loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 139 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان طراحی خط تولید یخچال های صنعتی
دسته بندی صنایع
بازدید ها 55
فرمت فایل doc
حجم فایل 99 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75
پایان نامه رشته  مهندسی صنایع با عنوان  طراحی خط تولید یخچال های صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان طراحی خط تولید یخچال های صنعتی

چكیده:
آنچه مطالعه خواهید كرد شرح عملكرد كارخانه اوژن سرما است حال سعی برآن داریم تا مختصری از كل مطالب درج شده در این تحقیق اشاره نماییم.در این تحقیق ابتدابه اجزای تشكیل دهنده یخچال پرداختیم وسعی شد كه تا عملكرد یك سیستم خنك كننده را به وضوح تشریح كنیم گفتیم ساده ترین خنك كننده دارای كمپرسور (موتور)اواپراتور و كندانسور لوله موئی یا كبلری تیوپ – فیلتر است در زمان عبور جریان برق موتور روشن وشروع به كار می نماید در بخش پایینی موتور یا كمپرسور روغن وجوددارد كه جهت جلوگیری از سابیدگی فنرهای موجود در آن استفاده می شود در بخش بالایی موتور گاز فریون است این گاز از گرما گریزان است.
باروشن شدن موتور گرماتولید می شود با ایجاد شدن گرما در موتور گاز فریون از لوله رفت متصل به موتور به سمت كندانسور رفته گاز داغ رانده شده از موتور حرارت خودرا در كندانسور به وسیله هواوآب از دست داده به مایع تبدیل می شود مایع فریون سپس وارد لوله موئی شده در اثر ازدیاد طول لوله موئی گاز در انتهای آن به حالت بحرانی یا بخار در می آید وسپس وارد اواپراتور می‌شود چون لوله موئی گرم و لوله برگشت خنك می شود در نتیجه این دولوله به هم می چسبند تادر اثر جابه جا شدن سرماوگرما حركت در لوله برگشت سریع‌تر صورت بگیرد.
این عملیات دائما در یخچال صورت می گیرد علاوه براین در موردبخشهای مختلف وخط تولید كارخانه صحبت كردیم گفتیم مراحل كاری عبارنتداز :
1.برش كاری و تیزآب دادن به ورقه هایی كه نیاز به رنگ دارند جنس این ورقه‌ها از گالوانیزه است.
2. چاپ و روبند كه همان رنگ روی ورقه ها با اضافه تبلیغات روی محصول می‌باشد
3. خم كاری كه درآن ورقه های برش خورده به وسیله دستگاه نسبتا بزرگی به نام خم كن با اشكال مختلف متناسب با انواع یخچالهادر می آیند.
مرحله تزریق كه این قسمت مربوط به فریزر است كه به بدنه های وان كه اسكلت درونی فریزر است به وسیله دستگاهی به نام فون تزریق مواد تزریقی كه تركیبی از گازهای مخصوص ومواد شیمیایی است تزریق می شود كه تركیب این مواد با هوا مایع تزریق را به صورت جامد در آورده وسبب ایجاد عایق كاملی در بدنه فریزر می شود بعداز این مرحله نصب وشیشه و لاستیك و شاسی كاری است كه برروی یك فلز به نام یونیت ابتدا كندانسور پیچ ومهره می شود بعد، فن روی كندانسور ودر نهایت كندانسورورله و خازن و سیم كشی ها انجام می گیرد.
پس از قراردادن موتور برروی یخچال محصول آماده شده وجهت كنترل به بخش كنترل كیفیت هدایت می شود.
کلمات کلیدی:

یخچال های صنعتی

كارخانه اوژن سرما

قطعات تشكیل دهنده یخچال

طراحی خط تولید یخچال های صنعتی

مقدمه
در عصر حاضر كه بشر شاهد درگرگونی های شگرفی در حیات خویش است فرصت شناخت ارزیابی عملكرد و بهره برداری از آن به شیوه های موثر جهت بقا ورشد سازمانها واجب وحتمی است و هر سازمانی كه از قابلیت ها، شایستگی‌ها، توانمندی ها و ابزارآلات و تكنوژی مناسب ونیز قدرت سازگاری با شرایط متحول محیطی برخوردار باشد می تواند بقای خود را تضمین كند حیات اقتصادی سازمانها و موسسات تولیدی و خدماتی در بازارهای رقابتی –كنونی بستگی به استفاده بهینه از منابع( material, man) money ,machine) موجود و طبیعتا كمیابی دارد كه مركز نقل و توجه نظام حاكم جهان است و در این اثنا آنچه كه بیشتر از همه قابل اهمیت است نحوه استفاده از تكنولوژی و منابع است كه می توان آن را در خطوط تولید بررسی و پوشش داد. همچنین ارائه خدمات و تولید محصولات با كیفیت تنهادر كنار مدیریتی توانمند جهت سازماندهی و كنترل عملكرد هریك از منابع می باشد آنچه كه مسلم است تنها از طریق طراحی خطوط تولید خواهیم توانست هم كیفیت و هم مهارت تولید را افزایش دهیم.
مهارت تولید در متن خود ابتكار – آفرینش و حسن خلاقیت را به همراه دارد تولید مشخصه زندگی و حیات مستمر بشر است در تولیدآنچنان توانمندی و اعتماد به نفس در فرد تولیدگر قوت می گیرد كه بركات و ثمرات آن به بقیه انسانها نیز به طور محسوس اثر می گذارد. مهارت های تولیدی در برگیرنده مهارتهای مدیریتی و تحقیقی می باشد به صورتی كه فرد تولیدگر باید مهارتهای دیگر رابرای تولید محصول داشته باشد این فرآیند پیچیدگی های خاص خود رادارد كه مرحله تولید و بعد از آن عرضه برای فروش را شامل می شود.
ارتباط بشر برای تولید و مصرف ارتباطی تنگاتنگ است بشر نمی تواند تولید نكند همچنین بشر نمی تواند هرگز مصرف نكند.واین مهارتهای تولیدی است كه در خلق آفرینش اجسام و اشیاء تبلور می نماید كسانی كه تولید می كنندمشتریان اصلی جامعه هستند و تولید كار بسیار دشوار و در عین حال جذابی است اما دشواری آن زمانی نمایان می شود كه شمادر میان رقابت به دنبال كیفیت هستید وقتی به دنبال كیفیت هستید هزینه ها بالا می رود بنابراین باید سعی كرد در تولید باتدبیرهای فراوان و پشتكار و ایجاد بسترهای مناسب جهت بهره وری بالا و ارتقاء خلاقیت افراد، هزینه ها را كاهش و كیفیت را افزایش داد حال آنكه جهت افزایش كیفیت بررسی خط تولید و ارائه راه كارهای مناسب جهت نظم و هماهنگی و سازماندهی خطوط تولیداز اهمیت بالایی برخوردار است.‍لازم به یادآوری است كه صرف نظر از قیمت تمام شده كالا عدم همپایی كیفیت و قدرت كاركرد محصول در بازارهای رقابتی موضوعی است كه شركتهای تولیدات صنعتی با آن مواجه هستند بنابراین كیفیت برتر محصول عامل ضروری و مهم در جهت جذب مشتری است.
فهرست مطالب
چكیده ای از تحقیق: 3
موضوع تحقیق: طراحی خط تولید یخچال های صنعتی 5
اهمیت موضوع 7
اهداف تحقیق: 9
فرضیات تحقیق 9
فرضیات اصلی: 9
قلمرو تحقیق 10
روش تحقیق 10
محدودیتهای تحقیق: 11
واژگان كلیدی: 12
ساختار تحقیق 13

تاریخچه مختصر از نحوه پیدایش صنعت یخچال: 14

ادبیات تحقیق 18
RTC,RTE,RE,FR,FRL,FRW,RHC 18
قطعات تشكیل دهنده یخچال 19

قطعات مكانیكی یخچال در طرزكار آن: 22

كمپرسورها: 26
فیلترها: 29
اوپراتور یا اتاق یخ: 32
لوله برگشت یا لوله مكش: 34
اكسپنشن والو ترموستاتیك ( شیرانبساطی ): 34
محدودیت های تحقیق: 45
اعتبار روایی پرسشنامه: 46
قضاوت ونتیجه گیری : 49
نحوه تنظیم جدول فریدمن: 49
نتیجه گیری نتایج آزمون فرضیه دوم: 69
نتایج تحقیق: 70
پیشنهادات: 72
فهرست منابع و مآخذ 75

حسین بازدید : 155 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)
بابیت (Bobbit) به دلیل انتشار اولین كتاب با عنوان برنامه درسی در سال 1918 نامش تداعی كننده آغاز فعالیت رسمی حوزه برنامه درسی به عنوان یك رشته نظامند مطالعاتی است در واقع برنامه ریزی درسی به عنوان یك حوزه تخصصی عملاً در اوایل قرن بیستم توسط فرانكلین بابیت (بوبیت) متولد گردید
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58
پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی

مقدمه

برنامه درسی از نظر لغت از كلمه لاتین Currere به معنای راهی كه باید طی شود گرفته شده است. از برنامه درسی تعاریف متعددی شده است كه اینك به چند مورد آنها اشاره خواهیم كرد.

تعاریف مختلف از برنامه درسی از صاحبنظران :
بوبیت: فعالیتهایی كه كودكان و نوجوانان باید انجام دهند تا توانایی انجام فعالیتهای ضروری برای زندگی بزرگسالی در انها به وجود اید.
كازول و كمپ بل: برنامه آموزشی عبارت است از همه فعالیتهای كه از سوی كودكان تحت راهنمایی و نظارت معلمان انجام می شود.
ماكنزی:برخورد فراگیر با ابعاد مختلف كه تحت هدایت مدرسه طرح ریزی شده است
تانر و تانر: تجربیات آموختنی و نتایج مورد نظر به صورت طرح ریزی كه از طریق بازسازی منطقی معرفت و تجربه، به منظور رشد دایمی یادگیرنده در زمینه شخصی و اجتماعی، تحت نظارت مدرسه تدوین شده است.
دال: محتوا و جریان رسمی و غیر رسمی كه از طریق ان فراگیر معلومات و روش فهمیدن را تحت نظارت مدرسه كسب می كنند، مهارتها را فرا می گیرد و نگرش و ارزش گذاری و ارزشها را تغییر می دهد.
اسمیت، استانلی و شورز: تنظیم تجربه های مهم كه در مدارس برای عادت دادن كودكان و نوجوانان به فكر كردن و عمل نمودن گروهی در نظر گرفته و اجرا می شود.
خانم تابا: یك برنامه آموزشی بیش از هر چیز به نحوه آماده ساز نسل جوان یك جامعه به صورت افرادی سازنده و مفید برای آن جامعه تلقی می شود.
سیلور و الكساندر: برنامه آموزشی در حقیقت نقشه ای است كه در آن فرصت های مناسب
کلمات کلیدی:

برنامه‌ریزی

برنامه درسی

برنامه ریزی درسی

راهبردهای یاددهی – یادگیری

ارزشیابی در برنامه ریزی درسی

تاریخچه برنامه ریزی درسی

بابیت (Bobbit) به دلیل انتشار اولین كتاب با عنوان برنامه درسی در سال 1918 نامش تداعی كننده آغاز فعالیت رسمی حوزه برنامه درسی به عنوان یك رشته نظامند مطالعاتی است. در واقع برنامه ریزی درسی به عنوان یك حوزه تخصصی عملاً در اوایل قرن بیستم توسط فرانكلین بابیت (بوبیت) متولد گردید. پس از آن مسائل این حوزه توجه بسیاری از صاحبنظران تعلیم و تربیت را به خود معطوف ساخت. دومین اثری كه در حوزه برنامه ریزی درسی انتشار یافت «ساخت برنامه درسی» نام داشت.
كه توسط چارترز (Charters) به رشته تحریر در امد. دهه های 1930 تا 1950 را باید مقطعی به شمار آورد كه اندیشه های دیویی در باب برنامه درسی بیش از هر زمان دیگر در صحنه های علمی و تعلیم و تربیت رواج یافت. نفوذ گسترده تایلر مرهون كتابی است كه در سال 1949 منتشر شد. این كتاب كه «اصول اساسی برنامه درسی و آموزشی» نام داشت، پس از كتاب «دمكراسی و تعلیم و تربیت دیویی» رتبه دوم را از نظر نفوذ و تاثیرگذاری بر تفكر و جریان عمل برنامه ریزی درسی احراز كرد.
سال 1957 یعنی سال پرتاب سفینه اسپوتینك ، نیز سال مهمی در تاریخچه برنامه ریزی درسی است. چرا كه به واسطه آن رواج بی سابقه فعالیت های ناظر به طراحی برنامه های درسی جدید- بویژه ریاضی و علوم گردید.دهه 1960، سال نهضت بازگشت به پایه ها است. در این دوره دانشمند پروری برنامه های درسی مورد انتقاد واقع گردید.دهه 1970 را باید سال تضج گرفتن فعالیت های ارزشیابی در حوزه برنامه درسی دانست دهه 1980 و 1990 بهبود كیفیت برنامه درسی، دستور كار قرار گرفت و در عین حال، این مقطع را باید دوران عطف توجه به ماهیت انسانی تعلیم و تربیت نامید كه بارزترین جلوه های آن در نهضت «نومفهوم گرایی» و «پست مدرن» هویداست.
فهرست مطالب

فصل اول:مبانی برنامه ریزی درسی

1- مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی
ایده آلیسم
رئالیسم
پراگماتیسم
ناترالیسم
2- مبانی اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی درسی
3- مبانی روان شناختی برنامه درسی
نظریه یادگیری محرك – پاسخ
نظریه یادگیری میدانی
نظریه یادگیری اجتماعی

دورنمای فصل دوم:عناصر و انواع برنامه درسی و مراحل آن

عناصر برنامه درسی
الگوی چهار عنصری
الگوی 9 عنصری كلاین
سطوح تصمیم گیری
برنامه درسی اكادمیك
برنامه درسی اجتماعی
برنامه رسمی
برنامه نهادی
برنامه آموزشی
برنامه تجربه شده
انواع برنامه درسی
برنامه درسی پنهان
برنامه درسی پوچ (عقیم)
برنامه اشكار
برنامه رسمی
برنامه آرمانی
برنامه رشد گرا
برنامه مكتوب
برنامه كلینكی
مراحل برنامه ریزی درسی
سه مرحله كلی
طراحی
اجرا
ارزشیابی
مراحل الگوی تایلر
مرحله الگو تابا
مراحل 14 چهارده گانه برنامه ریزی درسی
مراحل 9 گانه برنامه ریزی درسی
مراحل برنامه ریزی درسی از نظر لوی
1- آماده سازی رئوس برنامه درسی
2- تهیه و تدوین موارد وسایل آموزشی
3- اجرای برنامه

دورنمای فصل سوم:مشخص كردن هدفهای برنامه درسی

سطوح اهداف
از نظر كراتول
از نظر داویس
از نظر كارشناسان یونسكو

دورنمای فصل چهارم:انتخاب محتوای برنامه درسی

تعریف محتوا
سیلور و الكساندر هیمان
لوی شواب
دیدگاههای اساسی در انتخاب محتوا
1- دیدگاه سنتی
2- دیدگاه پویا
3- دیدگاه سازنده
ضوابط عملی برای انتخاب محتوا
معیارهای انتخاب محتوا
اهمیت اعتبار
علاقه
سودمند قابلیت یادگیری
انعطاف پذیری
ملاك های انتخاب محتوا در برنامه ریزی درسی
1- تناسب با عوامل و ارزشهای اجتماعی
2- تناسب با وی‍ژگیها و نیازهای یادگیرندگان
3- تناسب با قانونمندیهای برنامه درسی
مسائل اساسی در سازماندهی محتوای برنامه درسی
الگوهای سازمان دهی محتوا برنامه درسی
برنامه درسی موضوع محور
الف:برنامه درسی موضوعات مجزا
ب:برنامه درسی موضوعات وسیع یا درهم تنیده
ج:برنامه درسی مارپیچی
برنامه درسی دانش آموز محور
الف:برنامه درسی پایه مشترك یا هسته ای
ب: برنامه دسی مبتنی بر كار گروههای اجتماعی
ج: برنامه درسی فعالیت محور
د: برنامه درسی انسانگرایانه
سازماندهی محتوای برنامه درسی
سازماندهی افقی
مبتنی بر رشته های علمی
موازی سازی رشته ها
چند سانه ای
بین رشت ای
فرا رشته ای
سازماندهی عمودی
از مساله تا كشف
ساختار دانش
از عینی به ذهنی
از ساده به شكل

دور نمای فصل پنجم:انتخاب راهبرد دهای یاددهی – یادگیری (روش تدریسی)

انواع روش تدریس از كتاب لوی
تدریس توضیحی
یادگیری اكتشافاتی
تدریس به روش تشكیل گروهای كوچك
روش یاددهی- یادگیری انفرادی
یادگیری تسلط یاب
باز های آموزشی
آموزش برنامه ای
انواع روش تدریس از دیدگاه سیلور و الكساندر
مدلهای مرتبط با موضوع درسی
مدلهای مرتبط با شایستگی های خاص
مدلهای مرتبط با صفات و فرایند های انسانی
مدلهای هم بسته با نقش ها و فعالیتهای اجتماعی
مدلهای هم بسته با فعالیتهای مبتنی بر علایق و نیازها
روش های تدریس فعال و غیر فعال
فعال
روش بحث
روش های اكتشافی
حل مسئله
گردش علمی
ایفای نقش
غیر فعال
رویكرد آیزنر از رویكردهای فعال در تدریس
1- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه برونر،رویكرد اكتشافی
2- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه آزوبل : رویكرد پیش سازمان دهنده
3- رویكرد تدریس فعال از دیدگاه دیوی : رویكرد پژوهش یا حل مسئله
انواع روشهای تدریس در كتاب آقای شعبانی
1- روشهای تدریس سنتی
2-روش های تدریس جدید ( آموزش انفرادی )
الگوهای تدریس از نظر "جویس و برویس
1- الگوهای خانواده اجتماعی
2-الگوهای خانواده اطلاعات پردازی
3- الگوهای خانواده رفتاری تدریس

دورنمای فصل ششم:نظارت و ارزشیابی در برنامه ریزی درسی

كنترل كیفیت برنامه درسی
اصلاح و بازنگری برنامه
برنامه درسی رو به زوال
برنامه درسی رو به زوال افتراقی
تعاریف مختلف ارزشیابی
ارزشیابی به مثابه بررسی میزان حصول به هدف ها (تایلر)
ارزشیابی به مثابه فرایند جمع آوری اطلاعات برای تمیم گیری ( استافل بیم، كرونباخ و آلكین)
ارزشیابی به مثابه سنجش یادآوری درباره شایستگی و ارزش چیزی ( بی بای، ولف)
انواع ارزشیابی از نظر زمان اجرا
ارزشیابی تشخیصی
ارزشیابی تكوینی
ارزشیابی پایانی
كاركردهای ارزشیابی
جنبه های اساسی در ارزشیابی از برنامه درسی
الگوهای ارزشیابی
1- الگوی هدف محور ( الگوی تایلر)
2- الگوی هدف- آزاد (اسكریون )
3- الگوی سیپ (Cfipp)‌ (استافل بیم):
مراحل ارزیابی تكوینی
1- ارزیابی نمونه برنامه
2- آزمایش اولیه برنامه
3- اجرای آزمایشی برنامه

حسین بازدید : 171 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
با توجه به افزایش نقش سازمانهای خدماتی در عرصه های اقتصادی و اهمیت كیفیت در عرصه های رقابت داخلی و بین‌المللی و موضوع كیفیت خدمات از دیدگاه مشتریان را انتخاب نموده‌ام
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 94
كیفیت خدمات سازمانهای خدماتی از دیدگاه مشتریان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته مدیریت

كیفیت خدمات سازمانهای خدماتی از دیدگاه مشتریان

(مطالعه موردی:شرکت سهامی بیمه ایران)
مقدمه
مطالعاتی كه در رابطه با علل موفقیت سازمانها بعمل آمده است. حاكی از آن است كه كیفیت انتظارات بیشتری از خدمت در این سازمانها ،به مثابه یك موضوع مهم مطرح بوده و تمامی فعالیتهای سازمان در جهت تأمین آن هماهنگ می شود. مشتریان عامل حیاتی هر تجارتی هستند و كیفیت خدمات می تواند مشتریان را راضی و آنها را حفظ كند.
از سوی دیگر، امروزه تنها سازمانهایی در عرصه رقابت از موقعیت مناسب برخوردارند كه محور اصلی فعالیت موسسه خود را تأمین خواسته های مشتریان و ارضای نیازهای آنان با حداقل قیمت و حداكثر كیفیت قرار داده اند.با توجه به افزایش نقش سازمانهای خدماتی در عرصه های اقتصادی و اهمیت كیفیت در عرصه های رقابت داخلی و بین‌المللی و موضوع كیفیت خدمات از دیدگاه مشتریان را انتخاب نموده‌ام.
کلمات کلیدی:

بیمه

ارزیابی

کیفیت خدمات

شرکت سهامی بیمه ایران

2-1- بیان مسأله
با توجه به اینكه مردم به طور روزافزون با فرهنگ بیمه ای آشنا می‌شوند و از طرفی خبر حوادث فراوان كه به طور روزمره در نقاط مختلف كشور به گوششان می رسد موجبات تمایل آنها را به اخذ پوشش بیمه ای فراهم می نماید. در نتیجه به طور روزمره به حجم كارهای بیمه ایران افزوده می شود. و از طرفی به علت دولتی بودن مجوز برای استخدام نیروهای جدید وجود ندارد. بدین ترتیب روز به روز نیروهای موجود در شركت با حجم بیشتری از كار روبرو می شوند و در نتیجه بتدریج خسته و فرسوده می شوند. به علت دولتی بودن مجوز پرداخت دستمزد و ایجاد رفاه بیشتر را نیز ندارد و در نتیجه بی انگیزگی كاركنان بیشتر می شود و نمی توانند خدمات با كیفیت به مشتریان خود عرضه كنند. كارمندانی كه دارای شرایط فوق باشند. در برخورد با ارباب رجوع خوشرو و با انگیزه نمی باشند.
بدین ترتیب در زمان بروز خسارت نیز پذیرای مشتری نبوده و عدم پاسخگوئی و یا جواب نامعتبر موجب رفت و آمدهای مكرر مشتریان را فراهم نموده و در نتیجه حتی اگر خسارت نیز پرداخت شود موجب رضایتمندی مشتری نخواهد شد.همانطور كه می دانیم اگر مشتری در یك رشته بیمه ای از بیمه گر خود ناراضی شود. كل پرتفوی خود را به سایر شركتهای بیمه منتقل خواهد نمود. در نتیجه چنانچه مشتری كه درواقع عامل بقای شركتهای بیمه هستند از آنها رویگردان شوند. زمینه را جهت اضمحلال و نابودی آنها فراهم میگرداند.
فهرست مطالب
۱-۱- مقدمه ۶
۲-۱- بیان مسأله ۶
۳-۱- هدف ۸
۱-۳-۱- الف – هدف اصلی: ۸
۱-۳-۱- ب – اهداف فرعی: ۸
۱-۳-۱- پ – هدف کاربردی: ۸
۴-۱- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ۹
۵-۱- سؤالات تحقیق ۹
۶-۱- فرضیه های تحقیق ۱۰
۷-۱- متغیرهای تحقیق: ۱۰
۸-۱- واژگان تخصصی: ۱۰
۹-۱- محدودیتهای تحقیق ۱۱
۱-۲- پیشینه ۱۲
۱-۱-۲- واژه بیمه: ۱۲

۲-۱-۲- تاریخچه بیمه در جهان ۱۳

۱-۳-۱-۲- پیدایش بیمه دریایی ۱۴

۲-۲-۱-۲- پیدایش بیمه آتش سوزی ۱۶

۳-۱-۲- تاریخچه بیمه در ایران: ۱۷

۴-۱-۲- شرکت های بیمه خارجی که در ایران فعالیت داشته اند: ۱۹
۵-۱-۲- سازمان بیمه در ایران ۲۱
۱-۵-۱-۲- تصویب قانون بیمه ۲۱
۲-۵-۱-۲- نظارت بر صلاحیت فنی شرکتهای بیمه ۲۱
۳-۵-۱-۲- نظارت بر شرکتهای بیمه ۲۳

۶-۱-۲- تاریخچه تأسیس شرکت سهامی بیمه ایران ۲۴

۱-۶-۱-۲- کلیات: ۲۴
۲-۶-۱-۲- مجوز قانونی تأسیس شرکت سهامی بیمه ایران ۲۵
۳-۶-۱-۲- صاحبان سهام و مؤسسان شرکت ۲۶
۴-۶-۱-۲- میزان سرمایه اولیه و چگونگی تأمین آن ۲۷

۵-۶-۱-۲- شرکت نامه و اولین اساسنامه شرکت سهامی بیمه ایران ۲۸

۶-۶-۱-۲- اولین اساسنامه ۲۹
۷-۶-۱-۲- شروع رسمی فعالیت بیمه گری و اولین بیمه نامه صادره توسط شرکت ۳۱
۸-۶-۱-۲- اولین کارمندان شرکت ۳۲
۶-۶-۱-۲- هزینه تأسیس ۳۲
۷-۱-۲- شرکت سهامی بیمه ایران ۳۲
۱-۷-۱-۲- مرام نامه خانواده بزرگ بیمه ایران ۳۲

۲-۷-۱-۲- امتیازات و ویژی های بیمه ایران ۳۷

۳-۷-۱-۲- مکانیزاسیون ۳۷
۴-۷-۱-۲- آموزش ۳۹
۵-۷-۱-۲- سرمایه بیمه ایران ۴۰
۶-۷-۱-۲- سرمایه گذاریها ۴۰
۷-۷-۱-۲- شبکه فروش ۴۱
۸-۷-۱-۲- نیروی انسانی ۴۱

۹-۷-۱-۲- چشم انداز برنامه های بیمه ایران ۴۳

۱۰-۷-۱-۲- بهبود مستمر ظرفیت و توان حرفه ای برای پاسخ گوئی ۴۳

۱۱-۷-۱-۲- هدف بیمه ایران ۴۳

۱۲-۷-۱-۲- انواع پوششهای بیمه ای ۴۶

۱-۲-۲- روش شناسی حل مشکل وبهبود کیفیت: ۴۷

۲-۱-۲-۲- چرخه PDSA دمینگ ۴۸
۳-۱-۲-۲- مدل سه بعدی جودان ۴۹
۴-۱-۲-۲- فرآیند کرازبی: ۵۰
۲-۲-۲- مدل های ارزیابی کیفیت خدمات: ۵۱
۱-۲-۲-۲- مدل کیفیت خدمات SERQUAL 52
۲-۲-۲-۲- مدل CAF: 58

۳-۲-۲- سنجش کیفیت خدمات در بخش عمومی مدل تعالی سازمانی EFQM 60

بخش های عمومی و اختیاری: ۶۱
۴-۲-۲-۲- مدل چارتر مارک ۶۲
۳-۲-۲- مدل تحقیق: ۶۳
فصل سوم روش شناسی تحقیق ۶۴
۱-۳-روش تحقیق ۶۴
۱-۱-۳- مقدمه ۶۴
۲-۱-۳- جامعه آماری: ۶۴
۳-۱-۳- روش نمونه گیری: ۶۴
۴-۱-۳- حجم نمونه: ۶۵
۵-۱-۳- ابزار سنجش و طراحی پرسشنامه ۶۶
۱-۵-۱-۳- پایایی (اعتماد) ۶۸
۲-۵-۱-۳- روایی (اعتبار): ۶۹
۶-۱-۳- روشهای تجزیه و تحلیل داده ها ۷۰
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها ۷۵
۱-۴- آمار توصیفی ۷۵
۱-۱-۴- جنسیت ۷۵
۲-۱-۴- میزان تحصیلات ۷۶
۳-۱-۴- نوع بیمه ۷۶
۴-۱-۴- مدت استفاده از خدمات بیمه ایران: ۷۷
۲-۴- آزمون فرض ۸۰
۲-۵- پیشنهادها ۹۱
۱-۲-۵- پیشنهاد برای فرضیه I 91
۲-۲-۵- پیشنهاد برای فرضیه II 91
۳-۲-۵- پیشنهاد برای نتیجه گیری III 91
۴-۲-۵- پیشنهاد برای نتیجه گیری IV 91
۵-۱-۵- پیشنهاد برای نتیجه گیری (IV) 91
ضمائم – نمونه پرسشنامه ۹۳
منابع: ۹۶

حسین بازدید : 122 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
از آنجایی که بشر موجودی مدنی الطبع است همواره محتاج برقراری ارتباط با دیگران بوده است زندگی هیچگاه در خلاء صورت نمی گیرد و دقیقاً به همین دلیل انسان همواره نیازمند ارتباط با سایر همنوعان خویش است
دسته بندی حقوق
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 346 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
آزادی اطلاعات و حریم شخصی

فروشنده فایل

حسین بازدید : 126 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
شش
ارتباط با پایگاه داده‌های اکسس در ویژوال بیسیک
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 1048 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105
ارتباط با پایگاه داده‌های اکسس در ویژوال بیسیک

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر

ارتباط با پایگاه داده‌های Access در Visual Basic

پیشگفتار :
ما در عصری زندگی می‌كنیم كه آن را عصر اطلاع رسانی یا قرن ارتباطات نامیده‌اند، لذا می‌توان اذعان نمود كه كامپیوتر بهترین ابزار ارتباطی در آن عصر می‌باشد. امروزه كامپیوتر نه تنها به عنوان یك وسیله شخصی یا ابزار گروهی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلكه به عنوان یك وسیله ارتباطی مهم در جهان مطرح می‌باشد و به همین دلیل است كه كاربرد آن روز به روز در جهان گسترش می‌یابد به گونه‌ای كه در همه كشورهای جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.
با گسترش كاربرد كامپیوتر در جهان این رشته به صورت گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف توسعه یافته و هر روز نیز به این گسترش افزوده می‌گردد. پیشرفت سریع تكنولوژی، به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) روز به روز چشم اندازها و افق‌های روشن‌تری را جهت تسخیر قلل علمی، فنی و صنعتی و حل مشكلات و مسائل بشر ارائه می‌كند و تك تك افراد جامعه را به تلاش مضاعف در كسب مهارتهای رایانه‌ای و كاربرد آنها در سایر علوم ملزم می‌سازد، به نحوی كه امروزه افراد و جوامع ناتوان در بكارگیری فن آوریهای جدید رایانه‌ را بی سواد تلقی می‌كنند. یكی از رشته‌های علمی مفید در زمینه كامپیوتر كار با پایگاه داده‌ها و نرم افزارهای بانك اطلاعاتی است كه در زمینه‌های مختلف تجاری و اداری و وب سایت و ... كاربرد دارد.
کلمات کلیدی:

بانک اطلاعاتی

پایگاه داده‌ Access

زبان برنامه نویسی Visual Basic

مقدمه
از این نرم‌افزارهای می‌توان به ORACLE ، ACCESS , MS SQL MS SQL ,SERVER اشاره نمود.ACCESS یك نرم افزار بانك اطلاعاتی قوی و آسان است كه بسیاری از كاربران بانك اطلاعاتی تمایل زیادی به استفاده از آن نشان می‌دهند. در این پروژه درسی نیز از این نرم افزار خوب و سودمند بهره گرفته شده است.
زبان برنامه نویسی BASIC نیز به دلیل راحتی و آموزش سریع و آسان از گذشته دور مورد استقبال بسیاری از كاربران و برنامه نویسان بوده است. زبان VISUAL BASIC نسخة تحت ویندوز زبان Basic است كه البته بسیار قوی‌تر و پیشرفته‌تر از نسخة تحت DOS آن عمل می‌كند و بسیاری از برنامه‌های پیشرفته و سطح بالا و پیچید ه مورد نیاز شركت‌های بزرگ به ویژه برنامه‌های چند رسانه‌ای (Multi Media) با استفاده ازآن نوشته می‌شود.
من نیز در این پروژه درسی از این زبان قوی كه دارای قابلیت ارتباط با بانك اطلاعاتی به نحو مطلوبی است، بهره گرفته‌ام. اصل و پایه پروژه من نحوة ارتباط با پایگاه داده‌ها، در یك زبان سطح بالا است كه شامل باز كردن بانك اطلاعاتی،دیدن اطلاعات موجود در بانك اطلاعاتی، ویرایش یا حذف داده‌های بانك اطلاعاتی، ذخیره داده‌های جدید در بانك اطلاعاتی و لیست كردن داده‌های بانك اطلاعاتی طبق خواسته و نظر كاربر می‌باشد. بانك اطلاعاتی برنامه من مربوط به یك فروشگاه نوت بوك می‌باشد. در این فروشگاه علاوه بر خود نوت بوك، كیف نوت بوك، لوازم جانبی نوت بوك یا PC، اجزاء اصلی داخل نوت بوك یا PC و نیز خود PC عرضه می‌شود. برنامه VB در این پروژه طبق Query های خاصی كه در ارتباطش با بانك اطلاعاتی ACCESS درخواست می‌كند، لیست‌های متفاوتی از اطلاعات آن را به نمایش در می‌آورد.
فهرست مطالب
پیشگفتار 1
مقدمات Visual Basic 3
مقدمات بانك اطلاعاتی Access 26
توصیف پروژه
الف ) توصیف پایگاه داده‌ها 62
ب ) توصیف فرم‌های برنامه 76
ضمائم
ضمیمه 1- كد فرم Accessories
ضمیمه 2- کد فرم Bag
ضمیمه 3- کد فرم Component
ضمیمه 4- کد فرم Notebook
ضمیمه 5- کد فرم Start(AAA)
فهرست منابع 103

حسین بازدید : 165 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
In2O3Sn که اكسید ایندیم قلع (ITO) نامیده می شود، یک نیمه هادی دژنره نوع n است این ماده که یکی از معروفترین اکسیدهای رسانای شفاف (TCO) است دارای گپ پهن و باند ممنوعه اپتیکی مستقیم است
دسته بندی مواد و متالوژی
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107
پایان نامه  مهندسی مواد و متالوژی با عنوان اكسید ایندیم قلع

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی مواد و متالوژی

اكسید ایندیم قلع (ITO)

