loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 91 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (1)
عبارت سنگهای تزئینی در برگیرنده تمام سنگهای طبیعی است که با استفاده از فن‌آوریهای خاص، قابل استخراج و پردازش بوده دارای مشخصات فنی و زیبایی شناختی لازم جهت به کار گرفته شدن در تمام انواع کاربردهای ساختمانی و صنعتی می باشند
دسته بندی معدن
بازدید ها 67
فرمت فایل doc
حجم فایل 787 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89
پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی

تعاریف
عبارت سنگهای تزئینی در برگیرنده تمام سنگهای طبیعی است که با استفاده از فن‌آوریهای خاص، قابل استخراج و پردازش بوده دارای مشخصات فنی و زیبایی شناختی لازم جهت به کار گرفته شدن در تمام انواع کاربردهای ساختمانی و صنعتی می باشند.این سنگها در بلوکهای بزرگ قابل استخراج بوده و عملکرد مکانیکی بسیار خوبی دارند، عموماً قابل صیقل هستند و از لحاظ رنگ، الگو و سایر ویژگیهای طبیعی دارای ارزش زیبایی شناختی بالایی هستند. ممکن است واژه " تزیینی" با القای این تصویر که کاربرد اینگونه سنگها صرفاً به تزیینات و یا یادبودهای رومیزی محدود می شود، به نوعی گمراه کننده باشد. در واقع، کاربرد اینگونه سنگها بسیار گسترده‌تر و فراگیرتر از حوزه کاربردی قابل تصور برای واژه " تزیینی" است. معادل انگلیسی عبارت ایتالیایی " سنگ ابعادی" است.
عبارت اخیر شیواتر بوده و به طور گسترده در سطح بین المللی به کار رفته است. این عبارت تأکید بیشتری بر ابعاد خطی عناصر سنگی دارد، تا حجم آنها. توضیح بیشتر آنکه سنگها غالباً به شکل لوحها و محصولات نیمه تکمیل شده‌ای به کار می روند که در انها مساحت سطح از ضخامت بیشتر است." سنگ طبیعی" عبارت رایج در کشور اسپانیا است که از معادل ایتالیایی این عبارت مناسب تر می باشد، چرا که بر منشأ طبیعی ماده تأکید دارد. سنگهای طبیعی موادی که بدون افزودن هیچگونه ماده خارجی مورد پردازش و تغییر شکل قرار می گیرند، حاصل می شوند. سنگهای صناعی عبارت از موادی هستند که با امتزاج نسبتهای خاصی از قطعات سنگهای طبیعی با مقادیر کمتری از سیمان یا رزین‌های صناعی ساخته می شوند.
همواره مواد موجود در بخش سنگ در سه گروه اصلی " مرمریت"، "گرانیت"، و " سایر سنگها" طبقه‌بندی شده‌اند. این شیوه طبقه بندی تداعی کننده مجموعه واژگان استفاده شده توسط مؤسسه استاندارد ایتالیا (UNI) است که به گروه چهارمی تحت عنوان " تراورتن ها " قائل می باشند. امروزه تراورتن به عنوان طبقه‌ای مجزا شناسایی نمی شود، بلکه در تعریف " مرمریت‌ها" قرار می گیرد. در سطح بین المللی، بر اساس واژگان انگلیسی سه گروه دیگر به گروه‌های قبلی اضافه می شود: " سنگ آهکی"، " ماسه سنگ" و "لوح سنگ".
کلمات کلیدی:

خواص سنگها

سنگهای تزئینی

سنگهای قیمتی

تجارت جهانی سنگ

فن آوری های استخراج سنگها

حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ

فهرست مطالب
سنگهای تزئینی 1
تعاریف 3
تصویر 1. استفاده ساختاری از سنگ . (سن میشل دی موراتو، کورسیکا،‌فرانسه) 3
تصویر2. گرانیت یکنواخت 7
تصویر3. انواع ماسه سنگ و لوح سنگ 9
جدول. کاربردهای اصلی سنگ و درصد استفاده آنها در هر نوع کاربرد 9
خصوصیات کیفی سنگ‌ها 9
الف) امکان تهیه بلوک از سنگ مورد نظر 10
ب) امکان انجام پردازش 10
ج) ارزش زیبایی شناختی 11
تصویر4. ترکیب حاصل از عناصر مربعی شکل کواتزیت (آکادمیا) هر قطعه نسبتاً یکنواخت اما تأثیر بصری حاصل ناهمگن است. 14
تصویر5 . نمایش اسلب‌ها 14
تصویر6. سنگ جایگزین شده (سایه روشن‌تر) در این پل،‌ تغییر رنگ ماسه سنگ با گذشت سالیان را نشان می دهد. 18
گونه های تجاری 31
1- انواع تجاری 31
عملیات استخراج 36
استفاده و مواد کاربرد: 38
5- عملیات استخراج 38
واژگون سازی 41
برش و قواره کردن بلوکها 41
5- بلوکها: حجم، شکل، ابعاد 42
3- انواع معادن 44
4- فن آوری های استخراج 45
پردازش سنگ 46
انواع محصولات سنگی نیمه تکمیل شده 47
اسلبهای نامنظم 49
نوار سنگها 49
سنگ ابعادی 50
بلوکهای توپر 51
باریکه ها (لیستلها) 52
ماشین آلات و تجهیزات 52
واحد قواره کردن و برش بلوک 53
دستگاه غیر متحرک سیم الماسه 54
سطوح حاصل از فن آوریهای ابتکاری (آب جت، شعله جت): 62
طرح خلاصه ای از انواع پردازش سطحی و خصوصیات اصلی هر روش 63
حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ 67
ساختمان سازی به طور عام 68
تاسیسات شهری 70
صنعتگری و طراحی 72
تجارت سنگ: تولید سنگ برش نخورده 77
جغرافیای تولید 77
انواع سنگ 80
تجارت جهانی سنگ 81
گزارش کار بازدید کارخانه پرشین ماربل از سنگ‌های ساختمان: 83
مرحله اول: آماده سازی بلوک‌ها 84
مرحله دوم: برش بلوک‌ها ... 85
مرحله سوم: صاف‌کاری سنگ و پرکردن ترک‌های باقی مانده ... 86
مرحله چهارم: صیقل دادن سنگ‌های برش شده ... 86
مرحله پنجم : بریدن سنگ 88

