدامس فرآورده ای است که از اختلاط صمغ پایه با شیرین کننده ها و ترکیباتی نظیر لسیتین، گلیسرین، طعم دهنده ها، رنگ، آنتی اکسیدان و نگهدارنده تهیه می گردد. در مقایسه با صنایع قنادی صنعت تولید آدامس بسیار کوچک می نماید. آینده این صنعت وابسته به تغییر نگرش به آن؛ تعیین اهداف بلند پروازانه، ایده های نو، شناخت علائق و نیازهای بالقوه مصرف کننده، دانش فنی روز و استفاده از ماشین آلات مدرن از قبیل مخلوط کن ها، اکسترودرها، غلطک ها، دستگاه های برش و تجهیزات پوشش دادن و بسته بندی می باشد.
کلمات کلیدی:

آدامس

مواد جویدنی

فناوری تولید آدامس

صنعت آدامس سازی

مواد جویدنی
کیفیت جویدن به نرمی و قابلیت انعطاف یا کیفیت و مجموعه خواص در بعضی مواد اطلاق می شود که هر چه جویده شوند متلاشی نمی گردند و با حالت لاستیکی نرم فقط تغییر شکل می دهند این مواد که اصطلاحاً جویدنی خوانده می شوند مادة اصلی آدامس هستند و به آن دسته از مواد طبیعی یا مصنوعی گفته می شوند که بر اثر جویدن متلاشی و خرد نمی شوند. این خاصیت در بسیاری مواد غذایی نظیر گوشت نامطلوب است ولی در بعضی مواد مانند آدامس خصوصیتی ممتاز می باشد. مواد جویدنی یا لاستیک مانند ممکن است از منشاء حیوانی (موم زنبور عسل) و یا گیاهی مانند موم سبوس برنج باشند و یا مصنوعاً از ترکیبات آلی تولید گردند مانند موم نفتی، در ذیل به تعدادی از این مواد تحت نام معمولی یا شیمیایی آنها اشاره شده است.
فهرست
مقدمه 1

فصل 1 مواد اولیه تولید آدامس

1-1 مواد جویدنی 2
1-1-1 مواد جویدنی بوتادین استیرن 3
2-1-1 کائوچو 3
3-1-1 لاستیک طبیعی 3
4-1-1 لاستیک ایزوبوتیلن ایزوپرن کوپلیمر 4
5-1-1 صمغ ها 4
1-5-1-1 صمغ پایه 5
1-1-5-1-1 ویژگی های صمغ پایه 5
2-5-1-1 چیکل 7
3-5-1-1 چیلت 8
4-5-1-1 چیکویبول 8
5-5-1-1 صمغ کراون 8
6-5-1-1 صمغ استر 8
7-5-1-1 صمغ شاهدانه 9
8-5-1-1 صمغ نیجری 9
9-5-1-1 صمغ کاراکینان 9
10-5-1-1 صمغ تراکاگانت 10
11-5-1-1 صمغ ترپنی طبیعی 10
12-5-1-1 صمغ با پایه طبیعی (سقز) 10
13-5-1-1 صمغ عربی (آکاسیا) 11
6-1-1 موم ها 12
1-6-1-1 موم زنبور عسل 13
1-1-6-1-1 موم زنبور عسل سفید شده 14
2-6-1-1 موم کارنوبا 15
3-6-1-1 موم پترولیوم 15
4-6-1-1 موم سیوس برنج 15
5-6-1-1 موم گیاهی 16
6-6-1-1 موم شمعی (کاندلیلا) 16
7-6-1-1 موم پارافین 16
2-1 مواد غیر جویدنی 16
1-2-1 شیرین کننده ها 17
1-1-2-1 ساکاروز 17
2-1-2-1 کلوگز 18
3-1-2-1 گلوکز مایع 18
4-1-2-1 جایگزین های قند 20
1-4-1-2-1 سوربیتول 21
2-4-1-2-1 کزیلیتول 21
3-4-1-2-1 مانیتول 22
4-4-2-2-1 کلیسریزین آمونیاکی 22
2-2-1 نرم کننده ها 22
1-2-2-1 گلیسرین 23
2-2-2-1 اسید استئاریک 25
3-2-2-1 استئارات سدیم 25
4-2-2-1 استثارات پتاسیم 25
3-2-1 امولسیفایرها 25
1-3-2-1 لسیتین 26
2-3-2-1 مونوودی گلیسرید 27
3-3-2-1 استئارویل لاکتیلات 27
4-2-1 اسیدهای آلی 28
1-4-2-1 اسید سیتریک 28
2-4-2-1 اسید مالیک 29
3-4-2-1-1 اسید تارتاریک 30
5-2-1 رنگ ها 30
6-2-1 مواد عطر و طعم دهنده 31
7-2-1- آنتی اکسیدان ها 31
8-2-1 نشاسته 32
9-2-1 دی متیل پلی سیلوکسان 32