پیشگفتار:
ایندیم
ایندیم ، عنصر شیمیایی است که با نشان In و عدد اتمی 49 در جدول تناوبی وجود دارد. این فلز حقیقی کمیاب که نرم و چکش‌خوار بوده و به‌راحتی ذوب می‌شود، از نظر شیمیایی مانند آلومینیوم و گالیم است، اما از نظر ظاهری بیشتر شبیه روی می‌باشد (همچنین سنگ معدن روی منبع اولیه ایندیم است). در حال حاضر ، عمده کاربرد آن در ساخت لایه‌های نازکی است که از آنها بعنوان لایه‌های روغن‌کاری شده استفاده می‌شود. (در جنگ جهانی دوم بعنوان پوشش چرخ دنده هواپیماهایی که در ارتفاع بالا پرواز می‌کردند، کاربرد زیادی داشت).
قلع
قلع ( انگلوساکسون tin و لاتین stannum) عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با نشان Sn وعدد اتمی 50 وجود دارد.این فلز ضعیف چکش خوار و نقره ای که به آسانی در آزمایش‌های مربوط به هوا اکسیده نمی شود و در برابر فرسایش مقاوم است ، در بسیاری از آلیاژها وجود داشته و بعنوان پوشش مواد دیگر جهت جلوگیری از فرسایش آنها بکار می رود.قلع را عمدتا" از ماده معدنی کاسی تریت که در آن بصورت اکسید وجود دارد ، بدست می آورند. قلع فلزی است چکش خوار ، قابل انعطاف، شدیدا" بلورین وسفید نقره ای که ساختار بلوری آن هنگام خم شدن قطعه ای از قلع صدای خاصی ایجاد می کند( علت آن شکست بلورها است).این فلز دربرابر فرسایش ناشی از آب تقطیر شده دریا و آب لوله کشی مقاومت می کند اما بوسیله اسیدهای قوی و موادقلیایی و نمکهای اسیدی مورد حمله قرار می گیرد. هنگامیکه اکسیژن بصورت محلول است قلع بعنوان کاتالیزور عمل کرده و واکنشهای شیمیایی را تسریع می کند.
درصورتیکه آنرا درحضور آزمایش‌های مربوط به هوا حرارت دهند Sn2 حاصل می شود. Sn2 اسید ضعیفی بوده و با اکسیدهای بازی تولید نمکهای قلع می کند.قلع را می توان به مقدار زیادی جلا داد و بعنوان پوشش سایر مواد جهت ممانعت از فرسودگی یا واکنشهای شیمیایی دیگرمورد استفاده قرار می گیرد.این فلز مستقیما" با کلر و اکسیژن ترکیب می شود و و جایگزین هیدروژن اسیدهای رقیق می گردد.قلع در دماهای معمولی انعطاف پذیر است اما در صورتیکه گرم شود شکننده می شود.
اكسید ایندیم قلع (ITO)
In2O3:Sn که اكسید ایندیم قلع (ITO) نامیده می شود، یک نیمه هادی دژنره نوع n است. این ماده که یکی از معروفترین اکسیدهای رسانای شفاف (TCO) است دارای گپ پهن و باند ممنوعه اپتیکی مستقیم است.اصلی ترین ویژگی ITO، رسانایی آن در عین شفافیت آن است. ITO نور مرئی را از خود عبور می دهد اما در مقابل نور مادون قرمز از خود خاصیت بازتابی نشان می دهد. همین ویژگی است که ITO را به عنوان یک اکسید رسانای شفاف برای کاربرهای گوناگون الکترونیکی مناسب می سازد.
کلمات کلیدی:

قلع

اکسید ایندیم

نیمه هادی دژنره

اکسید رسانای شفاف

اكسید ایندیم قلع

فصل اول

1-1- معرفی ITO و ویژگی های آن

1-1-1- خواص عمومی و ساختار فیزیکی
1-1-2- خواص الکتریکی
1-1-3- تحرک حامل های آزاد؛ مکانیزم پراکندگی
1-1-4- ویژگی های اپتیکی
1-1-5- ثابتهای اپتیکی
1-1-6- ساختار باند

1-2- روشهای لایه نشانی ITO

1-2-1- تبخیر حرارتی
1-2-2- لایه گذاری به روش بخار شیمیایی
1-2-3- افشانه گرما کافت (Spry pyrolysis)
1-2-4- چاپ صفحه ای (screen printing)
1-2-5- لایه گذاری توسط باریکه الکترونی (e – beam)
1-2-6- لایه گذاری به روش بخار شیمیایی

1-3- تماس نیمه هادی ITO

1-3-1- تحلیل دیاگرام باند انرژی تماس MS
فصل دوم

2-1 عملیات قبل از لایه نشانی

2-1-1- استفاده از محلول (RCA)
2-1-2- استفاده از حمام اولتراسونیک
2-1-3- گرما دهی به زیر لایه
2-2 عملیات لایه نشانی
2-2-1- کندوپاش
2-2-2- اساس مکانیزم کندوپاش
2-2-3- dc کندوپاش
2-2-4- rf کندوپاش
2-2-5- مگنترون کندوپاش
2-2-6- کندوپاش واکنشی

2-2-7- مزیت های فرایند کندوپاش

2-2-8- سیستم لایه نشانی مورد استفاده در این پروژه

2-2-9- تاثیر فاصله بین هدف و زیرلایه بر خواص فیلم ITO

2-2-10- تاثیر فشار جزئی اکسیژن روی ویژگی های فیلم ITO

- عملیات پس از لایه نشانی
- فرایند پس گرمایش
فصل سوم

3-1- الگودهی به نمونه ها

3-1-1- طراحی و ساخت الگو
3-1-2- انواع فتورزیست
3-1-3- روش Lift-off
3-1-4- روش زدایش (etching)
3-1-4-1- زدایش خشک
3-1-4-2- زدایش تر
3-2- ضخامت سنجی
3-3- اندازه گیری مقاومت تماس
3-4- اندازه گیری مقاومت ورقه ای
3-4-1- پروب چهار نقطه ای

3-5- روش های کریستالوگرافی

3-5-1- بررسی با کمک میکروسکوپ نوری
3-5-2- بررسی با میکروسکوپ الکترونی
3-5-3- میکروسکوپ اسکن کننده الکترونی (SEM) و تحلیل تفکیک کننده اشعه ایکس (EDX)
3-5-4- میکروسکوپ انتقال دهنده الکترون (TEM)
3-5-6- شناسایی بر اساس تفرق اشعه ایکس (XRD)
3-5-7- RBS
3-5-8- بررسی با کمک میکروسکوپ نیرو اتمی (AFM)
3-6- طیف سنجی فروسرخ
3-6-1- فرایند جذب فروسرخ
3-6-2- موارد کاربرد طیف فروسرخ
3-6-3- حرکات ارتعاشی
3-6-4- دستگاه طیف سنج فروسرخ
ش

حسین بازدید : 100 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
امنیت ، مبحثی كاملا پیچیده ولی با اصولی ساده است در بسیاری از مواقع همین سادگی اصول هستند كه ما را دچار گمراهی می كنند و دور نمای فعالیت های ما را از لحاظ سهولت و اطمینان در سایه ای از ابهام فرو می برند
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
امنیت شبكه و رمزگذاری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه مهندسی کامپیوتر

امنیت شبكه و رمزگذاری

امنیت شبکه چیست؟

بیایید Alice و Bob را به عنوان دو نفری که می خواهند به طور امن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، معرفی کنیم. این یک متن در مورد شبکه است. باید مشخص کنیم که Alice و Bob ممکن است که دو روتر (router) باشند که می خواهند جداول مسیر یابی خود را به طور امن تعویض کنند، دو Host که می خواهند یک ارتباط انتقال امن را شروع کنند دو کاربر email که می خواهند emailهای امن به هم منتقل کنند تمام این حالات بعدا در این قسمت گفته خواهد شد. Alice و Bob دو شخصیت ثابت و مشهور در ارتباط امن هستند. شاید به علت اینکه اسم های آنها سرگرم کننده تر از یک نوع موجود به اسم A است که می خواهد یک ارتباط امن با یک نوع موجود به اسم B برقرار کند. تبادل عشق ممنوع، ارتباطات زمان جنگ و معاملات تجاری نیازهای عمومی مردم شهری هستند برای ارتباطات امن. اولی را به دومی ترجیح می دهیم و خوشحالیم که Alice و Bob را به عنوان فرستنده و گیرنده استفاده کرده ایم و آنها را در اولین سناریو استفاده می کنیم.
کلمات کلیدی:

رمزگذاری

ارتباط امن

امنیت شبكه

اصول رمزگذاری در شبکه

ارتباط امن
ما گفتیم که Alice و Bob می خواهند به صورت امن ارتباط برقرار کنند ولی این دقیقاً به چه معناست؟ مطمئنا Alice می خواهد فقط Bob بتواند پیغامی را که برای او فرستاده است را بفهمد و با وجود این که آنها از طریق یک رسانه ناامن ارتباط برقرار می کنند جایی که یک مزاحم (Trudy یک مزاحم) ممکن است ارتباط را در هر چیزی که از A به B منتقل می شود قطع کند، بخواند یا کاری انجام دهد. Bob هم می خواهد مطمئن باشد که پیغامی که دریافت می کند واقعا توسط Alice است. همچنین Alice و Bob می خواهند مطمئن شوند که محتوای پیغام Alice در انتقال داده تغییر داده نشده است. با این ملاحظات ما می توانیم خصوصیات مطلوب داده شده از یک ارتباط امن را مشخص کنیم:
سری بودن: فقط فرستنده و گیرنده باید بتوانند محتوای پیغام فرستاده شده را بفهمند. برای این که کسانی که استراق سمع می کنند ممکن است جلوی پیغام را بگیرند. این واقعا احتیاج به این دارد که پیغام به صورتی رمزگذاری شود (اطلاعاتش تغییر ظاهر بدهند، پنهان شوند) بنابراین پیغام نمی تواند رمز گشایی شود (فهمیده شود) توسط یک مزاحم. این جنبه از امنیت ممکن است پر از رایج ترین مفهوم عبارت ارتباط امن باشد. دقت کندی که این نه تنها یک تعریف محدود از ارتباط امن است (ما جنبه های اضافی از ارتباط امن را در پایین لیست کرده ایم) بلکه یک تعریف تقرببا محدود از سری بودن است. برای مثال Alice ممکن است تنها چیزی که می خواهد این است که با Bob ارتباطی برقرار کند که محرمانه باشد! ما تکنیک های رمزگذاری را برای رمزگذاری و رمزگشایی داده ها در بخش (2) خواهیم خواند
فهرست مطالب
1. امنیت شبکه 1
1.1 ارتباط امن 2
- سری بودن 2
- تصدیق، استناد 3
- درستی و بی عیبی پیغام 4
1.2 مراعات امنیت شبکه در اینترنت6

2. اصول رمزگذاری 12

2.1 رمزگذاری کلید متقارن 15
- استاندارد رمزگذاری 22
2.2 رمزگذاری کلید عمومی 26
3. سندیت: شما کی هستید؟ 39
3.1 پروتوکل شناسایی ap 1.0 41
3.2 پروتوکل شناسایی ap2.0 41
3.3 پروتوکل شناسایی ap 3.0 44
3.4 پروتوکل شناسایی ap 3.1 46
3.5 پروتوکل شناسایی ap 4.0 47
3.6 پروتوکل شناسایی ap 5.0 50
4. بی عیبی 56
4.1 ساختن امضای دیجیتالی 58
4.2 خلاصه پیغام 60
4.3 الگوریتم های توابع hash 63
5. نتیجه گیری 65
6. منابع 67
ش

حسین بازدید : 172 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
اهمیت ریسک منجر به افزایش اهمیت مدیریت ریسک برای بنگاه های مالی شده است به علاوه، تجربه های تلخ بعضی کشورها مانند کشورهای آسیای جنوب شرقی یا حتی کشورهای غربی منجر به توجه بیشتر مدیران و قانون گذاران به این مقوله شده است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 308 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
ارزیابی مدیریت ریسک و شیوه مدیریت آن در صنعت بانكداری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

ارزیابی مدیریت ریسک و شیوه مدیریت آن در صنعت بانكداری

(مطالعه موردی:بانک ملی)
چکیده
مؤسسات مالی نقش و اهمیت زیادی در ساختار اقتصادی هر کشوری دارند. این مؤسسات به مثابه قلب تپنده اقتصاد در دو بازار سرمایه و پول فعالیت دارند وباعث جریان پول ونقدینگی درجامعه می شوند بازارپول، بازاراوراق بهادار کوتاه مدت(باسررسید بیشترازیک سال)است. بازارسرمایه رابه دوشکل بازار اولیه وثانویه درنظرمی گیرند. بازار اولیه بازاری است که، در آن اوراق بهادار منتشر شده توسط شرکتها برای اولین بار عرضه می شود و فرآیند تامین مالی در این بازار انجام می گیرد. بازار ثانویه بازار نقل و انتقالات دست دوم اوراقی است که قبلا منتشر شده است. مؤسسات مالی به مثابه عاملی برای انتقال سرمایه(یکی از نهاد های مهم تولید)از خانوارهابه بنگاه های اقتصادی، موظف هستند به نمایندگی از خانوارها برعملکرد بنگاه های تولیدی نظارت داشته باشند.
مسئولیت این نظارت، خود را در تعهد این بنگاه ها به خانوارها در انواع ابزارهای مالی و پولی مانند ارز، اوراق قرضه، گواهی سپرده و.... نشان می دهد. بانک ها نیزبه عنوان مهمترین مؤسسات مطرح در بازار پول(به عنوان عامل)وسرمایه(به عنوان مشتری)وظایفی را بر عهده دارند.یکی از این وظایف، مدیریت ریسک توسط مؤسسات پولی و مالی است[7].
باوجودبه کارگیری فن آوری های نوین(مدیریت اعتباری درکشورهای جهان ازجمله مدیریت ریسک اعتباری ، رتبه بندی اعتباری ، امتیازدهی اعتباری و...روش های اعتبارسنجی نظیرروشcs5 ،lapp و.. باوجودحجم روزافزون مطالبات معوق ومشکوک الوصول درنهادهای اعتباری)بانک ها، مؤسسات مالی اعتباری، شرکتهای لیزینگ و...) متأسفانه تخصیص اعتبار به متقاضیان تسهیلات، کماکان به روش سنتی سلیقه ای وبدون سنجش تعیین می شود.
مدیریت ریسک فرآیندی است که درآن مدیران به شناسایی اندازه گیری، تصمیم گیری ونظارت برانواع ریسک مطرح برای بنگاه می پردازند .تمام مؤسسات انتفاعی وغیر انتفاعی به نوعی باریسک روبه روهستند. درهرجابرای یک انتخاب، گزینه های گوناگون بانتایج گوناگون درکنار آثار متنوع این تصمیمات وجود دارد. به خصوص اگردست کم یکی از نتایج اثرات نامطلوبی داشته باشد، به این ترتیب از کارگاه های کوچک تاصنایع بزرگ همه به نوعی باریسک روبه روهستند [4].اماریسک برای بنگاه های مالی از مفهوم مهمتری برخورداراست. فرآیندهای اصلی بسیاری از بنگاه های مالی مانند مؤسسات بیمه وصندوق های بازنشستگی برمحور کنترل ریسک استواراست. و البته بانک ملی نیز مستثنی نمی باشد. این مفهوم به قدری مهم است که دربسیاری ازموارد باعث دخالتهای مستقیم قانونی ازسوی قانونگذاران برای کنترل اینگونه مؤسسات می شود. نمونه بارز آن ابزارتعیین حداقل میزان سپرده قانونی بانکها از سوی بانک مرکزی وحداقل کفایت سرمایه ازسوی کمیته بال است.
کلمات کلیدی:

بانک ملی

مدیریت ریسک

ریسك عملیاتی

صنعت بانكداری

مقدمه
اهمیت ریسک منجر به افزایش اهمیت مدیریت ریسک برای بنگاه های مالی شده است. به علاوه، تجربه های تلخ بعضی کشورها مانند کشورهای آسیای جنوب شرقی یا حتی کشورهای غربی منجر به توجه بیشتر مدیران و قانون گذاران به این مقوله شده است. بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در جهان مانند ظهور فن آوری اطلاعات یا ایجاد تغییرات سریع درمحیط شرکت ها،ریسک بنگاه های مالی را دوچندان کرده است. این عوامل منجربه اهمیت یافتن بیشتر مدیریت ریسک وجلب محققان به این حیطه شده است. انجام دادن شایسته هر یک از وظایف مدیریت ریسک نیازبه ابزارهای قوی وعلمی دارد. بانک ها با انواع مختلف ریسک رو به رو هستند که از میان آنها چهارنوع ریسک اعتباری،ریسک عملیاتی، ریسک بازار و ریسک نقدینگی بیشترین لطمه ها را برپیکر بانکها وارد می کند.با توجه به فعالیت اصلی و عملیاتی نهادهای پولی و اعتباری،ریسک اعتباری به دلیل محدودیت حجم عملیات و به ویژه حساسیت آن، مهم ترین ریسک به شمار می رود.
فهرست مطالب
چکیده ................................... 1
فصل اول: مقدمه
1-1 . مقدمه .......................... 9
1-2 . تاریخچه ...................... 9
1-3 . ضرورت و اهمیت پژوهش ............................................ 10
1-4 . معرفی فصل های آینده 10

فصل دوم: تعریف ریسک

2- 1. مقدمه ......................... 12

2-2. ریسک به طور دقیق چیست؟ ..........................................12

2-3. انواع ریسک .................13

2-3-1. ریسک بازار ............13
2-3-2. ریسک قانونی ...........13
2-3-3. ریسک کفایت سرمایه ..................................................13
2-3-4. ریسک نرخ بازده ......14
2-3-5. ریسک نقدبنگی .......14
2-3-6. ریسک پول یا نرخ ارز ................................................14
2-3-7. ریسک عملیاتی .........15

2-4. موقعیتهای همراه با ریسک ...............................................16

2-5. مدیریت ریسک در سیستم بانکی ..............................16

2-6. اصول اساسی مدیریت ریسک.....................................18

.2-7. تغییر مشخصات بانکداری سنتی ..............................19
2-8. استقرار مدیریت ریسک در بانکها .............................20

2-9. ریسکهای اثرگذار در بانکها ......................................21

2-10. دلایل اصلی در ریسک عملیاتی بانکداری الکترونیک ................................................21
2-10-1. فرآیندهای داخلی ...............................................21
2-10-2. افراد .................21
2-10-3. سیستمها ..........22
2-10-4. رویدادهای خارجی ............................................22
2-11. گامهای مرتبط باریسک .........................................22

فصل سوم : تحلیل ریسک

3-1. مقدمه .....................24

3-2. تحلیل ومدیریت ریسک چیست؟ .............................24

3-3. نظریه پیتر دراکر ...26
3-4. استراتژی های مدیریت ریسک ...............................26
3-4-1. انتقال ریسک ....26
3-4-2. اجتناب .............27
3-4-3. کاهش یاتسکین 27
3-4-4-. پذیرش ...........27
3-5. برآورد ریسک .....28
3-5-1. فعالیتهای برآورد ریسک ....................................28
3-5-2. ارزیابی میزان اثر ................................................29

فصل چهارم: گامهای اجرایی پروژه

4-1. مقدمه .................31
4-2. اجزای اصلی مدیریت ریسک.................................31

4-3. مطالعه ادبیات مدیریت ریسک ..............................32

4-4. شناخت ساختار فعلی بانک وبرنامه های راهبردی توسعه .....................................32
4-5. تدوین برنامه راهبردی مدیریت ریسک بانکها .....32
4-6. طراحی فرایند مشارکت مدیران درتدوین سند ......33
4-7. برگزاری جلسات هم فکری ...............................34
4-8. .محیطی برای مقایسه وضع موجود با مطلوب........34
4-9. تدوین راهبردها وبرنامه های کلی ........................34

4-10. مدیریت ریسک نامحسوس..................................34

4-10-1. تدوین دستورالعمل اجرایی برنامه ها ............35
4-10-2. تعریف پروژه های زیر مجموعه هر برنامه .....35

4-11.جلوگیری انواع کلاهبرداریها در دستگاه خودپرداز و کارت خوان واینترنت............36

4-11-1. فیشینگ .......36
4-11-2. اسکیمینگ وفراد ............................................37
4-11-3. shulder surfing .....................................37
فصل5 : نتیجه گیری وپیشنهادات
5-1. مقدمه ................41
5-2. احراز هویت تك عاملی و چند عاملی ................42
5-2-1. کلمه شناسایی شخصی ....................................42
5-2-2. گواهی دیجیتالی ...............................................42
5-2-3. کلمه شناسایی .................................................42
5-2-4. ورودیهای usb ...............................................43
5-2-5. استفاده ازtoken .............................................43
5-2-6. مشخصه های بیومتریک ..................................43
5-3. پیشنهادات ......44
5-4. گزارش نهایی ...46
5-5. اهداف بانک ملی درمدیریت ریسک ...................46
منابع ........................49
فهرست اشکال

شکل 1-2. تقسیم بندی ریسکها در خدمات بانک ....................16

شکل 2-2. اصول مدیریت ریسک در سازمان ...........................19
شکل3-1. تحلیل ریسک ........25

شکل4-1. اجزای اصلی مدیریت ریسک .................................31

شکل4-2. ارزش معامله با استفاده از کانالهای ارتباطی دریک نمونه بانک اروپایی .....................39
حسین بازدید : 105 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
معرفی محیط حقوقی فناوری اطلاعات و تبیین موضوعات و عناوین مطرح در آن ، در دو بخش حقوق خصوصی و حقوق عمومی پیگرفته میشود و حتیالمقدور سعی خواهد شد فقط به موضوعاتی كه به نظر میرسد در فضای مجازی دستخوش تغییر و تحول قرار گیرند پرداخته شود
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود مقاله رشته حقوق

حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات

مقدمه
امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات كه موجب كوچك شدن جهان عینی و بزرگتر شدن جهان ذهنی میگردد در حال تكوین و شكلدهی ساختار نوینی از روابط اجتماعی افراد است . ظهور و گسترش اینترنت و شبكه جهانی اطلاعرسانی ، تغییرات چشمگیری در زندگی انسان امروز ، رفتارها و تعاملات وی ایجاد كرده كه البته پویایی جامعه را نیز به همراه داشته است . این تغییرات كه به سرعت انجام شده و هماكنون با شتاب بیشتری در حال جریان است ، علوم اجتماعی را نیز تا حد زیادی متحول ساخته و از همینرو بیشتر رشته های علوم اجتماعی به فراخور حال خود با فناوری اطلاعات و ارتباطات همگام شدهاند.
بدیهی است كه این فناوری نیز مانند هر علم دیگری نظاممند و قانونمند بوده و از قوانین خاص خود بهره میگیرد اما حقوق علمی نیست كه خیلی سریع تحت تاثیر تغییرات ناشی از تكنولوژی قرار گرفته و همگام با آنها متحول شود . زیرا ثبات و دوام از جمله خصوصیات نهادهای حقوقی و قوانین موضوعه است . ولی هنگامی كه دولتها به دنبال كنترل و یافتن راهحلهایی برای مشكلات اجتماعی به وسیله قانون هستند ( راهحلهای قانونی ) ، حقوق هم با تغییرات اجتماعی ارتباط تنگاتنگی پیدا میكند و شاید به همین دلیل است كه همواره آهنگ تغییر ، تحول یا اصلاح مفاهیم و موضوعات حقوقی با تاخیر زمانی نسبت به میزان رشد تحولات اجتماعی ( مثل گسترش روزافزون فناوری اطلاعات ) صورت میگیرد . تحولاتی كه عمدتاً با ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات مبنا و اساس حقوق را دستخوش تغییر قرار میدهند ، مواردی هستند كه در حال ازبین بردن مرزهای اقلیمی و كاهش دخالت فیزیكی ( حضور الزامی فیزیكی ) انسان در روابط حقوقی او هستند . از آنجایی كه چنین تحولاتی با مبانی اصلی حقوقی در ارتباط هستند لذا حقوق هم ناگزیر از روزآمد شدن و همگام شدن با آهنگ تغییر و تحولات اجتماعی خواهد بود . چرا كه توجه به روابط اجتماعی ، نتایج بسیار مهمی برای نظام حقوقی هر جامعهای دارد .
فراگیر شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات به ظهور یك جامعه الكترونیكی خواهد انجامید كه تمام اركان آن لزوماً باید در این محیط مجازی حداقل از قابلیتهای پیشین خود برخوردار باشند . ۲ بالطبع حقوق نیز كه نقش تنظیم روابط افراد را برعهده دارد باید بتواند خود را با این محیط جدید وفق دهد و نقش خود را ایفاء كند . بنابراین محیط حقوقی فناوری اطلاعات از جمله مباحث مهمی است كه در جامعه الكترونیكی باید مورد توجه قرار گیرد . پیاده كردن و گنجاندن نظام حقوقی كلاسیك در فضای مجازی الكترونیكی موجب پیدایش و شكلگیری رشته نوپای حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات شده كه به تدریج در حال تثبیت در نظامهای حقوقی دنیاست . منظور از حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات ، مجموعه قواعد و مقرراتی است كه در محیط فناوری اطلاعات و ارتباطات به تنظیم و كنترل روابط اشخاص ( حقیقی و حقوقی ) میپردازد .
معرفی محیط حقوقی فناوری اطلاعات و تبیین موضوعات و عناوین مطرح در آن ، در دو بخش حقوق خصوصی و حقوق عمومی پیگرفته میشود و حتیالمقدور سعی خواهد شد فقط به موضوعاتی كه به نظر میرسد در فضای مجازی دستخوش تغییر و تحول قرار گیرند پرداخته شود . مطالعه دقیق و بررسی جزئی محیط حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات و شناسایی تمام مولفه های متاثر از فضای الكترونیكی احتیاج به زمان و مطالعات مبنایی مفصلتری دارد و از حوصله این مقاله خارج است .
کلمات کلیدی:

امضای الكترونیكی

حقوق فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات و ارتباطات

فهرست مطالب
حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات 1
مقدمه 1

بخش اول ـ حقوق فناوری اطلاعات : حقوق خصوصی 2

گفتار اول : تجارت الكترونیك 2

مبحث اول : انعقاد قراردادهای الكترونیكی الزام آور 3
۱ . امضای الكترونیكی 3
۲ . مرجع گواهی امضای الكترونیكی 4
۳ . مزایای استفاده از امضای الكترونیكی 4
ب ) زمان ومكان دریافت دادهها 5
ج ) تصدیق ارسال و وصول 5

مبحث دوم : شیوه پرداختهای الكترونیكی 6

مبحث سوم : حمایتهای قانونی در بستر مبادلات الكترونیكی 6
گفتار دوم : حقوق مالكیت معنوی 7

مبحث دوم : وضعیت حقوق مالكیتهای معنوی در محیط فناوری اطلاعات 8

مبحث دوم : شرایط تحقق مسوولیت مدنی در محیط فناوری اطلاعات 9

بخش دوم : حقوق فناوری اطلاعات : حقوق عمومی 10

گفتار اول : حقوق جزا 10
مبحث اول : حقوق جزای داخلی 11
مبحث دوم : حقوق جزای بینالملی 13

حسین بازدید : 119 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
کی از مهمترین موضوعاتی که سازمانها در شرایط رقابتی کنونی با آن سرو کار دارند،آگاهی از میزان رضایت مشتریان و نظرهای آنان در خصوص عملکرد سازمان ، محصولات و خدمات آن است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود مقاله رشته مدیریت بازرگانی

بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی

(مطالعه موردی شهر مشهد)
چکیده
یکی از مهمترین موضوعاتی که سازمانها در شرایط رقابتی کنونی با آن سرو کار دارند،آگاهی از میزان رضایت مشتریان و نظرهای آنان در خصوص عملکرد سازمان ، محصولات و خدمات آن است.این مسئله برای سازمانهای خدماتی که محصولی ناملموس به مشتریان خویش عرضه میکنند از اهمیت مضاعف برخوردار است.
هدف از انجام این پژوهش اندازه گیری میزان وعوامل موثربررضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی(مطالعه موردی شهر مشهد) می باشد.سنجش رضایت مشتریان بر اساس مولفه هایی همچون کیفیت خدمات بانکی ، خصوصیات فیزیکی شعب ، روابط انسانی ، تبلیغات و آموزش انجام شده است وبا استفاده از مدل کانو مورد آزمون قرار گرفته است. روش استفاده شده در این تحقیق ، روش توصیفی از نوع کاربردی است که به این منظور پرسشنامه ای تهیه و تنظیم شده و بین مشتریان توزیع گردیده است .در نهایت به تحلیل اطلاعات به دست آمده پرداخته بعد نتیجه گیری شده است.
کلمات کلیدی:

مشتری

رضایتمندی

مدل کانو

بانک کشاورزی

مقدمه :
صاحب نظران مدیریت، کسب رضایت مشتری را از مهمترین وظایف و اولویت های مدیریت شرکت ها بر شمرده و لزوم پایبندی همیشگی و پایدار مدیران عالی به جلب رضایت مشتریان را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده اند.یکی از الزامات مهم در پیشرفت سازمان ها و شرکت ها این است که مشتری و جلب نظر وی را سرلوحه اهداف و فعالیت های خود قرار دهند.شناخت کامل مشتری ، مقدم شمردن وی و ارائه خدمات کیفی از جمله عوامل تضمین موفقیت در بازار کسب وکار امروز هستند.تعبیری که امروزه از مشتری می شود با آنچه در گذشته رواج داشته کاملا متفاوت است.بدین معنی که مشتری دیگر خریدار صرف کالا یا خدمت نیست، بلکه یک عضوفعال و تاثیر گذار در کلیه فعالیت های تجاری به شمار می رود.
بنابراین داشتن استراتژیهای نوین، توجه به نکات مهم در برقراری ، حفظ و گسترش روابط با مشتری و تلاش برای جلب رضایت وی در کلیه مراحل ، کارایی و اثر بخشی یک سازمان را در تحقق اهداف مشتری محور افزایش می دهد ودر بلند مدت پایگاهی از مشتریان وفادار را به ارمغان خواهد آورد.واژه مشتری و رضایت مشتری در سازمانهای خدماتی ، خصوصا بانک ها به دلیل وابستگی کامل به مشتریان برای بقاء، اهمیتی دو چندان می یابد.ارائه محصولات مختلف از سوی بانک ها (خدمات بانکی)، به منظور حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید و در نهایت کسب سهم بیشتری از بازاررقابت بانکی، بیانگر این اهمیت است.بنابراین آگاهی ار تصویر ذهنی سازمان نزد مشتریان به منظور شناخت نقاط قوت و ضعف و ارتقاءسطح عملکرد از اولویت های مهم همه سازمان ها به خصوص بانک ها می باشند.(حسنی، 1387)

حسین بازدید : 159 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)
حریم شخصی به عنوان اصل اساسی انسانیت و یکی از حقوق بنیادین و نیاز ضروری و مهم هر انسان است و رعایت آن به ویژه در سازمان های مراقبت بهداشتی الزامی شناخته شده است
دسته بندی پزشکی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
بررسی میزان رعایت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بررسی میزان رعایت"حریم بیماران" توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایت مندی بیماران در بخش اورژانس بیمارستان منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران 1386

چكیده:
حریم شخصی به عنوان اصل اساسی انسانیت و یکی از حقوق بنیادین و نیاز ضروری و مهم هر انسان است و رعایت آن به ویژه در سازمان های مراقبت بهداشتی الزامی شناخته شده است. رعایت حریم و رضایت مندی بیماران از شاخص های کیفیت مراقبت به شمار می روند و یکی از اهداف اصلی نظام خدمات سلامتی است. .هدف از این مطالعه تعیین میزان رعایت حریم بیماران توسط تیم درمان و ارتباط آن با رضایت مندی آنان در بخش اورژانس است.مواد و روش: این پژوهش یک مطالعه توصیفی، از نوع همبستگی است كه360 بیمار بستری در بخش اورژانس بیمارستان منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران1386به صورت در دسترس مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات جمع آوری شده به وسیله پرسشنامه با استفاده از نرم افزارspss و آمار توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج نشان داد حدود نیمی از بیماران رعایت حریم خود را در سطح ضعیف تا متوسط و 4/49 درصد از آنها رعایت حریم خود را در سطح نسبتا خوب و خوب بیان كردند، هم‌چنینهم‌چنین رعایت حریم یك سوم بیماران در ابعاد فیزیكی(1/36%) و روانی- اجتماعی(9/31%) در سطح متوسط و حریم اطلاعاتی (6/30%) در سطح نسبتا خوب بود. 4/76 درصد از بیماران میزان رضایت از حریم خود را در سطح پایین و متوسط بیان كردند.رضایتمندیهمچنین با این حال رضایتمندیرضایت‌مندی نیمی از بیماران از رعایت حریم فیزیكی(50%) و روانی- اجتماعی(8/50%) در سطح پایین بود و در حریم اطلاعاتی میزان رضایت‌مندی درصد بیشتری (6/58%) در سطح پایین بود. ضریب همبستگی اسپیرمن ارتباط مستقیم و معنی ‌‌داری را بین رعایت حریم و رضایتمندیرضایت مندی بیماران در ابعاد گوناگون نشان داد. برخی از متغیرهای دموگرافیك ارتباط معنی داری با رعایت حریم و رضایتمندیرضایت مندی بیماران داشتند.
نتیجه گیری: با توجه به اینكه هنوز رعایت حریم و رضایتمندیرضایت مندی اكثریت بیماران در واحد مربوطه در سطح مطلوبی قرار ندارد، لذا توجه خاص متخصصان بالین و آموزش و نیز انجام اقداماتی جهت رعایت مناسب حریم و رضایتمندیرضایت مندی بیماران امری ضروری است.
واژه های کلیدی:

حریم بیمار

رضایت مندی

تیم درمان

بخش اورژانس

مقدمه:
حریم شخصی به عنوان اصل اساسی انسانیت و یکی از حقوق بنیادین هر انسان و نیاز ضروری و مهمی است که به ویژه رعایت آن در سازمان های مراقبت بهداشتی و هنگام پرستاری الزامی شناخته شده است(3،2،1). از نظر روانشناسان نیز قلمرو و حریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوریکه نمی ‌‌توان چیز دیگری را جایگزین آن کرد(4). این مقوله با احترام به شان افراد مربوط می شود، از این رو به عنوان اساس و بنیاد پزشکی در نظر گرفته شده است و اهمیت روزافزونی می یابد. وضع قوانین در این زمینه حاکی از این امر است (5) .
در حقوق بیماران، حق حریم شخصی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است (6-45) ؛ با این حال اما هنوز مراقبت روانی در بسیاری از مراکز درمانی ضعیف است و به ویژه توجه اندکی به حس حریم خصوصی می شود( 2).
از حریم شخصی تعاریف متعددی شده است که به دلیل توجه به ابعاد گوناگون آن می باشد. چهار جنبه حریم شخصی شامل خلوت، همدلی، گمنامی و محافظت است(7). به طور گستردهكلی حریم بیمار به دو صورت حریم شخصی و حریم اطلاعاتی قابل تشخیص است(9،8) و به عقیده Leino-Kilpi و همکاران (2000) حریم بیمار دارای ابعاد گوناگون فیزیکی، روحی روانی، اجتماعی و اطلاعاتی است(10).رعایت حریم شخصی در ایجاد ارتباط موثر کادر درمان با بیمار(11) و حفظ آرامش بیمار(12) بسیار ضروری است. از طرفی پیامد های نقض حریم بیمار، قابل توجه و گاهس ناخوشایند است. پنهان نگه داشتن بخش هایی از تاریخچه بیماری، امتناع از معاینه فیزیکی(13) تعدیافزایش اضطراب ، استرس، برانگیخته شدن رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت آمیز(14) از جمله این پیامدها است.
امروزه با توجه به افزایش تکنولوژی و استفاده از کامپیوتر جهت ثبت بسیاری از اطلاعات بیماران، هم‌چنین افزایش تحقیقات در زمینه سلامت لزوم توجه بیشتر به حریم و رازداری را نسبت به گذشته می طلبد(15). نقض حریم بیماران نه تنها می تواند صدمات غیر قابل جبرانی را به بیماران وارد كند بلكه می تواند كل سیستم مراقبت سلامت را تحت تاثیر قرار دهد(16).با وجود اهمیت این مسئله، زمانی که شخص در بیمارستان پذیرش می شود، همیشه قادر به کنترل حریم شخصی خود نیست (17) از طرفی بخش اورژانس از جمله محل های پر سرو صدا، پر رفت و آمد، شلوغ و با بیماران متنوع و زیاد است(18) لذا رعایت مناسب حریم برای بیماران توسط تیم درمان توجه بیشتری را می طلبد.

