loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 166 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (0)
از آنجا كه‌ صورت جریان‌ وجوه نقد تحت‌ تأثیر برخوردهای‌ متفاوت‌ حسابداری‌ درخصوص‌ معاملات‌ و رویدادهای‌ یكسان‌ در سطح‌ واحدهای‌ تجاری‌ مختلف‌ نیست‌، ارائـه‌ آن‌ قابلیت‌ مقایسه‌ جنبه‌ عملیاتی‌ عملكرد مالی‌ واحدهای‌ تجاری‌ مختلف‌ را افزایش‌ می‌دهد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 58
فرمت فایل doc
حجم فایل 94 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73
پایان نامه کارشناسی رشته حسابداری با عنوان صورت‌ جریان‌ وجوه نقد

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته حسابداری با عنوان صورت‌ جریان‌ وجوه نقد

مقدمه‌
اطلاعات‌ تاریخی‌ مربوط‌ به‌ جریان‌ وجوه نقد می‌تواند در قضاوت‌ نسبت‌ به‌ مبلغ‌، زمان‌ و میزان‌ اطمینان‌ از تحقق‌ جریانهای‌ وجوه نقد آتی‌ به‌ استفاده‌كنندگان‌ صورتهای‌ مالی‌ كمك‌ كند. اطلاعات‌ مزبور، بیانگر چگونگی‌ ارتباط‌ بین‌ سودآوری‌ واحد تجاری‌ و توان‌ آن‌ جهت‌ ایجاد وجه نقد و درنتیجه‌ مشخص‌كننده‌ كیفیت‌ سود تحصیل‌ شده‌ توسط‌ واحد تجاری‌ است‌. علاوه‌ براین‌، تحلیل‌گران‌ و دیگر استفاده‌كنندگان‌ اطلاعات‌ مالی‌ اغلب‌ به‌ طور رسمی‌ یا غیر رسمی‌ مدلهایی‌ را برای‌ ارزیابی‌ و مقایسه‌ ارزش‌ فعلی‌ جریانهای‌ وجه نقد آتی‌ واحدهای‌ تجاری‌ به‌ كار می‌برند. اطلاعات‌ تاریخی‌ مربوط‌ به‌ جریان‌ وجوه نقد می‌تواند جهت‌ كنترل‌ میزان‌ دقت‌ ارزیابیهای‌ گذشته‌ مفید واقع‌ شود و رابطه‌ بین‌ فعالیتهای‌ واحد تجاری‌ و دریافتها و پرداختهای‌ آن‌ را نشان‌ دهد.
ارزیابی‌ فرصتها و مخاطرات‌ فعالیت‌ تجاری‌ و وظیفه‌ مباشرت‌ مدیریت‌ مستلزم‌ درك‌ ماهیت‌ فعالیت‌ تجاری‌ از جمله‌ نحوه‌ ایجاد و مصرف‌ وجه نقد توسط‌ واحد تجاری‌ است‌. ترازنامه‌، صورتهای‌ عملكرد مالی‌ و صورت جریان‌ وجوه نقد تواماً اطلاعاتی‌ را در مورد وضعیت‌ مالی‌، عملكرد مالی‌ و همچنین‌ نقدینگی‌، توانایی‌ بازپرداخت‌ بدهیها و انعطاف‌پذیری‌ مالی‌ فراهم‌ می‌آورند. بدین‌لحاظ‌ ایجاد ارتباط‌ بین‌ اطلاعات‌ مندرج‌ در صورت جریان‌ وجوه نقد و اطلاعات‌ ارائه‌ شده‌ در صورتهای‌ مالی‌ اساسی‌ دیگر حائز اهمیت‌ است‌
اگرچه‌ صورت جریان‌ وجوه نقد اطلاعاتی‌ را درباره‌ جریانهای‌ وجه نقد واحد تجاری‌ طی‌ دوره‌ مالی‌ مورد گزارش‌ ارائه‌ می‌كند، لیكن‌ اطلاعات‌ مزبور جهت‌ ارزیابی‌ جریانهای‌ آتی‌ وجـه نقـد كفایت‌ نمی‌كنـد. برخی‌ جریانهـای‌ وجـه نقـد ناشـی از معاملاتی‌ است‌ كـه‌ در دوره‌های‌ مالی‌ قبل‌ رخ‌ داده‌ و بعضاً انتظار می‌رود منجر به‌ جریانهای‌ وجه نقد دیگری‌ در یكی‌ از دوره‌های‌آتی‌ گردد. بدین‌ لحاظ‌ برای‌ ارزیابی‌ جریانهای‌ وجه نقد آتی‌، صورت جریان‌ وجوه نقد معمولاً باید توأم‌ با صورتهای‌ عملكرد مالی‌ و ترازنامه‌ مورد استفاده‌ قرار گیرد. از آنجا كه‌ صورت جریان‌ وجوه نقد تحت‌ تأثیر برخوردهای‌ متفاوت‌ حسابداری‌ درخصوص‌ معاملات‌ و رویدادهای‌ یكسان‌ در سطح‌ واحدهای‌ تجاری‌ مختلف‌ نیست‌، ارائـه‌ آن‌ قابلیت‌ مقایسه‌ جنبه‌ عملیاتی‌ عملكرد مالی‌ واحدهای‌ تجاری‌ مختلف‌ را افزایش‌ می‌دهد.
کلمات کلیدی:

وجوه نقد

جریانهای‌ نقدی‌ ارزی

صورت‌ جریان‌ وجوه نقد

صورتهای‌ عملكرد مالی‌ و ترازنامه

فهرست مطالب
فصل اول:مقدمه 1
صورت‌ جریان‌ وجوه نقد 1
مقدمه‌ 2
دامنه‌ كاربرد 5
فصل دوم :مطالعات تجربی 10
تعاریف‌ 12
وجه نقد: 12
فعالیتهای‌ عملیاتی‌‌: 12

فعالیتهای‌ سرمایه‌گذاری‌‌: 12

فعالیتهای‌ تأمین‌ مالی‌: 13
جریانهای‌ وجه نقد ناشی از فعالیتهای‌ عملیاتی‌‌: 13
جریانهای‌ نقدی‌ استثنایی‌: 13
جریانهای‌ نقدی‌ غیرمترقبه‌‌: 14
وجه نقد 14
گزارش‌ جریانهای‌ نقدی‌ ناشی از فعالیتهای‌ عملیاتی‌ 19
گزارش‌ سایر جریانهای‌ نقدی‌ 27

بازده‌ سرمایه‌گذاریها و سود پرداختی‌ بابت‌ تأمین‌ مالی‌ 27

الف‌. جریانهای‌ نقدی‌ ورودی‌: 29
ب‌ . جریانهای‌ نقدی‌ خروجی‌: 29

مالیات‌ بر درآمد 30

فعالیتهای‌ سرمایه‌گذاری‌ 32
الف ‌. جریانهای‌ نقدی‌ ورودی‌ : 32
ب‌ . جریانهای‌ نقدی‌ خروجی‌ : 33

