loading...
پایان نامه ، پروژه ، فایل فلش و روت گوشی
حسین بازدید : 115 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (0)
در این تحقیق هدف ما بررسی تاثیر تسهیلات پرداختی مطالبات سال‌های 1382 الی 1387 است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 39
فرمت فایل doc
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
بررسی تأثیر تسهیلات پرداختی بر مطالبات در بانک کشاورزی طی سالهای 1382-1387

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بررسی تأثیر تسهیلات پرداختی بر مطالبات در بانک کشاورزی طی سالهای 1382-1387

مقدمه
در گذشته دیرین برای تداوم حیات، نیاز هر فرد با تلاش فردی (شکار، تولید و...) تأمین می شد ولی با گذشت زمان هرگز با تولید شخصی قانع نبود و اگر در آن روز بشر نمی‌توانست با زور هر چه می‌خواهد به چنگ آورد ناگزیر حاضر می‌شد از راه معاوضه جنس با جنس (معاوضه مستقیم کالا با کالا) نیازهای عادی زندگی را فراهم کرده و از این راه امرار معاش نماید. در این گونه داد و ستد‌های اولیه (قرنها پیش از میلاد) معاوضه دو کالا با هم بدون تعیین ارزش و معیاری برای سنجش انجام می‌پذیرفت تا آنکه راه (مبادله غیر مستقیم کالا با کالا) را در پیش گرفت و همین انتخاب موجب پیدایش پول شد.
پس از ابداع پولبه ترتیب پول کاغذ ابداع شد. افزایش حجم پول‌ها و داد و ستد با آن نیاز به مراکزی احساس شد که این معادلات را سامان دهد و افراد سرمایه‌دار اموال خود را نزد بگذارند و مطالبات راه دور خود را به راحتی انجام دهند برای انجام کارهای تجاری خود از آنها پول (وام) دریافت کنند. اینگونه صرافان آغازگر بانکداری در جهان شدند در این تحقیق هدف ما بررسی تاثیر تسهیلات پرداختی مطالبات سال‌های 1382 الی 1387 است.
کلمات کلیدی:

مطالبات معوق

مشارکت مدنی

مشارکت حقوقی

تسهیلات پرداختی

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول:
کلیات تحقیق 2
فصل دوم:
ادبیات تحقیق 15
فصل سوم:
روش شناسی 38
فصل چهارم:
تحلیل داده‌های پژوهش یا تحقیق 39
فصل پنجم:
نتیجه گیری و پیشنهاد 42

حسین بازدید : 211 دوشنبه 20 مهر 1394 نظرات (0)
کاربرد فناوری های نوین ازجمله فناوری نانو در صنایع برای تولید ماشین آلات با کیفیت فنی و ضریب ایمنی بالاتر و همچنین جذب بازار این محصول همواره مورد توجه صاحبان این صنعت بوده است
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 15
فرمت فایل doc
حجم فایل 491 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
کاربردهای فناوری نانو در ماشین آلات کشاورزی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

کاربردهای فناوری نانو در ماشین آلات کشاورزی

چکیده
کاربرد فناوری های نوین ازجمله فناوری نانو در صنایع برای تولید ماشین آلات با کیفیت فنی و ضریب ایمنی بالاتر و همچنین جذب بازار این محصول همواره مورد توجه صاحبان این صنعت بوده است. امروزه با پیشرفت فناوری نانو تعدادی از شرکتهای مهم ماشین سازی از دستاوردهای آن در تولید و ارتقای محصولاتی خود استفاده می کنند .
در ایران نیز صنعت ساخت ماشین آلات کشاورزی از مهمترین صنایع کشور به شمار میرود. یافته های فناوری نانو در بخشهای مهم صنعت ماشین سازی شامل بدنه، رنگ، پوشش ، روانسازها، سوخت، شیشه و لاستیک می تواند مورد استفاده قرارگرفته و به افزایش ایمنی، کاهش آلاینده ها و حفظ محیط زیست کمک کند .از این رو استفاده گسترده از فناوری نانو می تواند به نحو چشمگیری در ایجاد تحولات اقتصادی و امکان رقابت با محصولات خارجی کمک کند. این نوشتار به طور خلاصه به هر یک از بخشها و کاربردهای آنها اشاره خواهد نمود.
کلید واژه:

فناوری نانو

علوم جدید

ماشین آلات کشاورزی

مقدمه
از فناوری نانو،فناوری زیستی و فناوری اطلاع رسانی به عنوان سه قلمرو علمی نام می برند كه انقلاب سوم صنعتی را شکل میدهد. از همین روست كه کشورهای در حال توسعه كه اغلب از دو انقلاب قبل جا مانده اند، می کوشند با سرمایه گذاری در این سه قلمرو، عقب ماندگی خود را جبران كنند. امروزه فناوری نانو در برخی زمینه ها به مراحلی از کاربرد رسیده که از آن در جهت ارتقای محصولات تجاری و تولید محصولات جدید استفاده شده است(Salonitis et al., 2010) . در کشورمان نیز کاربردهای محدودی از این فناوری به بازار عرضه شده است.
صنایع تولید ماشین آلات کشاورزی به عنوان یکی از صنایع پویای کشور، یکی از مهمترین بخشهایی است که برای حضور و باقی ماندن در عرصه تجارت جهانی و حتی داخلی نیازمند به استفاده از این علم است. در این میان آنچه که برای صنایع ماشین سازی اهمیت دارد عبارت است از: کاهش قیمت تمام شده محصولات، بهینه سازی مصرف انرژی و بازدهی بیشتر، استحکام بدنه، ایمنی و زیست سازگاری محصولات. با توجه به اهدافی که گفته شد و همچنین پژوهش های انجام شده، فناوری نانو می تواند در بخشهای مختلفی از فرآیند ساخت ادوات کشاورزی و قطعات آن مانند، استحکام و سبک سازی بدنه، رنگ و پوشش، لاستیک، ایمنی، محیط زیست و ... تحولات عمده ای را ایجاد نماید.
فهرست مطالب
کاربردهای فناوری نانو در ماشین آلات کشاورزی 1
چکیده 1
کلید واژه: 1
مقدمه 1
مواد و روشها 2

کاربرد فناوری نانو در سبک سازی 2

کاربرد فناوری نانو در رنگ و پوشش خودرو 2

چهار ماده نانومتری كه کاربرد فراوانی در صنعت لاستیك سازی پیدا كرده اند عبارتنداز 2

کاربرد فناوری نانو در شیشه 3

شکل1. اثر فتو کاتالیستی 3
جدول1. برخی از افزودنی های روغن های حاوی نانو ذرات 4

شکل2. نحوه عملکرد فولرین c60 در روانکاری 5

نتایج و بحث 5
منابع 6

حسین بازدید : 118 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
بررسی روند تولید محصولات كشاروزی پس از تشكیل جهاد كه همزاد انقلاب اسلامی است، بویژه در دهه‌ی اول حاكی از موفقیت‌های زایدالوصف و كارآمدی مدیریت جهادی در عرصه خود كفایی و امنیت غذایی نشان می‌دهد
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 17
فرمت فایل doc
حجم فایل 83 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
جهاد، خودكفایی و امنیت غذایی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

جهاد، خودكفایی و امنیت غذایی

چكیده:
قضاوت درباره پدیده‌ها بر اساس تاثیر آنها بر بسط قابلیت‌هایی است كه جامعه از آن منتفع می‌شود، از این منظر مدیریت جهادی به عنوان پدیده‌ای تأثیرگذار قابل بررسی و تحلیل است. این پدیده حاصل تعالیم الهی و انسان‌ساز اسلام است كه در جریان دو رویداد تاریخی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عینیت یافت و موفقیتها و فرصت‌هایی در عرصه‌های مختلف مدیریتی كشور ایجاد نمود، اما گسترش آن تداوم نیافت. استقلال و امنیت كشور از جمله هدف‌های مقدسی هستند كه در عرصه‌ی مدیریت جهادی جایگاه مهمی را به خود اختصاص می‌دهند. زیر حوزه‌های اهداف فوق شامل مفاهیم كلیدی " خودكفایی" و "امنیت غذایی" می‌باشند كه به طور جدی مورد توجه مدیریت جهادی قرار گرفته‌اند.
مدیریت جهادی با حذف یا كاهش فرآیندهای دیوانسالارانه‌ی زاید و تكیه به عواطف ایمانی و منافع ملی مفاهیم پیش‌گفته را پی گرفت و به نتایج قابل توجهی دست یافت. بررسی‌های انجام شده در این مطالعه نشان می‌دهد كه افزایش تولید و تأمین غذای كافی مرهون راهبردها، روش‌ها و فضایی است كه در قالب مدیریت جهادی ایجاد شده است، به طوری‌كه دسترسی به نتایج بدست آمده در شرایطی غیر از این با صرف هزینه‌ها و انرژی بسیار بیشتری امكان وقوع داشت. بر این اساس مدیریت جهادی با اتكاء به تواتمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و حذف موانع و محدودیت‌ها فرصت‌های گسترده‌ای در عرصه تولید و خودكفایی بخش كشاورزی فراهم نمود و با ارتقاء قابل ملاحظه ضریب امنیت غذایی، به اقتدار و استقلال كشور كمك شایان توجهی نموده است.
بررسی روند تولید محصولات كشاروزی پس از تشكیل جهاد كه همزاد انقلاب اسلامی است، بویژه در دهه‌ی اول حاكی از موفقیت‌های زایدالوصف و كارآمدی مدیریت جهادی در عرصه خود كفایی و امنیت غذایی نشان می‌دهد. مدیریت جهادی بعداً و در یك فرایند میان مدت فرصتهای بسیار مناسبی را برای دستیابی به خود كفایی در محصولات دامی فراهم آورده و موجب ایجاد امنیت غذایی بویژه از منظر ارتقاء كیفیت و حركت به سمت امنیت غذایی از جنبه سیری سلولی شده است ضمن اینكه سایر نتایج تبعی آن از قبیل ایجاد فرصت‌های شغلی،فقرزدایی و زمینه‌سازی برای توسعه روستایی را نباید از یاد برد. همسو با این اقدامات و انتشار فنآوری‌ها تا حد امكان مناسب، ارتقاء دانش فنی تولید كنندگان، افزایش بهره‌وری مورد توجه قرار گرفت و منافع این دستاوردها هم نصیب تولید كنندگان و هم جامعه گردید، به همین سبب انگیزه‌های لازم برای مشاركت در فعالیت‌های تولیدی شتاب گرفت.
با تجارب حاصل از خودكفایی در محصولات دامی، و با تغییرات ساختاری ایجاد شده، افزایش تولید و دستیابی به امنیت غذایی محصولات اساسی زراعی هدف‌گذاری گردید. در مجموع مدیریت جهادی با راهبردی مشخص و انتخاب آگاهانه سیاست‌ها و راهكارهای اجرایی فرصت‌های مناسبی در بخش تولید خلق نموده است و با همسو كردن منافع مردم با منافع ملی خود را متعهد به سیاست‌های اعلامی برای توسعه بخش نموده است و از این رهگذر مدیران كارآمد خلاق و آزموده تربیت نموده كه در عرصه‌های مختلف مشغول به فعالیت شده‌اند لذا در این مقاله تلاش شده است نقش مدیریت جهادی صرفاً در ایجاد بسترهای مناسب برای خودكفایی و امنیت غذایی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و سایر موارد كه در جای خود حایز اهمیت است در مطالعات دیگر بررسی گردد.
کلمات کلیدی:

جهاد

خودكفایی

امنیت غذایی

رفاه اجتماعی

مدیریت جهادی

فهرست مطالب
جهاد، خودكفایی و امنیت غذایی 1
چكیده: 3
مبانی ایدئولوژیكی حكومتی و وظایف دولت 5
تشكیل حكومت جهانی و وحدت اسلامی 6
وظایف مردم و دولت در قبال هم 7
رفاه اجتماعی، عدالت و... 7

نگاه امنیتی در جهان و ضرورت توجه به درون: 8

خودكفایی ضرورت امنیت ملی: 10
خودكفایی و قدرت سازی: 13

رویكردهای نظری در امنیت غذایی 16

چرایی خودكفایی 17
امنیت غذایی و سیاست های مربوطه دراسناد فرابخشی 19
جهاد در مفهوم و عمل: 21
جهاد نهادی پویا و توانمند: 24
ضرورت توجه به خودكفایی وامنیت غذایی با رویكرد جهادی 25

دیدگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری درباره خودكفایی: 26

پویایی اندیشه امام طی دهسال رهبری در ارتباط با خودكفایی: 28

نگاه به امنیت غذایی در سایر كشورها 31

آمریكا: 31
كانادا 32
برزیل 32
مكزیك 33
جامائیكا 34
هندوستان 34
پاكستان: 36
سری‌لانكا 36
بنگلادش 36
فیلیپین 37
اردن 37
مصر 38
تونس 39
نتیجه گیری: 40

حسین بازدید : 180 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
جمعیت ایران نسبت به جمعیت دنیا در حدود یک درصد است در صورتیکه سهم ایران از منابع آب شیرین دنیا حدود 36%درصد است در حال حاضر 93 درصد از منابع آب قابل دسترس کشور برای آبیاری در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93
پایان نامه کارشناسی کشاورزی با عنوان آشنایی با نصب و اجرای روش های آبیاری تحت فشار

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پایان نامه کارشناسی زراعت و کشاورزی با عنوان آشنایی با نصب و اجرای روش های آبیاری تحت فشار

پیشگفتار
جمعیت ایران نسبت به جمعیت دنیا در حدود یک درصد است در صورتیکه سهم ایران از منابع آب شیرین دنیا حدود 36%درصد است. در حال حاضر 93 درصد از منابع آب قابل دسترس کشور برای آبیاری در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد از طرف دیگر طبق مصوبات دولت بایستی سهم کشاورزی از کل منابع آب به رقمی کمتر از عدد فوق (حدود 87%) برسد لذا ضرورت دارد با برنامه ریزی دقیق و اجرای روشهای آبیاری که دارای راندمان بیشتری هستند از آب قابل دسترسی حداکثر استفاده را ببریم بطور کلی ضرورت اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار بر هیچ کس پوشیده نیست و از مهم ترین مزایای این روش ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
جلوگیری از تلفات آب و افزایش راندمان آبیاری.
امکان آبیاری در اراضی دارای عمق خاک زارعی کم
امکان آبیاری در اراضی دارای توپوگرافی نامنظم
کاهش هزینه های کارگری در آبیاری
کاهش مسائل ناشی از آبیاری بی رویه و زه کشی
بالا بردن کیفیت محصولات زارعی
کنترل فرسایش خاک
کاهش تلفات زمین در اثر احداث کانالها و سایر تأسیسات آبیاری
لذا طراحی و اجرای این روشهای آبیاری از اهمیت خاصی برخوردار است. به منظور آشنایی داوطلبان ثبت شرکت و فعالیت در زمینه اجرای این سیستم ها معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و آزمون نموده است لذا جزوه حاضر بعنوان بخشی از درس اجرا جهت آشنایی داوطلبان تدوین شده است. هر چند نکات کامل اجرای این سیستم ها در اینجا ذکر نشده است ولی امید است داوطلبان آشنایی کمی با این سیستم ها پیدا نموده و با مطالعات بیشتر و بازدید از سیستم های اجرا شده آگاهی بیشتری پیدا نمایند.
کلمات کلیدی:

آبیاری

روش های آبیاری تحت فشار

لوازم و تجهیزات سیستم آبیاری

فهرست مطالب
شرح
پیشگفتار

فصل 1: روشهای آبیاری بارانی

روش آبیاری بارانی کلاسیک متحرک و نیمه متحرک
روش آبیاری بارانی کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک
روش آبیاری بارانی کلاسیک کاملاً ثابت
روش آبیاری بارانی آبفشان غلطان
روش آبیاری بارانی آبفشان قرقره ای
روش آبیاری بارانی آبفشان دوار
روش آبیاری بارانی آبفشان خطی

فصل 2: نصب و اجرای روش های آبیاری موضعی

سیستم کنترل مرکزی و فیلتراسیون
اجرای مجموعه خطوط لوله در آبیاری موضعی
گسیلنده ها
شرح

فصل 3: نقشه خوانی و پیاده کردن سیستم

فصل 4: نصب و اجرای ایستگاههای پمپاژ سیستم های آبیاری تحت فشار

عملیات خاکی
عملیات بتنی
ساختمان ایستگاه پمپاژ
فونداسیون و ملاحظات فنی
حوضچۀ مکش
فضای اطراف ساختمان ایستگاه پمپاژ
سایر موارد

فصل 5: عملیات لوله گذاری

3- اجرای لوله های آزبست
انبار، حمل و ریسه کردن لوله های آزبست
گذاری لوله ها
اتصال لوله ها به یکدیگر
شرح
احداث تکیه گاهها
عملیات خاص روی لوله های آزبست
خاکریزی روی لوله ها
آزمایش فشار مزرعه ای
4- اجرای لوله های ترموپلاستیک
انبار و حمل و نقل لوله ها
ریسه نمودن لوله ها
ملاحظات کلی کارگذاری لوله ها
کارگذاری لوله های پلی اتیلن
کارگذاری لوله های پی وی سی
عملیات خاکی مربوط به لوله های ترموپلاستیک
آزمایش فشار
5- لوله های آلومینیوم
انبار، حمل و ریسه کردن لوله های آلومینیوم
نصب لوله های آلومینیوم
شرح

فصل 6: نصب و اجرای اتصالات و شیرآلات

تقسیم بندی متعلقات، اتصالات و شیرآلات
1- متعلقات و اتصالات پلی اتیلن
اتصالات پلی اتیلن جوشی
اتصالات پلی آمین غیرجوش
2- متعلقات و اتصالات پی وی سی
3- اتصالات و متعلقات فولادی
اتصالات و متعلقات گالوانیزه
اتصالات و متعلقات فولاد سیاه
4- اتصالات و متعلقات چدنی
5- متعلقات و اتصالات آلومینیومی
6- متعلقات و اتصالات برنجی

فصل 7: لیست لوازم و تجهیزات سیستم ها

یک نمونه لیست لوازم و هزینه های یک طرح آبفشان سنترپیوت
شرح
یک نمونه لیست لوازم و هزینه های سیستم آبیاری کلاسیک ثابت
نمونه یک سیستم آبیاری قطره ای
نمونه وسائل فیلتراسیون آبیاری قطره ای
نمونه فیلتر دیسکی 2و3 اینچ تصفیه آب
نمونه شیرخودکار نصب شده در سیستم های آبیاری بارانی کلاسیک ثابت
جدول مشخصات لوله های مواد پلی اتیلن 63
جدول مشخصات لوله های مواد پلی اتیلن 8
جدول مشخصات لوله های مواد پلی اتیلن 1

حسین بازدید : 95 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
از نظر تاریخچه پرورش قارچ در هاله ای از ابهام به سر برده آزتكها از قارچها به عنوان مواد توهم زا در فالگیری استفاده میكردند وقارچ را گوشت خدا می نامید ند
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 42
فرمت فایل doc
حجم فایل 166 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
پرورش قارچ خوراكی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پرورش قارچ خوراكی

تاریخچه پرورش قارچ خوراكی:

از نظر تاریخچه پرورش قارچ در هاله ای از ابهام به سر برده. آزتكها از قارچها به عنوان مواد توهم زا در فالگیری استفاده میكردند وقارچ را گوشت خدا می نامید ند. ولی بدون شك معلوم شده است كه قارچ شی-ای تا كه در ژاپن وقارچ برنج در چین تقریبآ از دو هزار سال قبل با ساده ترین روش والهام از طبیعت بر روی چوب درختان كشت میشده است و تكنولوژی روش كاشت این قارچها جزو هنرهای خیلی قدیمی و محرمانه این سرزمینها بوده است. فقط تاریخ مشخص در پرورش قارچ دكمه ای بدست آمده است كه طبق آن كاشت این قارچ در حدود 700 سال قبل از میلاد در حومه پاریس بوسیله یك باغبان ناشناس فرانسوی صورت گرفت.كشت قارچ در گلخانه ها برای اولین بار در حدود سال 1754 در سوئد ابداع شد و سپس به انگلستان و سایر نقاط اروپا گسترش یافت. در سال 1910 در ایالات متحده آمریكا سالنهای استاندارد پرورش قارچ ساخته شد.
توسعه تجربه تكنولوژی از یك سو و یاری جستن از دانشمندان از سوی دیگر زمینه بوجود آمدن ایزوله های خالص در نهایت تهیه بذرخالص- امكان تولید صنعتی قارچ را در سطح وسیع فراهم آورد. و در انستیتو پاستور فرانسه روشهای علمی كشت و جوانه زدن اسپور و تولید آسان در شرایط تبدیل ابداع نمودند و تا سال 1905 به صورت یك راز در اختیار انستیتو پاستور باقی ماند.سیند ن: در سال 1932 تهیه بذر قارچ روی غلات را ابداع كرد و سبب تحویل انقلاب صنعتی در تهیه كمپوست مصنوعی برای صنعت پرورش قارچهای خوراكی را بوجود آورد.در طی بیست سال گذشته به دلیل ماشینی شدن تكنولوژی پرورش قارچ و انجام تحقیقات بنیادی بسیاری از مسائل و مشكلات تئلید صنعتی حل شده و مسائل علمی مختلف مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است تا حداكثر تولید محصول در واحد سطح به دست آید.نكته جالب: پرورش قارچ تروفل بر روی نهالهای جان درخت بلوط صورت میگیرد. كه این بستر كاشت درخت بلوط را قبل از كاشت با قارچ تروفل آلوده كرده و سپس به مدت 2تا 3سال در گلخانه به طور موقت كشت میشوند.
کلمات کلیدی:

قارچ خوراكی

طرز کاشت اسپون

اهمیت قارچ در رژیم غذایی

شرایط برای پرورش و رشد قارچ

فهرست مطالب
تاریخچه پرورش قارچ خوراكی: 2
پروتیین: 3
اهمیت قارچ در رژیم غذایی: 4
پرورش قارچ صدفی: 6
پرورش قارچ در منزل 9
فصل کاشت: 9
اطاق پرورش قارچ: 9
نحوه اسکلت بندی: 12
تهیه بستر برای پرورش قارچ: 13
طرز کاشت قارچ در اطاق پرورش: 14
اسپر آماده کاشت: 15
طرز کاشت اسپون: 15
پوشاندن سطح بستر: 16
شرایط برای پرورش و رشد قارچ: 17
تهویه: 17
درجه حرارت: 17
رطوبت هوا و آبیاری: 17
درجه حرارت محیط: 18
« کنترل آفات و بیماریها » 22
« بیماری فیزیولوژیکی » 27
« بیماریهای باکتریایی » 29
مهمترین بیماریهای باکتریایی: 30
بیماریهای اِسپان قارچ خوراکی: 31

حسین بازدید : 103 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
علف هرز گیـاهی است خـودرو كه به طـورنا خواستـه در مـزارع وبـاغ هـا می روید ، لذا برای زراعت اصلی میهمان ناخوانده است اصولاً علف هرز گیاهی است كه زیانش بیش از نفعش می باشد
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 37
فرمت فایل doc
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
علفهای هرز و نحوه مبارزه با آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

علفهای هرز و نحوه مبارزه با آنها

مقدمه :
درطبیعت گیاهان بسیـاری رشد می كننـــد وزیستگاه های گونـاگونی دارند . آن دستـه از گیاهان كه به صورت های مختلف با فعالیت های بشر ومنافع اوتداخل دارند علف هرز به حساب می آیند.علف هرز گیـاهی است خـودرو كه به طـورنا خواستـه در مـزارع وبـاغ هـا می روید ، لذا برای زراعت اصلی میهمان ناخوانده است . اصولاً علف هرز گیاهی است كه زیانش بیش از نفعش می باشد زیرا كمیّت وكیفیّت ودر نتیجه ارزش اقتصادی محصول زراعی را پاییـن می آورد وضـمن ایـجاد اختـلال درعملیات زراعی هزینـه ی تـولید را بـالا می برد . اصطلاح علف هرز درمقابل آن دسته از گیاهانی به كارمی رود كه كشاورز آن را كشت می كند . بین علف های هرز گیاهان بسیاری هستند كه مصرف خوراكی یادارویی دارند ، ولی چون ناخواسته روییده اند ، دست پرورده ی انسان نیستند ورقیبی برای محصولات كشت شده به حساب می آیند ضرر آن ها برای محصول به مراتب بیش از نفعشان است .
کلمات کلیدی:

علف هرز

خسارت علف های هرز

نحوه مبارزه علفهای هرز

پیشگیری از ورود علف های هرز به مزرعه

فهـرسـت
1ـ مقدمه
2ـ اهمیت خسارت علف های هرز
3ـ نحوهء خسارت علف های هرز
4ـ روش های پیشگیری از ورود علف های به مزرعه
5ـ روش های كنترل علف های هرز
6 ـ روش های مبارزهء شیمیایی
7 ـ انواع علف كش ها
8 ـ آشنایی بابرخی ازعلف های هرز مزارع وباغات
9 ـ سلمك یاسلمه تره
10 ـ ماشك گل خوشه ای
11 ـ بی تراخ ( شیر پنیر ، علف شیر )
12ـ هفت بند
13 ـ یولاف وحشی (جودوسر)
14 ـ سوروف
15 ـ اویار سلام
16ـ تاج ریزی سیاه
17-خاكشیر (خاكشی )
18ـ پنیرك
19ـقیاق
20ـ مَرغ
21ـ تاج خروس
22 ـ توق
23 ـ گاو پنبه
24ـ گل گندم
25ـ پیچك صحرایی
26 ـ شیرین بیان

حسین بازدید : 111 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)

مقاله-توت-فرنگي.aspx"> مقاله توت فرنگی

توت فرنگی گیاهی است با نام علمی FRAGARIA VESCA از خانواده گل سرخ ROSACACEAE كه دو نوع ساقه راست و خوابیده دارد‌ گل‌های آن منظم و به رنگ سفید می‌باشد‌
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 43
فرمت فایل doc
حجم فایل 126 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
مقاله توت فرنگی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله توت فرنگی

مقدمه
توت فرنگی گیاهی است با نام علمی FRAGARIA VESCA از خانواده گل سرخ ROSACACEAE كه دو نوع ساقه راست و خوابیده دارد‌. گل‌های آن منظم و به رنگ سفید می‌باشد‌.قسمت مورد استفاده خوراكی توت فرنگی در حقیقت نهنج گل آن است كه به تدریج بزرگ شده و به اصطلاح به عنوان میوه توت فرنگی معروف است‌.توت فرنگی به حالت خودرو در بعضی نواحی شمالی ایران وجود دارد و بعضی اوقات به دلیل خوش طعمی‌، میوه آن را به طور مصنوعی پرورش می‌دهند‌. از دیرباز همه قسمت‌های این گیاه مصرف دارویی داشته است و از برگ و ریشه آن كه حاوی مقدار قابل ملاحظه‌ای تانن است به عنوان ضد اسهال و ادرارآور استفاده می‌شده است‌.
توت فرنگی، میوه ای شبیه توت است ولی كمی درشت تر، رنگش قرمز و طعم آن ترش و مطبوع است. بوته اش كوتاه و دارای برگهایی درشت و ساقه هایی باریك و خزنده است كه روی زمین می خوابد و ریشه می‌دواند.قسمت هایی كه از بوته توت فرنگی مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از: میوه ، برگ و ریشه .از دیر باز همه قسمت های این گیاه مصرف دارویی داشته است و از برگ و ریشه آن كه حاوی مقدار قابل ملاحظه ای تانن است به عنوان ضد اسهال وادرارآور استفاده می شده است. توت فرنگی به صورت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد: خام، جوشانده، مربا، شربت و بستنی.
کلمات کلیدی:

توت فرنگی

خواص تغذیه ای توت فرنگی

اثر توت فرنگی در سلامتی انسان

فهرست
مقدمه 1
کشت و پرورش توت فرنگی 3

راهنمای کشت توت فرنگی 11

توت فرنگی،‌ قلب میوه‌ها 15
برای تهیه كمپوت توت‌فرنگی... 16
توت فرنگی میوه بچگی 18
نحوه استفاده 21
اثر توت فرنگی در پیشگیری از بیماری های قلبی 26

خواص تغذیه ای توت فرنگی و اثر آن در سلامتی انسان 27

ارزش تغذیه ای یك لیوان(149گرم) توت فرنگی 31
مقایسه توت فرنگی با چند میوه دیگر از نظر بعضی مواد مغذی 33

اثرات توت فرنگی بر روی پوست 40


حسین بازدید : 95 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)

مقاله-باريجه.aspx"> مقاله باریجه

باریجه (Ferula gummosa Boiss) یکی از گیاهان دارویی و صنعتی ایران است و در میان صادرات گیاهان دارویی رتبه اول را داراست میزان صادرات این گیاه براساس وضعیت مراتع و شرایط جوی بسیار متفاوت بوده و از 15 تا 300 تن در سال متغیر است
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
مقاله باریجه