حسین بازدید : 121 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
امروزه در هم تنیدگی مسائل اجتماعی و شهری به گونه ای است که برنامه ریزی و طراحی ویژه ای را برای فضاهای گذران اوقات فراغت طلب می کنداهمیت مسأله به دلیل مشکلات آپارتمان نشینی و به دنبال کمبود شدید فضاهای خصوصی است و خصوصاً با توجه به جمعیت جوان و آینده ساز کشورمان، قطعاً ایجاد امکاناتی برای بازی و سرگرمی به منظور گذران اوقات فراغت، سهمی عمده در بلوغ
دسته بندی معماری
بازدید ها 24
فرمت فایل doc
حجم فایل 148 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107
پایان نامه کارشناسی رشته معماری با عنوان اصول طراحی معماری فضای بازی کودک

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته معماری با عنوان اصول طراحی معماری فضای بازی کودک

مقدمه
در سال 1989، نمایندگان کشورهای جهان درمجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیمان حقوق کودک را تائید و امضا کردند و متعهد شدند تا برای تصویب و اجرای آن در کشورهای خود تلاش نمایند. این عهدنامه که به «کنوانسیون حقوق کودک» معروف است، همه دولت ها و مردم جهان را به ساختن دنیای بهتر برای کودکان تشویق می کند که در تاریخ اول اسفند 1372، مجلس شورای اسلامی نیز، ملحق شدن جمهوری اسلامی ایران به این عهدنامه بین-المللی را تصویب کرد.
بر اساس ماده 31 بند یک این عهدنامه، « بازی و تفریح، حق کودک است، پس ضروری است که امکانات لازم برای فعالیتهای تفریحی آنان را فراهم نمود»همین طور در بند دو همین ماده آمده است : « ضروری است مسئولان فضاهای مناسب و متعددی را برای کودکان فراهم نمایند. از این رو این مکان ها بهتر است به محل سکونت کودکان نزدیک باشد»
امروزه در هم تنیدگی مسائل اجتماعی و شهری به گونه ای است که برنامه ریزی و طراحی ویژه ای را برای فضاهای گذران اوقات فراغت طلب می کند.اهمیت مسأله به دلیل مشکلات آپارتمان نشینی و به دنبال کمبود شدید فضاهای خصوصی است و خصوصاً با توجه به جمعیت جوان و آینده ساز کشورمان، قطعاً ایجاد امکاناتی برای بازی و سرگرمی به منظور گذران اوقات فراغت، سهمی عمده در بلوغ اجتماعی و تکامل شخصیتی این گروه سنی خواهد داشت.
کلمات کلیدی:

فضای بازی کودک

طراحی معماری فضای بازی

فضاهای گذران اوقات فراغت

فهرست مطالب
فصل اول - مبانی نظری معماری
فصل دوم – بررسی نمونه های مشابه خارجی و داخلی
فصل سوم – ضوابط و استانداردهای طراحی
فصل چهارم – اقلیم

حسین بازدید : 97 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
همانطور که می دانیم کتاب و کتابخانه نقش مهمی در حفظ و نگهداری فرهنگ و تاریخ یک مملکت دارد ، و کمک شایانی به افراد جامعه در جهت افزایش اطلاعات و کسب علم می کند پس مناسب دیدم طراحی کتابخانه ای جامع در یکی از شهرهای اطراف تهران را به عنوان موضوع طرح نهایی انتخاب کنم
دسته بندی معماری
بازدید ها 69
فرمت فایل doc
حجم فایل 47627 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 190
پروژه رشته معماری با عنوان طراحی معماری کتابخانه

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پروژه رشته معماری با عنوان طراحی معماری کتابخانه

(بصورت جامع و کامل)
چکیده:
کتابخانه ها در طول تاریخ بشری بوجود آمدند تا از منابع و دانش بشری، که در طول زمان بوجود آمده اند، محافظت کنند. به مرور زمان کتابخانه ها به انواع مختلفی تقسیم شدند که هر کدام نقش جداگانه ای را در جهت پیشرفت جامعه ایفا میکنند. فرهنگ یک نیاز مبرم در جامعه است که با گذشت زمان دچار تحول و دگرگونی میشود، و کتابخانه ها با جمع آوری و نگهداری آثار فرهنگی جامعه، نقش مهمی را در توسعه فرهنگی افراد جامعه بر عهده داردند، که با گذشت زمان با توجه به رشد تکنولو‍‍‍ژی و سایه انداختن رسانه های غیر خارجی بر جامعه، نقش کتابخانه ها در این زمینه گسترده تر میشود. کتابخانه‌ها در طول تاریخ بشری بوجود آمدند تا از منابع و دانش بشری محافظت کنند.
با مرور زمان کتابخانه‌ها به انواع مختلفی تقسیم شدند که هر کدام نقش جداگانه ای را در جهت پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند. فرهنگ یک نیاز مبرم در جامعه است که با گذشت زمان دچار تحول و دگرگونی می‌شود، و کتابخانه ها با جمع آوری و نگهداری آثار فرهنگی جامعه، نقش مهمی را در توسعه فرهنگی افراد جامعه بر عهده دارند. با گذشت زمان و با توجه به رشد تکنولو‍‍‍ژی و سایه‌افکنی رسانه‌های غیر‌خارجی بر جامعه، نقش کتابخانه ها در این زمینه گسترده تر می‌شود.
امروزه اهمیت معماری ویژه کتابخانه‌ها و تأثیر آن بر روی بهینه‌شدن خدمات کتابخانه‌ای بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در این مقاله تلاش ‌شده با مطالعه تعدادی از کتابخانه‌های جهان و معماری آنها از نظر زیباشناختی و جذابیت برای کاربران، کاربردی بودن، انعطاف‌پذیری، ارتباط هماهنگ فضاها و تناسب با نیاز کاربران، میزان تسهیل ارائه خدمات و رابطه‌ی بین نیاز کاربر، نگرش کتابدار و دانش معماری آرشیتکت در بهینه کردن وضعیت کتابخانه‌ها مورد بررسی قرار گیرد. در مطالعه روی طرحهای مختلف ساختمان کتابخانه‌ها در برخی از دانشگاههای خارج از کشور، خصوصیات معماری ساختمان کتابخانه در بخشهای مختلف با توجه به معیارها و استانداردهای معتبر مورد بررسی قرار گرفته است.
در فرآیند طراحی بایستی جامعه مخاطب کتابخانه و محدودیت‌ها و شرایط موجود در نظر گرفته شوند. معماری عمومی و معماری داخلی هر دو باید در جهت ایجاد تأثیرات مثبت بر روی مراجعه کننده باشند و برای تمامی قسمت‌های کتابخانه یک طراحی کارآمد و قابل اجرا و استاندارد اعمال شود. محورهای بررسی شده در این مقایسه تطبیقی عبارتند‌از: برنامه انتخاب مکان و ساخت ، فضاهای عمومی، فرآیند طراحی، ارزیابی نیازها، طراحی فضا، رنگ، تکنولوژی‌های جدید، دسترسی معلولین، انتخاب مبلمان و میزها، نورپردازی، امنیت، مراکز چند رسانه‌ای کتابخانه، اندازه مجموعه، تعداد کاربران بالقوه، تعداد کاربران بالفعل، مقدار و نوع خدماتی که کتابخانه ارائه می‌کند.
هدف اصلی از این بررسی مقایسه طرحهای مختلف اجرا شده در کتابخانه‌های مختلف (از جمله کتابخانه کنگره‌ی آمریکا، کتابخانه‌ی سیاتل آمریکا، کتابخانه‌ی دانشگاه برلین) برای معرفی و آماده‌سازی اذهان برای پذیرش ایده‌های جدید می‌باشد. بررسی امکانات فرآهم‌شده در برخی کتابخانه‌های جهان برای کسب اطلاعات کاربردی‌تر و دریافت رویکردی آینده‌نگر در احداث ساختمان‌های کتابخانه‌ها می‌تواند در سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیم‌گیری کتابدار و آرشیتکت کمک کند، که این یکسونگری کارکنان کتابخانه‌ها و مهندسین معمار باعث بوجود آمدن کتابخانه‌هایی خواهد شد که بهترین خدمات را با کیفیت مناسب به کاربر ارائه خواهند داد.
کلمات کلیدی:

