loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 118 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (0)
ایده نمایش یک تابع بر حسب مجموعه کاملی از توابع اولین بار توسط فوریه در سال ( 1806 ) برای نمایش توابع به کار گرفته شد در سال ( 1909 ) هار اولین کسی بود که به موجک ها اشاره کرد
دسته بندی ریاضی
بازدید ها 59
فرمت فایل doc
حجم فایل 400 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
پایان نامه رشته ریاضی با عنوان آنالیز کامل موجکها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته ریاضی با عنوان آنالیز کامل موجکها

چکیده
ایده نمایش یک تابع بر حسب مجموعه کاملی از توابع اولین بار توسط فوریه در سال ( 1806 ) برای نمایش توابع به کار گرفته شد . در سال ( 1909 ) هار اولین کسی بود که به موجک ها اشاره کرد . تبدیل فوریه فقط برای توابع پایا مورد استفاده قرار می گیرد و برای توابع غیر پایا کارآمد نیست و چون در بیشتر مواقع نیاز به اطلاعات زمان – بسامد داریم به همین خاطر گابور در سال ( 1946 ) با استفاده از توابع پنجره ای ، که منجر به تبدیل فوریه پنجره ای شد ، مشکل را حل کرد . ولی داستان موجک ها از دهه (1980) آغاز شد . در سال ( 1982 ) مورلت ، ژئوفیزیکدان فرانسوی مفهوم موجک و تبدیل موجک را به عنوان یک ابزار برای آنالیز سیگنال زمین لرزه وارد کرد .
همان زمان گراسمن فیزیکدان نظری فرانسوی فرمول وارونی را برای تبدیل موجک به دست آورد . میر و مالت در سال ( 1976 ) از پایه های موجک متعامد توانستند آنالیز چند تفکیکی را بسازند و مالت تجزیه موجک-ها و الگوریتم های بازسازی را با به کاربردن آنالیز چند تفکیکی به وجود آورد . مونزی همراه آنتوان در سال ( 1990 ) موجک ها را به دو بعد و بعد از آن به فضاهای با ابعاد دیگر گسترش دادند .در این پایان نامه در فصل اول ابتدا کاربردهایی از موجک ذکر گردیده سپس به تصاویر دیجیتالی اثر انگشت ، سیگنالها ، معرفی خانواده موجک هار ، پردازش سیگنالها و آستانه و فشرده سازی داده پرداخته شده است . در فصل دوم موجک و تجزیه متعامد ، پسرهای موجک ، میانگین و تفاضل ، تصویر کردن توابع بر روی فضاهای موجک ، پردازش توابع و جعبه های تصویر و ارتباط بین موجک پدر و موجک مادر بیان گردیده است و در فصل سوم نیز به حل معادله دیفرانسیل حاکم بر تعادل صفحات با استفاده از موجک هار پرداخته شده است .
کلمات کلیدی:

موجک

تجزیه متعامد

نمایش یک تابع

خانواده موجک هار

حل معادله دیفرانسیل حاکم بر تعادل صفحات

مشکلات عصر دیجیتال
با ظهور عصر دیجیتال فرصتهای بسیاری به منظور جمع آوری ، تحلیل و انتشار اطلاعات به وجود آمده است مواجهه با چنین اطلاعات گسترده ای مشکلات عدیده ای به دنبال دارد . کلیه اطلاعات دیجیتالی می بایست به نحوی مؤثر و کارآمد قابل ذخیره شدن و بازیافت باشد . یکی از راههای رویارویی با چنین مسئله ای به کارگیری روش موجک می باشد . برای مثال ، بیش از 25 میلیون کارت در فایل های اثر انگشت F . B . I موجود می باشد که هر کدام حاوی 10 تصویر از اثر انگشت می-باشند . هر فایل حجمی معادل 10 مگابایت دارد . ذخیره سازی کلیه این فایلها نیازمند حدوداً 250 ترابایت فضا می باشد که بدون اعمال نوعی فشرده سازی و ذخیره وجستجوی اطلاعات غیرممکن خواهد بود . به منظور برطرف کردن چنین مشکلاتی F . B . I از استانداردهای اثر انگشت دیجیتالی و فشرده سازی موجک استفاده نموده است .
مشکل دیگر که در مورد اطلاعات الکترونیکی وجود دارد صدا می باشد . صدا اطلاعاتی فرعی در یک سیگنال می باشد که می-تواند طبقه بندی و انتقال اطلاعات از طرق مختلف ایجاد شود . موجک قابلیت فیلتر نمودن صدا از طریق دستکاری ضرایب averaging و detailing دارد . ضرایب detailing مکان جزئیات را در یک سری اطلاعات مشخص می کند . چنانچه اطلاعات در مقایسه با دیگر اطلاعات خیلی کوچک باشند ، پاک کردن آنها تغییر عمده در سری اطلاعات بوجود نخواهد آورد .همانطور که مشاهده می نمایید اطلاعاتی که عمل صداگیری روی آنها اعمال شده هنوز کلیه جزئیات مهم را نشان می دهد . از روشهای مشابه می توان برای احیای اطلاعات صدمه دیده تصویری و عکس ها یا اطلاعات ضبط شده استفاده نمود . دیگر کاربردهای موجک در زلزله شناسی ، نجوم و رادیولوژی می باشد . با این گستره وسیع از کاربرد است که ما به مطالعه موجک و کاربردهای آن می پردازیم .
« فهرست مطالب »

فصل اول : موجک ، اثر انگشت و پردازش تصویر

1 – 1 مشکلات عصر دیجیتال 1
1 – 2 تصاویر دیجیتالی اثر انگشت 2
1 – 3 سیگنالها 3
1 – 4 خانواده موجک هار 5
1 – 5 پردازش سیگنالها 6
1 – 6 آستانه و فشرده سازی داده 12
1 – 7 موجک F B I / مقیاس کمی سازی استاندارد ( W S Q ) 17

فصل دوم : موجک و تجزیه متعامد

2 – 1 دنیای لگو 21
2 – 2 پسرهای موجک 24
2 – 3 رقابت خواهر ، برادر : دو پایه برای 28
2 – 4 میانگین و تفاضل 31
2 – 5 تصویرکردن توابع بر روی فضاهای موجک 32
2 – 6 پردازش توابع و جعبه های تصویر 36
2 – 7 ارتباط بین موجک پدر و مادر 37

فصل سوم : حل معادله دیفرانسیل حاکم بر تعادل صفحات با استفاده از موجک هار

3 – 1 مقدمه 55
3 – 2 معرفی موجک هار 56
3 – 3 انتگرال گیری از موجک هار 57
3 – 4 حل معادله دیفرانسیل حاکم بر صفحات با استفاده از موجک هار 58
3 – 5 مثال عددی 59
3 – 6 خلاصه و نتیجه گیری 62
مراجع 63

حسین بازدید : 172 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
ERP به مثابه ستون فقرات اطلاعاتی یک سازمان از لحاظ بانک های اطلاعاتی وفرآیندهای سازمانی محسوب شده و به منزله نرم افزاری برای پشتیبانی فرآیند های داخلی سازمان است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 54
فرمت فایل doc
حجم فایل 163 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 122
تشریح کامل ERP و اجرای آن در شركت سهامی ذوب آهن اصفهان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

تشریح کامل ERP و اجرای آن در شركت سهامی ذوب آهن اصفهان

(بصورت جامع و کامل )