فعالیتهای‌ تأمین‌ مالی‌ 34

الف ‌. جریانهای‌ نقدی‌ ورودی‌ : 34
ب . جریانهای‌ نقدی‌ خروجی‌ : 35
گزارش‌ جریانهای‌ نقدی‌ بر مبنای‌ خالص‌ 35
جریانهای‌ نقدی‌ ارزی‌ 41
جریانهای‌ نقدی‌ ارزی‌ در واحدهای‌ تجاری‌ منفرد 41
جریانهای‌ نقدی‌ ارزی‌ در گروه‌ واحدهای‌ تجاری‌ 43
جریانهای‌ نقدی‌ استثنایی‌ و غیر مترقبه‌ 45
جریانهای‌ نقدی‌ استثنایی‌ 45
جریانهای‌ نقدی‌ غیرمترقبه‌ 47
جریانهای‌ نقدی‌ مرتبط‌ با مطالبات‌ و بدهیهای‌ بلندمدت‌ عملیاتی‌ 49
معاملات‌ غیر نقدی‌ 50
تعدیلات‌ سنواتی‌ 52
سایر موارد افشا 53
فصل سوم:آمارها، شاخص‌ها،‌اطلاعات 53
مطابقت‌ با استانداردهای‌ بین‌المللی‌ حسابداری‌ 54
نمونه‌های‌ صورت جریان‌ وجوه نقد 54
پیوست‌ شماره‌ 1 ـ واحد تجاری‌ منفرد 55
پیوست‌ شماره‌ 1 ـ (ادامه) 57
پیوست‌ شماره‌ 2 (ادامه) 62
پیوست‌ شماره‌ 2 (ادامه) 63
فصل چهارم:نتیجه‌گیری 71

صورتحساب جریان گردش وجوه نقد : 72


حسین بازدید : 137 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
هدف این پروژه استفاده ازبرنامه ریزی ژنتیک مبتنی بر تحلیل سریهای زمانی جهت پیش بینی قیمت سهام می باشد این مطالعه ، برنامه ریزی ژنتیك مالی (FGP) در كشف مدل جدید آینده نگری مالی برای سری های زمانی قیمت سهام مورد استفاده قرار می‌دهد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 55
فرمت فایل doc
حجم فایل 1539 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107
بررسی امكان استفاده از مدل ژنتیك مالی ( FGP  ) در ارزیابی قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره ۱۳۸۵-۱۳۸۰

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری با عنوان بررسی امكان استفاده از مدل ژنتیك مالی ( FGP ) در ارزیابی قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره ۱۳۸۵-۱۳۸۰

چکیده :
هدف این پروژه استفاده ازبرنامه ریزی ژنتیک مبتنی بر تحلیل سریهای زمانی جهت پیش بینی قیمت سهام می باشد . این مطالعه ، برنامه ریزی ژنتیك مالی (FGP) در كشف مدل جدید آینده نگری مالی برای سری های زمانی قیمت سهام مورد استفاده قرار می‌دهد. وابزار معمول در تشریح فضای مدل های آینده نگری بالقوه و انتخاب قویترین راهكارهاست .برنامه ریزی ژنتیك مالی یك برنامه ریزی ژنتیكی مبتنی بر سیستمی است كه درآینده نگری مالی تخصصی است. برنامه ریزی کوتاه مدت در زمینه های مختلف برای ادامه بقا، پیشرفت و موقعیت کلیه واحدهای اقتصادی و نیزاتخاذ تصمیمات اثر بخش سرمایه گذاری و تامین مالی توسط مدیران، سرمایه گذاران، اعتبار دهندگان و سایرین ضروری است . برنامه ریزی امکان بهره برداری مناسب ازفرصتهای موجود را فراهم می آورد و با استفاده ازآن می توان قبل از مواجه شدن با رویداد های اقتصادی نامطلوب ، واکنش های مناسب نشان داد .
در همین راستا برای افزایش اثربخشی برنامه ریزی ، نیز باید توانایی پیش بینی صحیح و مستمر را که لازمه آن است بهبود بخشید . اما معمولا به منظور پیش بینی وقایعی که در آینده روی می دهد به اطلاعات بدست آمده از وقایع تاریخی اتکا می شود بدین ترتیب که داده های گذشته تجزیه و تحلیل می شوند تا ازآن الگویی قابل تعمیم برای آینده بدست آید این فرایند که دراغلب روشهای پیش بینی بکار می رود مبتنی بر این فرض است که روابط بین متغیرها در آینده نیز ادامه خواهد یافت .برنامه ژنتیک قادراست به تولید عناصری که یک پیشگویی از قیمت سهام ازدوره تجاری آتی روی قیمت های سهام از N دوره گذشته که N یک متغیرتعریف شده یا دوره روزنه نامیده می شود. در آینده نگری ، بهینه سازی با استفاده از سری های زمانی با نمونه گیری انجام می‌شود و احتمالا شامل برگشت‌های الحاقی در افق های زمانی طولانی تراست.
بهینه سازی درون نمونه و آزمون های خارج از نمونه در طی 6 سال با فراوانی بالای داده‌ها برای دو سری زمانی ( سری زمانی باکس و جنکینز) انجام شدند. به همین دلیل درتحقیقات حسابداری نیز برای پیش بینی های مالی از جمله قیمت سهام و سودشرکتها و نهایتا استفاده سودمند از انها روشهای مختلف جهت پیش بینی انتخاب شده است.به هرحال محقق دراین پژوهش که در بستر بورس اوراق بهادارانجام می گیرد برآن است که دقت پیش بینی قیمت سهام با استفاده از مدل ژنتیک مالی مبتنی بر سری های زمانی باکس – جنکینز را مورد مقایسه و آزمون قرار دهد. جهت آزمون فرضیه تحقیق مناسبترین مدل سری زمانی باکس – جنکینز ازقیمت های سهام شرکت های منتخب پیش بینی می گردد در مرحله بعدی خطای نسبی پیش بینی با استفاده از روش آزمون مجموع رتبه ای ویلکاکسن مورد آزمون قرار می گیرد .
کلمات کلیدی:

ارزیابی قیمت سهام

بورس اوراق بهادار تهران

مدل ژنتیك مالی ( FGP )

برنامه ریزی ژنتیک مبتنی بر تحلیل سریهای زمانی

مقدمه :
برنامه ریزی کوتاه مدت در زمینه های مختلف برای ادامه بقا، پیشرفت و موقعیت کلیه واحدهای اقتصادی و نیز گرفتن تصمیمات اثر بخش سرمایه گذاری و تامین مالی توسط مدیران، سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و سایرین ضروری است . برنامه ریزی امکان بهره برداری مناسب از فرصتهای موجود را فراهم می آورد و با استفاده ازآن می توان قبل از رویاروئی با رویداد های اقتصادی نامطلوب واکنش های مناسب نشان داد . در همین راستا برای افزایش اثر بخشی برنامه ریزی نیز باید توانایی پیش بینی صحیح و مستمر را که لازمه آن است بهبود بخشید .کانون توجه این پژوهش پیش بینی است پیش بینی از این نظر حائز اهمیت است که عنصر بنیادین و کلیدی در تصمیم گیری استفاده کنندگان درون سازمانی و همچنین برون سازمانی محسوب می شود بر این اساس کارایی و اثر بخشی نهایی هر تصمیم به نتایح رویدادهایی بستگی دارد که بدنبال هر تصمیم روی می دهد بدین سان تصمیمی کارا و اثربخش خواهد بود که پیش بینی های انجام گرفته بر مبنای ان صحیح بوده باشد.
به جرات می توان اظهار داشت که در دهه 1960 و 1970انقلاب بزرگی در پژوهشهای حسابداری و مالی صورت گرفته است و در این میان پژوهشهای مرتبط با پیش بینی های تحلیلگران مالی و مدیریت و همچنین پیش بینی های مبتنی بر مدلهای کمی حجم بزرگی از این پژوهشها را به خود اختصاص داده است در مارس 1973 بنیاد تحلیلگران مالی FAF پژوهش سه بخشی را ارائه داد یک بخش پژوهش که در زمینه پیش بینی سود شرکتها بود . این پژوهش گزارش می نمود که تنها از اکتبر 1971 تا سپتامبر سال 1972 حدود 78 مقاله در زمینه پیش بینی مدیریت در مجله وال استریت انتشار یافته است که این خود نشان از اهمیت بالای این حوزه در حسابداری و امور مالی است .
تصمیم گیری درباره خرید سهام جدید و یا فروش سهام موجود، با دستیابی به اطلاعاتی درباره وضعیت آینده قیمت بازار سهام ممكن می شود. این تصمیم گیری اقتصادی، در صورتی كه بتواند روند آتی قیمت بازار سهام را با استفاده از روشهایی، پیش بینی نماید، سبب كاهش زیان یا ریسك سرمایه گذاری (تصمیم) خواهد شد. 1- FGP (اولین نسخه FGP) بعنوان یک مدل تصمیم ، قادر به ارائه پیش بینی های دقیق در مجموعه داده های مختلف است. در این مطالعه بر اساس قیمت های سهام پذیرفته شد ه در بورس اوراق بهادار تهران در سالهای 85-80 و با استفاده ازمدل ژنتیک مالی مبتنی بر تحلیل سری های زمانی باكس - جنكینز قیمت های سهام برآورده شده و مدل در پایان از نظر كاهش میزان خطا از راه نرم افزار Eviews مورد تحلیل قرار می گیرد . در نهایت این پژوهش نشان خواهد داد كه مدل FGP می تواند خطای برآورد قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران را كاهش دهد.( Anthony Hui , 2003 , p. 1 )
فهرست
فصل اول:کلیات پژوهش
فصل دوم:چارچوب نظری و پیشینه پژوهش
فصل سوم:روش شناسی پژوهش
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه
فصل پنجم:نتایج ، پیشنهادات و محدودیتهای تحقیق