حسین بازدید : 115 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
در این تحقیق هدف ما بررسی تاثیر تسهیلات پرداختی مطالبات سال‌های 1382 الی 1387 است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 39
فرمت فایل doc
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
بررسی تأثیر تسهیلات پرداختی بر مطالبات در بانک کشاورزی طی سالهای 1382-1387

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بررسی تأثیر تسهیلات پرداختی بر مطالبات در بانک کشاورزی طی سالهای 1382-1387

مقدمه
در گذشته دیرین برای تداوم حیات، نیاز هر فرد با تلاش فردی (شکار، تولید و...) تأمین می شد ولی با گذشت زمان هرگز با تولید شخصی قانع نبود و اگر در آن روز بشر نمی‌توانست با زور هر چه می‌خواهد به چنگ آورد ناگزیر حاضر می‌شد از راه معاوضه جنس با جنس (معاوضه مستقیم کالا با کالا) نیازهای عادی زندگی را فراهم کرده و از این راه امرار معاش نماید. در این گونه داد و ستد‌های اولیه (قرنها پیش از میلاد) معاوضه دو کالا با هم بدون تعیین ارزش و معیاری برای سنجش انجام می‌پذیرفت تا آنکه راه (مبادله غیر مستقیم کالا با کالا) را در پیش گرفت و همین انتخاب موجب پیدایش پول شد.
پس از ابداع پولبه ترتیب پول کاغذ ابداع شد. افزایش حجم پول‌ها و داد و ستد با آن نیاز به مراکزی احساس شد که این معادلات را سامان دهد و افراد سرمایه‌دار اموال خود را نزد بگذارند و مطالبات راه دور خود را به راحتی انجام دهند برای انجام کارهای تجاری خود از آنها پول (وام) دریافت کنند. اینگونه صرافان آغازگر بانکداری در جهان شدند در این تحقیق هدف ما بررسی تاثیر تسهیلات پرداختی مطالبات سال‌های 1382 الی 1387 است.
کلمات کلیدی:

مطالبات معوق

مشارکت مدنی

مشارکت حقوقی

تسهیلات پرداختی

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول:
کلیات تحقیق 2
فصل دوم:
ادبیات تحقیق 15
فصل سوم:
روش شناسی 38
فصل چهارم:
تحلیل داده‌های پژوهش یا تحقیق 39
فصل پنجم:
نتیجه گیری و پیشنهاد 42

حسین بازدید : 109 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
حول سازمانی در گروی منابع انسانی توانمند می باشد لذا بسیاری از مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانهای اداری ، آموزشی ، صنعتی و بازرگانی در ارتباط با كاهش عملكرد و كارایی كاركنان و سازمان ، همواره خود را با مشكلاتی مواجه می باشند
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 46
فرمت فایل doc
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76
پایان نامه رشته مدیریت با عنوان مدیریت منابع انسانی در سازمانها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت منابع انسانی در سازمانها

مقدمه
تحول سازمانی در گروی منابع انسانی توانمند می باشد لذا بسیاری از مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانهای اداری ، آموزشی ، صنعتی و بازرگانی در ارتباط با كاهش عملكرد و كارایی كاركنان و سازمان ، همواره خود را با مشكلاتی مواجه می باشند كه می توان به موارد زیر اشاره نمود :
- چگونه می توان عملكرد كاركنان و به تبع آن كارایی و اثربخشی سازمان را افزایش داد؟
- چگونه می توان به نیازهای انسانی كاركنان در راستای افزایش رضایت شغلی آنان پاسخ گفت ؟
- چگونه می توان ناسازگاری میان نیروی انسانی و كاری كه انجام می دهد كاهش داد؟
- راههای مقابله با مشكلات انسانی – كه در كاهش عملكرد آنان و سازمان موثرند – مانند غیبت كاری و ترك خدمت ، كیفیت ضعیف كار ، ناخشنودی و ... كدامند ؟
- آیا افزایش حقوق راه حل است ؟ یا آنكه باید به دنبال راههای دیگری چون تجدید سازمان تشكیلات ، ایجاد محیط مناسب كار ، بهبود مدیریت یا اساساً بهبود ماهیت مشاغل در راستای پاسخ به نیازهای كاركنان بود ؟
با توجه به اینكه زیرمجموعه های نظام مدیریت منابع انسانی در هر سازمان و موسسه به طور زنجیروار و نظام مند به یكدیگر مرتبط بوده و تعامل مستمر دارند لذا هر یك از فرآیندهای مربوط به شغل و شاغل باید به طور متناسب و متوازن در نظر گرفته شوند ، در غیر اینصورت حتی اگر نیروی انسانی جذب شده ، آموزش دیده ، مهارت یافته و خوب نگهداری شده بر اساس ویژگیهای شغلی و عوامل انسانی به كار گرفته نشوند ، تمام كوششهای مدیران منابع انسانی و سازمانها بیهوده بود و تمام دلسوزیها نقش بر آب خواهد شد .مشاغل سنگ زیربنای هر سازمان و پیوند دهنده سازمان و منابع انسانی آن هستند .
مشاغل باید نمایانگر منابع درآمدی كاركنان و ابزار پاسخگویی به سایر نیازهای انسانی آنان نیز باشند . برای اینكه سازمان و كاركنان به این منافع دست یابند باید مشاغل ، كیفیت زندگی كاری بالا را فراهم سازند . حصول كیفیت زندگی كاری بالا مستلزم آن است كه مشاغل به خوبی طراحی شوند . طراحی مجدد شغلی اثربخش كه هم بر كارایی و هم بر كیفیت زندگی كاری اثر می گذارد باید منطبق بر نیازهای عامل انسانی و ویژگیهای رفتاری باشد ، در این صورت نقش متخصصان و مدیران منابع انسانی – كه پیچیده تر و مهمتر از مدیریت مواد خام یا مدیریت مالی است – آن است كه تصمیم بگیرند چه ویژگیها ، نیازها و تفاوتهای رفتاری كاركنان بر عملكرد آنها و سازمان اثر می گذارند و بتوانند توازنی مطلوب بین عوامل شغلی و عوامل رفتاری منطبق بر نیازهای كاركنان برقرار سازند كه این امر می تواند سازمانها را پویا نماید .
کلمات کلیدی:

طراحی مجدد شغل

مدیریت منابع انسانی

عملكرد شغلی در سازمان

چالشهای فرهنگ سازمانی

فهرست مطالب
مدیریت منابع انسانی در سازمانها 1
مقدمه 2
طراحی مجدد شغل چیست 3
ویژگیهای رفتاری 7
نیازهای كاركنان 8

ارتباط متقابل ویژگیهای شغلی و رفتاری 12

عملكرد شغلی در سازمان 15
نقش آموزش در تحول نیروی انسانی و سازمان 17
تحول و منابع انسانی 20

چالشهای فرا روی مدیریت منابع انسانی و جهانی شدن 26

مدیریت و منابع انسانی در عصر جدید 30

چالشهای تكنولوژی پیشرفته منابع انسانی 32

چالشهای پیش روی ساختی و سازمانی 32
چالشهای فرهنگ سازمانی 34
توسعه راهبرد منابع انسانی 36
مراحل هفتگانه توسعه راهبرد منابع انسانی 37
شناسائی مسائل نیروی انسانی در سازمان 39
سیستمهای اطلاعات منابع انسانی 40
استراتژیهای مدیریت منابع انسانی 43
ظهور سیستمهای اطلاعات منابع انسانی 44
ایجاد سیستم اطلاعات منابع انسانی در سازمان 44
طیف استفاده از سیستم اطلاعات منابع انسانی 45

نقش واحد تكنولوژی اطلاعات در توسعه سیستم 46

گزینه های پیش روی اطلاعات منابع انسانی 46
ساخت سیستم اطلاعات منابع انسانی 47
وضعیت سیستم اطلاعاتی منابع انسانی 48
برنامه ریزی منابع سازمانی 49
چگونه منابع مدیریت می شوند 50
حسابداری منابع انسانی 50
نگرشی به مدیریت در ابعاد اداره انسانی 53

جایگاه مدیریت منابع انسانی و امور كاركنان در مدیریت 54

تعریف منابع انسانی و اداره كاركنان 55
فعالیتهای مدیریت منابع انسانی و اداره كاركنان 55
فعالیتهای وظیفه ای مدیریت منابع انسانی و اداره امور كاركنان 55

نقشهای مدیریت منابع انسانی و اداره امور كاركنان 58

سیر تحول مدیریت منابع انسانی 60
اداره انسانی از دیدگاه ادیان 61
اداره انسان در دوران كهن 61
روند تدریجی و تكاملی مدیریت امور كاركنان و اداره انسانی 61
مدیریت منابع انسانی و اداره امور كاركنان به عنوان یك حرفه 64
استخدام یا تدارك نیرو 65
اهداف سازمان و طراحی مشاغل 65
تاثیر اهداف بر ایجاد كار 66
طراحی مشاغل 67
هدفها و اهمیت طراحی مشاغل 67

عوامل موثر بر طراحی مشاغل 67

فنون طراحی مشاغل 68
نظریات طراحی شغلی 69
تعریف اهداف و اهمیت تجزیه و تحلیل مشاغل 70

كاربردهای تجزیه و تحلیل شغلی در رابطه با دیگر فعالیتهای منابع انسانی 71

هدایتگر تجزیه و تحلیل شغلی در سازمان 71
اقدامات اساسی جهت انجام فرآیند كار شكافی 72
تحلیل اطلاعات جمع آوری شده 73
شرایط احراز مشاغل یا شرایط احراز شخصی 75
منابع : 76

حسین بازدید : 89 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
ترمینال تنکابن شامل 3 طبقه می باشد که طبقه اول شامل تعاونی ها برای تهیه بلیت ، سوپرمارکت ، فست فود ، سالن انتظار ، طبقه دوم شامل بخش اداری ، رستوران و سالن غذا خوری ، استراحتگاه رانندگان و نماز خانه و وضو خانه برای برادران و خواهران ،طبقه سوم نیز شامل 10 سوییت و هتل آپارتمان می باشد
دسته بندی a معماری
بازدید ها 124
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8024 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پاورپوینت تجزیه و تحلیل پایانه مسافربری تنکابن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پاورپوینت تجزیه و تحلیل پایانه مسافربری تنکابن

معرفی مجموعه :
ترمینال تنکابن شامل 3 طبقه می باشد که طبقه اول شامل تعاونی ها برای تهیه بلیت ، سوپرمارکت ، فست فود ، سالن انتظار ، طبقه دوم شامل بخش اداری ، رستوران و سالن غذا خوری ، استراحتگاه رانندگان و نماز خانه و وضو خانه برای برادران و خواهران ،طبقه سوم نیز شامل 10 سوییت و هتل آپارتمان می باشد.
جانمایی در شهر : پایانه تنکابن دربیرون شهر و بین جاده کمر بندی و جاده کناره واقع شده است.دسترسی : از داخل شهر به ترمینال تاکسی وجود ندارد.
ورودی ها:مجاورت های ترمینال :مجاورت های این مجموعه خانه های مسکونی ، جاده کمربندی و زمین کشاورزی می باشد.رفت و آمد ماشین‌های سنگین ، آلودگی و سرو صدای زیاد موجب مزاحمت برای ساکنان مناطق مسکونی اطراف می‌شود.
ارتباط با ترافیک : به دلیل اینکه ترمینال خارج از شهر و کنار جاده کمربندی قرار دارد عبور و مرور اتوبوس ها و خودروهای سواری ایجاد ترافیک نمی کند.
کلمات کلیدی:

ترمینال تنکابن

طراحی پایانه مسافربری تنکابن

پاورپوینت شناخت ترمینال تنکابن

فهرست مطالب
معرفی مجموعه :
ورودی ها:
امکانات خارجی :
- انباری پایانه و موتور خانه
- آبخوری
- سرویس بهداشتی
- تاکسی تلفنی پایانه
انتظامات

سکوی پیاده شدن وسوار شدن مسافران ترمینال تنکابن

- پارکینگ اتوبوس
- پارکینگ سواری
انباری پایانه
سرویس بهداشتی
پلان سرویس بهداشتی
تاکسی تلفنی
انتظامات پایانه
کارواش
پارکینگ سواری های برون شهری
تابلوهای راهنما
امکانات داخل مجموعه :
سالن انتظار
رستوران و سالن غذا خوری
سوپر مارکت پایانه
فست فود
آرایشگاه

سیر کولاسیون فضاها ترمینال تنکابن

سیر کولاسیون طبقه اول
سیر کولاسیون طبقه دوم
سیر کولاسیون طبقه سوم

جانمایی فضاها داخلی پایانه مسافربری تنکابن

عدم تداخل حرکتی در سیر کولاسین استفاده کنندها

حسین بازدید : 118 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
aa
این تحقیق براساس مباحثی از کتابهای متالوژی جوش از انتشارات AWS ( انجمن جوشکاری امریکا) ، و کتاب Basic Metallurgy For NDT از انتشارات BINDT (انیستیتوی آزمایشات غیر مخرب انگلستان) تدوین گردیده و در تنظیم مطالب، حسب مورد از مراجع دیگری جهت بیان بهتر محتوا و مطالب استفاده گردیده است
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102
بررسی متالوژیك عیوب جوشكاری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه رشته مهندسی تكنولوژی جوش

بررسی متالوژیك عیوب جوشكاری

پیشگفتار
در میان روشهای مختلف اتصال فلزات، تکنولوژی جوشکاری بدلیل ویژگیهای خاص و تنوع و انعطاف پذیری فرایندهای آن، جایگاه ویژه ای را بخود اختصاص داده و اتصالاتی که توسط جوش ایجاد می شوند از نظر کیفی قابل مقایسه با سایر روشهای اتصال فلزات نمی باشد.اصولاً هیچ جوشی عاری از عیب نمی باشد، بعبارت دیگر جوش ایده آل وجود ندارد و یا حداقل در دنیای صنعت دستیابی به آن بطور عام اقتصادی نمی باشد، نارسایی هایی از قبیل ذرات بسیار ریز ناخالصی در هر جوشی وجود دارد که در متالوژی فیزیکی به آنها « گسستگی« (Disontinuity) در ساختار فلز می گویند.
در حقیقت گسستگی عبارتست از انحراف به هر میزان، ولو بسیار ناچیز، از خواص ایده آل فلز، ولی زمانیکه این گسستگی از حدی فراتر رفته و بصورت عاملی در جهت تضعیف خواص فلز در آید، دیگر قابل اغماض نبوده و به آن « عیب» (Defect) می گویند.تجربه نشان داده است منشاء بروز عیب می تواند در مقاطع مختلف تولید و ساخت یک قطعه بوجود آید، از چگونگی ذوب و ریخته گری تا شکل دادن فلز، طراحی اتصال، مناسب بودن روش جوشکاری و اجرای صحیح عملیات جوشکاری، همه و همه می توانند باعث و بانی بروز عیب در جوش گردند، لذا طبیعی است که برای بررسی تفصیلی و ریشه یابی علل بروز عیب بایستی کلیه عواملی که بنحوی در تولید و ساخت یک قطعه نقش دارند مورد بررسی قرار داد.
از آنجا که برخوردی چنین گسترده و موشکافانه از حوصله این مجموعه خارج است، در مجموعه به بررسی ریشه های متالوژیک انواع عیوب و تاثیر عیوب بر کیفیت و کارایی اتصال جوشکاری شده و همچنین عوامل متالوژیکی که در تولید جوش سالم می تواند تاثیر داشته باشد پرداخته شده است.در این مجموعه پس از مروری اجمالی بر جوشکاری ذوبی فولاد و ارتباط تکنولوژی جوش با علم متالوژی، جهت بررسی ، عیوب به چهار گروه تقسیم گشته اند:
  1. عیوبی که در لحظه شروع در جوش ایجاد می شوند.
  2. عیوبی که در حین جوشکاری ممکن است ایجاد گردند.
  3. عیوبی که پس از خاتمه عملیات می توانند بوجود آیند.
  4. ترکها
این تحقیق براساس مباحثی از کتابهای متالوژی جوش از انتشارات AWS ( انجمن جوشکاری امریکا) ، و کتاب Basic Metallurgy For N.D.T از انتشارات B.I.N.D.T (انیستیتوی آزمایشات غیر مخرب انگلستان) تدوین گردیده و در تنظیم مطالب، حسب مورد از مراجع دیگری جهت بیان بهتر محتوا و مطالب استفاده گردیده است.
کلمات کلیدی:

متالوژی جوش

تكنولوژی جوش

عیوب جوشكاری

فهرست مطالب
بررسی متالوژیك عیوب جوشكاری 1
پیشگفتار 2

فصل اول:متالوژی و جوشکاری 4

فصل دوم: جوشکاری ذوبی فولاد 8

1- تنش های مانده در کار 8

2- بررسی متالوگرافی مقطع جوش 9

3- سخت شدن فلز در منطقه جوش 11
4- حضور هیدروژن و عواقب آن 13
5- ترک 15

فصل سوم:عیوبی که در آغاز کار در جوش ایجاد می شوند 17

1- سوختگی ناشی از برخورد نوک الکترود به کار – (Arc Strike) 17

3- تخلخل در نقطه شروع 18
4- ترک گرمایی (Thermal Crack) 20
5- نفوذ ناقص و ذوب ناقص (Inadequate penerration & Incomplet Fusion) 20
6- امتزاج (Dilution) 21
7- جذب گازها 23
1-7 اکسیژن و نیتروژن 24
2-7 هیدروژن 27
8- جذب آلودگی در جوش 33

فصل چهارم:معایبی که در حین جوشکاری بوجود می آیند 40

1- پاشیدن قطرات مذاب (پاشیدگی) (Spattering) 41
2-وزش یا انحراف قوس ( Arc Blow ) 42
3- ناخالصیهای غیر فلزی یا سرباره ای 42

4- جذب ذرات اکسیدی در جوشکاری جرقه ای (Flash Welding) 46

5- سوختگی (Burning) 47
6- خوردگی کناره جوش (Under Cut) 48

فصل پنجم:عیوبی که در زمان سرد شدن در جوش بوجود می آید 51

1- جدایش (Segregation) 51
2- انقباض ناشی از انجماد 53
3- حفره و تخلخل (Blow hole and Porousity) 54

فصل ششم:ترک 60

1- بروز ترک گرم وماهیت آن 61
1-1 ترک گرم در جوش در حال انجماد 61
2-1 ترک در چاله جوش (Crater Crack) 64
3-1 ترک گرم در منطقه مجاور جوش 65
4-1 ترک گرم ناشی از حضور ترکیبات زودگداز 67
5-1 ترک گرم بواسطه جذب سرباره 70
6-1 سایر عوامل بروز ترک گرم 71

2- پیدایش ترک سرد و ماهیت آن 72

1-2 تاثیر سخت شدن در منطقه مجاور جوش 74

2-2 تاثیر تنش های باقیمانده و و اکنشی 80

3-2 بروز ترک در شیارها 80
4-2 تاثیر هیدروژن 82
1-4-2 جذب، نفوذ و متصاعد شدن هیدروژن 85

2-4-2 مکانیزم شکنندگی ناشی از هیدروژن 88

3-4-2 ترك ناشی از هیدروژن 95
ترك در منطقه مجاور جوش 100

حسین بازدید : 157 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
اساس كاركرد سیستم های تبرید جذبی در آزمایش میشل فاراده كه در سال 1824 م صورت گرفت استوار می باشد در آن زمان دانشمندان عقیده داشتندكه گازهایی مانند آمونیاك تنها به شكل بخار وجود دارند
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 620 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 142
طراحی سیستم های تبرید و سردخانه

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پروژه مکانیک

طراحی سیستم های تبرید و سردخانه

تاریخچه
تا پیش از قرن نوزدهم میلادی تبرید تنها به حمل ونقل یخ از مناطق سردسیر به مناطق گرم سیر و نگهداری آن در محفظه های مخصوص و یا زیر زمین و همچنین ساخت یخ در زیر زمین و نیز نگهداری برف فشرده در مكانهای مخصوص برای استفاده در فصول گرم سال محدود بود.در سال 1834 اولین ماشین تبرید دستی در انگلستان تحولی در صنعت تبرید به وجود آورد ،قبل از آن میشل فاراده در سال 1824 یك سلسله آزمایشات برای تبدیل بعضی گازهای پایدار به مایع انجام داد كه مبنای كار ماشینهای جذبی قرار گرفت اگرچه فاراده در زمان خودش نتوانست از این آزمایشات برای تولید برودت بهره بگیرد ولی مقدمه ای شد برای آیندگان در سال 1851 یك مخترع آمریكایی یك ماشین یخ ساز با مبرد هوا ساخت و در سال 1859 سیكل جذبی با استفاده از آمونیاك بعنوان ماده مبرد وآب به عنوان جاذب توسط فردیناندكاره مورد استفاده قرار گرفت.
این سیتم اولین بار در ایالات متحده آمریكا برای ساخت چیلر های جذبی استفاده شد سپس در سال 1860 اولین ماشین اتر سولفوریك برای ایجاد برودت در صنایع نوشابه سازی در استرالیا ساخته شد بعد ها در سال 1880 اولین كارخانه یخ مصنوعی ساخته شد و این كارخانه اولین قدم در عمومی سازی صنعت تبرید بود.در سال 1890 تبرید تراكمی و جذبی رواج یافت البته در اوایل پیدایش تبرید تراكمی ،دستگاههای موجود حجیم وگران بودند و راندمان زیادی نداشتند و می بایست فردی متخصص از آنها نگهداری می نمود به همین دلیل تبرید مكانیكی صرفا به چند كاربرد بزرگ محدود می شد. یكی از دلایل عدم پیشرفت تبرید مكانیكی در دهه های اولیه استفاده از بخار برای چرخاندن كمپرسور بود ،با اختراع و پیشرفت موتودهای الكتریكی و همچنین تهیه مبرد های بی خطر تولیدات صنایع تبرید و تهویه مطبوع به نقطه اوج خود رسید و دستگاههای هواساز كوچك و یخچالها و فریزرهای خانگی به میزان قابل توجهی تولید گردید و هنوز هم تكامل و پیشرفت ادامه دارد.
اساس كاركرد سیستم های تبرید جذبی در آزمایش میشل فاراده كه در سال 1824 م صورت گرفت استوار می باشد. در آن زمان دانشمندان عقیده داشتندكه گازهایی مانند آمونیاك تنها به شكل بخار وجود دارند. فاراده آزمایشهایی را به منظور مایع ساختن آمونیاك انجام داد. او می دانست كه بخار آمونیاك می تواند به مقدار زیاد جذب كلرید نقره شود، فاراده كلرید نقره را در دمای بالا در معرض بخار آمونیاك قرار داد.پس از جذب بخار آمونیاك توسط كلرید نقره، فاراده ماده حاصل را درون یك لوله آزمایش به شكل عدد 8 قرار داد سپس انتهای لوله را كه حاوی كلرید نقره بود حرارت و در همان حال انتهای دیگر لوله را در یك ظرف آب سرد قرار داد.
بخار آمونیاك تحت اثرحرارت داده شده از كلرید نقره جدا شده و در یك طرف دیگر لوله كه درون آب سرد قرار داشت تقطیر شد.پس از این عمل فاراده لوله آزمایش را از ظرف آب و از نزدیكی شعله خارج كرد پس از مدت كوتاهی، مایع آمونیاك در داخل لوله آزمایش به شدت شروع به جوشیدن كرد. سپس تمامی مایع در مدت كوتاهی تبخیر شده و مجددا جذب كلرید نقره شد.فاراده با لمس كردن لوله آزمایشی كه آمونیاك در آن جوشیده بود متوجه شد كه این لوله به مقدار زیادی سرد شده است. در واقع آمونیاك ضمن تغییر فاز از مایع به بخار گرمای محیط را جذب كرده و سبب ایجاد سرما شده بود در واقع این آزمایش نقطه آغازین پیدایش سیستمهای تبرید جذبی بود.سیستم تبرید جذبی اولین بار در سال 1860 بوسیله فردیناند كاره فرانسوی اختراع شد بدین ترتیب كه اگر در سیستم تراكمی بخار،بجای كمپرسور یك ژنراتور و یك جذب كننده و یك پمپ قرار دهیم نتیجه یك سیستم جذبی ساده خواهد شد (البته در شرایط خاص می توان پمپ را نیز از سیكل حذف كرد).
کلمات کلیدی:

مبرد

بار حرارتی

سیستم های تبرید

طراحی سیستم های سردخانه

فهرست مطالب

فصل اول :تاریخچه 1

فصل دوم:کاربردهای تبرید 6

فصل سوم:سیکل تبرید و اجزای تشکیل دهنده آن 10

فصل چهارم:مبردها 27

فصل پنجم:یخچال ها 43

فصل ششم:محاسبه بار حرارتی 76

فصل هفتم:انتخاب دستگاهها 122

فصل هشتم:محاسبه قطر لوله ها 137

فصل نهم:تصاویر و کاتالوگ ها 142


حسین بازدید : 204 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
پروژه حاضر مربوط به برنامه نویسی به زبان M G کدی در سیستم کنترل siemense می باشد
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 798 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 125
آموزش برنامه نویسی CNC

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پروژه رشته مکانیک

آموزش برنامه نویسی CNC

SIEMENSE 840

برنامه نویسی به زبان M ,G کدی در سیستم کنترل siemense

پیشگفتار :
بعد از دهه هفتاد میلادی استفاده از ماشین های کنترل عددی در صنایع بسیار متداول شده است که از مزایای عمده آن دقت و تکرار پذیری در تولید ،کاهش زمان تولید و هزینه های آماده سازی برای تولید ،افزایش بازده ماشین ابزار را می توان نام برد .این تحول تکنولوژی بیشتر به واسطه اختراع و توسعه کنترل عددی بوده است ،چنانکه ترکیب کلی این ماشین ابزارها تغییرات چندانی در دهه اخیر نداشته است .اصولا این تحول تکنولوژی ماشین ابزار در دهه های اخیر بیشتر مدیون توانایی کنترل عددی است که به آنها داده شده است که البته منجر به تغییرات اساسی در روش تولید و هزینه های تولید شده است .پیشرفت کنترل کننده های مختلف به خصوص siemense باعث رشد سریع ماشین های کنترل عددی در صنایع شده است .
پروژه حاضر مربوط به برنامه نویسی به زبان M ,G کدی در سیستم کنترل siemense می باشد.با توجه به این که کتاب های موجود درباره برنامه نویسی با siemense بیشتر به مطالب کلی پرداخته و از ارائه تمامی G کدها و M کدها و سیکل های مربوط به سیستم کنترل siemense خودداری کرده اند ،این پروژه سعی در ارائه هر چه بیشتر G کدها , وM کدها و سیکل های مورد استفاده در سیستم کنترل Siemense را دارد .با توجه به این که عموم دانشجویان یکسری اطلاعات درباره ی ماشین های CNC دارند .بنابراین از بیان توضیحات اضافی مانند انواع سیستم کنترل ،تعیین محورهای مختصات با استفاده از قاعده دست راست و غیره ...که در اکثر کتب وجود دارد خودداری شده و به اصل مطلب پرداخته شده است .
کلمات کلیدی:

برنامه نویسی

کنترل عددی (NC )

سیستم کنترل siemense

آموزش برنامه نویسی CNC

مقدمه
همان طور که پیش از این هم توضیح داده شد NC تکنیکی است که از طریق دستورات کدهای حرف-عدد عملکرد ماشین را کنترل می کند .کدهای دستور در بلوک هایی که اطلاعاتی در آنها وجود دارد به ماشین داده می شود .هر بلوک توسط ماشین به صورت یک دستور برای انجام یک عملیات واحد ،تفسیر می شود .برای مثال یک بلوک دستوری می تواند به یک ماشین NC دستور دهد با یک نسبت اسپیندل به طول مسیر و جهت حرکت در قطعه کار ،و سرعت اسپیندل و سرعت پیشروی ثابت حرکت کند .
یک برنامه NC مجموعه بلوکهای دستوری است که به ماشین فرمان می دهد تا وظیفه خاصی را به انجام برساند. بخش عمده ای از این وظیفه مربوط به تراشکاری کامل یک قطعه مهندسی است. به این شکل از برنامه NC ،جز برنامه (part program )می گویند .یکی از اجزای اصلی ترکیب فرایند CAD CAM است. ماشینهای NC معمولی ،اطلاعات از پیش تعریف شده راجع به قطعه ندارند و باید به طور دستی به آنها داده شود. در مدلهای قدیمی معمولا این اطلاعات به صورت نوارهای پانچ وارد می شد. کار از یک برگ کاغذ نقشه و یک طراحی از قطعه مورد نظر برای تولید شروع می شود و برنامه نویس بلوکهای برنامه را برای عملیات ماشینکاری با دست مینویسد .
تا اینجای کار، در خارج از ماشین NC انجام می شود. اطلاعات برنامه (کاراکتر های حرفی، عددی یا نشانه ای، به واسطه صفحه کلید و توسط یک مبدل روی نوارهای کاغذی به صورت سوراخهای پانچ وارد برنامه می شود .هر خط از این سوراخها حاوی یک داده به شکل دودویی (بانیری )است. هنگام پانچ هر برنامه، کاغذ پانچ به تدریج از ماشین خارج می شود و به واحد کنترل ماشین NC ( Machine Control Unit=MCU )وارد می شود .حافظه ای در کار نیست ، MCU فقط می تواند یک بلوک دستورات را بخواند و در لحظه دستور را اجرا کند .هر تعداد از یک نوع قطعه که بخواهیم ،با استفاده از همین رشته نوار پانچ قابل تکرار است و برای استفاده مجدد در آینده می توان آن را در جایی محفوظ داشت .
ماشینهای CNC بر پایه اصول اولیه NC های معمولی ساخته شدند. در عین حال برنامه های ذخیره شده کامپیوتری را برای اجرای توابع اولیه NC ،به طور اختصاصی به کار می گیرند. کامپیوتر در سازمان واحد کنترل ماشین جا گرفته و اجازه می دهد برنامه ها از طریق نرم افزارشان به وجود آیند و در حافظه ذخیره شوند .روش اصلی ایجاد برنامه در CNC ،ورود دستی اطلاعات ( Manual Data Input=MDI )نامیده می شود که مانند کامپیوترهای PC ،شامل وارد کردن دستورات از طریق صفحه کلید می باشد و به ماشین CNC متصل شده است .
فهرست مطالب
پیشگفتار : 1
مقدمه 3
کنترل عددی (NC ) 3
انواع برنامه ها 6
کنترل عددی مستقیم (DNC ) 6
برنامه نویسی به کمک کامپیوتر (CAPP ) 7

فصل اول:اطلاعات موقعیتی 8

جابه جایی نقطه صفر : 10
صفحات کاری 11
مشخص کردن محدوده کاری : 11
نقطه مبنای ماشین : 11
جابه جایی صفر قابل برنامه ریزی : 11
چرخش دستگاه مختصات : 13
ضریب مقیاس : 15

فصل دوم: برنامه نویسی بلوک های حرکتی 18

مختصات قطبی : 19
حرکت پیمایش سریع : 21
رزوه تراشی یک مرحله ای با گام ثابت (تراش سینومریک ) 27
قلاویز کاری Milling )) 29
پخ زدن و گرد کردن گوشه ها : 31

فصل سوم:کنترل پیشروی و دوران اسپیندل 33

پیشروی 33
قفل کردن اسپیندل و یا محورهای دورانی در وضعیتی مشخص 34
پیشروی برای محورهای دورانی : 35
نرخ پیش روی بر حسب درصد : 35
بهینه کردن پیش وی در مسیرهای منحنی : 36

فصل چهارم:آفست ابزار -جبران شعاع ابزار 37

جبران شعاع ابزار 38
چگونگی تعیین آفست طول ابزار : 41
آفست ابزار (تراش ) 41

فصل پنجم:زیر برنامه 43

فراخوانی زیر برنامه 44

فصل ششم:برنامه نویس پارامتری و پرش از بلوک 48

اطلاعات و توضیحات اضافی در برنامه 52
فصل هفتم:سیکل ها 53
1-سیکل سوراخ کاری تک مرحله ای (مته مرغک زنی ) 54
2- سیکل سوراخ کاری تک مرحله ای با مکث زمانی در انتهای سوراخ 56
3- سیکل سوراخ کاری عمیق 56
9-سیکل بورینگ کاری (5 ): 67
سوراخکاری ردیفی ( HOLES1 ) 69
سیکل سوراخ کاری دایره ای ( HOLES2 ) 72
سیکل های فرزکاری 75
سیکل شیار زنی در اطراف محیط دایره فرضی (1) 77
سیکل شیار زنی در اطراف محیط یک دایره فرضی(2) 79
سیکل شیار زنی حول یک دایره فرضی (3) 82
سیکل فرزکاری کانتور 101
سیکل های تراشکاری 105
سیکل گاه زنی ( گاه سنگ زنی ) 108
سیکل گاه زنی رزوه 115
سیكل پیچ بری 116
پیوست 121
منابع 124

حسین بازدید : 220 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
جداسازی ذرات معلق در گازها به ویژه هوا، مورد توجه اغلب صنایع از جمله صنایع خودرو سازی، هسته ای، کارخانجات سیمان و نیز علوم زیست محیطی می باشد
دسته بندی کارشناسی ارشد
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 4256 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 125
پالایش گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزلی از ذرات آلاینده

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مهندسی خودرو

پالایش گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزلی از ذرات آلاینده

چکیده
جداسازی ذرات معلق در گازها به ویژه هوا، مورد توجه اغلب صنایع از جمله صنایع خودرو سازی، هسته ای، کارخانجات سیمان و نیز علوم زیست محیطی می باشد. برای کاهش آلودگی دو روش عمده وجود دارد:
الف) کاهش تولید آلاینده ها
ب) جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط.
در این تحقیق جداسازی دوده از گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزل مورد بررسی قرار می گیرد.دو مبحث بنیادی در این تحقیق عبارتند از:
الف) بررسی خصوصیات ذرات آلاینده خروجی از اگزوز.
ب) بررسی امكان سنجی استفاده از امواج آكوستیكی برای حذف ذرات معلق در گازهای خروجی اگزوز موتور های دیزل
نتایج حاصله از این بررسی نشان می دهد که ذرات آلاینده دارای قطر تقریبی 10-01/0میکرون با حداکثر تجمع جرمی در محدوده کمتر از 4/0 میکرون می باشند.بدین منظور، مدل سازی عددی در مورد انباشت اکوستیکی برای بدست آوردن پارامترهای آزمایش و تاثیر این پارامترها در شبیه سازی و نتایج آزمایش انجام شد.نتایج آزمایشگاهی حاصله نشان می دهد كه از امواج آكوستیكی برای جداسازی ذرات گازهای خروجی اگزوز با بازده بالا می توان استفاده كرد. سیستم فیلتراسیون آكوستیكی برای ذرات بزرگتر از 0.2 میكرون و برای دبی عبوری کوچکتر از 30 لیتر بر دقیقه، در گستره توان صوتی اعمالی 30 وات، کارآیی دستگاه نشست دهنده بیشتر از 95 درصد می باشد. برای دبی 50 لیتر بر دقیقه با توان صوتی 30 وات بازده 45% می باشد كه
برای افزایش بازده فیلتراسیون در دبی های بالاتر، میتوان از چند سیستم به صورت موازی استفاده نمود.
کلمات کلیدی:

ایروسل

موتورهای دیزل

فیلتراسیون آكوستیكی

خصوصیات ذرات آلاینده

تصفیه گازهای خروجی اگزوز

جداسازی ذرات معلق در گازها

سیستمهای جداسازی فازهای جامد- گاز از یکدیگر

مقدمه
زیست موجودات زنده به ویژه انسان در معرض هجوم انواع آلودگیها است که آلودگی هوا یکی از مهمترین آنها است. بسیاری از مراکز صنعتی و تولیدات آنها، از عوامل مهم تولید آلاینده های هوا میباشند و از این میان خودروها سهم عمده این آلودگی را در شهرها به عهده دارند.به موازات رشد و ترقی جوامع که موجب تخریب طبیعت و در نتیجه آلوده کردن بیشتر آن شده است، سازمانهای حفاظت از محیط زیست با وضع قوانینی، سعی در کاهش آلودگیها دارند. برای کاهش آلودگی هوای ناشی از خودروها، دو روش اساسی وجود دارد:
الف: کاهش تولید آلاینده ها
ب: جلوگیری از انتشار آنها در محیط
کاهش تولید آلاینده ها از طریق بهبود کیفیت سوخت و طراحی بهینه سیستم احتراق و یا دوباره سوزاندن گازهای حاصل از احتراق امکان پذیر است و برای جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط از سیستم های تصفیه و پالایش گازهای خروجی از اگزوز استفاده می شود. روشهای کاهش تولید آلاینده ها مستلزم صرف هزینه های بسیاری می باشد که امروزه در کشور ما توجیه اقتصادی ندارد، لذا در شرایط کنونی و به عنوان یک راه حل سریع و ارزان، تصفیه گازهای خروجی اگزوز شیوه مناسبتری می باشد. آلایندههای منتشره از موتور خودروها عبارتند از: هیدرو کربن ها (HC)، مونوکسید کربن (CO)، اکسیدهای نیتروژن (NOx) و ذرات معلق.
در موتورهای دیزلی، مهمترین و بیشترین آلودگی را ذرات خروجی اگزوز تشکیل می دهند و بنابراین موضوع این پروژه پالایش گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزلی از ذرات آلاینده میباشد. این موضوع در مرحله اول مستلزم بررسی خصوصیات ذرات آلاینده و در مرحله دوم نیازمند بررسی سیستمهای جداسازی فازهای جامد- گاز از یکدیگر می باشد.در این تحقیق ذرات آلاینده به عنوان ایروسلهایی با قطر تقریبی 10-01/0 میکرون شناخته شدند که حداکثر تجمع جرمی آنها در محدوده کمتر از 4/0 میکرون است. ایروسل به معنای هر ذره ای اعم از جامد یا مایع که در یک محیط گازی یا اتمسفر معلق باشند و سرعت سقوط آنها قابل اغماض باشد، گفته می شود.
برای جداسازی این ذرات هیچیک از سیستمهای جداسازی گاز- جامد نظیر شوینده ها، فیلترهای الیافی و سیکلونها و فیلترهای الکترواستاتیک مفید واقع نشدند. زیرا برخی از این سیستمها نظیر فیلتر های الیافی، افت فشار زیادی ایجاد می کنند که برای به کارگیری بر روی گازهای خروجی اگزوز مناسب نمی باشد و همچنین برای این توزیع اندازه ذرات، از کارآیی کافی برخوردار نمی باشند و یا بسیار حجیم و بزرگ می شوند. نهایتاً نشست دهنده آکوستیکی (كه امروزه به عنوان مكمل سیستم های فیلتراسیون فعلی استفاده می شوند) انتخاب بهتری به نظر آمد و برای عملکرد آن و امکان سنجی استفاده عملی، مطالعات و آزمایشهای جامع تری آغاز گردید.
فهرست مطالب
1-فصل اول: مقدمه 1
2- فصل دوم: مروری بر ادبیات و اصول و مبانی نظری 4
2-1 مقدمه 5
2-2 سیستم جدا ساز ذرات معلق در گازها 8
2-2-1 صافی های کیسه ای 8
2-2-2 ته نشین کننده های ثقلی 8
2-2-3 شوینده ها 9
2-2-4 سیکلونها 9

2-2-5 نشست دهنده الکتروستاتیک 9

2-3 زمینه تاریخی 10

2-4 مكانیزمهای انباشت آكوستیك 11

2-4-1 فعل و انفعالات اورتوكینتیك 11
2-4-2 فعل و انفعالات هیدرودینامیك 17
2-4-3 واكنشهای آشفتگی آكوستیك 20
2-4-4 روان سازی آكوستیك 19
2-4-5 توده آكوستیك 23
2-5 مدلهای شبیه سازی فعلی 24
2-5-1 مدل وولك 24
2-5-2 مدل شو 25
2-5-3 مدل تیواری 25
2-6 مدل سانگ 25

3-فصل سوم: روشها و تجهیزات 27

3-1 مقدمه 28

3-2 روش شبیه سازی انباشت آكوستیك 28

3-2-1 فرضیات انجام شده در مدل سازی 28
3-2-2 الگورِیتم مدل سازی 29

3-3 سیستم آزمایشگاهی فیلتراسیون آكوستیكی 30

3-3-1 سیستم آزمایشگاهی اندازه گیری توزیع اندازه ذرات 30

3-3-2 آزمایشات مربوط به دستگاه نشت دهنده آکوستیکی 33
3-3-3 مواد مورد استفاده 41
3-4 كالیبراسیون وسایل آزمایشگاهی 43
4- فصل چهارم: نتایج و تفسیر آنها 45
4-1 مقدمه 46
4-2 نتایج آزمایشگاهی 47
4-2-1 اندازه گیری توزیع اندازه و غلظت کلی ذرات
خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی 46
4-3 آزمایشات مربوط به دستگاه نشست دهنده آکوستیکی 49
4-3-1 آزمایش بدست آوردن فرکانس های بحرانی 49
4-3-2 رسم پروفیل فشار آکوستیکی در طول لوله 52
4-3-3 اعمال امواج آکوستیکی بر روی جریان ایروسل 55
4-3-3-1 اعمال امواج آکوستیکی برروی ذرات درحالت بدون دبی و ساکن 55
4-3-3-2 اعمال امواج بر روی جریان ایروسل 62
4-4 بررسی تأثیر عوامل موثر در بازده فیلترهای آکوستیکی
در خروجی موتور های دیزل 67
4-4-1 بررسی تأثیر دبی عبوری از محفظه 65
4-4-2 بررسی اثر توان اعمالی امواج 72
4-4-3 بررسی تاثیر دما و فشار 75
4-4-4 تأثیرات فركانس صدا 77
4-4-5 اثر اندازه ذرات 77
5- فصل پنجم 79
ضمیمه 1 85
ضمیمه 2 88
ضمیمه 3 95
فهرست مراجع 112
فهرست نمودارها
شکل 2-1- حجم انباشت آكوستیك 12
شکل 2-2- حجم واقعی انباشت آكوستیكی 14
شكل 2-3- مكانیزم های آشفتگی 20
شكل 2-4- شكل موج سرعت آكوستیك درشدت بالا 22
شكل 3-1- دستگاه برخورد دهنده چند مرحله ای 31
شكل 3-2- سیستم حذف ذرات بزرگ 32
شكل 3-3- دستگاه شمارنده ذرات 33
شكل 3-4- منبع امواج آکوستیکی 34
شكل 3-5- دستگاه منبع ایجاد سیگنال 35
شكل 3-6- دستگاه Amplifier 36
شکل 3-7- دستگاه فرکانس متر 36
شكل 3-8- بلندگو و horn 37
شكل 3-9- صفحه بازتاب كننده امواج و لوله فلزی برای خروج گازها 38
شكل 3-10- فشار سنج دیجیتالی 38
شكل 3-11- دستگاه تولید کننده ایروسل تک توزیعی 39
شكل 3-12- دستگاه مولد ایروسل چند توزیعی 40
شكل 3-13- دبی سنج 41
شكل 3-14- توزیع اندازه ذرات خروجی از دستگاه تولید كننده ایروسل 43
شكل 4-1- توزیع جرمی ذرات كوچكتر از 10 میكرون خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی 46
شكل 4-2- درصد جرمی توزیع ذرات كوچكتر از 10 میكرون خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی 46
شكل 4-3- توزیع فشار آكوستیكی در cm10 از بالای لوله 49
شكل 4-4- توزیع فشار آكوستیكی در cm17 از بالای لوله 49
شكل 4-5- توزیع فشار آكوستیكی در cm150 از بالای لوله 50
شكل 4-6- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فركانس 200 (Hz) بر اساس ماكزیمم فشار 51
شكل 4-7- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فركانس 650 (Hz) بر اساس مینیمم فشار 51
شكل 4-8- مقایسه نتایج نظری و آزمایشگاهی برای فركانس 830 (Hz) بر اساس ماكزیمم فشار 52
شكل 4-9- setup استفاده شده در حالت بدون جریان 54
شكل 4-10- تست نشست آكوستیكی برای حالت بدون دبی و فركانسHz 200 56
شكل 4-11- محل نقاطی كه در آن ایروسل ها به دیواره چسبیده اند 57
شكل 4-12- تست نشست آكوستیكی برای حالت بدون دبی و فركانسHz 650 58
شكل 4-13- تست نشست آكوستیكی برای حالت بدون دبی و فركانسHz 830 59
شكل 4-14- setup استفاده شده برای اعمال امواج بر روی جریان (Q=250 L/h 61
شكل 4-15- تست نشست آكوستیكی برای حالت Q=250 L/hourو فركانسHz 830 62
شكل 4-16- setup استفاده شده برای اعمال امواج بر روی جریان (Q=27.8 L/min) 63
شكل 4-17- تست نشست آكوستیكی برای حالت Q=27.8 L/minو فركانسHz 830 64
شكل 4-18- setup استفاده شده برای استفاده از ذرات توزیع اندازه مختلف و استفاده از دستگاه شمارنده ذرات 66
شكل 4-19- تاثیر دبی جریان بر بازده فیلتراسیون 68
شكل 4-20- تاثیر زمان اعمال جریان بر اندازه ذرات در مدل سازی عددی 69
شكل 4-21- بررسی تاثیر زمان اعمال امواج در توزیع اندازه ذرات و مقایسه بین نتایج مدل سازی عددی و نتایج آزمایشگاهی در فركانس 200 Hz در حالت لوله سر بسته 70
شكل 4-22- تاثیر توان الكتریكی امواج بر بازده فیلتراسیون 72
شكل 4-23- تاثیر دما در نرخ انباشت آكوستیكی 74
شكل 4-24- تاثیر فشار گاز در نرخ انباشت آكوستیكی 75
شكل 4-25- تاثیر اندازه ذرات در انباشت آكوستیكی 76
فهرست جداول
جدول 4-1- فرکانس های بحرانی 48
جدول 4-2- توزیع فشار آكوستیكی در فركانس های مختلف 48
جدول 4-3- بررسی اثر دبی در بازده فیلتراسیون 67
جدول 4-4- بررسی اثر توان صوتی در بازده فیلتراسیون 71
لیست علائم
up سرعت ذره در میدان آكوستیك
η فاكتور گاز برد (entrainment factor)
ω فركانس زاویه ای آكوستیك
t زمان
φ تعویق فازی حركت ذره نسبت به تعویق فازی حركت گاز
Ua دامنه سرعت آكوستیك
زمان استراحت ذره
چگالی ذره
µ لزجت سینماتیكی
d و a قطر ذره
بازده برخورد
nv تعدد عددی ذرات كوچك در حجم انباشت بعد از پر شدن
بازده پرشدگی
تابع فركانس انباشت یا ضریب انباشت
g12 تابع تعامل هیدرودینامیكی
pa فشار محیط محفظه انباشت
P فشار آكوستیكی
k عدد موج
ρo چگالی هوا
λ عدد موج
Q دبی جریان ایروسل
V سرعت عبور ذره از میان محفظه
E بازده فیلتراسیون
Nf تعداد ذرات بعد از فیلتراسیون
Ni تعداد ذرات قبل از فیلتراسیون
γ نسبت گرمای ویژه
R ثابت جهانی گازها
CI اشتعال تراكمی
SI اشتعال جرقه ای

حسین بازدید : 126 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
سیال غیر نیوتنی، سیالی است که گرانروی آن با نرخ کرنش وارد بر آن تغییر می‌کند در نتیجه چنین سیالاتی فاقد گرانروی معین هستند
دسته بندی دکترا
بازدید ها 15
فرمت فایل pdf
حجم فایل 10895 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 152
حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی

حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت

مقدمه

سیال غیر نیوتنی، سیالی است که گرانروی آن با نرخ کرنش وارد بر آن تغییر می‌کند. در نتیجه چنین سیالاتی فاقد گرانروی معین هستند. مانند: صابون‌های مایع و لوازم آرایشی، غذاهایی مانند کره، پنیر، مربا، کچاپ، مایونز، سوپ و ماست، مواد طبیعی مانند ماگما، گدازه، آدامس و عصارها مانند عصارهٔ وانیل، سیالات بیولوژیکی مانند خون، بزاق و مایع سینوویال (مایع مفصلی)، امولسیون مانند سس مایونز و برخی از انواع دیسیرسیون.

در سیالات نیوتونی، رابطهٔ بین تغییرات تنش برشی و نرخ تنش اعمال شده به صورت خطی است و ضریب ثابت تبدیل کنندهٔ این تناسب خطی به معادله، همان لزجت یا گرانروی است؛ ولی در سیالات غیر نیوتونی، دیگر اثری از رابطهٔ خطی میان تغییرات تنش برشی و نرخ تنش اعمال شده نیست و در این طیف از سیالات، مدت زمان اعمال تنش نقش مهمی در تنش برشی حاصل شونده ایجاد می‌کند. در نتیجه در سیالات غیرنیوتونی ضریبی ثابت مانند لزجت برای توصیف وضعیت تنش برشی معنا ندارد.

کلمات کلیدی:

مدل توانی

کانال قائم

روش عددی

جریان اجباری

سیال غیر نیوتونی

طبقه‌بندی سیال‌های غیر نیوتنی بر پایهٔ رابطهٔ تنش و نرخ کرنش

فهرست مطالب
فصل اول:مقدمات

فصل دوم:مدل ریاضی مساله

فصل سوم:روش حل عددی معادلات حاکم

فصل چهارم:آنالیز نتایج
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات


حسین بازدید : 139 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
دستاورد اصلی ما این است که مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت بصورت خودکار و با استفاده از یک منبع معنایی لغوی جامع معرفی می کنیم
دسته بندی مهندسی نرم افزار بازدید ها 15 فرمت فایل doc حجم فایل 377 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 157
روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم و مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار

روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم و مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت

چکیده
گرانبار شدن اطلاعات یک مشکل عمده در وب کنونی به شمار می-رود. برای مقابله با این مشکل، سیستم های شخصی سازی وب ارائه شده اند که محتوا و سرویس های یک وب سایت را با افراد براساس علایق و رفتار گردشی آن ها سازگار می کنند. یک مولفه ی اساسی در هر سیستم شخصی سازی وب، مدل کاربر آن است. محتوای صفحات یک وب سایت را می توان به منظور ایجاد مدل دقیق تری از کاربر مورد استفاده قرار داد، اما رویکردهای مبتنی بر کلمات کلیدی نگرش عمیقی از وب سایت ندارند. اخیرا تحقیقاتی برای ترکیب کردن معنای موجود در وب سایت در نمایش کاربران آن انجام شده است.
تمامی این تلاش ها یا از یک رده بندی یا واژگان شناختی خاص و دست ساخته و یا از واژگان شناختی های عمومی مانند WordNet برای نگاشت مشاهده صفحات به عناصر معنایی استفاده می کنند. با این وجود ساختن یک سلسله مراتب از مفاهیم بصورت دستی زمان بر و هزینه بر است. از سوی دیگر منابع معنایی لغوی عمومی از پوشش کم عبارات خاص دامنه رنج می برند. در این پایان نامه ما قصد داریم که هر دوی این نقص ها را برطرف کنیم. دستاورد اصلی ما این است که مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت بصورت خودکار و با استفاده از یک منبع معنایی لغوی جامع معرفی می کنیم.
ما از Wikipedia، بزرگ ترین دایره المعارف امروزی به عنوان یک منبع غنی معنایی برای بهبود ساخت خودکار مدل برداری از علایق کاربر بهره برداری می کنیم. معماری ارائه شده شامل تعدادی مولفه است که عبارتند از: پیش پردازش اولیه، استخراج مفاهیم دامنه ی وب سایت، استخراج کلمات کلیدی از وب-سایت، سازنده ی بردار کلمات کلیدی و نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم. دستاورد مهم دیگر استفاده از ساختار وب سایت برای محدود کردن خودکار مفاهیم خاص دامنه می باشد. سرانجام، آخرین دستاورد آن یک روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم است. ارزیابی های ما نشان می دهد که روش پیشنهادی همراه با منبع معنایی لغوی جامع آن کاربران را بصورت موثرتری نسبت به روش کلمات کلیدی و نیز روش های بر مبنای WordNet نمایندگی می کند.
کلمات کلیدی:

مدلسازی کاربر

کاوش Wikipedia

تکنیک های معنایی

شخصی سازی وب

نتایج حاصل از پروژه
مدل کاربر به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه های سیستم شخصی سازی وب، اهمیت فراوانی دارد. چنانچه هر چه این مدل بصورت بهتری ساخته شود، توصیه هایی که بر مبنای آن انجام می شود دقیق تر و عمیق تر خواهد بود. هدف از انجام این پروژه ارائه ی روشی برای بهبود مدل کاربر در وب سایت با استفاده از معنای موجود در صفحات بصورت خودکار است و مطلوب است که مدل کاربر بصورت ضمنی (یعنی بدون دخالت مستقیم او) ساخته شود. برای این امر، از یک منبع معنایی لغوی غنی یعنی Wikipedia استفاده شد.
روش پیشنهادی از این قرار است که ابتدا مفاهیم دامنه ی سایت بصورت خودکار و با استفاده از URL صفحات از Wikipedia استخراج می شوند و سپس کلمات کلیدی صفحات مرور شده توسط کاربر با استفاده از Wikipedia بدست می آیند و از روی آن-ها بردار کلمات کلیدی ساخته می شود. در محاسبه ی وزن یک کلمه ی کلیدی در این بردار، مدت زمان صرف شده توسط کاربر بر روی صفحه ی متناظر با آن کلمه اثر مستقیم دارد. سپس کلمات کلیدی توسط مولفه ی نگاشت به مفاهیم حاصل از مرحله ی اول نگاشته می شوند. نتایج حاصل از ارزیابی نشان می دهد که روش پیشنهادی دقت و یادآوری بهتری نسبت به روش کلمات کلیدی و نیز استفاده از WordNet دارد
فهرست
1- مقدمه 9
مقدمه 13

1-1- دلایل نیاز به شخصی سازی وب 13

1-1-1- گرانبار شدن اطلاعات 13
1-1-2- نیاز به جذب مشتری پابرجای برای وب سایت 14

1-2- تعریف شخصی سازی وب 14

1-3- فواید سیستم شخصی سازی وب 14

1-4- تفاوت شخصی سازی وب با تطبیق طرح کلی سایت 15

1-5- طبقه بندی عملکردهای اصلی شخصی سازی وب 15
1-6- نیازمندیهای اصلی سیستم شخصی سازی وب 16

1-7- رویکرد های موجود در شخصی سازی وب 17

1-8- نقش وب کاوی کاربرد وب در شخصی سازی وب 18
1-9- نیاز به استفاده از محتوا در شخصی سازی وب 19
1-10- نیاز به استفاده از معنا در شخصی سازی وب 19
1-11- هدف پروژه 21
1-12- نحوه ی گردآوری مراجع 21
1-13- رویکرد بکار رفته در تحقیق 21
1-14- ساختار پایان نامه 22
مراجع 22
2- مطالب پیش زمینه 25
مقدمه 25

2-1- شخصی سازی وب براساس وب کاوی کاربرد وب 25

2-1-1- آماده سازی و مدلسازی داده 28
2-1-1-1- منابع و انواع داده 29
2-1-1-1-1- داده های کاربرد 29
2-1-1-1-1-1- فرمت های ثبت 30
2-1-1-1-1-2- منابع داده های کاربرد 32
2-1-1-1-2- داده های محتوا 36
2-1-1-1-3- داده های ساختار 37
2-1-1-1-4- داده های کاربران 37
2-1-1-2- آماده سازی و پیش پردازش داده ها 38
2-1-1-2-1- پاکسازی داده ها 38
2-1-1-2-2- شناسایی کاربر 40
2-1-1-2-3- تشخیص مشاهده صفحه 41
2-1-1-2-4- تشخیص جلسه ی کاربر 42
2-1-1-2-5- تکمیل مسیر 43
2-1-1-2-6- تشخیص تراکنش 44
2-1-1-2-7- پیش پردازش نهایی داده های کاربرد 46
2-1-1-2-8- یکپارچه سازی داده ها از منابع گوناگون 47

2-1-2- کشف الگو از داده های کاربرد وب 48

2-1-2-1- سطوح و انواع تحلیل 48

2-1-2-2- وظایف داده کاوی بر روی داده های کاربرد وب 49

2-1-2-2-1- کاوش قواعد انجمنی 50
2-1-2-2-2- کشف الگوهای ترتیبی 52
2-1-2-2-3- خوشه بندی 57

2-1-3- استفاده از الگوهای کشف شده جهت شخصی سازی وب 61

2-1-4- زمینه های تحقیقاتی شخصی سازی وب 61
2-2- منابع معنایی لغوی 63
2-2-1- فرهنگ لغت 63
2-2-2- فرهنگ های جامع 63
2-2-3- واژگان شناختی و رده بندی 64
2-2-3-2- رده بندی 67
2-2-3-3- واژگان شناختی ها و رده بندی های موجود 67
2-2-3-3-1- واژگان شناختی های مربوط به یک دامنه ی خاص 68
2-2-3-3-2- واژگان شناختی های عمومی 68
2-2-3-3-2-1- CYC و OpenCYC 68
2-2-3-3-2-2- WordNet 68
2-2-3-3-2-3- دایرکتوری های وب 70
2-2-3-4- زبان های نمایش واژگان شناختی 71
2-2-4- فرهنگ های عمومی 72
2-2-4-1- Wikipedia 72
2-2-4-1-1- نقاط ضعف و قوت Wikipedia 74
2-2-4-1-2- ساختار Wikipedia 75

2-2-4-1-3- انواع اطلاعات معنایی لغوی در Wikipedia 76

2-2-5- نتیجه گیری 78
مراجع 80

3- کارهای انجام شده در زمینه مدلسازی کاربر در شخصی سازی وب با استفاده از محتوای وب 85

مقدمه 85
3-1- تکنیک های مورد استفاده 86
3-1-1- تکنیک tf-idf 86
3-1-2- تکنیک تحلیل معنایی پنهان 86
3-1-3- تکنیک های مربوط به محاسبه ی ارتباط معنایی دو کلمه 87
3-1-3-1- معیارهای ارتباط معنایی مهم در ساختارهای سلسله مراتبی 87
3-1-3-1-1- رویکردهای مبتنی بر مسیر 88
3-1-3-1-2- رویکردهای مبتنی بر محتوای اطلاعات 88
3-1-3-1-3- رویکردهای مبتنی بر همپوشانی متن 89
3-1-3-2- رویکردهای محاسبه ی ارتباط معنایی دو کلمه برای روابط غیر رابطه ی هست 89
3-1-3-3- کارهای انجام شده در مورد محاسبه ی ارتباط معنایی دو کلمه در Wikipedia 90

3-2- رویکردهای انجام شده در زمینه ی مدلسازی کاربر در وب سایت با استفاده از محتوای صفحات 91

3-2-1- رویکردهای بر مبنای کلمات کلیدی 92
3-2-2- رویکردهای معنایی 92
3-2-2-1- روش های آماری 93
3-2-2-2- روش های مبتنی بر سلسله مراتب 94
جمع بندی 100
مراجع 101
4- روش پیشنهادی 106
مقدمه 106
4-1- تعریف مساله 106
4-2- طراحی روش جدید 106
4-2-1- مولفه ی پیش پردازش اولیه ی ثبت 107

4-2-2- مولفه ی استخراج کلمات کلیدی از صفحات وب سایت 107

4-2-3- مولفه ی استخراج مفاهیم دامنه از وب سایت 111

4-2-4- مولفه ی سازنده ی بردار کلمات کلیدی 113
4-2-5- مولفه ی نگاشت 115
4-6- دیاگرام های UML قسمت های اصلی سیستم 117
4-7- بررسی تطابق طرح پیشنهادی با صورت مساله 117
جمع بندی 119
مراجع 119
5- جزئیات پیاده سازی 121
مقدمه 121
5-1- مولفه ی پیش پردازش اولیه ی ثبت 121
5-1-2- نحوه ی دریافت ثبت وب سرور 121
5-2- مولفه ی استخراج کلمات کلیدی از صفحات وب سایت 123
5-3- مولفه ی استخراج مفاهیم دامنه از وب سایت 125
5-4- مولفه ی سازنده ی بردار کلمات کلیدی 125
5-5- مولفه ی نگاشت 125
5-6- پیاده سازی آزمایشات 125
جمع بندی 126
مراجع 126
6- ارزیابی روش پیشنهادی 129
مقدمه 129
6-1- مجموعه داده ها 129
6-2- پارامترهای ارزیابی 130
6-3- بررسی درستی مولفه های سیستم 131
6-4- آزمایشات انجام شده 131
6-4-1- سخت افزار مورد استفاده 132
6-4-2- نتایج آزمایشات 132
6-4-3- تحلیل نتایج آزمایشات 132
جمع بندی 133
مراجع 133
7- نتیجه گیری و کارهای آینده 136
مقدمه 136
7-1- نتایج حاصل از پروژه 136
7-2- دستاوردهای پروژه 136
7-3- کارهای آینده 137
مراجع 139
واژه نامه 145
فهرست شکل ها
شکل 2-1- مولفه های برون خطی آماده سازی داده و کشف الگو 23
شکل 2-2- مولفه برخط شخصی سازی وب 24
شکل 2-3- تراکنش HTTP 25
شکل 2-4- URL و URI 26
شکل 2-5- مکان های جمع آوری داده های کاربرد وب 28
شکل 2-6- مثالی از مدل کردن رفتار گردشی کاربر با زنجیره ی مارکف 51
شکل 2-7- مثالی از مدل کردن رفتار گردشی در یک درخت تجمعی 53
شکل 2-8- مثالی از استخراج پروفایل های تجمعی کاربرد از خوشه های تراکنش ها 55
شکل 2-9- بخشی از زمینه های تحقیقاتی شخصی سازی وب 58
شکل 2-10- نمونه ای از واژگان شناختی 61
شکل 2-11- نمونه ای از یک رده بندی 63
شکل 3-1- استفاده از SVD برای تجزیه ماتریس D * T 83
شکل 3-2- مفسر معنایی سیستم ESA 87
شکل 3-3- ماتریس SESSION-PAGE VIEW 89
شکل 3-4- تولید C-LOG 93
شکل 4-1- معماری کلی سیستم پیشنهادی 103
شکل 4-2- جزئیات مولفه ی استخراج کلمات کلیدی 105
شکل 4-3- شبه کد مولفه استخراج کلمات کاندیدا 106
شکل 4-4- شبه کد مولفه رتبه بندی کلمات کاندیدا 106
شکل 4-5- جزئیات مولفه ی استخراج مفاهیم دامنه 107
شکل 4-6- شبه کد بخش فیلتر کردن کاندیدا 108
شکل 4-7- شبه کد مولفه سازنده بردار کلمات کلیدی 110
شکل 4-8- شبه کد مولفه ی نگاشت 111
شکل 4-9- CLASS DIAGRAM مولفه های اصلی سیستم 113
شکل 4-10- SEQUENCE DIAGRAM بخش اصلی سیستم 114
فهرست جدول ها
جدول 2-1- مثال هایی از ارتباطات لغوی در WORDNET 66
جدول 2-2- منابع اطلاعات معنایی لغوی در WIKIPEDIA 73
جدول 2-3- مقایسه ی انواع منابع معنایی لغوی جهت استفاده در شخصی سازی وب 74
جدول 4-1- بردارهای کلمات کلیدی صفحات وب سایت مثال1 110
جدول 4-2- بردارهای کلمات کلیدی جلسه ی داده شده در مثال1 110
جدول 4-3- کلمات کلیدی و وزن های فرضی آنها در مثال 2 112
جدول 4-4- مفاهیم موجود در صفحات جلسات کاربر به همراه وزن های آنها در مثال 2 112
جدول 5-1- ساختار دستور CUSTOMLOG 117
جدول 5-2- ساختار دستور LOGFORMAT 117
جدول 6-1- نتایج آزمایشات انجام شده بر روی 100 جلسه ی تصادفی 128

حسین بازدید : 334 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
پس از معرفی موتور های وی سی آر و حساسیت شاتون بدلیل متغیر بودن نسبت تراکم آن با اعمال بارگزاری متناوب به تحلیل خستگی در شاتون پرداخته و در دو حالت نسبت تراکم بالا و نسبت تراکم پایین این آنالیز صورت می گیرد
دسته بندی کارشناسی ارشد
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 7640 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 147
تحلیل خستگی شاتون یک موتور نسبت به تراکم متغیر

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مکانیک

تحلیل خستگی شاتون یک موتور نسبت به تراکم متغیر

چکیده:
یکی از مهمترین قطعات موتور که تحت بارهای متناوب قرار می گیرد شاتون آن است از آنجائیکه این قطعه در شرایط بارگزاری متناوب قرار می گیرد یکی از تحلیل های مهم در آن، تحلیل خستگی این قطعه است.به این منظور در این پایان نامه، در ابتدا پس از معرفی موتور های وی سی آر و حساسیت شاتون بدلیل متغیر بودن نسبت تراکم آن با اعمال بارگزاری متناوب (برگرفته از نمودار نیروهای اعمال حاصل از فشار احتراق، نیرو های اینرسی) به تحلیل خستگی در شاتون پرداخته و در دو حالت نسبت تراکم بالا و نسبت تراکم پایین این آنالیز صورت می گیرد.
مقدمه
گسیختگی های مکانیکی، زیانهای جانی و مالی زیادی را به وجود آورده است. گسیختگی های ناشی از بارگذاری تکراری که همان خستگی باشد، حداقل نیمی از این گسیختگی های مکانیکی را موجب می شود.این گسیختگی ها غیر قابل پیش بینی بوده است. بسیاری پیش می آید که قطعات ماشین در اثر تنش های مکرر یا نوسانی می شکنند. در حالی که تحقیق های دقیق نشان می دهد که بیشترین مقادیر تنش ایجاد شده کمتر از استحکام نهایی ماده و در بسیاری موارد حتی کمتر از استحکام تسلیم بوده است. برجسته ترین ویژگی این گونه شکست ها این است که تنشها به دفعات بسیار زیاد تکرار می شوند به همین دلیل آن را شکست خستگی می نامند.
حداقل دو معیار مختلف برای خستگی مورد نیاز است زیرا شکست ناشی از خستگی حداقل در دو مرحله اتفاق می افتد:مرحله اول ترکها به وسیله کرنش برشی پلاستیکی موضعی توسعه یافته،‌سپس رشد ترکها توسط تنش های کششی توزیع شده پدید می آید و سپس شکست نهایی کل فرآیند خستگی را کامل می کند. شکست خستگی از یک ترک کوچک شروع می شود این ترک اولیه آنقدر کوچک است که حتی تشخیص آن در تصاویر اشعه X نیز بسیاردشوار است. ترک در نقطه ای از ناپیوستگی قطعه مانند تغییر مقطع جای خار، یا یک سوراخ شروع به گسترش می کند.
کلمات کلیدی:

شاتون

تحلیل خستگی

گسیختگی های مکانیکی

متغیر بودن نسبت تراکم موتور

بیشینه تحقیق:
1- در گزارش تحت عنوان تحلیل خستگی که در سال 2005 به انجام رسید به بررسی چند ماده برای شاتون پرداخته شد و بارگذاری هایی انجام شده نیز به صورت جداولی ارائه شده است. [12]
2- در مقاله آقای شنوی با عنوان تحلیل بارهای دینامیکی و بهینه سازی شاتون که در سال 2004 انجام شده است. در ابتدا به صورت جداول و نمودارهایی اطلاعاتی از وجود نیروها برای شاتون در زاویه چرخش های مختلف میل لنگ و برای دورهای مختلف به صورت کامل ارائه شده است سپس به تحلیل بار دینامیکی بر روی شاتون پرداخته است. در قسمت بعد شاتون مدل کرده برای اجزای محدود که تمام شر ایط از جمله مش بندی، بارگذاری ، شرایط مرزی و نتایج را مشاهده می کنیم که بر اساس تنش این نتایج اعمال شده و سپس به بهینه سازی شاتون و به دست آوردن نتایج بهتر پرداخته شده است. [13]
3- در سال 2003 تحلیل خستگی در محیط Ansys انجام شد که نمودار S-N را برای یک ماده قرار داده و بارگذاری های ثابت و متناوب را بررسی کرده است و تأثیرات را برای تئوری های مختلف بررسی کرده و در نهایت نیز برای شاتون عمر، ضریب اطمینان و نقاطی که دارای بیشترین تنش است را محاسبه کرده است. [14]
4- در مقاله ای تحت عنوان بهینه سازی و تحلیل خستگی یک شاتون تیتانیومی در ابتدا به پارامترهای طراحی پرداخته و در نهایت تحلیل دینامیکی و تحلیل خستگی را انجام داده اند که فرمول های مورد استفاده را نیز ارائه داده اند. [15]
5- در سال 2006 با توجه به استفاده مواد مختلف در گستره دمایی متفاوت و تأثیرات دما و انتقال حرارت بر این مواد که در تهیه شاتون بسیار به کار می رود پرداخته شد و همچنین این تأثیرات دما در غالب زمان نیز به صورت جداولی ارائه شد. [8]
6- در مقاله ای از آقای علی فاطمی که در سال 2003 در دانشگاه تولدو ارائه شد به رفتار خستگی و عمر قطعه شاتون برای مواد مختلف که در تنش های مختلف و دورهای مختلف قرار دارد می پردازد.همچنین به ساخت شاتون بوسیله عملیات فورجینگ نیز اشاره دارد. [9]
7- در مقاله ای در سال 2005 به توضیح مواد C70 به کار رفته در ساخت شاتون پرداخته و سپس روند ساخت شاتون به صورت فور جینگ ارائه شده و یک نمونه از حالت تست را برای دو ماده ارائه داده و همچنین این چند ماده را در حالت خستگی با هم مقایسه کرده است. [10]
8- در مقاله ای دیگر از دانشگاه تولدو، به تحلیل خود شاتون در اجزا و طراحی پرداخته و سپس نیروهای وارد بر شاتون در هر چهار مرحله کورس موتور تحلیل شده و همچنین به نوع ساخت شاتون به وسیله آهنگری نیز اشاره ای شده است و بعد به استفاده از مواد مختلف پرداخته از جمله C70 و سپس به بارگذاری و تحلیل آن پرداخته که البته مقایسه ای در چند مش بندی نیز داشته است. [11]
فهرست
فصل اول: مقدمه
مقدمه 2
معرفی شاتون 3
بیشینه تحقیق: 5