Enterprise resource planning

مقدمه :
چرخش سریع و صحیح اطلاعات در سازمانهای بزرگ و سوق دادن فعالیتها و تصمیم گیریهای لحظه ای و بعضا" سلیقه ای به سمت سیستمهای مبتنی بر استانداردهای متداول و پذیرفته شده ، یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمان به حساب می آید.اصولا" دامنه اطلاعات و داده هائیکه در کارخانجات و سازمانهای بزرگ بایستی مبادله شوند به حدی است که نمیتوان در غیاب یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه به صحت آن اطمینان داشت و غالبا" گزارشات استحصالی تحت تاثیر شرایط خاص و تفسیرهای مختلف تهیه کنندگان متفاوت و مغایر می باشدو احتمالا" مدیریت را در تحلیل داده ها و اتخاذ تصمیم مناسب گمراه می کند.
امروزه پیشرفت فن آوری ارتباطات و اطلاعات ، اقتصاد دیجیتالی و تجارت الکترونیکی را به دنیا هدیه کرده و این پدیده جدید عرصه رقابت برای ماندن در چرخه اقتصاد را بسیار تنگ و سخت کرده است. در چنین شرایطی تنها سازمانهایی یارای ماندن و پیروز شدن را دارند که خود را برای این چالش آماده کرده و با سرعت و زیرکی ابزارهای لازم برای پذیرش تحول را در اختیار بگیرند.
برای مکانیزه کردن سازمان بصورت یکپارچه یعنی ایجاد سیستم های اطلاعاتی جامع راههای مختلفی وجود دارد ، بعنوان مثال ، مطالعه همه جانبه گردش اطلاعات و فرآیندهای کاری در سازمان و سپس طراحی بانک های اطلاعاتی و نهایتا" با برنامه نویسی، سیستم های مورد نیاز تولید می شوند. روند فوق بسیار زمانبر وهزینه بر است. اما با انتخاب بسته های نرم افزارهای ERP می توان راه میانبر را انتخاب کرد و از مزایای آن بهره مند شد. در این روش به جای برنامه نویسی و ایجاد سیستم های اطلاعاتی مخصوص یک سازمان ، از سیستم های اطلاعاتی و برنامه های استاندارد از پیش آماده شده استفاده می شود.
ERP یا Enterprise Resource Planning به معنای برنامه ریزی منابع سازمانی (بنگاه اقتصادی ) كه مفهوم ساده این کلمات عبارت است از «یک راه حل نرم افزاری که می کوشد کلیه فعالیت های واحد های مختلف سازمان (اعم از صف و ستاد) را بطور یکپارچه در یک سیستم نرم افزاری واحد تعریف و ایجاد نماید، بنحویکه آن واحدها بتوانند نیازهای کاری و اطلاعاتی خود را از آن دریافت نمایند » اما از نظر علمی ERP مجموعه نرم افزار و سیستمی است که فرآیندهای کاری یک سازمان رابابکارگیری محیط کاری یکپارچه ، داده ها و بانک اطلاعاتی یکپارچه و زبان برنامه ریزی یکپارچه در زمینه های مالی / فروش / خرید / انبارها / تولید ومنابع انسانی مکانیزه می کند.
کلمات کلیدی:

MIS

سازمان

متدولوژی AIM

برنامه ریزی منابع سازمانی

سیستم های اطلاعات مدیران

شركت سهامی ذوب آهن اصفهان

تعریف ERP :

ارائه تعریفی جامع برای ERP مشكل است. صاحب نظران تعاریف مختلفی برای ERP ارائه داده اند كه هر كدام جنبه های خاصی از این سیستم را مورد توجه قرار می دهد. شاید آشنایی با ویژگیها، قابلیتها و كاركردهای ERP در بخشهای مختلف سازمان در آینده بتواند كمك خوبی برای شناخت كامل این سیستم باشد اما در این بخش برای اینكه بتوانیم زمینه های لازم را برای پرداختن به بخشهای بعدی فراهم آوریم، تعاریف مختلفی را كه برای این سیستم ارائه شده است، مورد بررسی قرار می دهیم.
ERP را می توان به عنوان نرم افزار یکپارچه ای تعریف نمود که دارای اجزاء و یا ماژولهایی برای برنامه ریزی، تولید، فروش، بازاریابی، توزیع، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت خدمات و نگهداری و تعمیرات، مدیریت حمل و نقل و بازرگانی الکترونیک است. معماری و ساختارERP بگونه ای است که یکپارچگی و جمعیت اطلاعات سطح سازمان را فراهم نموده و جریانی روان از اطلاعات بین بخشهای مختلف سازمان فراهم می آورد.
روشی برای برنامه ریزی و کنترل موثر تمامی منابع مورد نیاز برای دریافت، تولید، ارسال و پاسخگویی به نیاز های مشتریان، درشرکتهای تولیدی، توزیعی و خدماتی.
ERP یک بسته نرم افزاری تجاری است که هدف آن یکپارچگی اطلاعات و جریان اطلاعات بین تمامی بخشهای سازمان از جمله مالی، حسابداری، منابع انسانی، زنجیر عرضه و مدیریت مشتریان است.
ERP یک پایگاه داده، یک برنامه کاربردی و یک واسط یکپارچه در تمامی سازمان است.
ERP یک بسته نرم افزاری استاندارد مشتمل بر چندین ماژول مرتبط و یکپارچه است که کلیه فرآیند های تجاری یک سازمان را اعم از تولید، منابع انسانی، مالی، بازاریابی و فروش و... پشتیبانی می نماید و منجربه یکپارچگی وظایف (Functions) در سازمان می شود.
ERP به مثابه ستون فقرات اطلاعاتی یک سازمان از لحاظ بانک های اطلاعاتی وفرآیندهای سازمانی محسوب شده و به منزله نرم افزاری برای پشتیبانی فرآیند های داخلی سازمان است.
فهرست مطالب
ERP و سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی شركت سهامی ذوب آهن اصفهان 1
تعریف ERP : 6
سیر تكاملی : 8

علت گرایش سازمانها به ERP: 11

پنج دلیل عمده استفاده از ERP در شركتها عبارتند از: 12

مراحل و نیازمندیهای استقرار ERP : 13

زمان لازم برای پیاده سازی ERP 14
هزینه‌های پنهان ERP كدامند؟ 16
بازگشت سرمایه 18
منشا تفاوت بین بسته های ERP : 20
انتقال ERP به سطح بعد 21
CSF#1 : چشم اندازی ( VISION )را ایجاد كنید . 22
CSF#2 : برگشت سرمایه به كاررفته را درك كنید . 23

چرا اغلب پروژه‌های ERP شكست می‌خورند؟ 28

معایب و مزایای ERP: 30

معایب ERP: 32

خرید یا ساخت یك سیستم ERP : 32
آشنایی با شركت سهامی ذوب آهن اصفهان 35
مقدمه : 36

سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی شركت سهامی ذوب آهن اصفهان

اهمیت سیستم های اطلاعات مدیران : 38
چرخه فرآیند مدیریت : 42
تعریف کلی از MIS : 46

مراحل تکامل سیستم های اطلاعاتی : 49

مراحل پیکربندی MISدر سازمان : 52

سیستم پشتیبان تصمیم گیری DSS: 57
سیستم اطلاعات اجرایی EIS: 60
چگونگی ایجاد سیستم اطلاعات مدیریت در سازمان : 62
ERP و روند تكامل آن : 65