اسکیسهای کتابخانه

طراحی سایت کتابخانه

پلانهای طبقات کتابخانه

نماهای طراحی کتابخانه

طراحی معماری کتابخانه

طرح کلی پلان کتابخانه درنرم افزار های طراحی

بیان مسئله تحقیق:
همانطور که می دانیم کتاب و کتابخانه نقش مهمی در حفظ و نگهداری فرهنگ و تاریخ یک مملکت دارد ، و کمک شایانی به افراد جامعه در جهت افزایش اطلاعات و کسب علم می کند . پس مناسب دیدم طراحی کتابخانه ای جامع در یکی از شهرهای اطراف تهران را به عنوان موضوع طرح نهایی انتخاب کنم.
هدف تحقیق:
امروزه اهمیت معماری ویژه کتابخانه‌ها و تأثیر آن بر روی بهینه‌شدن خدمات کتابخانه‌ای بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در این پروژه تلاش ‌میشود با مطالعه تعدادی از کتابخانه‌های جهان و معماری آنها از نظر زیباشناختی و جذابیت برای کاربران، کاربردی بودن، انعطاف‌پذیری، ارتباط هماهنگ فضاها و تناسب با نیاز کاربران، میزان تسهیل ارائه خدمات ورابطه‌ی بین نیاز کاربر، نگرش کتابدار و دانش معماری آرشیتکت در بهینه کردن وضعیت کتابخانه‌ها مورد بررسی قرار گیرد. در مطالعه روی طرحهای مختلف ساختمان کتابخانه‌ها در برخی از دانشگاههای خارج از کشور، خصوصیات معماری ساختمان کتابخانه در بخشهای مختلف با توجه به معیارها و استانداردهای معتبر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در فرآیند طراحی بایستی جامعه مخاطب کتابخانه و محدودیت‌ها و شرایط موجود در نظر گرفته شوند. معماری عمومی و معماری داخلی هر دو باید در جهت ایجاد تأثیرات مثبت بر روی مراجعه کننده باشند و برای تمامی قسمت‌های کتابخانه یک طراحی کارآمد و قابل اجرا و استاندارد اعمال شود. محورهای بررسی شده در این مقایسه تطبیقی عبارتند‌از: برنامه انتخاب مکان و ساخت ، فضاهای عمومی، فرآیند طراحی، ارزیابی نیازها،
طراحی فضا، رنگ، تکنولوژی‌های جدید، دسترسی معلولین، انتخاب مبلمان و میزها، نورپردازی، امنیت، مراکز چند رسانه‌ای کتابخانه، اندازه مجموعه، تعداد کاربران بالقوه، تعداد کاربران بالفعل، مقدار و نوع خدماتی که کتابخانه ارائه می‌کند.هدف اصلی از این بررسی مقایسه طرحهای مختلف اجرا شده در کتابخانه‌های مختلف (از جمله کتابخانه کنگره‌ی آمریکا، کتابخانه‌ی سیاتل آمریکا، کتابخانه‌ی دانشگاه برلین) برای معرفی و آماده‌سازی اذهان برای پذیرش ایده‌های جدید می‌باشد. بررسی امکانات فرآهم‌شده در برخی کتابخانه‌های جهان برای کسب اطلاعات کاربردی‌تر و دریافت رویکردی آینده‌نگر در احداث ساختمان‌های کتابخانه‌ها می‌تواند در سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیم‌گیری کتابدار و آرشیتکت کمک کند، که این یکسونگری کارکنان کتابخانه‌ها و مهندسین معمار باعث بوجود آمدن کتابخانه‌هایی خواهد شد که بهترین خدمات را با کیفیت مناسب به کاربر ارائه خواهند داد.
3.اهمیت موضوع :
کتابخانه ها در طول تاریخ بشری بوجود آمدند تا از منابع و دانش بشری، که در طول زمان بوجود آمده اند، محافظت کنند. به مرور زمان کتابخانه ها به انواع مختلفی تقسیم شدند که هر کدام نقش جداگانه ای را در جهت پیشرفت جامعه ایفا میکنند. فرهنگ یک نیاز مبرم در جامعه است که با گذشت زمان دچار تحول و دگرگونی میشود، و کتابخانه ها با جمع آوری و نگهداری آثار فرهنگی جامعه، نقش مهمی را در توسعه فرهنگی افراد جامعه بر عهده داردند، که با گذشت زمان با توجه به رشد تکنولو‍‍‍ژی و سایه انداختن رسانه های غیر خارجی بر جامعه، نقش کتابخانه ها در این زمینه گسترده تر میشود. کتابخانه‌ها در طول تاریخ بشری بوجود آمدند تا از منابع و دانش بشری محافظت کنند. با مرور زمان کتابخانه‌ها به انواع مختلفی تقسیم شدند که هر کدام نقش جداگانه ای را در جهت پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند.
4. سابقه پژوهش های انجام شده در زمینه موضوع پروژه و جنبه نوآوری پروژه :
تا کنون پایان نامه هایی تحت عنوان کتابخانه و بوستان مطالعه و.... توسط دانشجویان رشته معماری در دانشگاه های مختلف نظیر تهران مرکز، رودهن،اصفهان ،نورو ... صورت گرفته است. اما کتابخانه ای جامع و مرکزی مورد بررسی قرار نگرفته است.
5. روش تحقیق و چگونگی انجام آن :
مطالعه سایت های اینترنتی مربوطه _ مطالعه کتاب های مرجع _ _ بازدید از کتلبخانه ها و فضاهای مشابه ....
6. محل سایت و اهمیت انتخاب آن :
اسلامشهر - خیابان جلالیه - بن بست پور سینا - بن بست زارع
نزدیکی به دانشگاه و موسسه باستان شناسی و تالار ابن سینا یکی از دلایل پراهمیت انتخاب این سایت است . می توان از دیگر دلایل انتخاب ، به قرارگیری این سایت خارج از شهر تهران و .... اشاره کرد.
فهرست مطالب
چکیده 1