حسین بازدید : 94 دوشنبه 26 مرداد 1394 نظرات (0)
دانلود پایان نامه و پروژه پایانی رشته حسابداری با عنوان پروژه مالی كارخانه برق شهری
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 171
فرمت فایل doc
حجم فایل 146 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 109
پایان نامه و پروژه پایانی رشته حسابداری با عنوان پروژه مالی كارخانه برق شهری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه و پروژه پایانی رشته حسابداری با عنوان پروژه مالی كارخانه برق شهری

نخستین كارخانه برق شهری در ایران

بی تردید، پرسابقه‌ترین و نام آورترین فرد در میان بنیاد گران صنعت برق در ایران را باید مرحوم حاج حسین امین الضرب (مهدوی) فرزند حاج حسن امین الضرب دانست. او نخستین كسی بود كه با كسب امتیاز نامة‌معتبر اقدام به تأسیس كارخانة برق شهری در ایران كرد و با توجه به شرایط زمان،‌ جمعیت و نیاز مصرف،‌مولدهای مناسب وارد كشور كرد و در تهران به كار انداخت.آن شادروان در سال 1246 هجری شمسی دیده به جهان گشود و در 28 آذر سال 1311 بر اثر سكته در گذشت. وی در دورة اول مجلس شورای ملی به نمایندگی انتخاب شد و نایب رئیس مجلس گردید و در دورة ششم هم از تهران به نمایندگی رسید. علاوه بر اینها مدتی هم ریاست اتاق تجارت را بر عهده داشت.
چنانكه از امتیاز نامة حاج امین الضرب بر می‌آید، امتیاز كارخانه‌های برق، آجر سازی و تجاری تؤاماً گرفته شده بود. كارخانة آجر سازی، ابتدای جادة شهر ری در جنوب غربی میدان شوش احداث شد و به بهره برداری رسید. آجرهای محصول این كارخانه كاملاً شبیه آجرهای مشبك سفالی امروزی بود، ولی به علت نبودن ملات سیمان مشكل كلی ساختمانها و شیوه‌های رایج ساختمان سازی در آن زمان و همچنین گرانی آجرهای تولید كارخانه‌ در مقابل ارزانی اجرت كارگران خشت مال، آجرسازی ماشینی در این كارخانه چندان دوامی نیافت وبسیار زود تعطیل گردید، اما از كورة بلند آن سالها برای پخت آجرها معمولی استفاده می‌شد و می‌توان گفت كه این كوره، بعدها به صورت الگویی برای احداث دیگر كوره‌های آجرپزی درآمد.

محل و مشخصات اولین كارخانه برق

درسال 1279 هجری قمری یك شركت بلژیكی با سرمایه سی هزار لیره و با مباشرت میرزا حسین قزوینی سپهسالار اقدام به احداث یك كارخانه تولید گاز شهری در تهران كرد، اما این كارخانه به علت عدم دسترسی به زغال سنگ تعطیل شد.چند سال بعد یك نفر ایرانی آن را به ده هزار لیره خرید و درسال 1309 هجری قمری آن را به شركتی موسوم به شركت عمومی روشنایی و حرارت در ایران ، فروخت. شركت مذكور ماشینهای زیادی وارد كرد و حتی بهره برداری را هم آغاز كرد ولی توفیق چندانی به دست نیاورد و بالاخره محل كارخانه را در خیابان چراغ گاز سابق (چراغ برق یا امیر كبیر كنونی) به حاج حسین امین الضرب فروخت. در همین محل بود كه اولین كارخانه برق شهری در تهران تاسیس شد.مساحت زمین كارخانه بلغ بر 6072 متر مربع بوده و مبلغ پانزده هزار تومان بابت آن پرداخت گردیده است. در حال حاضر در محل مذكور پاساژی به نام كاشانی ساخته شده است.
کلمات کلیدی:

پروژه مالی

حقوق و دستمزد

برق شهری در ایران

ارتباط بین داراییها و ‏بدهی‌ها

پروژه مالی كارخانه برق شهری

برقراری انشعاب و نحوه وصول مطالبات

با توجه به اعلان تاسیس كارخانه چراغ برق، تأمین لوازم الكتریكی و سیم كشی انشعاب و ساختمانها باید توسط كاركنان كارخانه انجام می‌شد. چون نه تنها در آن زمان بلكه بیست سال بعد هم شخص یا شركتی اقدام به واردات و فروش لوازم الكتریكی ننمود و بعلاوه به هیچ وجه تخصصی هم برای اینكه در مملكت وجود نداشت. به این منظور لوازم مورد نیاز برای برقراری انشعاب و سیم كشی داخلی منازل و سایر اماكن و حتی لامپ و سرپیچ تهیه و نصب می‌شد و برای وصول هزینه‌های مربوطه در دو سال اولیه كار بخط و امضاء مدیر كارخانه كه شخصی فرانسوی بنام هرمیه بود فاكتوری (قبض) نوشته و برای وصول به مشتری ارائه می شد.
بهای هریك از لوازم طبق فاكتورهای موجود رقم قابل ملاحظه‌ای بوده، مثلاً لامپ 16 شمعی 5 قران بود و تعویض لامپ با پرداخت بهای آن هر سه ماه یكبار توسط كارخانه انجام می‌شد. بهای هر دستگاه كنتور نیز 280 قران بود و به دلیل گرانی بعضاً كنتور را كرایه می‌داده‌اند.در شروع كار حتی در منازل هم انشعاباتی بدون كنتور و از طریق لامپ شماری دائر می‌گردید و بهای برق براساس لامپ شماری برای پنج تا هفت ساعتی كه كارخانه كار می‌كرد محاسبه و دریافت می‌شد و برای كسی هم امكان استفاده بیشتر نبود. از طرفی لوازم و تخصص كاری انحصاراً در اختیار كارخانه بود، البته بعد از چند سال كه كنتور افزایش ارزانتر به مقدار كافی وارد شد در تمام منازل كنتور نصب گردید، ولی مغازه‌ها می‌توانستند از دو طریق یعنی نصب كنتور و یا لامپ شماری استفاده كنند.
فهرست
مقدمه :‏ ‏2‏
فصل اول ‏3‏
تاریخچه ‏4‏
فصل دوم ‏7‏
‏1-2- نخستین كارخانه برق شهری در ایران ‏8‏
‏2-2- برقراری انشعاب و نحوه وصول مطالبات ‏10‏
فصل سوم ‏13‏
‏1-3- صنعت برق در برنامه اول عمرانی كشور ‏14‏
‏2-3- صنعت برق در برنامه دوم عمرانی:‏ ‏16‏
‏3-3- صنعت برق در برنامه سوم عمرانی :‏ ‏18‏
بازار خرید و فروش كالا :‏ ‏21‏
رقابت :‏ ‏21‏
مراحل ساخت ماشین سیم وكابل سازی :‏ ‏21‏
ساخت شاسی ‏22‏
بخش دوم : ساخت قطعات منفرد ‏23‏
بخش سوم : ساخت قطعات ساب اسمبلی .‏ ‏23‏
بخش چهارم : اسمبل (سرهم) كردن قطعات ‏23‏
بخش پنجم : نقاشی ماشین ‏24‏
بخش هفتم : راه اندازی آزمایشی ‏24‏
نام قطعه ‏25‏
فصل چهارم ‏30‏
خصوصیات شركت :‏ ‏31‏
‏1- محاسن و معایب شركت با مسئولیت محدود در مقایسه با دیگر شركتها ‏31‏
‏2- موضوع شركت و میزان سرمایه :‏ ‏31‏
‏3- نام شركت و مدت آن ‏32‏
‏4- انحلال شركت با مسئولیت محدود ‏32‏
فهرست حسابها ‏33‏
فهرست حسابهای تراز نامه ‏33‏
دارایی جاری ‏current assets‏(109 – 100)‏ ‏33‏
بانك ‏‎ Bank‏(101)‏ ‏33‏
صندوق ‏cash‏(102)‏ ‏33‏
تنخواه گردان (103)‏ ‏34‏
حسابهای دریافتنی ‏‎ accounts receivable ‎‏(104)‏ ‏34‏
ذخیره مطالبات مشكوك الوصول (105)‏ ‏34‏
مواد اولیه ‏‎ Inventories‏(106)‏ ‏35‏
كالای در جریان ساخت ‏work in progress ‎‏(107)‏ ‏35‏
كالای ساخته شده ‏Finished goods ‎‏(108)‏ ‏35‏
پیش پرداخت بیمه ‏shprt- term prepayments‏ (109)‏ ‏35‏
دارایی ثابت ‏Fixed assets ‎‏(119-110)‏ ‏35‏
الف – دارایی ثابت مشهود ‏‎(Tangible assets)‎ ‏35‏
ب- دارایی ثابت نا مشهود‎ (Intangible assets)‎ ‏35‏
ماشین آلات و تجهیزات كارخانه ‏plant and equipment‏(110)‏ ‏36‏
استهلاك انباشته – ماشین آلات و تجهیزات كارخانه (111)‏ ‏36‏
اثاثه و منصوبات اداری (112)‏ ‏36‏
اسناد دریافتنی (114)‏ ‏37‏
دارایی‌های نا مشهود (129 – 120)‏ ‏37‏
مجوز كارگاه سیم سازی (120)‏ ‏37‏
بدهی‌ها ‏Liabilitie‏ و حقوق صاحبان سرمایه ‏owner equity ‏37‏
بدهی جاری ‏Current Liablities ‎‏(209-200)‏ ‏37‏
بدهی بلند مدت ‏Long- term Liabilities‏ (219 – 210)‏ ‏38‏
بدهی‌های احتمالی ‏Contingent Liablities‏ (225 – 220)‏ ‏38‏
سرمایه ‏‎ (Capital‎‏(235 – 230)‏ ‏38‏
فروش ‏Soile‏ (309 – 300)‏ ‏38‏
فروش 300‏ ‏38‏
بهای تمام شده كالای فروش رفته ‏‎ Cost of goods sold‏(319 – 310)‏ ‏39‏
سربار كارخانه ‏Factory Overhead‏ (409 – 400)‏ ‏39‏
هزینه‌ها : ‏expenses ‏40‏
هزینه‌های توزیع و فروش (509 – 500 )‏ ‏40‏
هزینه ‌های اداری (609 – 600)‏ ‏40‏
سایر هزینه‌ها (709 – 700) ‏Other expenses ‏40‏
سایر در آمدها (809 – 800) ‏Other revenues ‏40‏
كسور در آمد (819 – 810)‏ ‏40‏
مبانی نظری و مفاهیم اساسی حسابداری ‏41‏
محیط حسابداری:‏ ‏41‏
استفاده كنندگان اطلاعات مالی:‏ ‏41‏
نقش صورتهای مالی اساسی در تحقق هدفهای حسابداری و گزارشهای مالی :‏ ‏41‏
الف- صورت حساب سود و زیان ‏‎(Income statment)‎ ‏42‏
ب- صورت سود و زیان انباشته ‏‎( statement of retained earnings)‎ ‏42‏
ج- صورت جریان وجوه نقد. ‏‎(statement of cash flow)‎ ‏42‏
صورت وضعیت مالی یا تراز نامه :‏ ‏42‏
كاربرد تراز نامه :‏ ‏43‏
شكل و محتوای تراز نامه :‏ ‏44‏
صورت حساب سود و زیان:‏ ‏45‏
شكلهای مختلف صورتحساب سود و زیان :‏ ‏45‏
الف- شكل چند مرحله‌ای ‏46‏
ب – شكل یك مرحله‌ای ‏46‏
الف- صورتحساب سود و زیان به شكل چند مرحله‌ای :‏ ‏46‏
ب- صورتحساب سود و زیان به شكل یك مرحله‌ای :‏ ‏46‏
صورت سود و زیان انباشته :‏ ‏47‏
اثرات انباشته برخی از تغییرات خاص در اصول و روشهای حسابداری ‏48‏
صورت گردش وجوه نقد ‏48‏
فصل انبار ‏51‏
نقش انبار در تجارت :‏ ‏52‏
نقش انبار در صنعت :‏ ‏52‏
انواع انبار :‏ ‏52‏
برگ درخواست جنس از انبار :‏ ‏53‏
سازمان انبارها :‏ ‏57‏
حد تجدید سفارش : مقدار یا تعدادی است بین حداقل و حداكثر موجودی ‏58‏
فصل پنجم ‏64‏
حقوق پایه :‏ ‏65‏
ساعات كار عادی :‏ ‏65‏
پاداش :‏ ‏66‏
مرخصی استحقاقی :‏ ‏66‏
كسور حقوق :‏ ‏66‏
مالیات حقوق و دستمزد :‏ ‏67‏
حق بیمه‌های اجتماعی :‏ ‏67‏
صندوق اجرا (اجرائیات) :‏ ‏68‏
كسور توافقی :‏ ‏68‏
مساعده یا پیش پرداخت حقوق و دستمزد :‏ ‏69‏
فصل ششم ‏84‏
‏230‏ ‏91‏
‏230‏ ‏95‏
كارت خرید مواد اولیه مس ‏97‏
كارت خرید مواد اولیه گرانول ‏97‏
كارت موجودی ابزار آلات و قطعات ‏97‏
موجودی قطعات ماشین سازی ‏99‏
كارت موجودی آهن آلات ‏99‏
كارت موجودی تابلو برق ‏100‏
موجودی مس ‏101‏
موجودی گرانول ‏102‏
‏1428130000‏ ‏102‏
شرح ‏103‏
شرح ‏106‏
متوسط حسابهای دریافتنی ‏109‏
‏35000000‏ ‏109‏
دفعات گردش مطالبات ‏109‏
‏61/3‏ ‏109‏
سرمایه ‏109‏
‏764264316‏ ‏109‏
جمع داراییها ‏109‏
‏636490000‏ ‏109‏
‏1400754316‏ ‏109‏
سرمایه ‏109‏
‏5674316‏ ‏109‏
‏764264316‏ ‏109‏
فروش خالص ‏109‏
‏5674316‏ ‏109‏
‏1263900000‏ ‏109‏
متوسط دارایی ‏109‏
‏5674316‏ ‏109‏
‏1141172158‏ ‏109‏

حسین بازدید : 147 چهارشنبه 17 تیر 1394 نظرات (0)

مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری

مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 84
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

حسابداری

هدف :

حسابداری یك سیستم است كه در آن فرآیند جمع‌آوری، طبقه‌بندی ، ثبت، خلاصه كردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شكل‌ها و مدلهای خاص انجام می‌گیرد. تا افراد ذی‌نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون‌سازمانی مثل بانك‌ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده كنند. به همین دلیل فردی كه تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا كه گزارشهای این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش كافی نمی‌شود و بیشتر تراز حسابها می‌باشد. برای مثال یك حسابدار تجربی نمی‌تواند براحتی بین دارایی كوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمی‌داند كه چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت كرد.