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

تحقیقات گیاهان دارویی و معطر ایران (باریجه)

مقدمه
باریجه (Ferula gummosa Boiss) یکی از گیاهان دارویی و صنعتی ایران است و در میان صادرات گیاهان دارویی رتبه اول را داراست. میزان صادرات این گیاه براساس وضعیت مراتع و شرایط جوی بسیار متفاوت بوده و از 15 تا 300 تن در سال متغیر است. باریجه در بسیاری از ارتفاعات ایران پراکنش دارد و به طور محدودی نیز در برخی از کشورهای اطراف دیده می شود.پیشینه تاریخی استفاده از این گیاه به بیش از 3000 سال قبل باز می گردد، به طوری که از آن در درمان برخی از بیماریهای داخلی و روانی و افزایش قوای جسمی و تقویت بدن استفاده می شد.
برخی از منابع از آن به عنوان روغن مورد علاقه حضرت موسی (ع) نام برده اند. در 2000 سال پیش در مصر باستان از باریجه همراه با موم زنبور عسل جهت مومیایی کردن اجساد مردگان استفاده می شد. این گیاه در هند و ایران به عنوان یک گیاه دارویی برجسته در تسکین دردها، درمان بیماریهای داخلی و به عنوان ضدعفونی کننده زخمها بسیار مورد توجه بوده است. امروزه استفاده عمده باریجه در صنایع عطرسازی به عنوان پایه عطرها بوده است و کاربردهای طبی و صنعتی آن بسیار محدود می باشد.
کلمات کلیدی:

باریجه

گیاهان دارویی و صنعتی ایران

تحقیقات گیاهان دارویی و معطر ایران

مشخصات گیاه شناختی
باریجه (Ferula) از جنسهای مهم خانواده چتریان بوده و دارای ریشه ضخیم و گوشتدار، برگهایی با بریدگیهای کم و بیش عمیق و میوه شیزوکارپ می باشد که به هر فندقه آن مریکارپ گویند. گیاهان جنس کما منوکارپیک یا (باریجه) بوده و در تمام طول عمر خود تنها یک بار گل می دهند و پس از آن ریشه پوسیده شده و از بین می رود.جنس کما به خاطر داشن ترکیبهای شیمیایی مختلف از جمله ترپنویید کومارینها، مخلوط استرهای عطری، اسیدها و الکلهای ترپنی و سزکویی ترپنهای لاکتونی، کم و بیش مورد توجه بوده است، نتایج بدست آمده از تحقیقات نشان می دهد که گونه کما در تجمع کانیهای سنگین (سرب، روی، مس و کادومیوم) نقش عمده ای دارد (یاوری).
فهرست مطالب
تحقیقات گیاهان دارویی و معطر ایران (باریجه) 1
مقدمه 1
مشخصات گیاه شناختی 2
پراکنش جغرافیایی 5

1- پراکنش باریجه در جهان 5

2- پراکنش باریجه در ایران 5

فنولوژی گیاه 5
گلدهی در باریجه 6
تعیین سن گیاه 6
تشخیص لایه های برگی: 7
اتواکولوژی 7

بررسی خواب فیزیولوژی در باریجه 8

آفات و بیماریها 9
کشت زراعی 9
جوانه زنی بذر باریجه 10
شکستن خواب بذر 10
شکستن خواب جنین 10
2- زمان برداشت 12
3- میزان برداشت 12
روش برداشت 12
1- تیشه زنی 12
2- تیغ زنی 13
تعداد دفعات تیغ زنی 13
3- برداشت مرتعی 13
4- برداشت مزرعه ای (صنعتی) 13
1-5 برداشت مرتعی 13
1-1-5 برش مسطح یا طولی 13
3-2-5 برداشت کامل غده 15
ترکیبهای شیمیایی باریجه 15
2-2 جداسازی و شناسایی ترکیبهای اسانسی در باریجه 16
مصارف صنعتی و بهداشتی باریجه 16
اسانسها و خواص دارویی باریجه 17
مصارف طبی باریجه 17

خواص دارویی و درمانی باریجه 17

کشت بافت در گیاه باریجه 17

القای کالوس 17

حسین بازدید : 105 پنجشنبه 12 شهریور 1394 نظرات (0)
گونه های اکالیپتوس از نظر جنگلکاری بخصوص در جنوب کشور مورد توجه بسیار قرار گرفته اند تنوع بسیار رشد سریع مقاومت به خشکی قابلیت انعطاف رویشگاهی و مصارف مختلف چوب و فرآورده های فرعی گوناگون انها را بصورت درختان مطلوب برای جنگلکاری درآورده است
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 56
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
اکالیپتوس ، انواع گونه ، رویش آن در جنوب ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

اکالیپتوس ، انواع گونه ، رویش آن در جنوب ایران

پیشگفتار:
گونه های اکالیپتوس از نظر جنگلکاری بخصوص در جنوب کشور مورد توجه بسیار قرار گرفته اند . تنوع بسیار رشد سریع مقاومت به خشکی قابلیت انعطاف رویشگاهی و مصارف مختلف چوب و فرآورده های فرعی گوناگون انها را بصورت درختان مطلوب برای جنگلکاری درآورده است . تا کنون در80 کشور جهان ( غیر از استرالیا که موطن اصلی اکالیپتوس است )در سطح بیش از 4 میلیون هکتار گونه های مختلف اکالیپتوس کشت گردیده اند . به رغم محاسن و فواید بی شماری که برای اکالیپتوس بر شمرده اند اما با تمام این اوصاف انتخاب و معرفی گونه های بیگانه مانند اکالیپتوس می بایست با ارزیابی دقیق و هوشمندانه نتایج و عواقب اجتماعی اقتصادی و بوم شناختی همراه بوده و در گزینش گونه و رویشگاه دقت کافی مبذول گردد زیرا در برخی از کشورها نتوانسته توقع ها انتظارهای پیش بینی شده را برآورده کند .
انتخاب ومعرفی گونه های درختی به منظور جنگلکاری در کشور ما به صورت علمی بررسی نگردیده و غالبا به دانش و تجارب فردی پراکنده متکی است اگر چه در مواردی دیده شده که که یک گونه انتخاب شده وبدون انجام آزمایشهای سازگاری از ابتدا در سطحی وسیع کاشته شده است لکن باید هوشیار بود که انتخاب این گونه معجزه گر غالبا باید به اندازه کافی آزمایش گردد. بنابر این باید با توجه به جوانب امر و با استفاده از تجارب موجود در سطح جهان و انجام آ زمایشهای لازم در مناطق اقدام به انتخاب و معرفی گونه های درختی سازگار کرد .
کلمات کلیدی:

اکالیپتوس

تکثیر اکالیپتوس

رویش اکالیپتوس در جنوب ایران


حسین بازدید : 160 چهارشنبه 11 شهریور 1394 نظرات (0)
در این مطالعه پراکنش آلاینده های گازی از منابع نقطه ای در فضای باز و در حالات مختلف مورد مدلسازی و تجزیه و تحلیل ریاضی قرار گرفته است
دسته بندی محیط زیست
بازدید ها 30
فرمت فایل doc
حجم فایل 96 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
انواع مدلهای ریاضی تحلیلی پراکنش آلاینده های گازی از منابع نقطه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

انواع مدلهای ریاضی تحلیلی پراکنش آلاینده های گازی از منابع نقطه ای

چكیده
در این مطالعه پراکنش آلاینده های گازی از منابع نقطه ای در فضای باز و در حالات مختلف مورد مدلسازی و تجزیه و تحلیل ریاضی قرار گرفته است. بدین منظور معادلات مربوط به بقای جرم جهت مدلسازی پراکنش از یک منبع مرتفع نقطه ای مانند یک دودکش،همراه با شرایط مرزی مناسب برای حالات دو بعدی و سه بعدی همراه با نفوذ در جهت باد و با صرفنظر از نفوذ در جهت باد تبیین و با روش‌های تحلیلی حل شده است و تأثیر شرایط مختلف جوی روی پراکنش آلاینده های گازی در حالت سه بعدی مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی:

منابع نقطه ای

پراکنش آلاینده های گازی

انواع مدلهای ریاضی تحلیلی

مقدمه
پراکنش آلاینده های گازی در اتمسفر تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله عوامل آب و هوایی،زبری سطح، نوع پوشش سطح، نوع منبع و ارتفاع آزادسازی آلاینده ها قرار می گیرد. عوامل آب و هوایی عبارتند از : سرعت باد، جهت باد و نوع پایداری جوی. نوع پایداری جوی توسط عوامل مختلفی از جمله پروفیل عمودی دمای هوا، شدت تابت خورشیدی، سرعت باد ، مقدار ابر موجود در جو و ساعات مختلف شبانه روز تحت تأثیر قرار می گیرد. پایداری جوی توسط روشهای گوناگونی دسته بندی شده است. یکی از معروفترین انواع این دسته بندیها، دسته بندی پاسکوییل است که در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفته و در آن پایداری جوی به 7 دسته ازA (بسیار ناپایدار)تا G (بسیار پایدار) تقسیم شده است. به طور کلی هندسه سیستم کارتزین مورد استفاده جهت مدلسازی در شکل 1 نشان داده شده است[1و2].
فهرست مطالب
انواع مدلهای ریاضی تحلیلی پراکنش آلاینده های گازی از منابع نقطه ای 1
چكیده 2
مقدمه 2
مدلسازی 3
شكل2. تغییرات غلظت در جهت باد با سرعت 1 متر بر ثانیه و پایداری جوی A 6
شكل3. تغییرات غلظت در جهت باد با سرعت 5/2 متر بر ثانیه و پایداری جوی B 6
پایداری جوی C 6
نتیجه‌گیری 7
منابع و مراجع 7

حسین بازدید : 155 چهارشنبه 11 شهریور 1394 نظرات (0)