فصل اول:سایت و معرفی آن 5

بیان مسئله تحقیق: 7
هدف تحقیق: 7
3.اهمیت موضوع : 8
4. سابقه پژوهش های انجام شده در زمینه موضوع پروژه و جنبه نوآوری پروژه : 8
5. روش تحقیق و چگونگی انجام آن : 8
6. محل سایت و اهمیت انتخاب آن : 8
محل سایت 9
عكس‌هایی از منطقه سایت پلان 10
موقعیت جغرافیایی شهر تهران 16
ارتفاع از سطح دریا 16
شرایط اقلیمی 16
شیب زمین 17
طول و عرض جغرافیایی 17
موقعیت استقرار 17
نمودار سا لانه بارش و حرارت شهر تهران 18
تهران 19
جغرافیای منطقه تهران 19
تاریخچه تهران 20
نام تهران 21
دیدنی‌ها 21
موزه‌های تهران 21
شرایط اقلیمی تهران 28
موقعیت خورشید در آسمان 40
تابش آفتاب بر سطوح مختلف و گرمای حاصل از آن 41
بررسی وزش باد غالب 43
خصوصیات جغرافیایی و اقلیمی حوزه نفوذ 62

فصل دوم:مبانی نظری معماری 70

نقش کتابخانه در توسعه فرهنگی 71
مقدمه 72
فرهنگ 72
عناصر اساسی فرهنگ 72
ویژگی های فرهنگ 73
توسعه پایدار 76
ویژگی های توسعه پایدار 77
نقش اطلاعات،اطلاع رسانی و کتابخانه ها در توسعه پایدار 78
اصول توسعه فرهنگی 81
تعریف کتابخانه 82
کتابخانه و نقش آن در توسعه 83
نقش کتابخانه در توسعه فرهنگی 83
مشارکت فناوری های اطلاع رسانی نوین در نقش کتابخانه ها در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی 84
آسیب شناسی فرهنگی و نقش کتابخانه 86

فصل سوم:بررسی نمونه ها 90

بررسی نمونه های داخلی وخارجی 92
كتابخانه مركزی دانشگاه لین 92
دانشگاه نوادا ، لاس وگاس 95
کتابخانه های زیبا و معروف جهان 1 102
Bibliothèque nationale de France 104
El Escorial Library, San Lorenzo, Spain 105
George Peabody Library 106
Library of Congress, Washington, DC, USA 107
Real Gabinete Portugues De Leitura Rio De Janeiro 108
Suzzallo Library 109

فصل چهارم:برنامه فیزیکی طرح 121

مشخصات انواع كتابخانه های شهری برحسب مقیاس 123
وظایف این كتابخانه ها به شرح زیر است : 126
كتابخانه : 135
استانداردها و سرانه ها 136
فضاهای مورد نیاز 149
1-فضایی برای كتابها: 150
2-فضا برای خوانندگان: 152
3-فضا برای كاركنان: 156
4-اتاق جلسات: 157
سرویس دهی و فضاهای در ارتباط با آن 158
عملكرد تهویه و نیاز به آن در ساختمان 159
مکانیسم تهویه طبیعی 160
تاثیر اندازه پنجره 161
تاثیر محل عمودی پنجره در شرایط تهویه طبیعی 162
تاثیر جهت و نوع بازشو پنجره 162
موقعیت پنجره و تاثیر ان در وضعیت تهویه طبیعی 163
تهویه با سیستم های مکانیکی 164

فصل پنجم:روند طراحی،نقشه ها و مدارک معماری 167

دیاگرام حبابی زیرزمین(1-) 169
دیاگرام حبابی طبقه همکف(0) 170
دیاگرام حبابی طبقه اول(1) 171
اسکیسهای اولیه 172
طرح کلی پلان درنرم افزار های طراحی 174
پلانهای طبقات به صورت زیر میباشد: 175
طرح نهایی درسایت 178
نمای شرقی 179
نمای غربی 179
نمای جنوبی 180
نمای شمالی 180
قرارگیری درسایت 181
سالن های مطالعه در قسمت بالایی درسمت شمال سایت 181
دید پرنده از کتابخانه مرکزی(از سمت شمال شرقی) 182
نما- دید ازسمت شمال به جنوب 182
قسمت غربی مجموعه- قرارگیری بخش اداری و نمایشگاه ها به ترتیب در بالا و پایین 183
نما از قسمت ورودی اصلی مجموعه-جنوب شرقی به شمال غربی 184
ورودی اصلی مجموعه ونور گیری آن 184
منابع و مآخذ 190