حسابداری به عنوان یك نظام پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می‌آورد.

محصول نهایی نظام حسابداری گزارش‌ها و صورت‌های مالی است كه مبنای تصمیم‌گیری اشخاص ذی‌نفع (مدیران ، سرمایه‌گذاران ، دولت و ...) قرار می‌گیرد.

فهرست

عنوان صفحه

هدف :‏ ‏1‏
ماهیت :‏ ‏2‏
آینده شغلی ، بازار كار ، درآمد:‏ ‏5‏
شاخه‌های متفاوت عهده‌دار انجام امور مالی ‏7‏
الف) حسابداری ‏7‏
حسابداری مالی:‏ ‏7‏
حسابداری صنعتی :‏ ‏8‏
حسابداری مالیاتی :‏ ‏8‏
حسابداری بیمه :‏ ‏8‏
حسابداری بانكها :‏ ‏8‏
ب ) حسابرسی ‏9‏
حسابرسان داخلی :‏ ‏9‏
حسابرسان مستقل:‏ ‏10‏
توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه:‏ ‏11‏
وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر:‏ ‏13‏
نظر یك فارغ‌التحصیل مشغول به كار در این رشته :‏ ‏13‏
وضعیت نیاز كشور به این رشته در حال حاضر:‏ ‏14‏
نكات تكمیلی :‏ ‏15‏


حسین بازدید : 133 چهارشنبه 17 تیر 1394 نظرات (0)
پروژه و پایان نامه کارشناسی حسابداری با عنوان امورمالی در صنعت برق
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 103
فرمت فایل doc
حجم فایل 107 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 155
پروژه و پایان نامه امورمالی در صنعت برق

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پروژه و پایان نامه کارشناسی حسابداری با عنوان امورمالی در صنعت برق

مقدمه:

وجود اطلاعات مالی شفاف و قابل مقایسه ، یكی از اركان اصلی پاسخگویی مدیران اجرایی و از نیازهای اساسی تصمیم گیران اقتصادی و از ملزومات بی بدیل توسعه و رشد اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی است .

صاحبان سهام ، اعتبار دهندگان ، دولت و سرمایه گذاران بالقوه در جهت تصمیم گیری در زمینه های خرید ، فروش ، نگهداری سهام ، اعطای وام ، ارزیابی عملكرد مدیران اجرایی و سایر تصمیمات مهم اقتصادی به اطلاعات مالی معتبر ، مربوط و قابل فهم نیاز دارند .

اگر چه اطلاعات مالی از منابع مختلف قابل استخراج است ، اما در حال حاضر صورتهای مالی ، هسته اصلی منابع اطلاعات مالی را تشكیل می دهد و بنابر این باید از كیفیت مطلوبی برخوردار باشد . تهیه صورتهای مالی بر اساس استانداردهای حسابداری به عنوان ضوابط معتبر ، تضمین كیفیت مطلوب صورتهای مالی است . روح حاكم در تدوین استانداردهای حسابداری ایجاد الزاماتی در جهت ارائه شفاف نتایج عملكرد واحدهای اقتصادی در قالب اطلاعات مالی است .

حسابداری مستقل صورتهای مالی ،ارزیابی‌رعایت‌استانداردهای حسابداری

در صورتهای مزبور بوده و اظهار نظر « مقبول » نماد رعایت این استانداردها و در نهایت معیار اعتبار صورتهای مورد اشاره در زمینه اطلاعات مالی می باشد .

بررسی روند اظهار نظر « مقبول » ارائه شده توسط حسابرسان نسبت به صورتهای مالی حدود 2000 شركت مورد رسیدگی ، طی شش سال گذشته حكایت از این دارد كه هر چند طی سالیان اخیر بهبود نسبی در نحوه تهیه صورتهای مالی توسط شركتها صورت گرفته لكن هنوز تعداد زیادی از شركتهای مورد بررسی به دلایل زیر موفق به دریافت اظهار نظر « مقبول » نسبت به صورتهای مالی خود نمی گردند:

ـ عدم درك صحیح از نقش و جایگاه امور مالی در شركت ها و در نتیجه عدم توجه كامل به دانش و تجربه حرفه ای در تعیین اعضای مالی هیأت مدیره و یا مدیران مالی شركتها.

ـ عدم برخورد و یا پیگیری مناسب مجامع عمومی در خصوص موارد اعلام شده در گزارش حسابرسان مستقل .

ـ وجود سیستم های نا مناسب حسابداری و فقدان سیستم مناسب كنترل‌های داخلی در شركتها .