مقاله-کامل-گياه-جوجوبا.aspx"> مقاله کامل گیاه جوجوبا

امروزه با مشخص شدن اثرات سوء بسیاری از ترکیبات شیمیایی، توجه به تنوع تولید و بهره گیری از گیاهان موجود در طبیعت و اصلاح و کشف آنها، جزئی از مطالعات و نوآوری های مهم جوامع پیشرفته می باشد
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 42
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
مقاله کامل گیاه جوجوبا

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله کامل گیاه جوجوبا

مقدمه
امروزه با مشخص شدن اثرات سوء بسیاری از ترکیبات شیمیایی، توجه به تنوع تولید و بهره گیری از گیاهان موجود در طبیعت و اصلاح و کشف آنها، جزئی از مطالعات و نوآوری های مهم جوامع پیشرفته می باشد. امروزه به دلیل استفاده نادرست از منابع و عدم توجه به چرخه های اکولوژیک و مبانی تولید پایدار، کشت و پرورش گیاهان زراعی تنها به گونه های خاص محدود شده است. سازماندهی ژنتیکی این گیاهان بر اساس اقلیم و شرایط زراعی، ضمن افزایش آسیب پذیری محیط و کاهش تنوع، باعث حذف بسیاری از عوامل موثر اکولوژیک و افزایش عوامل خسارت زا گردیده لزوم برگشت به تولید اکولوژیک و حفظ توازن و ثبات چرخه های طبیعی، موضوعی است که کشورهای پیشرفته در قالب روشهای متنوع جنگل زراعی، کشت مخلوط و غیره و نیز توجه به گونه های جدید همچون کرامب، جوجوبا سعی در حصول به آن دارند.
گیاه جوجوبا به دلیل ویژگی های زراعی منحصر به فرد خود از استعداد زیادی در کشت و توسعه در نواحی نیمه خشک کشور برخوردار است، ویژگی های منحصر به فرد آن باعث توجه بسیاری از محققان و حتی سوداگران به این گیاه شده است . کشورهای بزرگ تولید کننده گیاه جوجوبا ، آمریکا، استرالیا، مکزیک، کاستاریکا، برزیل، آرژانتین، پاراگوئه ، مصر، پرو، فلسطین بوده و در کشورهای عربستان سعودی، سودان کنیا و آفریقای جنوبی توسعه یافته و از تولید مطلوبی در این کشورها برخوردار است. در ایران با توجه به شرایط ویژه اقلیمی به ویژه کمبود آب، از گیاهان مناسب جهت کشت و توسعه خصوصا در نواحی جنوبی کشور و استانهای بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، خوزستان و تا حدودی یزد و کرمان و اطراف کویر می بایست استفاده شود. ویژگی چند منظوره این گیاه به عنوان زراعی، صنعتی، علوفه ای و حفاظتی (موثر در کاهش فرسایش خاک) توجه جدی تر به این گیاه را می طلبد. این گیاه در پخش و کنترل سیلاب نیز نقش بسیار مهمی ایفا می نماید. گیاه جوجوبا از گیاهان بومی جنوب غرب آمریکای شمالی بوده و بذر آن حاوی 60 درصد روغن و 33-26 درصد پروتئین می باشد.
ترکیب خاص این روغن باعث تنوع در مصارف آن گردیده است. جوجوبا از جمله گیاهانی است که به دلیل ویژگی اقلیمی مناسب، قابلیت استقرار در نواحی دارای محدودیت های اقلیمی را دارد. رشد در شرایط اقلیمی گرم و خشک و دامنه حرارتی بالا (با وجود خواب تابستانی) و همچنین مقاومت گیاه به شوری همراه با تنوع موارد مصرف از ویژگی های منحصر به فرد این گیاه روغنی می باشدکه آن را مناسب به منظور کشت در مناطق محروم حاشیه کویر نموده است. تعداد کشت بخش عظیمی از زمین های حاشیه کویرها هم اینک از بازدهی بسیار اندکی برخوردارند، با کشت این گیاه علاوه بر تکمیل ظرفیت خالی کارخانجات روغن کشی، کمک به اقتصاد منطقه و کشور و اشتغال زایی، در حفظ آب و خاک کشور نیز بسیار موثر است.
گیاه جوجوبا با توجه به ریشه عمیق خود که قدرت بهره برداری بالایی از منابع آب زیر سطحی را به آن می دهد و نیز نیاز آبی خاص این گیاه و همزمانی آن با اواخر فصل زمستان و فصل پر باران سال این گاه را به پتانسیلی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع روستایی مناطق حاشیه کویر تبدیل نموده است.
کلمات کلیدی:

گیاه جوجوبا

اکولوژی گیاه جوجوبا

شرایط زراعی گیاه جوجوبا

روشهای تکثیر گیاه جوجوبا

مصارف پزشكی روغن جوجوبا

تكثیر جنسی جوجوبا در ایران به روش آزمایشگاهی

معرفی و گیاه شناسی جوجوبا:

Simmond sia chinensis از خانواده simmondsiaceae و زیر شاخه Hamamelididae می باشد.
جوجوبا با نامهای دیگر دانه بزی، دانه گوزنی، دانه خوکی، فندق وحشی، هوهوبا ژوژوبا و یویوبا.
- جوجوبا بوته ای چند ساله، همیشه سبز و بومی صحرای سونوران و بادوام، دوپایه که به وسیله باد گرده افشانی می کند.
طول آن 5-1 متر و عمر ان 200-100 سال می رسد. (1) بعضی از گیاه شناسان آن را متعلق به تیره شمشاد می دانند دارای ترکیب کروموزومی 52= 2n می باشد عمر این گیاه در زیستگاه های طبیعی به 200 سال هم می رسد ولی در سایر زیستگاه ها بر حسب شرایط اکولوژیکی و میزان رسیدگی بین 30-15 سال عمر می کنند. این گیاه دو پایه با ساقه های متعدد و انشعابات یقه ای که ارتفاع آن در شرایط عادی 2/5- 1 متر و حداکثر 5 متر می رسد.
برگها متقابل بیضوی، فاقد دمبرگ به طول 4-2 سانتی متر باکوتیکون ضخیم و چربی شکل با ریشه ای عمیق قابلیت دسترسی به منابع آب زیر سطحی تا اعماق 15-10 متر را مهیا می سازد. طول ریشه بالغ تا 30 متر هم می رسد. پس از کاشتن دانه تنها یک ماه بعد، همزمان با جوانه زدن گیاه از خاک، ریشه 75 سانتی متر در زمین نفوذ کرده است. گلهای نر خوشه مجتمع سبز مایل به زرد به طول 4-3 میلی متر می باشد. گلهای ماده با 5 گلبرگ درشت، منفرد سبز رنگ نازک و مویی به طول 20-10 میلی متر بوده که روی دمگل برگشته ای قرار دارند. میوه کپسولی تخم مرغ شکل حاوی 3-1 دانه درشت قهوه ای رنگ می باشد. طول دانه حداکثر 2 سانتی متر و وزن هر دانه بین 1- 4/0 گرم متغیر می باشد.
تعداد بذور هر کیلوگرم بین 5500- 650 عدد است. میزان دانه دهی هر پونه در ابتدای میوه دهی (3-2 سال پس از کاشت) 350 گرم بوده که در 10 سالگی به 5 کیلوگرم افزایش یافته، ثابت می ماند. میوه دهی اقتصادی آن از 4 سالگی به بعد بوده و این بدان معناست که تا 4 سال پس از کاشت امیدی به سودهی آن نیست. بلوغ کامل گیاه بر حسب شرایط آب و هوایی، اقلیم منطقه و نگهداری بین 12-8 سال طول می کشد. حداکثر میزان تولید آن 11-10 سالگی است. پتانسیل تولید بذر این گیاه H/ha5/ t بوده که در مقایسه با سایر گیاهان روغنی تولید کمی است.
فهرست مطالب
مقدمه 1
معرفی و گیاه شناسی جوجوبا: 4
شرایط زراعی گیاه جوجوبا: 8
روشهای تکثیر گیاه جوجوبا: 12
اکولوژی گیاه جوجوبا: 12
شیمی گیاه جوجوبا: 18
موارد استفاده روغن جوجوبا 21
مصارف پزشكی روغن جوجوبا 24
برشته كردن آجیل جوجوبا 26
نوشیدنی جوجوبا 26
روشهای استخراج روغن جوجوبا 27
2- استخراج به وسیله حلال 27
روش استخراج تركیبات نامطلوب یا تركیبات گلوكوزیدی سمی از گیاهان 29
استفاده از روغن جوجوبا به عنوان روغن سرخ كردنی برای غذاها : 30

روشهای فیزیكی تصفیه روغن جوجوبا 32

اثر ماندگاری روی كیفیت روغن جوجوبا 32
بررسی تنش تئوری در جوجوبا 35
استخراج با پرس 38
استخراج با پرس همراه با تصفیه 38
روش تصفیه به تنهایی 39
بحث و نتیجه گیری 39
نتیجه 42

حسین بازدید : 108 یکشنبه 01 شهریور 1394 نظرات (0)

مقاله-اجزاي-گياهان.aspx"> مقاله اجزای گیاهان

در سراسر دنیا انواع حیرت انگیزی از گیاهان وجود دارد آنها دارای انواع مختلفی هستند؛ از گیاهان بسیار ریز گرفته که به سختی دیده می شوند ، به حدی که ممکن است وقتی در دامنهیک تپه قدم می زنید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 45
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
مقاله اجزای گیاهان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله اجزای گیاهان