فصل 2 فن آوری تولید آدامس 33

1-2 آدامس جویدنی 33
2-2 آدامس بادکنکی 33
3-2 آدامس بادکنکی مغزدار 33
4-2 آدامس با صمغ پایه طبیعی (سقز) 34
5-2 آدامس آنتی باکتریال 34
6-2 آدامس بدون قند 35
1-6-2 پوسیدگی دندان 35

1-1-6-2 عوامل موثر بر پوسیدگی دندان 36

1-1-1-6-2 فاکتور میزبان (شامل بزاق و دهان) 36
2-1-1-6-2 فاکتور میکروفلورا (میکروار کانیسم ها) 37
2-6-2 آدامس های گزیلیتول 39
7-2 آدامس حاوی کلسیم 40
8-2 آدامس سفید کننده دندان 42
1-8-2 شیمی سفید کردن 43
2-8-2 مواد سفید کننده 44
9-2 آدامس حاوی ویتامین C 44
1-9-2 اسید اسکوربیک 44
10-2 فرمولاسیون آدامس 46
1-10-2 فرمولاسیون آدامس با طعم نعناع 47
2-10-2 فرمولاسیون آدامس با طعم گیلاس 48
3-10-2 فرمولاسیون هایی برای بهبود عمر انباری 49
4-10-2 فرمولاسیون آدامس مغزدار حاوی ماده رطوبت گیر 51
5-10-2 فرمولاسیون آدامس بدون قند 52
11-2 اصول فرآیند تولید آدامس 52
1-11-2 اختلاط 52
2-11-2 روزن رانی (اکستروداسیون) 53
3-11-2 پوشش دادن 55
1-3-11-2 پوشش دادن اولیه 57
2-3-11-2 پوشش دادن نهایی 59
4-11-2- بسته بندی 59
12-2 فرآیند تولید آدامس 60
13-2 ویژگی های آدامس 62
14-2 ویژگی های میکروبیولوژیک انواع آدامس 64

فصل 3 روش های آزمون آدامس 66

1-3 نمونه برداری و آماده کردن نمونه 66
2-3 اندازه گیری صمغ کل 66
3-3- اندازه گیری قند (روش لین اینیون) 67
- محلول استاندارد قند مصرفی 68
- سنجش فهلینگ (تعیین عیار فهلینگ) 69
آماده کردن آزمونه 71
اندازه گیری قند احیاء کننده قبل از ئیدرولیز 71
محاسبه 72
اندازه گیری ساکارز 72
4-3 اندازه گیری خاکستر 73
وسایل لازم 73
روش کار 73
محاسبه 73
5-3 اندازه گیری رطوبت 74
وسایل لازم 74
روش کار 74
محاسبه 75
6-3 اندازه گیری گلیسرین 75
مواد شیمیایی لازم 75
روش کار 75
محاسبه 76
7-3 اندازه گیری کلسیم 76
مواد شیمیایی لازم 76
هیدروکسید سدیم 76
- شناساگر هیدروکسی نفتول بلو 77
روش کار 77
محاسبه 77
منابع مورد استفاده: 79