فهرست

فصل اول ‏2‏
مقدمه:‏ ‏3‏
تاریخچه :‏ ‏7‏
ویژگیهای صنعت برق :‏ ‏10‏
زمان بری زیاد در اجرای پروژه ها :‏ ‏11‏
ضرورت تداوم تأمین برق :‏ ‏12‏
نظارت و كنترل :‏ ‏12‏
انحصار :‏ ‏13‏
آماده كردن زمینه ها برای استفاده از بخش دولتی در اداره صنعت ‏برق ‏14‏
اجرای سیاستهای عدم تمركز :‏ ‏14‏
هزینه یابی :‏ ‏15‏
توجه به منابع و فروش برق :‏ ‏15‏
ظرفیت سازی :‏ ‏15‏
تفكیك فعالیت های برق ‏16‏
اقدامات انجام شده در زمینه بهره برداری:‏ ‏16‏
تشكیل شركت های توزیع نیروی برق :‏ ‏17‏
حدود 34 شركت مدیریت بهره برداری بخش توزیع در استانهای كشور با ‏مشاركت وزارت نیرو و بخش توزیع در استانهای كشور با مشاركت ‏وزارت نیرو و بخش خصوصی تشكیل شده است . البته در استانهای بزرگ ‏بیش از یك شركت مشغول به فعالیت هستند.‏ ‏17‏
تشكیل شركتهای پشتیبانی فنی مانند تعمیرات و تأمین قطعات :‏ ‏18‏
محدود نمودن فعالیت در شركتهای توزیع :‏ ‏18‏
اقدامات انجام شده در زمینه توسعه :‏ ‏19‏
‏« صنعت برق در برنامه های عمرانی »‏ ‏21‏
صنعت برق در برنامه اول عمرانی :‏ ‏21‏
صنعت برق در برنامه دوم عمرانی :‏ ‏22‏
صنعت برق در برنامه سوم عمرانی :‏ ‏26‏
تغییر مؤسسات و كاهش فایده صورتهای مالی :‏ ‏30‏
فصل دوم ‏34‏
تبصره های مربوط به وظایف شركتهای دولتی :‏ ‏35‏
بند « الف » تبصره 15 :‏ ‏38‏
بند « ب » تبصره 15 :‏ ‏39‏
بند « 3 » تبصره 24 :‏ ‏39‏
بند « الف » تبصره 27 :‏ ‏40‏
ثبت تأسیسات برق بر اساس قیمت تما م شده :‏ ‏42‏
حسابهای معین تأسیسات برق :‏ ‏52‏
شرح حساب :‏ ‏53‏
‏2 ‏‎–‎‏ تأسیسات تولید برق با نیروی آب :‏ ‏55‏
فصل سوم ‏59‏
تناوب تجدید ارزیابی :‏ ‏64‏
تعیین مبلغ تجدید ارزیابی :‏ ‏64‏
فصل چهارم ‏66‏
مدیریت صندوق :‏ ‏67‏
چرخه نقدی در بخش توزیع برق و شیوه های بهبود بخشیدن به آن :‏ ‏72‏
حسابداری وجوه نقد در شركت های برق :‏ ‏76‏
كنترل های داخلی وجوه نقد در شركتهای برق منطقه ای ‏79‏
راهبری متمركز وجوه در صنعت برق ‏‎–‎‏ دیسپاچینگ وجوه :‏ ‏80‏
‏1 ـ تعریف راهبری متمركز وجوه :‏ ‏82‏
‏2 ـ انواع راهبری متمركز وجوه در صنعت برق :‏ ‏82‏
الف : راهبری متمركز وجوه منطقه ای :‏ ‏84‏
اهداف اصلی گزارشگری نقدینگی :‏ ‏85‏
هدفها ی گزارشگری در برنامه ریزی :‏ ‏86‏
هدفهای گزارشگری نقدینگی در اعمال كنترل :‏ ‏86‏
زمان گزارشگری نقدینگی :‏ ‏87‏
انواع گزارشهای نقدینگی :‏ ‏88‏
نكات مورد توجه در حساب سپرده ویژه :‏ ‏89‏
ویژگیهای حساب سپرده :‏ ‏91‏
فصل پنجم ‏92‏
تخصیص و تسهیم :‏ ‏95‏
فصل ششم ‏97‏
هدف از ترخیص و طبقه بندی اطلاعات در صورتهای مالی :‏ ‏98‏
بررسی روند نسبتهای مالی صنعت برق :‏ ‏101‏
نقاط ضعف و قوت نسبت های مالی :‏ ‏103‏
نقاط قوت :‏ ‏103‏
نقاط ضعف :‏ ‏104‏
روند نسبت های نقدینگی :‏ ‏105‏
فرایند نسبت های اهرمی :‏ ‏106‏
نسبت های مالی در صنعت برق :‏ ‏108‏
نسبت های مالی :‏ ‏109‏
محاسبه نسبتها در صنعت برق :‏ ‏112‏
ترازنامه :‏ ‏117‏
صورت سود (زیان) انباشته :‏ ‏122‏
صورت گردش وجوه نقد :‏ ‏126‏
جریان ورود و خروج وجه نقد :‏ ‏126‏
یادداشتهای همراه صورتهای مالی ‏134‏
یادداشتهای همراه صورتهای مالی ‏140‏


حسین بازدید : 90 چهارشنبه 17 تیر 1394 نظرات (0)
دانلود کارآموزی کارشناسی حسابداری برای بانك رفاه
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 90
فرمت فایل doc
حجم فایل 98 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85
گزارش كارآموزی بانك رفاه

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود کارآموزی کارشناسی حسابداری برای بانك رفاه

تاریخچة بانكداری در ایران:

بانك شاهی ایران:

صرافان ایرانی در مقام مقابله و رقابت با عملیات بانك جدید شرق برخاستند كه اولین بانك بود و مركزش در لندن و حوزة عملیاتی آن مناطق جنوبی آسیا بود این بانك در سال 1266 شمسی (1888 میلادی) در محل بانك تجاری( بازرگانی سابق) شروع به فعالیت كرد و برای جلب رضایت مشتریان و شروع فعالیت به حسابهای جاری 5/2% به حساب سپرده‌های ثابت به مدت 6 ماه 4% و یكسال 6% منفعت می‌داد. بانك با این اقدام خود 12% از نرخ بهره را كاهش داد و برای اولین بار اقدام به انتشار نوعی پول كاغذی به صورت حواله خزانه برای مبلغ 5قران به بالا و قابل پرداخت در وجه حامل نمود و در سال 1269 در مقابل دریافت 20000 لیرة‌ انگلیسی كلیه شعب و اثاثة بانك را به بانك شاهی واگذار نمود. ولی قبل از آنكه نتیجة قطعی و نهایی این رقابت حاصل شود حریف زورمند جای بانك شرق را گرفت و این حریف بانك شاهی ایران بود كه مبتكر آن پاول‌جولیوس دوریتر در مقابل پرداخت 40000 لیرة‌ امتیاز عظیمی برای مدت 70 سال برای كشیدن راه‌آهن، حق انحصاری كلیه معادن جز ( طلا،‌ نقره، سنگ‌های قیمتی)، تأسیس بانك و غیره را بدست آورد. 25 ژوئیه 1872 برابر 10 مرداد 1215 شمسی این امتیاز بعدها لغو شد و امتیاز دیگری كه اساس آن تأسیس بانك شاهی ایران بود به مدت 60 سال تأسیس گردید. یكی از عملیات عمده این بانك حق انحصاری نشر اسكناس بود. این بانك بر طبق قرارداد تا بهمن سال 1327 شمسی فعالیت می‌كرد.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

تاریخچة بانكداری در ایران ................................................................................................................. 2

تاریخچة بانك رفاه كارگران ............................................................................................................... 3

معرفی بانك رفاه كارگران ................................................................................................................... 3

بانك استقراضی ایران ......................................................................................................................... 5

چارت سازمانی ...................................................................................................................................... 6

موقعیت و آدرس بانك ......................................................................................................................... 6

تسهیلات ارضی و صادراتی بانك رفاه .............................................................................................. 7

تسهیلات قبل از صدور كالا................................................................................................................. 7

مبلغ تسهیلات ...................................................................................................................................... 8

مدت بازپرداخت تسهیلات .................................................................................................................. 8

نرخ تسهیلات ....................................................................................................................................... 9

وثایق ..................................................................................................................................................... 9

نحوة اعطای تسهیلات........................................................................................................................ 10

اعمال نظارت بانك ............................................................................................................................. 10

ارائة مدارك مربوط به صادرات انجام شده....................................................................................... 10

بازپرداخت ............................................................................................................................................ 11

تسهیلات بعد از صدور كالا................................................................................................................. 12

مبلغ تسهیلات ..................................................................................................................................... 12

مدت بازپرداخت تسهیلات ................................................................................................................. 13

نرخ تسهیلاتی پرداختی ...................................................................................................................... 13

وثایق قابل قبول برای اعطای تسهیلات ......................................................................................... 13

نحوة اعطای تسهیلات........................................................................................................................ 14

اعمال نظارت بانك.............................................................................................................................. 14

بازپرداخت ............................................................................................................................................ 14

تسهیلات ارزی..................................................................................................................................... 15

نوع تسهیلات........................................................................................................................................ 15

سقف فردی تسهیلات......................................................................................................................... 15

كارمزد تعهد.......................................................................................................................................... 16

نرخ سود تسهیلات .............................................................................................................................. 16

دورة بازپرداخت ................................................................................................................................... 16

عقد قرارداد وثایق................................................................................................................................. 16

انواع خدمات ریالی و ارزی بانك رفاه................................................................................................ 17

انواع سپرده های بانكی....................................................................................................................... 20

حساب قرض الحسنه پس انداز.......................................................................................................... 20

قرض الحسنه پس انداز عادی............................................................................................................ 21

قرض الحسنه پس انداز ویژه ............................................................................................................. 21

حساب قرض الحسنه جاری .............................................................................................................. 21

مزایای حساب جاری همراه برای مشتریان در شعب مجهز به این سیستم .................................. 22

حساب جاری دومنظوره ...................................................................................................................... 22

حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار.............................................................................................. 23

حساب سپردة سرمایه گذاری كوتاه مدت عادی .............................................................................. 23

حساب سپردة كوتاه مدت ویژه .......................................................................................................... 23

حساب سپرده سرمایه گذاری بلندمدت.............................................................................................. 24