حسین بازدید : 158 یکشنبه 19 مهر 1394 نظرات (0)
از میان عوامل مختلف شكل دهنده به معماری مهمترین عامل هویت ساز را باید حوزه زیبا شناسی و هنر دانست هویت فرهنگی یك جامعه از طرفی در نظام زیبا شناسانه حاكم بر محیط زندگی آنها نمود پیدا می‌كند و از طرفی دیگر این نظام می تواند برای انسانها در آن محیط هویت سازی كند
دسته بندی کارشناسی ارشد
بازدید ها 30
فرمت فایل doc
حجم فایل 919 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 145
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری با عنوان زیباشناسی و نقش آن در معماری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری با عنوان زیباشناسی و نقش آن در معماری

مقدمه
از میان عوامل مختلف شكل دهنده به معماری مهمترین عامل هویت ساز را باید حوزه زیبا شناسی و هنر دانست. هویت فرهنگی یك جامعه از طرفی در نظام زیبا شناسانه حاكم بر محیط زندگی آنها نمود پیدا می‌كند و از طرفی دیگر این نظام می تواند برای انسانها در آن محیط هویت سازی كند واین مسئله اهمیت فوق العاده‌ای برای زیبا شناسی ایجاد می‌كند. دقیقاً به همین دلیل هر نوع بحران و نابسامانی فرهنگی، هم در نظام زیبا شناسانه محیطی آن قابل مشاهده است و هم از طریق این نظام در جامعه گسترش می‌یابد با یك بررسی دقیق می‌توان نشان داد كه بخش عظیمی از مشكلات معماری آكادامیك امروز از دنیای هنر و زیبایی شناسی به آن سرایت كرده است. به همین جهت ناگزیر باید به شكلی گسترده موضوع زیبا شناسی را مورد بررسی قرار داد.
کلمات کلیدی:

زیبا شناسی

نظام‌های زیباشناسی

زیبائی شناسی معماری

زیبایی شناسی اسلامی

واژه شناسی
در فرهنگ معین زیبایی را، «حالت و كیفیت زیبا» تعریف می‌كند و می‌نویسد: " نظم و هماهنگی‌ای كه همراه عظمت و پاكی در شئ وجود دارد، و عقل و تخیل و تمایلات عالی انسان را تحریك می‌كند و لذت و انبساط پدید می‌آورد، و آن امری است نسبی" (فرهنگ معین).برابرهای واژه "حسن"، "جمال" ، بهاء" در زبان عربی نیز اینها هستند. "حسن" كه جمع آن محاسن است به معنای زیبایی، حسن و قشنگی است و همچین استخوان پشت آرنج را می‌گویند. " حسن" كه جمع آن حسان و حُسان است معادل "حاسن" و "حَسِین" است كه معنای آن زیبا، خوشگل، قشنگ و نیكو است (بندر ریگی، 1377، 284).
معنای واژه‌ی "Beauty" در زبان انگلیسی در فرهنگ و بستر چنین است. ویژگی چیزها، آواها، احساس‌ها یا مفاهیم عقلانی، رفتار و مانند آن، كه با كمال شكل دست آمده كه از آمیزش هماهنگ عناصر گوناگون، آدمی را به درجات بالایی خشنود كرده یا بر می‌انگیزد.در كتاب " فرهنگ فلسفی" زیبایی را این گونه تعریف كرده‌اند: " در نظر فیلسوفان، زیبایی صفتی است كه در اشیاء مشاهده می‌شود و در درون انسان، سرور و رضامندی ایجاد می‌نماید، از صفات چیزی است كه مربوط و متعلق به رضایت و لطف است و یكی از مفاهیم سه گانه‌ای است كه احكام ارزشی به آنها منسوب است.
این مفاهیم عبارتند از: زیبایی، حق و خیر (صلیبا، 1366: 284) و نویسنده " زیبا" را "نحوه‌ی موجودیت موجودی" می داند كه" طبع به آن متمایل باشد و جان آن را بپذیرد" . (صلیبا، 1366: 284)نویسنده در نقد این تعاریف می‌نویسند: " به طور ماتقدم نمی‌توان تعریفی مادی برای زیبا تعیین كرد. موضوع زیبا شناسی نظری محققاً تعیین كردن این است كه خصیصه یا مجموعه خصایص مشترك در دریافت احساس حس تمام چیزهایی كه هیجان مربوط به زیبایی را تحریك می‌كند وجود پیدا می‌نماید كه این توصیف بدان اطلاق گردد/" (لالاند، 1377: 86)
فهرست مطالب
زیبا شناسی 1
ضرورت موضوع 1
پیشینه و زمینه شناسی 1

طرح مسئله: تئوری‌های معماری در مورد زیبا شناسی چه می‌گویند؟ 2

واژه شناسی 5
دسته بندی دیدگاهها 7
3-1- اركان آفاقی تعریف زیبایی 10

3-2- اركان انفسی تعریف زیبایی 12

زیبایی شناسی معماری: 13
1- زیبائی شناسی معماری عمومی (مردمی) 14
2- زیبائی شناسی معماری نخبه گرا (آكادامیك) 15
3- زیبائی شناسی نظری معماری: 16
تبیین زیبائی شناسی معماری نخبه گرا (آكادمیك) 17

زیبایی شناسی مدرن 20

لوكوربوزیه 25
زیبایی شناسی پست مدرن 30
چارلز جنكز 30
آیزنمن در دهه اخیر گرایشی به سوی سه جریان 39
فرانك گهری: 40
رم كولهاوس: 43
مقیاس بزرگ و وحشتناك 44
انتقاد یا پذیرش هرج و مرج 46
زیبائی شناسی مجازی: 48
زیبائی شناسی ژنریك: 48

3-6- جمع بندی اصول زیبا شناختی معماری معاصر جهان 50

تئوری‌ها نظری زیبایی شناسی در معماری 50
- نظریات كلاسیك: 50
- نظریات جدید: 52
یوهانی پلاسما: 53

انتقاد از زیبائی شناسی مدرن و پست مردن و شالوده شکنی: 57

برونو زوی: 67
یورگ گروتر 70
- سلسله مراتب طولی در زیبایی 72
- انتقال اطلاعات همراه زیبایی 73
- امكان اندازه گیری دقیق زیبایی 74
جان لانگ 75