حسین بازدید : 108 جمعه 23 مرداد 1394 نظرات (0)
امروزه دراکثر فعالیتهای حفاری ژئوتکنیکی ، از سرمته های الماسه جهت نمونه گیری از سنگ استفاده می شود سرمته های الماسه در مقایسه با سایر سرمته های مغزه گیر دارای برتریهای خاصی چون سرعت بالای حفاری ، عمر بیشتر و کیفیت بهتر مغزه های حاصله است
دسته بندی صنایع و معادن
بازدید ها 12
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4722 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 185
انتخاب سرمته های الماسه مغزه گیر و پیش بینی سرعت حفاری و میزان مصرف آنها در برخی ساختگاه های ژئوتکنیکی کشور

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

انتخاب سرمته های الماسه مغزه گیر و پیش بینی سرعت حفاری و میزان مصرف آنها در برخی ساختگاه های ژئوتکنیکی کشور

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی معدن

نگارش: عبدالله نجفی
چکیده:
امروزه دراکثر فعالیتهای حفاری ژئوتکنیکی ، از سرمته های الماسه جهت نمونه گیری از سنگ استفاده می شود. سرمته های الماسه در مقایسه با سایر سرمته های مغزه گیر دارای برتریهای خاصی چون سرعت بالای حفاری ، عمر بیشتر و کیفیت بهتر مغزه های حاصله است. عمر سرمته ها تحت تاثیر پارامترهای متعددی از جمله سختی و سایندگی سنگهاست. تاکنون کوششهای متعددی جهت پیش بینی سرعت حفاری و طول عمر سرمته های حفاری براساس معیارهایی بیانگر میزان سایش سرمته ها و خاصیت سایندگی سنگها باشد صورت گرفته است. در بررسی حاضر ، به منظور پیش بینی سرعت حفاری و طول عمر سرمته های الماسه از شاخص سایش سورشار استفاده شده است.
کلمات کلیدی:

شاخص CAI

حفاری ژئوتکنیکی

سرمته های الماسه

سرمته های مغزه گیر

شاخص سایش سورشار

سرمته های الماسه مغزه گیر

فهرست مطالب

فصل 1:کلیات

فصل 2:انواع سرمته های الماسه مغزه گیر

فصل 3:روشهای اندازه گیری سایش سنگ

فصل 4:انتخاب شاخص CAI جهت پیش بینی میزان مصرف سرمته های الماسه مغزه گیر

فصل 5:تهیه پایگاه اطلاعاتی سایش سنک و میزان مصرف سرمته های الماسه مغزه گیر

فصل 6:ارتباط شاخص سایش سورشار با میزان مصرف سرمته های الماسه مغزه گیر و سرعت حفاری

فصل 7:انتخاب سرمته های الماسه مغزه گیر در ساختگاه های ایران

فصل 8:جمع بندی و نتیجه گیری


حسین بازدید : 152 چهارشنبه 17 تیر 1394 نظرات (0)

مقاله ایمنی صنعتی در محیط کار

در هر تأسیساتی، بخش‌های‌ عملیات و تعمیر و نگهداری، در هسته‌ی مرکزی برنامه‌ی مدیریت ایمنی فرایند قرار دارند این بخش‌ها برای اجرای همه‌ی اجزاء برنامه‌ی مذکور، ضروری می‌باشند
دسته بندی صنایع
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
مقاله ایمنی صنعتی در محیط کار

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

ایمنی صنعتی در محیط کار

نقش بخش‌های عملیات و تعمیر و نگهداری در مدیریت ایمنی فرآیند:

در هر تأسیساتی، بخش‌های‌ عملیات و تعمیر و نگهداری، در هسته‌ی مرکزی برنامه‌ی مدیریت ایمنی فرایند قرار دارند. این بخش‌ها برای اجرای همه‌ی اجزاء برنامه‌ی مذکور، ضروری می‌باشند؛ اگرچه نوع و وسعت (میزان) تعامل آنها با هر جزء متفاوت است. فصل‌های باقی مانده از این کتاب به نقش های ایمنی فرایندِ سرپرستان خطوط اول و دوم بخش‌های عملیات و تعمیر و نگهداری در هر فاز بخصوص از چرخه‌ی عمر واحد صنعتی، اختصاص داده شده می شوند.در مقابل، این فصل نقش بخش‌های عملیات و تعمیر و نگهداری را در اجرای هر جزء از برنامه‌ی ایمنی فرایند (که در جدول ۲-۱ لیست شده‌اند)، به هنگام فازهای مختلف از چرخه‌ی عمر واحد صنعتی توصیف می‌کند.
مدیریت تغییر، یک جزء اصلی از برنامه‌ی ایمنی فرایند می‌باشد، و سرپرستان عملیات و تعمیر و نگهداری تنها کسانی هستند که می‌توانند تضمین کنند که، اصول و روش های اجرایی مدیریت تغییر به درستی اجرا می‌شوند.بنابراین، قسمت عمده این فصل، به نقش این سرپرستان در اجرای فعالیتهای مدیریت تغییر تخصیص داده می شود. میزان تعامل آنها، همان طور که در زیر نشان داده شده است، به ماهیت فعالیت بستگی دارد. این تعاریف نقش‌ها فقط به عنوان مثال ذکر شده‌اند و ممکن است از یک شرکت به شرکت دیگر بسته به ساختار سازمانی مدیریت ایمنی فرایندشان، متفاوت باشد.
کلمات کلیدی:

ایمنی صنعتی

مدیریت ریسک فرایند

مدیریت ایمنی فرآیند

فهرست مطالب
ایمنی صنعتی در محیط کار 1
نقش بخش‌های عملیات و تعمیر و نگهداری در مدیریت ایمنی فرآیند: 2
نقش رهبری: 3
نقش مشارکتی: 3
نقش مشاوره‌ای: 3
تعامل جزئی (بسیار کم): 4
٢-٢ـ دانش فرآیند و مستندسازی 5
٣-٢- بازنگری پروژه‌ی سرمایه‌ای و طراحی روش‌های اجرایی 6
۴-۲ مدیریت ریسک فرایند 7
٥-٢ سلامتی تجهیزات و فرایند 8
٦-٢فاکتورهای انسانی 15
٧-٢آموزش و عملکرد 16
۸-۲ تحقیقات بروز حادثه 20
٩-٢استانداردها، کدها و مقررات 21
١٠-٢ممیزی‌ها و اقدامات اصلاح شده 21
١١-٢ارتقاء دانش ایمنی فرآیند 23
١۲-٢مدیریت تغییر 23
۱-۱۲-۲اهمیت تغییرات 25
٢-۱٢-٢نمونه‌هایی از آموزه‌های ناشی از نقص مدیریت تغییر 25
٣-۱٢-٢چه چیزی یک تغییر را تشکیل می‌دهد؟ 28
4ـ12ـ2ـ قدرت تغییر فرایند 31
13ـ2ـ خلاصه: 36
4ـ فاز ساخت واحد صنعتی: 37
1ـ4ـ نقش بخشهای عملیات و تعمیر و نگهداری 38
1ـ1ـ4ـ ارتباط و هماهنگی با تیم پروژه 39
3ـ1ـ4ـ بازرسی از نصب تجهیزات 50
2ـ4ـ مواد سازنده 51
3ـ4ـ ساخت و بازرسی تجهیزات (سفارشی) مشتری 52
4ـ4ـ نصب اجزا 53
1ـ4ـ4ـ نصب سیستم لوله‌کشی 54
2ـ4ـ4ـ مجموعه‌ی فشارشکن (تخلیه فشار) / هواکش (تهویه) 59
3ـ4ـ4ـ دیگر سیستم‌های ایمنی 61
5ـ4ـ نگهداری سوابق تجهیزات 62

حسین بازدید : 84 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:64

پایان نامه رشته صنایع غذایی

فهرست مطالب:

پیشگفتار

محصولات لبنی شیرپاستوریزه پگاه

مقدمه:

تاریخچه ک ...