سپردة سرمایه گذاری مدت‌دار قابل تقسیم ...................................................................................... 24

شرایط تعیین سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت .......................................................................... 24

انواع تسهیلات بانك رفاه .................................................................................................................. 25

سایر خدمت بانك رفاه ....................................................................................................................... 28

انواع واحدهای مربوط به حسابداری ................................................................................................. 36

حسابرسی ............................................................................................................................................ 36

انواع حسابرسان.................................................................................................................................... 37

وظایف سازمان حسابرسی ................................................................................................................. 38

حسابداری دولتی.................................................................................................................................. 39

خصوصیات حسابداری دولتی ............................................................................................................. 39

اصول كلی حسابداری دولتی ............................................................................................................. 40

حسابداری بودجه ................................................................................................................................. 42

تهیه و تنظیم بودجه در بانك ............................................................................................................. 43

مسئول بودجه در بانك ....................................................................................................................... 44

حسابداری مالی ................................................................................................................................... 44

حسابداری مدیریت ............................................................................................................................. 46

انواع حسابهای مورد استفاده .............................................................................................................. 50

هزینه ها ............................................................................................................................................... 51

حسابهای انتظامی ............................................................................................................................... 53

تنخواه گردان ....................................................................................................................................... 54

سپرده ................................................................................................................................................... 55

حساب بستانكاران ............................................................................................................................... 56

حواله (عهدة شعبه ها).......................................................................................................................... 57

سرمایه ................................................................................................................................................. 58

دارائی جاری ........................................................................................................................................ 58

دارائی ثابت .......................................................................................................................................... 58

نقطة سر به سر .................................................................................................................................... 58

نقش حسابداران در برنامه ریزی و ارزیابی نتایج .............................................................................. 58

برنامه های جاری و در دست اقدام ................................................................................................... 61

انواع گزارشات تهیه شده در حسابداری ............................................................................................ 62

انواع دفاتر مورداستفاده در حسابداری ............................................................................................... 72

ثبت عملیات مربوط به تنخواه گردان ................................................................................................ 74

ثبت عملیات مربوط به سپرده ............................................................................................................ 76

بستن حساب سپرده ............................................................................................................................ 78

كاربرد سرفصل های حسابهای انتظامی ........................................................................................... 78

بستن حسابها در پایان سال ............................................................................................................... 80

حسابهای سنواتی ................................................................................................................................ 81

فرم های مورد استفاده در حسابداری ................................................................................................ 82

پیشنهادات و انتقادات ......................................................................................................................... 85

فرمها

پیوستها


حسین بازدید : 113 چهارشنبه 17 تیر 1394 نظرات (0)
پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی حسابداری با عنوان بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیك
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 102
فرمت فایل doc
حجم فایل 320 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 148
بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیك (پایان نامه دوره كارشناسی)

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی حسابداری با عنوان بررسی مالی مجتمع صنعتی سیمان آبیك

چكیده :

موضوع تحقیق بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیك می باشد كه هدف از انتخاب آن اولاً آشنایی با نحوه انجام عملیات خرید و سفارشات در یك مجتمع صنعتی و تولیدی و ثانیاً چگونگی عملیات نگهداری ، و سرویس دهی انبار در یك مجتمع صنعتی و تولیدی می باشد .

در طی بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیك تحقیقات با بهره گیری از روشهای متنوع از قبیل : مشاهده ، مصاحبه و كتابخانه انجام گرفت كه كمك شایانی به ما نمود در جهت شناخت عملیات خرید و تداركات توسط مسئولین و كارپردازان كه تلاش دارند خریدها به موقع و مناسب باشند و در حقیقت می كوشند اصول و موازین پنج گانه خرید رعایت شود . اطلاعات مفیدی نیز در زمینه انبار و انبارداری و عملیات نگهداری و سرویس دهی انبار بدست آمد كه ما را در نحوه ایجاد كدینگ و كنترل موجودی (انبار گردانی) بهینه دارای شناخت مناسبی نمود.

در طی انجام تحقیق فوق موانع و مشكلات اندكی بچشم آمد كه با توجه به همكاری صمیمانه كاركنان و مسئولین مجتمع صنعتی سیمان آبیك می توان از آن صرف نظر كرد . چرا كه منابع و امكانات و اطلاعات ارزنده ای را این عزیزان در اختیار بنده قرار دادند كه در ارائه پربارتر این تحقیق بسیار مفید بودند .

کلمات کلیدی:

حسابداری

مجتمع صنعتی سیمان آبیك

سیستم خرید و انبارداری

فهرست مطالب

پیشگفتار ‏ ب
فهرست مطالب ‏ د
فهرست اشكال ‏ ح
فهرست ضمائم ‏
چكیده ‏ ط
ی
فصل اول - كلیات ‏ ‏1‏
مقدمه ‏ ‏2‏
تعریف موضوع تحقیق ‏ ‏3‏
اهمیت و ارزش تحقیق ‏ ‏4‏
اهداف تحقیق ‏ ‏5‏
كاربرد نتایج تحقیق ‏ ‏6‏
سوالات اساسی تحقیق ‏ ‏7‏
روش تحقیق ‏8‏
تعریف واژه ها ‏ ‏8‏
خلاصه ‏ ‏10‏
مباحث فصول بعدی ‏ ‏10‏


فصل دوم - ادبیات موضوع ‏ ‏11‏
مقدمه ‏ ‏12‏
بخش یك - مباحث نظری ‏13‏
سیستم ‏ ‏13‏
خرید ‏ ‏14‏
اهداف بخش خرید ‏ ‏14‏
اصول و موازین پنجگانه خرید ‏ ‏15‏
وظایف و مسئولیت های بخش خرید ‏ ‏16‏
ارتباط بخش خرید با بخشهای دیگر ‏ ‏17‏
فرآیند یا مراحل خرید خارجی ‏ ‏18‏
انبار ‏ ‏19‏
عنوان ‏ صفحه
انواع انبارها ‏ ‏19‏
جایگاه انبار ‏ ‏20‏
اهداف و وظایف انبارها ‏20‏
انواع موجودیهای انبارها ‏ ‏20‏
انبارداری ‏ ‏21‏
سیستم انبارداری و مزیتهای آن ‏ ‏21‏
وظایف انباردار ‏ ‏22‏
انتظارات مدیریت از سیستم كنترل انبارها ‏23‏
نكات مهم برای اداره بهینه انبارها ‏ ‏24‏
مناسبترین «تعداد اقتصادی» انبارها ‏24‏
طراحی و برنامه ریزی تامین كالا ‏ ‏25‏
كدینگ ‏ ‏25‏
كدگذاری ‏ ‏25‏
فواید كد گذاری ‏ ‏26‏
انواع روشهای كدگذاری ‏ ‏26‏
موجودی كالا ‏ ‏27‏
اهمیت موجودیها ‏ ‏27‏
دلایل نگهداری موجودی كالا ‏ ‏28‏
هزینه مربوط به موجودیها ‏ ‏28‏
مواضع مختلف بخشها و گروههای درون سازمان نسبت به حجم موجودیها ‏ ‏31‏
كنترل موجودی ‏ ‏31‏
مشكلات عدم تعادل موجودی ‏ ‏32‏
مهمترین شیوه های محاسبه قیمت تمام شده موجودی كالا در انبار ‏ ‏32‏
سیستم های سفارش كالا در سازمان ‏ ‏33‏
بخش دو - پیشینه تحقیق ‏ ‏35‏
بخش سه - مشخصات مجتمع صنعتی سیمان آبیك ‏ ‏38‏
مروری مختصر بر خط تولید مجتمع صنعتی سیمان آبیك ‏ ‏41‏
عنوان ‏ صفحه
طرح طبقه بندی مشاغل كارخانه ‏ ‏44‏
شرح وظایف ‏ ‏45‏
خلاصه ‏ ‏55‏