فصل دوم: موتور نسبت تراکم متغیر

مقدمه 8
1-2- نسبت تراکم متغیر 8
2-2- توضیحاتی راجع به تراکم در موتور 9

1-2-2- تعریف نسبت تراکم 9

1-1-2-2- تقسیم بندی نسبت تراکم: 11
2-1-2-2- نسبت تراکم بهینه 12

2-2-2- مفهوم نسبت تراکم متغیر 12

3-2-2- مزایای انتخاب نسبت تراکم متغیر 14

3-2- موارد استفاده از موتورهای نسبت تراکم متغیر 15
1-3-2- بهینه سازی بار بر روی موتور 15
2-3-2- استفاده از دو گانه سوزها 15
3-3-2- کوچک سازی موتور 16
4-3-2- گرم کردن موتور بعد از استارت 18
5-3-2- پرخورانی 19
6-3-2- سامانه HCCI (بار گذاری یا شارژ همگن احتراق تراكمی) 20

4-2- معرفی انواع مكانیزم‌های نسبت تراكم متغیر 23

1-4-2- تغییر محفظه احتراق 24
1-1-4-2- سرسلیندر متحرك 24
2-1-4-2- تغییرات حجم اتاق احتراق 27
3-1-4-2- تغییر ارتفاع تاج پیستون 30
2-4-2- تغییر شكل هندسه شاتون 33
1-2-4-2- خارج از مركز كردن یاتاقان‌های متحرك میل لنگ 33
2-2-4-2- خارج از مركز كردن گژن پین 34
3-2-4-2- تغییر ارتفاع شاتون 35
3-4-2- تغییر میل لنگ 37
1-3-4-2- می- فلور: (خارج از مركز كردن یاتاقان‌های ثابت) 37
2-3-4-2- اف- ای- وی 38

5-2- طراحی شاتون 41

6-2- انتخاب مواد در طراحی 41
7-2- قسمت های مختلف شاتون 43
1-7-2- انتهای کوچک شاتون (چشم کوچک شاتون) 44
2-7-2-ساق شاتون 48
3-7-2- انتهای بزرگ شاتون (چشم بزرگ شاتون) 49
4-7-2- پیچ های شاتون 51

فصل سوم: تحلیل خستگی

مقدمه 53
تاریخچه 54

تعریف خستگی 55

1-3- ضوابط طراحی خستگی 56
1-1-3- طراحی دوره نا محدود 56
2-1-3- طراحی دوره محدود 57
3-1-3- طراحی مطمئن 57
4-1-3- طراحی آسیب پذیر مجاز 58
2-3- رژیم های خستگی 58

3-3- الگوی های شکست خستگی 60

1-3-3- روش تنش- عمر 60
2-3-3- روش کرنش- عمر 62
3-3-3- روشهای شمارش سیکل 64
4-3-3- روش شمارش سیکل عبور از سطح 66
5-3-3- روش شمارش قله ها 67
6-3-3- روش شمارش محدوده ساده 69
7-3-3- اثرات ترتیب بارگذاری 70
8-3-3- روش شمارش سیکل جریان باران 72
9-3-3- اثرات تنش میانگین 78
1-9-3-3- روش گودمن‌ 78
2-9-3-3- روش گربر 79
3-9-3-3- روش مارو 79

4-3- فاکتورهای موثر بر سرعت رشد ترک خستگی 80

1-4-3- محدوده تنش یا کرنش 80
2-4-3- تنش متوسط 82
3-4-3- کیفیت سطح 82
4-4-3- عملیات سطح کاری 82
5-4-3- ترتیب و توالی چرخه 83
5-3- بارهای خستگی 84

6-3- پارامترهای مؤثر بر استحکام خستگی 85

1-6-3- کیفیت سطح 85
2-6-3- اثر اندازه 86
3-6-3- اثر دمای کارکرد 88
4-6-3- اثر تمرکز تنش 88
5-6-3- اثر جنس مواد 89
7-3- تولید دیاگرام S-N 90
8-3- خستگی شاتون 91

فصل چهارم: تحلیل خستگی شاتون

1-4- بررسی نیروهای اعمالی به شاتون 100

1-1-4- بررسی نیروها تنش های کششی 100
2-1-4- بررسی نیروها و تنش های فشاری 102
3-1-4- بررسی ممان ها و تنش های خمشی شاتون 103
4-1-4- بررسی پدیده کمانش در شاتون 105
5-1-4- بررسی تنش ناشی از جا زدن بوش 107
6-1-4- بررسی نیروهای اعمالی و تعیین ضریب اطمینان پیچ های شاتون 108
2-4- نمودار نیروهای وارده بر شاتون: 113

3-4- تحلیل تنش به کمک نرم افزار (Ansys) 114

4-4- جنس قطعه 115
5-4- شرایط مرزی 117
6-4- اعمال نیرو 118
1-6-4- تحلیل تنش فشاری 118
2-6-4- تحلیل تنش کششی 121
7-4- تحلیل خستگی 123
فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد
نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد 130
فهرست مراجع و منابع 143

حسین بازدید : 132 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
درك ماهیت مواد و چگونگی ساختار آنها همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است بشر در ابتدای تاریخ توجهی به ساختار های خیلی بزرگ ویا خیلی كوچك نداشته بلكه تمامی همت خودرا معطوف ساخت وساز در محدوده عادی ودر دسترس نموده است
دسته بندی کارشناسی ارشد
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 16002 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 171
بررسی اثرات نانو تکنولوژی بر روی ساخت ابزار برش

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

بررسی اثرات نانو تکنولوژی بر روی ساخت ابزار برش

چكیده
درك ماهیت مواد و چگونگی ساختار آنها همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. بشر در ابتدای تاریخ توجهی به ساختار های خیلی بزرگ ویا خیلی كوچك نداشته بلكه تمامی همت خودرا معطوف ساخت وساز در محدوده عادی ودر دسترس نموده است. اما این روند كه انسان تا به امروز دنبال میكرد،دیگر جواب گوی نیاز بشر امروزی نیست وبرای حل مشكلی به بزرگی كوچك كردن اندازه در حد اتم، به نانو تكنولوژی دست یافت. نانو تكنولوژی به هر حالت كه در اندازه ی اتمی ومولكولی انجام میگیرد اطلاق میشود. . مرسوم است كه حیطه فناوری نانو را بین 1/0 تا 100 نانومتر تعریف می كنند.
نانومتر یك هزارم میكرون (میكرومتر) است كه خود آن نیز یك هزارم میلیمتر می باشد. در این تكنولوژی میتوان با اعمال كنترل كامل بر ساختار ماده ی فیزیكی در سطوح اتمی ومولكولی، به مواد جدید دست یافت. فن آوری نانو نقطه همگرایی علوم مختلف در آینده است. .برای آشنایی بیشتر با این فن آوری و درک عمیق تر پدیده های گوناگونی که در ابعاد نانو متر روی میدهد و در نتیجه تحلیل دقیق نتایج و اصلاح اصولی روش های آزمایش، باید علوم پایه ای نظیر فیزیک کوانتوم و مکانیک کوانتومی و فیزیک حالت جامد مورد مطالعه قرار بگیرند.
نانوتکنولوژی، فناوری جدید است که تمام دنیا را فرا گرفته است و به تعبیر دقیقتر نانوتکنولوژی بخشی از آینده نیست بلكه همه آینده است. در این نوشتار بعد از تعریف نانوتکنولوژی و بیان کاربردهای آن دلایل و ضرورتهای توجه به این فناوری آورده شده و سپس سعی شده است كاربرد های این فن آوری در پوشش دهی آلیاژها و به خصوص پوشش دهی ابزار برش به منظور بهبود خواص انها در صنعت مورد بررسی قرار گیرد، ضمن اینکه بهتر است بدانیم به موزات پیشرفتهای شگرفی كه در زمینه نانو تکنولوژی حاصل شده برخی ایده های خطرناك نیز شكل گرفته اند ،مانند ساختن ماده ای به نامGray gooكه در صورت كنترل نكردن صحیح آن می تواند در عرض هفتادودو ساعت تمامی جهان را احاطه كرده وباعث به وجود آمدن ترس و واهمه در میان جوامع نسبت به نانو تكنولوژیست ها واهدافشان شود.
کلمات کلیدی:

ابزار برش

نانو پوشش

نانو تکنولوژی

اثرات نانو تکنولوژی بر روی ساخت ابزار برش

مقدمه
فناوری نانو جهان را دگرگون خواهدكرد، این را دانشمندان به ما می گویند با این وجود تنها معدودی از دانشمندان، از آنچه در حیطه فناوری نانو می گنجد و نیز چگونگی دستیابی فناوری نانو به این پدیده های شگفت انگیز اطلاع دارند. جنبه مهمی از فناوری نانو در اعماق این سراسیمگی است، كه آن را از انقلاب های پیش از آن همچون اینترنت متمایز می سازد. .(تكامل كامپیوتر، نحوه طراحی و مهندسی را متحول ساخته و ظاهر رقابت و مبارزه شركتها را تغییر داده است .با این حال، این رویدادهای خارق العاده، همگی به طور كلی از 25 سال قبل، قابل پیشبینی بودند .در آن زمان دانشمندان به این حقیقت پی برده بودند كه هیچ مانع عمده ای بر سر راه ساخت یك كامپیوتر روی یك تراشه، وجود ندارد .كافی بود مهارت مهندسی، پول و زمان كافی در اختیار داشتند تا شاهد تحقق این انقلاب باشند .این پیشبینی از نظر مهندسی و اقتصادی منطقی بود .دلیلی برای شكست آن وجود نداشت و تمام مراحل اصلی در این راستا، با تولید محصولات تجاری، هزینه خود را تامین می كردند .همین موقعیت، وقوع این انقلاب را اجتناب ناپذیر كرد.
علیرغم نزدیك به دو دهه تحقیقات بنیادی، تحقیقات در زمینه نانوتكنولوژی هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد. موقعیت كنونی نانوتكنولوژی مشابه جایگاه تكنولوژی اطلاعات در سالهای 70-1960 و بیوتكنولوژی در اوایل سالهای 90-1980 می‌باشد. انقلاب اینترنت، اگرچه بواسطه یك فناوری نو پدید آمد، ولی می توانستیم آن را عمدتا" از نقطه نظر بازارهای سنتی (مثل فروش محصولات به مشتریان، تهیه مدارك و غیره) درك و ارزیابی نماییم. در حالی كه، خود فناوری نیز در فناوری نانو اهمیت می یابد.
نانو تکنولوژی مطالعه ذرات در مقیاس اتمی برای کنترل آنهاست. هدف اصلی اکثر تحقیقات نانو تکنولوژی شکل‌ دهی ترکیبات جدید یا ایجاد تغییراتی در مواد موجود است. نانو تکنولوژی در الکترونیک ، زیست ‌شناسی ، ژنتیک ، هوانوردی و حتی در مطالعات انرژی بکار برده می‌شود. فناوری نانو به ساخت چیزهایی كه كوچكتر یا مقاوم ترند می پردازد: ساخت چیزهایی كاملا" نو و یا دارای ویژگیهای اضافی، یا تولید ماشین هایی كه به تولید نمونه ای جدید از خود منجرخواهند شد. برای ارزیابی مؤثر قابلیت این فناوری و بازارش، به فهم دقیقی از آن نیاز است. همینطور دید ما باید جهانی باشد، چه دولت ها و شركتهای بسیاری در سراسر جهان در حال سرمایه گذاری در این زمینه اند و در چندین قاره، تحقیقات بصورت پرشتاب در جریان است. بصورت ساده، فناوری نانو تقریبا" همه چیز زندگی ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد، از داروهایی كه مصرف می كنیم، گرفته تا توان كامپیوترهایمان، منابع انرژی مورد نیازمان، غذایی كه می خوریم، ماشینی كه می رانیم، خانه هایی كه در آنها زندگی می كنیم و لباسی كه بر تن داریم.
مهمتر آنكه، در هر زمینه ای كه تصور تغییری را در آن داشته باشیم، تأثیرات جدیدی نیز پدید خواهند آمد كه كسی فكرشان را هم نمی كند چه چیز خاصی در كنترل ماده در یك مقیاس كوچكتر وجود دارد؟ این همان جاییست كه پاسخ ها پیچیده تر و متنوع تر می شوند. یك نكته اساسی این است كه فناوری نانو تنها مینیاتوری كردن اشیا نیست. در مقیاس نانومتری، قوانین مختلف فیزیكی (فیزیك كوانتوم) وارد صحنه می شوند ، ویژگیهای معمولی مواد تغییركرده و رفتار سطوح رفته رفته بر رفتار توده ای ماده غالب می گردد و قلمرو كاملا نوینی به رویمان گشوده می شود. بعلاوه،، اساسا" ساخت مواد در مقیاس اتمی ویژگیهای آنها را تغییر می دهد. در دو دهه اخیر، پیشرفتهای تكنولوژی وسایل و مواد با ابعاد بسیار كوچك به دست آمده است و به سوی تحولی فوق العاده كه تمدن بشر را تا پایان قرن دگرگون خواهد كرد ، پیش می رود .
فهرست
چکیده.1

فصل اول- مفاهیم نانو تکنولوژی...........................2

بخش اول...............................3
1-1- مقدمه...........................3
بخش دوم.............................12

1-2- نانو تکنولوژی چیست؟12

1-2-1- چرا مقیاس نانو اینقدر مهم است؟...............12

1-2-2- سر منشا ایده فن آوری نانو.........................15
1-2-3- مشاهیر دنیا در زمینه علم نانو تکنولوژی......18
1-2-4- روش های ساخت در فن آوری نانو...........19

1-2-5- رویکرد فن آوری نانو در مورد رشته ها......20

1-2-6- برخی از رویدادهای مهم تاریخی در شکل گیری فناوری نانو.......21
1-2-7- نانو یک علم است یا تکنولوژی؟...............22
1-2-8- نگاهی به وضعیت جهانی نان تکنولوژی.....23
بخش سوم............................25

1-3- نانو تکنولوژی و کاربرد های آن.....................25

1-3-1- تولید مواد و فرآورده های صنعتی..............26
1-3-2- پزشکی،داروسازی و مراقبت های بهداشتی26
1-3-3- الکترونیک و کامپیوتر...............................28
1-3-4- منابع طبیعی و محیط زیست.......................29
1-3-5- انرژی.....................31

1-3-6- ابزارهای نظامی و امنیت ملی......................31

بخش چهارم.........................38
1-4- عناصر پایه...................38
1-4-1- درآمدی بر نانو ذرات................................38
1-4-2- متداولترین نانو ذرات.................................44
بخش پنجم...........................49
1-5- نانو پوشش ها..............49
1-5-1- مقدمه.....................49

1-5-2- پوشش چیست؟......50

1-5-3- نانو پوشش ها..........53
1-5-4- مرور کلی پوشش ها و نانو پوشش ها.........69

فصل دوم- آشنایی با جنس ابزار برش...................70

مقدمه.71
بخش اول.............................72
2-1- ابزارهای آهنی............72
2-1-1- ابزار فولاد کربنی....72
2-1-2- فولاد های تند بر.....73
بخش دوم.............................77

2-2- ابزار های کاربیدی سمانته..............................77

بخش سوم............................79
2-3- گروه های ابزارهای کاربایدی........................79
2-3-1- گروه تنگستن کارباید- کبالت...................79
2-3-2- گروه تنگستن کارباید آلیاژ شده................80
2-3-3- کارباید های ریز دانه..................................84
2-3-4- کارباید های ریخته گری...........................85
بخش چهارم.........................86

2-4- تیتانیم کارباید ها و تیتانیم نیتراید ها................86

بخش پنجم...........................87

2-5- سرمت ها.....................87

2-5-1- سرمت های بدون پوشش...........................87
2-5-2- سرمت های پوشش دار..............................87
بخش ششم...........................88

2-6- سرامیک ها.................88

2-6-1- سرامیک های خالص.................................89
2-6-2- سرامیک های ترکیبی................................89
2-6-3- سرامیک های سیلیکون نیترایدی................89
2-6-4- سرامیک های پوشش دار...........................90
بخش هفتم............................91

2-7- الماسه ها.....................91

2-7-1- الماسه های پلی کریستالی..........................92
2-7-2- کارباید با پوشش الماسه به صورت CVD ..................................92
بخش هشتم..........................94

2-8- CBN ها....................94

بخش نهم.............................96
2-9- شرکت Sandvic ....96
2-9-1- کارباید های پوشش دار............................96
2-9-2- کارباید های بدون پوشش........................101

فصل سوم- بررسی اثرات نانو تکنولوژی بر روی ساخت ابزار برش.......104

مقدمه.................................105
3-1- فرسایش در ابزارهای برش...........................106
3-1-1- انواع معیار های شکست..........................106
مقاله(1)- خصوصیات ابزار برش با پوشش الماس نانو کریستال................112
چکیده...............................112
مقدمه.................................112
جزئیات آزمایش................113
نتایج و مباحث...................114
نتیجه گیری........................115
مـقـالـه(2)- مـاشـیـن کـاری(تـراشکـاری) نـیمه قـائم(semi orthogonal) فلز سخت با ابزار PCD
والماس CVD در زوایای برش مختلف..............120
چکیده...............................120
مقدمه................................120
موارد آزمایشی..................121
نتایج و مباحث...................122
نتیجه گیری.......................126
مـقـالـه(3)- ابـزار پـوششی الـماس بـه صورتCVD در سـاخـتار هـای مـیکـرو و نـانـو کـریستـال در
تراشکاری گرافیت به صورت EDM................131
چکیده...............................131
مقدمه................................131
فرآیند تجربی....................132
نتایج و مباحث...................134
نتیجه گیری.......................137
مـقـالـه(4)- سـایش لایـه لایـه ای در ابـزار هـای بـرش بــا پـوشش نــانـو الـمـاس در مـاشـین کـاری کامپوزیت.......................142
فرآیند های تجربی............141
نتایج..................................143
نتیجه گیری.......................145

مـقـالـه(5)- رفتـار اصطکـاک مـربـوط بـه تـک لایـه هـای ایـجاد شده در اثـر رسوب بخار به صورت

شیمیایی(CVD) روی ویفر سیلیکونی...............150
مقدمه................................150
اصطکاک در مقیاس میکرو.................................150
نتیجه گیری.......................153
مراجع............................161

حسین بازدید : 89 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
a
مفهوم امنیت ملی را بر مبنای تحولاتی كه در نظام بین الملل رخ داده را در بخش اول با عنوان تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل بررسی خواهیم نمود
دسته بندی علوم سیاسی
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 254 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 212
بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر تحولات دهه 1990م و تأثیر آن بر برداشت امنیتی جمهوری اسلامی ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی

بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر تحولات دهه 1990م و تأثیر آن بر برداشت امنیتی جمهوری اسلامی ایران

(بصورت جامع و کامل)
چکیده:
امنیت ملی کشورها تحت تأثیر متغیرهای بین المللی و منطقه ای که کانونهای بحران محسوب می شود همواره مورد تهدید قرار دارد هر چه بردامنه ی گسترش جهانی شدن و ابعاد آن افزوده می شود، نسبت به آن دسته از کشورهایی که آسیب پذیری بیشتری دارند این تهدیدات در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تشدید خواهد شد.مفهوم امنیت ملی مانند سایر مفاهیم سیاسی تحت تأثیر ساختاربندی و فضای حاكم بر نظام بین الملل قابل تبیین است. بنابراین با این فرض كه مفاهیم سیاسی با توجه به تغییرات شرایط محیطی (داخلی و خارجی) تغییرپذیر هستند،
مفهوم امنیت ملی را بر مبنای تحولاتی كه در نظام بین الملل رخ داده را در بخش اول با عنوان تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل بررسی خواهیم نمود.در این خصوص دو نگرش و برداشت نسبت به مفهوم امنیت ملی وجود دارد؛ برداشت سنتی، برداشت مدرن. برداشتهای گذشته با آنچه امروز، از این مفهوم ارائه میگردد، متفاوت و متغیر است. لذا جهت تعیین سیرتغییر مفهوم امنیت ملی برداشتهای گذشته و سنتی را باید جدا از برداشتهای مدرن مورد بررسی قرار داد. با در نظر گرفتن این مطلب بخش حاضر را به دو فصل تقسیم و هر فصل را به بررسی یكی از این برداشتها (برداشت سنتی از مفهوم امنیت ملی، برداشت نوین از مفهوم امنیت ملی) اختصاص میدهیم.
در بخش دوم با عنوان "تغییر برداشت جمهوری اسلامی ایران از امنیت ملی" به تغییراتی كه در برداشت جمهوری اسلامی در برهه زمانی سه دهه انقلاب اسلامی رخ داده است، خواهیم پرداخت این بخش با این فرض كه تحول مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل باعث تغییر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به امنیت ملی شده است به بررسی این تغییر میپردازد.
کلمات کلیدی:

امنیت ملی

نظام بین الملل

نظام دو قطبی

امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

مقدمه:
پس از فروپاشی شوروی سابق، مسایل امنیتی حوزه های وسیع تری را شامل شده است. امنیت دیگر یك فرایند یك جانبه و محدود نیست كه فقط با ازدیاد قدرت نظامی بتوان آنرا افزایش داد. امروزه مسایل امنیتی، آلودگی محیط زیست، غذا، بهداشت، تامین شغل و مسكن، توسعه، رفاه، افزایش جمعیت، خطرفقر، مسایل فرهنگی و موارد دیگر را شامل می شود كه این مسایل راه حل ها و همكاری های فوق ملی را نیز می طلبد.با فروپاشی شوروی،امنیت بر پایه مؤثر نظامی خارج شده است، البته هنوز هم تهدیدات نظامی می تواند مهم باشد، زیرا توانایی تغییرات اساسی و زیر بنایی در جامعه را داراست. هم اكنون، ابزار نظامی بعنوان پشتوانه قدرت سیاسی بعضی كشور ها بویژه قدرت های بزرگ مطرح است،
ولی در حال حاضر امنیت كشورها ممكن است از لحاظ نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد تهدید قرار گیرد كه ابزار مقابله با اینها، تنها قدرت نظامی نیست. ویژگی تهدیدات جدید باعث گردید تا كشورها به همكاری وتعامل با یكدیگر در سطح جهانی روی آورند‏‏‏، چرا كه این تهدیدات، جدا از اینكه یك دولت- ملت را بخواهد تهدید بكند، منطقه وجهان را نیز به مخاطره می اندازد. بنابراین با تغییر وتحولاتی كه در روابط بین الملل پس از دهه 90م بوجود آمد.، مفهوم امنیت را نیز دچار تحول نمود.
از یك طرف مفهوم امنیت ملی، گسترده تر شد. از طرف دیگر برای تامین و دستیابی به آن از رقابت و برخورد به همكاری و تعامل در این زمینه، تغییر مفهوم داد. قبل از دهه 90 امنیت یك كشور ناامنی سایرین محسوب می گردید. امنیت، «حاصل جمع صفر» معنی می شد. بنابراین همواره درگیری و رقابت نظامی در صحنه بین الملل حاكم بود، در صورتیكه اكنون نه تنها امنیت یك واحد سیاسی، ناامنی سایرین محسوب نمی گردد، بلكه امنیت یكی، امنیت دیگران نیز است. امروزه تهدیدات از ویژگی جهانی برخوردارند، بطوریكه یك واحد سیاسی به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست و علاوه بر آن تهدیدی که یك واحد سیاسی را به چالش کشانده، امکان سرایت به سایر واحد های سیاسی را دارد.
فهرست مطالب
مقدمه:
1- شرح و بیان مساله پژوهش:
2- بررسی متون موجود:
3- سوال اصلی:
4- سوالات فرعی:
5- مفروض ها:
6- فرضیه:
7- متغیر های اصلی تحقیق:
8- روش تحقیق:
9- سازماندهی تحقیق:

بخش اول:تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل

فصل اول:برداشت سنتی از مفهوم امنیت ملی

مبحث اول: مبانی تاریخی

الف:تعریف مفهوم امنیت ملی

ب: ظهور پدیده دولت های ملی
ج: امنیت دستجمعی
د: حاکمیت سیستم دو قطبی
ح: جنگ سرد
دوره اول(55-1945م
دوره دوم (1956- 1955م):
دوره سوم (1962- 1956م
دوره چهارم دوره طولانی تشنجزدایی (79- 1962م):
دوره پنجم جنگ سرد جدید (85- 1979م
خ: در آستانه فروپا شی نظام دوقطبی

مبحث دوم: مبانی نظری برداشت سنتی از امنیت ملی

جمع بندی
پی نوشت ها
الف:پیروزی انقلاب اسلامی
ب: سیاست دوگانه امنیتی
ج: برداشت اولیه جمهوری اسلامی ایران از امنیت ملی
د: قانون اساسی
ح: صدور انقلاب
خ: نهضت های آزادیبخش
ت: انقلاب اسلامی؛ تلاش در جهت تغییر وضع موجود
ث: عامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در اتخاذ اصل« نه شرقی – نه غربی»
ر: مقطع زمانی جنگ تحمیلی
ز: انقلاب اسلامی؛ تهدیدی بالقوه برای كشورهای حوزه خلیج فارس
س: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تولد شورای همكاری خلیج فارس
جمع بندی
پی نوشت ها

فصل دوم:برداشت نوین از مفهوم امنیت ملی

الف: فروپاشی نظام دوقطبی و پایان جنگ سرد

ب: تهدیدات نوین امنیت ملی

ج: تاثیر جهانی شدن بر تغییر مفهوم امنیت ملی

د: تهدیدات زیست محیطی
جمع بندی
پی نوشت ها

بخش دوم:تغییر برداشت جمهوری اسلامی ایران از امنیت ملی

فصل اول:امنیت ملی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران قبل از پایان جنگ سرد(دهه اول انقلاب اسلامی)

الف:پیروزی انقلاب اسلامی
ب: سیاست دوگانه امنیتی

ج: برداشت اولیه جمهوری اسلامی ایران از امنیت ملی

د: قانون اساسی
ح: صدور انقلاب
خ: نهضت های آزادیبخش
ت: انقلاب اسلامی؛ تلاش در جهت تغییر وضع موجود

ث: عامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در اتخاذ اصل« نه شرقی – نه غربی»

ر: مقطع زمانی جنگ تحمیلی
ز: انقلاب اسلامی؛ تهدیدی بالقوه برای كشورهای حوزه خلیج فارس
س: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تولد شورای همكاری خلیج فارس
جمع بندی
پی نوشت ها

فصل اول:امنیت ملی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران بعد از پایان جنگ سرد

(دهه دوم و سوم انقلاب اسلامی)

مبحث اول: دوران ریاست جمهوری حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی

الف: تغییر سیاست امنیتی
ب: خروج از انزواگرایی
ج: پایان جنگ تحمیلی

د: تحولات نظام بینالملل و تأثیر آن بر جمهوری اسلامی ایران

ت: عادی سازی روابط دیپلماتیك با كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس «76- 1368ش»

مبحث دوم: دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی

الف: دهه سوم انقلاب اسلامی؛ همكاری و تعامل در صحنه بین الملل
ب: سیاست تنشزدایی و اعتمادسازی در روابط كشورها
ج: گفت و گوی تمدنها
د: گسنرش روابط سیاسی بین ج. ا. ایران و كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس «76 به بعد»
جمع بندی
پی نوشت ها
نتیجه گیری

حسین بازدید : 166 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (0)
از آنجا كه‌ صورت جریان‌ وجوه نقد تحت‌ تأثیر برخوردهای‌ متفاوت‌ حسابداری‌ درخصوص‌ معاملات‌ و رویدادهای‌ یكسان‌ در سطح‌ واحدهای‌ تجاری‌ مختلف‌ نیست‌، ارائـه‌ آن‌ قابلیت‌ مقایسه‌ جنبه‌ عملیاتی‌ عملكرد مالی‌ واحدهای‌ تجاری‌ مختلف‌ را افزایش‌ می‌دهد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 58
فرمت فایل doc
حجم فایل 94 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73
پایان نامه کارشناسی رشته حسابداری با عنوان صورت‌ جریان‌ وجوه نقد

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته حسابداری با عنوان صورت‌ جریان‌ وجوه نقد

مقدمه‌
اطلاعات‌ تاریخی‌ مربوط‌ به‌ جریان‌ وجوه نقد می‌تواند در قضاوت‌ نسبت‌ به‌ مبلغ‌، زمان‌ و میزان‌ اطمینان‌ از تحقق‌ جریانهای‌ وجوه نقد آتی‌ به‌ استفاده‌كنندگان‌ صورتهای‌ مالی‌ كمك‌ كند. اطلاعات‌ مزبور، بیانگر چگونگی‌ ارتباط‌ بین‌ سودآوری‌ واحد تجاری‌ و توان‌ آن‌ جهت‌ ایجاد وجه نقد و درنتیجه‌ مشخص‌كننده‌ كیفیت‌ سود تحصیل‌ شده‌ توسط‌ واحد تجاری‌ است‌. علاوه‌ براین‌، تحلیل‌گران‌ و دیگر استفاده‌كنندگان‌ اطلاعات‌ مالی‌ اغلب‌ به‌ طور رسمی‌ یا غیر رسمی‌ مدلهایی‌ را برای‌ ارزیابی‌ و مقایسه‌ ارزش‌ فعلی‌ جریانهای‌ وجه نقد آتی‌ واحدهای‌ تجاری‌ به‌ كار می‌برند. اطلاعات‌ تاریخی‌ مربوط‌ به‌ جریان‌ وجوه نقد می‌تواند جهت‌ كنترل‌ میزان‌ دقت‌ ارزیابیهای‌ گذشته‌ مفید واقع‌ شود و رابطه‌ بین‌ فعالیتهای‌ واحد تجاری‌ و دریافتها و پرداختهای‌ آن‌ را نشان‌ دهد.
ارزیابی‌ فرصتها و مخاطرات‌ فعالیت‌ تجاری‌ و وظیفه‌ مباشرت‌ مدیریت‌ مستلزم‌ درك‌ ماهیت‌ فعالیت‌ تجاری‌ از جمله‌ نحوه‌ ایجاد و مصرف‌ وجه نقد توسط‌ واحد تجاری‌ است‌. ترازنامه‌، صورتهای‌ عملكرد مالی‌ و صورت جریان‌ وجوه نقد تواماً اطلاعاتی‌ را در مورد وضعیت‌ مالی‌، عملكرد مالی‌ و همچنین‌ نقدینگی‌، توانایی‌ بازپرداخت‌ بدهیها و انعطاف‌پذیری‌ مالی‌ فراهم‌ می‌آورند. بدین‌لحاظ‌ ایجاد ارتباط‌ بین‌ اطلاعات‌ مندرج‌ در صورت جریان‌ وجوه نقد و اطلاعات‌ ارائه‌ شده‌ در صورتهای‌ مالی‌ اساسی‌ دیگر حائز اهمیت‌ است‌
اگرچه‌ صورت جریان‌ وجوه نقد اطلاعاتی‌ را درباره‌ جریانهای‌ وجه نقد واحد تجاری‌ طی‌ دوره‌ مالی‌ مورد گزارش‌ ارائه‌ می‌كند، لیكن‌ اطلاعات‌ مزبور جهت‌ ارزیابی‌ جریانهای‌ آتی‌ وجـه نقـد كفایت‌ نمی‌كنـد. برخی‌ جریانهـای‌ وجـه نقـد ناشـی از معاملاتی‌ است‌ كـه‌ در دوره‌های‌ مالی‌ قبل‌ رخ‌ داده‌ و بعضاً انتظار می‌رود منجر به‌ جریانهای‌ وجه نقد دیگری‌ در یكی‌ از دوره‌های‌آتی‌ گردد. بدین‌ لحاظ‌ برای‌ ارزیابی‌ جریانهای‌ وجه نقد آتی‌، صورت جریان‌ وجوه نقد معمولاً باید توأم‌ با صورتهای‌ عملكرد مالی‌ و ترازنامه‌ مورد استفاده‌ قرار گیرد. از آنجا كه‌ صورت جریان‌ وجوه نقد تحت‌ تأثیر برخوردهای‌ متفاوت‌ حسابداری‌ درخصوص‌ معاملات‌ و رویدادهای‌ یكسان‌ در سطح‌ واحدهای‌ تجاری‌ مختلف‌ نیست‌، ارائـه‌ آن‌ قابلیت‌ مقایسه‌ جنبه‌ عملیاتی‌ عملكرد مالی‌ واحدهای‌ تجاری‌ مختلف‌ را افزایش‌ می‌دهد.
کلمات کلیدی:

وجوه نقد

جریانهای‌ نقدی‌ ارزی

صورت‌ جریان‌ وجوه نقد

صورتهای‌ عملكرد مالی‌ و ترازنامه

فهرست مطالب
فصل اول:مقدمه 1
صورت‌ جریان‌ وجوه نقد 1
مقدمه‌ 2
دامنه‌ كاربرد 5
فصل دوم :مطالعات تجربی 10
تعاریف‌ 12
وجه نقد: 12
فعالیتهای‌ عملیاتی‌‌: 12

فعالیتهای‌ سرمایه‌گذاری‌‌: 12

فعالیتهای‌ تأمین‌ مالی‌: 13
جریانهای‌ وجه نقد ناشی از فعالیتهای‌ عملیاتی‌‌: 13
جریانهای‌ نقدی‌ استثنایی‌: 13
جریانهای‌ نقدی‌ غیرمترقبه‌‌: 14
وجه نقد 14
گزارش‌ جریانهای‌ نقدی‌ ناشی از فعالیتهای‌ عملیاتی‌ 19
گزارش‌ سایر جریانهای‌ نقدی‌ 27

بازده‌ سرمایه‌گذاریها و سود پرداختی‌ بابت‌ تأمین‌ مالی‌ 27

الف‌. جریانهای‌ نقدی‌ ورودی‌: 29
ب‌ . جریانهای‌ نقدی‌ خروجی‌: 29

مالیات‌ بر درآمد 30

فعالیتهای‌ سرمایه‌گذاری‌ 32
الف ‌. جریانهای‌ نقدی‌ ورودی‌ : 32
ب‌ . جریانهای‌ نقدی‌ خروجی‌ : 33