حسین بازدید : 101 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:160

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی

فهرست مطالب:

خلاصه فارسی ۱
مقدمه: ۳
فصل اول: زمینه ...

حسین بازدید : 86 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:96

پایان نامه رشته صنایع غذایی

مقدمه:

شیرامولوسیون پیچیده‌ای از پروتئین ...

حسین بازدید : 99 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:163

« آشنایی کلی با مکان کارآموزی »

شرکت صنعتی پارس مینو ( سهامی عام ) در سال 1338 بصورت سهامی عام تاسیس وتحت شمار ...

حسین بازدید : 113 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:114

سرفصل ها: اهمیت شیر- انواع نژادها گاوهای شیری – انواع نژاد گوسفند وبز شیری مکانیزم تولید شیر و عوامل موثر برتولید آن-

اجزای شیر وعوامل موثر برتولید آن: خصوصیاتی فیزیکی وشیمیایی شیر { نقطه انجماد- وزن مخصوص – رنگ – غ ...

حسین بازدید : 95 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:53

چکیده:

استانداردهای غذایی

استاندارد سابقه بسیار طولانی داشته و بشر اولیه با الهام از پدیده های طبیعی مانند گردش ایام، فصول چهارگانه سال و روز و شب، زندگی خود را استاندارد می ...

حسین بازدید : 111 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:90

مقدمه:

تغذیه به عنوان مهمترین انگیزه تحرک و فعالیت انسان در رویارویی با عوامل طبیعی ، در طول قرون همواره مطرح بوده است . در حقیقت ابتدایی ترین نیاز های انسان ، ...

حسین بازدید : 86 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:64

مقدمه:

کاهش درآمد حاصل از صدور نفت و نوسانات شدید آن، افزایش جمعیت کشور، کاهش قدرت خرید، درآمدهای نفتی در نتیجه به هم خوردن رابطه مبادله به نفع کشوری صنعتی و پیشرفته در راه تجارت ...

حسین بازدید : 109 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:72

چکیده:


بخش اول

آب وخواص آن

1-1- موجودیت آب

بعد از انسان آب شاید یکی از اجزاء بی نظیرجهان هستی باشد. آب ازدوعنصراکسیژن و هیدروژن تشکیل ...

حسین بازدید : 92 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:37

چکیده:

در این پایان نامه روش های مختلفی ازجمله کاربرد مواد لخته زن ، تبخیر، تقطیر ،‌مواد رنگبر ،‌جهت تصفیه سپاب مورد بررسی قرارگرفته هم چنین جهت کاهش کف در تقطیر ...

حسین بازدید : 104 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

چکیده:

آزمون های کنترل کیفی سرمهای درمانی:
در موسسه واکسن و سرم سازی رازی آزمون های مختلفی جهت تعیین سلامت و ایمنی سرمهای درمانی تصفیه شده و ارزیابی دقیق عیار سرمها انجام می دهند که ...

حسین بازدید : 240 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:119

مقدمه:

روشهای سنتی اصلاح نباتات مبتنی بر دستکاری ساختار ژنتیکی گیاه کامل و از طریق تولید جنسی است. در سالهای اخیر روشی برای دستکاری ژنتیکی در سطح سلولی پیدا شده است که روشهای اص ...

حسین بازدید : 94 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)



فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:110

چکیده :

در این تحقیق مواد طبیعی و اسید های چرب موجود در بافت کبد و عضله ماهی کفشک زبان largescale tonguesole با نام علمی &n ...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 236
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,656
  • بازدید ماه : 3,885
  • بازدید سال : 24,836
  • بازدید کلی : 253,893