فصل سوم - روش تحقیق ‏ ‏56‏
مقدمه ‏ ‏57‏
كتابخانه ‏ ‏60‏
مشاهده ‏ ‏60‏
مصاحبه ‏ ‏62‏
خلاصه ‏ ‏63‏
فصل چهارم - تجزیه و تحلیل اطلاعات ‏ ‏64‏
مقدمه ‏ ‏65‏
طراحی انبارها ‏ ‏67‏
انواع انبارها در كارخانه سیمان آبیك ‏ ‏69‏
مشكلات و خسارت ناشی از طراحی غیراصولی انبارها ‏ ‏71‏
حفاظت و ایمنی انبارها ‏ ‏72‏
عملیات مربوط به خرید در انبارها ‏80‏
انواع خرید ‏ ‏80‏
انواع شیوه ها در خریدهای داخلی ‏ ‏80‏
عملیات خرید در تداركات ‏ ‏89‏
تنظیم گزارش خرید ‏ ‏95‏
خریدهای خارجی ‏ ‏96‏
نحوه خرید مواد اولیه توسط مجتمع صنعتی سیمان آبیك ‏100‏
خریدهای خودسرانه برخی از مسئولین و واحدها ‏ ‏102‏
خریدهائی‌ كه كالای آنها فاسد شدنی است ‏ ‏103‏
خریدهای غیر ضروری و بیش از حد ‏ ‏103‏
كنترل كیفیت ‏ ‏104‏
استاندارد كردن قطعات ‏ ‏105‏
عنوان ‏ صفحه
قبض انبار ‏ ‏106‏
سیستم كدینگ اجناس ‏ ‏110‏
مشكلات ناشی از عدم كدینگ ‏ ‏112‏
مزایای كدینگ اجناس ‏ ‏113‏
شرح كدینگ اجناس ‏ ‏115‏
عدم وجود واحدی برای پیاده كردن سیستم كدینگ بطور ثابت ‏ ‏121‏
مختصری درباره سیستم اطلاعات مدیریت ‏ ‏122‏
عملیات نگهداری و سرویس دهی انبار ‏ ‏123‏
عملیات نگهداری در بخش اداری ‏ ‏123‏
عملیات نگهداری مربوط به داخل انبار ‏ ‏130‏
كنترل موجودی انبار ‏ ‏132‏
انواع روشهای كنترل موجودی ‏ ‏133‏
محاسبه قیمت تمام شده موجودی كالا در انبار ‏ ‏136‏
عدم هماهنگی انبار با واحدهای تولیدی ‏ ‏138‏
خلاصه ‏ ‏139‏


فصل پنجم - نتیجه گیری و پیشنهادات ‏ ‏141‏
مقدمه
نتیجه گیری
‏ پیشنهادات ‏ ‏142‏
‏142‏
‏146‏
منابع و مآخذ ‏
ضمائم


حسین بازدید : 145 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت نفت

استانداردهای حسابداری بر مبنای مفاهیم نظری گزارشگری مالی تدوین گردیده است مفاهیم نظری مزبور توسط کمیته تدوین استانداردهای حسابداری با هدف تدوین استانداردهای حسابداری هماهنگ تهیه و به پیوست این مجموعه ارائه شده است
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت نفت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت نفت

مقدمه
استانداردهای حسابداری بر مبنای مفاهیم نظری گزارشگری مالی تدوین گردیده است. مفاهیم نظری مزبور توسط کمیته تدوین استانداردهای حسابداری با هدف تدوین استانداردهای حسابداری هماهنگ تهیه و به پیوست این مجموعه ارائه شده است .دامنه کاربرد استانداردهای حسابداری ، صورتهای مالی با مقاصد عمومی (که از این به بعد صورتهای مالی نامیده می شود) است که به منظور ارائه اطلاعات مفید در مورد وضعیت مالی ، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری جهت تصمیم گیری استفاده کنندگان تهیه می شود.استانداردهای حسابداری در مورد صورتهای مالی کلیه واحدهای تجاری (انتفاعی ) اعم از این که در بخش خصوصی یا عمومی فعالیت کند، کاربرد دارد. اگرچه این استانداردها معطوف به واحدهایی است که با هدف کسب سود فعالیت می کنند اما عمدتاً در مورد واحدهای غیرانتفاعی نیز با اعمال تعدیلات لازم کاربرد دارد.
واحدهای تجاری خارج از کشور که مالکیت آنها متعلق به واحدهای تجاری ایرانی است در صورتی که در تهیه و ارائه صورتهای مالی خود تابع مقررات و استانداردهای حسابداری محلی باشند، ملزم به رعایت الزامات استانداردهای حسابداری ایران نیستند. با این حال در مواردی که واحد تجاری ، واحد فرعی یک واحد سرمایه گذار ایرانی باشد، تهیه صورتهای مالی واحد فرعی براساس استانداردهای حسابداری ایران نیز جهت استفاده در تهیه صورتهای مالی تلفیقی ضروری است .
کلمات کلیدی:

صنعت نفت

حسابداری شركت نفت

امور برنامه ریزی و بودجه

آشنایی کلی با مکان کارآموزی
صنعت نفت قدیمی ترین و بزرگترین بخش صنعتی است كه صاحب یكی از اولین و منسجم ترین تشكیلات در مجموعه نظام اداری كشور می باشد.چنانچه سال 1278 شمسی را كه عملیات حفاری برای اولین بار در مسجد سلیمان به نتیجه رسید و نفت از عمق 1180 پایی زمین فوران كرد تاریخ آغاز حیات صنعت نفت در ایران محسوب نمائیم ، تا به امروز بیش از 81 سال از عمر این كاراترین پدیده صنعتی قرن حاضر ، در كشورمان سپری گردیده است.بررسی تحولات مختلف طی این سالها نشان می دهد كه صنعت نفت ایران از اولین روزهای تولدش با تمامی رویدادها و حوادث سیاسی – اقتصادی و اجتماعی كشورمان همراه گردیده و در بسیاری موارد نیز خود عامل و محرك اصلی جریاناتی تاریخ ساز بوده است كه پرداختن به این مسائل از جمله اهداف مجموعه حاضر نیست و خود به فرصت و رخصتی شایسته نیازمند است.
اما آنچه در ارتباط با این مجموعه شایان ذكر می باشد ، این است كه طی دهه های متمادی پس از آغاز حركت چرخهای صنعت نفت در ایران ، سازمان و تشكیلات آن نیز همپای تاسیسات فنی و عملیاتی گسترش یافته و امروزه آن هسته كوچك اولیه كه از یك دكل حفاری و تعدادی كارگر ساده محلی تحت امر چند تكنیسین خارجی و در راس آنها سوداگری بین المللی بنام « ویلیام ناكس دارسی » انگلیسی پا گرفته بود ، به تشكیلاتی عظیم مبدل گردیده كه با نام وزارت نفت هدایت كلیه عملیات مربوط به صنعت نفت كشور ، در بخش های نفت ، گاز و پتروشیمی را عهده دار می باشد.
فهرست مطالب
مقدمه 1
مرحله اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی 3
1-1 تاریخچه سازمان 3
انحراف از استانداردهای حسابداری در شركت نفت 6
امور تدوین و كنترل مقررات مالی 9
امور برنامه ریزی و بو دجه 10
امور حسابداری 11
حسابداری شركت نفت 15
1-3 نمودار سازمانی و تشکیلاتی 20
مرحله دوم : 25
2-1 – موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کارآموز در واحد صنعتی 27
آیین‌نامه نحوه انتخاب حسابرس برای شرکت‌ نفت 32
2-3- امور جاری در دست اقدام : 35

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 285
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,705
  • بازدید ماه : 3,934
  • بازدید سال : 24,885
  • بازدید کلی : 253,942