فعالیتهای‌ تأمین‌ مالی‌ 34

الف ‌. جریانهای‌ نقدی‌ ورودی‌ : 34
ب . جریانهای‌ نقدی‌ خروجی‌ : 35
گزارش‌ جریانهای‌ نقدی‌ بر مبنای‌ خالص‌ 35
جریانهای‌ نقدی‌ ارزی‌ 41
جریانهای‌ نقدی‌ ارزی‌ در واحدهای‌ تجاری‌ منفرد 41
جریانهای‌ نقدی‌ ارزی‌ در گروه‌ واحدهای‌ تجاری‌ 43
جریانهای‌ نقدی‌ استثنایی‌ و غیر مترقبه‌ 45
جریانهای‌ نقدی‌ استثنایی‌ 45
جریانهای‌ نقدی‌ غیرمترقبه‌ 47
جریانهای‌ نقدی‌ مرتبط‌ با مطالبات‌ و بدهیهای‌ بلندمدت‌ عملیاتی‌ 49
معاملات‌ غیر نقدی‌ 50
تعدیلات‌ سنواتی‌ 52
سایر موارد افشا 53
فصل سوم:آمارها، شاخص‌ها،‌اطلاعات 53
مطابقت‌ با استانداردهای‌ بین‌المللی‌ حسابداری‌ 54
نمونه‌های‌ صورت جریان‌ وجوه نقد 54
پیوست‌ شماره‌ 1 ـ واحد تجاری‌ منفرد 55
پیوست‌ شماره‌ 1 ـ (ادامه) 57
پیوست‌ شماره‌ 2 (ادامه) 62
پیوست‌ شماره‌ 2 (ادامه) 63
فصل چهارم:نتیجه‌گیری 71

صورتحساب جریان گردش وجوه نقد : 72


حسین بازدید : 111 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (0)
محیط زیست انسانی دارای مفهوم جامعی است از مجموعه تاثیرات عوامل بیرونی و درونی و روابط متقابل آنها که تعادل بیولوژیک را سبب می شود لذا چگونگی روابط انسانها با محیط، نحوه برقراری و تاثیر پذیری خصوصیات اکوسیستم ها در کیفیت احساسی روانی انسان ها خود بحث مستقل و جامعی است
دسته بندی محیط زیست
بازدید ها 43
فرمت فایل doc
حجم فایل 13163 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85
پایان نامه کارشناسی رشته محیط زیست با عنوان عدم گسترش فضای سبز شهر تهران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته محیط زیست با عنوان عدم گسترش فضای سبز شهر تهران

مقدمه
محیط زیست انسانی دارای مفهوم جامعی است از مجموعه تاثیرات عوامل بیرونی و درونی و روابط متقابل آنها که تعادل بیولوژیک را سبب می شود. لذا چگونگی روابط انسانها با محیط، نحوه برقراری و تاثیر پذیری خصوصیات اکوسیستم ها در کیفیت احساسی روانی انسان ها خود بحث مستقل و جامعی است که امروزه یکی از انشعابات علوم انسانی را پدید آورده است. در هر حال برای ایجاد ارتباط با محیط، انسان سعی بر آن دارد در شناسایی و ارزش یابی طبیعت متغییر، به نحوی رسوخ کرده و بر آن اثر گذارد. تاثیر پذیری انسان ها از محیط نامطلوب نامناسب زندگی خویش، موجب بروز تخیلاتی از آن و پروراندنش در ذهن شده استگاهی این تخیلات به گونه ای است که جا و مکان خاصی ندارد و منحصراً زائیدة نارسایی های محیط می باشد. این افکار نقش تخریب یا سازندگی و دخل و تصرف در محیط طبیعی را سبب می شود. بدیهی است برای به اجرا در آوردن این گونه افکار، برنامه ریزی هایی در مناطق از جنبه فیزیکی و اقتصادی مورد نیاز است.
جنبه های فیزیکی این مسئله مربوط به جزئیات فضای سبز مناطق مورد نظر از آغاز تا اختام برنامه ریزی می باشد.از نظر اقتصادی نمونه های از قبیل: ایجاد تحرک های اصولی در موارد مختلف و روابط انسان ها بجای می گذارد.مجموعه این دو عامل دوچرخه روابط حیاتی انسان به صورت جابجایی، سازندگی . سالم سازی محیط صنعتی به طور چشمگیری موثر است در طول تاریخ نشان داده شده است که گردهمایی انسان ها مسئله ای جز پناه جویی در خانه های کوچک و تقریباً بدون روزنه برای حفاظت در مقابل تغییرات جوی، یا دشمنان خارجی نبود. ولی امروز شهرنشینی و شهرسازی،‌ پدیده ای زنده و متغیر می باشد.
این تحرک وزنده بودن خود بازدهی به همراه دارد که شامل، سمومات فضاهای شهری و صنعتی است. بنابراین فضای سبز نقش همانند ریه های شهر را دارد که عمل تنفس را آسان تر و مسیر می سازد.امروز با گسترش سریع شهرها، و زادو ولد آسمان خراش ها، افزایش سرمام آور جمعیت ها، مناطق صنعتی و وجود ماشین های سوختنی متنوع، نیاز به اکسیژن و هوای تمیز را ایجاب می نماید . لذا، به نظر می رسد، کمبود منحصراً از طریق ایجاد فضای سبز و احداث پارکها مقدور است. لوکوبوزیه در ضمن تجزیه و تحلیل محیط انسانی، برای وجود فضای سبز در شهرها اهمیت بسیاری قائل شده است.لوکوبوزیه بر این عقیده است که از هر ده واحد مورد نظر برای سکونت، باید نه واحد آن فضای سبز باشد. زیرا نیاز به فضای سبز و پارک های مشجر در شهرها نه تنها از لحاظ فیزیولوژیک غیر قابل تردید است. بلکه از نظر روانی نیز دارای اهمیت خاصی می باشد.
دکتر الکسین کارل در کتاب « این انسان ناشناخته» چنین اظهار می کند « شاید وجود عدم تعادل روانی برای تمدن بشری خیلی خطرناک تر از بیماریهای عضوی و عفونی باشد» و همین تمدن است که سعی در گسترش سلامتی مصنوعی بر پایه واکسن، سرم و ویتامین ها می کند و غافل از یافتن راه حل های اصولی، منطقی و بهداشت سیستم عصبی و تعادل انسان می باشد به قول لوکوبوزیه انسان باید در محیطی زندگی کند که که واجد عوامل زیر باشد:هوای تمیز، سکوت، آرامش قلبی، رفع کامل گرد و غبار، حفاظت کامل در مقابل سرو صدای خارجی، برخورداری از آفتاب، روشنایی طبیعی و قابل تنظیم، تجدید بنای محیط طبیعی،‌ هوای زنده، سبزی و آسمان:
بنابراین عدم ارتباط مستقیم روزانه انسان با فضای آزاد، سروکار داشتن با کارهای یکنواخت در محیط بسته، انسان را در مقابل بیماریهای روانی ناتوان می گرداند. طبق آمار موجود هم اکنون بیش از ده میلیون نفر در ایالات متحده و در ایران چهار میلیون نفر گرفتار ناراحتی های روانی ناشی از زندگی ماشینی تخمین زده می شود (روزنامه کیهان مهرماه 1356) با توجه به ارقام و آماری که از کشورهای مختلف جهان ارائه می دهند، انسان دیگر در مقابل بیماریهای واگیردار کمتر محکوم به ضعف و مرک و میر است.آنچه که او را پای در می‌ آورد بیماریهای روانی است که در اثر زندگی ماشینی تراکم و فشردگی آلودگی محیط زیست به وجود می آید.نتیجتاً تمدن صنعتی زائیده تکنولوژی مدرن، تنها ارمغان واقعی آن، تبدیل انسان ها به حیوانات ظاهراً اصلی و آزمایشگاهی است»طبیعت واقعی انسان نیاز به فضای سبز و باز و آزاد و امروزه این کشش با تجارت علمی به ثبوت رسیده است.
کلمات کلیدی:

فضای سبز شهری

آلودگی محیط زیست

محیط زیست انسانی

فضای سبز شهر تهران

فهرست
مقدمه 1

فصل اول: پارک سازی 4

پارک های جنگلی 5
پارک های ملی 6
پارک های گیاه شناسی 6
پارک های وحش 9
پارک های نمایشگاه ها 9
پارک های ورزشی 10
پارک های عمومی 10
خیابان های مخصوص عابرین پیاده 12
3- تشکیلات تزئیناتی 14
4- تشکیلات رفاهی و تفریحی 16
پارک های منظم 22
پارک های نامنظم 23
پارک های مختلط 24
پارک فانتزی 25
پارک های مدرن 25

فصل دوم:گیاهان پوششی 27

پیچکها 38
درختان همیشه سبز، مخروطیان 40

فصل 3 : طراحی شیب بندی و شکل زمین 43

پارک گس ورکس 43
پارک المپیک 45
وست پارک: 47

فصل چهارم:محیط زیست 50

آلودگی محیط زیست 51

اثرات آلودگی هوا 51
اثرات هوای آلوده بر روی خاک 52
اثرات هوای آلوده بر روی گیاهان 52

اهمیت فضای سبز در شهرسازی 53

موقعیت جغرافیایی و ویژگی های طبیعی 55
مسائل زیست محیطی تهران به عنوان یک منطقه کلانشهری 58
تمرکز گرایی در تهران 59
فضای سبز شهر تهران 60

فصل پنجم :فضای سبز 64

بررسی پوشش گیاهی به روش سنجش از دور 72
تجزیه و تحلیل وضعیت فضای سبز تهران 81
منابع و مآخذ: 83

حسین بازدید : 118 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (0)
ایده نمایش یک تابع بر حسب مجموعه کاملی از توابع اولین بار توسط فوریه در سال ( 1806 ) برای نمایش توابع به کار گرفته شد در سال ( 1909 ) هار اولین کسی بود که به موجک ها اشاره کرد
دسته بندی ریاضی
بازدید ها 59
فرمت فایل doc
حجم فایل 400 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
پایان نامه رشته ریاضی با عنوان آنالیز کامل موجکها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته ریاضی با عنوان آنالیز کامل موجکها

چکیده
ایده نمایش یک تابع بر حسب مجموعه کاملی از توابع اولین بار توسط فوریه در سال ( 1806 ) برای نمایش توابع به کار گرفته شد . در سال ( 1909 ) هار اولین کسی بود که به موجک ها اشاره کرد . تبدیل فوریه فقط برای توابع پایا مورد استفاده قرار می گیرد و برای توابع غیر پایا کارآمد نیست و چون در بیشتر مواقع نیاز به اطلاعات زمان – بسامد داریم به همین خاطر گابور در سال ( 1946 ) با استفاده از توابع پنجره ای ، که منجر به تبدیل فوریه پنجره ای شد ، مشکل را حل کرد . ولی داستان موجک ها از دهه (1980) آغاز شد . در سال ( 1982 ) مورلت ، ژئوفیزیکدان فرانسوی مفهوم موجک و تبدیل موجک را به عنوان یک ابزار برای آنالیز سیگنال زمین لرزه وارد کرد .
همان زمان گراسمن فیزیکدان نظری فرانسوی فرمول وارونی را برای تبدیل موجک به دست آورد . میر و مالت در سال ( 1976 ) از پایه های موجک متعامد توانستند آنالیز چند تفکیکی را بسازند و مالت تجزیه موجک-ها و الگوریتم های بازسازی را با به کاربردن آنالیز چند تفکیکی به وجود آورد . مونزی همراه آنتوان در سال ( 1990 ) موجک ها را به دو بعد و بعد از آن به فضاهای با ابعاد دیگر گسترش دادند .در این پایان نامه در فصل اول ابتدا کاربردهایی از موجک ذکر گردیده سپس به تصاویر دیجیتالی اثر انگشت ، سیگنالها ، معرفی خانواده موجک هار ، پردازش سیگنالها و آستانه و فشرده سازی داده پرداخته شده است . در فصل دوم موجک و تجزیه متعامد ، پسرهای موجک ، میانگین و تفاضل ، تصویر کردن توابع بر روی فضاهای موجک ، پردازش توابع و جعبه های تصویر و ارتباط بین موجک پدر و موجک مادر بیان گردیده است و در فصل سوم نیز به حل معادله دیفرانسیل حاکم بر تعادل صفحات با استفاده از موجک هار پرداخته شده است .
کلمات کلیدی:

موجک

تجزیه متعامد

نمایش یک تابع

خانواده موجک هار

حل معادله دیفرانسیل حاکم بر تعادل صفحات

مشکلات عصر دیجیتال
با ظهور عصر دیجیتال فرصتهای بسیاری به منظور جمع آوری ، تحلیل و انتشار اطلاعات به وجود آمده است مواجهه با چنین اطلاعات گسترده ای مشکلات عدیده ای به دنبال دارد . کلیه اطلاعات دیجیتالی می بایست به نحوی مؤثر و کارآمد قابل ذخیره شدن و بازیافت باشد . یکی از راههای رویارویی با چنین مسئله ای به کارگیری روش موجک می باشد . برای مثال ، بیش از 25 میلیون کارت در فایل های اثر انگشت F . B . I موجود می باشد که هر کدام حاوی 10 تصویر از اثر انگشت می-باشند . هر فایل حجمی معادل 10 مگابایت دارد . ذخیره سازی کلیه این فایلها نیازمند حدوداً 250 ترابایت فضا می باشد که بدون اعمال نوعی فشرده سازی و ذخیره وجستجوی اطلاعات غیرممکن خواهد بود . به منظور برطرف کردن چنین مشکلاتی F . B . I از استانداردهای اثر انگشت دیجیتالی و فشرده سازی موجک استفاده نموده است .
مشکل دیگر که در مورد اطلاعات الکترونیکی وجود دارد صدا می باشد . صدا اطلاعاتی فرعی در یک سیگنال می باشد که می-تواند طبقه بندی و انتقال اطلاعات از طرق مختلف ایجاد شود . موجک قابلیت فیلتر نمودن صدا از طریق دستکاری ضرایب averaging و detailing دارد . ضرایب detailing مکان جزئیات را در یک سری اطلاعات مشخص می کند . چنانچه اطلاعات در مقایسه با دیگر اطلاعات خیلی کوچک باشند ، پاک کردن آنها تغییر عمده در سری اطلاعات بوجود نخواهد آورد .همانطور که مشاهده می نمایید اطلاعاتی که عمل صداگیری روی آنها اعمال شده هنوز کلیه جزئیات مهم را نشان می دهد . از روشهای مشابه می توان برای احیای اطلاعات صدمه دیده تصویری و عکس ها یا اطلاعات ضبط شده استفاده نمود . دیگر کاربردهای موجک در زلزله شناسی ، نجوم و رادیولوژی می باشد . با این گستره وسیع از کاربرد است که ما به مطالعه موجک و کاربردهای آن می پردازیم .
« فهرست مطالب »

فصل اول : موجک ، اثر انگشت و پردازش تصویر

1 – 1 مشکلات عصر دیجیتال 1
1 – 2 تصاویر دیجیتالی اثر انگشت 2
1 – 3 سیگنالها 3
1 – 4 خانواده موجک هار 5
1 – 5 پردازش سیگنالها 6
1 – 6 آستانه و فشرده سازی داده 12
1 – 7 موجک F B I / مقیاس کمی سازی استاندارد ( W S Q ) 17

فصل دوم : موجک و تجزیه متعامد

2 – 1 دنیای لگو 21
2 – 2 پسرهای موجک 24
2 – 3 رقابت خواهر ، برادر : دو پایه برای 28
2 – 4 میانگین و تفاضل 31
2 – 5 تصویرکردن توابع بر روی فضاهای موجک 32
2 – 6 پردازش توابع و جعبه های تصویر 36
2 – 7 ارتباط بین موجک پدر و مادر 37

فصل سوم : حل معادله دیفرانسیل حاکم بر تعادل صفحات با استفاده از موجک هار

3 – 1 مقدمه 55
3 – 2 معرفی موجک هار 56
3 – 3 انتگرال گیری از موجک هار 57
3 – 4 حل معادله دیفرانسیل حاکم بر صفحات با استفاده از موجک هار 58
3 – 5 مثال عددی 59
3 – 6 خلاصه و نتیجه گیری 62
مراجع 63

حسین بازدید : 91 جمعه 24 مهر 1394 نظرات (1)
عبارت سنگهای تزئینی در برگیرنده تمام سنگهای طبیعی است که با استفاده از فن‌آوریهای خاص، قابل استخراج و پردازش بوده دارای مشخصات فنی و زیبایی شناختی لازم جهت به کار گرفته شدن در تمام انواع کاربردهای ساختمانی و صنعتی می باشند
دسته بندی معدن
بازدید ها 67
فرمت فایل doc
حجم فایل 787 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89
پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی

تعاریف
عبارت سنگهای تزئینی در برگیرنده تمام سنگهای طبیعی است که با استفاده از فن‌آوریهای خاص، قابل استخراج و پردازش بوده دارای مشخصات فنی و زیبایی شناختی لازم جهت به کار گرفته شدن در تمام انواع کاربردهای ساختمانی و صنعتی می باشند.این سنگها در بلوکهای بزرگ قابل استخراج بوده و عملکرد مکانیکی بسیار خوبی دارند، عموماً قابل صیقل هستند و از لحاظ رنگ، الگو و سایر ویژگیهای طبیعی دارای ارزش زیبایی شناختی بالایی هستند. ممکن است واژه " تزیینی" با القای این تصویر که کاربرد اینگونه سنگها صرفاً به تزیینات و یا یادبودهای رومیزی محدود می شود، به نوعی گمراه کننده باشد. در واقع، کاربرد اینگونه سنگها بسیار گسترده‌تر و فراگیرتر از حوزه کاربردی قابل تصور برای واژه " تزیینی" است. معادل انگلیسی عبارت ایتالیایی " سنگ ابعادی" است.
عبارت اخیر شیواتر بوده و به طور گسترده در سطح بین المللی به کار رفته است. این عبارت تأکید بیشتری بر ابعاد خطی عناصر سنگی دارد، تا حجم آنها. توضیح بیشتر آنکه سنگها غالباً به شکل لوحها و محصولات نیمه تکمیل شده‌ای به کار می روند که در انها مساحت سطح از ضخامت بیشتر است." سنگ طبیعی" عبارت رایج در کشور اسپانیا است که از معادل ایتالیایی این عبارت مناسب تر می باشد، چرا که بر منشأ طبیعی ماده تأکید دارد. سنگهای طبیعی موادی که بدون افزودن هیچگونه ماده خارجی مورد پردازش و تغییر شکل قرار می گیرند، حاصل می شوند. سنگهای صناعی عبارت از موادی هستند که با امتزاج نسبتهای خاصی از قطعات سنگهای طبیعی با مقادیر کمتری از سیمان یا رزین‌های صناعی ساخته می شوند.
همواره مواد موجود در بخش سنگ در سه گروه اصلی " مرمریت"، "گرانیت"، و " سایر سنگها" طبقه‌بندی شده‌اند. این شیوه طبقه بندی تداعی کننده مجموعه واژگان استفاده شده توسط مؤسسه استاندارد ایتالیا (UNI) است که به گروه چهارمی تحت عنوان " تراورتن ها " قائل می باشند. امروزه تراورتن به عنوان طبقه‌ای مجزا شناسایی نمی شود، بلکه در تعریف " مرمریت‌ها" قرار می گیرد. در سطح بین المللی، بر اساس واژگان انگلیسی سه گروه دیگر به گروه‌های قبلی اضافه می شود: " سنگ آهکی"، " ماسه سنگ" و "لوح سنگ".
کلمات کلیدی:

خواص سنگها

سنگهای تزئینی

سنگهای قیمتی

تجارت جهانی سنگ

فن آوری های استخراج سنگها

حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ

فهرست مطالب
سنگهای تزئینی 1
تعاریف 3
تصویر 1. استفاده ساختاری از سنگ . (سن میشل دی موراتو، کورسیکا،‌فرانسه) 3
تصویر2. گرانیت یکنواخت 7
تصویر3. انواع ماسه سنگ و لوح سنگ 9
جدول. کاربردهای اصلی سنگ و درصد استفاده آنها در هر نوع کاربرد 9
خصوصیات کیفی سنگ‌ها 9
الف) امکان تهیه بلوک از سنگ مورد نظر 10
ب) امکان انجام پردازش 10
ج) ارزش زیبایی شناختی 11
تصویر4. ترکیب حاصل از عناصر مربعی شکل کواتزیت (آکادمیا) هر قطعه نسبتاً یکنواخت اما تأثیر بصری حاصل ناهمگن است. 14
تصویر5 . نمایش اسلب‌ها 14
تصویر6. سنگ جایگزین شده (سایه روشن‌تر) در این پل،‌ تغییر رنگ ماسه سنگ با گذشت سالیان را نشان می دهد. 18
گونه های تجاری 31
1- انواع تجاری 31
عملیات استخراج 36
استفاده و مواد کاربرد: 38
5- عملیات استخراج 38
واژگون سازی 41
برش و قواره کردن بلوکها 41
5- بلوکها: حجم، شکل، ابعاد 42
3- انواع معادن 44
4- فن آوری های استخراج 45
پردازش سنگ 46
انواع محصولات سنگی نیمه تکمیل شده 47
اسلبهای نامنظم 49
نوار سنگها 49
سنگ ابعادی 50
بلوکهای توپر 51
باریکه ها (لیستلها) 52
ماشین آلات و تجهیزات 52
واحد قواره کردن و برش بلوک 53
دستگاه غیر متحرک سیم الماسه 54
سطوح حاصل از فن آوریهای ابتکاری (آب جت، شعله جت): 62
طرح خلاصه ای از انواع پردازش سطحی و خصوصیات اصلی هر روش 63
حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ 67
ساختمان سازی به طور عام 68
تاسیسات شهری 70
صنعتگری و طراحی 72
تجارت سنگ: تولید سنگ برش نخورده 77
جغرافیای تولید 77
انواع سنگ 80
تجارت جهانی سنگ 81
گزارش کار بازدید کارخانه پرشین ماربل از سنگ‌های ساختمان: 83
مرحله اول: آماده سازی بلوک‌ها 84
مرحله دوم: برش بلوک‌ها ... 85
مرحله سوم: صاف‌کاری سنگ و پرکردن ترک‌های باقی مانده ... 86
مرحله چهارم: صیقل دادن سنگ‌های برش شده ... 86
مرحله پنجم : بریدن سنگ 88

حسین بازدید : 99 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
امروزه قطعات و مدارات الکترونیکى کم نویز نقش مهمی درکار بردهاى مخابراتى والکترونیکى مختلف نظیر سیستمهاى رادار ،ارتباطات فضایی، مخابرات سیار وغیره دارند آشنایى با منابع مختلف نویز و منشاء فیزیکى آنان به منظور بهینه سازى عملکرد (سیگنال ونویز) اینگونه عناصرالکترونیکى،امرى ضرورى مى باشد
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
بازدید ها 29
فرمت فایل doc
حجم فایل 8604 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 110
پایان نامه رشته الکترونیک با عنوان انواع نویز

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته الکترونیک با عنوان انواع نویز

مقدمه :
امروزه قطعات و مدارات الکترونیکى کم نویز نقش مهمی درکار بردهاى مخابراتى والکترونیکى مختلف نظیر سیستمهاى رادار ،ارتباطات فضایی، مخابرات سیار وغیره دارند. آشنایى با منابع مختلف نویز و منشاء فیزیکى آنان به منظور بهینه سازى عملکرد (سیگنال ونویز) اینگونه عناصرالکترونیکى،امرى ضرورى مى باشد. ازاین رو مابر آن شدیم پروزه ای در خصوص نیز وانواع آن ارائه دهیم.در فصل یک به بررسی انواع نویز و راه کارهای کنسل سازی می پردازیم. در فصل دوم نویز را در قطعات الکترونیکی بررسی می کنیم. در فصل سوم به اندازه گیری پارامتر های پراکندگی قطعات و مدارات پرداختیم ، و در پایان در فصل آخر تکنیک های کنسل سازی نویز با را مورد بررسی قرار دادیم.
کلمات کلیدی:

نویز

منابع نویز

کنسل سازی نویز

قطعات الکترونیکی

فهرست
مقدمه

فصل اول : انواع نویز و راه کارهای کنسل سازی از لحاظ کلی

نویز گوسی
ضربه ای
نویز گرمایی
دوره ای
فلفل نمکی
بک گروند
نویز یکنواخت
نویز همبسته (correlated)
نویز ECG قلب
نویز سفید گوسی و تخمین آن

فصل دوم : نویز در قطعات الکترونیکی

فرآیند های تصادفی
تابع چگالی احتمال ، میانگین وهمبستگی
ایستایی
متوسط زمانی وتابع خود همبستگی زمانی
ارگادیک بودن
منابع نویز در قطعات نیمه هادی الکترونیکی

تعریف نویز

منابع نویز داخلی

روش های مختلف مدل سازی نویز قطعات الکترونیکی

مزایا و معایب روش های مختلف مدل سازی نویز
ارتباط بین منایع نویز میکروسکوپیک و ماکروسکوپیک
مدلسازی نویز (مداری) ترانزیستور
مدل های نویز ترانزیستور

فصل سوم : اندازه گیری پارامتر های پراکندگی قطعات و مدارات

اندازه گیری اتوماتیک پارامترهای پراکندگی
تحلیل گر شبکه برداری
خطا های اندازه گیری در یک تحلیل گر شبکه
روشهای مهم کالیبراسیون
اندازه گیری پارامتر های پراکندگی عناصر فعال وعناصر غیر فعال
اندازه گیری پارامتر های پراکندگی بر روی ویفر

فصل چهارم : تکنیک های کنسل سازی نویز با نویز تصادفی

کنترل نویز پسیو
جذب انرژی

تکنولوژی کنسل سازی نویز

فیدبک سنکرون
الگریتم LMS
قاب های اکتیو (Active mounts)
محیط های آرام

حسین بازدید : 113 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
استفاده از مواد جاذب رطوبت در كاربردهای مختلف دارای سابقه ای طولانی می باشد و در واقع از اوایل قرن بیستم این مواد به طور گسترده در صنایع و مخصوصاً در صنایع غذایی و نگهداری و بسته بندی مورد استفاده بوده اند لیكن توجه به این مواد جهت استفاده از آنها برای كاربردهای سرمایشی و تهویه مطبوع به یكی دو دهه اخیر باز می گردد
دسته بندی صنایع
بازدید ها 49
فرمت فایل doc
حجم فایل 5497 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا

مقدمه :
استفاده از مواد جاذب رطوبت در كاربردهای مختلف دارای سابقه ای طولانی می باشد و در واقع از اوایل قرن بیستم این مواد به طور گسترده در صنایع و مخصوصاً در صنایع غذایی و نگهداری و بسته بندی مورد استفاده بوده اند. لیكن توجه به این مواد جهت استفاده از آنها برای كاربردهای سرمایشی و تهویه مطبوع به یكی دو دهه اخیر باز می گردد .
در واقع مشخص شدن اثرات مخرب CFC ها ( كلروفلوئوروكربن ) كه ماده مرسوم مورد استفاده در سیستم های سرمایشی می باشد به روی محیط زیست و مخصوصاً لایه اوزون و همچنین مواجه شدن با بحران های انرژی و بالا بودن هزینه های مربوط به تامین انرژی و برق مورد نیاز دستگاههای تهویه مطبوع معمولی باعث ایجاد علاقه در سازندگان و مصرف كنندگان این سیستم ها برای یافتن روشهایی برای كاهش هزینه های آنها و خطرات زیست محیطی آنها شده است و در این میان مواد جاذب رطوبت به دلیل كارایی قابل توجه آنها در كاهش مصرف انرژی دستگاههای تهویه مطبوع و نیز بی ضرر بودن آنها برای محیط زیست مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.
امروزه استفاده از سیستم هایی كه از این مواد برای رطوبت زدایی و یا سرمایش و گرمایش استفاده می كنند برای كاربردهای صنعتی و در مقیاس های بزرگ در كشورهای پیشرفته به صورت معمول در آمده است لیكن برای كاربردهای خانگی و تجاری و در مقیاس های كوچك به دلیل هزینه اولیه بالا ، تلاش برای ساخت سیستم های اقتصادی و با كارایی بالا همچنان ادامه دارد.آنچه كه در ادامه می آید در واقع مروری بر تلاش های صورت گرفته جهت ساخت یك نمونه صنعتی از یك سیستم سرمایش رطوبت زدا می باشد كه در صورت موفقیت آمیز و رضایت بخش بودن تست ها و آزمایشات مورد نیاز بر روی سیستم می تواند به صورت تجاری و انبوه تولید شده و نیاز كشور در این زمینه را تامین نماید.
کلمات کلیدی:

رطوبت زدایی

مواد جاذب رطوبت

سیستم های رطوبت زدا

فهرست مطالب

فصل اول – فرآیند جذب 1

فصل دوم – رطوبت زدایی از هوا 9

فصل سوم – كاربرد سیستم های رطوبت زدا 17

فصل چهارم – طراحی سیستمهای رطوبت زدا 35

فصل پنجم- طراحی و استخراج منحنی های عملكرد یك سیستم رطوبت زدا 73

منابع 80

حسین بازدید : 229 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
امروزه ماده معدنی کرومیت نقش اساسی در صنایع متالوژی داردماده معدنی کرومیت بعد از فراوری وذوب تبدیل به فروکروم شده سپس در صنایع فولاد برای مقابله با خورندگی مورد استفاده قرار می گیردهم اکنون بیش 85 در صد کرومیت استخراج شده از معادن دنیا برای تولید فروکروم در صنایع متالوزی استفاده می شود
دسته بندی مواد و متالوژی
بازدید ها 25
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
مقایسه وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقایسه وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان

چکیده
امروزه ماده معدنی کرومیت نقش اساسی در صنایع متالوژی دارد.ماده معدنی کرومیت بعد از فراوری وذوب تبدیل به فروکروم شده سپس در صنایع فولاد برای مقابله با خورندگی مورد استفاده قرار می گیردهم اکنون بیش 85 در صد کرومیت استخراج شده از معادن دنیا برای تولید فروکروم در صنایع متالوزی استفاده می شود .طی سالهای اخیر استفاده ازکنسانتره کرومیت و فروکروم در دنیا روند صعودی پیدا کرده است به دنبال ان استخراج این ماده معدنی روند رو به رشدی داشته است.استخراج کانسار کرومیت در دنیا و ایران به دو روش روباز و زیر زمینی انجام می شود.
ولی روشها وفناوری مورد استفاده برای استخراج کرومیت از سوی بزرگترین تولید کنندگان کرومیت در دنیاقابل مقایسه با تکنولوزیهای مورد استفاده در معادن ایران نیست.در ایرات اغلب معادن کرومیت با بیل وکلنگ استخراج می شود ولی در معادن کشورهای بزرگ تولید کننده ماده معدنی کرومیت استفاده از شاولهای با ظرفیت بالا مرسوم است.در این سمینار سعی شده است .وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان با یکدیگر مقایسه شود.
کلمات کلیدی:

کرومیت

صنایع متالوژی

روش‌های استخراج كرومیت

تولید کرومیت در ایران وجهان

مقدمه
در ایران كرومیت برای اولین بار در km14 كاهك (منطقه‌ای در اطراف سبزوار) در سال 1319 كشف شد و سالیانه در حدود 1000 تن كرومیت از آن استخراج گردید، كرومیت استخراجی از معدن فرومد جهت تولید بی‌كرومات پتاسیم در كارگاه‌های سنتی و همچنین آجر نسوز مورد مصرف قرار می‌گرفت و مقداری نیز از كرومیت استخراجی صادر می‌شد، استخراج كرومیت از این معدن چند سالی بیشتر دوام نداشته و در طی سال‌های (1329-1323) این معدن تعطیل می شود در ابتدا استخراج كرومیت و صادرات آن بوسیله دولت انجام می‌گرفت و سپس شركت‌های نیمه‌دولتی و خصوصی نیز این كار را در دست می‌گیرند، معادن كرومیت در برخی سال‌ها به دلایل اقتصادی تعطیل و همزمان با ترقی بازار جهانی و افزایش میزان تقاضا در آن، مجدداً اقداماتی جهت استخراج به عمل آمده و معادن دوباره تجهیز و راه‌اندازی گردیده‌اند. .]1[
در سال 85 بیش از 30 معدن کرومیت در حال بهره‌برداری در سطح كشور و در استان‌های خراسان، سمنان، فارس، كرمان و هرمزگان وجود داشت از این معادن كه در سال 78حدود 353771 تن و در سال85 معادل 230486 تن كرومیت استخراج شده است، كلوخه‌های استخراجی و سنگ جوری شده كرومیت بدون عملیات فرآوری خاصی صادر می‌شود، خاكه‌های كرومیت كم عیار در واحدهای فرآوری موجود در معدن فرآوری شده درواحدهای مختلف صنایع مورد مصرف قرار گرفت، طی سال‌های اخیر میزان تولید این ماده معدنی روندی صعودی داشته، اما در سال 79 به میزان قابل توجهی از تولید آن در كشور كاسته شده است. در ادامه به بررسی میزان تولید و روند آن و مشخصات واحدهای فرآوری خواهیم پرداخت.
تولید كرومیت در ایران در طی سال‌های (85-68) اگر چه دارای نوساناتی بوده، اما در مجموع دارای یك روند نسبتاً صعودی بوده است و از حدود 76 هزار تن در سال 68 به حدود 230486 هزار تن در سال85 افزایش یافته است، كه با توجه به افزایش تعداد معادن در حال بهره‌برداری امری طبیعی به نظر می‌رسد، با این وجودتولید کرومیت در سال 79 با یك كاهش چشمگیری همراه بوده و به حدود 161 هزار تن رسید، بیشترین میزان تولید در طی این سال‌ها به صورت كلوخه بوده و پس از آن تولید كرومیت به شكل خاكه و كنسانتره صورت گرفته است، بر این اساس رشد تولید در بخش معدن ، افزایش تولید كرومیت از جایگاه خاصی برخوردار است. متوسط نرخ رشد سالانه كرومیت طی سال (84-67)، 21% گزارش شده است. .]2[ حال در این سمینار در مرحله اول به مشخصات و وضعیت ذخایرکرومیت در ایران وجهان بعد به وضعیت تولید کرومیت در ایران ودر نهایت به مقایسه روشهای استخراج کرومیت در ایران وجهان اشاره خواهیم کرد.
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 2
1-1- مشخصات كرومیت 4
مشخصات فیزیكی و مكانیكی 4
جدول شماره 1-1 ویژگی‌های فیزیكی و مكانیكی فلز كروم (Cr) ]3[ 5

1-2- بلورشناسی و كانی‌شناسی كرومیت 7

1-3- زمین‌شناسی كرومیت 8

زمین‌شناسی و پراكندگی كرومیت در ایران: 8

1-4- انواع كانسارهای كرومیت 9

ب- تقسیم‌بندی بر مبنای شرایط تشكیل و ژنز: 9
الف) كانسارهای تیپ لایه‌ای یا چینه سان: (Stratiform) 9
ب) كانسارهای تیپ انبانی یا آلپینی: (Podiform) 10
جدول شماره 1-2مقایسه خصوصیات كانسارهای كرومیت تیپ لایه‌ای و انبانی]10[ 11
صنایع مصرف كننده كرومیت: 14
جدول2-1 : مصرف ظاهری پنج كشور عمده مصرف كننده سنگ و كنسانتره کرومیت(واحد: تن)]13[ 14
جدول شماره2-2 : مشخصات عمومی كرومیت در صنایع عمده مصرف كننده]15[ 16
2-2- مشخصات كمی و كیفی كرومیت در صنایع مصرف كننده 16

2-3- صنایع مصرف كننده كرومیت در ایران 19

میزان مصرف كرومیت 19
ب) داخلی (ایران)]22[ 26
جدول شماره 3-2 : میزان تولید كرومیت (كلوخه و كنسانتره ) در استان‌های مختلف كشور]22[ 27