3-3- زیبایی شناسی در فلسفه كلاسیك غرب 81

3-4- زیبایی شناسی فلسفه معاصر غرب 83
زیبایی شناسی شرق: 88
به گفته واتسایان: 93

3- 7- زیبایی شناسی در حکمت اسلامی 99

زیبائی در قرآن کریم و احادیث: 100

1. خداوند سرچشمه زیبائیها: 101
2. زیبائی متناسب با ذات هر شیی: 101
3. جامعیت زیبائی 102
3- 4- 8- زیبایی در روایات 102
3- 8- زیبایی شناسی در مکاتب فلسفی و کلامی 104
3- 8- 1- زیبایی شناسی ماهوی 107
3- 8- 2- زیبایی شناسی وجودی 108
3- 8- 3- زیبایی شناسی جامع 110
3- 9- زیبایی شناسی در عرفان اسلامی 112
3- 9- 1- زیبایی شناسی حافظ 114

2- مفهوم «آن» به عنوان معیار حسن باطنی 115

3- توجه و اهمیت به زیبایی ظاهری 116
4- تقوی و عشق مهمترین شرط آفرینش هنری عارفان هوشیار 117
3- 9- 2- زیبایی شناسی مولانا 118
زیبایی شناسی متقکران سنتگرا 121

تبیین زیبایی شناسی کامل (perfect aesthetic) 124

1- مفهوم جمال و بهاء 129
2- ادراک پیشینی و پسینی زیبایی 130
2- نفسانیت در زیبایی 131
3- زیبایی مادی در علم اخلاق 132
الف- زیبایی مواد و مصالح 133
ب- زیبایی هیأت و شکل 133

جمعبندی زیبائی شناسی اسلامی: 134

2- جامعیت و سیستمی بودن صفات کمالی 137
3- زیبائی هدایتگر و گمراه کننده (ضرورت پرهیزگاری نسبت به زیبائی) 138
4- تفکیک زیبائی ماهوی (عرضی) و وجودی (جوهری) 139

5- لایه های زیبایی شناسی اسلامی 140

مربوط به فلسفه غرب 142

حسین بازدید : 118 جمعه 17 مهر 1394 نظرات (0)
معماری به مثابه نوعی هنر به زندگی تعلق دارد و هدف آن نیز عبارت است از فراهم آوردن مكانهایی كه زندگی بتواند در آنها ‌‌‌بوقوع بپیوندد مكان مجموعه ای از منابع یا احیاناً ظرفی خنثی و بی طرف نیست بلكه در واقع محیطی است عینی و ملموس كه نوعی نظم، منش و ویژگی در خود دارد
دسته بندی کارشناسی ارشد
بازدید ها 40
فرمت فایل doc
حجم فایل 12073 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 149
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری با عنوان بررسی ویژگی های فضای آموزش معماری در راستای طراحی مدرسه معماری خراسان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری با عنوان

بررسی ویژگی های فضای آموزش معماری در راستای طراحی مدرسه معماری خراسان

طرح موضوع :
می دانیم در زمانی نه چندان دور « معمار» در محوطه ساختمان می زیست و كار می كرد و شاگردان وی كه همان دستیاران وی بودند نیز در كنار او می زیستند و حكمت و صناعت و زندگی را می آموختند و هیچ مدرسه ای وجود نداشت و می دانیم كه دیر زمانی چنین بوده است .با افتراق و جدایی میان نظریه و عمل، معمار دیگر در محوطه ساختمانی چیزی نمی آموخت و در سال 1670 كلبرت آكادمی سلطنتی معماری را با مشاركت پرو در ترجمه كتاب ویترویوس در زمان لوئی چهاردهم درپاریس تاسیس كرد.( چومی، 1379 )معماری این دوره را می توان آغاز فاصله افتادن میان معمار و ساختمان و شروع تاسیس مدارس معماری دانست .
در كشور ما نیز آموزش نوین معماری در حدود سال 1319 با تاسیس " هنركده " در محل « مدرسه خان مروی » ـ كه خود مدرسه ای از نظام سنتی مسجد ـ مدرسه بود، آغاز شد.( عزیزی، 1382 )تاریخ معماری به طرز عمیقی با تاریخ روشهای آموزش آن درهم آمیخته است و فضای آموزش معماری نیز بنا به شیوه های آموزش در تغییر بوده است .امروز فضای(1) آموزش معماری تحت عنوان مدارس و دانشكده های معماری شكل می گیرد و آموزش معماری بصورت آموزش دانشگاهی . این آموزش ، آموزشی تخصصی است و نیازمند آن است كه شاگرد به فضا و محیط تخصصی اش آشنا شده و احساس محرمیت و حضور نماید.( حجت ، 1383 )
آرمان معماری را اینگونه تعریف كرده اند :
معماری به مثابه نوعی هنر به زندگی تعلق دارد و هدف آن نیز عبارت است از فراهم آوردن مكانهایی كه زندگی بتواند در آنها ‌‌‌بوقوع بپیوندد . مكان مجموعه ای از منابع یا احیاناً ظرفی خنثی و بی طرف نیست بلكه در واقع محیطی است عینی و ملموس كه نوعی نظم، منش و ویژگی در خود دارد. ( شولتز، 1381)با توجه به این تعریف برای یافتن ویژگیهای فضای آموزش معماری باید به زندگی و فعالیت های موجود در آن توجه كرد (2). امروزه معماری طیف وسیعی از فعالیتهای گوناگون در عرصه های مهارت، صناعت، خلاقیت، دانش، معرفت، حكمت تحت عنوان كلی ‌آموزش معماری در مدرسه معماری جریان دارد .(حجت، 1383)
این طیف وسیع فعالیت ها از یك سو و عدم تعین و بحث گسترده پیرامون آموزش معماری از سوی دیگر بعلاوه نیاز روز افزون به افراد متخصص معمار و مدارس معماری، لزوم هرچه بیشتر بررسی ویژگیهای فضایی و كالبدی مكان تحقق این فعالیت ها را آشكار می سازد .در این راه پاسخ سوالات زیر اهمیت دارند:
ــ آموزش معماری چه تاریخچه ای دارد و اكنون چه وضعیتی در ایران و جهان دارد ؟
ــ رابطه تاریخ معماری و آموزش معماری چگونه بوده است ؟
ــ فضای آموزش معماری در طول تاریخ چه تغییراتی به خود دیده است ؟
ــ در شرایط معاصر آموزش معماری در ایران در چه كالبدهایی صورت می گیرد و مدارس معماری معاصر چگونه است .
ــ مفاهیم فضا و محیط چه تعاریفی دارد، عوامل موثر بر درك آن و تاثیرات آن بر مخاطب چه می باشد ؟
ــ ویژگیهای فضایی مدرسه معماری جدید چه می تواند باشد ؟
کلمات کلیدی:

آموزش معماری

فضای آموزش معماری

روند طراحی فضای آموزشی

طراحی مدرسه معماری خراسان

ضرورت موضوع
هم اکنون در ایران بالغ بر هفتاد دانشکده و آموزشگاه معماری وجود دارد با نگاهی اجمالی به فضای کالبدی این دانشکده ها می توان آنها را به چند دسته تقسیم کرد:
- استفاده از ساختمانی که به منظور دیگری همانند اداری یا حتی مسکونی ساخته شده ودر بافت شهری قرار دارد
- به کار گیری بخشی از یک ساختمان آموزشی (مانند دانشکده یا گروه) به عنوان فضای آموزش معماری در بافت شهری یا دانشگاهی
- احداث یک ساختمان مستقل برای منظور آموزش معماری ولی به پیروی از سایر ساختمانهای یک مجموعه دانشگاهی
- استفاده از ساختمان طراحی شده به عنوان دانشکده هنری برای کاربری آموزش معماری در کنار سایر رشته های به ظاهر از این دست
- تغییر کاربری ساختمانهای بازسازی ومرمت شده به عنوان دانشکده معماری در بافت با سابقه شهری
با توجه به این دسته بندی ها به گروه ای گسترده از فضاهای آموزش معماری و محل استقرار آن مواجه می شویم که هیچ یک با توجه به نوع فعالیت صورت گرفته در فضا طراحی نشده اند .حتی اگر ساختمانی را هم با بازبینی طراحی شده به منظور آموزش معماری بدانیم، با توجه به تغییرات گسترده شیوه آموزش باید قابلیت آن مورد بازبینی مجدد قرار گیرد.
این نکات مارا برای احداث فضایی جدید بنا به نیازهایی که پیشتر اشاره کردیم ، بار دیگر به این سوالات اساسی باز می گرداند که :
- چه کیفیات و ویژگیهایی باید مد نظر قرار گیرد؟
- چه عواملی در مکان یابی آن موثر می باشد؟
- با توجه به رابطه غیر قابل انکار محیط و انسان(3) ،این فضا چه تاثیراتی بر مخاطب خواهد گذاشت و مخاطب از چه قابلیتهای آن می تواند در امر آموزش و آموختن سود گیرد؟
- و ...
فهرست مطالب
مقدمه

فصل اول – آموزش معماری 1

- مقدمه

1-1- تاریخچه آموزش معماری در غرب

1-1-1- آموزش در دوران اولیه 2
1-1-2- طرح قرون وسطی 4
1-1-3- رنسانس 4
1-1-4- سلطنت آكادمی 6
1-1-5- لوكوربوزیه 10
1-1-6- باوهاوس 11
1-2- سیر تحول آموزش در ایران

1-2-1- آموزش معماری در دوران پیش از اسلام 18

1-2-2- فضاهای آموزشی از اول تا نیمه دوم قرن پنجم هجری 19

1-2-3- نهضت تاسیس مدارس 21
1-2-4- از قرن هفتم تا دهم هجری 22
1-2-5- از قرن دهم تا سیزدهم هجری 22
1-2-6- گشایش دارالفنون 23
1-2-7- آموزشگاههای خارجی 23
1-2-8- تاسیس دانشگاه تهران 24
1-2-9- دانشكده هنرهای زیبا 24
1-3-دگرگونیهای آموزش معماری در غرب
( افزایش فاصله میان آموزش معماری و تجربه معماری)
1-3-1- مقدمه 26
1-3-2-گسستگی اول 26
1-3-3-گسستگی دوم 26
1-3-4-گسستگی سوم 27
1-3-5- نتیجه گیری 28
1-4- آموزش معماری در ایران

1-4-1-نقد و بررسی آموزش امروز ایران 29

فصل دوم : محیط آموزشی

2-1- مقدمه 35
2-2- محیط
2-2-1- مقدمه 37
2-2-2- منظر اول: نگاه معمارانه 38
2-2-3- منظر دوم: نگاه اهل فلسفه 39
2-2-4- فضای معماری 40
2-2-5- پدیده مكان 41
2-2-6- نتیجه‌گیری 41
2-3- مدارس گذشته ایران
2-3-1- تعاریف و ریشه ها 42
2-3-2-تاریخچه مدارس گذشته ایران 47
2-3-3- سیر تحول كالبدی 60
2-4- مدارس امروز ایران
2-4-1- دانشكده هنرهای زیبا 67
2-4-2- دانشكده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی 68
2-4-3- دانشكده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران 70
2-4-4-دانشكده هنر و معماری اصفهان 72
2-4-5- دانشكده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز 75
2-5- مدارس امروز جهان
2-5-1- مقدمه 76
2-5-2- دانشكده هنر گلاسكو 76
2-5-3-دانشكده معماری باهاوس 82
2-5-4- دانشكده معماری ییل 87
2-5-5- دانشكده معماری رایس 91
2-5-6- نتایج حاصل از بررسی 98

فصل سوم : برنامه ریزی

3-1- مقدمه102
3-2- معیارها و سرانه ها
3-2-1- دسته بندی كلی فضاها 103
3-2-2- بخش آموزشی 104
3-2-3- بخش كمك آموزشی 114
3-2-4- بخش اداری 115
3-2-5- بخش مطالعه 117
3-2-6- بخش پژوهشی 120
3-2-7- بخش استفاده عمومی 120
3-2-8- فضای خدمات و رفاهی 124
3-2-9- دیاگرامهای ارتباطی 126
3-2-10 – خلاصه برنامه فیزكی و جداول نهایی 128
3-3- سازمان یابی فضایی كل دانشگاه
3-3-1- مقدمه 133
3-3-2- آشنایی با انواع سازمانیابی فضایی دانشگاهها 133
3-3-3- گونه های چیدمان ساختمانی در محوطه های دانشگاهی 140

فصل چهارم : مطالعات بستر طراحی

4-1- مقدمه 141
4-2- شناسایی بستر طراحی
4-2-1- مقدمه 142
4-2-2- تاریخ فشرده تهران
4-2-3- تاریخچه منطقه 22
4-3- مكان یابی محدوده طراحی 145
4-4- معرفی و تحلیل سایت 149