مشاهده گیاهان
در سراسر دنیا انواع حیرت انگیزی از گیاهان وجود دارد . آنها دارای انواع مختلفی هستند؛ از گیاهان بسیار ریز گرفته که به سختی دیده می شوند ، به حدی که ممکن است وقتی در دامنهیک تپه قدم می زنید ، بدون توجه روی آنها پا بگذارید ، تا کاکتوس های غول آسایی که د ر بیابان های شنی داغ می رویند . اما، با این که گیاهان سراسر دنیا به طور باور نکردنی با یکدیگر تفاوت دارند ، اجزای اصلی بیشتر آنها مثل هم است.
کلمات کلیدی:

گیاهان

اجزای سازنده گیاهان

وظیفه هر بخش گیاهان

وظیفه هربخش
هر یک از اجزای گیاه وظیفه ای دارند . گیاهان نیز ، مانند هر موجود زنده دیگری ، برای ادامه حیات رشد و بازسازی قسمت های از دست رفته خود ، به غذا نیاز دارند . حیوانات یا از گیاهان تغذیه می کنند ، یا حیواناتی را می خورند که گیاهخوار هستند . گیاهان با استفاده از نور خورشید ، آب و دی اکسید کربن ، در فرآیندی ویژه که فتوسنتز نامیده می شود ، غذای خود را به دست می آورند. بعضی از قسمت های گیاه عناصر مورد نیاز برای این فرآیند را جمع آوری می کنند ، و قسمت های دیگر با ترکیب آنها غذا می سازند.گیاهان نیز مانند دیگر موجودات زنده به تولید مثل نیاز دارند ؛آنها تولید مثل می کنند تا پس از نابودی خودشان ، نسل شان از بین نرود . گیاهان اندام های مختلفی دارند که در زمان مناسب به آنها امکان تولید مثل می دهد . در این کتاب ، قسمت های مختلف گیاهان را بررسی می کنیم ؛ شکل های متفاوت هر یک از این قسمت ها را کشف خواهیم کرد و روش های جالب و منحصر به فردی که با استفاده از آن وظیفه خود را انجام می دهند ، شناسایی می کنیم.
فهرست
مشاهده گیاهان 1
وظیفه هربخش 1
اجزای سازنده گیاهان 2
ساختمان برگ 3
نگاهی به برگ ها 4
سوزن ها و خار ها 4
انواع برگ های سوزنی 5
برگ های خزان کننده ها و مخروطیان 6
ساقه ها 7
ساقه های زیر زمینی 7
ساقه های رونده 8
ریشه ها 9
انواع ریشه ها 9
ریشه ها چگونه به وظایف خود عمل می کنند؟ 9
انواع ریشه ها 10

حسین بازدید : 309 شنبه 31 مرداد 1394 نظرات (0)
گیاهان دارویی از طریق جنسی یا غیر جنسی تكثیر می شونددر رابطه با كشت آنها به مقدار زیاد اقتصادی ترین روش استدر این رابطه باید بذرهای مناسب از انواع انتخاب شده(به خاطر بازده ی بالا و میانگین بالای مواد موثره ی آنها)كشت شوند
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 35
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
كشت گیاهان دارویی و مواد موثره در این گیاهان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

كشت گیاهان دارویی و مواد موثره در این گیاهان

مقدمه
گیاهان دارویی از طریق جنسی یا غیر جنسی تكثیر می شوند.در رابطه با كشت آنها به مقدار زیاد اقتصادی ترین روش است.در این رابطه باید بذرهای مناسب از انواع انتخاب شده(به خاطر بازده ی بالا و میانگین بالای مواد موثره ی آنها)كشت شوند.بذرها باید بطور خطی كاشته شده و گاهی میان چین شده ودر فواصل بیشتری دوباره كاشته شوند.تمام كشت باید بر اساس اصول جاری كشاورزی وجین،آبیاری و كود داده شود.گیاهان اغلب از طریق غیر جنسی یعنی علمه ی ریزوم و پاجوش(مانند نعناع،توت فرنگی) تكثیرمی شوند.گیاهانی مانند مرغ(كسره روی "م") و سوسن بری از طریق تقسیم ریشه،قلمه و پاجوش تكثیر می شوند.و بالاخره گیاهانی نظیر ختمی،زنجبیل شامی،توسط جوانه های نابجای ریشه و سیر به كمك پیاز تكثیر می گردند.در مبارزه با گیاهان هرز،بیماریها و انگل ها بایستی تا حداكثر امكان از استفاده از مواد شیمیایی خودداری نمود،چراكه باقی مانده ی این موادمی تواند برای بدن مضر باشد.
کلمات کلیدی:

كشت گیاهان دارویی

طرز تكثیر گیاهان دارویی

مواد موثر در گیاهان دارویی

كشت گیاهان دارویی
نیاز صنعت داروسازی برای بدست آوردن مواد موثره گیاهان به حدی زیاد است كه امكان بدست آوردن آن از طبیعت غیر ممكن است.بنابراین بسیاری از این
گیاهان بایستی در مزارع بزرگ كشت شوند.
در این قسمت از چند عامل اساسی نام می بریم:
اول انتخاب بهترین گونه و ختب بهترین واریته ی آن،بكار بردن دقت كافی در انتخاب بذر،قلمه و غیره،مطالعه و انتخاب ماشین آلات لازم برای كشت و برداشت مطابق آنچه كه در كشاورزی صورت می گیرد و طرز صحیح خشك كردن آنها،در هنگام كشت یك گیاه دارویی باید نیازهای طبیعی هر گونه را در نظر داشت كه ذیلا بطور اجمال به پاره ای از آنها اشاره می شود:
خاك،آب و هوا:
باید طبیعت زمین و آب و هوای مورد نیاز هر گیاه،مقدار حرارت،نور و آب مورد نیاز آن در نظر گرفته شود.
كشت قبلی،حاصلخیزی:
تناوب كشت مناسب كشت بر اساس تكنیكهای كشاورزی و همچنین مقدار صحیح مواد غذایی(نیتروژن،فسفر،پتاس،ك� �سیم) و میكروالمان و اولیگوالمان مورد نیاز از قبیل(روی،مس،بر و غیره).
آماده نمودن زمین و بذرپاشی:
آماده نمودن بستر كاشت قبل از بذرپاشی از قبیل:شخم،دندانه كشی،كودپاشی،كرت بندی و بذر پاشی با فواصل مناسب و آبیاری.
مراقبتهای زمان داشت:
وجین علفهای هرز بطور مداوم،افزودن كودهای حیوانی یا شیمیایی،جابجا نمودن احتمالی گیاهان آسیب دیده و ناقص.
برداشت:
مشخص كردن زمان بهینه،مراحل جمع آوری،خشك كردن سریع و تهیه ی دارو.

حسین بازدید : 109 شنبه 31 مرداد 1394 نظرات (0)

مقاله-کامل-پسته.aspx"> مقاله کامل پسته

یكی از ویژگیهای مناطق پسته خیز كشور شور بودن آب و خاك است دربیشتر مناطق به علت بالا بودن غلظت نمك، قشری از املاح، سطح خاك و یا لایه های زیرین را فرا گرفته با هر بار آبیاری در این مناطق حتی با شیرین ترین آبها مقداری نمك به خاك افزوده می شود كه مقدار نمك اضافه شده به میزان اب داده شده به خاك و غلظت نمك موجود در آن بستگی دارد
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 33
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
مقاله کامل پسته

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله کامل پسته

مقدمه:
یكی از ویژگیهای مناطق پسته خیز كشور شور بودن آب و خاك است. دربیشتر مناطق به علت بالا بودن غلظت نمك، قشری از املاح، سطح خاك و یا لایه های زیرین را فرا گرفته با هر بار آبیاری در این مناطق حتی با شیرین ترین آبها مقداری نمك به خاك افزوده می شود كه مقدار نمك اضافه شده به میزان اب داده شده به خاك و غلظت نمك موجود در آن بستگی دارد. موقعی كه آب از خاك با تبخیر و تعرق گرفته شد غلظت نمك موجود در محلول خاك ظرف 3 تا 7 روز پس از آبیاری ممكن است به 4 تا 10 برابر غلظت نمك اب آبیاری برسد. لذا ضروری به نظر می رسد كه در آبیاری با آب شور برای احداث باغ های پسته و یا درختان بارور در فصلهای گرم فواصل بین آبیاری را حتی المقدور كم نموده و در فصلهای سرد مقدار آب آبیاری برسد. لذا ضروری به نظر می رسد كه در آبیاری را جهت ابشوی افزایش دهیم. گفتنی است كه عناصر تشكیل دهنده ابهای شور نیز از عوامل حائز اهمیت می باشد. گاهی اوقات دو آب با یك میزان شوری به علت متفاوت بودن عناصر تشكیل دهنده اثر كاملا متفاوتی بر روی نهال یا درختان پسته دارند به طوری كه یكی از انها قابل استفاده و دیگری به هیچ عنوان مناسب ابیاری باغ پسته نمی باشد.
کلمات کلیدی:

پسته

مناطق پسته خیز

كشت و تولید پسته

نیازهای اكولوژیكی درخت پسته

فهرست مطالب
مقدمه ای بركشت و تولید پسته: 2
مقدمه: 3
نیازهای اكولوژیكی درخت پسته: 4
تنش شوری و علل ایجاد آن: 6
نمكهای موجود در آب آبیاری: 7
چگونه گیاهان به شوری عكس العمل نشان می دهند؟ 10
اثرات اسمزی: 10
تحمل شوری در هالوفتیها 11
تحمل به شوری در گیاهان زراعتی: 12
مسمومیت برخی از یونها: 13
مسمومیت با سدیم: 14
كلرید: 15
تنش شوری در پسته: 16
اثر شوری بر رشد و نمو: 19
اثر شوری بر روی فتوسنتز و روابط آبی: 27
اثرات تنش شوری بر روی كربوهیدرات ها، اسیدهای آلی، پرولین: 33
اثر شوری پرجذب و انتقال عناصر غذایی: 34