جدول 3-3: تعداد معادن فعال ایران از سال 68 تا 84 29

جدول شماره 3-4: مشخصات كلی معادن عمده در حال بهره‌برداری (فعال) كرومیت كشوردر سال84]23[ 31
4-1-روش‌های اكتشاف كرومیت ]24[ 35
4-1-1 -2-روش‌های مغناطیسی: 36
4-1-1-3- روش ثقل سنجی 37
4-1-2- روش ژئوشیمیایی: 39

5-1- روش‌های استخراج كرومیت در ایران و جهان.]25[ 42

5-2- مقایسه وضعیت و جایگاه معادن کرومیت كشور با وضعیت جهانی (میزان استخراج، سطح، تجهیز و تكنولوژی): 47

6-1 تعیین میزان سرمایه‌گذاری، مدت و حجم عملیات کرومیت 48

جدول 6-1: تجهیزات و فعالیت‌های سرمایه‌ای و هزینه آنها برای بهره‌برداری از یك ذخیره كرومیت]26[ 49
نتیجه گیری و پیشنهاد 51

حسین بازدید : 121 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
امروزه در هم تنیدگی مسائل اجتماعی و شهری به گونه ای است که برنامه ریزی و طراحی ویژه ای را برای فضاهای گذران اوقات فراغت طلب می کنداهمیت مسأله به دلیل مشکلات آپارتمان نشینی و به دنبال کمبود شدید فضاهای خصوصی است و خصوصاً با توجه به جمعیت جوان و آینده ساز کشورمان، قطعاً ایجاد امکاناتی برای بازی و سرگرمی به منظور گذران اوقات فراغت، سهمی عمده در بلوغ
دسته بندی معماری
بازدید ها 24
فرمت فایل doc
حجم فایل 148 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107
پایان نامه کارشناسی رشته معماری با عنوان اصول طراحی معماری فضای بازی کودک

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته معماری با عنوان اصول طراحی معماری فضای بازی کودک

مقدمه
در سال 1989، نمایندگان کشورهای جهان درمجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیمان حقوق کودک را تائید و امضا کردند و متعهد شدند تا برای تصویب و اجرای آن در کشورهای خود تلاش نمایند. این عهدنامه که به «کنوانسیون حقوق کودک» معروف است، همه دولت ها و مردم جهان را به ساختن دنیای بهتر برای کودکان تشویق می کند که در تاریخ اول اسفند 1372، مجلس شورای اسلامی نیز، ملحق شدن جمهوری اسلامی ایران به این عهدنامه بین-المللی را تصویب کرد.
بر اساس ماده 31 بند یک این عهدنامه، « بازی و تفریح، حق کودک است، پس ضروری است که امکانات لازم برای فعالیتهای تفریحی آنان را فراهم نمود»همین طور در بند دو همین ماده آمده است : « ضروری است مسئولان فضاهای مناسب و متعددی را برای کودکان فراهم نمایند. از این رو این مکان ها بهتر است به محل سکونت کودکان نزدیک باشد»
امروزه در هم تنیدگی مسائل اجتماعی و شهری به گونه ای است که برنامه ریزی و طراحی ویژه ای را برای فضاهای گذران اوقات فراغت طلب می کند.اهمیت مسأله به دلیل مشکلات آپارتمان نشینی و به دنبال کمبود شدید فضاهای خصوصی است و خصوصاً با توجه به جمعیت جوان و آینده ساز کشورمان، قطعاً ایجاد امکاناتی برای بازی و سرگرمی به منظور گذران اوقات فراغت، سهمی عمده در بلوغ اجتماعی و تکامل شخصیتی این گروه سنی خواهد داشت.
کلمات کلیدی:

فضای بازی کودک

طراحی معماری فضای بازی

فضاهای گذران اوقات فراغت

فهرست مطالب
فصل اول - مبانی نظری معماری
فصل دوم – بررسی نمونه های مشابه خارجی و داخلی
فصل سوم – ضوابط و استانداردهای طراحی
فصل چهارم – اقلیم

حسین بازدید : 198 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
جداسازی و استحصال یک گونه ی شیمیایی از نمونه های طبیعی یا آزمایشگاهی به منظور آنالیز یا کاربرد داروئی، خوراکی و صنعتی آنها مستلزم حذف سایر گونه های شیمیائی همراه در داخل نمونه است
دسته بندی شیمی
بازدید ها 35
فرمت فایل doc
حجم فایل 1122 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76
پایان نامه کارشناسی رشته شیمی با عنوان روش های نوین جداسازی مواد شیمیایی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته شیمی با عنوان روش های نوین جداسازی مواد شیمیایی

مقدمه
جداسازی و استحصال یک گونه ی شیمیایی از نمونه های طبیعی یا آزمایشگاهی به منظور آنالیز یا کاربرد داروئی، خوراکی و صنعتی آنها مستلزم حذف سایر گونه های شیمیائی همراه در داخل نمونه است. به بیان دیگر همواره لازم است که گونه ی شیمیایی مورد نیاز خالص سازی شده سپس برای اهداف نامبرده مورد استفاده قرار گیرد. کلیه ی اعمال و فرایندهای فیزیکی یا شیمیایی که در این راستا به کار می روند، به نام روش های جداسازی نامیده می شوند. از روش های جداسازی می-توان ته نشینی، نوبلورسازی، انجماد، تبخیر، تقطیر، استخراج مایع- مایع، استخراج فاز جامد، استخراج قطره ای، میکرواستخراج با فاز جامد، استخراج با گاز، مبادله ی یونی، جذب سطحی، کروماتوگرافی، الکتروکروماتوگرافی، الکترودیالیز، دیالیز و ... نام برد.
استخراج مایع- مایع به طور گسترده‌ای به عنوان یک تکنیک پیش تیمار برای جداسازی و پیش تغلیظ آنالیت در نمونه‌های آبی برای ترکیبات آلی و معدنی استفاده می‌شود. با این وجود این تکنیک دارای چندین نقطه ضعف از جمله تشکیل امولوسیون، استفاده از حجم زیاد حلال، گرانی روش و دشواری در اجرای روش می‌باشد. از این رو نیاز به دسته بندی نمودن استخراج مایع- مایع شد. تلاش های مستمر برای استفاده از روش استخراج مایع مایع که نیاز به حجم کم استخراج کننده و تعداد مراحل کمتر داشته باشد منجر به ایجاد سه روش زیر شد:
1) میکرواستخراج قطره ی تنها
2) میکرواستخراج فاز مایع با فایبرتوخالی
3) میکرواستخراج مایع- مایع پخشی
کلمات کلیدی:

میکرواستخراج

جداسازی مواد شیمیایی

عوامل موثر بر استخراج مواد شیمیایی

میکرواستخراج با فاز جامد

این روش استخراج برای اولین بار توسط پاوئولیزین و بلاریدا در سال 1980 ارائه شده است.در این روش آنالیت توسط فایبر پوشیده شده با لایه‌ی نازک پلیمری جذب می‌شود. میکرواستخراج فاز جامد یک تکنیک ساده در مقیاس میکرو می‌باشد. مزیتی که این روش دارد عبارت است از اینکه آنالیت‌ها در فاز جامد جمع شده و می توان آنها را درون یک دستگاه کروماتوگرافی برای آنالیز تزریق کرد. این روش استخراج با استفاده از مقدار خیلی کم آنالیت طی جذب به داخل فایبر پوشانده شده با سیلیکا انجام می شود سپس فایبر را می توان به کوره ی گرم یک کروماتوگرافی تزریق کرد که آنالیت در اثر حرارت واجذب می شود.
اساس میکرواستخراج فاز جامد سرنگ اصلاح شده می باشد، یک فایبر سیلیکای گداخته شده به-وسیله ی یک فازی از پلی سیلیکان یا برخی پلیمرهای دیگر پوشانده شده است. در میکرواستخراج با فاز جامد فایبر حجم کوچک و ویژه‌ای از فاز استخراجی می‌باشد که با چسب-های با تحمل دمایی بالا درون لوله زنگ نزن کوچک که انتهای آن به سوزن سرنگ امتداد می‌باید، چسبیده می‌شود. فایبر شکننده ابتدا درون سوزن سرنگ خودبند محافظت می‌شود سپس در مورد نمونه های مایع، فایبر پوشش داده شده درون محلول برای یک دروه‌ی زمانی حدود 15-2 دقیقه فرو برده می شود. نمونه به داخل فایبر جذب سطحی شده سپس فایبر به درون سوزن برگردانده و سوزن از ظرف نمونه خارج می گردد. و در این مرحله سوزن حاوی آنالیت استخراج شده به درون ورودی کروماتوگرافی تزریق می‌شود. فایبر در محفظه‌ی تزریق از درون محافظش خارج شده و سپس گرما باعث واجذب نمونه از فایبر گردد و آنالیت در راه ورودی ستون باریک کروماتوگرافی متمرکز می‌شود. شکل 4 پیشرفت این روش را نشان می دهد. درسال 2000 میکرواستخراج با فاز جامد یک روش نسبتاً جدید در عرصه‌ی جداسازی طی سال های 2000 تا 2004 معرفی شد [3]
فهرست مطالب
مقدمه 1
1- استخراج با فاز جامد 4
شکل1- تصویر کشش یونی برای میکرواستخراج با فاز جامد. 5
1-3- مراحل انجام استخراج با فاز جامد 6
1-4- هدف از استخراج با فاز جامد 7
شکل3- مراحل میکرواستخراج با فاز جامد. 8
1-5- خصوصیات فاز جامد 8

1-6- انواع فازهای جامد 8

1- سیلیکاژل 8
جدول1- انواع فازهای پیوندی. 9
2- جاذب پلیمری 9

1-7- ویژگیهای پلیمرهای قالب مولکولی 10

1-8- مزایای روش 10
1-9- کاربردهای استخراج با فاز جامد 11
1-10- عوامل موثر بر استخراج با فاز جامد 11
2- میکرواستخراج با فاز جامد 11
شکل 4- نمودار پیشرفت میکرواستخراج با فاز جامد از سال 2000. 13

2-1- مزایای میکرو استخراج با فاز جامد 13

2-2- پارامترهای بهینهسازی کردن میکرواستخراج با فاز جامد 13
2-3- عوامل موثر بر مقدار مادهی جذب شده 16
2-4- انواع روشهای نمونه برداری 16
2-6- معایب میکرواستخراج با فاز جامد 18
شکل 6- نمایش پوششهای پلیمری بر اساس قطبیت [1]. 19
جدول2- پوششهای فایبری همراه با ضخامت و کاربرد. 20
2-8- سنیتیک میکرواستخراج با فاز جامد 20

2-9- انواع روشهای همزدن در میکرواستخراج با فاز جامد 21

2-10- عوامل موثر بر میکرواستخراج با فاز جامد 21
2-11- کاربردهای میکرواستخراج با فاز جامد 22
3- الکترو- میکرواستخراج با فاز جامد 23
3-1- بهینه سازی و آماده‌سازی فایبر 24
3-3- تأثیر پتانسیل کاربردی در بازده الکترو- میکرواستخراج با فاز جامد 25
شکل8- بازده استخراج متامفتالین A) با اعمال پتانسیلB) بدون اعمال پتانسیل. 26
شکل9- ولتامتری چرخهای با مغز مداد برای محلول متامفتالین. 27
3-4- تأثیر نمک در بازده استخراج 27
شکل10- اثر نمک بر بازده استخراج. 28
3-5- تأثیر pH در ضریب استخراج 28
3-6- بهینه سازی سرعت هم‌زدن 29
3-7- بهینه کردن زمان و کاربرد پتانسیل 29
شکل12- اثر زمان واکنش بر بازده استخراج. 30
3-8- بهینه کردن دمای واجذب 30
3-9- ارزیابی انتخابپذیری روش 31
3-10- روش تجزیه‌ای 32
جدول 3- مشخصههای آنالیتیکی استفاده از دو نوع فایبر در الکترو-میکرواستخراج با فاز جامد. 32
3-11- نتیجه 32

4- میکرواستخراج فاز جامد با فایبر پلیمرهای قالب مولکولی 33

4-1- کارایی استخراج 35
5- استخراج نقطهی ابری 36
5-1- مراحل استخراج نقطهی ابری 36
5-3- عوامل موثر بر استخراج نقطهی ابری 38
5-4- مزایای روش استخراج نقطهی ابری 39
5-5- کاربرد استخراج نقطه ابری 39
6- میکرواستخراج قطرهی تنها 40

6-1-1- مزایای میکرواستخراج با قطره 41

6-1-2- عیب میکرواستخراج با قطره 41
6-2- میکرواستخراج قطره‌ی تنها به صورت مستقیم 42
6-3- میکرواستخراج قطرهی تنها در فضای فوقانی 43
6-4- میکرواستخراج مایع- مایع- مایع 45
شکل19- میکرواستخراج مایع- مایع- مایع. 46
6-4-1- عوامل موثر در استخراج 46
6-5- میکرواستخراج جریان پیوسته 48

6-5-1- کاربردهای روش میکرواستخراج با جریان پیوسته 50

6-5-2- عوامل موثر بر روش میکرواستخراج با جریان پیوسته 50
7- میکرواستخراج قطرهی آلی شناور تجمعی 51
8- میکرواستخراج فاز مایع با هالوفایبر 52
8-1- انواع روشهای میکرواستخراج مایع با فایبر توخالی 53
8-2- فاکتورهایی که بر روی این نوع استخراج تأثیر دارند 55
8-3- عاملهای شلاتهکنندهی آلی 55
8-4- کاربردهای روش میکرواستخراج فاز مایع با هالوفایبر 56

9- میکرواستخراج مایع مایع پخشی 57

9-1-1- عوامل موثر بر بازده استخراج 58
9-1-2- کاربردهای میکرواستخراج مایع – مایع پخشی 59
9-1-4- مقایسهی میکرواستخراج مایع مایع پخشی از نظر زمان استخراج 59
9-1-5- محاسبهی فاکتورهای موثر در روش میکرواستخراج مایع مایع پخشی [11]. 60
9-2- میکرواستخراج تجمعی با واحد سرما 61
10- استخراج بر اساس امواج میکروویو 63

10-1- مزایای روش استخراج با امواج میکروویو 63

11- روش‌های جدا کردن مایع 64
11-2- استخراج مایع- جامد 64
13- استخراج با مگنت 67
14- استخراج آب فوق بحرانی 70
15- روشهای استخراج گاز 71
15-1- استخراج فضای فوقانی ساکن 71
15-2- فضای فوقانی لایهی نازک 71
منابع: 72

حسین بازدید : 129 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)

پایان نامه بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه (از نظر قوانین و عملکرد دستگاه‌ها)

پیش‌گفتار
امروزه توسعه فن‌آوری‌ها و گسترش ارتباطات، مبادلات و مناسبات اقتصادی میان کشورها را دستخوش تحولات چشمگیر ساخته و وجود مرزها به همراه اعمال سیاست‌های اقتصادی متأثر از حاکمیت دولت‌ها در امر صادرات و واردات، موجب پیدایش و رشد پدیده‌ای به نام «قاچاق» گردیده است.پدیده قاچاق کالا تنها مختص ایران نیست و در بسیاری از کشورها حتی در کشورهای توسعه یافته‌ای چون امریکا، انگلستان و ایتالیا و بویژه در کشورهای در حال توسعه، روند فزاینده و رو به رشدی از آن مشهود است. پیامدهای منفی این پدیده در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی و موانعی جدّی که در مسیر توسعه کشورها بوجود می‌آورد، آن‌ها را ناگزیر از مبارزه نموده است. کشورهای مختلف به شیوه‌های گوناگون به مقابله با پدیده قاچاق پرداخته‌اند. از سیاست‌های گمرکی و اقدامات مکمّل امنیتی گرفته تا اقدامات تأمینی و حقوقی ـ کیفری و یا فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و اقدامات پیشگیرانه دیگر. بسیاری از کشورها با بهره‌گیری از روش‌های علمی و تهیه قوانین و مقررات مناسب، به نحو شایسته‌ای در مهار این پدیده موفقیت کسب نموده‌اند.
رشد فزاینده و غیر قابل کنترل قاچاق کالا و تأثیرات منفی آن بر روند توسعه کشور از نگاه مسئولین نظام جمهوری اسلامی نیز دور نمانده و فرمان مقام معظم رهبری در تیرماه سال 1381، هشداری بر عواقب خطرناک این پدیده و ضرورت‌های مبارزه فوری با آن بوده است. تحقق بخشیدن به فرامین معظم له در این خصوص، جدا از همت و تلاش همه سازمان‌های مسئول، برنامه‌ریزی‌های متناسب با توسعه فن‌آوری‌ها و گسترش مبادلات و ارتباطات کشورها را می‌طلبد و بازنگری در قوانین و مقررات و ساختارهای سازمانی مرتبط با مبارزه با قاچاق را الزامی می‌سازد.
بررسی‌های به عمل آمده و نگرش به قوانین و مقررات کشورهای پیشرو در مبارزه با قاچاق کالا، روشن می‌سازد که ثمربخش‌سازی اقدامات بازدارنده و مبارزاتی مستلزم تغییر در ساختارها و قوانین موجود می‌باشد. به عبارت دیگر با توجه به ترفندها و شگردهای تازه‌ای که در انجام قاچاق به کار گرفته شده، ساختارهای سازمانی و مقررات موجود از کارایی لازم برخوردار نیستند و بازنگری و متناسب‌سازی آن‌ها امری ضروری است. مطالعه در کشورهای موفق در مبارزه با قاچاق نیز مؤید این مطلب می‌باشد.مطالبی که در باب این موضوع تهیه گردیده، دستاوردی است از یک پژوهش علمی که توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است. در این مجلدات عوامل قانونی و نظارتی تأثیرگذار بر پدیده قاچاق در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترکیه، چین، هند و ایتالیا مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
کلمات کلیدی:

قاچاق

بازرسی گمرک

وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه

فهرست مطالب
پیش‌گفتار (هفت)
بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه (از نظر قوانین و عملکرد دستگاهها) 3
پیشگفتار (هفت) 5
پیشگفتار 8
بخش اول: 1
اجمالی از وضعیت جغرافیایی و اقتصادی ترکیه 1
بخش دوم: 5
دستگاه‌های دستاندرکار مبارزه با قاچاق کالا در ترکیه 5
معاونت امور گمرکی نخست وزیری 5
تاریخچه گمرک در ترکیه 5
ساختار سازمانی و وظایف گمرک 11
اداره کل نیروی انتظامی گمرک 13
هیأت بازرسی گمرک 16
پلیس ملی ترکیه 16
ژاندارمری ترکیه 16
فرماندهی گارد ساحلی 17
بررسی عملکرد گمرک ترکیه در مبارزه با قاچاق کالا 17
بخش سوم: 25
بررسی تطبیقی قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا در ایران و ترکیه 25
تعریف و مصداق‌های قاچاق 25
جرایم مربوط به قاچاق کالا و تخلفات گمرکی 32
پاداش برای کاشفین و مخبرین کالای قاچاق 40
نحوه‌ی گزارش‌دهی موارد قاچاق کالا 45
تشریفات و قوانین ضبط و تحویل کالای قاچاق 48
مراجع قضایی رسیدگی‌کننده به جرایم قاچاق 55
خلاصه و مقایسه اجمالی با ایران 59
فهرست منابع 64

حسین بازدید : 126 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
پروژه حاضر که عنوان آن ارتقاء سطح کیفی خودروی پارس در آدیت (Audit) تفصیلی می باشد به منظور کاهش ایرادات و همچنین کاهش نمره منفی خودروی پارس در آدیت تفصیلی تعریف گردید که مسئولیت اجرای آن به اداره کیفیت مونتاژ2 سپرده شدهدف اصلی این پروژه کاهش نمره منفی خودروی پارس به میزان 50% میزان کنونی می باشد
دسته بندی صنایع
بازدید ها 29
فرمت فایل doc
حجم فایل 635 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 88
پایان نامه رشته صنایع با عنوان استراتژی شش سیگما و میزان اثربخشی آن در شركت ایران خودرو

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته صنایع با عنوان استراتژی شش سیگما و میزان اثربخشی آن در شركت ایران خودرو

تاریخچه شش سیگما

تولد شش سیگما در سال 1979 در موتورولا صورت گرفت. در این زمان بود که ارتباط و وابستگی بین کیفیت بالاتر و هزینه های توسعه پایین تر در تولید محصولات ، شناخته شد و مورد توجه قرار گرفت. در زمانیکه اکثر شرکتهای امریکایی بر این باور بودند که کیفیت هزینه ایجاد می کند، موتورولا این واقعیت را به درستی درک کرد که بهبود کیفیت ، هزینه ها را کاهش خواهد داد و تثبیت این پارادایم ذهنی ، اساس بکارگیری متودولوژی شش سیگما را قوت بخشید.
موتورولا 5 الی 10 درصد از درآمد سالیانه فروش خود را صرف بر طرف نمودن کیفیت پایین می نمود. این دگرگونی موجب برگرداندن 800 تا 900 میلیون دلار در هر سال ، به دلیل وجود فرایند هایی با کیفیت بالاتر گردید. بعد از 4 سال شش سیگما 2/2 بیلیون دلار برای موتورولا ذخیره نمود. پایه گذاران شش سیگما در موتورولا کاری انجام دادند که در اکثر شرکتها غیر ممکن بود. در سال 1993 موتورولا شش سیگما را در بسیاری از فرایندهای تولیدی خود به کار گرفت و در اندک زمانی ، شش سیگما در کلیه صنایع دیگر بسط یافت.
آنچه که بیش از هر چیز موجب استقبال مدیران از به کار گیری این متدولوژی شده است، ایجاد یک انتقال الگوی ذهنی در مورد افزایش کیفیت محصولات / خدمات سازمان می باشد. بر خلاف نظریات قبلی که کاهش سرعت تولید و افزایش هزینه را عامل بهبود کیفیت می دانستند. در نظریه جدی بهبود کیفیت موجب افزایش سرعت تولید و کاهش هزینه های تولید میگردد.
کلمات کلیدی:

6sigma

تحول سازمانی

شركت ایران خودرو

ارزشیابی خودرو (Audit)

استقرار متدلوژی 6σ در شركت ایران خودرو

امروزه ادامه حیات در صحنه رقابت فشرده شركتهای تولیدی، نیازمند خلاقیت و نوآوری است. سازمانهای موفق تنها بوسیله سلاح نوآوری و خلاقیت می توانند از بازارهای خود محافظت نمایند. یكی از موثرترین وسایل موجود در تامین چنین خواسته ای، استفاده از متدلوژی 6σ می باشد σیكی از حروف یونانی می باشد كه آمار شناسان آنرا برای اندازه گیری تغییرپذیری در هر فرایند مورد استفاده قرار می دهند.قابلیت عملكرد هر فرایند را نیز می توان توسط سطح تغییرپذیری آن فرایند اندازه گیری نمود. هرگاه فرایندی در سطح عملكرد3σ باشد این فرایند 66807 و در سطح 6σ 3.4 قطعه معیوب در یك میلیون قطعه تولیدی ایجاد خواهد نمود.
این متدلوژی با بكارگیری ابزارهای ساده و در قالب مراحل "تعریف، اندازه گیری، آنالیز، نوآوری و بهبود و كنترل" با توجه به وضعیت موجود به سازمانها می گوید كه در شرایط مختلف چه راهكارهای را انتخاب نمایند.
شركت ایران خودرو نیز با درك شرایط جدید جهانی و لزوم تولید محصولاتی با كیفیت بالاتر و هزینه كمتر تصمیم به استقرار متدلوژی 6σ گرفت و بدین طریق از سال 78 با فراهم نمودن تمهیدات لازم و در قالب یك برنامه اجرایی3 ساله از اسفند ماه 1380 اقدام به برگزاری آموزش این متدلوژی در شركت نموده است كه این آموزشها در سه دوره یك ساله برگزار شد. برهمین اساس با بكارگیری یكی از اساتید شناخته شده و معتبر این متدلوژی، اقدام به برگزاری آموزشهای علمی و كاربردی از اسفند ماه 80 در شركت ایران خودرو ، ساپكو و ایساكو گردید.
در این راستا با هماهنگی مدیریت ارشد شركت، به تعریف 37 عنوان پروژه در سالنهای تولیدی، لجستیك، مهندسی محصول، متد، سیستمها، مركز تحقیقات، اداری، دریافت كالا، كنترل كیفیت و تضمین كیفیت و همچنین شركتهای ساپكو و ایساكو و با بكارگیری بیش از 150 نفر از كارشناسان برای انجام آنها، اقدام شد.
تا این كارشناسان همزمان با فراگیری مطالب علمی، با انجام تكنیكهای فراگیری شده بر روی موارد عملی كه بیشتر آنها مشكلات مزمن بوده اند، این متدلوژی را بصورت مؤثرتری فراگیرند.تا بدین طریق در انتهای سال 83 هدف تعیین شده كه همانا تربیت تعداد تعیین شده و كافی از نیروهای خبره اجرایی متدلوژی 6σ در سطوح مختلف و نیز آشنایی نزدیك تعداد قابل توجهی دیگر از نیروها با این متدلوژی به منظور درك اهمیت و لزوم استقرار آن در شركت، تحقق یابد. تا بدین شكل از سال 1384 در اجرای پروژه های 6σ در تمامی موارد مورد نیاز با تكیه كامل بر نیروهای كارامد داخلی شركت بتوانند به اهداف كیفی شركت دست یابند.
فهرست مطالب
فصل اول
1-1 معرفی پروژه 3
2-1 معرفی شرکت ایران خودرو 4
فصل دوم
1-2 تاریخچه شش سیگما8
2-2 تاریخچه شش سیگما در ایران خودرو9
3-2 معرفی شش سیگما11
4-2 فازهای مختلف شش سیگما 12
5-2 چارت پیاده سازی شش سیگما 19
فصل سوم
1-3 نحوه و روند پیاده سازی شش سیگما 41
در خصوص پروژه ارتقاء سطح کیفی
خودروی پارس در آدیت تفصیلی
2-3 ضمیمه :جداول و نمودارهای تهیه شده
منابع 88

حسین بازدید : 94 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
فناوری ساخت ابزارهای نوین مولکولی منحصر به فرد با بکارگیری خواص شیمیایی کاملاً شناخته شده اتمها و مولکول ها نحوه پیوند آن ها به یکدیگر را ارائه می دهد
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 27
فرمت فایل doc
حجم فایل 7153 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
پایان نامه کارشناسی مکانیک گرایش ساخت و تولید با عنوان بررسی خواص پوششهای نانو در ابزارهای براده برداری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی مکانیک گرایش ساخت و تولید با عنوان بررسی خواص پوششهای نانو در ابزارهای براده برداری

مقدمه:
انسان ها در روزگاران خیلی دور، برای ذخیره اطلاعات از سنگ استفاده می کردند به گونه ای که آثار آنان تا به امروز در موزه ها به صورت سنگ نوشته موجود است. اطلاعات را با قلم وبعدها توسط چاپ بر روی کاغذ و به شکل کتاب نگهداری می کردند. با پیشرفت علم، ذخیره اطلاعات بر روی میکروفیلم معمول گردید. امروزه هم با پیشرفت سریع علم، کامپیوترها اطلاعات را تقریباً بدون صرف هیچ هزینه ای ذخیره می نمایند. اقداماتی در دست اجرا است تا دستگاههای ساخته شوند که تقریباً بدون هزینه شبیه عمل بیتها درکامپیوتر- اتمها را به صورت مجزا به هم اضافه کنند ( کنار هم قرار دهند).
این امر ساختن اتوماتیک محصولات را بدون نیروی کار سنتی همانند عمل کپی در ماشینهای زیراکس میسر می کند. صنعت الکترونیک با روند کوچک سازی احیاء می گردد و کار در ابعاد کوچکتر منجر به ساخت ابزاری می شود که قادر به دستکاری اتمهای منفرد مثل پروتئین ها در سیب زمینی و همانند سازی اتمهای خاک، هوا و آب از خودشان می گردد.دانشمندان بر این باورند که می توانند با فشرده سازی هرچه بیشتر اطلاعات ذخیره شده، با بهره گیری از نانوفناوری، انقلابی در ثبت ایجاد نمایند.نانوتکنولوژی، فناوری در سطح اتم ها و مولکول هاست و بعبارتی توانمندی تولیدمواد، ابزارها و سیستم های جدید با در دست گرفتن کنترل آن ها در سطوح مولکولی و اتمی و استفاده از خواص ظاهر شده در این سطوح است.
این فناوری ساخت ابزارهای نوین مولکولی منحصر به فرد با بکارگیری خواص شیمیایی کاملاً شناخته شده اتمها و مولکول ها نحوه پیوند آن ها به یکدیگر را ارائه می دهد. مهارت مطروحه در این تکنولوژی دستکاری اتم ها بطور جداگانه و جای دادن دقیق آنان در مکانی است که برای رسیدن به ساختار دلخواه و ایده آل مورد نیاز می باشد.نانو فناوری یک رشته جدید علمی نیست بلکه رویکردی جدید در تمام رشته هاست و بر آن کاربردهایی درحوزه های مختلف از جمله پزشکی، بیوتکنولوژی، الکترونیک وکامپیوتر، ارتباطات، حمل ونقل، انرژی، محیط زیست، امنیت ملی، کشاورزی وحتی علوم انسانی را بر شمرده اند، که نشانگر فرارشته ای و فرابخشی بودن این رشته می باشد. طبیعت برای میلیون ها سال صاحب نانوتکنولوژی بوده است. و دانشمندانی مانند Smalley عقیده دارند که می توان مطالب بسیاری را با نگاره کردن به سلول ها آموخت. او میگوید که تمام آنزیم ها در سلول های نانوماشینهایی هستند که وظایف منحصر به فردی را جهت تکامل و رشد انجام می دهند.
البته روند رو به رشد کنونی نشان می دهد که این فناوری در حال پیشی گرفتن از رقیبان سرسخت خود است و می خواهد یکه تاز عرصه انقلاب صنعتی سوم باشد. در حال حاضر مراکز تحقیقاتی زیادی در دنیا در زمینه نانوفناوری مشغول به کار هستند. در امریکا حداقل 11 آژانس دولتی به همراه انیستیتو بهداشت ملی، ناسا، وزارت انرژی و وزارت دفاع در این بخش فعال هستند، کاخ سفید نانوفناوری را در شاخه تحقیقات ، کلیدی اعلام نموده است.در امریکا چهار دانشگاه ( ام آی تی، استانفورد، کرنل، رایس) در اروپا دانشگاه صنعتی دانمارک، در انگلستان دانشگاه بیرمنگام، در ایرلند مراکز تحقیقاتی فراوانی در این زمینه فعال می باشند. در ژاپن سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی زیادی بر روی این فناوری تحقیق می کنند.
قابل ذکر است که میزان سرمایه گذاری اروپا، امریکا، ژاپن و دیگر کشورهای جهان روی نانو فناوری از سال 1997 تا پایان سال 2001 سه برابر شده است. در اروپا کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، ایرلند، سوئد، سوئیس و در آسیا کشورهای چین، تایوان و کره تلاش های بیشتری را آغاز نموده اند. می توان نتیجه گرفت که ما هم باید رشد این فناوری و دستاوردهای آن را جدی بگیریم و با توجه بیشتری آن را پیگیری کنیم.
کلمات کلیدی:

فناوری نانو

نانو ساختار

پوششهای نانو

ابزارهای براده برداری

فهرست
مقدمه 1

فصل اول: نانوتکنولوژی

1-1 پیشینه فناوری نانو 5

1-2 نانوتکنولوژی چیست؟ 7

1-3 ارتباط نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی 10
1-4 بررسی دیدگاه ها در مورد این فناوری 11
1-5 انقلاب در نانو تکنولوژی 13

1-6 نانوذرات اساس و پایه نانوتکنولوژی 17

1-1-6 نانو ذره چیست؟ 17

2-1-6 تولید نانو ذرات ( 4 روش) 18
3-1-6 نانوذرات در روند توسعه و تجارت 20
4-1-6 نانو بیومواد 21

1-4-1-6 نانوکپسول ها 22

2-4-1-6 درخت سان ها 22
3-4-1-6 کاکلیت ها 23

فصل دوم : نانو مواد و پوشش های نانوساختار

2-1 مقدمه 25

2-2 نانو ساختارها 29

2-3 تشکیل سطوح نانو ساختار با استفاده از فرایند سل – ژل 35
1-2-3 بدام افتادن از طریق سل – ژل 37
2-4 رسوب گذاری الکتریکی نانوذرات در پوشش ها 41

2-5 نقش نانو ذرات در استحکام، سختی و سایش 44

2-6 پوششهای نانو ذره – تأثیرات جدید ویژه 46
1-2-6 مواد سخت نانو ساختاری 47
2-2-6 نانو ذرات سرامیکی 50
3-2-6 تولید پوششهای نانو ساختاری 51

فصل سوم: تکنولوژی پوشش دهی سطوح برای بیوموادها- شکل شناسی و کنترل نانو ساختاری

3-1 مقدمه 55
3-2 فرآیند پوششهای اکسیدی ضخیم 57

3-3 پوششهای اکسیدی ضخیم بوسیله CVD 60

3-4 پوششهای اکسیدی ضخیم با LCVD 63
3-5 خلاصه 68
فصل چهارم: اهداف و نتایج
4-1 هدف فناوری نانو 70

4-2 کاربردهای نانوفناوری در عرصه های مختلف 71

4-3 پیشرفت های علمی و فنی اخیر 72
4-4 اهداف 5 تا 10 سال آینده: محدودیت ها و راه حل ها 73
4-5 زیرساختار علمی و فنی 76
4-6 راهبردهای سرمایه گذاری و اجرایی تحقیق و توسعه 77
4-7 اولویتها و نتایج 77
منابع و مآخذ 79

حسین بازدید : 99 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
مهم ترین بخش آلوده کنندهٔ محیط در ماشین آلات، سیستم سوخت رسانی است، لذا به واسطهٔ تغییرات در سیستم سوخت رسانی و کیفیت سوخت بایستی در نگهداری و تعمیرات آنها مراقبت و دقت های لازم اتخاذ گردد
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 24
فرمت فایل doc
حجم فایل 2912 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 154
سیستم های سوخت رسانی و اصول فیلتراسیون و مقایسه بررسی سیستم های سوخت رسانی كاربراتوری و انژكتوری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته مکانیک با عنوان

سیستم های سوخت رسانی و اصول فیلتراسیون و مقایسه بررسی سیستم های سوخت رسانی كاربراتوری و انژكتوری

*آپدیت جدید در قالب یک مقاله بصورت رایگان ضمیمه شده است:)
چکیده
بشر در گذشته با شتاب فراوان در جهت صنعتی شدن گام برداشت، اما به دلیل عدم رعایت اصول زیست محیطی و با برهم زدن اکوسیستم محیط، جانداران گوناگونی که در چرخهٔ حیاط نقش داشتند را منقرض کرد، تخریب لایهٔ اوزن و به طبع آن گرم شدن سطح کرهٔ زمین، بارش باران های اسیدی و... از دیگر عواملی بود که ادامهٔ حیاط تمام موجودات زنده سطح کرهٔ زمین را تهدید می کرد، لذا این عوامل باعث شد تا کشورهای صنعتی قوانین و استانداردهائی را برای تولیدات کارخانجات خود اتخاذ نمایند، برای مثال پیمان کیوتو (کنترل گازهای گلخانه ای) کشورها را وادار می سازد تا بر اساس رعایت اصول زیست محیطی کارخانجات و تولیدات خود را طراحی کنند، همان طور که می دانیم یکی از عوامل مهم آلوده کننده در جهان خودروها هستند، لذا کارخانه های سازنده مکلف هستند تا موتورهائی طراحی کنند که کم ترین آلودگی را داشته باشند، مهم ترین بخش آلوده کنندهٔ محیط در ماشین آلات، سیستم سوخت رسانی است، لذا به واسطهٔ تغییرات در سیستم سوخت رسانی و کیفیت سوخت بایستی در نگهداری و تعمیرات آنها مراقبت و دقت های لازم اتخاذ گردد.
کلمات کلیدی:

اصول فیلتراسیون

سیستم های سوخت رسانی

سیستم سوخت رسانی کاربراتور

سیستم سوخت رسانی انژكتوری

سیستم تزریق سوخت الکترونیکی

مقدمه
قبل از ورود به بحث سیستم های سوخت رسانی بد نیست نگاهی بیندازیم به تاریخچه موتورهای احتراق داخلی تا بهتر بتوانیم مسیر تكاملی سیستم سوخت رسانی خودرو را درك كنیم .تاریخچه موتورهای احتراق داخلی ، به سال 1876 باز می گردد ، كه «نیكولاس اتو» (1891 – 1832 ) اوین موتور جرقه ای را ساخت . این موتور در ابتدا بنابر سیكل ویژه ای كار می كرد و با بازدهی حداكثر برابر با 11% ، دارای وزن زیادی بود . اتو با ارائه سیكل عملكرد 4 زمانه ، بازده را به 14% افزایش ، و در كنار كاهش حجم موتور ، وزن آن را نیز به كمتر از حالت قبل كاهش داد . در سال 1884 ، امتیاز ثبت شده یك شخص فرانسوی به نام «آلفونس بیودی روشاس» (1893-1815) مربوط به سال 1862 منتشر شد ، كه معلوم ساخت او قبل از اتو ، اصول سیكل 4 زمانه را شرح داده است . البته چون روشاس نتوانسته بود ایده های خود را عملی سازد ، در نتیجه امروزه اتو به عنوان مخترع موتور شناخته می شود .
از آن پس اشخاص بسیاری در اواخرقرن نوزدهم دست به ابداع موتورهای دیگری دست زدند ، و جملگی به این نتیجه رسیدند كه «نسبت تراكم» تاثیر مستقیمی بر روی بازده موتور دارد ، ولی به دلیل مشكل «كوبش» ، مقدار آن به كمتر از 4 محدود شده بود . در دهه 1880 ، با توسعه كاربراتور و سیستم جرقه ، سرعت موتورها افزایش یافت ، و امكان استفاده از موتور در اتومبیلها فراهم شد . در سال 1892 ، یك مهندس آلمانی به نام «رودلف دیزل» (1913 – 1858) ، نوع جدیدی از موتور را به ثبت رساند . در طرح وی ، در مرحله تراكم، تنها هوا متراكم ، و در انتهای این مرحله سوخت مایع به داخل هوای داغ پاشیده می شد . از آنجایی كه در این طرح ، هوا دچار كوبش نمی شود ، لذا وی توانست تراكم را بالا ببرد ، و بازده موتو را دو برابر كند . یكی از دیگر طرحهای موتور ، موتور دورانی است ، كه اولین آنها توسط «فلیكس وانكل» ، در سال 1957 به نتایج رضایتبخشی رسید .
سوختها نیز تاثیر فراوانی در توسعه موتورها داشته اند . اولین موتورها با سوختن گار ، توان مكانیكی تولید می كردند . بنزین در اواخر قرن نوزدهم ، برای استفاده از كاربراتورها مورد استفاده قرار گرفت . بنزینهای اولیه كاملاً فرار بودند و در نتیجه ، امكان افزایش نسبت تراكم به بیش از 4 نبود ، ولی در عوض راه اندازی موتور (استارت زدن) راحت بود . «ویلیام برتون» (1954 – 1865) توانست با «گراكینگ حرارتی» نفتهای سنگین ، بنزینی تولید كند تا بتوان به تقاضاهای روز افزون بنزین پاسخ داد . البته به دلیل بالا بودن نقطه جوش ، استارت حالت سرد موتور مشكلتر بود ، كه این مشكل نیز با اخترع «استارتر برقی» در سال 1912 حل شد . تاثیر ضد كوبش «تترااتیل سرب» ، در سال 1923 ، توسط شركت «جنرال موتورز» كشف شد و در دهه 1930، استفاده از كاتالیزو فعال به جای كراكینگ حرارتی ، باعث تولید بنزینهای دارای كیفیت بالا شد .
فهرست مطالب
مقدمه 1
کاربراتورها 5

ساختمان کاربراتور و اعمال آن 6

کاربراتور از نظر جریان هوا 7
کاربراتور پیکان 8

طرز کار کاربراتور ونتوری متغیر 8

لاستیک کاربراتور 9
پمپ بنزین 10
مراقبت های پمپ بنزین 12
باک بنزین 13
کنترل مخلوط 16
کنترل مخلوط برای جبران تغییر ارتفاع 19
کنترل مخلوط برای توان حداکثر 20
قطع دور آرام 23
پمپ شتاب 26
کاربراتور پاششی 29

سیستم سوخت رسانی انژکتوری 35

انواع سیستم تزریق سوخت الکترونیکی EFI 35

ساختار سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI) 37

جریان سوخت .39
تشخیص حجم هوای مکش 40
انژکتور استارت سرد 45
شیر هوا 46

اجزاء سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI) 48

انتقال سوخت 50
پمپ سوخت 51
پمپ توربینی 53
کنترل پمپ سوخت 57
رگلاتور فشار 60
عملکرد 61
انژکتورها 63
انواع انژکتور 65

مدارر الکتریکی انژکتور 66

مقاومت سلونوئید 67
انژکتور استارت سرد 69
عملکرد 70
سوئیچ زمانی 71
مدار الکتریکی 72

سیستم مکش هوا 73

بدنه دریچه گاز 74
شیر هوا 76
ساختمان شیر هوا 77
عملکرد 78

بررسی چگونگی عملکرد سیستم کنترل الکترونیکی (ECU) و تأثیرات اشکالات موجود در سیستم (ECU) در عملکرد موتور 84

فلومتر هوا 87
انواع دیگر فلومتر 94
سنسور موقعیت دریچه گاز 97
ساختمان سنسور 98
عملکرد 98
سنسور درجه حرارت آب رادیاتور (THW) 101
سنسور درجه حرارت‌ هوای مکش 103
سیگنال جرقه موتور (IG) 104
سیگنال استارت 105

رله اصلی سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI) 106

کنترل زمانبندی تزریق 110
کنترل حجم تزریق 111
حجم تزریق پایه 111
تعصیصات تزریق 112
غنی سازی در دور قدرت 114
دوره زمانی تصحیح ولتاژ 117
تشخیص عیب 120
روش های عیب یابی 122

بررسی تفاوتهای سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری 124

هنگامی که موتور سرد است 135
هنگام شتابگیری 137
هنگام گرفتن قدرت بالا از موتور 139

نقش سوخت موتور در رابطه با آلودگی هوا 147

غلظت و توزیع CO 147
اکسیدهای نیتروژن 149
اکسید سولفور 149
ذرات معلق 151
کاهش اثر گازهای خروجی 152
نتیجه 154
مراجع

حسین بازدید : 172 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
ERP به مثابه ستون فقرات اطلاعاتی یک سازمان از لحاظ بانک های اطلاعاتی وفرآیندهای سازمانی محسوب شده و به منزله نرم افزاری برای پشتیبانی فرآیند های داخلی سازمان است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 54
فرمت فایل doc
حجم فایل 163 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 122
تشریح کامل ERP و اجرای آن در شركت سهامی ذوب آهن اصفهان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

تشریح کامل ERP و اجرای آن در شركت سهامی ذوب آهن اصفهان

(بصورت جامع و کامل )

Enterprise resource planning

مقدمه :
چرخش سریع و صحیح اطلاعات در سازمانهای بزرگ و سوق دادن فعالیتها و تصمیم گیریهای لحظه ای و بعضا" سلیقه ای به سمت سیستمهای مبتنی بر استانداردهای متداول و پذیرفته شده ، یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمان به حساب می آید.اصولا" دامنه اطلاعات و داده هائیکه در کارخانجات و سازمانهای بزرگ بایستی مبادله شوند به حدی است که نمیتوان در غیاب یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه به صحت آن اطمینان داشت و غالبا" گزارشات استحصالی تحت تاثیر شرایط خاص و تفسیرهای مختلف تهیه کنندگان متفاوت و مغایر می باشدو احتمالا" مدیریت را در تحلیل داده ها و اتخاذ تصمیم مناسب گمراه می کند.
امروزه پیشرفت فن آوری ارتباطات و اطلاعات ، اقتصاد دیجیتالی و تجارت الکترونیکی را به دنیا هدیه کرده و این پدیده جدید عرصه رقابت برای ماندن در چرخه اقتصاد را بسیار تنگ و سخت کرده است. در چنین شرایطی تنها سازمانهایی یارای ماندن و پیروز شدن را دارند که خود را برای این چالش آماده کرده و با سرعت و زیرکی ابزارهای لازم برای پذیرش تحول را در اختیار بگیرند.
برای مکانیزه کردن سازمان بصورت یکپارچه یعنی ایجاد سیستم های اطلاعاتی جامع راههای مختلفی وجود دارد ، بعنوان مثال ، مطالعه همه جانبه گردش اطلاعات و فرآیندهای کاری در سازمان و سپس طراحی بانک های اطلاعاتی و نهایتا" با برنامه نویسی، سیستم های مورد نیاز تولید می شوند. روند فوق بسیار زمانبر وهزینه بر است. اما با انتخاب بسته های نرم افزارهای ERP می توان راه میانبر را انتخاب کرد و از مزایای آن بهره مند شد. در این روش به جای برنامه نویسی و ایجاد سیستم های اطلاعاتی مخصوص یک سازمان ، از سیستم های اطلاعاتی و برنامه های استاندارد از پیش آماده شده استفاده می شود.
ERP یا Enterprise Resource Planning به معنای برنامه ریزی منابع سازمانی (بنگاه اقتصادی ) كه مفهوم ساده این کلمات عبارت است از «یک راه حل نرم افزاری که می کوشد کلیه فعالیت های واحد های مختلف سازمان (اعم از صف و ستاد) را بطور یکپارچه در یک سیستم نرم افزاری واحد تعریف و ایجاد نماید، بنحویکه آن واحدها بتوانند نیازهای کاری و اطلاعاتی خود را از آن دریافت نمایند » اما از نظر علمی ERP مجموعه نرم افزار و سیستمی است که فرآیندهای کاری یک سازمان رابابکارگیری محیط کاری یکپارچه ، داده ها و بانک اطلاعاتی یکپارچه و زبان برنامه ریزی یکپارچه در زمینه های مالی / فروش / خرید / انبارها / تولید ومنابع انسانی مکانیزه می کند.
کلمات کلیدی:

MIS

سازمان

متدولوژی AIM

برنامه ریزی منابع سازمانی

سیستم های اطلاعات مدیران

شركت سهامی ذوب آهن اصفهان

تعریف ERP :

ارائه تعریفی جامع برای ERP مشكل است. صاحب نظران تعاریف مختلفی برای ERP ارائه داده اند كه هر كدام جنبه های خاصی از این سیستم را مورد توجه قرار می دهد. شاید آشنایی با ویژگیها، قابلیتها و كاركردهای ERP در بخشهای مختلف سازمان در آینده بتواند كمك خوبی برای شناخت كامل این سیستم باشد اما در این بخش برای اینكه بتوانیم زمینه های لازم را برای پرداختن به بخشهای بعدی فراهم آوریم، تعاریف مختلفی را كه برای این سیستم ارائه شده است، مورد بررسی قرار می دهیم.
ERP را می توان به عنوان نرم افزار یکپارچه ای تعریف نمود که دارای اجزاء و یا ماژولهایی برای برنامه ریزی، تولید، فروش، بازاریابی، توزیع، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت خدمات و نگهداری و تعمیرات، مدیریت حمل و نقل و بازرگانی الکترونیک است. معماری و ساختارERP بگونه ای است که یکپارچگی و جمعیت اطلاعات سطح سازمان را فراهم نموده و جریانی روان از اطلاعات بین بخشهای مختلف سازمان فراهم می آورد.
روشی برای برنامه ریزی و کنترل موثر تمامی منابع مورد نیاز برای دریافت، تولید، ارسال و پاسخگویی به نیاز های مشتریان، درشرکتهای تولیدی، توزیعی و خدماتی.
ERP یک بسته نرم افزاری تجاری است که هدف آن یکپارچگی اطلاعات و جریان اطلاعات بین تمامی بخشهای سازمان از جمله مالی، حسابداری، منابع انسانی، زنجیر عرضه و مدیریت مشتریان است.
ERP یک پایگاه داده، یک برنامه کاربردی و یک واسط یکپارچه در تمامی سازمان است.
ERP یک بسته نرم افزاری استاندارد مشتمل بر چندین ماژول مرتبط و یکپارچه است که کلیه فرآیند های تجاری یک سازمان را اعم از تولید، منابع انسانی، مالی، بازاریابی و فروش و... پشتیبانی می نماید و منجربه یکپارچگی وظایف (Functions) در سازمان می شود.
ERP به مثابه ستون فقرات اطلاعاتی یک سازمان از لحاظ بانک های اطلاعاتی وفرآیندهای سازمانی محسوب شده و به منزله نرم افزاری برای پشتیبانی فرآیند های داخلی سازمان است.
فهرست مطالب
ERP و سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی شركت سهامی ذوب آهن اصفهان 1
تعریف ERP : 6
سیر تكاملی : 8

علت گرایش سازمانها به ERP: 11

پنج دلیل عمده استفاده از ERP در شركتها عبارتند از: 12

مراحل و نیازمندیهای استقرار ERP : 13

زمان لازم برای پیاده سازی ERP 14
هزینه‌های پنهان ERP كدامند؟ 16
بازگشت سرمایه 18
منشا تفاوت بین بسته های ERP : 20
انتقال ERP به سطح بعد 21
CSF#1 : چشم اندازی ( VISION )را ایجاد كنید . 22
CSF#2 : برگشت سرمایه به كاررفته را درك كنید . 23

چرا اغلب پروژه‌های ERP شكست می‌خورند؟ 28

معایب و مزایای ERP: 30

معایب ERP: 32

خرید یا ساخت یك سیستم ERP : 32
آشنایی با شركت سهامی ذوب آهن اصفهان 35
مقدمه : 36

سیستم جامع برنامه ریزی منابع سازمانی شركت سهامی ذوب آهن اصفهان

اهمیت سیستم های اطلاعات مدیران : 38
چرخه فرآیند مدیریت : 42
تعریف کلی از MIS : 46

مراحل تکامل سیستم های اطلاعاتی : 49

مراحل پیکربندی MISدر سازمان : 52

سیستم پشتیبان تصمیم گیری DSS: 57
سیستم اطلاعات اجرایی EIS: 60
چگونگی ایجاد سیستم اطلاعات مدیریت در سازمان : 62
ERP و روند تكامل آن : 65

روش های بكارگیری ERP در سازمان: 68

مفهوم مهندسی دوباره : 72

اجرای مهندسی دوباره وفرهنگ سازی : 75

مشخصات پروژه برنامه ریزی منابع سازمانی در ذوب آهن اصفهان 83
گروه های فعال در پروژه ERP در ذوب آهن اصفهان 85
اهم فعالیت های انجام شده در پروژه ERP 86

چگونه پیاده سازی برنامه های اراوكل در ذوب آهن اصفهان 87

برخی از مستندات پروژه منطبق بر متدولوژی AIM 88
نقش آموزش و فرهنگ سازی در پیاده سازی ERP 89
معرفی اجمالی تعدادی از سیستم های اوراکل كه در ذوب آهن اصفهان به كار گرفته شده است 91
سیستم مدیریت نقدینگی ( Cash Management) : 93
سیستم دارایی ها (Assets ) : 94
سیستم حسابهای پرداختنی (Accounts Payable ) : 94
سیستم حسابهای دریافتنی (Accounts Receivable ) : 96
سیستم خرید ( Oracle Purchasing ) 96
سیستم انبارداری (Oracle Inventory) 97
سیستم فروش (Oracle order Management) 98
سیستم لیست مواد مورد نیاز Bill of material 101
سیستم مدیریت قیمت تمام شده Cost Management 102
سیستم مدیریت كیفیت Quality Management 102
سیستم پرسنلی Human Recourse 103
سیستم حقوق و دستمزد Payroll 104
سیستم تعمیر و نگهداری enterprise Asset Management 105
قسمتی از نیازهای اطلاعاتی جهت پیاده سازی سیستم تولید : 107
قسمتی از نیازهای اطلاعاتی جهت پیاده سازی سیستم خرید و انبار : 112
قسمتی از نیازهای اطلاعاتی جهت پیاده سازی سیستم نگهداری وتعمیرات : 115
نكات كلیدی ،چالش ها و موانع دسترسی به اهداف ERP 118

حسین بازدید : 91 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
کنترل کیفیت قدمتی برابر با تولید دارد هر آنچه انسان حتی قرن ها قبل از میلاد تولید کرده است دارای دقت و ظرافتی است که نشان از توجه سازندگان آن به کیفیت دارد
دسته بندی صنایع
بازدید ها 30
فرمت فایل doc
حجم فایل 20609 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
کنترل کیفیت چند متغیره در شرکت توربو کمپرسور نفت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی صنایع گرایش تکنولوژی صنعتی با عنوان کنترل کیفیت چند متغیره در شرکت توربو کمپرسور نفت

Variable Quality Control in Oil Turbo Compressor Co

چکیده
این پروژه شامل چهار فصل می گردد .در فصل نخست سعی شده توضیح مختصری درباره توربو کمپرسور ارائه شود .در فصل دوم اطلاعاتی درباره شرکت توربو کمپرسور نفت و نحوه انجام کنترل کیفیت در شرکت ارائه شده است .در فصل سوم توضیحات مختصری درباره کنترل کیفیت و تاریخچه آن بیان شده است .و در پایان در بخش پایانی نحوه کنترل چند مشخصه کیفی با استفاده از آماره هتلینگ ضمن انجام یک پروژه صرفا آموزشی بررسی می گردد .
کنترل کیفیت قدمتی برابر با تولید دارد .هر آنچه انسان حتی قرن ها قبل از میلاد تولید کرده است دارای دقت و ظرافتی است که نشان از توجه سازندگان آن به کیفیت دارد . نگاهی بر دست ساخته های انسان باستان در موزه ها و یا عجایب هفت گانه جهان نظیر اهرام ثلاثه مصر ، مجسمه ابوالهول و دیوار چین تایید خوبی بر این مدعاست .با شروع انقلاب صنعتی در اروپا در اواسط قرن هیجدهم میلادی و استفاده از ماشین آلات و ابزار دقیق در تولید ، روش های تولید نیز مدرن تر و پیچیده تر شدند . این تغییرات حجم تولید محصولات را بالا برد و روش های کنترل دقیق بودن و ظرافت نیز در آنها تغییر یافت . مقایسه روش های کنترل کیفیت تولیدات در سال های اولیه انقلاب صنعتی با آنچه که امروزه به چشم می خورد ، نشان می دهد که تغییرات در این بخش فوق العاده بوده است . این تغییرات که خواست عمده صاحبان صنایع و مصرف کنندگان بود ، در سال 1920 میلادی به ابداع کنترل کیفیت آماری منجر شد .
کلمات کلیدی:

کنترل کیفیت

توربو کمپرسور

کنترل کیفیت چند متغیره

شرکت توربو کمپرسور نفت

فهرست مطالب
مقدمه ............................ .1

فصل اول : توربو کمپرسور............................ 2

توربو کمپرسور گاز چیست؟ ................. 3

فصل دوم : شرکت توربو کمپرسور نفت .. 12

شرکت توربو کمپرسور نفت ................. 13
پروژه های در حال انجام ....................... 15
شرکت های زیر مجموعه ...................... 18
برگه های کنترل کیفیت .......................... 35

فصل سوم : کنترل کیفیت .............................. 56

تعریف کنترل کیفیت ................................ 57
تاریخچه کنترل کیفیت ............................. 58
عوامل تاثیر گذار در کیفیت .................. 62
چرا باید کار کنترل کیفیت انجام گیرد؟ ........... 64
چرا روش های آماری کنترل کیفیت اهمیت دارند؟ ........ 65

فصل چهارم : کنترل کیفیت چند متغیره ... 66

تاریخچه کنترل کیفیت چند متغیره ...... 67
دلایل استفاده از کنترل کیفیت چند متغیره .... 68
کنترل میانگین ها ... 69
حالت مربوط به n = 1 .......................... 77
مثال دو متغیره ........ 78
مثال سه متغیره ....... 84

حسین بازدید : 83 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
ارائه سوختهای بنزین و گازوئیل با یارانه های دولتی، بار اقتصادی دولت را سنگین تر می کند همچنین آلودگی هوا در شهرهای بزرگ معضل حادی است به طوری که تهران به یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است و عمده ترین علت در آلودگی شهرهای بزرگ آلاینده های متصاعد ازاگزوز خودروها است
دسته بندی صنایع
بازدید ها 28
فرمت فایل doc
حجم فایل 458 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 115
پایان نامه رشته صنایع با عنوان توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه رشته صنایع با عنوان توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG

مقدمه:
دورنمایی از وضعیت خودرو درکشورمان ما را امروز متمرکز این قضیه میکند که به تأثیر ورود خودرو روی اکو سیستم منطقه بیشتر توجه نماییم. اکنون تعداد 5/5 میلیون خودرو در کشور موجود است که تا سال 2020 این رقم به 15 میلیون خواهد رسید و با در نظر گرفتن محدودیتهای ظرفیت پالایشگاهی در تولید بنزین و گازوئیل و اینکه بهبود کیفیت تولید پالایشگاهی از جانب دیگر از برنامه های دولت میباشد، ارائه سوختهای بنزین و گازوئیل با یارانه های دولتی، بار اقتصادی دولت را سنگین تر می کند. همچنین آلودگی هوا در شهرهای بزرگ معضل حادی است به طوری که تهران به یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است و عمده ترین علت در آلودگی شهرهای بزرگ آلاینده های متصاعد ازاگزوز خودروها است.
تغییر سوخت از بنزین و گازوئیل به گاز طبیعی یکی از بهترین راههای مقابله با معضلات ناشی از افزایش تعداد خودرو، آلودگی و مسائل اقتصادی است.نظر به اینکه ایران با برخورداری از منابع عظیم گاز طبیعی و تولید حدود 60 میلیارد متر مکعب در سال که میزان آن طی ده سال آینده به دو برابر خواهد رسید می تواند منابع لازم را برای 100 سال آینده دارا باشد که در مجموع این واقعیتها الزام در بررسی گازسوز کردن خودروها را در ایران توصیه می کند.از آنجایی که اتومبیل ها منبع اصلی آلودگی در شهرهای پر جمعیت می باشند. بر اساس مطالعات انجام گرفته سهم بخش حمل و نقل در انتشار آلاینده ها در حدود 70 درصد میباشد و این سهم عمدتاً ناشی از مصرف سوختهای فسیلی است. گازهای خروجی از اگزوز خودروهای بنزینی ، مخلوطی از گازهای آلاینده منو اکسید کربن (Co) و هیدروکربنهای نسوخته (HC) ، آلدئیدها و مخلوط اکسیدهای ازت است که بهمراه ترکیبات سرب در بنزین پس از احتراق در موتور، در فضا منتشر می گردد.
در خصوص خودروهای گازوئیلی، گازهای اگزوز شامل صدها نوع ماده شیمیایی است که به حالت بخار یا صورت جذب شده روی، ذرات ریز و قابل استشمام کربن و نیز ترکیبات گوگرد نظیر SO2 در هوا منتشر می گردد.در حال حاضر در حدود %18 از کل حمل و نقل جهان از گاز طبیعی استفاده می کنند.میزان آلودگی خودروهای جهان در حدود 690 میلیون تن در سال برآورد شده است که از این میزان حدود 102 میلیون تن در سال آن به خودروهای با سوخت گاز طبیعی مربوط می شود.تولید و بازاریابی خودروهای گازسوز بخش حمل و نقل خصوصی و عمومی در پروسه تغییر است. تا اواخر سال 1980 تعداد خودروهای گازسوز تولید شده بسیار محدود بود. در حالی که در حال حاضر سازندگان خودروهای گازسوز طیف وسیعی از انواع مدلهای خودروهای سبک و سنگین را ارائه کرده اند. تسهیلات و تجهیزات سوخت گیری خودروهای سوخت گازطبیعی بر گسترش وسیع شبکه تأمین گاز طبیعی متکی است. همچنین سیستم توزیع ایمن با ضریب اطمینان بالا باعث میگردد از حمل و نقل جاده ای سوختهای مایع معمولی جلوگیری شود.
کلمات کلیدی:

صنعت CNG

تولید اتوبوس CNG

گازسوز كردن خودروها

فهرست مطالب
مقدمه: 1
تاریخچه : 4

تاریخچه صنعت CNG در ایران 10

تاریخچه استفاده از گاز طبیعی در خودروها 12

برنامه‌های ژاپن برای گازسوز كردن خودروها 13
تجربه كره جنوبی 14
CNG در چند كشور آسیایی 15
ارزیابی وضعیت فعلی 18

مزایای مقایسه ای گاز های گلخانه ای: 21

بررسی سوختهای جایگزین 22

بررسی بازار خودروهای گاز سوز (NGV) 25

هزینه و مالیات دولتی 30
بازارهای ملی و منطقه ای 31

مشکلات پیش روی اتوبوسهای گاز سوز: 53

بررسی اقتصادی 57
نتیجه‌گیری 100
ماخذ: 114

حسین بازدید : 215 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)
طراحان، مجریان و بهره برداران امیدوارند كه با رعایت اصول ایمنی و به كارگیری روش‌ها و دستورالعمل‌های گوناگون، ساختمان را از خطرات وقوع حریق ایمن دارند و یا حداقل بروز آن را به طور موثری كاهش دهند
دسته بندی طب کار و ایمنی
بازدید ها 35
فرمت فایل doc
حجم فایل 12241 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 209
پایان نامه کارشناسی رشته ایمنی با عنوان سیستم‌های اعلام حریق

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی رشته ایمنی با عنوان سیستم‌های اعلام حریق

پیشگفتار
طراحان، مجریان و بهره برداران امیدوارند كه با رعایت اصول ایمنی و به كارگیری روش‌ها و دستورالعمل‌های گوناگون، ساختمان را از خطرات وقوع حریق ایمن دارند و یا حداقل بروز آن را به طور موثری كاهش دهند. اما متأسفانه علی رغم همه تلاش‌ها، همواره احتمال بروز آتشی ناخواسته وجود دارد. بنابراین به موازات رعایت اصول پیشگیرانه باید برای مقابله با حریق نیز باید تدابیر كارآمدی اندیشیده شود بر این اساس چنانچه مباحث مربوط به حفاظت در برابر حریق را در سه طبقه، ممانعت از وقوع، پیشگیری از توسعه و مقابله با حریق جای دهیم، موارد مربوط به سیستم‌های اعلام حریق در گروه پیشگیری از توسعه و گسترش حریق جای می‌گیرند.
در عین حال پیشگیری از سرایت آتش به سایر نقاط، نخستین گامهای مقابله با حریق نیز محسوب می‌شود. زیرا به طور طبیعی پیش از انجام هرگونه اقدامی برای كنترل و اطفاء حریق می‌یابد به گونه‌ای از وجود و محل وقوع آنها، اطلاعاتی در اختیار قرار گیرد. بنابراین می‌توان یكی از مهمترین شروط مقابله با حریق را، اطلاع سریع و به موقع از بروز آن دانست، و از آنجایی كه سیستم اعلام حریق عامل اجرای چنین شرط مهمی است، به طور قطع دارای جایگاه پر اهمیتی در روند مبارزه با حریق نیز می‌گردد.
ضرورت به كارگیری سیستم اعلام حریق، هنگامی پر رنگ‌تر می‌شود كه بدانیم، یكی از ویژگی‌های جالب توجه و البته دهشتناك آتش، سرعت و شتاب فزاینده آن در گسترش و فراگیر شدن است. بی‌تردید نمی‌توان تأثیر عوامل مهمی مانند، جنس اثاثیه و مبلمان، نوع مصالح مصرفی ساختمان، كیفیت معماری و نازك كاری داخلی و چگونگی اجرا و عملكرد تأسیسات الكتریكی و مكانیكی را در میزان سرعت گسترش حریق نادیده گرفت، اما علی رغم شدت ضعف ناشی از عوامل مختلف و تركیبهای متنوع، در مجموع رشد انبوه شدن آتش بسیار پرشتاب ارزیابی می شود، زیرا به هر حال استفاده از مواد آتشگیری چون، كاغذ، چوب، پارچه، لاستیك، پلاستیك، مواد شیمیایی و بسیاری مواد دیگر در محیط‌های مسكونی، اداری، تجاری، صنعتی و آموزشی اجتناب ناپذیر است. در واقع پتانسیل آتشگیری مواد و شرایط مناسب محیطی، امكاناتی را فراهم می‌آورد كه جرقه كوچك ناشی از یك اتصال كوتاه الكتریكی می‌تواند عمارت بزرگی را در زمان بسیار كوتاهی طعمه حریق سازد.
کلمات کلیدی:

حریق

رعایت اصول ایمنی

سیستم‌ اعلام حریق

انواع سیستم‌های اعلام حریق

مقدمه
به طور كلی طراحی، اجرا و بهره‌برداری از سیستم اعلام حریق به دو منظور حفاظت از جان افراد (L system = Life Protection) و اموال (P system= Property Protection) صورت می‌گیرد. بر همین اساس اینگونه سیستم‌ها براساس استانداردهای معتبر از جمله BS5839Part دارای سطوح مختلف با اهداف ویژه هستند كه در قالب دو سیستم حفاظت از جان با علامت اختصاری (L) و حفاظت از اموال با نماد (P) به تناسب نیاز و صرفه اقتصادی شكل می‌گیرند. این سطوح در هر دو زمینه (L) و (P) مبنایی برای گستردگی و فراگیری سیستم از نظر كمیت و كیفیت تجهیزات هستند. در سیستم‌ها نوع (L) كه با هدف حفاظت از جان ساكنین طرح می‌شوند، محدوده‌ها براساس طبقه بندی زیر مورد نظر قرار می‌گیرند: (نوع M) – سیستم كاملا دستی (Manual) و غیر اتوماتیك كه در آن برای اعلام تنها از شستی‌های اعلام حریق استفاده میشود.
فهرست مطالب
پیشگفتار 1

رتبه بندی سیستم‌های اعلام حریق 7

انواع سیستم‌های اعلام حریق 11

سیستم‌های اعلام حریق متعارف 13

مشخصات نوعی تابلوی مركزی متعارف 17

سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر 19

اجزای سیستم‌های اعلام حریق 26
تابلوی كنترل مركزی 27
آشكارسازهای اتوماتیك 28
شستی‌های اعلام حریق 29
اعلام كننده‌های شنیداری 30
نشانگرهای دیداری 31
تجهیزات كمكی و واسطه‌ای 31
تابلوی كنترل مركزی 32
آشكار ساز دودی 38
دیود نوری آشكار ساز 40
آزمایش حساسیت آشكار ساز 41
موارد كاربرد آشكارسازهای دودی 41
آشكار ساز دودی نوری 42
مشخصات نوعی آشكارساز دودی نوع اول و دوم 46
مشخصات نوعی آشكارساز دودی فتوالكتریك 47
مشخصات عمومی آشكارسازهای نوری مادون قرمز 48
مشخصات خاص نوعی آشكارساز دودی مادون قرمز 49
آشكارساز دودی نوری كابلی 51
مشخصات نوعی آشكارساز دودی كانالی 61
آشكارساز دودی بدون سیم 62
مشخصات نوعی آشكارساز دودی بی‌سیم 64
آشكارساز با تغذیه از خط اصلی متناوب 64
مشخصات نوعی آشكار ساز با تغذیه از خط اصلی 66
آشكارساز دودی لیزری 67
مشخصات نوعی آشكارساز لیزری 69
آشكارساز دودی یونیزاسیون 69
مشخصات نوعی آشكار سازهای دودی یونیزاسیون 74
مشخصات نوعی آشكارساز دودی یونیزاسیون 75
آشكارساز حرارتی 76
آشكارساز حرارتی دمای ثابت 79
مشخصات نوعی آشكارساز حرارتی دمای ثابت 80
آشكارساز حرارتی نرخ افزایشی 83
مشخصات نوعی آشكار حرارتی مركب دمای ثابت – افزایشی 87
آشكارساز حرارتی خطی 89
مشخصات نوعی آشكارساز حرارتی خطی 95
نصب آشكارساز حرارتی 96
آشكار ساز شعله 98
آشكارساز مادون قرمز 98
مشخصات نوعی آشكارساز شعل مادون قرمز 100
آشكارساز ماوراء بنفش 102
مشخصات نوعی آشكارساز شعله ماورا بنفش 104
آشكارساز مركب مادون قرمز – ماوراء بنفش 106
مشخصات نوعی اشكارساز شعله از نوع مركب 107
مقایسه حساسیت و واكنش آشكارسازها 108
حد ارتفاع برای آشكارساز 109
مقایسه اماكن مناسب نصب آشكارسازهای دودی 109
شستی اعلام حریق 111
تجهیزات هشدار شنیداری 114
مشخصات نوعی بلند گو 122
مشخصات نوعی زنگ اعلام حریق 124
مشخصات نوعی آژیر اعلام حریق الكترونیكی 125
مشخصات نوعی آژیر 128

انواع تجهیزات هشدار دهنده شنیداری 128

تجهیزات هشدار دهنده دیداری 132
تجهیزات كمكی 137
منابع تغذیه 138
مبدل ولتاژ 144
مشخصات نوعی مبدل ولتاژ 144
رله خط 145
مشخصات نوعی رله خط 146
رله فراخوان آسانسور 147
دیواری نوری مجزا 149
مشخصات نوعی واحد دیود نوری 151
مبدل آدرس پذیر به متعارف 152
مشخصات نوعی مبدل آدرس پذیر به متعارف 153
برد واسط شبكه 156
مشخصات نوعی برد واسط شبكه 157
برد واسط سریال 158
مجزا كننده خط 159
مشخصات نوعی مجزا كننده خط 162
بردهای كمكی خروجی و ورودی 162
تجهیزات ورودی و خروجی 165
سیستم با ارتباط تلفنی و صوتی 167
حفاظ آشكارساز 170
مدارها و سیم‌كشی‌ها 171
مثالی از مدار ساده نظارتی و اصول عملكرد آن 171
مدارهای دوسیمه و چهار سیمه 175
مدارهای شاخه‌ای و حلقوی 176
بایدها و نبایدها در اجرای سیم كشی 185
افت ولتاژ خط 199
هشدار كاذب 201
جزئیات 204

نمادها و تجهیزات اعلام حریق202

منابع و مراجع 204

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 164
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,584
  • بازدید ماه : 3,813
  • بازدید سال : 24,764
  • بازدید کلی : 253,821