حسین بازدید : 114 چهارشنبه 11 شهریور 1394 نظرات (0)
سازندگان قصر الحمراء را به سختی می‌توان متهم به خودنمایی نمود الحمراء كه دژی است بنا شده بر روی تپه‌ای گلی و به سبب رنگ قرمز خود به عنوان كلات الحمراء یا دژ سرخ رنگ نامیده می‌شود
دسته بندی معماری
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 21436 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105
معماری قصر الحمراء (بصورت کامل و جامع)

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

معماری قصر الحمراء (بصورت کامل و جامع)

نویسندة متن: فلیكس بایون
ترجمة متن به انگلیسی: استیون سیلوستر
عكس از: لوئیس كازالس
مترجم: طلعت صابری
ویراستار ادبی: شیرین فصیحی
دژ سرخ رنگ رو به زوال
سازندگان قصر الحمراء را به سختی می‌توان متهم به خودنمایی نمود. الحمراء كه دژی است بنا شده بر روی تپه‌ای گلی و به سبب رنگ قرمز خود به عنوان كلات الحمراء یا دژ سرخ رنگ نامیده می‌شود، متشكل از مصالح نسبتا ساده ای مانند سنگ، ریگ و آجر است. به نظر می‌رسد دغدغه‌های ذهنی معماران این قصر، شگفت زده كردن آیندگان نبوده است، چه آن كه عناصر استفاده شده در ساختمان الحمراء آن را به یك حیات كوتاه مدت محكوم كرده بود. كاشی، گچبری، گچ، آجر و چوب به كار رفته شده در این بنا به آن زیبایی فوق‌العاده‌ای شمار نمی‌رفت. الحمراء تقریبا استعاره‌ای از زندگی در سلسلة پادشاهی نصرید و یا سلسله‌ای است كه الحمراء در آن دوره به اوج شكوفایی خود می‌رسد. بنای مزبور دژی وابسته به یك حكومت پادشاهی محاصره شده‌ای است كه افول آن نه یك منظور كه ترجیحا انگیزه‌ای قوی برای غنای كار شعرا، هنرمندان و دانشمندان می‌باشد. در این دوره آنچه كه مهم به شمار می‌رفت زیبایی بنا بود تا جاودانگی آن. چه آن كه هدف از ساخت قصرهای این دوره نه تنها جاودانه شدن كه حتی تمتع وراث نیز نبوده است.
در این وادی بیرحم و دسیسه جو، پادشاهان چندان نگران نبودند كه چه از خود به یادگار می‌نهند. طرح گچ و گچبری‌های كار شده توسط اولین سلاطین روی سمت چپ بنا و قصر ضمیمه شده به قصر دیگر، مشابه گچبری‌های مشاهده شده در شهر كوچك اداری و اشرافی است كه در اطراف الحمراء ساخته شده است. به نمای بیرونی الحمراء نیز همانند نمای شهری كه در دامنة آن ساخته شده، بهای زیادی داده نشده بود. خانه‌های اعیانی و فقرا شبیه یكدیگر بودند، یعنی راهروهای باریكی بودند كه به یكدیگر راه داشتند و فقط داخل خانه یا حیاط مركزیشان با یكدیگر متفاوت بود. تزئینات با شكوه داخلی دور از چشم تماشاچیان بود و تنها تعداد بسیار اندكی (حدود چند هزار نفر) اجازة ورود به درون قصرهای نصرید را داشتند، حال آن كه امروزه بیش از دو میلیون نفر در سال از این بنا بازدید می‌كنند. به راستی كه زیبایی اسرار آمیز این شهر را در سال 1492 میلادی فتح نمودند. بدین دلیل به درخواست پادشاهان كاتولیك حفاظت از قصر به خانواده‌های نجیب زاده سپرده شد. درود بر كشور گشایانی كه به غنیمت خویش بالیده و آن را نشان افتخار خود ساختند، چه آن كه از این رو است كه هنوز می‌ـوان شاهد حضور الحمراء بود. با این وجود كمتر از دویست سال است كه توجه عمومی مردم دنیا به این بنا جلب شده است.
الحمراء نخستین بار در قرن نوزدهم میلادی و هنگامی مورد توجه قرار گرفت كه سیاحان حماسه سرا به ارزش فوق العادة‌بنای مزبور پی بردند. حضور كولی‌ها در برخی از زوایای پنهان محوطة الحمراء نیز این ناحیه را در چشم سیاحان به راستی رمز آلود نموده بود. آنها چه چیز بیشتری می‌خواستند در حالی كه خصوصیات سری مرموز شرق با ویژگی‌های شاخص جنوب همگی با یكدیگر درون دیواره‌های یكسانی محصور، شده بودند؟ افرادی همانند شاتوبریان، واشنگتن ایروینگ، تئوفیل گوتیه و ویكتور هوگو نیز كم و بیش توجه خود را به این ناحیه و تاریخچة آن معطوف كرده بودند. از این رو می‌توان گفت كه این زمان است كه الحمراء از دیدگاه حماسه سرایان معرفی می‌شود. تصاویر ارائه شدهدر این كتاب چشم انداز معاصر این ناحیه را در اختیار بازدید كنندگان قرار گرفته است.
کلمات کلیدی:

قصر الحمراء

کاخ الحمراء

معماری سنتی

معماری خارجی

معماری قصر الحمراء

فهرست مطالب
دژ سرخ رنگ رو به زوال
آخرین نشانة قدرت
كنام سلحشوران
پادشاهی بدگمانی
مرز اسرار
آب مهار شده
قلمرو توهم
مرگ در باغ میوه
مخفیگاه‌ها
باغ‌هایی بر فراز شهر فراموش شده
سمتی برای عشق و سمت دیگر برای جنگ
آبدارخانة بهشتی سلطان
رد پای شبح امپراطور

نقشة كامل الحمراء


حسین بازدید : 121 سه شنبه 16 تیر 1394 نظرات (0)


فرمت:word(قابل ويرايش)

تعداد صفحات:45

مقدمه :

کارهای دستی

برای اکثر مردم می تواند رضایت بخش و برای بع ...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 201
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,621
  • بازدید ماه : 3,850
  • بازدید سال : 24,801
  • بازدید کلی : 253,858