اثر شور ی بر جذب و انتقال عناصر غذایی در پسته: 35

مسمومیت عنصر بر و مقاومت گیاه: 40
عنصر بر چگونه در گیاه جذب و حركت می كند؟ 41
تحمل در برابر مسمومیت عنصر بر: 41
اثرات تركیبی شوری و عنصر بر: 42
اثرات زیادی عنصر بر در آب آبیاری بر روی پسته: 47
راهنمای تفسیر كیفیت آب آبیاری فائو (1990): 54
گزارشی از یك پایان نامه: 54
منابع: 59

حسین بازدید : 108 شنبه 31 مرداد 1394 نظرات (0)

مقاله-درخت-كاكائو.aspx"> مقاله درخت كاكائو

شاید بدانید که شکلات از دانه های میوه درخت کاکائو تهیه می شود درخت کاکائو با نام علمی تئوبروما (Theobroma) شناخته می شود که ترکیبی یونانی به معنای غذای خدایان است
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 31
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله درخت كاكائو

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

درخت کاکائو

مقدمه
شاید بدانید که شکلات از دانه های میوه درخت کاکائو تهیه می شود درخت کاکائو با نام علمی تئوبروما (Theobroma) شناخته می شود که ترکیبی یونانی به معنای غذای خدایان است.( Theo به معنای خدا و bromine / brosis به معنای غذا).میوه های سنگین درخت کاکائو مستقیما بر روی تنه و شاخه های بزرگ درخت می روید این نوع الگو رویش Flory Cauli نام دارد جالب اینکه در نقاشیهای قدیمی اروپایی از این درخت می بینیم که میوه ها مانند دیگر درختان میوه در انتهای شاخه های کوچک نقاشی شده اند اروپاییان با نخوت خاص خود در آن زمان تصور می کردند که نقاشان بومی آمریکای جنوبی این درخت را اشتباه ترسیم کرده اند نه آنها ، ده سال طول می کشد تا درخت کاکائو به بلوغ برسد در این زمان طول آن به 9 تا 11 متر می رسد و بهتین میوه از آن به عمل می آید البته در مزارع کاکائو درخت را در حد 6 – 5 متر کوتاه می کنند تا چیدن میوه از آن ساده تر باشد.
کلمات کلیدی:

كاكائو

شکلات

تئوبروما (Theobroma)

فرایند رشد میوه درخت کاکائو

فهرست مطالب
کاکائو 1
میوه 1
گل 1
فرایند رشد میوه 2
انواع كاكائو: 3
كاكائو را بهتر بشناسیم 4
رابطه میان خوردن شكلات و كاهش فشار خون 7
شکلات و افسردگی 10
چرا شکلات خوشمزه است؟ 10
شوکوپولو‍‍ژی 11
مجموعه اصیل نوکا: 12
دلافی : 12
مجموعه ی گودیوا : 12
ریشار : 13
دوباو وگاله: 13
چوآوو: 13
ریچاد داناللی 14
ووژه 14
میشل کلویزه 15
ژاک توره 15
منبع: 15

حسین بازدید : 280 پنجشنبه 29 مرداد 1394 نظرات (0)

مقاله-کامل-زيره-سياه.aspx"> مقاله کامل زیره سیاه

گیاهی دوساله، بی كرك، به ارتقاع 30 تا 60 سانتیمتر و دارای ساقه تو خالی، شیار دار و منشعب از قاعده است ریشه ای راست، دوكی شكل، گوشتدار و برگهائی با بریدگیهای نازك، نخی شكل و به رنگ سبز روشن دارد
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 33
فرمت فایل doc
حجم فایل 134 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
مقاله کامل زیره سیاه

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله کامل زیره سیاه

چكیده:
تحقیق ارائه شده یك تحقیق و پروژه كامل و اختصاصی قابل دسترس راجع به زیره سیاه می‌باشد. چرا كه در آن تمام نكات و موارد مورد نیاز برای یك محقق در مورد زیره سیاه بیان شده كه از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره كرد.گیاه شناسی، كاشت، داشت و برداشت، خواص و ساختمان شیمیایی، خواص درمانی و داروئی،‌تولید زیره، صادرات، جنبه‌های جهانی و داخلی زیره سیاه كه این مطالب در دو بخش و فصل جداگانه ارائه شده‌اند كه بخش اول به استناد از چندین جلد كتاب و مراجعه‌های حضوری به پژوهشكده گیاهان داروئی و جمع‌آوری اطلاعات از این منابع بدست آمده كه در این بخش تمام جزئیات بیان شده اما بخش دوم، كه جنبه‌های جهانی و صادرات و تولید زیره سیاه نیز در نظر گرفته شده است كه بخش دوم توسط دانشجویان چند دانشگاه كه ضمن مطالب اسامی آنها ذكر شده بدست آمده است. امیدوارم كه توانسته باشم منبع كاملی را در اختیار شما قرار دهم.
کلمات کلیدی:

زیره

زیره سیاه

خواص زیره

زیره سیاه

زیره:
Apium carvi (L.) crantz.Bunium carvi ( L) M.B.
فرانسهCumin des pres, Anis batarad, Ams des vosges, carvi officinal :
انگلیسی: carway آلمانی: .feldkummel, kūmmel ایتالیایی:kummel فارسی: زیره، زیره سیاه - عربی : كرویا (karawya)، كمون ارمنی.
گیاهی دوساله، بی كرك، به ارتقاع 30 تا 60 سانتیمتر و دارای ساقه تو خالی، شیار دار و منشعب از قاعده است. ریشه ای راست، دوكی شكل، گوشتدار و برگهائی با بریدگیهای نازك، نخی شكل و به رنگ سبز روشن دارد، برگهای قاعده ساقه آن به دمبرگ كوتاه و منتهی به غلاف مشخص، ختم می شود بعلاوه بریدگی پهنك برگها، به صورتی است كه كوتاهتر و نازك تر از بریدگی، نازك برگهای فوقانی جلوه می كند. گلهای آن كوچك، سفید یا صورتی و مجتمع به صورت چتر مركب است.
میوه اش لیفی شكل، به طول 4 تا 6 میلی متر، به قطر 1 تا 5/1 میلی متر، بی كرك، به رنگ قهوه ای شكلاتی یا قهوه ای مایل به زرد و شفاف است.بوی آن بسیار معطر، قوی، مطبوع و طعم آن تند، كمی سوازننده و معطر است وارتیه های متنوعی بر اثر كشت های متوالی، از آن بدست آمده كه هر یك از نظر ابعاد میوه و رنگ آن، با دیگری تفاوت دارد.این گیاه در نواحی گرم اروپا، آسیا، هیمالیا، جنوب ایران و افریقا می روید. پرورش آن در بسیاری از نواحی مذكور مخصوصاً در نواحی مختلف اروپا و آسیا معمول است. گلهای آن، مورد استفاده زنبور عسل قرار می گیرد.
زیره: 2
محل رویش: 3
مناطق رویش: 3
زادگاه اولیه: 4
كاشت داشت برداشت زیره سیاه: 6
تركیبات شیمیایی: 7
خواص درمانی : 10
- نحوه و میزان مصرف : 11
نام تجاری داروهای ساخته شده از گیاه: 11
از خواص زیره چه می‌دانید؟ 15
زیره سیاه ایرانی (زیره كرمان زیره كوه) 17
مقدمه 17
مشخصات گیاه: 17
ویژگیهای كلی گیاه 20
نیازهای اكولوژیكی 24
تناوب كاشت 26
مواد و عناصر غذایی مورد نیاز. 27
آماده سازی خاك 28
تاریخ و فواصل كاشت 29
مراقبت و نگهداری 30
برداشت محصول 34
زیره سیاه ایرانی: Bunium persicum 36
گیاه شناسی: 36
خواص دارویی: 37
اكولوژی: 37
زیـره‌ سیاه 38
تركیبات شیمیایی 39
خواص‌ و اثرات‌ دارویی‌ 39
تولید زیره 48
قیمت‌ 49
صادرات 49
تولید جهانی‌ 50
قیمت‌‌های جهانی‌ 50
ضرورت تشكیل بورس رسمی‌ 52
منابع 55

حسین بازدید : 95 پنجشنبه 29 مرداد 1394 نظرات (0)

مقاله-کامل-سيستمهاي-آبياري.aspx"> مقاله کامل سیستمهای آبیاری

آبیازی امری است که از هزاران سال قبل در بین تمامی ملل و تمدنها صورت می گرفته است چه آن زمان که مصریان باستان زمینهای کشاورزی خود را با آب نیل آبیاری می کردند و چه زمانی که ایرانیان باستان پیشرفته ترین سیستمهای آبیاری در زمان خود را داشتند
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 37
فرمت فایل doc
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
مقاله کامل سیستمهای آبیاری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله کامل سیستمهای آبیاری

مقدمه
آبیازی امری است که از هزاران سال قبل در بین تمامی ملل و تمدنها صورت می گرفته است چه آن زمان که مصریان باستان زمینهای کشاورزی خود را با آب نیل آبیاری می کردند و چه زمانی که ایرانیان باستان پیشرفته ترین سیستمهای آبیاری در زمان خود را داشتند.فن آبیاری پس از قرنها امروزه بصورت یک علم در آمده است علمی که هر روز باتکنولوژی همراه می شود و راه های جدید بهتری برای استفاده بهینه از آب در کشاورزی می یابد.در یک پروژه آبیاری انتخاب روش آبیاری مناسب نقش بسیار با اهمیتی در موفقیت آن پروژه ایفا می کند و استفاده از علم روز می تواند در بدست آوردن نتیجه بهتر و مطلوب تر تأثیر گذار باشد، هر چند که بسیار ی از روشهای امروزی آبیاری تکامل یافته روشهای کهن هستند که توسط کشاورزان و زارعین در قدیم استفاده شده است.
با توجه در اینکه بحران کم آبی و خشکسالی از بزرگترین مشکلات بر سر راه کشاورزی است و می تواند میزان محصولات را تحت تأثیر قرار دهد استفاده از روشهایی که کمترین هدر رفت آب را دارند مطلوبتر است.در مجموعه فوق سعی شده است به آبیاری از ساده ترین روشها که هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا و ایران استفاده می شود تا پیشرفته ترین و بهینه ترین روشهای روز دنیا پرداخته شود.
کلمات کلیدی:

آبیاری

سیستمهای آبیاری

سیستم های توزیع آب

آبیاری:
آبیاری به معنای تأمین کمبود آب مورد نیاز گیاه است. بدین معنی که قسمتی از آب مورد نیاز گیاه، توسط باران و مابقی بوسیله عمل آبیاری تأمین می شود.تعریف دیگر اینگونه است که آبیاری به معنی پخش آب روی زمین جهت نفوذ در خاک برای استفاده گیاه و تولید محصول می باشد.آبیاری و مدیریت آب در مزرعه در عین سادگی هنوز هم از پیچیده ترین و به عبارتی از مشکل ترین عملیات کشاورزی به شمار می رود. بسیاری از متخصصان کشاورزی آبیاری را یک هنر می دانند تا علم و برخی آن را یک فن قلمداد می کند.آبیاری صحیح به معنای صرفه جویی در مصرف آب، کنترل فرسایش خاک، بدست آوردن محصول بیشتر، به حداقل رساندن هزینه بهره برداری و اطمینان در حاصلخیز خاک برای کشت و زرع است.
فهرست مطالب
سیستمهای آبیاری 2
آبیاری: 3
1) آب نفوذ یافته 4
2) آب جریان یافته: 5
آبهای سطحی و آب های زیر زمینی : 5
آب های سطحی و آب های زیر زمینی. 5
آبهای سطحی: 7
ب) رودخانه های نیمه دائم (فصلی): 7
2) آبهای زیر زمینی: 8
الف) سفره آزاد: 9
ب) سفره نیمه آزاد: 9
ج) سفره تحت فشار: 9
فصل 2: تأمین آب و طرق آن: 9
-2- نحوه استفاده از رودخانه بمنظور آبیاری: 11
1-1-2- انشعاب یک نهر از رودخانه. 11
الف: استفاده از آبگیر مستقیم: 11
با احداث این نوع سد برای همیشه جلوی جریان آب، گرفته می شود. 12
ب- سدها متحرک: 12
ج) سدهای نیمه متحرک یا مختلط: 12
2-1-2- استفاده از پمپ برای انتقال آب رودخانه: 13
2-2- نحوه استفاده از آب زیر زمینی به منظور آبیاری: 13
1-2-2- استفاده از سفرهای زیر رودخانه ها: 13
2-2-2- استفاده از چاه: 14
ب- چاه های عمیق: 14
مزایای استفاده از چاه: 15
3-2-2- استفاده از قنات 16
1-3- آبیاری کرتی: 18
1-2-3- اندازه کرت: 18
ب- اندازه مزرعه: 19
ج- شیب زمین 20
د- شیوه زراعت: 20
2-1-3- شکل کرت: 20
4-1-3- نحوه آبیاری کرت ها. 21
5-1-3- شیوه های انتقال آب: 22
ب- روش آبشاری 22
2-3- آبیاری نشتی (جوی و پشته): 23
2-2-3- فاصله نشتیها: 23
3-2-3- شیب زمین: 24
4-2-3- مزایا محدودیت ها: 24
1-4—4- قسمتهای مختلف سیستم آبیاری بارانی 34
3- سیستم های متحرك. 39
ج: آبیاری بارانی آبفشان غلتان: 40
منابع و مأخذ: 50

حسین بازدید : 124 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

مقاله ترجمه شده رشته کشاورزی و صنایع غذایی با عنوان بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی

ا توجه به تحولات اخیر در سیستم های ردیابی در حال حاضر امکان مبادله کقدار قابل توجه داده ها از ‏طریق زنجیره عرضه مواد غذایی وجود دارد شیوه های کشاورزی ارگانیک توسط کشاورزان کاکائو با ‏اعمال زنجیره تامین شکلات به شدت تحتتاثیر پارامترهای کیفیت مختلفی از جمله شکلات بوده است
دسته بندی کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست
بازدید ها 15
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
مقاله ترجمه شده رشته کشاورزی و صنایع غذایی با عنوان بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقاله ترجمه شده رشته کشاورزی و صنایع غذایی با عنوان بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی:بررسی تاثیر فعالیت های کشاورزی بر کیفیت ‏دانه کاکائوک

عنوان انگلیسی :

Optimizing chocolate production through traceability: A review of the influence of farming practices on cocoa bean quality

چکیده :
با توجه به تحولات اخیر در سیستم های ردیابی در حال حاضر امکان مبادله کقدار قابل توجه داده ها از ‏طریق زنجیره عرضه مواد غذایی وجود دارد. شیوه های کشاورزی ارگانیک توسط کشاورزان کاکائو با ‏اعمال زنجیره تامین شکلات به شدت تحتتاثیر پارامترهای کیفیت مختلفی از جمله شکلات بوده است. ‏با این حال اطلاعات مربوط به این اعمال به طور معمول بر تولید کننده شکلات نمی رسد. در نتیجه ‏مشخصات بسیاری از مواد خام را نمی توان در عملیات در نظر گرفته و تاثیر آن را در فرایند تصمیم ‏گیری مربوط به تولید شکلات دید.
در سال های اخیر بسیاری در مطالعات در زمینه بررسی تاثیر ‏فعالیت هایب کشاورزی خاص در تولید دانه های کاکئو و پارامترهای کیفیت شکلات انجام شده است. ‏با این حال هیچ تجزیه و تحلیل جامعی از متغیرهای فرایند در زنجیره انجام نشده و اثراتی برروی ‏کیفیت دیده نمی شود. در این مقاله با بررسی و طبقه بندی منابع موجود در این بحث از نظر ‏متغیرهای پروسه در سراسر زنجیره و اثرات آنها بر کیفیت و عطر وطعم دانه های کاکائو و محصول ‏نهایی شکلات را انجام داده ایم. پس از تجزیه و تحلیل مطالعات قبلی قادر به شناسایی مزایای بالقوه ‏با استفاده از داده های مربوط به فعالیت های کشاورزی در فرایند تولید عملکرد را کاهش داده و جهت ‏برای تولید شکلات در اینده را به همراه دارد.‏
کلیدواژه ها:

شکلات

قابلیت ردیابی

دانه های کاکائو

دانه های کاکائو

بهینه سازی

زنجیره تامین

مقدمه :
زنجیره تامین شکلات بسیار طولانی،پیچیده و شامل بسیاری از عوامل مختلف است. رشد کاکائو با ‏کشاورزان آغاز شده سپس برداشت می شود و عصاره گیری شدع و سپس خشک و بسته بندی می شود. ‏پس از ان دانه های کاکائو از کشاورزان جمع اوری شده و اغلب توسط خریداران محلی در محل خرید با ‏هم مخلوط شده و ان ها را به کارخانه های تولید شکلاتا صادر می کنند. چندین ویژگی شکلات که در ‏فرایند تولید ان مهم است به شروع زنجیره تامین مربوط می شود.
ترکیباتی مانند طعم تلخ و پیش ‏سازهای طعم مانند اسیدهای امینه و قندها در طول تخمیر به وجود می آیند که ناشی از برداشتن غلاف ‏کاکائو توسط کشاورزان به وجود می اید. با توجه به واکنش میلارد که در ان در طول فرایند دانه های ‏کاکائو توسط تولید کننده برشته می شوند ،پیش سازهای طعم به ترکیبات آسانی تبدیل می شوند مانند ‏آلدئید ها و پیرازین ها سپهستند. طعم این ترکیبات مسئول طعم شکلات می باشد.(دبریتو و همکاران ‏‏2001)و مطالعات و نظرسنجی ها نشان می دهد که تفاوت در شیوه های کشاورزی مربوط به ‏رشد،تخمیر،خشک کردن دانه های کاکائو نه تنها بین دو کشور بلکه بین کشاورزان داخلی یک کشور نیز ‏با هم فرق می کند. بسیاری از دانه های کااکئو در سراسر جهان توسط کشاورزان کوچک تولید شده اند و ‏سپس در بسته های بزرگتر و بزرگتر به دست تولید کننده شکلات می رسند. به عنوان مسئولیت فعالیت ‏کشاورزان بسیاری از ویژگی های کیفی دانه های کاکائو ناشی از دسته بندی ناهمگون دانه های کاکائو به ‏علت شیوه های مختلف کشاورزی است. ‏
فهرست مطالب :
‏1-مقدمه

‏2-متغیرهای زنجیره

‏2-1 کشاورزی
‏2-1-1 ارقام

‏2-1-2 فصل زراحی در کشور مبدا

‏2-2 ذخیره سازی پوسته و غلاف

‏2-3 تخمیر

‏2-3-1 روش های تخمیر

‏2-3-2 تخمیر به روش میکروبی
‏2-3-3 مدت زمان تخمیر

‏2-3-4 هوادهی در طول تخمیر

‏2-3-5 مواد استارتر

‏2-4 خشک کردن

‏2-4-1 مدت زمان و درجه حرارت

‏2-4-2 روش های خشک کردن

‏2-5 حمل و نقل
‏3 بحث در مورد منافع بالقوه
‏3-1 مشخصات طعم
‏3-2 بهینه سازی فرایند
‏3-3ارتقای سلامت
‏4-تحقیقات بیشتر
‏5نتیجه گیری
‏6تقدیر وتشکر
‏7منابع

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 237
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,657
  • بازدید ماه : 3,886
  • بازدید سال : 24,837
  • بازدید کلی : 253,894