روش های بكارگیری ERP در سازمان: 68

مفهوم مهندسی دوباره : 72

اجرای مهندسی دوباره وفرهنگ سازی : 75

مشخصات پروژه برنامه ریزی منابع سازمانی در ذوب آهن اصفهان 83
گروه های فعال در پروژه ERP در ذوب آهن اصفهان 85
اهم فعالیت های انجام شده در پروژه ERP 86

چگونه پیاده سازی برنامه های اراوكل در ذوب آهن اصفهان 87

برخی از مستندات پروژه منطبق بر متدولوژی AIM 88
نقش آموزش و فرهنگ سازی در پیاده سازی ERP 89
معرفی اجمالی تعدادی از سیستم های اوراکل كه در ذوب آهن اصفهان به كار گرفته شده است 91
سیستم مدیریت نقدینگی ( Cash Management) : 93
سیستم دارایی ها (Assets ) : 94
سیستم حسابهای پرداختنی (Accounts Payable ) : 94
سیستم حسابهای دریافتنی (Accounts Receivable ) : 96
سیستم خرید ( Oracle Purchasing ) 96
سیستم انبارداری (Oracle Inventory) 97
سیستم فروش (Oracle order Management) 98
سیستم لیست مواد مورد نیاز Bill of material 101
سیستم مدیریت قیمت تمام شده Cost Management 102
سیستم مدیریت كیفیت Quality Management 102
سیستم پرسنلی Human Recourse 103
سیستم حقوق و دستمزد Payroll 104
سیستم تعمیر و نگهداری enterprise Asset Management 105
قسمتی از نیازهای اطلاعاتی جهت پیاده سازی سیستم تولید : 107
قسمتی از نیازهای اطلاعاتی جهت پیاده سازی سیستم خرید و انبار : 112
قسمتی از نیازهای اطلاعاتی جهت پیاده سازی سیستم نگهداری وتعمیرات : 115
نكات كلیدی ،چالش ها و موانع دسترسی به اهداف ERP 118

حسین بازدید : 91 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
کنترل کیفیت قدمتی برابر با تولید دارد هر آنچه انسان حتی قرن ها قبل از میلاد تولید کرده است دارای دقت و ظرافتی است که نشان از توجه سازندگان آن به کیفیت دارد
دسته بندی صنایع
بازدید ها 30
فرمت فایل doc
حجم فایل 20609 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
کنترل کیفیت چند متغیره در شرکت توربو کمپرسور نفت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی صنایع گرایش تکنولوژی صنعتی با عنوان کنترل کیفیت چند متغیره در شرکت توربو کمپرسور نفت

Variable Quality Control in Oil Turbo Compressor Co

چکیده
این پروژه شامل چهار فصل می گردد .در فصل نخست سعی شده توضیح مختصری درباره توربو کمپرسور ارائه شود .در فصل دوم اطلاعاتی درباره شرکت توربو کمپرسور نفت و نحوه انجام کنترل کیفیت در شرکت ارائه شده است .در فصل سوم توضیحات مختصری درباره کنترل کیفیت و تاریخچه آن بیان شده است .و در پایان در بخش پایانی نحوه کنترل چند مشخصه کیفی با استفاده از آماره هتلینگ ضمن انجام یک پروژه صرفا آموزشی بررسی می گردد .
کنترل کیفیت قدمتی برابر با تولید دارد .هر آنچه انسان حتی قرن ها قبل از میلاد تولید کرده است دارای دقت و ظرافتی است که نشان از توجه سازندگان آن به کیفیت دارد . نگاهی بر دست ساخته های انسان باستان در موزه ها و یا عجایب هفت گانه جهان نظیر اهرام ثلاثه مصر ، مجسمه ابوالهول و دیوار چین تایید خوبی بر این مدعاست .با شروع انقلاب صنعتی در اروپا در اواسط قرن هیجدهم میلادی و استفاده از ماشین آلات و ابزار دقیق در تولید ، روش های تولید نیز مدرن تر و پیچیده تر شدند . این تغییرات حجم تولید محصولات را بالا برد و روش های کنترل دقیق بودن و ظرافت نیز در آنها تغییر یافت . مقایسه روش های کنترل کیفیت تولیدات در سال های اولیه انقلاب صنعتی با آنچه که امروزه به چشم می خورد ، نشان می دهد که تغییرات در این بخش فوق العاده بوده است . این تغییرات که خواست عمده صاحبان صنایع و مصرف کنندگان بود ، در سال 1920 میلادی به ابداع کنترل کیفیت آماری منجر شد .
کلمات کلیدی:

کنترل کیفیت

توربو کمپرسور

کنترل کیفیت چند متغیره

شرکت توربو کمپرسور نفت

فهرست مطالب
مقدمه ............................ .1

فصل اول : توربو کمپرسور............................ 2

توربو کمپرسور گاز چیست؟ ................. 3

فصل دوم : شرکت توربو کمپرسور نفت .. 12

شرکت توربو کمپرسور نفت ................. 13
پروژه های در حال انجام ....................... 15
شرکت های زیر مجموعه ...................... 18
برگه های کنترل کیفیت .......................... 35

فصل سوم : کنترل کیفیت .............................. 56

تعریف کنترل کیفیت ................................ 57
تاریخچه کنترل کیفیت ............................. 58
عوامل تاثیر گذار در کیفیت .................. 62
چرا باید کار کنترل کیفیت انجام گیرد؟ ........... 64
چرا روش های آماری کنترل کیفیت اهمیت دارند؟ ........ 65

فصل چهارم : کنترل کیفیت چند متغیره ... 66

تاریخچه کنترل کیفیت چند متغیره ...... 67
دلایل استفاده از کنترل کیفیت چند متغیره .... 68
کنترل میانگین ها ... 69
حالت مربوط به n = 1 .......................... 77
مثال دو متغیره ........ 78
مثال سه متغیره ....... 84

حسین بازدید : 107 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)
نسبت‌های مالی در یك دسته‌بندی كلی به پنج دسته تقسیم می‌شوند نسبت‌های نقدینگی كه كفایت و قدرت نقدینگی شرکت را در قبال بازپرداخت بدهی‌های كوتاه‌مدت مشخص می‌كند
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 65
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بین‌المللی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بین‌المللی

مقدمه
نسبت‌های مالی در یك دسته‌بندی كلی به پنج دسته تقسیم می‌شوند. نسبت‌های نقدینگی كه كفایت و قدرت نقدینگی شرکت را در قبال بازپرداخت بدهی‌های كوتاه‌مدت مشخص می‌كند. نسبت‌های اهرمی كه میزان تأمین مالی شرکت از منابع مالی خارجی را بیان می‌كند. نسبت‌های فعالیت كه نحوه كاربرد دارائی‌ها را نشان می‌دهد. نسبتهای سودآوری که وضعیت شركت را از لحاظ سودآوری ارزیابی می‌كند، و بالاخره نسبت‌های مالكیت که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم پیوند‌دهنده سود و نقدینگی هستند و وضعیت سرمایه‌گذاری در یک شركت را در زمان حال و آینده بررسی می‌كند.
در این مقاله بیشتر سعی شده به تفاسیری که از این نسبت‌ها می‌توان داشت تأکید شود، به‌خصوص مواردی‌که می‌تواند در تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی یک شرکت خارجی مورد توجه باشد، بحث و بررسی می‌شود. به‌ این منظور ابتدا به تأثیر ارزش‌های فرهنگی بر ارزش‌های حسابداری یک کشور و در ادامه اثر ارزش‌های حسابداری بر سیستم‌ها و رویه‌های اندازه‌گیری و گزارشگری در نظام حسابداری پرداخته می‌شود. در پایان ضرورت درک رویه‌های تجاری یک کشور جهت تفسیر نسبت‌های مالی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کلمات کلیدی:

حسابداری مالی

صورتهای مالی بین‌المللی

تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی

شاخص‌های ریسک و نقدینگی

حسابداری مالی بازتابی از محیط تجاری
تصور کنید اخیراً شما به‌عنوان تحلیل‌گر مالی در یک شرکت چند ملیتی امریکایی مشغول به‌کار شده‌اید. مدیر شما علاقمند به توسعه فعالیت در مناطق آسیای پاسفیک است. او مجموعه‌ای از صورت‌های مالی یک شرکت ژاپنی (که از نظر رشد و قابلیت سودآوری بسیار معتبر است) را به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری جهت بررسی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با استفاده از تکنیک‌های تجزیه و تحلیل نسبت‌های مالی، شروع به کار می‌کنید. از آنجا که عملکرد شرکت در سطح بالایی معرفی شده است، فکر می‌کنید تجزیه و تحلیل روال عادی را طی خواهد کرد، به‌طوری‌که ارقام به‌دست آمده تصمیم برای سرمایه‌گذاری را تأیید خواهد نمود.
اما هنگامی‌که تجزیه و تحلیل‌هایتان به پایان می‌رسد، شما بیان می‌کنید که شرکت ژاپنی وضعیت مناسبی نداشته و به عبارت بهتر در مرز ورشکستگی قرار دارد. نسبت بدهی آن حدود دو برابر آنچه برای شرکت‌های امریکایی وجود دارد، می‌باشد. آنچه در نگرانی‌های شما نقش دارد این است که نسبت بدهی‌های کوتاه مدت آن نزدیک به دو برابر نسبت شرکت‌های امریکایی است. اتکاء به حقوق صاحبان سهام تقریباً نصف آنچه که شرکت‌های امریکایی دارند، است. تعجب می‌کنید که چه کسی در دنیا این‌چنین شرکتی را به‌‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری، توصیه می‌کند. در ادامه بررسی می‌شود چه مسأله‌ای باعث این تصور نادرست شده است.
یکی از بزرگترین مشکلات در سناریوی ارائه شده، این است که آیا مفروضات تحلیل‌گری در تجزیه و تحلیل نسبت‌های مالی یک شرکت امریکایی، می‌تواند در مورد این شرکت ژاپنی و یا هر شرکت خارجی دیگر هم به‌کار رود. این کار فقط در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که سیستم حسابداری مالی و محیط فعالیت آن شرکت خارجی دقیقاً مشابه و منطبق بر آنچه که در امریکا وجود دارد، باشد. تجربه نشان می‌دهد که چنین موضوعی به‌ندرت اتفاق می‌افتد. سیستم حسابداری مالی ملّی هر کشور، به‌منظور رفع نیازهای داخلی همان محیط و به‌ویژه نیازهای استفاده‌کنندگان اطلاعات حسابداری در آن کشور، رشد و توسعه یافته است. بنابراین الزامات گزارشگری و حسابداری مالی ملّی هر کشور با کشور دیگر فرق می‌کند. بهترین راه برای تجزیه و تحلیل مناسب صورت‌های مالی یک شرکت خارجی این است که با رویه‌های تجاری و سیستم و روش‌های حسابداری معمول در آن کشور خوب آشنا شویم. البته آشنایی با حسابداری و رویه‌های تجاری هر کشور کاری است بس دشوار. به‌هرحال با فرض تهیه ابزارهای لازم، به یک چارچوب مشخص برای تجزیه و تحلیل نیاز است به‌طوری‌که بتوان آن‌را در مورد هر کشوری بکار برد.
فهرست مطالب
تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بین‌المللی 1
مقدمه 1
مروری بر تجزیه و تحلیل مالی 2
به‌طور خلاصه، تجزیه و تحلیل مالی دارای چهار مرحله است که عبارتند از: 2
شرایط یک تحلیلگر مالی 3
حسابداری مالی بازتابی از محیط تجاری 3
چارچوبی برای تجزیه و تحلیل صورتهای مالی 4
متغیرهای محیطی 4
ارزش‌های فرهنگی 5
ارزش‌های حسابداری 6
تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی 8
تجزیه و تحلیل نسبت‌ها 10
نسبت‌های سودآوری 10
شاخص‌های ریسک و نقدینگی 10
مثال عینی؛ تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی بین‌المللی 11
نتیجه‌گیری 14
منابع: 15

حسین بازدید : 94 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)
در مجموعه پیش رو سعی شده است تا ضمن مروری گذرا بر مدیریت و فلسفه آن روش ها و مكانیزم های مورد نظر در ایجاد ارتباط موثر و مفید،راههای جلوگیری از تنش در مدیریت ،استفاده بهینه و مطلوب از زمان و بررسی گردد تا مدیران دفاتر به عنوان رابط اصلی واساسی سیستم ارتباطی مدیریت سازمان ها با دیگران بتوانند در حد نیاز توشه ای از آن بر گیرند
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان فلسفه مدیریت و تاثیر برنامه ریزی و ارتباطات با کارکنان در آن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان فلسفه مدیریت و تاثیر برنامه ریزی و ارتباطات با کارکنان در آن

مقدمه
روش های مختلف مدیریتی یكی پس از دیگری عرضه می شوند. گاه تكنیك های جدیدتر قدیمی ها را منسوخ می كند. كمتر سازمانی به این نكته توجه دارد كه پیاده كردن تكنیك های جدید بشری مناسب می طلبد. بسیاری از موانع ومشكلاتی را كه به عنوان یك مدیر احساس می كنیم سرراه پیشرفت وموفقیت است درواقع عدم وجود تكنیك ها یا امكانات فیزیكی نیست بلكه ریشه در باورها،ارزش ها وفرهنگ سازمانی دارد.مشكلات سخت افزاری آسان تر قابلیت هستد وسریعتر قابل حل. درمقابل دیدن مشكلات نرم افزاری كه ریشه درروح وجان انسان ها دارد، دیدگان حساس میطلبد، قلبی دلسوز ودرایتی صبورانه.
امروزه سرمایه های انسانی را كلید موفقیت سازمان می دانند. آدمی، این گل سرسبد آفرینش، در عصر اطلاعات به بزرگترین سرمایه سازمان تبدیل شده است. بنابراین هر مدیر هوشیاری باید بداندكه مدیریت این سرمایه ارزشمند،اولین دغدغه فكری او باید باشد.سوال اینجاست كه چگونه این آفریده نا شناخته و پیچیده را می توان مدیریت كرد؟ چگونه می توان اهداف این موجود هدف جو ،مختار،آفریننده و خود آگاه را با هدف سازمانی هم سو ساخت؟ ارتباطات انسانی سازمانی و فرا سازمانی از ضروریات مدیریت جدید است كه در پرتو آن اهداف و مقاصد بیان و عواطف واحساسات منتقل می گردند ودر نهایت تفاهم، همدلی،اعتماد،همكاری ومشاركت به وجود ماآید و پدیده های منفی مانند مقاومت ،تعارض وتنش كاهش می یابد.
اگر كار كردن با انسان ها را ملاك موفقیت در مدیریت و كار بدانیم،بدون تردید باید به ارتباطات به عنوان مهمترین ابزار آن توجه شود.گاهی اوقات یك گفتگوی چهره به چهره ،یك مكالمه تلفنی یا یك نامه مناسب می تواند.در حد معجزه در متقاعد ساختن طرف مقابل موثر واقع شود .در مجموعه پیش رو سعی شده است تا ضمن مروری گذرا بر مدیریت و فلسفه آن روش ها و مكانیزم های مورد نظر در ایجاد ارتباط موثر و مفید،راههای جلوگیری از تنش در مدیریت ،استفاده بهینه و مطلوب از زمان و.... بررسی گردد تا مدیران دفاتر به عنوان رابط اصلی واساسی سیستم ارتباطی مدیریت سازمان ها با دیگران بتوانند در حد نیاز توشه ای از آن بر گیرند.
کلمات کلیدی:

مدیریت زمان

فلسفه مدیریت

ارتباط با کارکنان

برنامه ریزی در سازمان

فهرست مطالب:
مقدمه

بخش اول: مدیریت و فلسفه آن

مدیریت/ وظایف مدیر/ مهارتهای مدیر/
نقش های مدیر/ سطوح مدیریت/ عملكرد مدیریت

بخش دوم:نظریه های مدیریتی

سلسله مراتب نیازهای مازلو/ نظریهy،x

بخش سوم: برنامه ریزی

هدف گذاری وتصمیم گیری/برنامه ریزی وانواع آن

بخش چهارم: تنش كاری یا فشارروانی

الگوی تنش/مدیریت تنش

بخش پنجم: مدیریت زمان

تقسیم بندی كارها/ عوامل اتلاف وقت/راهزنان وقت/صرفه جویی وقت
فرمول برنده شدن/ ویژگی های رفتاری یك برنده/ ویژگی های مدیران موفق

بخش ششم: نظام اطلاعاتی و مدیریت

بخش هفتم: نظام ارتباطی

آثار ارتباط/ تلاش برای ارتباط بهتر/تفاوت شنیدن وگوش دادن/
قدرت كرداروقدرت گفتار/مدیریت كتاب باز/
اقداماتی برای ایجاد رابطه اعتماد آمیز/قدرت اثربرتر
منابع مورد استفاده.

حسین بازدید : 99 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)
یكی از مهم‌ترین مشكلاتی كه در كشورهای جهان سوم در حال توسعه به چشم می‌خورد تك محصولی بودن و وابستگی اقتصاد آنها به صدور مواد خام و مواد اولیه است كه سبب می‌شود آثاری منفی بر ساختار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی بگذارد
دسته بندی پایان نامه و مقالات رشته اقتصاد
بازدید ها 29
فرمت فایل doc
حجم فایل 78 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81
پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور

(بصورت جامع و کامل)
مقدمه:
امروزه توسعه صادرات غیرنفتی، تنها به افزایش درآمد اندی از طریق توسعه صادرات انواع كالاها و خدمات محدود نمی‌شود بلكه توسعه صادرات نقش مهم‌تری را به عنوان یك استراتژی رشد و حتی توسعه اقتصادی نیز به عهده دارد.تجارت خارجی و صادرات نه تنها با تقاصاد ایران در هیچ زمانی بیگانه نبوده بلكه به لحاظ قرار گرفتن كشور در گذرگاه تجاری شرق و غرب عالم از یك سو و كانونهای تمدن دنیای قدیم و جدید از سوی دیگر نقش با اهمیتی را در اقتصاد ایران داشته است.
در شرایط كنونی اقتصاد ایران توسعه صادرات غیرنفتی از مهم‌ترین مسائل سیاسی و اقتصادی است كه باید مسئولان كشور در نظر بگیرند از این رو آگاهی از سیاست تشویقی اعمال شده در جهان هم‌چنین بررسی لوایح و قوانین به منظور تشویق و افزایش توسعه صادرات در داخل كشور، امری ضرورری است. توسعه صادئرات غیرنفتی نه تنها از دیدگاه اندرآوری آن، بلكه از نظر ایجاد اشتغال در داخل كشور از اولویت ویژ‌ه‌ای برخوردار است به نظر می‌رسد تنوع صادرات غیرنفتی نه تنها دیدگاه اقتصادی، بلكه بر برخوردار است به نظر می‌رسد تنوع صادرات غیرنفتی نه تنها دیدگاه اقتصادی، بلكه به عنوان یك راه حل سیاسی در راستای پیشبرد اهداف دولت نیز مؤثر است.
براساس اهداف برنامه اول و دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور، ایران در ردیف صادركنندگان بزرگ بسیاری از فرآورده‌های مهم صنعتی و راهبردی نظیر مس، آهن، آلومینیوم، سیمان، كودهای شیمیایی، محصولات متنوع پتروشیمی انواع دارو و سرم و بسیاری كالاهای دیگر قرار گرفته است ولی شرط اساسی آن است كه سیاستهای صادراتی مستمر و پایدار داشته باشیم هم‌چنین باید نظام پول و بانكی، بر توسعه صادرات غیرنفتی با هدف خودگردانی آتی امرار داشته باشد.
اگرچه كشور ما سرشار از منابع طبیعی است باید بتواند با تولید و صدور محصولات غیرنفتی در دنیاب بویژه در منطقه خاورمیانه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود اما درطی نیم قرن گذشته، نفت، نه تنها مهم‌ترین كالای صادراتی بلكه عامل اثرگذار و دیكته كننده برنامه‌ها و تحولات اقتصادی ایران بوده است. مطالعه روند تولید داخلی و صادرات كشور طی پنج دهه گذشته نشان می‌دهد كه بین میزان تولید و حجم تجارت رابطه مستقیمی وجود دارد صادرات غیرنفتی ایران به‌طور متوسط فقز 7/5 درصد كل صادرات كشور و 6/1 درصد تولید ناخالص داخلی را تشكیل داده است.
کلمات کلیدی:

صادرات غیرنفتی

ساختار صادراتی ایران

استراتژی توسعه صادرات

جایگاه صادرات غیرنفتی بر اقتصاد كشور

معرفی صادرات

با حضور عمر ارتباطات و حم‌و نقل سریع، دنیاب به دهكده‌ای تبدیل شده است.یك تولید كننده و یا یك تاجر صادر كننده جنس، نسبت به گذشته فرصت بهتری را در اختیار دارد كه حدود فعالیت خود را توسعه دهد و در بازار بین‌الملل فعالیت نماید.صادرات به معنای كسب ارز بیش‌تر برای كشور می‌باشد از نظر صادر كننده، صادرات به منزله وسیله‌ای مطمئن در قبال بحران اقتصادی داخلی، پیشرفت بیش‌تر و گسترده‌تر، درآمد بیش‌تر و آگاه شدن مستمر از آخرین تحولات تكنولوژی می‌باشد.تعداد بسیار كمی از شركتهایی كه در رقابت بازارهای خارجی موفقیت كسب كرده‌اند در كشور خود با شكست رو‌به‌رو شده‌اند فروشهای خارجی درآمد بیش‌تری در بردارند و می‌توانند در برخی از موارد فروشنده را ترغیب نمایند كه از بازار داخلی كاملاً چشم‌پوشی نمایند.
سنتی‌ترین راه برای ورود به بازارهای بین‌المللی، صادر كردن كالاهاست و از این طریق انواع بیش‌تری از كالاها را با قیمتی ارزان‌تر از آنچه در داخل تمام می‌شد كشورها می‌توانستند بدست آوردند.
در نظریات كلاسیك تجارت بین‌المللی صادرات مشخصة تجارت خارجی است و هنوز هم برای بسیاری از شركتها مهم‌ترین استراتژی ورود به بازار خارجی دولتها معمولاً طرفدار استراتژی صادرات هستند زیرا موجب افزایش تولید داخلی و سطح اشتغال می‌شود و به تعادل تراز پرداختهای كشور كمك می‌كند به همین جهت صادركنندگان غالباً مورد حمایت دولت‌ها قرار می‌گیرند دولت‌ها در امر ارزیابی بازارها، شناسایی توزیع كنندگان و بیمه كالا در مقابل خطرات تجاری و سیاسی ناشی از معاملات صادراتی، اطلاعاتی در اختیار صادركنندگان می‌گذارد.هم‌چنین می‌توان ذكر كرد كه صادر كردن استراتژی اولیة مناسبی است زیرا در مقایسه با سایر استراتژی‌ها با ریسك‌ كمتری رو‌به‌رو است و انعطاف بیشتری را ممكن می‌سازد.
شركت ممكن است ظرفیت كافی برای تولید صادراتی داشته باشد و درنتیجه به ماشین‌آلات بیشتری نیاز نباشد و بالا بردن حجم تولید موجب می‌شود كه تولید بازار داخلی نیز ارزان‌تر تمام شود هم‌چنین شركتی كه با صادر كردن وارد یك بازار خارجی می‌شود می‌تواند در هر زمان كه معلوم شد شرایط مناسب‌تری وجود دارد به تأسیس كارخانه در آن كشور مبادرا كند و اگر در بازار موفقیتی پیدا نكرد خود را از آن بازار خارج كند.
گاهی این فكر در ذهن‌ها تداعی می‌شود كه صادرات به معنای خالص از اجناس مازاد است ولی می‌توان گفت كه این‌گونه نیست و باید صادرات جریانی مدام داشته باشد و با درنظر گرفتن سلایق و اصول و نظامهای متفاوت كشورهای دیگر تولیدات خود را از انجام دهد تا بتواند نیازهای مردم كشور طرف معامله را برطرف كند و صادر كننده باید در برابر تغییرات بازار خارجی آگاه و هوشیار باشد و به عبارت دیگر می‌بایستی از توانایی لازم برای مقابله فوری با یك چنین تغییراتی برخوردار باشد و هیچ‌گاه نباید صادرات را به مفهوم خلاص شدن از اجناس مازاد درنظر گرفت و درصورتیكه امور صادرات براساس برنامه‌های دراز مدت همراه با تعهدات و اجرای كامل انجام نگیرد امكان موفقیت كم خواهد بود.انتظار كسب سریع درآمد از طریق صادرات نتایجی مغایر با پیش بینی‌های صادرات كشور را درپی خواهد داشت كه در مجموعه، زیان جبران‌ناپذیری به جامعه اقتصادی وارد می‌آید.

ضرورت صادرات غیرنفتی:

یكی از مهم‌ترین مشكلاتی كه در كشورهای جهان سوم در حال توسعه به چشم می‌خورد تك محصولی بودن و وابستگی اقتصاد آنها به صدور مواد خام و مواد اولیه است كه سبب می‌شود آثاری منفی بر ساختار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی بگذارد. یكی دیگر از مشكلاتی كه وجود دارد آن است كه بخش اعظمی از درآمدهای اندی این كشورها فقط با صدور یك یا چند قلم مواد خام و مواد اولیه بدست می‌اید و درچنین شرایطی هرگونه نوسان غیرعادی در قیمت این كالا یا كالاهای محدودی كه منابع اصلی در آمد این كشورها را تشكیل می‌دهد آثار زیادی بر ساختار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی آنها بر جای می‌گذارد و منبع اصلی درآمد كشورهای جهان سوم به‌طور چشمگیری كاهش می‌یابد پس با توجه به آنچه كه گفته شد باید این كشورها به بازنگری در ساختار اقتصادی خود بپردازنند و به دنبال تنوع محصولات صادراتی خودشان باشند.
هم‌چنین رشد و توسعه صادرات را باید یكی از مهم‌ترین نیروهای محركه توسعه اقتصادی هر كشور و كلید رهایی از بسیاری از وابستگی‌ها می‌باشد در واقع اتخاذ راهبرد برون‌نگر و توسعه صادرات به عنوان یك منبع مهم تأمین ارز و موتور رشد اقتصادی می‌باشد به‌طوریكه تركیب كالاهای صادراتی نیز از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.كشور ایران به علت افزایش شدید جمعیت كاهش ذخایر نفتی و تزل تدریجی بازده چاهها و بالا رفتن هزینه استخراج، اطمینان نداشتن به آینده بازار جهانی و تغییرات قیمت نفت، ترمیم خسارتهای حاصل از جنگ هشت ساله عراق علیه عراق، بازسازی اقتصاد، افزایش تعهدات ایران برای بازسازی و توسعه و تغذیه جمعیت جوان به ارز بیش‌تری نیاز خواهد داشت درنتیجه راهی جز تأكید بی تر بر صادرات غیرنفتی در بیش ندارد زیرا كه هم بخش وسیعی از صنایع ایران با فرسودگی ماشین‌آلات و فن‌آوری رو‌به‌رو است و به فن‌آوری‌های ماشین نیاز دارد و از طرفی دیگر افزایش رو به مصرف داخلی به سوی است كه صادرات نفت درآینده را با تردید جدی رو‌به‌رو كرده است.باتوجه به موارد اشاره شده پس برای رسیدن به اقتصاد بدون نفت باید راهبرد توسعه ملی و صادراتی كشور مورد بازنگری قرار بگیرد.
فهرست مطالب
مقدمه
مجله اقتصادی سال پنجم شماره‌های 51 و52 4
« ساختار صادراتی ایران از سال 1355-1383» 4
جدول شماره 1. صادرات كل و سرانه نفتی و غیرنفتی كشور طی سالهای (1383-1355) 6
مقدمه: 10
معرفی صادرات 11

تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آن: 14

1- صادرات ایران در دوران قاجاریه 14
2-صادرات ایران از جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی دوم: 15
3- صادرات ایران بعد از جنگ جهانی دوم تا پیروزی انقلاب اسلامی: 15

انواع صادرات غیرنفتی: 15

ضرورت صادرات غیرنفتی: 16
كاهش مداوم منابع و ذخایر نفت و گاز: 18
2- كاهش مداوم قدرت خرید درامدهای اندی كشور. 18
سیر صعودی جمعیت كشور. 20
4- افزایش نیاز به كالاهای اساسی و خدمات اجتماعی و رفاهی 21
5- ضعف تولید داخلی 21

جایگاه صادرات غیرنفتی بر اقتصاد كشور 22

نقش صادرات غیرنفتی در افزایش ظرفیتهای تولیدی: 22

نقش صادرات غیرنفتی در ایجاد اشتغال: 26

ترکیب و نقش صادرات غیرنفتی و نقش آن در ایجاد در آمداندی: 30

نقش و جایگاه صادرات غیرنفتی در استراتژی‌های توسعه اقتصادی: 31

استراتژی جایگزینی واردات: 31
استراتژی توسعه صادرات 34

مشكلات تنگناهای توسعه صادرات غیرنفتی ایران: 35

1- غیرقابل رقابت بودن قیمت كالاهای صادراتی 36
1) عوامل ناشی از تصمیمات دولت: 36
2) تولید در مقیاس پایین 36
3) كمبورد مواد اولیه: 37
4) افزایش دستمزدها: 37
5) نیروی انسانی: 37
6) مستهلك شدن ماشین آلات و كاهش بازدهی 38
7) نارسایی خدمات زیربنایی: 38
8) گرانی نرخ پول: 38
9) مشكلات حقوقی و قانونی 39
10) تحمیل هزینه‌های رفاهی 39
5) تفاوت نرخ‌رسی و بازار سیاه ارز 41
6) مبادلات تهاتری 42
7) ضعف مدیریت در زمینه صادرات: 42

راهكارها و برنامه‌ریزی توسعه صادرات غیرنفتی: 43

اقدامات بلند‌مدت: 44
لذا یكسری اقدامات و تلاشهای بنیادی و بلندمدت در چشم‌انداز توسعه صادرات می‌توان به صورت زیر بیان كرد. 44
1- مشخص شدن جایگاه قانونی بازرگانی خارجی 44
2) سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح صادراتی 44
3) سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی 45
1) استفاده بیشتر از ظرفیت‌های تولیدی 47
سابقة برنامه‌ریزی در ایران و جهان 47

تاریخچه برنامه‌ریزی 48

سابق برنامه‌ریزی در هند 52
سابقه برنامه‌ریزی در فرانسه 55
برنامه‌های توسعه پس از انقلاب اسلامی در ایران 58
برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور 58
اهداف کلی برنامة اول توسعه 59
ارزیابی برنامه اول توسعه 61
برنامة دوم توسعة اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور (78-1374) 63
در جهت رسیدن به اهداف کیفی فوق، سیاستهای مختلفی پیشنهاد شده‌اند که به تفکیک هر بخش بطور خلاصه ذکر می‌شوند: 65

عملکرد متغیرهای کلان اقتصادی 70

ارزیابی كلی عملكرد كلان 72
سیاستهای کلی برنامة سوم بطور خلاصه عبارتند از: 73
تصویر متغیرهای عمدة کلان کشور در برنامة سوم توسعه 76
منابع 80

حسین بازدید : 365 چهارشنبه 22 مهر 1394 نظرات (0)
با توجه به اهمیت و رونق بازارهای جهانی محصولات ارگانیک، توجه به کشت و توسعه‌ی بازارهای این محصولات از اهمیت خاصی برخوردار است در این مطالعه که به صورت موردی بر روی بازار محصول خیار ارگانیک انجام شده است،
دسته بندی دکترا
بازدید ها 30
فرمت فایل doc
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
برآورد میزان تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان به منظور بهره‌مندی از محصولات ارگانیک: کاربرد روش دو مرحله‌ای هکمن (نمونه پژوهشی: خیار ارگانیک استان مازندر

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

برآورد میزان تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان به منظور بهره‌مندی از محصولات ارگانیک: کاربرد روش دو مرحله‌ای هکمن (نمونه پژوهشی: خیار ارگانیک استان مازندران)

چکیده
با توجه به اهمیت و رونق بازارهای جهانی محصولات ارگانیک، توجه به کشت و توسعه‌ی بازارهای این محصولات از اهمیت خاصی برخوردار است. در این مطالعه که به صورت موردی بر روی بازار محصول خیار ارگانیک انجام شده است، تعداد 308 پرسشنامه از ساکنان شهرستان‌های استان مازندران و بصورت نمونه‌گیری تصادفی در سال 1390 جمع‌آوری شد. به منظور دست‌یابی به نتایج مورد نظر در این مطالعه از الگوی توبیت و روش دو مرحله‌ای هکمن استفاده شده است.
نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان طبقات مختلف تمایل به پرداختی، حدود 5/2276 ریال بیشتر از خیار غیرارگانیک داشته‌اند. آثار هر یک از متغیرهای جنسیت، سن، درآمد خانوار، میزان مصرف ماهانه خیار، آشنایی با محصولات ارگانیک بر میزان تمایل پرداخت افراد تأثیر معنی داری داشته‌اند، به گونه‌ای که غیر از متغیرهای جنسیت که رابطه منفی با تمایل به پرداخت بیشتر برای محصولات ارگانیک دارد، سایر متغیرها با احتمال پذیرش مبلغ پیشنهادی رابطه مثبت دارند. به منظور توسعه بازار محصولات ارگانیک توصیه می‌شود که تفکیک بازار در این نوع محصولات صورت گرفته و بازار این محصولات به طور جداگانه برای استفاده مصرف‌کنندگان محصولات ارگانیک در نظر گرفته شود. همچنین، با توجه به میزان اثر هر یک از متغیرهای مورد بررسی و با توجه به این که تولیدکنندگان این محصولات، روستانشینان می‌باشند؛ بهبود توزیع درآمد و سیاست‌های ترویجی و آموزشی در افزایش مصرف و تمایل پرداخت افراد و در نهایت بهبود رفاه روستانشینان مؤثر خواهد بود.
کلید واژه‌ها:

ارگانیک

مدل توبیت

محیط‌زیست

تمایل به پرداخت

روش دو مرحله‌ای هکمن

سرآغاز
با توجه به جمعیت رو به رشد جهان، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه، کمبود مواد غذایی از مدت‌ها پیش از مباحث قابل توجه بوده است. به دنبال افزایش جهانی جمعیت طی قرن بیستم، سامانه‌های کشاورزی بیش از پیش به نهاده‌ها و عملیات خارجی برای تولید محصولات غذایی جهت تامین امنیت غذایی متکی شده‌اند. هرچند عملکرد بسیاری از محصولات زراعی طی این دوره به شکل چشم‌گیری افزایش یافت، اما رهیافت رایج مبتنی بر توسعه با ابزار فناوری نوین نه تنها به امنیت غذایی منجر نشد، بلکه در بسیاری موارد، به ویژه در کشورهای در حال توسعه پیامدهای نامطلوب بوم‌شناختی، فنی، اقتصادی و اجتماعی را به دنبال داشت (مهدوی دامغانی و همکاران، 1383).
استفاده نا معقول از کودهای شیمیایی، استفاده بی‌رویه از سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی مهم‌ترین علل آلودگی‌های محیطی را تشکیل می‌دهند. عدم استفاده صحیح از مواد شیمیایی، موجب می‌شود تا بقایای این مواد در خاک باقی‌مانده و در انتقال به منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، آن‌ها را نیز آلوده کند. طی سال‌های اخیر، نگرانی‌های جهانی در خصوص عواقب و آثار جانبی برخی از فعالیت‌های کشاورزی نوین بر محیط زندگی انسان افزایش یافته و محققان را به تفکر بیشتر و نگاهی عمیق‌تر به فعالیت‌های کشاورزی وا داشته است. بنابراین، علوم مختلف به دنبال روش‌های کشاورزی می‌باشند که بتواند جایگزین مناسبی برای حفظ سلامت انسان و محیط‌زیست باشند. از این منظر کشاورزی ارگانیک یک جایگزین مناسب بین نظام‌های متداول کشاورزی جهت صیانت از امنیت غذایی در سطح جهان به طور عام و بین کشورهای در حال توسعه به طور خاص مطرح می‌باشد (افتخاری و ساربان، 1385).
کشاورزی ارگانیک سیستمی است که چرخه اکولوژیکی و افزایش فعالیت خاک را بهبود و ارتقا می‌بخشد و کم‌ترین استفاده از نهاده‌های شیمیایی با هدف سلامت و کیفیت محصولات تولیدی درون مزرعه را مد نظر دارد (Anonymous, 1992). در واقع در کشاورزی ارگانیک که به عنوان یک سیستم تولیدی تلقی می‌شود، از کودهای مصنوعی، آفت‌کش‌ها و تنظیم‌کننده رشد و افزودنی‌های خوراکی اجتناب می‌ورزند. این سیستم جهت حفظ حاصل‌خیزی خاک و تقویت عناصر غذایی آن همچنین کنترل حشرات، علف‌های هرز و سایر آفات به استفاده از روش‌های مختلف متکی می‌باشد و از عمده‌ترین ویژگی‌های آن حفظ حاصلخیزی خاک در درازمدت، خودکفا نمودن خاک از ازت، تهیه مواد غذایی مورد نیاز زراعی، اعمال روش‌های جامع مدیریت دام و کنترل علف‌های هرز و حشرات با روش‌های مختلف از جمله تناوب زراعی، بارگیری دشمنان طبیعی و... می‌باشد (نصراصفهانی و میرفندرسکی، 1385). سیستم کشاورزی ارگانیک استفاده کامل از نهاده‌های موجود را تا آن جا که ممکن باشد، مدنظر قرار داده و به دنبال کاهش مصرف مواد شیمیایی است (پاپ‌زن، 1375؛ آجودی و مهدوی‌زاده، 1388).
فهرست مطالب
1 برآورد میزان تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان به منظور بهرهمندی از محصولات ارگانیک: کاربرد روش دو مرحله‌ای هکمن (نمونه پژوهشی: خیار ارگانیک استان مازندران) 1
چکیده 2
2 کلید واژه‌ها: 2
2.1 سرآغاز 3
2.2 مواد و روش‌ها 6
2.3 یافته‌ها 9
3 جدول (1): ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی نمونه(مأخذ: یافته‌های مطالعه) 10
4 جدول (2): وضعیت تمایل به پرداخت مصرف کنندگان(مأخذ : یافته های مطالعه) 11
5 جدول (3): بررسی اهمیت عوامل مختلف در افزایش تقاضا در محصول ارگانیک از نظر مصرف‌کننده (مأخذ : یافته های مطالعه) 12
6 جدول (4): بررسی عوامل موثر در افزایش تولید محصولات ارگانیک از نظر مصرف کنندگان(مأخذ : یافته های مطالعه) 12
7 جدول (5): برآورد الگوی پروبیت(مأخذ : یافته های مطالعه) 12
8 جدول (6): برآورد الگوی رگرسیون خطی (مأخذ : یافته های مطالعه) 15
9 بحث و نتیجه‌گیری 16
9.1 یادداشت‌ها 17
10 فهرست منابع 17

حسین بازدید : 102 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)
یكی از عوامل كلیدی و تعیین كننده در فراینده توسعه اقتصادی، پس انداز می‌باشد این مفهوم به دو شكل پس اندازهای مالی و پس اندازهای غیر مالی مطرح می‌شود در پس اندازه مالی سرمایه های پراكنده در سطح جامعه برای خرید اموالی نظیر زمین، مسكن، جواهرات و صرف می شود
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 21
فرمت فایل doc
حجم فایل 304 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56
پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی

*بصورت کامل همراه با پرسشنامه
پیشگفتار:
یكی از عوامل كلیدی و تعیین كننده در فراینده توسعه اقتصادی، پس انداز می‌باشد. این مفهوم به دو شكل پس اندازهای مالی و پس اندازهای غیر مالی مطرح می‌شود. در پس اندازه مالی سرمایه های پراكنده در سطح جامعه برای خرید اموالی نظیر: زمین، مسكن، جواهرات و... صرف می شود. ولی در پس اندازهای غیر مالی این سرمایه‌ها در مسیرهایی نظیر: خرید اوراق مشاركت و بیمه های عمر با ویژگی پس انداز قرار می‌گیرند. در پس اندازهای مالی سرمایه های مورد نظر عملاً فاقد قابلیت تحریك بازار سرمایه وتأمین نیازهای مالی برنامه های توسعه می باشند. اما به كمك پس اندازهای غیر مالی ظرفیت‌های مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های مختلف فراهم می‌شود.
مطالعات نشان می‌دهد نسبت پس اندازه به تولید ناخالص ملی در 14 كشور از 20 كشوری كه از لحاظ توسعه اقتصادی بالاترین رشد را داشته اند، بالغ بر 25 درصد بوده است. اما این نسبت در 14 كشور از 20 كشوری كه كمترین رشد اقتصادی را داشته‌اند كمتر از 15 درصد بوده است. این مسئله نشان می دهد كه رابطه میان پس اندازه و تولید ناخالص رابطه ای مستقیم و تعیین كننده می باشد. از آنجا كه بیمه های عمر وپس اندازه نیز یكی از محورهای مهم پس اندازهای غیر مالی را تشكیل می‌دهند میزان توسعه این بیمه نقش قابل ملاحظه‌ای را در دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی به خود اختصاص می‌دهند. علاوه بر این بیمه عمر و پس انداز از كاركردهای كلان اقتصادی دیگری نظیر: مقابله با كاهش ارزش پول وحفظ قابلیت ایفای تعهدات بیمه‌گر نیز برخوردار است.هم چنین در سطح خرد نیز این بیمه امكان ایجاد سرمایه برای اعضای جامعه و خانوادة آنها را فراهم كرده و موجب تحكیم اقتصاد خانواده می شود.
کلمات کلیدی:

بیمه عمر

چرخه اقتصادی

توسعه بیمه در ایران

بیمه‌های اشخاص درایران

مقدمه :
اصولاً انواع بیمه یك نوع تأمین را برای بیمه گذار ایجاد می كند . در بیمه‌های اشخاص بیمه گر با صدور بیمه نامه برای بیمه گذار آرامش و تأمین فراهم می سازد . در بیمه های عمر این تأمین علاوه بر جبران نیازهای اقتصادی ، از لحاظ اجتماعی هم حائز اهمیت می باشد در خرید این نوع بیمه نامه بیمه گذار ممكن است تأمین آتیه بازماندگانش را در نظر گرفته و اقدام به این كار نماید . و یا بخواهد آتیه خویش را تأمین كند . و بدون دغدغه خاطر به زندگی ادامه دهد . كه این مورد نیز با دریافت بیمه نامه های عمر به شرط حیات عملی خواهد بود . در بیمه عمر و پس انداز اهداف یاد شده به كاملترین شكل وجود دارند ، یعنی عمر و پس انداز هم باعث تأمین آتیه باز ماندگان بیمه شده می شود و هم یك نوع سرمایه را ایجاد می كند . اصولاً در انواع رشته‌های بیمه ، تعهد بیمه گر مشروط به وقوع حادثه است . به این معنا كه باید شرایطی خاص كه در بیمه نامه قید شده حادث شود تا منجر به ایفای وظیفه از سوی شركت بیمه گردد .
فهرست مطالب

بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخة اقتصادی 1

پیشگفتار: 1
مقدمه : 7
بیان مسئله: 10
اهمیت تحقیق : 24

الزامات توسعه بیمه در ایران: 32

اهداف تحقیق : 34
با توجه به مسائل مطرح شده می توان اهداف اصلی و اساس تحقیق را به شرح زیر بر شمرد: 38
فرضیات تحقیق: 40
روشهای مطالعه و جمع آوری اطلاعات: 41
1-نمونه گیری 41
2-پرسشنامه: 43
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 43
روش تحقیق: 45
قلمرو تحقیق: 45
قلمرو مكانی پژوهش: 46
متغیرهای عملیاتی: 46
محدودیت های تحقیق: 47
تعاریف عملیاتی: 49
توضیح: 49

تعریف بیمه: 50

منابع و مآخد: 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 161
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,581
  • بازدید ماه : 3,810
  • بازدید سال : 24,761
  • بازدید کلی : 253,818